הדבר קם והיה. אחרי עשר שנים, השיא של 'טיטניק' אינו עוד. כתר הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים נלקח ממנו ועבר לסרט אחר.
בצרפת, כלומר.
לא צחוק, זה בכל זאת לא דבר שקורה כל יום. עשר שנים (וכמה חודשים) אחרי שיצא לאקרנים, 'טיטניק' עדיין מחזיק בתואר הסרט המצליח ביותר אי פעם לא רק בעולם כולו, אלא גם בהרבה מדינות. אחת מהמדינות האלה היתה צרפת: 'טיטניק' הכניס שם סכום השווה ל-138 מיליון דולר, ואף סרט אחר אפילו לא התקרב לסכום הזה – עד השבוע. קוראים לו 'Bienvenue chez les Ch'tis' (גוגל אומר לי שבעברית זה 'ברוכים הבאים ל-Ch'tis', מה שלא עוזר לי הרבה), ובמשך חמשת השבועות שבהם הסרט הזה מוקרן בבתי הקולנוע בצרפת הוא הכניס כבר יותר מכפי ש'טיטניק' עשה שם לאורך כל חייו, והוא לא מראה שום סימן שהוא עומד לפנות את המקום הראשון בקרוב. אין שום מקבילה הוליוודית להצלחה בקנה מידה כזה: זה כאילו שסרט היה מכניס בארה"ב לבדה מיליארד דולר.
הסרט שעשה את כל זה הוא קומדיה עממית על דוור מדרום צרפת (קאד מראד) שמוצב, לצערו, בקצה הצפוני של המדינה, מה שמוביל להרבה בדיחות על ההבדלים בין המנטליות הדרום-צרפתית לצפון-צרפתית. בקיצור, זה עניין מאוד צרפתי, וספק אם זה סרט שמישהו לא צרפתי יבין. זה בוודאי לא יעצור את האולפנים ההוליוודיים מלרכוש את הרימייק, להפוך את דרום צרפת לטקסס ואת הצפון למונטנה, ולקרוא לסרט – אם כדור הבדולח שלי מספיק צלול – 'Meet the Ch'tis'.
בקופות האמריקאיות לא קרה שום אירוע שמתקרב לקנה המידה הזה, והן ממשיכות לבלות עונת חורף-אביב שקטה ורגועה. לשם המחשה, סרט האנימציה 'הורטון שומע מישהו' – שנמצא במקום השני – הפך השבוע לסרט הראשון השנה שחצה את קו 100 מיליון הדולר בהכנסות כוללות. לאורך כל הרבע הראשון של השנה אף סרט לא הגיע לסכום הזה (אם לא סופרים את 'ג'ונו', שיצא בסוף השנה שעברה). בתקופה המקבילה בשנה שעברה היו שלושה סרטים כאלה: '300', 'שימו גז' ו'גוסט ריידר'.
ובכל זאת, הבוקס-אופיס האמריקאי לא לגמרי נטול עניין או הפתעות. הסרט '21' לקח את המקום הראשון, עם 23.7 מיליון דולר (באופן חסר התחשבות הם לא הפסיקו ב-21 מיליון, והרסו את הכותרות המובנות מאליהן. כמה לא מתחשב). די מפתיע, מצד סרט שרק בשבוע שעבר החזאים לא היו בטוחים שהוא יגיע ל-10 מיליון. '21' הוא סיפורו של קווין ספייסי, כפרופסור למתמטיקה באוניברסיטה, שממציא עם תלמידיו המצטיינים שיטה לרמות את הבית בבלאק-ג'ק – והם פושטים על הקזינואים של לאס וגאס ומרוויחים ים כסף.
'21' הוא גם סיפורו של קווין ספייסי, שבשנות התשעים נחשב למלך העולם (בערך כמו הג'וני דפ של היום), אבל מאז פרוס האלף החדש הסרטים שלו נכשלים מסחרית בזה אחר זה ('החיים של דייויד גייל', מעבר לים', 'חדשות הספנות'), וגם את המבקרים ומחלקי האוסקרים הוא לא מצליח להרשים. הסרט המצליח ביותר שספייסי השתתף בו היה 'סופרמן חוזר', ולקרוא לו "סרט מצליח" זה עניין של השקפה (הסרט הכניס 200 מיליון דולר, ועדיין נחשב לאכזבה רבתי). '21' מחזיר את ספייסי לתמונה במידה מסוימת. הוא אמנם לא יקבל על הסרט הזה אוסקר, וגם להיט השנה זה לא יהיה, אבל גם מקום ראשון שבועי ו-23 מיליון דולר זה משהו. מלבד ספייסי משתתפים בסרט ג'ים סטורג'ס מ'מעבר ליקום' וקייט בוזוורת', שהיא כנראה גרופית של קווין ספייסי, כי היא נגררת אחריו לכל סרט.
