יש תקווה. באמת. החגים כבר הגיעו, וזה אומר שהתחילו להגיע גם לארץ סרטים ששווה לראות. גם באמריקה המצב דומה: שומם, אבל רואים את הסוף. יש סרטים מעניינים באופק, וגם מה שנמצא בקולנוע הוא לא לגמרי בלתי מעניין. אבל בואו לא ניסחף – לא אמרתי "טוב".
29 מיליון דולר. זה אולי רחוק מהפתיחות הגדולות של הקיץ, אבל זאת הפתיחה הגדולה ביותר של ספטמבר הזה בהפרש גדול – אף סרט אחר החודש לא פתח עם יותר מ-20 מיליון. 'Eagle Eye', שקיבל בעברית את השם הגנרי והבלתי זכיר 'לכודים ברשת', נראה בהתחלה כמו הרחבה של סצינה אחת מתוך 'מטריקס': שיה לה באף מקבל טלפון ממספר לא מזוהה, והאישה שבצד השני נותנת לו הוראות. דברים פשוטים – צא החוצה, קפוץ מהחלון, תגיע תוך 37 שניות לתחנת הרכבת הקרובה או שנחסל את כל היקר לך בעולם, כאלה. בהמשך הסרט נראה כמו חיקויים של דברים אחרים, אבל להגיד מה יהיה ספוילר. עוד משתתפים: מישל מונהאן, רוזריו דוסון ובילי בוב ת'ורנטון.
הביקורות לא התלהבו מהסרט (שיגיע לארץ בשבוע הבא) ומהעלילה המופרכת שלו. הוא גם לא יזכה בפרסים על מקוריות (או על שום דבר אחר, בעצם) אבל היו לו טריילרים מסקרנים מספיק. זהו שיתוף הפעולה השני של שיה לה באף עם הבמאי די.ג'יי. קארוזו, שעשה גם את 'דיסטרביה', שהיה גם הוא בינוני-מצליח. יש תארים גרועים יותר מלהיות במאי בינוני של סרטים מצליחים-בערך.
אל המקום השני נכנס 'לילות ברודנטה', שמאלץ רומנטי שתואר על ידי אישיות פינגווינית בכירה במילים: 'אני שוקל ברצינות לשרוף כל קולנוע שמתכוון להקרין את הסרט, כצעד מונע למען שלום הציבור. הסרט הזה כל כך קלישאתי שאפילו הקלישאות מ'הונאה' ו'איים אבודים' יושבות עם מבט נגעל וצועקות לו בוז". ריצ'ארד גיר ודיאן ליין מככבים בסרט הזה, שמתואר כדרמה רומנטית, והכניס 14 מיליון דולר.
במקום הרביעי, עם 6.5 מיליון דולר, נמצא סרט בשם 'Fireproof'. הפעם הראשונה שבה שמעתי על הסרט הזה היתה כשראיתי אותו ברשימת הדו"חקו של השבוע. ולא רק אני לא שמעתי עליו: לא התפרסמו עליו ביקורות או פרסומות בכל הערוצים המקובלים. כשסרט מגיע לעשיריה משום מקום, בדרך כלל ברור מאיפה הוא הגיע: מהכנסיה. ואכן, 'Fireproof' הוא אחד מאותם סרטים נוצריים שהופקו מחוץ למערכת ההוליוודית, מומנו על ידי הכנסיה וקיבלו את קידום המכירות שלהם בכנסיה. לא תמיד הם מצליחים, אבל לפעמים איכשהו נוצר איזה צונאמי קטן (או גדול, במקרה של 'הפסיון של ישו') ומביא לקולנועים אנשים שנמצאים בדרך כלל מחוץ למעגל צופי הקולנוע, וכך יוצר הצלחות מפתיעות. 'Fireproof', למשל – סיפורו של כבאי שמשתמש בתנ"ך כדי להתגבר על משבר נישואיו – הופק בתקציב זעיר שבזעירים, חצי מיליון דולר, ופתח עם שישה וחצי מיליון דולר. עסקה לא רעה בכלל, תסכימו.
אם הייתי צריך לנחש על פי שמות סרטי השבוע איזה סרט הוא נוצרי אדוק, הייתי מהמר (וטועה) על 'Miracle at St. Anna', סרטו של ספייק לי הלא עקבי. יש לו סרטים "אישיים" וסרטים "מסחריים", וסרטים טובים וסרטים רעים, אבל אין בהכרח התאמה בין הסוגים השונים. אחרי 'האיש שבפנים' המצוין, 'נס בסנטה אנה', שעוסק בפלוגה אמריקאית של חיילים שחורים שנתקעת בכפר איטלקי פסטורלי בזמן מלחמת העולם השניה, מקבל תגובת פושרות במקרה הטוב. זאת כנראה הסיבה שהוא נעלם מלוח ההפצה הישראלי.
רובם המכריע של הסרטים בקולנוע בשבועות הקודמים היו פילרים שנועדו להעביר זמן עד שיגיעו סרטים אמיתיים, וזה מתבטא בירידות שלהם. שום דבר מהשבוע שעבר לא שרד. 'Lakeview Terrace', שהיה במקום הראשון, איבד 53% מהכנסותיו ונפל לשלישי, ומצבם של כל שאר הסרטים לא הרבה יותר טוב; יוצא הדופן היחיד הוא 'איגור' המונפש, שאיבד 30 אחוזים בלבד (כצפוי, עבור סרט אנימציה), מה שיעזור לו לא להיות כישלון מוחלט.
