בשבוע הבא, כידוע, מתחילה סערה – אם כל הסערות, אפילו. ולפני הסערה, כידוע, מגיע השקט שלפני הסערה. כך שהשבוע בבתי הקולנוע בארה"ב היה וואחד שקט. דממה דקה. הס. מי שהאזין היטב היה יכול לשמוע צרצרים.
שבועות שבהם אף סרט לא מצליח להגיע למספר דו-ספרתי של מיליונים הם די נדירים (בחמש השנים האחרונות זה קרה רק שלוש פעמים), וכשהם כבר מתרחשים, הם מתרחשים בדרך כלל בספטמבר או בינואר, שתי נקודות השפל הקופתיות של השנה. אבל השבוע, על סף הקיץ, זה קרה. במקום הראשון, כמו בשבוע שעבר ובזה שלפניו, נמצא 'דיסטרביה', הפעם עם לא פחות (ובהחלט לא יותר) מ-9.1 מיליון דולר. קצת מצחיק ש'דיסטרביה' זכה לכבוד של שהיה במקום הראשון שלושה שבועות רצופים, דבר שלא סביר ש'ספיידרמן 3', 'שודדי הקאריביים 3' או 'שרק 3' יצליחו לעשות. להם, לעומת זאת, יש סיכוי לא רע להכניס בשלושה ימים סכום כפול ממה שהכניס 'דיסטרביה' בכל אותם שלושה שבועות (52 מיליון דולר).
למעשה לא רק השבוע הזה, אלא חודש אפריל כולו היה חלש במידה יוצאת דופן. מבין כל הסרטים (הרבים) שיצאו בו לאקרנים, 'דיסטרביה' הוא האחד והיחיד שניתן להגדיר כהצלחה. לא להיט היסטרי, לא שובר קופות, אבל הצלחה. מלבדו בחודש הזה לא קרה כלום מלבד אכזבות, כישלונות ופלופים, חלקם מפורסמים יותר ('גריינדהאוס'), חלקם פחות. חלק מהסיבה היא כנראה הציפייה לשרשרת המשכי הענק שצפויה להגיע ממש בקרוב; הקהל שומר את הכסף שלו לסרטים שהוא יודע שהוא רוצה לראות. ואולי התופעה הזאת מבשרת על מה שהולך לקרות בקיץ הזה: כולם ילכו ללהיטי הענק, וכל סרט אחר יירמס.
אז מה היו הכישלונות של השבוע? במקום השני, עם 7.6 מיליון דולר, נמצא 'The Invisible'. סיפורו של תלמיד בית ספר שנתקל במספר בריונים שמחטיפים לו מכות רצח, ומעט לאחר מכן מגלה שאף אחד לא יכול לראות אותו. במילים אחרות, סוג של 'רוח רפאים' לנוער. את הסרט ביים דייויד גוייר, תסריטאי של סרטי קומיקס בדרך כלל, שלאחרונה, משום מה, נחשב גם לבמאי מבוקש (הוא היא אמור לביים את 'הברק', ואז קיבל העברה ל'מגנטו') למרות שבין 'בלייד 3' הנורא לבין הסרט הזה הוא עדיין לא הראה אף סימן קלוש שהוא במאי טוב או מצליח. מעט המבקרים שראו את הסרט על חשבונם נחרו וצחקו במידה שווה. עוד לא מאוחר מדי להעיף את גוייר גם מ'מגנטו' ולתת לו להמשיך לכתוב סרטים על גברים בטייטס, אם זה מה שעושה לו את זה.
עוד סרט, ועוד כשלון: 'Next', שנקרא בעברית צחה 'נקסט', הוא העיבוד ההמון-וקצת לסיפור של פיליפ ק. דיק, וכרגיל לסיפור המקורי אין הרבה קשר לסרט. ניקולס קייג', שרק הרגע ירד מהאופנוע הבוער שלו, מגלם אדם שיכול לראות שתי דקות אל העתיד. משום מה, ג'וליאן מור חושבת שזה יכול לעזור לה למצוא פצצה גרעינית שמוחבאת בלוס אנג'לס (אם כי לא הצלחתי להבין איך). המבקרים היו טיפה יותר סלחניים כלפי 'נקסט' מאשר כלפי 'The Invisible', בטענה שהוא אולי טיפשי באותה המידה, אבל לפחות יש אקשן. מצד שני, האקשן גם אומר שהסרט היה ככל הנראה יקר למדי, והעובדה שהוא פתח עם 7.2 מיליון דולר בלבד תהיה בעייתית יותר עבור מפיקיו. הסרט כבר מוקרן בארץ, וביקורת עליו תתפרסם באתר כחלחל זה ביום או יומיים הבאים.
