בליל כל הקדושים, ככה מספרים לנו, מתחפשים האמריקאים לשדים, מפלצות ופרדי קרוגר ויוצאים לחפש ממתקים. אך האמנם? סקר שוק שנערך לאחרונה מגלה כי בעוד תחפושת האלווין הפופולרית ביותר בקרב המבוגרים היא "מכשפה", התחפושת הפופולרית ביותר בקרב ילדים היא "נסיכה": לא פחות מ-23% מהילדות בחרו בתחפושת הזאת. נסיכות בדרך כלל אינן מפחידות במיוחד, מה שמוכיח שלילדות באמריקה אין הרבה יותר דמיון מלילדות בארץ, ולא משנה אם התירוץ הרשמי להתחפשות הוא ליל השדים והרוחות או נצחון היהודים על המן. בכל מקרה, אל המקום השני בקרב הילדים והמבוגרים כאחד, הגיע "פיראט". השנה חלה עלייה משמעותית בפופולריות של הפיראטים, ויש להניח שלג'וני דפ יש חלק נכבד בכך (בקרב הילדים, אגב, במקום הרביעי נמצא ספיידרמן, ובובספוג מכנסמרובע רק במקום ה-14).
כל הנסיכות האלה שמסתובבות ברחובות בטח מפריעות לתדמית המגניבה של ליל כל הקדושים כחג של דם ואימה. טוב שעדיין יש מנהגים ששומרים על רוח החג. למשל, ללכת לסרט חדש בסדרת 'המסור' בכל האלווין, ובו לצפות באנשים מעונים ונרצחים בדרכים מגוונות ומקוריות, היא מסורת עתיקה ואהובה שנמשכת כבר שלוש שנים ורק צוברת פופולריות משנה לשנה. 'המסור', סרט אימה עצמאי של יוצרים אלמונים שנעשה בתקציב זעיר, יצא לפני שנתיים והכניס 18 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו; 'המסור 2' פתח עם 31 מיליון דולר לפני שנה; והשנה, 'המסור 3' הכניס 33.6 מיליון דולר. לא רק שזאת הפתיחה הטובה ביותר לסרט אימה השנה, זאת הפתיחה הטובה ביותר לסרט כלשהו מאז תחילת אוגוסט. ואף סדרת אימה מפורסמת אחרת – 'הצלצול', 'הטינה', 'המנסרים' וכו' – לא יכולה להשוויץ בהישגים קופתיים הולכים ומשתפרים לאורך שלושה סרטים. בקיצור, שלא יבלבלו לכם את השכל עם כל הרימייקים היפניים האלה – 'המסור' הוא המלך החדש של סרטי האימה.
מעבר לכך, סדרת 'המסור' היא הפרויקט הקולנועי הכי משתלם מבחינה כלכלית מאז 'פרויקט המכשפה מבלייר'. התקציב של כל שלושת סרטי המסור ביחד היה 15.2 מיליון דולר; שלושת הסרטים הכניסו עד היום, בארה"ב בלבד, 176 מיליון דולר. מבחינת ההחזר על ההשקעה, הסרטים האלה מנצחים את 'שודדי הקאריביים' בנוק אאוט. כמובן, לא עברו יותר מכמה שעות מפרסום תוצאות סוף השבוע לפני ש'ליונסגייט' הכריזה ש'המסור 4' יגיע (אלא מה) בדיוק בעוד שנה.
אם מעניינים אתכם הפרטים המדויקים על מפגן הסאדיזם השנתי, ב'המסור 3' הרוצח "ג'יגסו" הגוסס חוטף רופאה (באהר סומך, שבניגוד למרבית משתתפי 'המסור', אתם עשויים אפילו לזהות: היא היתה בתו של הפרסי העצבני ב'התרסקות' והשתתפה ב'משימה בלתי אפשרית 3') שתפקידה לשמור אותו בחיים עד שקורבנו האחרון יצליח (או – מה שסביר יותר – לא יצליח) לצאת מהאתגר המחשבתי הרצחני שבו הוא כלוא. הקהל הקבוע של 'המסור' נהנה, ומוסר שמסרט לסרט הסדרה הופכת לחולנית יותר, אבל על פי הציונים שהסרט מקבל, נראה שהיא גם לאט לאט מאבדת תנופה.
'השתולים' חתם קבע במקום השני. גם השבוע, כמו בשבוע שעבר ובזה שלפניו, הוא נמצא שם, גם הפעם עם ירידה מזערית בהכנסותיו. בסך הכל הסרט הגיע להכנסות של 91 מיליון דולר (ובכך כיסה את התקציב המפואר שלו), וההגעה לקו ה-100 בשבוע הבא היא עובדה בטוחה. השבוע הוא גם יוצא בארץ, אז בכלל שמחה גדולה. הוא לא הסרט הותיק היחיד ששומר על כוחו: כמעט כל סרטי השבוע שעבר השיגו השבוע ירידות קטנות למדי, בגלל שלכל מי שמעדיף להימנע מצפיה בבני אדם מרוטשים למעשה לא הוצעו השבוע אלטרנטיבות חדשות. קרב הקוסמים 'יוקרה' ירד ב-35%, אל המקום השלישי; 'גיבורי הדגל' הפטריוטי של איסטווד ירד ב-38% לרביעי, ו'חברים על הכוונת' – סרט מצליח במידה תמוהה, שמבלה כבר את השבוע החמישי שלו בין חמשת הראשונים – ב-28%. מבין הסרטים שיצאו בשבוע שעבר, היחיד שנופל באופן לא מעודד הוא 'מארי אנטואנט' – 47%.
