תשמעו, הייתי מספר על כל עניין העברת הדירה, פריקת הארגזים האינסופית והתהליך האיטי שבו הדירה הזאת מקבלת בהדרגה צורה של מקום שאנשים עשויים לרצות לגור בו. אבל אני לא אעשה את זה, כי – בטח שמתם לב – מספר הכתבות שהתפרסמו באתר לאחרונה לא היה גדול במיוחד, ויש סכנה שאם אני אעשה את זה, 'עין הדג' יהפוך מאתר ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים וכו' להיות פשוט הבלוג של הג'ירפה והדג. אז, בקיצור נמרץ: טוב תודה, החתולות מרוצות, המטבח כבר תקין, המחשב שלי נכנס לקומה בגלל ההתרגשות, בסלון עדיין יש יותר מדי ספות, הטלוויזיה כבר עובדת (אבל לא קולטת כלום), לא זה לא רחוק, כן אנחנו נתגעגע לחיפה, כן אנחנו כן מאוד עייפים, וכן, האתר עוד יחזור לתפקוד מלא.
ולענייני דו"חקו. סוף השבוע היה סוף שמח, סוף הוליוודי כזה שבו אף אחד לא ממש מפסיד, כולם מנצחים, וכולם חיים באושר ונעלמים אל השקיעה בדילוגים ופיזוזים. שני סרטים חדשים יצאו, והם התחרו בסרט הותיק מהשבוע שעבר. כולם ניצחו.
טוב, אם אתם רוצים להתקטנן ולהיכנס לעניינים כמו מי הרוויח יותר כסף, אז 'The Grudge' ניצח. בשבוע שעבר הוא נכנס למקום הראשון באופן מרשים (ומפתיע) ביותר, עם 39 מיליון דולר, אבל לפי הביקורות שקיבל, היה נראה שהוא עומד להצטרף למועדון ה-50%, ולצנוח מטה בסוף השבוע השני. אבל השבוע הוא הפתיע שוב – 21.8 מיליון דולר, שהם ירידה די סולידית של 44% בלבד מהשבוע שעבר. בסך הכל, הסרט הכניס כבר 70 מיליון דולר – וזה המקום להזכיר שוב שתקציב ההפקה שלו עמד על 10 מיליון. סרט ההמשך מה זה בדרך.
טיפה מאחוריו עומד 'ריי', עם 20 מיליון דולר, וגם אם לא הצליח לתפוס את המקום הראשון, אין ליוצרי הסרט שום סיבה להתלונן. 'ריי' פותח רשמית את עונת האוסקרים לשנת 2004. הוא גם פותח מתקפה של סרטי ביוגרפיות (אחריו יגיעו 'הטייס', 'קינזי', ו'למצוא את ארץ לעולם לא', כולם – לפחות על הנייר – מתחרי אוסקר רציניים). אלה חדשות רעות למישהו כמוני, שחושב שסרטי ביוגרפיות הם הדבר השני הכי משעמם בעולם, אחרי פרסומות לערוץ לולי. הסרט משלב בין שני תת-ז'אנרים פופולריים – "האיש שהצליח להגיע לצמרת למרות נכותו הפיזית/מנטלית" ו"עלייתו ונפילתו של הזמר שהתמכר לסמים". במקרה הזה מדובר בריי צ'ארלס, זה ששר (בין השאר) "I see trees of green and red roses too" – ושיקר, כיוון שהוא היה עיוור. את ריי משחק ג'יימי פוקס, הקומיקאי-לשעבר השחור, שלא שמעתם עליו עד שהופיע ב'הנוסע', ושם היה דווקא בכלל לא רע.
20 המיליון שהסרט השיג הם סכום מכובד ביותר לכל הדעות עבור סרט מסוגו, וממוצע ההכנסות פר קולנוע של הסרט היה הגבוה ביותר בעשירייה. אבל מה שיותר חשוב, במקרה הזה, הן הביקורות. המבקרים אוהבים את הסרט, מתרגשים כראוי, ומסכימים על דבר אחד: לאף אחד עדיין אין מושג מה יקרה באוסקר השנה ומי ייקח את פרס הסרט הטוב ביותר, אבל את ג'יימי פוקס נאין ספק שנראה כאחד המועמדים לתואר השחקן הטוב ביותר – ויש סיכוי בכלל לא רע שנחזה בו גם על הדוכן, נושא תודה נרגשת להוריו, הסוכן שלו וריי צ'ארלס המנוח.
