הקיץ עוד מעט מגיע, ואנחנו יכולים רק לבהות בכמיהה אל רשימת שוברי הקופות שצפויה לפתוח אותו. בינתיים – שממה. ארבעה סרטים חדשים יצאו השבוע, ולא צריך להסתכל על נתוני הקופות שלהם או על דבר המבקרים, כדי לנחש בצורה מושכלת שאם הסרט נמצא במעלה הטבלה – סביר שהוא גרוע. אולי פרט לסרט על אירועי ספטמבר אילבן. גם לא צריך להסתכל על נתוני הקופות כדי לדעת שבשבוע הבא טום קרוז הולך לפרק להם את הצורה. אולי פרט לסרט על אירועי ספטמבר אילבן.
המקום הראשון הלך לרובין וויליאמס, ול-'RV', הקומדיה המשפחתית שלו. כלומר, בהנחה שמוצאים את הקומדיה. בגדול, מדובר על עוד אחד מסרטי המסעות, בו הגיבור (וויליאמס) לוקח את משפחתו לטיול מגבש בו יוכלו לבלות זמן איכות, וכמובן מגלה שכל מה שיכול להשתבש – משתבש. הכישלון המשפחתי שלו מתעצם למול משפחה אחרת שהם פוגשים בדרך, ומתבררת כמשפחה המושלמת עלי אדמות, בה כולם חיים בעושר, אושר אהבה ושלום עולמי.
הביקורות משחררות חיוך עייף: בסרט הזה כבר היינו. היינו בו כל כך הרבה, שהבדיחות לעוסות לגמרי ואפילו ההופעה הטובה של וויליאמס לא מחפה על הבינוניות הזועקת מכל פריים. ימיו היפים של וויליאמס כבר מאחוריו, ובשנים האחרונות הוא זנח את הקומדיות המשפחתיות לטובת תפקידים רציניים של מיני פסיכים, אבל מצב הקופות שלו עדיין בסדר. גם הבמאי, בארי זוננפלד ('גברים בשחור') ידע ימים יפים יותר, ובכל זאת, הסרט הצליח להשיג 16 מיליון דולר. השבוע הבא לא מבשר טובות לסרט – מעט מאד צופים ירצו קומדיית מסע משפחתי, כשיש להם משימה בלתי אפשרית ביד.
המקום השני הוא זה שמשך אליו את מרב תשומת הלב השבוע. פול גרינגראס, אשר על 'זהות במלכודת' ו'בלאדי סאנדיי', עבר לקו הפטריוטי. זו ציפור? זה סופרמן? לא, זו טיסה 'United 93', שנוסעיה לא ששו להתרסק על מגדלי התאומים והחזירו מלחמה שערה לטרוריסטים שחטפו אותם. הסרט מביא את סיפורם של הצוות והנוסעים שעל המטוס, את סיפורי המשפחות שלהם, שנותרו על הקרקע ושיערו מה יעלה בגורלו של המטוס, ואת סיפורם של פקחי הטיסה. כדי להפוך את זה לדרמטי יותר, הסרט עוקב אחר האירועים בזמן אמת, מהרגע בו המטוס המריא, ועד לחטיפתו ולהכרה של הנוסעים כי המטוס שלהם עומד להתרסק.
הביקורות מתרגשות עד דמעות, ומצהירות כי לא שיערו שהוליווד השבעה ורודפת המזומנים, יודעת לעשות כאלה סרטים מרגשים ועוצרי נשימה, שנותנים לגיבורים של האירוע את הכבוד הראוי להם. היה מי שהגדיל ואמר כי הסרט מציג את הגישה הנכונה ביותר לסיפור הקשה לצפייה הזה.