נעדר: 'האביר האפל'. אחרי עשרה שבועות בין עשרת הגדולים, הסרט המצליח של הקיץ, של השנה ושל העשור ירד למקום ה-13. את דרכו בעשיריה הוא סיים עם 524 מיליון דולר וחצי. רק 75 מיליון דולר חסרו לו כדי לעקוף את 'טיטאניק' ולהפוך לסרט המצליח ביותר אי פעם (בארה"ב בלבד, לא כולל אינפלציה וכו'). בינתיים, בכל העולם הכנסותיו של באטמן ממשיכות להשתהות מעט מתחת לקו המיליארד, ונראה ששם הוא גם יישאר, כשההכנסות בארה"ב בלבד מהוות 54% מהכנסותיו בכל העולם.
בשבוע הבא יגיע אוסף מגוון של סרטים: 'הצ'יוואווה מבברלי הילס' הזוועתי למראה, 'על העיוורון' בגירסת פרננדו מיירלס, וסיימון פג ב'איך לאבד חברים ולהרחיק אנשים'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
לא היה אמור להיות איזה סרט של ריקי ג'רוויס שהיה אמור לצאת השבוע?
הוא יצא בשבוע שעבר.
וירד למקום ה-11
ירידה של 41% בהכנסות זה לא רע והביקורות גם חיוביות בעיקר, אבל הסרט פתח חלש וריקי ג'ראוויס כנראה לא עושה את זה לאנשים מחוץ לטלוויזיה.
אם השמועות נכונות, ריקי ג'ראוויס עשוי להתנחם בתפקיד מנחה טקס האוסקר. מצד שני, היו שמועות זהות לגבי ג'סטין טימברלייק.
רואים שאתה מתגעגע להיות דוח''קואיסט.
וירד למקום ה-11
אל תשכח גם שרוב האמריקאים מעולם לא ראו את "המשרד" בגירסתו הבריטית, כך שכניראה שהשם פשוט לא אומר להם שום דבר.
חוץ מזה, גם ההפצה היחסית מצומצמת ל-1500 בתי קולנוע בלבד תרמה כניראה לפתיחה הלא מרשימה. אני לדוגמה הייתי תורם את תרומתי הצנועה להכנסות הסרט אילו היה בית קולנוע שהיה מקרין את הסרט במרכז העיר, אבל אני לא אסע במיוחד לבית קולנוע בפרברים בכדי לראות אותו …
אמריקאים המנויים לHBO ראו את ג'רביס
בExtras ("ניצבים"), סדרה הניחנה באפקט מאוד נדיר בקומדיות: כל צפיה וצפיה בפרק הופכת אותו למצחיק עוד יותר.
והאמריקאים האלה נתנו לו פרס ''אמי'' על ''ניצבים'' שנה שעברה
אז זה לא כאילו שהוא בלתי נראה באמריקה…
כמה טיטניק הצליח להשיג רק בארה''ב?
600 מיליון דולר.
600 מיליון דולר.
כולל דויד וכו' או רק בקולנוע?
קולנוע
600 מיליון דולר.
רק בקולנוע.
סרט נוסף שיצא השבוע ולא נכנס לרשימה
סרט אחד שיצא השבוע ולא התקרב לעשיריה, שדווקא די סיקרן אותי הוא choke.
הוא סיקרן אותי משום שמדובר בסרט שנעשה על פי ספר של פלניוק (ההוא שכתב גם את מועדון קרב). מצד שני, המבקרים ממש לא התלהבו (55% בעגבניות), וכניראה שגם הקהל לא.
הוא אמנם יצא רק ב-435 בתי קולנוע והוא מדורג R שזה גם לא עוזר, אבל עדיין הייתי מצפה לקצת יותר.
לפי הטריילטר מדובר בזילות המקור הספרותי
הספר, Choke, הוא אחד הספרים היותר טובים שהוא כתב, העיבוד הקולנועי שלו סיקרן אותי מאוד מרגע ששמעתי עליו, אבל הטריילר אכזב קשות. כנראה שכך גם הסרט.
פלנייק סופר מצוין. עד כמה שמועדון קרב הוא אחלה סרט, הספר טוב בהרבה. אבל לפחות במקרה הנ"ל הסרט לא מבייש את הספר.
ובכלל, נדמה שהכתיבה המינימליסטית של פלנייק תתרגם היטב לקולנוע, מה גם שהסיפורים שלו נוטים להיות משעשעים באופן הציני והמתוחכם שיגרום לקהל האמריקאי לחוש עצמו אינטילגנט, הייתי שמח לראות יותר עיבודים שלו, אבל בידי במאים כגון פינצ'ר ולא בידי שחקנים סבירים שהחליטו שהם יודעים לביים.
בדיוק, אבל בדיוק מש''א
רגע מה עם רעם טרופי?
לא משנה אם ''נס בסנטה אנה'' היה מצליח בביקורות או אפילו הופך ללהיט
המפיצים בארץ לא אוהבים (וכנראה בצדק מבחינתם) סרטים שעוסקים בסוגיות אפרו-אמריקאיות. גם סרטים של וויל פארל הם לא אוהבים. כלומר שום דבר שחור מדי או לבן מידי. טווח הגוונים שבאמצע בסדר מבחינתם.