דבר אחד שמשותף ל'The Invisible' ו'נקסט' הוא שלשניהם יש טריילרים שאסור בשום אופן לראות. הטריילר של 'נקסט' חושף אירוע שקורה שתי דקות לפני סוף הסרט; זה של 'The Invisible' מספיילר גם הוא מה שנראה כמו טוויסט מרכזי מאוד. קרוב לוודאי שהטריילרים האלה הם לא הסיבה לכישלון שני הסרטים, אבל אם הכישלונות האלה יתרמו במשהו למניעת יצירתם של טריילרים נוספים בסגנון – אפשר יהיה לומר שמשהו חיובי בכל זאת יצא מהשבוע הזה.
הירידות שרשמו רוב הסרטים הותיקים בטבלה היו קטנות, אבל כאלה היו גם הסכומים. 'עדות שבורה' ירד למקום הרביעי, עם 7 מיליון דולר; אחריו, הצמד הבלתי נפרד 'פגוש את הרובינסונים' ו'Blades of Glory' (שקיבל סוף סוף שם עברי רשמי משלו: 'שניים על הקרח'). אלה שני הסרטים שהרוויחו הכי הרבה מהעליבות הכללית ששרתה על אפריל: אחרי יותר מחודש בקולנועים הם עדיין במקומות החמישי והשישי, עם סכומים מצטברים שאף אחד מסרטי אפריל לא התקרב אליהם. הכנסות 'Hot Fuzz' ירדו ב-18% בלבד, אחרי שהפצת הסרט הורחבה במקצת.
אבל רגע, עוד לא הגענו לתחתית (ביותר ממשמעות אחת). ה-WWE ממשיכה להפיק סרטים עבור מתאבקיה, ועד עכשיו אף אחד מהם לא הצליח להביא לאולמות יותר מאשר את המעריצים השרופים. הפעם הסרט נתפר למתאבק "סטון קולד" סטיב אוסטין, שהתברר כאיש השווה 4 מיליון דולר בערך. הוא מגלם פושע נידון למוות שמאולץ להשתתף במין תכנית ריאליטי, עם עוד תשעה אנשים: האחרון שישרוד – יוצא לחופשי. כמו 'הנרדף', בערך. ויני ג'ונס גם הוא בין המתחרים, אבל הוא לא הכוכב של הסרט, לכן לא ממש קשה לנחש מי מבין העשרה יגיע לסוף. כמעט כל המבקרים מדברים על הצביעות של הסרט, שמטיף כנהוג בסרטי הריאליטי על כמה שזה לא מוסרי להשתמש באלימות לצורכי בידור, בהפסקות שבין הקטעים שבהם אנשים נרצחים באכזריות.
זהו. זה סוף השבוע וסוף העונה, ומעכשיו הדו"חקו מחליף פאזה. בשבוע הבא,All hell breaks loose.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
שאלה
האם הבלתי נראה הוא רימייק של סרט אירופי (דני, נדמה לי)? כי הוא נשמע בדיוק, אבל בדיוק כמו סרט קטן ומוצלח שנתקלתי בו במקרה…
מסתבר שכן
לא ידעתי את זה, אבל מסתבר שזה רימייק של סרט שוודי.
http://www.imdb.com/title/tt0298491/
אכן, לאחר צפייה בטריילר, זה רימייק.
ואפילו לא טרחו למצוא לבחורה הנחמדה כובע שונה. מצד שני, בעוד הסרט האמריקאי נראה מתלהם, מאכיל בכפית, ונאחס באופן כללי, הגרסה השוודית (שוודיה, דנמרק, זה הכל אותו אזור) היא שקטה, כתובה טוב, משוחקת היטב ונהניתי ממנה עד מאוד.
כבר ציינתי שדי לרימייקים?
ממש לא דומה.