ההשתפכות הזו היתה שווה לסרט 11.6 מיליון דולר, אותם השיג 'יונייטד 93' בפחות מ-2,000 קולנועים. הפצתו של הסרט הראשון שעוסק ב-9/11 באופן מפורש – לוותה בהימור מסוים, שכן האולפנים לא היו בטוחים אם מוקדם מדי ורגיש מדי להציג את אירועי 9/11 בקולנוע. אולי זו הסיבה שהם בחרו בבמאי יחסית אלמוני, ובקאסט שבערך אף אחד לא שמע עליו, ונמנעו ממסע פרסום מפוצץ. ההכנסה של הסרט כיסתה כמעט את הוצאות ההפקה, בסך 15 מיליון דולר, וסביר שבשבועות הבאים אנשים נוספים ינהרו אליו, בשיטת "חבר מביא חבר". בשבוע הבא כנראה הסרט לא יינזק יותר מדי – הוא ו'משימה בלתי אפשרית 3' לא נלחמים בכלל על אותה משבצת.
מיד אחרי האמריקאים המאוחדים, נמצאת קומדיית ספורט דבילית, מהסוג שהפך את 'מעודדות צמודות' לקאלט שהוא. ההשוואה אינה מקרית: הבמאית של 'Stick It' היא גם הכותבת של 'מעודדות'. פה אנו עוברים לעולם ההתעמלות: היילי גרהאם מסתבכת עם החוק ונשלחת – כעונש חינוכי – להצטרף לנבחרת התעמלות עם מאמן קפדן וקשוח (ג'ף ברידג'ס). בנות הנבחרת לא מתות עליה, אבל המאמן מאמין בה. כמו כל סרט מהזן הזה, גם פה יש תחרות שבדרך אליה כולם יצטרכו ללמוד על חברות אמת ונאמנות.
גם הביקורות, כמו בנות הנבחרת, לא מתות על הסרט. לטענתן, כמה נפנופים חביבים וחיוכים מקצועיים הם לא מה שיסיחו את דעתנו מדברים כמו תסריט או משחק. הסכום שהשיג הסרט, 11.3 מיליון דולר, נחמד אבל סובל מאד מההשוואה ל'מעודדות צמודות', שגם בלי כוכבת מוכרת (קירסטן דאנסט היתה צריכה להתחיל מאיפשהו, לא?) השיג פתיחה של 17 מיליון.
אחרי שמדלגים בקלילות על כל הסרטים שירדו ב-50% לעומת רווחיהם בשבוע שעבר, אנו מגיעים אל המקום השמיני, ואל 'Akeelah and the Bee'. אקילה היא ילדה בת 11, עם רצון ברזל ועקשנות של נמלה שמנסה להגיע לגרגר שומשום. היא נרשמת למספר תחרויות איות, במטרה להגיע לאליפות הארצית. זאת, כנגד מחאותיהם של הסובבים אותה, ובהם אמה (אנג'לה באסט), לורנס פישבורן והמנהל בבית ספרה. המבקרים יוצאים מגדרם כדי לשבח את הסרט. לדבריהם, הסרט הזה גורם ללימוד שורשים לטיניים להיראות כמו כיף גדול, וכשזה בא מהילדה בת ה-11, אז בכלל. כן, גם פה הילדה הקטנה גונבת את ההצגה מהשחקנים המוכרים, והפעם לא בגלל שהיא חמודה, אלא פשוט כי היא שחקנית טובה שיודעת להביע את עצמה היטב. הטענה היחידה נשמעה כנגד לורנס פישברן, שבשלב מסוים בסרט – זה שבו הכושי אמור להפוך עורו – נשמע כשהוא ממלמל "אקילה, I Believe!" (לא, לא באמת).
בשבוע הבא, 'משימה בלתי אפשרית 3' יקפיץ את המספרים בטבלה לסדר הגודל הקיצי. את השאריות ינסו לאסוף 'Hoot', וסרט האימה 'American Haunting'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אהרו''כ
וואי, שבועות רעים. אין שוברי קופות רציניים. אבל עוד מעט ייצא משימה בלתי אפשרית 3, שודדי הקאריביים 2 צופן דה וינצ'י מכוניות ואולי יגיעו ליותר מעידן הקרח 2(177 מיליון, שזה המון אבל לא מספיק כדי להיות המצליח ביותר).ג'ונגל סיטי לא יורד אבל שבוע הבא נגיד לו ביי ביי והוא יעשה 30 מיליון שזו בושה.