על העיוורון?!
איזה יופי! ועוד פרננדו מיירלס [ההוא שביים את 'עיר האלוהים', נכון?]
מצפה בקוצר רוח.
על העיוורון?!
אוף.
זה היה צפוי והם בטח יהרסו את הספר באופן מוחלט.
.
.
.
או שזה יהיה סרט ממש טוב.
דווקא במקרה קראתי לפני חודש לראשונה את הספר
וחשבתי שיש לו פוטנציאל קולנועי לא רע בכלל..
זאת הפעם הראשונה שמעבדים אותו לסרט?
הביקורות בטומטוז לא כ''כ משמחות בינתיים..
סתם שאלה...
מה שיא הנוכחות של סרט בעשירייה הפותחת (לאו דווקא במקום הראשון?)
או במינוח אחר: האם באטמן עשה לפחות היסטוריה שנתית בנושא?
בהתחשב בזה שטיטניק לבדו
שהה במקום הראשון 15 שבועות בטרם החל במסע מטה בעשירייה הראשונה, האביר האפל שנפלט מהעשירייה לאחר 10 שבועות לא מתקרב לדגדג אפילו את השיא. טיטניק אגב שהה בעשירייה הראשונה במשך 26 שבועות (חצי שנה).
שאלה
אני זוכר שאיפשהו, יש פה דף, שמציג את כל הלוגואים השונים שהיו פה. אני לא מוצא אותו. עזרה?
אתה מתכוון לזה?
http://www.geocities.com/manorgalit/castume.html
כן!
רק שהוא צריך עדכון, וקישור מהאתר.
אתה מתכוון לזה?
חסרים בו המון.
לרדפיש במחשב יש אוצר שלם.
''המספריים של אדוארד''
סרט מעולה, אפילו מצוין אבל בהחלט לא יצירת מופת, ואני מרגיש שיש הגזמה באהדה כלפיו (וכלפי ברטון בכלל), לסרט בעיקר היו חסרים כמה סצינות "חזקות" והיו הרבה רגעים שבהם זה יכל לקרות, הסוף לפי דעתי היה מצוין ושיפר את ההתרשמות מהסרט. השחקנים והפסקול היו נהדרים. אם עוד לא ראיתם מומלץ.
(אני שונא כשמופיעות כתוביות בתחילת הסרט).
מי אמר ש'המספריים של אדוארד' הוא יצירת מופת?
הוא נמצא ממש גבוה ברשימה הזו של ימד''ב
ויש לו ממוצע מאוד גבוה בעגבניות, והמליצו עליו הרבה, אז חשבתי שמדובר במין סרט מאוד מאוד אהוב או משהו כזה. ולמה הלנה בונהם קרטר לא משתתפת בו? ראיתי את הסרט בשבילה ובשביל ג'וני והיא לא היתה שם.
הוא בהחלט סרט טוב
והעובדה שהוא ברשימה של ימד"ב, יש לו ממוצע גבוה בעגבניות וכו' אכן מצביעה על שהוא טוב, אבל לא על שהוא יצירת מופת.
לא כל מה שיש לו ציון גבוה בעגבניות הוא יצירת מופת, אפילו עם ציון מעל 90 זה יכול להיות חביב ותו לא (ראה ערך: 'ביל וטד'), והרשימה של ימד"ב היא בעיקר רשימת פופולריות, ולא משהו כדי לקחת ללב.
אם אתה מחפש יצירות מופת תחפש בטופ 1000 של TSPDT או ב-100 של AFI, אם כי צריך לחפור עמוק שמה כדי למצוא קולנוע טוב לקולנוען המתחיל.
הלנה בונהאם קרטר
הצטרפה לצוות הקבוע של ברטון רק הרבה אחרי "המספריים". "המספריים" היה הסרט הארוך הרביעי של ברטון ויצא ב-1990. לא ידוע לי על סרט משותף של קרטר וברטון לפני "כוכב הקופים" (1999).
בקשר לקאסט הקבוע של טים ברטון
לאחרונה כל הזמן ג'וני דפ והלנה בונהאם קארטר.
ומלבד זאת, עד היום: שלושה סרטים רצופים עם ליסה מארי, שניים רצופים עם שרה ג'סיקה פארקר, שניים עם מרטין לנדאו, שניים עם ניקולסון, שלושה עם דה-ויטו, שניים עם כריסטופר ווקן, שניים עם אליסון לוהמן, שניים עם וינונה ריידר ועוד ועוד.
הנטייה של ברטון לעבוד שוב ושוב עם אותם שחקנים עלתה פעם יפה. אבל בשנים האחרונות הוא נסחף עם דפ ועם קרטר.
שיתוף הפעולה בין דפ לברטון היה נהדר, אך מיצה את עצמו כבר מזמן. הגיע הזמן לפרק את החבילה. הצירוף הזה הוא כבר סוג של דריכה במקום. מאוד התאכזבתי לגלות שדפ יופיע גם ב"עליסה בארץ הפלאות".
כי טים עדיין לא הכיר אותה אז.
ולצורך העניין, אני חושב ש"המספריים של אדוארד" הוא יצירת מופת אמיתית.
לא כל סרט מביא אותי לסחיטת רגשות וזה בהחלט סרט מרגש.