במקום העשירי, מצטרף אל העשיריה אחרי שבוע בהפצה מוגבלת-מדי 'לרוץ עם מספריים', דרמה-קומית שהיא סרטו הראשון של ריאן מרפי, הידוע עד עכשיו כאחד מיוצרי הסדרה 'ניפ/טאק'. הבמאי הזה הוא אחד מברי המזל שכבר בסרטם הראשון הצליחו להשיג צוות שחקנים מפואר: אנט בנינג, אוון רייצ'ל ווד, ג'וזף פיינס, אלק בולדווין, גווינת' פאלטרו ובריאן קוקס. הסרט מבוסס על זכרונותיו (האמיתיים) של נער שהוריו מוסרים אותו לידי הפסיכולוגית של האם ומשפחתה התמוהה. 'לרוץ עם מספריים' מתנהג כמו סרט איכות – כל הקטע הזה של לעלות מהתחתית אל תוך עשרת הגדולים – למרות שעל פי הביקורות, הוא לא כזה: המבקרים בכלל לא משתגעים עליו, ומסכמים ב"הספר היה יותר טוב".
בשבוע הבא ייצאו סרט האנימציה הממוחשבת הראשון של אארדמן, 'חיים בזרם'; סרט הכריסטמס הראשון של העונה, 'סנטה במשרה חלקית 3'; וגם 'בוראט', אחד הסרטים המדוברים של השנה. אבל אל תצפו מנציג מדינת קזחסטן המופלאה לכסח את העכברושים ואת סנטה קלאוס בדרך למקום הראשון – בשלב הזה, 'בוראט' ייצא ב-800 בתי קולנוע בלבד. יעני, סרט איכות.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אהרו''כ מוקדש לבוראט
אני מחכה ליום בו יצא הסרט בישראל כדי שאוכל לדעת ממה כל המבקרים צוחקים (למרות שלצחוק על קזחסטן זה מצחיק).
אהרו''כ מוקדש לבוראט
במקום שאני גר, גם אם הסרט יצא לאקרנים בשבוע הבא, אלינו הוא יגיע עוד מספר חודשים..
יש תאריך סופי, להגעת בוראט לישראל ??
לא סופי
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
אהרו''כ מוקדש לבוראט
לפי הבלוג שלו הסרט אמור להגיע לישראל ב11/30/2006
http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=75796390&blogID=179434125&MyToken=0fae33f8-923f-4b2c-b93e-9697118d6ba2
המסור.
ראיתי את הראשון, ולכל אורכו, ניסיתי להבין ממה כולם מתלהבים.
סרט בינוני ולא יותר.
ציפיות
הגעתי למסור 1 עם לאחר שבכלל לא שמעתי המלצות על הסרט, סתם ראיתי את הסרט ונהנתי. כנראה שבאים עם יותר מדי ציפיות זה הורס.
צודק.
סתם סרט עם יותר מדי אלימות. משעמם לעיתים קרובות מדי, ובקיצור לא שווה.
לרוץ עם מספריים- ניטפוק
על פי כתבתו של בוב טורטלוטה (רויטרס), שפורסמה במוסף גלריה של עתון הארץ, מדובר בפסיכולוג (בכיכובו של בריאן קוקס) ולא בפסיכולוגית.
לרוץ עם מספריים- ניטפוק
את העובדה שזה פסיכולוג ולא פסיכולוגית מגלה גם אתר זניח אחד, שמכונה ימד"ב, בתיאור הסרט. אבל זה בטח רק אני שקורא את תיאורי הסרטים באתר הזניח שהזכרתי.
עפ"י "לא סופי" היה אמור בסוף השבוע הזה לצאת בארה"ב בבל… למה הוא לא מופיע בדוחק"ו?
כי אולי יש יותר מ-10 סרטים שנמצאים בקולנוע בארה''ב כיום...
לרוץ עם מספריים..
מגיע אלינו?
רגע, על משהו שצויין בדוחק''ו:
באמת מסקרן אותי – הרי כתוב שמבחינת השתלמות, 'המסור' לוקח את הפיראטים בהרבה. אם יש באמת רשימה של הסרטים המשתלמים בהיסטוריה? ואם יש – איפה היא?
רגע, על משהו שצויין בדוחק''ו:
קווין סמית' מככב שם בטוח.