רק רציתי לציין
ש-RV וגם "אקילה והדבורה" הם בין הסרטים בעלי הטריילרים הכי משמימים שראיתי. RV הוא סתם עוד קומדיה טיפשית, ו"אקילה והדבורה" הוא סתם עוד סיפור אמריקאי טיפוסי על מישהי שבעזרת התמדה ונחישות הצליחה לבצע את המשימה.
וגם הטריילר של "משימה בלתי אפשרית 3" נראה סתם.
וזה לא שאני פוסל את כל הסרטים. יש כמה סרטים שאני דווקא מאוד רוצה לראות. אפילו עשיתי רשימה:
http://movies.burekas.net
אללי
רק עוד 300 אלף דולר למנאייק, והיו מתחילים ברעיונות קונספירטיביים לגבי יונייטד 93
לא בדיוק
שיטת כתיבת התאריכים האמריקאית מביאה את שם החודש (או מספרו) לפני מספר היום. על כן, הסרט היה צריך להכניס 9.11.
קח את המספר, וסובב אותו על צירו 180 מעלות.
למה לא 911 מעלות?
שני סיבובים וחצי וקצת…
אוקיי, תני לנסות לנסח את זה מחדש.
הנה מספר: 11.6
עכשיו תעמדי על הראש ותקראי אותו.
ניסיתי
ממש כואב אחרי שלוש דקות.
אפשר להפסיק?
כן, פעם הבאה לא לקחת אותי ברצינות.
אלא, להשתמש במראה. יותר נוח.
מראה, Sabre Runner יקירי, לא הופכת למעלה ולמטה.
לפחות, לא ביום רגיל.
אז את משתמשת בה לא נכון.
או שאת משתמשת במראה הלא נכונה.
את צריכה מראה כמו שלי יש. קניתי אותה יד-שניה מעליסה-איך-קו-מה-שמה?
אללי
מותר ניטפוק?
התעמלות אמנותית זה הספורט עם הסרטים והאלות והכדור והסרט. התעמלות זה הספורט עם מקבילים המדורגים והקורה והדברים האלה שאפשר לשבור בהם את המפרקת, וזה הספורט ב-stick it.
וואלה.
אלות???
ועוד על התעמלות אומנותית מתוך ויקיפדיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rhythmic_Gymnastics
ג'ף ברידג'ס? סרט טמבלי? מה?
''קירסטן דאנסט היתה צריכה להתחיל מאיפשהו, לא?''
היא לא התחילה משם וגם לא הפכה לכוכבת גדולה משם
''קירסטן דאנסט היתה צריכה להתחיל מאיפשהו, לא?''
כן, מראיון עם ערפד.
''קירסטן דאנסט היתה צריכה להתחיל מאיפשהו, לא?''
הפריצה שלה הייתה בכלל ב"חמש ילדות יפות", לא?
אבל אני דווקא מסכים עם לונג, הפריצה האמיתית למיינסטרים הייתה בעקבות "מעודדות".
''ראיון עם הערפד''
היא אולי התחילה שם אבל לא ממש התפרסמה בגדול משם
כך או כך, היא לא התחילה במעודדות,
כי אם הרבה לפני, והשתתפה גם בסרט הקטן והמתוק "all I wanna do", עם מבחר כוכבות נעורים אחרות (רייצ'ל לי קוק, מוניקה קינה, גבי הופמן ועוד), כמו גם ב"דיק", עם מישל וויליאמס, שדווקא זכה לסיקור, בעיקר בזכותה, ובזכות העובדה שהיא כבר הפכה לשם מוכר. רק אחר כך הגיעו המעודדות.
''היתה צריכה להתחיל מאיפושהו'' לא אומר שזה הסרט הראשון שלה.
תנו לי קצת קרדיט.
אפשר גם להבין את זה כ-"זה היה הסרט שהפך את השם שלה למזוהה על ידי אחרים".