ואין לי אפילו מספיק אוצר מילים כדי לומר מעבר.
במקום ה-13 אי אפשר לגרד 75 מיליון דולר?
לגבי האביר האפל והגעה לשיאים, כמובן.
חשבון פשוט
הסכום שהביא את האביר האפל למקום ה-13 הוא בערך מיליון וחצי דולר. מסקנה: אם רק ההכנסות של הסרט לא ירדו מעכשיו בכלל (מה שלא יכול לקרות), הוא יעקוף את טיטאניק תוך 50 שבועות (שנה) בלבד.
או שהוא ישלים את הסכום הזה בהוצאה המחודשת שלו בינואר.
הסיכוי הוא דומה.
למיטב זכרוני
התכנון הוא להוציא אותו מחדש בקולנועי איימקס בלבד. מצד אחד הכרטיסים יקרים יותר, מצד שני מספר האולמות קטן יותר אז אותם 75 מיליון דולר החסרים לשבירת השיא, עדיין לא בטוח שיושגו במלואם.
אני לא חושב שהאביר האפל ישבור את השיא של טיטניק. אני כן מעריך שלסרט הבא בסדרה יש סיכוי ולו רק בגלל חוק "הסרט הקודם הצליח והשאיר טעם טוב ולכן הסרט הבא יצליח יותר" שהוא בן למשפחת "הסרט הקודם היה גרוע ולכן הסרט הבא בסדרה, גם אם יהיה טוב, יצליח הרבה פחות".
אני חושב שהוא יגיע למיליארד, אבל לא לטיטניק.
חוק ''הסרט הקודם הצליח והשאיר טעם טוב ולכן הסרט הבא יצליח יותר''
בא לידי ביטוי רק בשבוע הראשון להקרנת הסרט, אח"כ הכל תלוי באיכות הסרט עצמו.. לכן, אם ההמשך ל"האביר האפל" יהיה מספיק טוב, בהחלט יש סיכוי לשיאים שלא ייאמנו.
אגב.. אני מטייל לי כבר כמה זמן בין הפורומים של ימד"ב.. והדעה הרווחת שם היא ש"הרובוטריקים 2" הוא הסרט שינפץ את שיא ההכנסות לסוף השבוע הראשון באמריקה.. ואני אומר – "פחחחחחח"
ושוב אנחנו חוזרים לחוק הנ''ל
רובוטריקים מאד הצליח, מאד אהוב בקהל היעד אליו כיוון והוא מתהדר בפרס הסרט הטוב ביותר של MTV כך שזו סוג של גושפנקא רשמית שהסרט טוב. כך שרובוטריקים 2 הוא בעל סיכויים לא רעים לשבור את השיא. גם במידה שלא, אני עדיין צופה שהסרט יכניס יותר מהראשון. הכל כמובן תלוי במתקפת השיווק וההייפ טרום-הסרט.
שיכניס יותר מהראשון?
הרי שאת הכרטיסס שלי הוא כבר הפסיד.
בימד''ב יש לו ציון 7.5 רדוד
מי שיכול לאיים על שיא הסופ"ש הראשון הוא "איירון מן 2" בלי ספק.
אני לא יכול שלא לתהות – למה למען השם הוא נעלם מ'לא סופי'? נראה לי שאם הוא נדחה למועד לא ידוע אז זו נקודת השבירה שלי ואני פשוט אוריד אותו וזהו, למרות שאני לא נוהג לעשות את זה.
'לכודים ברשת', נראה בהתחלה כמו הרחבה של סצינה אחת מתוך 'מטריקס':
בקשר ל"'לכודים ברשת', נראה בהתחלה כמו הרחבה של סצינה אחת מתוך 'מטריקס"': גם "דיסטרביה" הוא מעיין רימייק לא רשמי ל"החלון האחורי". לדעתי, אגב, הוא היה מצוין. אני גם מאוד אוהב את לה-באף.
אגב ''דיסטבריה'' ו''חלון אחורי''
בשבוע שעבר הגישה קרן הנאמנות המחזיקה בזכויות לסיפור Murder From a Fixed Viewpoint (עליו מבוסס הסרט "חלון אחורי") תביעה נגד ש/ס ו בטענה שהלז לא טרחו לקנות מהם את הזכויות לסיפור – אך עשו בו שימוש.
הסרט של סיימון פג
אמור להגיע לארץ? הוא לא מופיע בכלל ב"לא סופי", גם לא בתאריך היציאה האמריקאי שלו.
פינגווין, איך אתה מעז?
מאיפה עזות המצח להשמיץ את "לילות ברודנטה"?
סרט שהוא כל כך מצוין ורומנטי שהצליח לחמם אפילו את ליבו של סטפן קולבר(ט), וגרם לו לצאת בבקשה נרגשת לאובאבמה לדחות את העימות הטלוויזיוני הראשון בינו לבין מק'קיין – כדי שאף אחד לא יפסיד את הקרנת הבכורה של האוצר הקולנועי הזה!
http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/185692/september-25-2008/-nights-in-rodanthe–premiere
עד כמה שאני בקיא בחוק העברי ובמוסר העולמי, עזות המצח הזו באה
מחופש הביטוי והזכות להביע דעה.
וואו, לאנשים קשה לקלוט את הבדיחות באתר הזה
זה החג, זה החג...