עוד מקום אחד ושני מיליון דולר במורד הטבלה נמצא 'Saw' ('מסור'? או שמא 'ראיתי'?), סרט אימה כמו פעם: עם דם. והרבה. 'הכעס' (ו'רינג' לפניו), למרות שהם בלי ספק סרטים מפחידים, זכו לדירוג PG-13, מכיוון שהאימה בהם נמצאת, כמו שמבקרים נוהגים לומר, בעיקר בראשו של הצופה. על המסך בתכל'ס אין הרבה דם או איברים קטועים, מה שגורם לחובבי הז'אנר להרגיש שרימו אותם. ב'Saw' חובבי הז'אנר סוף סוף מצאו את מה שהם מחפשים, והרבה ממנו. הסרט מדורג גבוה מאוד בסולם החולניות, מראה הכל, ומגעיל את המבקרים. והוא השיג השבוע 18 מיליון דולר, שזה אמנם לא 'Grudge', אבל – שוב – קשה היה לצפות ליותר.
הסיפור מזכיר את 'שבעה חטאים': פסיכופאת חוטף אנשים, ומאלץ אותם לשחק מיני משחקי חברה יצירתיים וחולניים, שבודקים בדיוק עד כמה רחוק האדם יסכים ללכת כדי להישאר בחיים. למשל, האם כדי להשתחרר מהאזיקים תהיה מוכן לפתוח את הבטן של האדם שיושב לימינך ולהוציא את המפתח שטמון בקיבתו? בכל זה איכשהו משתלב קארי אלווס, הידוע לנצח כווסטלי מיי ווסטלי. חשבתי כבר לרגע שיצא מהוליווד סרט אימה מקורי(!) שהוא, לשם שינוי, לא רימייק של סרט יפני, ומה מתברר? שבמאי הסרט, ג'יימס וואן, הוא בכלל יפני. או סיני, או משהו. אין לי מושג, האמת, זה הסרט הראשון שלו וביוגרפיה שלו אני לא מוצא, אבל הוא בלי ספק מלוכסן עיניים. כשמדובר בחולניות יצירתית, האמריקאיים עדיין לא יכולים בלי שחקני רכש מהמזרח.
ועוד בעניין סרטי הזוועה המיובאים מיפן: 'הנרקוד?' הוא, משום מה, הסרט שקצב ירידתו במורד הטבלה הוא האיטי ביותר השבוע. מוזר, אבל כנראה שיש אנשים שממש נהנים לראות את ריצ'ארד גיר רוקד. ובעלילות 'תפוס ת'כריש' השבוע: הסרט ירד למקום הרביעי, והכנסותיו הכוללות עלו ל-147 מיליון דולר, עדיין גבוה מעל כל מתחריו.
אופס – קבלו תיקון: בעצם היה מפסיד אחד השבוע. 'לידה' עם ניקול קידמן (ניקול קידמן!), הסרט התמוה ההוא עם הילד שהוא גלגול נשמתו של בעלה המת, או שבעצם לא? הסרט הזה די נפל. הוא השאיר את המבקרים אדישים, הכניס רק 1.7 מיליון דולר, שזה לא ממש מוצלח, אפילו בהתחשב בכך שהוא הוקרן ב-500 אולמות בלבד, והגיע למקום ה-12. הפיתוי של לראות את ניקול חולקת אמבטיה עם ילדון לא עבד על ההמונים, כנראה.
בשבוע הבא: אתגר לא קל. עד היום, כל סרט שהוציאה חברת פיקסאר הכניס בסוף השבוע הראשון שלו יותר מזה שקדם לו. האחרון שבהם, 'מוצאים את נמו', פתח בשנה שעברה עם 70 מיליון דולר. האם 'משפחת סופר-על' (הידועים גם כ-'The Incredibles') יצליחו להמשיך את הקו ולהתעלות על הסכום הזה? האם פיקסאר יפשלו, לראשונה בתולדותיהם, ויוציאו תחת ידם סרט גרוע? (על פי הביקורות שכבר התפרסמו: נראה לכם?!).