אני נותנת לך המון קרדיט
אבל בדיוק בגלל זה ציינתי את דיק. בדיק היא כבר היתה מוכרת. אנשים ידעו את השם, ידעו שהיא היתה בראיון עם הערפד עם בראד וטום, ובגדול – השם שלה היה מו?כר ומו?כר כשהיא עשתה את מעודדות צמודות. למעשה, היא זו ש"מכרה" את הסרט.
אז אלא אם ב"להתחיל" את מתכוונת לסרט הראשון שהיא סחבה לגמרי על הכתפיים הקטנות שלה כי היא כבר היתה מוכרת מספיק – יש לי בעיה עם הניסוח הזה והקונוטציות שהוא מעלה.
MI3, הימור שלי:
פתיחה – 76 מליון.
סה"כ – 260 מליון.
84.
80,256,923.4
אני גם מהמר שסם ווטרס, מיוסטון, טקסס, יחליט לא ללכת לסרט ביום שבת הקרוב, וכך ימנע ממנו להגיע ל-80,256,930.4.
האם סמואל ילך לקולנוע?
סמואל ווטרס גר ברח' אוק 357[1], וכפי שאתה יכול לראות[2] הוא גר בבית גדול בהחלט, ככה שכסף לראות סרט בטח לא חסר לו (אבל מה זה הרעפים הירוקים האלה?). יש לו מבחר גדול של בתי קולנוע במרחק מספר דקות נסיעה מהבית, שהקרוב שבהם הוא הגראנד פאלאס סטדיום בעל 24 האולמות(!). עדיין לא התפרסמה תכנית זמני ההקרנות של הקולנוע לסופ"ש, אבל אם סם רוצה להקדים, הוא יכול לראות שם את 'משימה בלתי אפשרית 3' בטרום-בכורה של אמצע הלילה, כלומר, ביום חמישי בשעה 11:59[3]. בהמשך לאותו ויכוח נצחי, אגב, מחיר הכרטיס שם הוא 9 דולר למבוגר, אבל רק 5.5 דולר לתושב ותיק. לצערי לא הצלחתי למצוא בן כמה סם (לפי השם – יש סיכוי לא רע שהוא אדם מבוגר, כי לכמה ילדים היום קוראים סמואל. אבל לך תדע).
בקיצור, לסמואל יש את כל האמצעים ואין לו מניעה לצפות ב'משימה בלתי אפשרית 3'. עכשיו רק צריך לברר איך הוא מרגיש לגבי טום קרוז.
העיקר שאתה לא מבזבז זמן על שטויות
אח, הכפר הגלובלי הזה הוא משהו
האם סמואל ילך לקולנוע?
כל הכבוד =)
מה? אין מפת לווין?
יפה מאוד. אבל לא ענית על השאלה... וההימור שלי עדיין בתוקף.
בשבוע הבא: האם פול רוזנטל מהונולולו, הוואי, ילך לקולנוע?
היו עימנו.
אתה לא בחרת את השם הזה במקרה, נכון?
http://www.whitepages.com/10001/search/FindPerson?firstname_begins_with=1&firstname=paul&name=rosenthal&city_zip=&state_id=HI
ודאי שלא.
באמת?
כלומר, הניחושים שלכם נראים די מבוססים, אבל כל-כך הרבה? הרי בשנים האחרונות למדנו שלא כל סרט עם כמה פיצוצים יכול לנתץ קופה, וחודש מאי הוא מזמן לא ערובה לסכומי ענק. אמנם מדובר בסרט המשך ללהיט, אבל אותו להיט יצא לפני שש שנים, לעזאזל. הקהל שרייר עליו כבר לא נגיש, וצריך לפתות קהל חדש- כזה, סביר להניח, שלא ראה את הסרט הראשון בסדרה. שלא לדבר על כך שטום קרוז הפך מאז משובר לבבות צעיר וחתיך לבדיחה מהלכת.
ההימור שלי- 63 מיליון, אבל כנראה שאני טועה.
