דו"ח קופות שבורות – 31.8.2003

בכל פעם שלאמריקאים משעמם
במיוחד, הם ממציאים איזה חג,
לייבור-דיי למשל (זה שאחריו
אסור ללכת עם נעליים לבנות),
כדי לגוון קצת את הסטטיסטיקות
של וושינגטון. הבעיה היא שמרוב
חגים – לא רואים את הדוחק"ו,
ובמקום גיוון, יש מקסימום דחיה בפרסום התוצאות.

למעשה, השעמום הוא לא ממש שעמום, שכן תנועה רבה נרשמה בטבלה: סרטים מטיילים חופשי בין המקומות, כמה מהם אפילו עלו. אבל ההצלחה היחסית של אלו שעלו היא רק לכאורה, ונובעת מחוסר ברירה (אווו, איזה מסכנים הסרטים – לא היתה להם ברירה אז ההכנסות שלהם עלו). במילים פשוטות יותר זה אומר: היתה להם אפשרות לשפר עמדות, כי לא היתה תחרות מצד סרטים חדשים.

כן, נכון. 'ג'יפרס קריפרס 2' יצא, ולקח את המקום הראשון, כשהוא נושא באמתחתו 15.2 מיליון דולר. ה"קריפר מ'ג'יפרס-קריפרס"', למי שלא התוודע, הוא יצור מסויט, שקם לתחיה פעם ב-23 שנה, למשך 23 ימים, וסועד את ליבו בקורבנות תמימים שהוא בוחר בקפידה. אחר כך הוא לוקח מהם מזכרת, לבחירתו. הסרט הראשון יצא לפני שנתיים, גם הוא בלייבור-דיי, והיה הצלחה יחסית לז'אנר ולעונה. עלילת הסרט השני נפתחת באותה שנה כמו הסרט הראשון, ביום ה-22 לבואו של הקריפר (מותר לקרוא לו קרעפל'ה?) – קבוצה של שחקני פוטבול, על מאמניהם ומעודדותיהם, נוסעת בכביש בדרכם חזרה לאחר משחק. ואז, כמובן, הם מתחילים למות. לצערי הרב, אני יכולה להגיד בבטחון כמעט מלא שהסצינה בה הם מגלים מי (או מה) טובח בהם, לא כוללת את אחד האתלטים כשהוא קורא "היי, הג'יפ!". אולי זו הסיבה שהמבקרים חיבבו יותר את היצור מאשר את הקורבנות – הוא לפחות יודע להביע את עצמו, בניגוד לקורבנותיו המטופשים. הקורבנות המטופשים, אגב, סיפרו בראיונות כי צפו בסרט הראשון מספר פעמים כדי שישכילו להבין מול מי הם אמורים להתמודד בסרט, ולהכנס לדמות שלהם. הסיבה שאני מספרת את זה היא שרובם אמרו כי הסרט הראשון היה מפחיד בזכות בניית הדמויות שלו – התגובות שלהן, צורת הדיבור שלהן. ופה הקונפליקט: המבקרים טוענים שבסרט השני אין את זה, שהוא מנסה להפחיד בזכות הקריפר, ושבגלל זה הוא נוטה יותר לכיוון הסלאשר, ולא לכיוון האימה (למעשה, החלוקה המדויקת היא: 40 הדקות הראשונות של הסרט, שמתרחשות ביום, הן נהדרות, ומרגע שמגיעים לסצינות הלילה – זה כבר לא זה. מוזר. זה בדיוק מה שאמרו על הסרט הראשון).

'ג'יפרס קריפרס 2' דחק שני מפחידנים אחרים, פרדי וג'ייסון מהמקום הראשון. כל כך הבריח אותם, עד שהם צנחו למקום השישי, עם ירידה של 50% ברווחיהם.

'שישי הפוך', ההוא עם ג'ימי לי קרטיס שמחליפה גוף עם הבת שלה, שהיה בשבוע שעבר במקום הרביעי, קפץ לביקור למקום השני, עם 9 מיליון דולר (אם אתם מתעקשים – זו ירידה של בקושי שני אחוזים לעומת רווחיו בשבוע שעבר). 'הפיראטים מהקאריביים' גם הוא שיפר עמדות – מהמקום השישי לרביעי, מה שמסכם את הכנסותיו עד כה ב-272 מיליון דולר. למה זה חשוב? כי זה אומר שתוך שבוע הפיראטים צפויים לעבור בהכנסותיהם את חבורת לובשי העור של אייג'נט אלרונד. או בקיצור: גליץ' במטריקס.

לא רק ג'וני דפ הפיראט הנועז יכול להתגאות בהישגי הקופות. מפיצי 'הג'וב האיטלקי', סרט שיצא בתחילת הקיץ והגיע ככה קרוב לסכום עגול, החליטו לעשות מעשה. השבוע הורחבה מאוד הפצת הסרט, שכבר כמעט ירד מהמסכים לגמרי, ומהמקום ה-41 ברשימה הוא קפץ למקום ה-12, עם 2.9 מיליון דולר, שהובילו אותו לסך הכנסות של 99.9 מיליון דולר. חסר לו רק עוד פוש אחרון כדי לעלות ליגה, ופה נכנס דוד לייבור-דיי לפעולה: אם מביאים בחשבון את סוף השבוע הארוך (בגלל החג, כאמור), רווחי הסרט במהלך סוף השבוע עולים ל-3.8 מיליון דולר, שגם מכניסים אותו בתרועה רמה למועדון 100 מיליון הדולר. ובנימה חגיגית זו, 'הג'וב האיטלקי' מגיע סוף סוף להקרנות בארץ, בסוף השבוע הנוכחי.

בשבוע הבא יגיעו 'Dickie Roberts: Former Child Star', עם דייויד ספייד בלוק של בראד פיט, כילד פלא לשעבר שמנסה לחזור לימיו הזוהרים (זה עדיף בעיניו על שטיפת מכוניות. Go figure), וגם 'The Order', מותחן בכיכובו של הית' לדג'ר כחבר כת עתיקה החוקר מקרה רצח (ככל הנראה על-טבעי), הנעזר בשאנין סוסאמון חביבת הקיפוד.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Jeepers Creepers 2 – 15.3 (15.3)
2. Freaky Friday – 9.1 (87.3)
3. S.W.A.T. – 8.2 (100.2)
4. Pirates of the Caribbean – The Curse of the Black Pearl – 7.9 (272.1)
5. Open Range – 7.8 (40.1)
6. Freddy vs. Jason – 6.7 (72.0)
7. Seabiscuit – 6.4 (102.0)
8. The Medallion – 4.5 (15.2)
9. Uptown Girls – 4.2 (29.1)
10. American Wedding – 3.7 (96.6)