הסרט שיעמם את המבקרים. "העלילה כל כך צפויה, שנדמה שאתם צופים בשידור חוזר" אמר אחד. הסרט מגיע לארץ ב-17 באפריל, אם בא לכם.
הפתעה הפוכה סיפק 'Superhero Movie', סרט שעליו אני לא יכול לספר לכם שום דבר שלא הבנתם לבד מקריאת השם שלו. זאת פרודיה מסדרת 'Movie', והיא על גיבורי-על. 'ספיידרמן', בעיקר. מה שקצת מפתיע הוא שהסרט נכשל. הוא הגיע למקום השלישי עם 9.5 מיליון דולר בלבד – אחרי ש'Meet the Spartans', פרודיה מאותו סוג בדיוק, פתחה עם פי שניים מזה לפני חודשיים. אם זה אומר שז'אנר הפרודיות העצלניות והלא מצחיקות גוסס, לא תמצאו אותי בוכה, אם כי הביקורות הפעם נטו לכוון ה"קצת פחות גרוע מהרגיל בז'אנר". בישראל הסרט ייצא ב-10.4, תחת השם 'סופרהירו'.
אחרון מבין הסרטים החדשים – כישלון צפוי: 'Stop-Loss', שנכנס למקום השמיני עם 4.5 מיליון דולר. את הכישלון המסחרי של הסרט הזה אפשר היה לראות מגיע ממרחק קילומטרים, או ליתר דיוק, מאוקטובר של השנה שעברה, שבו התבהר שכל סרט שעוסק ולו באופן עקיף במלחמה בעיראק נדון להיכשל מסחרית בארה"ב. זאת למרות שמבחינת ביקורות, זה הסרט הטוב ביותר שיצא השבוע (וגם זו לא מחמאה גדולה). ריאן פיליפה מגלם חייל בצבא האמריקאי שחוזר הביתה משדה הקרב ומנסה לשקם את חייו, אבל מגלה שהצבא לא נותן לו לעזוב. בדיוק הנושא שעליו לקהל האמריקאי ממש לא בא לשמוע. זה הסרט השני של הבמאית קימברלי פירס, שב-1999 יצרה את 'בנים אינם בוכים' המוערך, שזיכה את הילארי סוואנק באוסקר, ומאז נעלמו עקבותיה. יש לקוות שלמרות הכישלון של הסרט הזה, ייקח לה פחות מתשע שנים ליצור את הסרט הבא.
פינת הביקור השבועי: גם השבוע נשאר 'ביקור התזמורת' יציב (ירידה של 5%) וצבר עוד רבע מיליון דולר. הכנסותיו הכוללות עד כה: 2 ורבע מיליון.
בשבוע הבא: 'Leatherheads' של ג'ורג' קלוני, 'Nim's Island', הרפתקאות לכל המשפחה עם ג'ודי פוסטר ואביגייל ברסלין, וסרט האימה 'ההריסות'. האם אחד מהם יהיה ה-'Bienvenue chez les Ch'tis' האמריקאי? לא. אה, רגע, סליחה, הייתי אמור לשמור על מתח?
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
1ו
'סופרהירו'?
המממ… הייתי בטוח שיקראו לו 'מת להיות גיבור', או משהו כזה, נו טוב.
בוא לא נתלונן על שמות שאין סיבה להתלונן עליהם.
''סופרהירו'' הוא לא שם שאין סיבה להתלונן עליו.
סופרהירו היא לא מילה עברית. השם של הסרט בישראל הוא בסך הכול תעתיק של חלק מהשם האנגלי. גם לא תרגום, גם שונה מהמקור. השם הזה פשוט מבקש שיתלוננו עליו.