שמע, זה רק ניחוש
כל מספר בין 50 ל-110 הוא אפשרי. הייתי מהמר, כמוך, שהפתיחה של הסרט לא תהיה מהגדולות ביותר בשנה, אם לא היה לו את היתרון של היותו הסרט שפותח את הקיץ. אם הוא היה יוצא כמה שבועות אחרי 'צופן דה וינצ'י' ו'פוסידון', השבוע הראשון שלו היה בוודאי קטן יותר. כרגע פשוט אין לו תחרות.
MI3, הימור שלי:
אני דווקא מהמר על 80 מיליון $.
אבל בכל מקרה הרבה תלוי לכמה בתי קולנוע יפיצו את הסרט , הפצה רחבה בדרך כלל גורמת לתוספת של עוד כמה מיליונים טובים.
אני מנמיך ציפיות
55 מיליון ביום פתיחה. אבל תהיה לו המשכיות רבה בקולנועים. הוא יכסה את ההוצאות וירוויח עוד כמה על הדרך.
נבואות המומחים
רובם באמת מנמיכים ציפיות (באופן יחסי, כמובן).
Boxofficereport הולכים על 71.
גורו – 74.
The Weekend Warrior אומר 69.5. לי מ-leesmovieinfo אומר בדיוק אותו הדבר.
הטקסט שמאחורי התמונה
מאוד שיעשע אותי, וגם הזכיר לי שוויזיני הבליח השבוע ב"עקרות בית נואשות" (וכמעט-כמעט אמר inconcievable )
הטקסט שמאחורי התמונה
מאוד שיעשע גם אותי (בעיקר בגלל מה שבא אחריו). בעקבות זה שאני רואה 'צעצוע של סיפור' בלופ בשבועיים האחרונים, אני לא יכול אלא להצטער שאת הדינוזאור מדובב מישהו אחר בעברית: וולאס עשה את זה כל-כך טוב במקור.
הליברטין
כרגע סיימתי לראות את "the libertine", סרט של ג'וני דפ מ-2004, שלפי "לא סופי" לא מתכוון להגיע לארץ. העלילה עוסקת ברוזן מרוצ'סטר, משורר, שתיין, הולל ואיש-חצרו של צ'רלס השני (המאה ה-17 ככה).
מהטריילר נדמה שמדובר בסוג של "ג'ק ספארו פוגש את המרקיז דה-סאד" והסרט אכן מתחיל כך, רק שמהר מאד הוא הופך ל-"מרקיז דה-סאד פוגש את צ'רלס בוקובסקי".
בניגוד לנטייה הכללית להעביר את ההיסטוריה האנגלית כיבוס וצחצוח כשהיא מוסרטת, "הליברטין", בעזרת צילום מגורען (ונדמה לי שבצילומי-הפנים, נעשה שימוש רק בתאורה טבעית, א-לה "בארי לינדון"), ריבואות אובך וגלוני בוץ, חושף את השיניים הרקובות של תקופת הרסטורציה.
לורנס דאנמור ביים סרט מסוגנן מאוד, מלנכולי ותיאטרלי; אבל מה שמעורר-התפעלות באמת הוא העובדה שבדף של דאנמור בימד"ב אין שום דבר חוץ מהסרט הזה – לא בימוי פרקים לטלוויזיה, לא כתיבה, שום-כלום. עוד פרויקט איכותי כזה ממר דאנמור ואפשר יהיה להכריז שסמאח התעבר (התעובר? איך כותבים את זה?).
אבל הסיבה האמיתית שבגינה אני נדחק לדוח"קו, היא שג'וני-בוי נותן, אם לא את ההופעה הכי טובה בקריירה שלו, אז לפחות אחת שתכנס לטופ-פייב. עבר זמן-מה מאז שדפ שיחק דמות שהיא לא קריקטורה, אבל כשהוא עושה, או בוי, הוא עושה את עם להט ותשוקה ששנים לא ראיתי אצלו. המניירות עדיין שם (מדובר באיש-חצר, אחרי הכול) אבל הן יושבות בול על הדמות, וכשהוא מתפשט מהן, הוא מרעיד-לבב. חוץ ממנו, ג'ון מלקוביץ' כצ'רלס השני נותן את השטיקים הרגילים והמוצלחים שלו (האיש נולד לשחק אצילים מתים), סמנתה מורטון מרשימה בתור בת-טיפוחיו ורוזמונד פייק, בתפקיד אשתו, היא החבצלת האנגליה הכי צחורה בסביבה.