הדבר היחיד שיש לשניים במשותף זה שמסתובבת בהם דמות שאנשים אחרים לא רואים, ואף אחד מהשניים לא המציא את הקונספט.
כמובן שלא, פרופסור קתרוס אחראי לזה
כמובן שלא, פרופסור קתרוס אחראי לזה
אני בטח לא אטעה אם אני אגיד שבטח גם היה פרק מאוד דומה ב'אזור הדמדומים' המקורי. היה פרק עם רעיון דומה שבו פתאום מישהוא שם לב שאנשים חושבים שהוא עשה כל מיני דברים, ומתברר שזה הכפיל שלו … היה גם פרק שבו היטלר כביכול קם לתחיה בגלל שיש תמיד אנשים ששימרו את הגזענות שלו…
בקיצור , לא חסרים רעיונות על מישהוא שמגלה שהוא בלתי נראה או שהתחזו לו או שהוא נעלם ל20 שנה או ש…
אגב, לא ראיתי את הסרט השוודי המדובר, פשוט בא לי לכתוב הודעות ארוכות משום מה…
אכן כן. ולא היה קל למצוא אותו.
נראה קודם אותו ואז נדווח על ההבדלים.
חוץ מזה, על איזה סיפור של דיק מבוסס Next?
סיפור שלא קראתי, אבל תיאור העלילה לא נשמע דומה לסרט בגרוש.
הנרדף
שנים שמסתובב לי אי שם במוח, בתאים היותר אפרוריים, איזה זכרון על סרט מילדותי על מישהו שצריך לשרוד תוכנית טלוויזיה. ממש זכרתי את ה"רעים" שרדפו אחריו מתחת לאדמה, כל אחד עם ה"כוח" שלו. בשנים האחרונות, עם הבאז של הריאלטי, עלו לי כמה פעמים מחשבות על הסרט, אבל לא הייתי בטוח אם הוא באמת היה קיים, עד שהסקירה פה הציפה גם את שמו…
מצד אחד, אני שוקל להוריד אותו, ככה בשביל הנוסטלגיה ולראות מה עבר עליו עם השנים, מצד שני, כבר אז הוא היה מחורבן, ואני בספק עם משחקו של שוורצינגר משתבח עם השנים.
הנרדף
הוא גם מזכיר את Battle Royal
הנרדף
מה שהפריע לי כילד, זה שבסרט ערוץ הטלוויזיה שמפיק את התוכנית הוא ICS.
אני לא יודע כמה זוכרים פה, אבל אחת מחברות הכבלים הראשונות בארץ נקראה ICS
אתה מתכוון לJCS
לא, הוא התכוון ל-ICS
החברה שפעלה באזור הדרום ששינתה את שמה בהמשך ל"עידן" ונרכשה על ידי "ערוצי זהב".
הנרדף - קלאסיקה אמיתית
סרט המופת הנ"ל עם שוארצנגר וג'סי ונטורה היה אחד מהאהובים עלי ביותר באייטיז.
הדמויות שאתה זוכר כ"רעים" הם:
ועוד כמה שכרגע לא עולים לי בראש.
ד"א, הוא מבוסס על ספר של סטפן קינג.
אחד הסרטים הטובים
הנרדף - קלאסיקה אמיתית
"מבוסס" זה אובר-סטייטמנט במקרה הזה. יש תוכנית טלוויזיה שבה רודפים אחרי מישהו, זה הדבר המשותף היחיד.
אתר כחלחל! הממ...
הימורים
ספידי יעשה 110.8 מיליון
שאלה:
שאלה:למה בדיבוב של מכוניות מטור קרט לספידי פעמים "לייטנינג" במקום ספידי?
תיקונים
"קרא" "פעמיים"
תיקונים (מאוד )
כי זה השם שלו במקור, והם פישלו. עצם זה שהם קראו ללייטנינג "ספידי" זה פישול, ואילוץ הבדיחות כדי שיתאימו לשם החדש זה עוד פישול. ופישול אחרון, מילא לעשות את כל הפישולים הנ"ל בדיבוב, אבל לא יכלתם לעשות כתוביות בסרט באנגלית שיתרגמו את הנאמר במסך ולא את הטקסט של הדיבוב???
לפחות היה משעשע לעיתים, אחרי שהבנתי למה הכתוביות אומרות "ספידי" כל הזמן.