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
רק אצלי הכתבה לבנה במקום צהובה?
ואם קוראים את הלינקים מלמעלה למטה, מסתבר שריי ראה לידה, למרות שהוא עיוור. אולי זו הייתה הלידה של עצמו.
טוב, הגיעה שעת השינה שלי…
מקווה שתתמקמו מהר והכתבות יחזרו, כי בנתיים אני מרגישה כאילו אין יותר סרטים ולא מצליחה להחליט איך לנצל את הכרטיס החינם שנפל לידי (היה איזה מבצע שיצא לי למלא עד הסוף). יש איזה סרט טוב בגלובוס? מישהו ממליץ?
בגלובוס
הבעיה היא לא הסרטים, אלא האולמות
עכשיו הבעיה היא גם סרטים
דווקא בפ"ת (הקניון הגדול/אבנת) האולמות ממש בסדר, כי הקולנוע חדש. במיוחד הגדול – ראיתי בו את שר"ה ומאוד נהנתי.
יצויין רק
שהקולנוע באבנת הוא חן ולא גלובוס.
אוי
אז איפה אנצל את הכרטיס שלי?
עזריאלי זה גלובוס בטוח, הייתי שם היום, אבל אין שם אף סרט שאפשר לראות…
מדורת השבט
חבל רק שהכרטיסים הם לגלובוס…
לא לואי ארמסטרונג שר את
גם הוא.
אני די בטוח שלא,
אבל לא אתווכח סתם עם הדג הגדול. יש הוכחה איפהשהו? כי אני לא הצלחתי למצוא.
ואגב, באג לייף, למרות שאני עצמי מאוד אהבתי אותו, לא היה פלופ קטן?
זה היה פליפ, לא פלופ
הסרט הכניס בארה"ב 162 מיליון דולר (ועוד כ-200 מיליון בשאר העולם). הוא אמנם הסרט הפחות מצליח שלהם, ועדיין הוא סרט מאוד מצליח.
לא לואי ארמסטרונג שר את
הביצוע המפורסם (הצרוד) של השיר הוא לואי ארמסטרונג, אבל יש גם ביצוע של ריי צ'ארלס (יש לי אותו על CD בבית).
הקרדיטים לכתיבת השיר שייכים ל:
כמו שאפשר לראות ב-
אישית אני מעדיף את הביצוע של ארמסטרונג.
משפחת סופר על
ל]פי הטריילר הסרט לא נראה משהו ואפילו לא נראה מצחיק
לדעתי זה יהיה כישלון
.
אוקיי, זה ניחוש אחד
וזה הניחוש שלי: הסרט הזה יתחרה ב'שרק 2' על תואר הסרט המצליח של השנה. אולי אפילו ינצח.
אני לא יודע מה איתכם, אבל ראיתי את כל הסרטים של פיקסאר
ולא התאכזבתי אפילו לא פעם אחת. להפך, את רוב הסרטים ראיתי שוב, ככה שבינתיים רצף הניצחונות שלהם (מבחינתי לפחות) הוא 100% ואין לי שום סיבה להאמין שהבא יאכזב (אל תשכחו גם שפיקסאר צריכה להוכיח שהיא כבר ילדה גדולה ויכולה להתנתק מדיסני. סרט גרוע, יוכיח בדיוק את ההפך….)
מיי גוד - ולנסיה - זה באמת לבן!
האם הגיע סוף העולם? האם הדוחקו"אים לעולם לא ישובו לצבעם המקורי? האם הם חולים? או לחילופין – האם הם בריאים?
אני הולכת לשבת רגע (בניגוד למה שעשיתי עד עכשיו, כמובן), לשתות כוס מים ולהירגע.
ירידה סולידית ל'כעס'
למה 50% ירידה נחשב מפלה מוחצת, כשלון נחרץ ואפוקליפסה ו44% הוא ירידה מאוד סולידית, מפתיעה ומעוררת הערכה? ה6% האלה באמת כל כך קריטיים?
על הדוחק"ו, לגמרי!
בהתחשב בתקופה
ובכך שהוא עדיין במקום הראשון אז כן. 6 אחוז זה לא מעט בכסף.