סרט מפתיע והוכחה שנהנים יותר כשמגיעים לצפייה בלי לדעת כמעט כלום.
הסרט כבר הוקרן בארץ
וירד אחרי שבועות ספורים, ואפילו התעורר עליו דיון ממש בימים אלה. אני סבלתי.
כתבה מספר 2838
לא ממש ברור לי
איך פיספסתי את הדיון הזה. אולי משהו רקוב בהתאמה האישית שלי. בכול אופן, אם זה תורם לסדר הטוב, אפשר להעביר אותי לשם.
אולי פשוט אף פעם לא נכנסת אל הסקר הזה?
בממ"א מופיעים רק דיונים מתמשכים במאמרים/יומיות/סקרים בהם כבר היית בעבר.
זו אכן אופציה.
דא עקא, יש לי זיכרון עמום של הסקר, ואם הוא על ג'וני דפ, הסיכויים שקפצתי לבקר אי-פעם גדולים.
אפשר גם להעביר את הדיון לכאן
בכל זאת מדובר בסרט חדש, והוא יקבל כאן יותר חשיפה מאשר באותו סקר עתיק.
אני אשמח.
הסרט ראוי לחשיפה, ולו רק בגלל התפקיד המצוין ויוצא-הדופן שג'וני עושה.
אני אשמח.
הסרט באמת ירד מהר מאוד מהמסכים בארץ , משהו כמו חודש אחד בלבד.
ולזה גם להוסיף כי הוא הוקרן רק בבית קולנוע אחד !
בכל מקרה למי שמעוניין ב 17.5.2006 הסרט יצא בארץ ב DVDלהשכרה.
תודה על התאריך
רוזאמונד פייק!
אח, התגעגעתי אליה כל-כך מאז ג'יימס בונד…
יכולת לתפוס אותה ב''דום''.
אם כי לא הייתי ממליץ על האפשרות הזאת…
הסרט סיילנט היל מבוסס על משחק הישדות-אימה על הסוני פלייסטישן ומסופר בו על נערה שהגיע למימד אפל,מין עיר כזאת בשם סיילנט היל שבמרכזה בית חולים נטוש העיר מלאה ביצורים מצמררים והיא פוגשת אנשים ממש מוזרים אפילו משוגעים-פסיכופטים לדעתי גם יצאו סרטי המשך,הז'אנר כמו הז'אנר של "דום"
9.5 מתוך 10!
אני ממש מחכה שהסרט הזה יגיע לארץ , אומרים שהוא טוב.
ועדיף שלא יהיה המשך , לרוב סרטי המשך לסרטי אימה הם סתמיים ושווים לתחת !
בניגוד לסרטי אימה מבוססי משחקי מחשב,
הידועים בעולם כסמל לאיכות. בעיקר אם הצליחו, במקרה, למשוך את תשומת ליבו של אחד, איו בול.
משהו בקשר לימד''ב
אין לי איפה לשאול את זה חוץ מכאן, מה גם שנראה לי שזה די מתאים…
ניסיתי להרשם לימד"ב אבל הם לא שולחים לי את האי מייל לכתובת (הנכונה) שרשמתי להם.
אולי מישהו עוד נתקל בזה לאחרונה?
או אולי למישהו יש פיתרון מה לעשות עכשיו?
לא משנה, הכל בסדר עכשיו.
חג עצמאות שמח לכולם!
חג עצמאות שמח לברדוויל!
אני מדמיינת
או שרק לפני כמה שבועות צפיתי בסרט אחר על תחרות איות?
גם הוא עם ילדה בגיל 11 ואם בעייתית?
מה קורה להם שמה בחו"ל??
רק לי הפרסומת על עיבוי שפתיים (הה?) נראית כמו רפרנס לבאטמן? היא בהחלט העבירה בי צמרמורת נבזית במיוחד…
יום עצמאות שמח.