לשם שינוי, זאת טבלה שאין במוג'ו
אבל בכל זאת היה מי שניסה לערוך טבלה כזאת. תמצא אותה כאן, תחת הכותרת
http://www.the-numbers.com/movies/records/budgets.php
(אגב, קווין סמית' לא נמצא שם).
את הנתונים בטבלה צריך לקחת בערבון מוגבל: ממילא לעתים קרובות יש נתונים שונים וסותרים לגבי תקציבים של סרטים, וזה נכון במיוחד לגבי סרטים עם תקציבים זעירים במיוחד. למשל, על פי הטבלה, התקציב של 'פרוייקט המכשפה מבלייר' היה 35 אלף דולר; על פי מוג'ו התקציב היה 60 אלף דולר, וכמובן שכך או כך זה לא כולל את עלות הדפסת העותקים של הסרט, שלא לדבר על פרסום -מה שהיה מגדיל את המספר בכמה מיליונים.
השתולים כבר יצא בארץ.
ביום חמישי. בטרום בכורה היה כתוב שהוא יוצא ב 2.11, אבל בתאכלס, הוא כבר היה ברב חן שבעת הכוכבים כבד ביום שישי האחרון.
רשמית, הוא עוד לא יצא. היום, למשל, הוא לא מוקרן באף מקום.
'השתולים' הוקרן בשישי ובשבת האחרונים בלבד – לא ביום חמישי שלפניהם, ולא בימים א'-ד' שאחריהם.
אבל בשישי-שבת האלה, הוא הוקרן ב-24 בתי קולנוע ברחבי הארץ. אין ספק שהמונח "טרום בכורה" נמתח במקרה הזה עד קצה גבול היכולת, ואז נקרע לגמרי בקול צליפה שורקני.
רשמית, הוא עוד לא יצא. היום, למשל, הוא לא מוקרן באף מקום.
אני ראיתי את הסרט כבר ביום רביעי. אז אני הייתי בטרום-טרום בכורה?
כנראה.
כי בלו"זים שבתי הקולנוע שלחו (ושעל-פיהם, כרגיל, עודכן כאן באתר) לא מופיעה הקרנה ביום רביעי האחרון.
נואש! מחפש מישהו שהקליט סינמאניה
שלום,
אתמול בהוט פריים הוקרן הסרט Cinemania. לצערי המאוד רב הוידיאו פישל ובגדול.
אני מחפש מישהו שהקליט ושאוכל ללוות ממנו את הסרט.
מאה תודות
ליאור
054-4926464
אפשר להשיג את הסרט ב-DVD
באוזן השלישית, ובוודאי גם בספריות מובחרות אחרות. ובמקרה הכי גרוע, הוא מן הסתם ישודר בהרבה שידורים חוזרים בהוט פריים.
אפשר להשיג את הסרט ב-DVD
תודה.
מכיוון שאין לי כבלים בבית, אני אחפש בספריות הוידיאו, אם כי אנסה להימנע מהאוזן.
למה להימנע מהאוזן?
למה להימנע מהאוזן?
בגלל המוכרים שם.
בפעמים הבודדות ששכרתי שם הסרט, המוכרים היו מתנשאים, אנטיפתיים וללא תודעת שירות.
זה רק מראה על צרות אופקים מצידם. אין שום סיבה לחזור לחנות כזו, ולפרנס אנשים שאמורים לשרת אותך ונותנים לך הרגשה שהם עושים לך טובה.
למה להימנע מהאוזן?
אני מסכים איתך, אבל באוזן יש דברים שאני לא מוצא במקומות אחרים. לכן אני ממליץ לך ללכת בגישה שאני נוקט בה. מי שמתנשא אלייך, תתנשאי אליו בחזרה.
למה להימנע מהאוזן?
צודק, וזה מה שאני נוטה לעשות.
אבל עדיין יש שם אווירה שלילית ולא מהנה. אפילו אחיו הקטן של חבר שלי, שהוא בכיתה ח', הרגיש בזה בפעם היחידה שהוא שכר משם סרט.
שמעי, הוא בכיתה ח'
סביר להניח שגם אני הייתי מתנשא עליו. מצד שני, אני אנטיפת ידוע. אני שונא את כולכם!
אני לא יודע אם זו סתם שמועה או אגדה,
אבל חבר סיפר לי שכשהשכיר שם סרט ('תוכנית 9 מהחלל החיצון', הרי כולם אוהבים לצחוק על אד ווד) המוכר קרא את כל הטקסט האחורי בכל רם סתם ככה ואף כמעט צחק עליו ("'…נחשב לסרט הכי גרוע בעולם…'.. חה!").
זו כנראה סתם אגדה, אבל אם זה נכון, הנה לכם עוד סיבה למה לא ללכת לאוזן (לפחות בירושלים).
אני לא יודע אם זו סתם שמועה או אגדה,
אני חשבתי שרק בת"א הם כאלה.
למה להימנע מהאוזן?