50% הוא, פחות או יותר, הגבול
בין ירידה סבירה לירידה לא סבירה. סדרת הלהיטים-של-שבוע-אחד שהיתה באוגוסט-ספטמבר ירדו בסוף השבוע השני שלהם בהרבה יותר מ-50%.
חוץ מזה, סרטי אימה על פי המסורת נופלים חזק. 44%, בשביל סרטי אימה כל כך מצליח, זה מעט.
אולי יש קשר להולווין?
(נו, ליל כל הקדושים, איך שלא כותבים את זה). יכול להיות שסוף השבוע האחרון משך אנשים לסרטי אימה מעבר לממוצע.
ייתכן ארנב, ייתכן
ג'יז, זה היה מהר
'מסור 2' בדרך, מתוכנן לעוד שנה בדיוק.
http://www.comingsoon.net/news.php?id=6997
מעניין לדעת
מה היה התקציב של "Saw" (בטח מזערי). אם כבר מתוכנן לו המשך לשנה הבאה, אז כנראה שהוא כבר הפך רווחי, לא?
הימד''ב אומר
שהתקציב שלו היה…. ONE MILLION DOLLARS
הממ... חשבתי שכמויות כאלו של דם שוות יותר בימינו...
הן באמת שוות יותר.
חיפשתי את המידע בBOM ולא מצאתי כלום, חיפוש גוגל קצר הביא אותי לכתבה בCNN, ושם המפיק צוטט כשהוא אומר שהתקציב היה קצת פחות מ10 מיליון.
קופתית הסרט שילש את תקציב ההפקה שלו.
http://www.cnn.com/2004/SHOWBIZ/Movies/11/01/film.saw.reut/
אין לי בכלל ספק
שהחינגה של סרטי האימה היא בעיקר בגלל האלווין (איך שכותבים את זה) אין שום הסבר אחר לתעלומות כמו 'הכעס'.
שמ''ג
אנשים באים לראות אותה כי היא פשוט חיננית מאוד. נכון לעכשיו היא הרימה רייטינג של שלושה סרטים שהיו אמורים ליפול לתחתית. אולי יש לה עתיד כשחקנית קולנוע כי יש מעט מאוד שחקניות היום שבעצם נוכחותן מעלות את הרווחים מסרט.
שמ''ג, אני חייבת לספר לך
שכאוהדת באפי שכמוני, היא בהחלט הייתה תמריץ נוסף לראות את הסרט הזה ומסתבר שהיא לא עושה לו הרבה חסד מבחינת משחק/עלילה או כלום בעצם ובכלל יצאה מאכזבת. (למרות שעם הצלחה אי אפשר להתווכח…)
אני תוהה איפה קראתי את זה
אבל זכורה לי כתבה על הסרט בה מביאים ציטוט של הוראת הבמאי, המופנית לשמ"ג. ההוראה היא ".Do it again, but suck less"
כאן היא טוענת שכל העניין היה בצורה מבודחת:
http://www.blackfilm.com/20041015/features/sarahmichellegellar.shtml
או.קיי…
יופי,
הבמאי שעשה את הסרט ההו כה מחורבן "הכעס" (הגירסה היפנית), צעק על שמ"ג. כמה הגיוני.
________________________
נורטון, דוקא יודע שהוא נשמע פנאטי, אבל לא ממש אכפת לו.
הנחת העבודה הזו לא תחזיק לאורך זמן
כרגע יש לה קהל אוהד שנותן לה קרדיט. אחרי סקובי-דו 5* אני בספק אם מישהו מהם יהיה חסין מספיק כדי לשמור לה חסד נעורים.
שרה, הגיע הזמן להתחיל לסנן תפקידים.
* או הכעס 4, או משהו דומה.
הנחת העבודה הזו לא תחזיק לאורך זמן
היא מיועדת לשחק בסרט הבא של ריצ'ארד קלי (דוני דארקו). זה נראה כמו שיפור בבחירת התפקידים.
או סברינה.
בחירה סופר הגיונית – אם באפי לא קיטלג אותה בתפקיד הזה (כוכבת סדרות נוער) עדיין, סברינה יחסל לה את הקריירה מצויין. ובל נטעה, אני באפיסטית. זה לא עושה את בחירות הקריירה שלה פחות תמוהות.