כאב לקרוא לסרט "סרט גיבורי?על"? אתם יודעים מה, "מת להיות גיבור" דווקא נשמע לי מוצלח. גם מקשר לעובדה שהסרט הוא מבית היוצר של מת לצעוק (עד כמה שידוע לי), וגם רפרנס מצחיק לפוקימונים.
רפרנס לפוקימון?
לא הבנתי.
לא הבנת כי אני אידיוט.
בשורה בשיר הפתיחה של פוקימון היא "רוצה להיות גיבור", ולא "מת להיות גיבור". דרעק. למה אני תמיד מתבלבל כשצריך לדבר על עובדות?
'סופרהירו' היא לא ממש מילה בעברית
אבל זה ביטוי מאוד מוכר, שאני בטוח שרוב האנשים (לפחות קהל היעד של הסרט) מכירים. 'סרט גיבורי-על' נשמע מגושם (מה עוד שאף אחד מהסרטים הקודמים לא נקרא בעברית "סרט ….", לכן הקשר לא יהיה ברור), וכמה שימעיטו בשימוש ב'מת ל…' כן ייטב. כך ש'סופרהירו' נראה לי כמו החלופה היותר הגיונית.
בעניין השינוי מהמקור – הסרט נקרא גם באנגלית במקור פשוט 'Superhero', וה-'Movie' נוסף לשם רק בשלב מאוחר יחסית. אפילו באתר הרשמי של הסרט שכחו לעדכן את כותרת העמוד, והיא עדיין 'Superhero'.
במקרה הזה, אפשר היה לתרגם ל-'גיבור עלק'
מכיוון שזה סרט שצוחק על גיבורי על.
*זה* אחלה שם.
במקרה הזה, אפשר היה לתרגם ל-'גיבור עלק'
עמדתי להציע "סרט-על" כפשרה שלא כוללת תיעתוק, אבל זה כבר עולה על המקור.
על Meet the Ch'tis
נראה כמו סרט שמדבר על הבדלי תרבויות, במדינה שכל כך לא מעניינת אותי, שלא ידעתי בכלל שיש בה הבדלי תרבויות. הייתי בטוח שכל הצרפתים הם חסרי סבלנות באותה מידה..
(למרות שאני אוהב לראות את התיירים הצרפתיים שמציפים כל פעם מחדש את נתניה בקיץ. משום מה זה נותן לי הרגשה של חו"ל).
טריוויה יומית
chti זאת שפה שמדברים בצפון צרפת, נדמה לי. בהקשר הזה, זה כינוי לדוברים שלה.
ברוכים הבאים לשטיס
אני עוד לא יודע איך, אבל הצבתי לעצמי מטרה למצוא דרך לשלב את המילה "שטיס" בשיחות.
אהמ אהמ
תזכיר לי מה זה אומר?
אפשר להמר מולך?
אולי עם איזה גרש שם, בשביל היופי.
21 זה באמת שידור חוזר
של סרט שנקרא The Last Casino, שעשו בקנדה ב-2004 על בסיס אותו ספר,
לא ראיתי, אבל חיפוש קצר מגלה שההבדל בין הסרטים הוא בעיקר התקציב.
בהתחשב בקלות ובעלות המגוכחת שבה אפשר לעשות סרטים כאלו (כמה עולה היום יום צילום עם לזלי נילזן?), ובהתחשב בהכנסות נאות בדי וי די (בא לי משהו מצחיק, אוי, זה נראה מצחיק!) – נראה לי שמפיקי הסרט יהיו רחוקים מלהפסיד עליו כסף. אפילו את הכרזה לא טרחו להחליף מאז "מת לצעוק" האחרון.
http://www.imdb.com/media/rm2005046784/tt0426592
וגם כל ה'מת לצעוק'-ים שקדמו לו.
חצי עוף(צ'יפס והרבה סלט)
אם כבר מדברים על פארודיות הבנתי שקרן מסוימת מתכוונת לתקצב את הגרסא המלאה לסרט הישראלי הקצר "המוסד הסגור".
בהחלט יש למה לחכות.
למה צריך גרסה מלאה?
הסרט מצחיק וטוב כמו שהוא, למה שלא ישקיעו בסרט חדש, אחר?
או.קי אז למעשה
זאת לא תהיה גרסא מלאה, אותו צוות הפקה עובד על המשך לסרט הקיים שגם הוא יעסוק במוסד אך כמובן יכיל בדיחות וארועים שונים.