כל הדם יורד לקיבה בשביל לעכל את הגפילטע, ולא נשאר דם שיזרום למוח ויפעיל את גלאי הציניות.
עט, מסקנה – תרגיע עם הגפילטע.
-
כפי שאני רואה את זה, ברוב הגדול מהמקרים בהם אנשים אומרים בעברית "ציניות", הם למעשה מתכוונים ל"סרקזם".
האם אני טועה באבחנה הזו (כך שההודעה של יערה נחשבת גם לצינית ולא, או לא רק, סרקסטית)? ואם לא, איך ומתי זה קרה?
-
במקרה הזה, זה לא סרקזם ולא ציניות אלא דיבור אירוני. ובאמת הגיע הזמן שאנשים יבינו את ההבדל (אחרי פעמים רבות שזה נדון באתר):
http://en.wikipedia.org/wiki/Irony#Verbal_irony.2C_including_sarcasm
-
עד כמה שאני זוכרת, קיימים מילונים עבריים שמגדירים את טון הדיבור הספציפי הזה כ"לעקצנות".
אז תמשיכו לדבר איך שבא לכם, זו ממילא שפה מומצאת ברובה. :)
''עוקצנות'', לא ''לעקצנות''.
שום חג, החג עוד כונן את הציניות שלי.
(מסקנה: לא לקרוא יותר ספר של מיץ' אלבום אף פעם)
אלה השיעורים בטימטומתיקה ששברו אותי.
הטיזר של ''דרגון בול'' לא יגיע באופן רשמי עד אוקטובר
אבל כבר יש אותו באינטרנט באיכות לא-משהו ובלי קול, ניסיתי להתאפק אבל לא יכולתי וראיתי את זה, וכצפוי יש שם אקדחים, מכוניות מתהפכות, רומנטיקה, קפיצות דרמטיות וכל דבר שאין לו בכלל קשר לסדרת דרגון בול.
למי שמעוניין :
http://www.youtube.com/watch?v=JRLoyjcK2zI&eurl=http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=49269
מסתבר גם שהסרט עומד להילחם בקופות ראש בראש מול הסרט של
'האנה מונטנה'.
לשניהם יש קהל יעד עצום. מעניין מי מהם ינצח.
כן, אני באמת לא מבין למה דיסני הקדימו את ''האנה מונטנה'' בחודש
דיסני ודרגון בול הם שניים משךושת הדברים היחידים שהערצתי בחיי (השלישי הוא הפועל ת"א), ואני לא מאמין למה שקורה, עכשיו יהיה לי קשה להחליט מי אני מעדיף שיצליח יותר.
ניחוש שלי – "האנה מונטנה", כי יש לה קהל יעד גדול יותר בארה"ב (בשאר העולם "דרגון בול" יביס אותה ללא כל ספק), מה גם ש"האנה מונטנה" נראה כסרט טוב יותר.
זאת שאלה רטורית, נכון?
ברור ש"האנה מונטנה" תנצח.
אה, כן.
הטריילר גרוע. מאוד.
''אד ווד''
סרט מעולה, עצוב ביותר. עכשיו רק תגידו לי איך אני יכול להשיג את "PLAN 9 FROM SPACE" ואת "גלין וגלינדה".
בספריה
אני מנוי ב-8 מ"מ ויש להם מספר סרטים של אד ווד. אני מניח שגם באוזן השלישית ניתן למצוא סרטים שלו.
במקרה לקחתי את "תכנית 9 מהחלל החיצון" בשבוע שעבר. לא מצאתי סרט חדש שעניין אותי במיוחד והחלטתי שתכנית 9 הוא מאותם סרטים שצריך לראות, גם אם לא להנות מהם, לפחות פעם אחת. הסרט בהחלט גרוע וערכי ההפקה שלו מזכירים עבודה של מגמת קולנוע בכיתה י'. עם זאת, ראיתי סרטים הרבה יותר גרועים ממנו (טוב, לא הרבה יותר). מה שכן, השחזור שנעשה בסרט של טים ברטון מרשים. גם אם הרבה עובדות היסטוריות לא מדויקות, ברטון הצליח ליצור העתק כמעט מדויק של סצנות מתכנית 9 המקורי.
אוף טופיק! off topic!
מי מכיר…. סרט טלויזיה שהיה משודר פעם, כנראה בטלויזיה החינוכית, סוף שנות השמונים ככה. עוד לא מצאתי מישהו שיודע על מה אני מדברת ואני משתגעת…הסרט על ילדים שגרים במקום שאין בו שמש אף פעם וכל הזמן יורד שם גשם. הסרט מתרחש בבית ספר, ויש ילדה אחת שראתה פעם את השמש, היא גרה קודם במקום אחר, וכל שאר הילדים שונאים אותה על זה. יודעים שהשמש הולכת לצאת ליום אחד ומכינים לקראת זה את הילדים. זכורה לי ממש סצנה שמשזפים אותם מתחת למנורות עם משקפות כאלה, להרגיל אותם לאור השמש, שהקרינה לא תהיה חזקה מידי. בסוף רגע לפני שיוצאת השמש יש ריב בין הילדים והם נועלים את הילדה היחידה שמכירה את השמש במרתף, השמש יוצאת והיא נעולה בפנים ומפסידה את זה כי אף אחד לא שומע אותה. בינתיים השמש יוצאת והילדים רצים בשדה מלא פרחים (שצמחו בדקה שיצאה השמש…) וקוטפים את הפרחים ושמחים. השמש הולכת ורק אז נזכרים להוציא את הילדה שכבר פיספסה את השמש מהמרתף, בוכה, וכל הילדים שנזכרו להיות נחמדים פתאום, נותנים לה את הפרחים שהם קטפו.. למישהו חוץ ממני זה מוכר?