היא לא הולכת להיות סברינה
זאת היתה סתם שמועה אידיוטית ולא נכונה שהתחיל איזה צהובון בריטי.
אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים.
ועדיין, הקהל לא בדיוק הגיע בהמוניו לסקובידו 2....
סקוביסקובי
נכון, וזה היה צפוי אבל לא ממש היה לה ברירה. ככה זה, עם דילים וכאלה. איכשהו היא השתחררה מלעשות את סקובי 3, כך שזה לא יקרה, Thank god. גם לאליסון האניגן היתה טעות דומה עם סדרת הסרטים הלא משהו שעשתה.
סרטים כאלה אמורים לעשות כסף בעיקר ממכירות בוידיאומטים.
אבל, העתיד אני מקוה, יהיה טוב יותר (על אף שלטונו הנמשך של בוש ג'וניור :( )
וגם
היא לא תעשה את the grudge 2 כך כתוב במאמר כי זאת סדרה בה הדמויות מתחלפות והאיום נשאר כמו סדרות אימה רבות אחרות.
אבל דיברו על ''4''
לא על "2". ולך תדע. יש מצב שעד הסרט הרביעי בסדרה היא כבר תוכל להגיע איכשהו.
אם ג'ייסון הצליח לחזור כל פעם אחרי שהרגו אותו, ופרדי אחרי כל הבסה, למה שהיא לא תוכל?
אגב, למה זה הכעס ולא הטינה?
הטינה
סרט היסטורי מבוסס על סיפורה האמיתי של זמרת שחורה שכבשה את הבמות.
דרך אגב לגבי שמ"ג, היא השחקנית היחידה שכיכבה השנה בשני שוברי קופות (על אף שמבחינת רווחים ספיידרמן 2 מציב את קירסטן דאנסט בראש הרשימה)
מה עם Garden State?
הסרט קיבל ביקורות טובות וגם עשה כמות נכבדת של כסף (26 מיליון דולר בשביל סרט שעלה 2.5 מיליון זה ממש יפה).
מישהו מתכוון להביא את זה לישראל, או שאני אצטרך לחכות לDVD?
מה עם Garden State?
נראה לי שזה כבר יצא בדיוידי…
סרט מומלץ ביותר!
ייצא ב-DVD רק ב-28/12, לצערי, ולצער כל אלה שבינתיים מטביעים את יגונם בטריילר המשובח.
מה, זה עדיין משחק פה בקולנוע. דיוידי בדצמבר זה נשמע לי מוקדם בהיסטריה בשביל סרט שעדיין מציג בנובמבר. (סרט מעולה אגב, ממש נהניתי – מומלץ!)
איפה?
גם אני רוצה לראות את הסרט… איפה הוא הוא מציג? איך קוראים לו בעברית? לאיזו מדינה צריך לטוס בשביל לראות אותו?
אל תאמיני לי,
אבל לפחות תאמיני לאמאזון:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JNC2/qid=1099557388/sr=8-2/ref=pd_csp_2/104-2096585-7612719?v=glance&s=dvd&n=507846
אני חושב שלסרטים שנמצאים בהפצה מוגבלת יחסית יש חוקים שונים מאשר לשוברי קופות סטנדרטיים.
אגב, איפה זה "פה" בדיוק?
ממש מוזר...
לא אתפלא אם יעקבו את התאריך כי זה באמת עדיין מציג פה בקולנוע (פה זה ניו יורק). אין לי מושג למה זה לא מגיע לארץ (ומי אמר שזה לא יגיע?) או איך יקראו לו ("ניו ג'רסי"?) אבל התמונה של הדיוידי נראית כמו גרסא של "היידי בת ההרים"…בעע.
איפה זה עוד מציג?
בניו יורק, כלומר?
באנג'ליקה?
ומה לגבי "מריה פול אוף גרייס"?
זה מציג על
רחוב 42 וברודוואי, בקומפלקס של AMC. לא נראה לי ש'מריה' עדיין מציג אבל אני לא בטוחה.
תודה.
זה מציג על המסך הגדול בכיכר טיימס?!