מה, לא חלמת תמיד להיות אנג'לינה ג'ולי?
(רפרנס לבאטמן?)
טיפול קצר ולעולם לא תפסיקי לחייך?
אני *בטוחה* שג'ק ניקולסון אומר משהו בסיגנון איפושהו שם…
אה, אוקיי.
לא הייתי בטוחה לאיזה מהבאטמנים התייחסת.
אוקי, אני אשאל.
איך ולמה איזכורה של אנג'לינה (אנג'י?) הוא רפרנס לבאטמן?
לדעתי מה שהיה כאן זה אסוציאציות חופשיות לפרסומת לעיבוי שפתיים:
אותי (מסיבות מובנות כגון היותי אני) היא זרקה לכיוון הג'וקר מבאטמן, את לונג ג'ון (מסיבות מובנות גם כן) לכיוון אנג'לינה ג'ולי.
אה, בסדר.
חשבתי לרגע הזוי שאנג'י משתתפת בסרט הבא בסדרת העטלף – "באטמן מסיים, הפעם אנחנו מבטיחים!"
ונדטה בסינמה סיטי
עבר לאולם רגיל ולא יהיה יותר בסינמקס, למי שרצה לדעת.
שתדעו הנוסע השמיני נגד הטורף2 יוצא באמצע !2007
Wii! איזו התרגשות!
איזה איות יוצא דופן.
http://www.penny-arcade.com/comic/2006/04/28 ?
האם את רומזת על רצונך להתאחד עם הנוסע השמיני נגד הטורף 2 ולשלול מהעם והאומה קטילת המשך של העכרור?… !חשיפתשינייםבאיום!
תודה על האזהרה
תזכורת לעצמי לאמצע 2007 – לבדוק טוב את שם הסרט לפני שאני נכנסת לאולם. שלא יהיו תאונות.
לקיין יוצא סרט???
זה די מקרי שאני מבין על מה אתה מדבר.
ובכן, כן, מתאבק ה-WWE גלן ג'ייקובס, הידוע בכינוי "קיין" מופיע בסרט אימה שנקרא 'See No Evil' וייצא לאקרנים בארה"ב ב-19 למאי.
וואי. את האמת, זה די מוזר.
מתאבקי WWE מפורסמים בדרך כלל לא מקבלים תפקידים ראשיים בסרטים. היוצא דופן מבינהם הוא דה רוק, שהשתתף בכמה בלוקבאסטרים בתפקיד ראשי ("מלך העקרבים" נחשב בלוקבאסטר?). אבל כל שאר המתאבקים שאני מכיר, כמו פול היימן או טריפל אייץ', קיבלו רק תפקידי משנה קטנים בסרטים (היימן ב"רולרבול". אייץ' ב"בלייד טריניטי"). אז מה כל כך מיוחד בקיין הגותי, שנחשב לנחות מבין המתאבקים, שנתנו לו תפקיד ראשי בכזאת קלות? למנהלים הפתרונות.
תפקיד ראשי בסרט זניח
שעומד להיכשל קופתית, אתה מתכוון.
יצאו מהדו''ח
טרומן קפוטה, 30 שבועות, 28M$. מעניין לציין שבניגוד לרוב הסרטים, הגורפים בשבוע הראשון להקרנתם כ-15%-30% מהכנסותיהם הכוללות ולאחר מכן מאבדים גובה במהירות, עקומת ההכנסות של קפוטה הייתה מאוד יציבה ומלבד החודש האחרון הוא בכל שבוע ושבוע הכניס בממוצע כ-1M$.
Madea's Family Reunion, 9 שבועות, 63M$
Slither, 4 שבועות, 7M$
הייתכן?
סרט אימה שהפסיד כסף?!
כנראה שככה זה כשמקבלים ביקורות טובות
פרסום עצמי.