סרט טלויזיה מ-1982. מבוסס על סיפור של ריי ברדברי.
http://www.imdb.com/title/tt0195517/
וגם יש אותו ביוטיוב
http://www.youtube.com/watch?v=-QWmahMdeGU
דרושים חובבי קולנוע כבדים
לחברת סטרט-אפ המפתחת מנוע המלצה לסרטים וסדרות דרושים חובבי קולנוע רציניים (עם הרבה שעות צפייה וטעם מגוון בסרטים), או סטודנטים לקולנוע, לעבודה במשרה חלקית (מינימום 20 שעות בשבוע, כולל בתקופות מבחנים).
מדובר בעבודה שתיעשה מול המחשב ואתרי אינטרנט, באנגלית בלבד. ניתן לעבוד מהמשרד (ראש העין) אך גם מהבית בשעות הנוחות לכם.
נדרשת אנגלית מצוינת, חשיבה אנליטית, רצינות ומחויבות והבנה בסיסית באקסל.
התשלום הוא לפי שכר סטודנט.
לפרטים נוספים נא לפנות למיי גרף:
נא לצרף קורות חיים ו/או תיאור קצר שלכם: גיל, לימודים גבוהים, עבודה נוכחית, הזיקה לסרטים, רמת האנגלית וטלפונים (רגיל ונייד).
אין דבר כזה ''שכר סטודנט''
כלומר, הוא לא מתקיים בתור מושג אוניברסלי שברור לרוב האנשים על איזה סכום הוא מצביע. בפעם הבאה עדיף להגיד "התשלום הוא על פי שקל מעל המינימום".
ובכן, אני לא יודע איפה לשים את זה, אבל תנו לי לדבר על פארגו קצת.
ובכן, הסרט הוא אחלה של סרט בפני עצמו. מהנה, מצולם אחלה, ומבויים מבריק (והסצינה שבה ויליאם ה. מייסי מוריד את השלג ממכוניתו, והשוט שמתחיל אותו נתנו לי כאפה מצלצלת), אבל מי שעשתה את הסרט, ללא כל ספק נראה לעין, זו פרנסס מקדרמונד. היא מזכירה לי את גברת לאביט מסוויני טוד. שתיהן נשים חביבות מאוד, ומתוקות מאוד, אבל איכשהו הן חסינות מול מוות והכל. בסצינה של המכונת הדישון, נראה שהיא הייתה מגיבה כך גם אם היא סתם הייתה תופסת אותו אומר משהו מפליל. פרנסס מייצבת את מעמדה כהאדם הכי נחמד בסרט, הדבר הכי טוב בו (שזה קשה לעשות זאת, בסרט כזה טוב) והיא ההופעה הכי מרשימה שראיתי בזמן האחרון. שזה מעמד מאוד נכבד, לאור העובדה שראיתי רק לפני חודש את להרוג את ביל 1.
אני חושב ש''פארגו'' מוערך יותר מדי..
לא יודע.. אולי זה שילוב של השחקן ויליאם ה. מייסי שאני חושב שגם הוא שחקן Overrated והשחקן המוכר הזה ששיחק את אחד מ-2 הפושעים – אני פשוט רגיל לראות אותו בקומדיות ואני חושב שלא מתאים לו דרמות. הדברים היחידים בסרט שבלטו לטובה במיוחד הם המוזיקה והמשחק של פרנסס. אבל חוץ מזה..? אחרי שרואים "ארץ קשוחה", "פארגו" נראה כמו סרט חביב ולא יותר..
זה סטיב בושמי. ואף פעם לא ידעתי שמייסי מוערך כל כך.
הוא לא •כזה• פרצוף מוכר בעולם הקומדיה. מה שכן, יש לו נוכחות קומית טובה מאוד.
זה סטיב בושמי. ואף פעם לא ידעתי שמייסי מוערך כל כך.
אני די שונא אותו, למען האמת. הוא לרוב משחק את האיש הפתטי שעולמו יוצא משליטתו והוא לא יכול לעשות כלום בנוגע לזה (פארגו, מגנוליה, לילות בוגי ועוד), ואני לא אוהב דמויות כאלה.
זאת לא ממש אשמתו שהוא קורבן לטייפקאסט.
האמת, עם הפרצוף שלו והיחס של הוליווד ליופי, אני מופתע שהוא כל-כך עסוק.
כשנותנים לו תפקיד עסיסי, מייסי יכול לנעוץ בו שיניים – הוא שחקן נהדר. ב'אוליאנה' הוא הפיל אותי לקרשים, והאמת, גם ב'פארגו' פרצוף הגומי שלו יוצר דמות מורכבת מקריקטורה. הוא גם נהדר בניצול מירבי של תפקידים משניים, למשל ב'אנשי המסתורין' (המביך) וב'לכשכש בכלב' (הנהדר) וב-State and Main (הלא רע). אגב, בשני האחרונים הוא לא בתפקיד הרגיל שלו.