הקומפלקס הזה ממש מעפן. אני לא יכול לסבול את הרעיון של מקומות לא שמורים. וגם זה עלה 10$ לסרט בפעם האחרונה כשביקרתי (ראיתי את דו"ח מיוחד)
אני מנסה להיזכר
אבל נראה לי שברוב בתי הקולנוע בארה"ב לא שומרים מקומות. כל הקודם זוכה…
מה? אני דווקא מאוד אוהבת את AMC, הוא מאוד מרווח ונוח, עם שמונתלפים אולמות (25?) ואני לא יודעת איפה אתה רואה סרטים במנהטן אבל עוד לא יצא לי להתקל בקולנוע בעיר שהכרטיס בו עולה פחות מ 10 דולר. חוצמזה שלפעמים זה נחמד שלא אומרים לך איפה לשבת (וגם זה דבר שקורה בכל ארה"ב, אם אני לא טועה). הדבר היחיד שמעצבן אותי שם זה שזה באמת נמצא שניה וחצי מטיימס סקוויר וכל התיירים בעולם שורצים שם, אבל מה לעשות, זה הקולנוע הכי קרוב למשכני.
אינדיד. הקולנוע הכי נוח ומרווח בעולם.
אבל האמת היא, שבאמצע השבוע ניתן למצוא בלואס כרטיסים ב8 דולר, ולכל שאר בתי הקולנוע ניתן למצוא כרטיסים מוזלים בעבור 5 עד 7 וחצי דולרים.
כולם מלבד AMC
מאשרת
גם כאן אין את עניין המקומות השמורים בקולנוע, ואני משערת שזה כך בכל ארה"ב.
יאמר לזכותם, שאין אצלהם קולנועים כמו בחורב וגם אם אתה מקבל מקום מאחורה או בצד, אתה יכול לראות את הסרט בנוחות…
אה, וכמו שאמרו מתחתיי, אם הולכים לסרט באמצע השבוע בצהריים המחיר יורד פלאים. למה לא עושים את זה גם בארץ?
גן, אבל אני ראיתי אותו עוד בתחילת אוגוסט, כך שהוא משחק בקולנוע כבר המון זמן…
מצד שני, גם פרנהייט 9\11 עוד שיחק פה בקולנוע עד ממש לא מזמן, ועכשיו כבר יצא בדיוידי.
בכל אופן, דצמבר? כנראה שהתבלבלתי כי ראיתי בחנויות את הפסקול (המשובח)…
אבל אתם יודעים, אם בכל מקרה לא מתכוונים להביא את הסרט הזה להקרנות בישראל, והדרך היחידה לראות אותו תהיה השכרה מהאוזן, אז… בכל מקרה הכסף שלכם לא יגיע ליוצרים וכאלה… לא?
רמז עדין, אה?
איך שלא יהיה, אני בטוחה שגם אם לא יקרינו את זה בבתי הקולנוע בארץ זה בכל זאת יגיע לסינמטקים.
'פרנהייט' הוא מקרה מאוד מיוחד
בניגוד לכל הגיון מסחרי, מייקל מור התעקש שהסרט ייצא ב-DVD לפני הבחירות.
זה לא עזר.
'פרנהייט' הוא מקרה מאוד מיוחד
אבל גם סופרסייז מי יצא ביחד איתו… זה לא סרט הרבה יותר ישן, נכון?
חודש וחצי יותר
יודעת מה, קבלי תיקון. 'פרנהייט' אמנם הגיע מהקולנוע ל-DVD מהר יותר מהמקובל (בעיקר לגבי סרטים כל כך מצליחים), אבל זה לא היה הפרש *מאוד* גדול או חריג.
פרנהייט 9/11
שודר במלואו, באופן חוקי לגמרי, בליל הבחירות בארה"ב בערוץ SAT1 הגרמני. ראיתי.
טוב, זה כבר באמת חריג.
ואכן, הגרמנים מאד התאכזבו מבחירתו של ג'ורג' דבליו.
פרנהייט 9/11
רק רציתי לציין שראיתי את הסרט אתמול, ולהוציא את כל המגרעות שלו (שנידונו כאן בהרחבה), יש לו מגרעה נוספת ומרכזית:
הוא פשוט משעמם. נורא משעמם.
תעבירו לערוץ 23
משודר עכשיו סרט תעודה משעשע במיוחד על במאי שלא קיים…
טוב, אם אתם התעצלתם לבדוק
אז אני אעשיר את הידע שלכם בכל מקרה, כי אני ממש התלהבתי.