אבל זה כן מאוד מבלבל לשמוע:
ובאותו זמן לקרוא:
-למה גונזלס?
-כי גונזלס בא אחרי ספידי.
אנשים! *סופקת כפיים ביאוש*
הכי מצחיק אם ספיידרמן דופק כישלון.
(נאא. אין סיכוי)
סאבטקסט:
מחלקת הגרפיקה של אתר עין הדג בעיצומים!
<הפיקסלים השחורים עשו את העבודה – הפיקסלים השחורים יכולים ללכת>
סאבטקסט:
הלן קלר קיבלה את ביום "מגנטו"
סאבטקסט:
יש לך אש?
לא, פשוט נגמרו לי הבטריות ב-Bat-Light.
סאבטקסט:
ניקולס קייג ביום רע.
סאבטקסט:
300 שולתתתתתתתתתתתתתתת!1111111111
ואם מדובר על תכניות ריאליטי אלימות-
אני מרגיש צורך עז לציין תכנית שהרעיון שלה מבליח לריבוע או שניים בקומיקס "טרנסמטרופוליטן"-
זירה שבה 26 גלדיאטורים שריריים חמושים בחרבות, אלות, סכינים, מגינים וכיוב' נלחמים לא אחד נגד השני, אלא נגד הקהל החמוש ברובים.
רק תגידו לי שאתם לא רואים את זה קורה באמת. נראה אתכם.
ואם מדובר על תכניות ריאליטי אלימות-
זה מה שאני אוהבת בקומיקס הזה- הוא לוקח דברים שנראים כמעט סבירים שיקרו בעתיד, ואז מזיז אותם צעד אחד נוסף, לתת להם את ה"זץ" הזה שלו.
ואם מדובר על תכניות ריאליטי אלימות-
כן. זה נקרא מטווח.
סאנשיין כבר ירד?
סאנשיין (שמש) כבר ירד מהמסכים בארה"ב או עוד לא יצא?
הוא הצליח בקופות או נחשב כישלון?
עוד לא יצא.
הוא ייצא בספטמבר, מה שכבר אומר שאין ממנו ציפיות גדולות.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=19904
נראה לי
שהם התקמצנו עם הסרט של משפחת סימפסון ומת לחיות. עם ההמשך של ארבעת המופלאים, לעומת זאת, הם הגזימו עם ההערכות שלהם. כמו כן, שרק לדעתי יעשה קצת פחות.
אבל בסה"כ מאמר הגיוני.
מה שאותי די מזעזע,
זה שחוץ מרט..משהו של פיקסר, כל ה-14 הראשונים מותגים קיימים. כולם המשכים או מבוססים על סדרות טלוויזיה.
זה סוג של פוסט-פוסט-מודרניזם?
לא, זה קשור לעגמומיותם של הפילים.
הימורים?מישהוא?
כמה ירוויח ספיידי לדעתכם?
אני מתלבט בין 110.8 לבין 126 אבל אלך על 110.8
123.
129
שני אבטיחים ועז!
117. טוב, אולי 117.8
בסוף אני אתבדה וספיידי יצא עם 140 מיליון. ><
כניראה שיותר מה-135 המפורסמים שעשה שודדי 2 -
http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=5604
זו ידיעה שיכולה להיות הכל או כלום, או כל דבר באמצע.
Filmstalker מדווח ש-Choke, ספרו של צ'אק פלאניוק נכנס לשלבי טרום-הפקה.
http://www.filmstalker.co.uk/archives/2007/05/rockwell_to_star_in_choke_from.html
זו היתה יכולה להיות סתם ידיעה לא מעניינת, אלמלא פלאניוק הוא הסופר שהיה אחראי על מועדון קלאב.
הסיכוי שבסופו של דבר הסרט יהפוך לתופעה שקרובה במשהו לפייט קרב הוא כמובן אפסי, לאור העובדה שמדובר בספר הרבה פחות טוב, ושזו עבודת הבימוי הראשונה של הבמאי (קלארק גרג, התסריטאי של "האמת שמתחת לפני השטח"), אבל יהיה שם את סם רוקוול בתפקיד ראשי, ובינתיים זה נחמד לפנטז.
במקרה של מועדון קרב לפחות
הסרט היה יותר טוב מהספר (לדעתי).