כך שבעצם אפשר לקרוא לו סרט חדש.
ראיתי את 21
אהלן,
ראיתי את 21 בקולנוע בקנדה, וכן זה סרט צפוי, אבל גם יחד עם זאת מעולה באותה מידה.
נהנתי מכל רגע, ואני פשוט ממליץ עליו.
דיוויד גייל וחדשות הספנות נכשלו ביקורתית?
זה משונה בעיני, כי אני זוכר אותם בתור סרטים ממש טובים.
ועדיין חושב שקווין ספייסי מלך.
הורטון אולי הראשון שעבר את ה100 מיליון השנה
אבל האם הוא מסוגל לצייר?
http://uk.youtube.com/watch?v=_LHoyB81LnE
אני חי כרגע בצרפת וכל מי שאני מכיר ראה את הסרט
מסתבר שהסרט מצחיק בצורה מטורפת (אבל רק את הצרפתים) , ודרך אגב בצרפתית מבטאים את זה "שטי" במילרע כמו ההתחלה של שתי(נה)….(-:
כשארה''ב צריכה ללמוד (מחדש, מסתבר) מטורקיה (!) איך לעשות פארודיות
המצב באמת קשה.
אבל ברצינות, G.O.R.A זאת הפארודיה הטובה ביותר שיצאה ב15 שנים האחרונות. אולי יותר. מתי יצא ספייסבולז? :)
והיא מטורקיה.
טורקיה!
סרט אדיר.
סרט גרוע בדיוק כמו הפארודיות האמריקאיות.
בדבר פרטים:
http://www.fisheye.co.il/gora
אני נהנתי. מאוד. ביותר. הכי. מיליון.
ושוב, עדיין מדובר בפארודיה יותר מוצלחת מכל מה שיצא מאמריקה בשנים האחרונות, שבכלל לא היו פארודיות, אלא רצפי שיחזורים.
בגורה אומנם היו את אלה, אבל באופן מודע לעצמו ועשוי טוב. כמו בספייסבולז, סודי ביותר, אוסטין פאוורס וכל פארודיה מוצלחת אחרת.
ב'גורה', על כל בדיחה היו שלושה שחזורים
שאפילו לא הכילו בדיחות. כמה שהפארודיות האמריקאיות גרועות, כשהן מציגות קטע מסרט מסוים הן לפחות נותנות לקהל לזהות אותו לבד. אין שם בנאדם שאומר בקול רם "אה, זה כמו הקטע מהסרט 'האלמנט החמישי' עם ברוס וויליס".
שוב, מודעות עצמית.
ודווקא מבנאדם שיודע מאיזה סרט הסצינה לקוחה לא יודע שאין בה עץ. שוב. ושוב. ושוב.
ואני חוזר לטענתי הראשונה: מודעות עצמית עשויה היטב, מה שחסר הסרטים האמריקאיים של השנים האחרונות (חוץ מבאוסטין פאוורס הראשון).
אני חושבת שרד נתן את הקישור
כדי שדיונים על הסרט יעברו לביקורת.
אני חושבת שרד נתן את הקישור
אבל אני לא רוצה לדון על הסרט.
רק רציתי להגיד שהמצב של הפארודיות האמריקאיות בקאנטים אם הטורקים עוקפים אותם.
בכלל לא ידעתי שיש פה ביקורת על גורה.
תראה את
זה כמה רמות מעל האשפתונים של סדרת movie. זה היה סרט חמוד ביותר, שזה פחות או יותר כל מה שאני מסוגל לצפות מפארודיה היום, אחרי עשר שנים של אשפתונים שרק מנסים לפתות אותי לחצות אל הצד האפל ולנקוט צעדים כדי להבטיח שהתסריטאים של אותם אשפתונים לא יגעו בעט או מקלדת יותר לעולם.
אוח… The temptation.
תראה את
אני בהחלט ארד לעומק העניין.
רק פארודיה על מה זה? והאם זה הגיע לספריות הדיוידי הארציות או שאצטרך להשיג את זה עצמאית?
ועוד הערה לקטע של "אה, זה הקטע מהסרט ההוא" – אני בכלל רואה את זה כקטע פארודי על סרטי שיחזורים, מה שכמובן לא מנע ממני לשחרר צחוק מגניב כהרגלי.