זאת קצת אשמתו שהוא קורבן לטייפקאסט.
אבל השנאה שלי באמת מכוונת למקום הלא נכון. אני שונא את הדמויות שהוא מגלם ובגלל שהוא זה שמגלם אותן…
אני לא זוכר אותו ב'לכשכש בכלב', אבל הוא היה לא רע ב'תודה שעישנתם'.
ברט ראטנר יביים את העיבוד הקולנועי למשחק הוידיאו 'God of War'
http://gamer.nana10.co.il/Article/?ArticleID=585816&TypeID=1&sid=212&pid=48
http://movieblog.ugo.com/index.php/movieblog/more/brett_ratner_making_god_of_war_film_confirmed
http://www.youtube.com/watch?v=fG3GXzN880g
סתם במאי בינוני להחריד.
אני לא היית מצפה ממנו לכלום (במיוחד בז'אנר האקשן – אחרי שהוא הרס לי את טרילוגיית "אקס מן")
...אבל למה.
כלומר, God of War זה אחד מהמשחקים הכיפיים ביותר ששיחקתי בהם אי פעם (לשפד הידרות על תרנים זה ה-דבר), אבל איך לכל הרוחות זה יעבור בסרט? הם חייבים לעשות אותו לפחות ברמת דירוג R כדי שהוא יתקרב אפילו ללהיות סביר.
האם יש רשימה מסודרת של הסרטים המבוססים על קומיקס שיצאו אי פעם?
יש רשימה בויקי. לא יודע עד כמה היא מלאה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_based_on_comics
שאלה
(יאפ, אני שואל הרבה)
איזה סרטים עשו מליארד או יותר דולר בעולם?ובשמם האנגלי?
(ואני מניח שזה צריך להיות בדוחק"ו כי זה קשור לדוחק"ו-נתוני הקופות)
רק 3 וסביר להניח שאתה מכיר אותם.
1. "טיטניק" (Titanic), מרסק הקופות האולטימטיבי עם 1.84 מיליארד דולר הכנסות מסביב לעולם.
2. "שר הטבעות: שיבת המלך" (Lord of the Rings: Return of the King) עם 1.13 מיליארד דולר. תקלוט את ההבדל בין המקום הראשון לשני (!).
3. "שודדי הקריביים: תיבה של איש מת" (Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest) עם 1.06 מיליארד דולר.
ו-4 אחרון: "האביר האפל" (The Dark Knight) החדש והמנצנץ. אומנם הוא הכניס 0.984 מיליארד דולר מסביב לעולם, אך עוד כמה שבועות יהיה ניתן להכתירו כחבר במועדון המיליארד האקסקלוסיב. אם לא בגלגול הזה, אז בגלגול ההקרנות החוזרות.
למעשה, רק את טיטאניק הכרתי
בתור אחד שעשה מליארד.
והאביר האפל עוד לא עשה את זה, והרגע עשית לו מזל רע, והוא ירד מהמסכים רגע לפני המליארד.
הוא לא ירד מכל המסכים בינתיים.
אבל!
נעשה לו עין הרע, מה שאומר שזה יקרה רגע לפני.
או שזו תהיה סתם בדיחה אכזרית של החיים, היקום, וכל השאר.
לא מתכוונים להעלות ביקורת על ''רעם טרופי''?
ובכן, סרט מצוין, עוד בעבר אמרתי שצריכים להעריך את סטילר יותר, הסרט הזה רק מחזק את דעתי, סטילר הוא שחקן ענק, גם דואני ג'וניור היה מדהים והסתיר את האכזבה שלי מההופעה שלו ב"איירון מן", הבדיחות טובות (הסצינה עם "פלאטון" היתה לכל ספק אחת הסצינות הטובות ביותר שראיתי השנה), השחקנים כולם מעולים. באמת צריכה להיות פה עליו ביקורת.
אדוני, אמרו לך את זה פעם אחת ויאמרו לך את זה שוב.
הסיבה שאין ביקורת על רעם טרופי היא כי אנשים לא רצו לכתוב עליו ביקורת. אם אתה רוצה ביקורת, תכתוב אותה.
''לא רצו'' זה ניסוח מטעה
יש אנשים (כמו עבדך הנאמן) שראו את הסרט, חשבו על דברים לכתוב עליו, אבל לא מצאו את הזמן לכתוב גם עליו וגם על סרט אחר, עליו היה להם יותר מה לומר. בנוסף, לעורכים יש הרבה עבודה גם ככה. אם לא עלתה ביקורת, זה לא אומר בהכרח שלא שלחו אותה. יכול להיות שהיא פשוט עוד לא מוכנה.
מי שרוצה לכתוב ביקורת, מתבקש לבדוק את המצב במייל, במקום להפוך את זה לדיון באתר. חבר'ה, בחייכם. אם לא עלתה ביקורת לסרט שאתם מתים לדבר עליו, אתם יכולים לנסות לכתוב אחת בעצמכם. כן, יהיו הערות. כן, הן ינפצו את האמון שלכם בחיים. כן, תישאר צלקת נפשית. אבל לפחות עשיתם משהו במקום סתם לשבת ולחכות למשיח.