אני אני מאד אופטימי בקשר ל- Choke. אני אומר שיש מצב לעוד סרט קאלט.
ספיידי כבר מתחיל לעשות שיאים -
http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=5592
הנידון - יש דרכים טובות יותר להוציא להורג
משום מה, הסרט על המתאבק הנידון הזכיר לי את הסצנה המופלאה מ "טעם החיים" של מונטי פייטון (The Meaning of Life) בו אדם נידון למוות באמצעות עדר בלונדיניות בלבוש מינימלי (הכולל חזיות במידות C ו- D)
הפתיל על 'המצפן הזהוב' נהיה ארוך מדי
אז אני אשים את הלינק הזה כאן. נוסף מיידית לרשימת הדברים שאני רוצה לתלות על הקיר שלי, ואני אפילו עוד לא קראתי את הספר.
ואתה רוצה לקרוא?
אני מתלבט
מה כדאי – לקרוא את הספר לפני הסרט, וכך להרוס לעצמי את הסרט בהשוואות בלתי נמנעות לסרט, או לראות את הסרט קודם, ליהנות ממנו כמו שצריך ולהרוס לעצמי את הספר?
אני מתלבט
תחשוב על זה שאין שום סיכוי שתאהב את הסרט יותר מהספר- לא משנה מה תראה/תקרא קודם.
למה אתה חושב?
אולי הסרט יהיה יצירת מופת?
למה אתה חושב?
קשה לי להאמין. בעיקר אחרי ההצהרות השונות של הבמאי לגבי התכנים הדתיים.
יותר לי לציין,
שהתכנים האנטי-כנסיתיים ב'המצפן הזהוב' לא הופכים אותו לספר טוב יותר ממה שהוא. הורדת התכנים האלה תשנה את הסרט בלי ספק, אבל לא בהכרח אומרת שהספר יהיה פחות טוב. אלא אם יתנו את השורה של הדמון להר(ד)מיוני.
באופן כללי לחלוטין, מבלי להכנס לשאלות ''סרט טוב/רע''
דברים כמו לתת את השורה של רון להרמיוני נראים לי הרבה פחות חמורים מללכת נגד כל מה שהיצירה המקורית יצגה באופן אידיאולוגי (למשל ב-"אני רובוט").
נכון, אבל
עוד מוקדם מדי להגיע למסקנה שזה מה ש'המצפן הזהוב' עושה, נכון? הטענות האלה מבוססות בעיקר על שמועות מלפני יותר משנתיים, לפני שהבמאי עזב וחזר. הרבה יכול להשתנות. עדיף לראות את הסרט לפני שמתחילים לשפוט אותו.
ולכן ציינתי שההודעה ההיא נכתבה באופן כללי.
הוא לא צריך להיות כזו יצירת מופת כדי שתאהב אותו יותר מהספר.
סדרה חביבה, לא יותר. ודווקא הסרט נראה די מבטיח.
האמת, נכון.
אין מה להתרגש יותר מדי. הסדרה מקסימה, זורמת ומומלצת (לדעתי). אבל לא כזו ביג דיל בשביל לדאוג לציפיות ואכזבות.
מצחיק.
בלי קשר, התחלתי היום לקרוא את הספר (אפילו לא ידעתי שיוצא סרט כזה). אחרי 30 עמודים הזזתי אותו הצידה באכזבה רבה.
אבל אם יש לו כאלה המלצות, אולי אני אנסה להמשיך לקרוא.
ספיידרמן 3.
סרט גרוע, מאוד. ממש כמו הקודם, והאחד שקדם לו. קיצר סדרה מהתחת.
איפה הביקורת על ספיידרמן?
בכינוי שלך?
מבזק דו''חקו
למי שלא יכול לישון לפני שיידע כמה עשה 'ספיידרמן 3': ספיידי שבר את השיא של כל הזמנים (שקבע 'שודדי הקאריביים 2' ממש לא מזמן) להכנסות ביום בודד, כשהכניס ביום שישי לבדו 59 מיליון דולר. עכשיו נשאר לראות אם בעקבות זה הוא ישבור גם את שיא הסופ"ש של שודדי.
הימור שלי -
לא.
מהו ההימור שלכם, גולשים?
כן
אבל לא בטוח שלהרבה זמן.