הגישה המתנשאת הידועה של אנשי האוזן התמתנה להפליא מאז המעבר שלהם לקינג ג'ורג'. מלבד מוכר אחד שעדיין דוגל בגישת "אני יודע יותר ממכם מה טוב לכם" כל השאר מסבירי פנים ונכונים לעזור אפילו למי שמבקש לשכור את "מת לצעוק 4".
עניין של גיאוגרפיה, מסתבר.
פתרון אפשרי
תרים טלפון לשירות הלקוחות של הכבלים, תופתע לגלות שאם תבקש יפה הם יצרו קשר עם הערוץ ויוכלו לתת לך מספר תאריכים בהם הסרט ישודר שוב….. (ויחזרו אליך עם תשובה)
או שתשלח להם מייל…..
פתרון אפשרי
עוד 11 פעם ב-11 החודשים הקרובים
אם נדייק. ככה זה בד"כ לפחות. לידיעתך
אתה מתכוון, כמובן, 33 פעם.
(אני יודע את החומר. הבסיסי, לפחות ).
טכנית זה 11 פעמים
"הקרנה" זה שידור סרט או סדרה עד שלוש פעמים בטווח של 24 שעות.
סרטים חדשים נקנים בד"כ ל-12 הקרנות ל-12 חודשים. הקרנה בכל חודש. הדבר תקף כמובן רק לטלוויזיה הרב-ערוצית (הוט/יס). לערוצי הברודקאסט דרישות שונות מן הסתם.
לאחרונה הגעתי למסקנה:
דם כן, אקשן כן, אלימות כן, גועל אפשר (אבל תלוי)… עינויים לא. כל עניין העינויים והסאדיזם, אני לא מתחברת לזה. גם לי יש גבולות. מי ידע?
עלי ג'י
עלי ג'י בדרך-כלל די מצחיק אותי כשאני צופה בתוכנית שלו, גם בתור בוראט. אבל הסרט שלו היה מאוד אדיוטי ולא מצחיק בכלל, לטעמי, אז אני לא מצפה הרבה מהסרט של בוראט…
Enter the Ninja, סרט של 10 דקות.
אז זיפזפתי בטלוויזייה (הארגנטינאית, כן? אל תחפשו שידורים חוזרים, כי אני מניח שלא תמצאו). נעצרתי על MGM כשלפתע ראיתי נינג'ה עושה טריקים בקרדיטים של פתיחת סרט. זה היה טראש נינג'ות, נו. הייתי מדלג עליו, אבל בדיוק קראתי את המיני-ביקורת של מישהו – אדם, אם אני לא טועה – שכתב, כשהציג את Cradle of Fear, איך טראש יכול להיות מהנה, אז נשארתי. למען האמת, עמדתי להמשיך במצוות הזפזופ, אבל אז ראיתי את שם הבמאי.
ובאותיות מגניבות כאלה. ידעתי שגולן עשה המון סרטי אקשן הוליוודים, אחד או יותר עם סטאלון אפילו, אם אני לא טועה, אבל זה היה השיא. —טראש נינג'ות—?? אז נשארתי.
הסרט התחיל. יש נינג'ה לבנה, והיא היחידה, ויש המון נינג'ות שחורות, שהן רעות, והמון נינג'ות אדומות, שהן אפילו רעות יותר. אז הנינג'ה בלבן הורג את כולם, עושה כמה קפיצות של 20 מטרים מעל מפלים, חותך ראשים, בלאגנים – זה פאוור ריינג'רס, אבל עם דם. אתם מבינים, לסרט אין הרבה הגיון פנימי. אין בו היגיון פנימי בכלל. למעשה, יש בו – הנינג'ה בלבן הוא בלתי מנוצח, אם הוא יכנס למים הוא יצא יבש (כמו שבאמת קורה), הוא הורג את כולם ואפילו לא נשרט טיפה בברך, והוא ישתחווה לפני הסנסאי רגע לפני שיחתוך לו את הראש, והסנסאי לא יזיז ציפורן, כי הגיבור הוא מגניב.
הטראש המושלם.
לא אכפת בכלל שאחרי שהוא הורג את הסנסאי, הגיבור נכנס לתוך המגדל, משתחווה בחדר ריק, מוריד את מסכתו, ויש לו בכלל פרצוף של איטלקי. הרי נינג'ות איטלקיות, עם שפם סקסי בעיקר, הן הכי מגניבות שיש.
ואז עברו עשר דקות, והסרט נגמר. או לפחות כך רציתי.
הסרט המשיך, והוא היה כואב מאוד. דם ראינו, והרבה, אבל בנקודה הזאת זה פשוט כאב. הנינג'ות שהוא הרג מגיעות, הסנסאי מגיע עם ראש גומי בידו, הוא מסביר שהכל היה תרגיל, שהאיטלקי בא לפיליפינים כדי להפוך לנינג'ה למרות שהוא לא נולד במקום, ושהתרגיל הפך אותו לנינג'ה.