מסתבר שמאז 1967 (שזוהי גם שנת הלידה שלו) התחיל אלן סמית'יי לביים עשרות סרטים ממש גרועים. אבל העניין הוא שאלן סמית'י בכלל לא קיים. זה רק שם שהמציא האיגוד שעל ידי השימוש בו יכול במאי (או לחילופין, גם תסריטאי, מפיק, נער המים…) להוציא את שמו מרשימת הקרדיטים של הסרט אם הוא מרגיש שלעבודתו נעשה עוול על ידי האולפנים והוא רוצה למחות על כך. בשביל מצב שכזה האיגוד המציא שם מיוחד שבו ישתמש הבמאי/המפיק/נער המים/וכ'ו… במקום השם שלו ברשימת הקרדיטים. מתברר שהיו מאות במאים שהגישו בקשה ל'אלן סמית'י' אך רק מספר מצומצם הצליח לקבל את אישורו של האיגוד לכך, זה כלול בקריטריונים מסויימים…
רק שמסתבר שבשלב כלשהו הצופים כבר ידעו לזהות שבסרט שנעשה על ידי אלן סמית'י היו מריבות בלתי פוסקות בין הבמאי/המפיק/נער המים לבין האולפנים על הסט, ולכן רוב הסרטים שבוימו על ידו התרסקו בקופות (בנוסף לזה שהם באמת יצאו גרועים). לכן שינה האיגוד את אלן סמית'י ל-5 שמות שונים לבחירה במקרה שכזה.
ורק לידע כללי – גם הבמאי של 'אמריקה X', טוני קיי, היה מאוד קרוב לקבלת תואר מלכותי חדש ברשימת הקרדיטים. אבל האיגוד דחה את הבקשה שלו.
וכן… כמו להרבה אנשים, שקיימים או לא קיימים במציאות, יש לו גם דף בימד"ב:
http://www.imdb.com/name/nm0000647/
אה, אז תגידי שאת מדברת על אלן סמית'י.
היו עליו כמה דיונים והסברים באתר, ואלמלא היה לי דד-ליין רצחני לעמוד בו, הייתי מוצאת לך את הפתילים האלה (כולל אותם הסברים שהיו בתכנית שהזכרת).
תודה!
וזה בסדר – אני אנסה לחפש בעצמי!
למתעצלים להוריד
הטיזר (1:40 דקות) הראשון של "מלחמת הכוכבים פרק III: נקמת הסית"' – הערב (ה', 4/11) בתכניתו של גיא פינס (ערוץ 3 בכבלים).
http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=74207&catId=2
ולמתעצלים אפילו להדליק את הטלוויזיה,
תיאור די מפורט של הטיזר בThe Force.net:
http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=24948
לטעמי, הטריילר נשמע מגניב ביותר. הסרט לעומת זאת, עדיין מסתמן בתור הדבר המגוחך ביותר שיש לשנת 2005 להציע.
ועדיין רובינו כמו חיילים טובים, נתייצב בקולנוע כשהוא יגיע
עצוב משהו.
אני לא.
לא ראיתי עד היום את מטריקס 2 ו-3, כי נראה לי שאנשים הלכו אליהם רק בגלל שהם *היו* "מטריקס" 2 ו-3, למרות שהייתה הסכמה שהם די גרועים, חוץ מהפעלולים. זה אומר שהסרטים האלה הפכו לסאטירה על עצמם: מישהו אמר "אנושות מובלת כעדר לפי אינטרסים של כוחות גדולים"?
אז אם יגידו לי ש"מלחמת" החדש רע, יש סיכוי טוב שאני לא אלך.
לא עצוב
אני הולך להתייצב בבית הקולנוע מרצוני החופשי, אני יודע שאני אלך להתרגש כאשר תרועות החצוצרות של יישמעו, הכיתוב הכחלחל של "לפני הרבה שנים בגלקסיה רחוקה, רחוקה מאד" ואז ה-STAR WARS עם המוסיקה של ג'ון וויליאמס.
אני רוצה לדעת למה אנאקין הפך לדארת' ווידר ואיך זה קרה, וזה מה שאני אקבל. אני לא מרגיש סיבה להתלונן.