אתה מנסה לרמוז ש''שודדי 3'' יעשה בסוף שבוע הראשון שלו יותר
מסוף השבוע הראשון של "ספיידרמן 3"?!
אם כן, זה מאוד לא חכם מצידך.
ב''למי שלא יכול לישון לפני שיידע כמה עשה 'ספיידרמן 3'''
אתה מתכון אליי?לתגובה שלי לסרט "ספידר-מן3"
148 מיליון (בערך) לספיידרמן 3 בסוף שבוע הראשון שלו בארה''ב.
נראה את שודדי 3 עוקף את זה..
זה יהיה מאד, מאד קשה
ספיידרמן 3 הופץ ב-11,000 עותקים. יש קומפלקסים בהם הסרט מוקרן כל 5 דקות.
שודדי הקריביים 3 יצטרך להיות מופץ במספר גדול הרבה יותר של עותקים ולו רק בגלל אורכו – 170 דקות. כדי שהוא גם יהיה מוקרן כל 5 דקות ב-4000 פלוס קומפלקסים יצטרכו הרבה יותר מ-11,000 עותקים.
אני לא אומר שזה לא אפשרי אלא רק שזה יהיה מאד, מאד קשה.
לעומת זאת, שרק 3, יכול טכנית להגיע להישג הזה.
ואגב, נכון לעכשיו וכולל ההכנסות מחוץ לארה"ב, סך ההכנסות של ספיידרמן 3 עומד על 375 מיליון דולר.
נראה את שודדי 3 עוקף גם את זה...
בכל מקרה, אפשר להוריד את "שרק 3" מכל משוואה אפשרית. הוא ממש לא קשור.
אפילו אם שודדי 3 יופץ במס' עותקים כשל ספיידי 3
הוא לא יצליח לגבור על ה-148 שעשה ספיידרמן בסוף השבוע הזה. לא צריך רק מס' עותקים ענק בשביל שסרט יצליח, צריך גם *קהל* ענק בהתאם. זהו גם סוד ההצלחה של ספיידרמן 3, אני מניח.
האורך של שרק יכול לעבוד לשני כיוונים
שמונים ואחד הדקות שלו מחד מאפשרים לו יותר הקרנות, אבל מצד שני- סרט קצר=פחות חווית קולנוע, או מה שזה לא יהיה. סה"כ, מבאס ללכת לסרט יחסית קצר.
בכל אופן, המפיצים חושבים שזה לטובתם כי הם מתגאים בזה ומפרסמים את זה. החמור פונה להורים בקריאה שזה רק 81 דקות..
לך, כמבוגר, משמעותו של סרט קצר היא פחות מחווית הקולנוע,
לילדים, שגם ככה בקושי יושבים במקום שלהם בשקט, סרט קצר זה בדיוק מה שהרופא רשם.
איזה עצוב אם זה ככה.
אני זוכר את עצמי בגיל 9 רואה את "שר הטבעות: אחוות הטבעת". לא פתחתי את הפה במשך כל הסרט, ואף את העיניים שלי לא סגרתי אפילו לשנייה. שלא לדבר שלא התלוננתי על האורך. בסוף הסרט שאלתי את אחותי "מה – זה הכל?"
התכוונתי יותר לבני 4 ומטה.
לא נראה לי שזה משנה
החוויה הקולנועית יכולה להיות מושלמת גם בסרט של 10 דקות, או של חמש שעות.
יש לי תחושה ששרק יעשה יותר כסף מהשודדים.
הבעיה של שודדים
היא שהם מפספסים קהל שעוד לא הספיק לראות את הסרט השני.
צריך את המרווח הזה של שנה וחצי-שנתיים בין סרט לסרט כדי לתפוס אנשים שלא ראו את הסרט בקולנוע (כן, יש כאלה) או אפילו לא הספיקו בDVD (כן, גם כאלה יש. עולם מוזר.) ושישלימו את הסרט בתקופה הזאת.
שנה זה לא מספיק זמן.
מהסרט הראשון היה מספיק זמן
אם כבר, הסרט השני אולי הוריד מספר מעריצים לסדרה.
אבל, לעומת זאת, אחי בן 4.