ב-17 לחודש, במסגרת כנס על יצוגים של מדע באוניברסיטת חיפה, אני אתן הרצאה (במושב שמתחיל ב-11:15) על האחים פליישר, סרטם "Mechanical Monsters" וההשפעה שלו על אנימטורים אחרים בארה"ב ומחוץ לה. פרטים על הכנס פה:
http://julesverne.haifa.ac.il/
ועל ההרצאה פה:
http://julesverne.haifa.ac.il/raz.html
מעבר לזה, לציון האירוע, קצת על האחים פליישר וביקורת על אוסף ה-DVD של סרטים שלהם, אצלי בבלוג:
http://telegrams.blogspot.com/
כשראיתי את הילדה ב''אקילה''
הדבר הראשון שעלה לי בראש היה: "זאתי? בת 11? בחייאת רבאק, הוליווד, אני יכולה להבין את המצוקה אבל פעם אחת תנסו לקחת מישהי שלפחות קרובה אליה בגיל בטווח של פחות מ-10 שנים." ואז בשביל לאשש את הטענה שלי הלכתי ישירות לדף שלה בתנ"ך – ואבוי! שוד ושבר! לזאטוטה עוד לא מלאו אפילו 13 שנים.
הכל אשליה אופטית, אל תאשימו אותי.
בקשר לסרט – לא ראיתי, והאמת היא שסרט המבוסס על תחרויות איות זה שיא חדש של עלילה אנטי-שיווקית ולא-מושכת עד כאב. אבל לך תדע.
היו לפחות עוד שני כאלה לאחרונה
'לגעת במילים' שהוקרן גם בארץ אבל נעלם מהר (ובצדק, סרט גרוע) והסרט התעודי 'Spellbound' שהיה מועמד לאוסקר וזכה לתשבוחות מוגזמות.
באמת טרנד מעניין,
אבל באמת לא ברור לי מה כל כך מרתק בעולם תחרויות האיות בזמן האחרון.
מה קרה? חוסל העולם התחתון? נגמרו המלחמות? חייזרים הפסיקו לתקוף את כדור הארץ?
אהה, שאלות שיוותרו ללא מענה…
אני מצדי מחכה לשובר הקופות הבא על חייהם מלאי התהפוכות של האטימולוגים בימינו אנו של אהבה, אחווה ושלום עולמי .
שאני, בניגוד לרד פיש, חושב שהוא סרט לא רע בכלל, כמעט ולא מתעסק באיות עצמו, אלא משתמש בעובדה שמדובר בתחרות כלל-ארצית כדי להציג פנורמה חברתית רחבה של ארה"ב. יש לך את הילדה השחורה מהפרוג'קטס, את הילדים ההודים שההורים שלהם דוחפים אותם בעזרת שילוב של קפיטליזם והינדואיזם/בודהיזם (לא ברור מה מהשניים), בת למהגרים מקסיקנים, וואספית דעתנית אחת לייצוג וילד יהודי מטורף לחלוטין.
מה שמעניין כאן הוא שתחרות האיות היא שולית למדי, כלומר, הסרט יכול היה להיות על סופט-בול או אוריגמי באותה מידה. מה שחשוב באמת היא הדרך שבה הילדים האלה והוריהם, רובם מהגרים, מפרשים ומיישמים את החלום האמריקני. מצד אחד, יש כאן תחרות די אכזרית כשמדובר בנערים ונערים די צעירים. מצד שני, בכול זאת מדובר בחבורה של גיקס אנד פריקס שזו ההזדמנות היחידה שלהם לזכות בקצת הערכה אמיתית.
בקיצור, מעבר לכך שהסרט באמת מתייחס לגיבורים שלו, ברגעים ובגיל הכי מביכים בחייהם, באמפתיה מעוררת-הערכה, הוא מתעסק המון בשאלות של חברה ומעמד. הכי רחוק מאסקפיזם שאפשר.
לא אמרתי שהוא סרט רע.
אבל צפיתי בו בעקבות כאלה הילולים ותשבוחות, שהתאכזבתי מאוד.
זה הולך להפוך לאחד הפתילים האלה, לא?
מה זה? איך אפשר לקרוא את זה?
אה… "לא" נשאר "לא".
מה לא הבנת? את הלמד? את האלף? לא!