ופה אני חייב להזכיר את 'ביג בוס'. ראיתי שני סרטים של ברוס לי – 'משחק המוות' ו'ביג בוס'. הראשון נורא ואיום, השני די טוב – אפילו טוב מאוד, בתור סרט אומנויות לחימה. ההבדל? באחד יש עלילה, בשני לא.
והעלילה ב'ביג בוס' לא הייתה טובה, וגם לא אמינה. אבל היא הייתה מהנה, והיא זרמה טוב עם האקשן. האקשן היה מצויין, אבל אולי אפילו נהניתי יותר מהעלילה מאשר מהאקשן – או פשוט בצורה בה שני הגורמים השתלבו. 'Enter the Ninja' מנסה לעשות את אותו הדבר, אבל לא יוצא לו. העלילה לא רק לא טובה, היא גרועה, היא לא משתלבת טוב עם האקשן, ושום דבר פה לא עובד. הדבר היחיד שעבד היו עשר הדקות הראשונות, ואני בכלל לא מסרב לסרט אילם של שעה וחצי של נינג'ה לבנה הורגת נינג'ות שחורות ואדומות.
זה לא סרט שאפשר להמליץ עליו, בכלל. זה סרט רק למעריצי סרטי נינג'ות, והם כנראה יהנו רק מהעשר הדקות הראשונות – מה שלא מצדיק לחפש אותו. מה שאני כן יכול להמליץ – לכו וחפשו ב-YouTube.
(את העשר דקות הראשונות אין שם, דרך אגב, אבל אם תרצו דוגמית, יש שם את כתוביות הפתיחה – http://youtube.com/watch?v=7_rAjTAr9Rs )
נ.ב. אם אני לא טועה, הסרט הוא חלק מטרילוגיה, שלא במפתיע קוראים לה 'נינג'ה'. אז אני מניח שהסרט פחות או יותר מוכר בקרב מעריצי הנינג'ות, או משהו. כמה כאלה כבר נשארו בעולם, חוץ מהאלה ב-http://www.realultimatepower.net/ ?
וואלה, דווקא את ביג בוס לא אהבתי.
לעומת זאת ראיתי סרט עם ברוס לי איפה שהוא נלחם עם צ'אק נוריס. זה היה אחלה.
ואגב, אני המלצתי על קריידל אוף פיר.
זה 'משחק המוות'.
מצטער, לא נהניתי. האקשן בא בכמויות כל כך גדולות שהוא מפסיק לעניין, והעלילה כל כך מתורצת כדי להפגיש את ברוס לי עם כל מומחה אגרוף\אומנויות לחימה\ערבי של 2.40 מטר (במציאות, דרך אגב)\צ'אק נוריס, שהיא נעשית מעצבנת בנקודה כלשהי. אודה שכמה סצינות לחימה היו מצויינות – הערבי, לדוגמא, סצינת האופנוע וגם הקרב עם צ'אק נוריס – אבל הסצינות האלה, ביחד, לא יוצרות סרט.
Enter the Ninja, סרט של 10 דקות.
הזדמנות מצוינת להציג שוב את מנחם גולן מתארח אצל רפי רשף – בעקבות מעללי ד"ר בול בזירת האגרוף – ומאיים על מבקרי הקולנוע, כי אחרי הכל הוא היה "זה שהמציא את ז'אנר הנינג'ות":
http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=398017&sid=126
למעשה, לא בטוח שהכסאח שלו עם שניצר לא גלש
מעבר לרמה המילולית. לפי סיפור שקראתי ב-"מעריב" (נדמה לי ששניצר עצמו כתב אותו, קצת אחרי שהכסאח שלו עם דודו טופז הגיע *הרבה* מעבר לרמה המילולית), מתישהו בשנות השמונים, חברת גולן-גלובוס הציעה לקנות ב-"חדשות" שטחי פרסום נרחבים בתנאי ששניצר יפוטר שם ממשרתו כמבקר. עורך העיתון עמוס שוקן סירב.
וכך, למרבה הצער, אנחנו תקועים גם עם גולן וגם עם שניצר עד עצם היום הזה.
עמוס שוקן היה העורך של 'חדשות'?
באמת? חשבתי שהעיתון היה עצמאי.
שמע, זה לא כאילו שזה היה עיתון רובוטריק...
מישהו עדיין היה צריך לערוך אותו.
אבל למה מישהו מ'הארץ'?
(אם כי אני חושד שזאת הייתה בדיחה)
למה אי אפשר לשים שלט קטן ?
ובכל זאת ברצינות.
נראה לי שהכוונה למוציא לאור ולא לעורך:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%A1_%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%9F
16 סרטי אנימציה כשירים לאוסקר
הנה הרשימה הרשמית של הסרטים הכשירים להתמודד השנה על האוסקר בקטגוריית סרט האנימציה באורך מלא:
גיבור על נמלים, ארתור והמינימויס, בלגן בחוה, מכוניות, ג'ורג' הסקרן, Everyone's Hero, חיים בזרם, תזיזו ת'רגליים, עידן הקרח 2, מפלצת של בית, חברים על הכוונת, מעבר ליער, פפריקה, רנסנס, סקאנר דארקלי, ג'ונגל סיטי.