ואני צריך להקפיד לבדוק את אורך הסרט שאני הולך לקחת אותו, בתור מקסימום 95 דקות (וזה אם הוא ממש רגוע. אם לא תמיד אני יכול למצוא קליפ נושן אבק של מיקי ביוטוב ולסתום לו ת'פה).
הידעת? סרטם הראשון של האחים לומייר (שדרך הקומבינות שלהם דווקא שינו את העולם הקולנוע), La Sortie de l'Usine Lumière à Lyon, היה גם הסרט הראשון שניצג לפני קהל בתשלום. הוא הראה, לא פחות ולא יותר, כמה אנשים יוצאים ממפעל במאה ה-19, עם איזה מוזיקת פסנתר קפצנית. הסרט ארך כדקה ומשהו. אף אחד לא התלוננן על האורך.
אל תדאג, גם אני נכנס לבלוג של יאיר רוה...
דווקא לא יאיר רווה,
אתמול העברתי שעה-שעתיים במחקר על סרטים ישנים -באמת-.
המלצה: לא לעשות כמוני, אלא אם כן דקה וחצי של ראשים עם כובעים, בשחור לבן ובלי צליל, זה מה שעושה לכם את זה. אני ממליץ על 'גראונדהיי גארדן סין', בגלל המסתורין שאופף אותו (העלמות\רצח כל מי שלקח חלק בהפקה, כולל בן הבמאי), אבל זה בתכל'ס שתי שניות של בנאדם הולך.
רוצים היסטוריה? תקראו ספר.
זו הייתה מגבלה טכנית
המצלמה יכלה לצלם דקה. בשלב הראשון הם לא חשבו על לחבר שני סרטונים או לקטוע צילום באמצע. בהקרנה הראשונה עליה הם לקחו כסף הוקנו מספר סרטים, בניהם "הגנן המשקה מושקה" העלילתי. העלילה בסרט הנ"ל הסתיימה לפני תום הדקה ויש כמה שניות מיותרות.
דרך אגב, מסתבר שגרמניה, צמד אחים אחר (איני זוכר את שמו) הציג קולנוע בתשלום לפניהם. והמעבדות של תומס אדיסון הציגו סרטים עוד קודם, אבל בצורה של חורי הצצה ולא מסך לקהל רב.
חורי ההצצה הללו הם הם ניקולודיאונים,
ובהם יש כמה סרטים מעניינים דווקא (מי שלא ראה את 'נסיעה לירח' [לא וואלאס וגרומיט, ההוא מ-1912 של ג'ורג'ס מיילס], שילך מייד ליוטוב ויצפה בו!).
אאל''ט, השם הנכון הוא ניקלודאונים
זאת על שום מחיר הכניסה והצפיה בסרטון דרך מתקן שכזה (ניקל = 5 סנט).
תיקון קל:
1902, ג'ורג' מלייה, ובלי שום קשר לאדיסון – הוא דווקא צרפתי שהשתמש בסינמטוגרף של האחים לומייר, והראשון שמימש את הפוטנציאל שלו, בעצם.
אני עומד מתוקן...
…פעם, אחר פעם, אחר פעם.
טיפה סדר-
מכשירי ההצצה שעליהם אתה מדבר נקראים קינטוסקופים.
הניקלודיאונים היו בתי קולנוע/פאבים אשר הוקרנו בהם אסופות של סרטים קצרים.
ואם כבר קינטוסקופ,
ביקרתי פעם אצל ידידים של ההורים שלי, שיש להם *המון* אביזרים תקופתיים עתיקים. בין השאר הם הראו לי סרט כחול בקינטוסקופ:
בחורה לבושה (לא בנדיבות, אבל לא פחות ממחצית בנות תל-אביב ביום קיץ) יושבת ומעשנת סיגריה.
מתסבר שבזמנו זה נחשב פורנוגרפיה.
ואם כבר קינטוסקופ,
בסוף המאה ה-19, אנשים רבים ראו בתעשיית הסרטים עולם של פריצות ופורנוגרפיה בעקבות "הנשיקה" – סרטון אלם בן עשרים ומשהו שניות שצילמה חברת ההפקות של אדיסון ובו מופיעים שני שחקנים מתנשקים מספר פעמים (אותה נשיקה בלופ).
בוא נראה את H3 עוקף את זה...
מה זה H3...?
נראה לי שהכוונה היא
או לחלופין shodedei) Hakaribim 3)