אני חושבת שרד נתן את הקישור
ממתי אמריקאים היו " אלופי" הפארודיות או משהו?
חוץ מהזוקרים ( של " טיסה נעימה" ו"סודי ביותר!") ומל ברוקס… שהם די נעלמו או התקלקלו לקראת הסוף גם כן..
אצלי התקוות לפארודיות נמצא דווקא בבריטים – "שוטרים לוהטים" היה ממש ממש טוב. כפארודיה גם , אבל בעיקר כסרט.
אוף-טופיק
זה רק אני או שהפוסטר של הסרט הזה:
http://www.apple.com/trailers/thinkfilm/thetraceyfragments/
מזכיר באופן חשוד את הנערה מעלובי החיים?
המממ,
אני די בטוח שזה רק אתה.
יש משהו...
אם כי ב"עלובי…" היא (עוד) לא נערה, זה חלק מהאיור של קוזט (כילדה) מתוך הספר.
קצת
מישהו יכול להסביר לי, בבקשה, מה ההבדל בין
The Godfather Saga ששודר בסוף שנות ה-70 לבין 2 הסרטים המקוריים שעליו הוא מבוסס?
למה הדבר הזה שנקרא The Godfather Saga נוצר? גם ככה 2 הסרטים המקוריים מעולים…
קוראים לזה ''כסף''
באותה מידה ניתן לשאול למה נוצרו הגרסאות החדשות לטרילוגיה המקורית של מלחמת הכוכבים.
The Godfather Saga הוא גירסה אלטרנטיבית לסרטים.
הסיפור הוא אותו סיפור, אבל הוא ערוך אחרת (כרונולוגית, במקום להתחיל באמצע ואז לעבור לעבר ולעתיד במקביל), כולל כמה סצינות שלא היו בסרטים, ומצד שני מכיל מינונים מונמכים של אלימות וסקס לעומת הסרטים.
מעניין. נשמע כמו סדרת HBO.
או במילים אחרות
גרסה ערוכה לטלוויזיה של הסנדק 1 ו-2, ולכן הצנזור של האלימות/מין.
יצא לפני כמה שנים סרט שנקרא breaking vegas.
מדובר בכמה תלמידי MIT שלמדו מהמרצה שלהם לרמות את הקזינו. 21 הוא במקרה סוג של רימייק הוליוודי יותר?
הסיפור, אם אני זוכר נכון, אמיתי,
לכן אין הכרח שסרט חדש על הנושא יהיה רימייק של סרט ישן יותר. שני הסרטים כנראה מבוססים על אותו מקרה.
הסיפור, אם אני זוכר נכון, אמיתי,
אני מאמין שראיתי על זה תוכנית בערוץ ההסטוריה שסיפרה על אבולוציית הרמאויות בבלאק ג'ק. התוכנית מעניינת, את הסרט לא ראיתי.
ואני בכלל שמעתי הסרט הכי מצליח בעולם הוא 'סטפ אפ 2'
זאת אומרת, באינדונזיה.
ועכשיו ברצינות, באמת חסר לכותבים פה כותרות עד שהם נאלצים לסלף את העובדות?
זה שבדף הראשי חסרה מילה קטנה (שעושה את כל ההבדל) בצרפת – דיינו. אבל גם בכתבה עצמה המידע לא מדויק. "זה כאילו שסרט היה מכניס בארה"ב לבדה מיליארד דולר". באמת? ועל מה מתבססת ההשוואה הזאת בין ארה"ב לצרפת? האם העורכים של הכתבה בדקו את כל המשתנים והמאפיינים השונים של צרפת וארצות הברית בשנה שבה יצא טיטאניק לעומת היום או רק הסתמכו על אתרים לא אמינים (כמו מוג'ו לדוגמא). התאכזבתי.
למעשה
הסרט המצליח ביותר באינדונזיה בימים אלה הוא 'Verses of Love'.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/969710.html?more=1
תודה על הניטפוק... התכוונתי עד לפני יציאת הסרט.
לדעתי, אתה צריך לדרוש את הכסף בחזרה
הם לא יתנו לו.
הנה משהו שיגרום לכם להאריך את שהותם, באופן ניכר, בפעם הבאה שתבקרו שם-אפשרות לצפות בטריילרים ובקטעי וידאו מסרטים, לדוגמה:
http://www.imdb.com/title/tt0451176/