שתי מסקנות:
1. אלא אם אחד הסרטים יפסל מסיבה כלשהי, יהיו השנה חמישה מועמדים ולא שלושה.
2. בניגוד למה שנדמה בעבר, יש ברשימה כמה סרטים שנחשבים בכלל לא רעים. עם זאת, חייבים להודות שאף אחד מ-16 הסרטים לא נמצא באותה רמה כמו שלושת המועמדים משנה שעברה.
מתי יוצא ארתור והמינימויס?
אני מחכה לו בקוצר רוח.
ואם רנסנס וסורק אפילה לא יהיו מועמדים זה יהיה פשוט פשע. מדובר בשני סרטים מעולים (ברנסנס יש אנימציה יותר יפה ולוק יותר יפה ואילו לסורק יש עלילה יותר טובה בהרבה).
ואגב, האנימציה ברנסנס היתה נורא ריאליסטית. מישהו יודע אם עשו אותה לפי השיטה של סורק אפילה?
מתי יוצא ארתור והמינימויס?
לפי לא סופי, ארתור והמינימויס יוצא בארץ ב-14 בדצמבר. לגבי רנסנס, אני סקפטי מכיוון שהסרט לא זוכה בינתיים להרבה חשיפה באמריקה. סורק אפלה (למה לא לתרגם, באמת?) יהיה לדעתי מועמד שיחשב מפתיע, למרות שמועות לפיהן יפסל בגלל שהטכניקה בה נעשה היא לא אנימצייתית מספיק. אם לא יערכו שינויים ברשימה, ריצ'רד לינקלייטר יכול לנשום לרווחה. אני תוהה האם ההצלחה של "חברים על הכוונת" תביא לו מועמדות על חשבון אחד מסרטי הקיץ.
ההימור על הזוכה הוא בכל אופן "מכוניות". לא רק כי זה הסרט שנחשב למוצלח ברשימה, אלא גם כי זו הזדמנות לעשות לג'ון לאסטר מחוה בזכות "צעצוע של סיפור" שיצא לפני קיומה של הקטגוריה.
שאלה
היה פעם מקרה שבו לקטגוריית האנימציה היה מועמד סרט למבוגרים שדורג R?
כי יהיה קצת מוזר לראות את רנסנס וסורק אפילה לצד מכוניות.
והרי באמת רנסנס וסורק אפילה דורגו R בצדק (אלא בכלל לא סרטים לילדים), אולי חברי האקדמיה לא יכניסו אותם לרשימת המועמדים הסופית דווקא בגלל שילדים שראו את מכוניות עלולים לרצות לצפות בהם גם עכשיו?
זה עוד לא קרה,
אבל הקטגוריה הזאת היא עדיין צעירה מאוד. היה ברור שזה יקרה בשלב מסוים. 'שלישית בלוויל' היה מועמד, והוא לא בדיוק סרט ילדים (הוא מדורג PG-13). אני לא מאמין שלדירוג תהיה השפעה כלשהי על בחירת המועמדים, הקטגוריה היא לא "סרט הילדים הטוב ביותר". יש יותר סיכוי שהסרטים האלה יופלו לרעה בגלל הטכניקה שבה נוצרו (שיש כאלה שבמידה מסוימת של צדק לא חושבים שהיא ראויה לתואר "אנימציה").
אז
רנסנס נוצר באותה דרך שגם סורק אפילה נוצר?
בערך.
'רנסנס' נעשה בלכידת-תנועה, כלומר שחקנים אמיתיים שיחקו את התפקידים והתנועות שלהם הועברו למחשב – ואחר כך הכל עובד לשחור-לבן קיצוני. האמת היא שאני לא מבין למה אי אפשר היה להשתמש ברוטוסקופיה בדיוק כמו ב'סורק אפלה', נראה כאילו התוצאה היתה זהה בכל מקרה. אבל בטח היתה סיבה.
למעשה יש הבדל.
למרות שרנסנס נורא ריאליסטי הוא עדיין לא נראה אמיתי לגמרי בתנועות של הדמויות- הסטופ מושן מסביר למה זה.
בכל אופן- רנסנס יותר יפה באווירה אבל סורק אפילה יותר ריאליסטי מבחינת התנועות.
אף אחד משניהם לא נעשה בסטופ-מושן.
אופסי, התכוונתי ל- Motion capture
נראה לי שהם ידעו מה הם עושים.
בכל זאת יצא להם סרט יפה-עד-כאב-עיניים. אז נכון, הרבה מזה בזכות הקונטרסט הקיצוני של השחור-לבן, אבל בכל מקרה אין לי שום טענות לאנימציה של הסרט הזה. זה שהוא קצת דבילי, זה כבר עניין אחר…
אני בטוח שהם ידעו.