והנה תגובה אהובה עלי (והכותב שלה אהוב לא פחות) מהביקורת ל"מתקפת המשובטים"
כתבה מספר 952
יריד ההבלים.
מכיוון שבטח לא יהיה לי כוח לכתוב ביקורת באורך מלא, קבלו תמצות: רע.
הוא כיפי לאורך החצי הראשון בערך, לפחות לחובבי שמלות עמוקות-מחשוף ודרמות תקופתיות, וריס ווית'רספון ממש מותק. אבל אז הכל מידרדר לכדי זבל גמור, ובנקודה מסויימת פשוט נגמר בפתאומיות, ממש באמצע הסיפור, כנראה כדי לא להגיע לזוועה מוחלטת.
חוץ מזה, הוא מנסה להכניס ספר של 387,239,198 עמודים לתוך שעתיים. פשוט בלתי אפשרי.
היי, לנכדה של אחת שעובדת איתי קוראים "ארוון". זה לא מגניב?
הכי חשוב שכחת.
מחוכים.
ואגב, החייל הוא כן הוולשי המטורף מנוטינג היל.
ואגב, אחרי שראיתי את הסרט, היתה התצרפות מקרים ובדרך הביתה שמעתי את Material girl של מדונה. המחווה שהיתה בסרט רחוקה מלהיות מקרית.
וואלה, לא חשבתי על זה כמחווה.
פיכסה של סצינה, בכל אופן. פופיקים ורגליים חשופות בסיפור ויקטוריאני. ארררג.
(אם כי אם זה היה בא מבמאי פחות פרובינציאלי ויותר מוכשר, תעוזה כזאת היתה עשויה להרשים אותי.)
יריד ההבלים.
לא ראיתי את הסרט, אבל מדהים אותי כמה התגובות רחוקות מהרושם שהטריילר יוצר. מלבד קאסט מבטיח והעובדה שהוא מבוסס על רומן קלאסי מהמאה ה-19 (בד"כ סימן טוב), הטריילר הארוך שצורף לדויד של שמש נצחית בראש צלול, מבטיח סרט מעולה, ממש ממתק לעיניים. הבטחות זה דבר טוב ויפה, אבל עוד לא נתקלתי בביקורת חיובית אחת לסרט (מקסימום הסתייגות "הוא לא כל כך נורא").
זה לא שלא היה לו פונטציאל.
ריס ווית'רספון היא אחלה ליהוק, וגם שאר הצוות לא רע בכלל, והכל נראה נהדר וכאמור – כיפי ומשעשע. אבל צריך הרבה תחכום וכשרון כדי להתמודד עם רומן שהוא לא רק ארוך בטירוף, אלא גם – מה לעשות – לא יצירת מופת פילוסופית. יש בספר רבדים נוספים מעבר לדרמה המשפחתית, אבל הם עדינים ושבריריים, ואם לא נזהרים בעיבוד – סביר מאוד שתצא לך טלנובלה ותו לא, כמו שאכן קרה כאן.
עד כאן זה עדיין היה יכול להיות סרט חביב, אבל מה – התסריטאי והבמאית כנראה החליטו להרוס את הסרט. אין שום הסבר אחר לכמה מהשטויות שהם עשו. כמו הריקוד החושפני של ווית'רספון, או ההחלטה לעשות את הדמות שלה הרבה יותר רכה ורגשנית מבספר, או כל קטע שבו הוזכרה הודו. (הודו לא משחקת תפקיד בספר, וזה שנאיר הזריקה פנימה סצינות הודיות אקזוטיות רק בגלל אהבתה לארץ הזו, שקול לאם *אני* הייתי הבמאית והייתי מכניסה לשם מכונות זמן. או צפלינים.)
וכמובן ההחלטה לגמור את הסרט *באמצע*.
דווקא שמעתי שהמסור קיבל ביקורות טובות.
אניע שמעתי שהסרט קיבסל ביקורות טובות, וטוענים שהבוא סוג של שבעה חטאים 2 שכזה….
מזל טוב
תודה.
או, חיפשתי את התגובה הזאת....
לא הייתי בטוח שאכן אני זוכר נכון…
פלוס יומיים, רד!