אמרתי שאני לא מבין את הסיבה. לא טענתי שמה שאני לא מבין הוא בהכרח שגוי.
למה דבילי?
אולי קלישאתי ולא הכי מקורי שרק אפשר, באמת שמה שיש בסרט זה עלילת בילוש פשוטה שמתרחשת בעתיד (שום דבר חדש), אבל לא הייתי אומר שהעלילה דבילית.
אבל, אני חייב לציין שזה ממש לא משנה כי העיצוב היה פשוט יפה.
זאת השיטה בה היו אמורים לעשות את עיר החטאים.
ואגב, מה עם ביקורות על הסורק ועל רנסנס? יהיו או שאתם מחכים ששני הסרטים יופצו באופן סדיר כדי להעלות?
ולוק בסון מגיע לארץ לבכורה של הסרט:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3324275,00.html
אני לא יודע מה זה אומר
א. ישראל הופכת לאטה למרכז עליה לרגל גם לתרבויות הקולנוע והקומיקס האלטרנטיבי (ניל גיימן, טרי גיליאם, רוברט מקי, רומן פולנסקי) ולוק בסון חש שהקהל בארץ מספיק משמעותי בכדי לקדם בעצמו את סרטו החדש.
ב. הקריירה של לוק בסון כל כך התדרדרה בעשר השנים האחרונות, שהוא יבוא אפילו למדינה הפיצית מאחורי קפריסין ומתחת ללבנון שקולנוענים צרפתיים קוראים להחרים, רק כדי שמישהו יסקר את ביקורו.
בכל אופן, ייפי.
אפשר קישור להודעה רשמית כלשהי?
וחוץ מזה, וואו, פפריקה זכאי למועמדות השנה? לדעתי הוא לא הוקרן בארה"ב חוץ מבאיזה פסטיבל בניו-יורק (כלומר, אפילו לא בלוס-אנג'לס). אני מחזיק לו אצבעות, למרות שהסיכויים שלו נראים קלושים. סוני צריכים לתזמן טוב יותר את הסחורה שהם מביאים מיפאן. לסטושי קון בהחלט מגיע אוסקר…
אתה יכול להרחיב על פפריקה?
הפפריקה המונפשת היחידה שאני מכירה היא הכפרייה שמנסה להשתלט על עיר הברקת בסדרה המצוירת "הקוסם מארץ עוץ", כך שאני מניחה שאנחנו לא מדברים על אותה אחת….
הסרט הזה:
http://www.sonypictures.jp/movies/paprika/index.html
יש גם אתר רשמי באנגלית, אבל אין בו שום אינפורמציה כרגע. יש גם שלוש דקות מתוך הסרט בליווי תרגום שאפשר להוריד פה:
וביקורת פה:
http://www.animenewsnetwork.com/reviews/display.php?id=1062
אבל השורה התחתונה, מבחינתי – הבמאי של הסרט הזה, סטושי קון, כבר אחראי לשתי יצירות מופת בקולנוע, עוד אחת בטלוויזיה ועוד סרט מתוק להפליא. אם למישהו מגיע מועמדות השנה, זה לו.
הודעה רשמית
'פפריקה' עדיין לא הוקרן בארה"ב, אבל גם 'תזיזו ת'רגלים' ו'ארתור והמה-שמם' לא. המועמדות מותנה בכך שהוא יוקרן עד סוף השנה.
http://www.oscars.org/press/pressreleases/2006/06.11.03.html
אגב
מספיק שאחד מהם לא יופץ עד סוף דצמבר, כדי שנחזור לפורמט מצומצם של שלושה מועמדים.
ואולי זה יהיה עדיף
זאת היתה שנה נוראית לאנימציה. אפשר אולי למצוא מבין 16 הזכאים למועמדות חמישה לא-רעים, אבל אז יש יותר סכנה שג'אנק כמו 'חברים על הכוונת' יקבל מועמדות בטעות.
בכל אופן, זה בטח לא יקרה. אם האולפנים הגישו את המועמדות של הסרטים האלה, זה אומר שהם מתכוונים להפיץ אותם. אין להם שום סיבה לבטל.
ובווריאטי מעריכים את סיכוייו של כל אחד מהמועמדים הפוטנציאליים:
http://www.variety.com/article/VR1117953517.html?categoryid=13&cs=1
אכן נימוקים נכונים ונבונים.
תלמה ולואיז למבוגרים
שמעתי השבוע במסגרת החגיגות ל"ספרים רבותי ספרים" התבטאות של עמוס עוז בנוגע לכוחו של ספר בקריאה מחודשת, מאחר ואתה משתנה גם הספר משתנה הוא אומר ואתה בוחן אותו במבט אחר רענן וחוויתי. כך קרה לי בצפיה המזדמנת הערב בסרטו של רידלי סקוט " תלמה ולואיז" באחד מערוצי הסרטים בכבלים. זאת בטח הייתה הפעם הרביעית או החמישית אבל הצפייה הפעם הייתה מרגשת מאי פעם. לפתע ממרום שנותי או אולי סתם מפאת הצלילות המחשבתית שעוברת עלי בימים אלה הסרט נראה לי גדול. הטרגדיה של הנשים הייתה צורבת מתמיד. יופין ואחוותן מרגשת מתמיד, האלמנט המסעיר והמשחרר במסע -מרתק מתמיד ואפילו שמעתי את עצמי צוחק בקול יותר מפעם אחת מעוצמת האירוניה לנוכח מעליליהן. צלום מדהים עריכה מעולה מוסיקה נכונה וכיפית (הנס זימר) ומעל לכל משחק ענק של הרווי קייטל(?)בראד פיט (כן, משחק!) דיוויס המהממת (…והאינטיליגנטית) ובחירת ליבי השחקנית הכובשת ביותר בכל הזמנים, מלכת הסקס שלי עוד מימי רוקי הורור וילדה יפה-הדיוה סוזן סרנדון! אגב, במיוחד עכשיו אחרי הופעה מהפנטת ב"סודות שמעבר למילים" המזעזע- לה ולבעלה (בעוונותי ברח לי שם "השחקן" ובשעת לילה מאוחרת זאת אין לי כוח להמשיך לפשפש במוחי) בהחלט מגיע זו את זה
סופר-מת
ראיתי ב"לא סופי" את הסרט SuperHero Movie, אבל לא מצאתי סרט עם שם דומה בימד"ב. אפשר לקבל לינק או עוד מידע עליו?
סופר-מת!
http://www.printmall.co.il/stores/ItemPage.asp?Item_ID=692
'מת לצעוק', אבל עם סופר גיבורים.
אני שונא לקרוא עיתונים
היום במעריב, בעמ' המרכזי של 'המגזין', יש כתבה על תאונה שקרתה להילארי סוואנק, משהו עם שלייקס שפגעו לה במצח וחייבו תפרים.
אממה, בשלוש השורות הראשונות של הכתבה, הכתב מסנל"ל בלי רחמים (ובוודאי שללא אזהרה) את שני הסרטים שהיא זכתה עליהם באוסקר – 'בנים אינם בוכים' ו'מיליון דולר בייבי'. איום ונורא. אז אמנם את 'בייבי' יצא לי לראות, אבל את 'בנים' עוד לא. עכשיו יש לי סיבה אחת פחות לראות את הסרט הזה.
ידיעות כבר עשו את זה בעבר.
זמן מועט לאחר ש"בייבי" יצא. שבוע אחרי זה פורסם מדור מיוחד של תגובות נגד של הקהל המספויילר והכועס.
מנסון אצל לנו
נחשו עם איזה שיר.
http://www.youtube.com/watch?v=YsOiFKhm5UI
פשוט מדהים.
סאבטקסט, סאבטקסט, סאבטקסט.
''נכון, ביקשתי פירסינג מקורי, אבל קצת הגזמת''
''אני שחקן אופי, דרך אגב''
''איה''
או
''פעם אחרונה שאני יוצא לבליינד דייט עם בחורה מפורום סריגה ורקמה''
אמרו לי שאם אני אשחק בסרט אימה שרה מישל גלר תהיה שם.
איזה שרה מישל גלר ואיזה נעליים.
''בוא'נה, איציק לא בילף אותי. הספינינג הזה קורע לי ת'צורה''.
לא יודע, בזמנו זה נראה לי מגניב, לגדל זקן ולקלוע אותו לצמה.
תראו אותי! אני מקיא שרשראות מתכת!
אוליבר סטון גורר אנשים להקרה של ''אלכסנדר- גרסת הבמאי''
איפה?
איפה?!
אני דורש להיות נוכח!
''מזוכיסט מחפש במאי גרוע, עדיפות לאפוסים היסטוריים''?
''כן... הייתי ילד רע מאד... כן!!!''
אכן, מודה באשמה.
''אין לי דבר להפסיד זולת שלשלאותי''
ותיזהר איתן טוב, עוד יש לך שלושה תשלומים עליהן.
המסור 3
רגע לפני שהספקתי לקרוא את הספוילר הלא מסומן שבסוף הקטע שמדבר על הסרט "המסור 3" ראיתי רק את המשפט "בסרט השלישי הרוצח ג'יגזו חוטף את…"
עכשיו ספוילר קטן על המסור 2 –
בסוף הסרט המסור 2, ג'יגזו מת
אז מה הוא עושה במסור 3?
קשה לחשוב בהיגיון כשכולם מסביבך מדברים בלי פסיקים.
בקשר למסור
זה מה שהסרט מראה שאנשים לא יודעים לסלוח ולא מעריכים את החיים שלהם כמו שהיה ב3 בעצם הוא עשה משחק לאמנדה ולג'ק(אב של בנו המת) אנשים לפעמים לא צריכים להרגיש צודקים צריכים להיות חכמים מה שנקרא אל תיהיה צודק היה חכם זה סרט שבעצם מביא מין משמעות
ו...
קתרזיס!