אני מקווה שהקישור הזה עוד רלוונטי:
כתבה מספר 3944
אני יודע, אני יודע (בעקר בגלל שאמרו לי את זה בעבר)
אבל הכוונות שלי היו טהורות, מה שרציתי לומר הוא "האם מישהו שלח לכם ביקורת שאתם מנסים להעלות בזמן הקרוב או שעד כה מצבו של הסרט כמעט אבוד ולא מצאתם את הביקורת המתאימה?".
ואת זה, כאמור, צריך לעשות במייל לעורכים.
ראיתי את הסרט 'המשחק' של דיוויד פינצ'ר,מאוד נהנתי וניסיתי למצוא באתר דיון על הסרט, אבל בגלל השם הבעייתי שלו מצאתי הרבה יותר מדי תוצאות לא קשורות,מישהו יכול בבקשה לסייע?
למקרה שזה עדיין אקטואלי,
כתבה מספר 1467
כתבה מספר 902
''להציל את טוראי ריאן''
לא תיכננתי לכתוב משהו על הסרט הזה, אבל מכיוון שיש לי שאלה בקשר לסוף אני פשוט אקצר ואגיד שהרט מעולה רק שאני לא מבין מה פתאום ספילברג לקח אוסקר על הבימוי, באמת שהיו לו כמה החלטות לא משהו, אחד הדברים שצרמו לי היה כשהיו מראים לנו את הקפטן מסתכל על המלחמה מסביבי כשמין קול שקט כזה נשמע ברקע, טוב רעיון טוב לסצינה, אבל היא לא משתלבת טוב בסרט. גם טום האנקס ממש אכזב אותי, המשחק שלו היה 'בסדר', לא מעבר לזה (אהבתי יותר את ההוא שמדבר גרמנית).
מה בדיוק אמר הקפטן לרייאן לפני שמת, והמכתב הזה (זה היה ממנו נכון?), למה הוא כתב את המכתב, מה כבר ריאן עשה? ולמה בכלל חיפשו אותו, מה הוא היחיד שאבדו לו קרובים?
יש ביקורת
כתבה מספר 1279
''להציל את טוראי ריאן''
אם יש לך כזה מצבור של שאלות אחרי צפיה בסרט, ועוד השאלות הספציפיות האלה, סימן שאתה צריך לראות את הסרט שוב. כי כל אחת מהשאלות האלה זוכה לתשובה בגוף הסרט.
רק אני שונא את זה שבארץ
על כרטיס הקולנוע רשום איפה עליך לשבת? למה אי אפשר לעשות שכל אחד יכול לשבת בכל מקום שהוא רוצה בלי לדאוג שיגרשו אותו לכיסא אחר (במקרה והכיסא שבו היה אמור לשבת לפי הכרטיס לא מוצא חן בעיניו). ביקרתי פעם באנגלי ושם לא היה רשום מספר שורה וכיסא שעליך להתיישב בהם, היה טוב יותר.
גם אני שונא את זה.
זה על גבול הדיקטטורה. "אתה תשב פה, ואתה פה, כי ככה זה, כי אנחנו החלטנו שככה זה ואי אפשר לערער על הסמכות של הממסד".
_______________
רק אני חושב שזה יהיה חכם מצד יוצרי פורנו ליצור סרט בשם "the DICKtetors" בהשתתפות סטאלין והיטלר?
כלל לא דיקטטורה
אתה חי בישראל. תאר לעצמך שהתיישבת במקום כלשהו ואז קמת לקנות פופקורן; בשובך למקום הוא יהיה תפוס. זה יגמר באיכילוב. ולא, "השארתי כאן את הסוודר" הוא לא פתרון.
תמיד אפשר לשדרג מקום אחרי רדת החשכה. מה גם שאם המקומות לא ימוספרו לא ניתן יהיה לזמין מקום מראש (ז"א ניתן יהיה אבל המזמין יצטרך לאסוף את הכרטיסים מוקדם ולתפוס מקום באולם, מה שדי מבטל את כל הקטע של להזמין מראש).
בקשר לעניין הפופקורן..
בגלל זה גם צריך לעשות כמו במדינות האחרות – לבטל את ההפסקות ואת האוכל, חכמים קטנים שלי, לקנות לפני ההקרנה.
דיקטטורה?
העובדה שאתה יושב איפה שבחרת מראש לשבת היא דיקטטורה? של מי? על מי?
הישיבה לפי מקומות מסומנים מראש (שאתה יכול לבחור, עובדה שנראה שהמגיבים כאן לא ממש מודעים לה) היא מנהג הגיוני להפליא. אני מתפלא שיש למישהו בעיה איתו.
נכון שאתה יכול לבחוראיפה לשבת
(ולא תמיד, פעם הכרטיסנית סירבה לתת לי לבחור), אבל אף פעם לא קל לבחור רק לפי מפת האולם איפה המקום הכי טוב עבורך (זה במקרה ואם לפני שהלכת לקולנוע בדקת את מפת האולם), מקום שנראה מצוין עלול בסוף להתגלות כגבוה/נמוך מדי ולכן אני משנה את מקומי רק כדי שאבהל בכל פעם שמישהו חדש נכנס לאולם ונכנס לשורה שלי. ההזמנה דרך האינטרנט מועילה בכך שאתה לא צריך לחכות בטור ושאתה לא חייב לקחת איתך הרבה כסף לאולם, בנוסף, אתה מבטיח שקנית כרטיס לפני שהם יאזלו.
לא אמרתי דיקטטורה.
טוב, אמרתי, אבל אמרתי שזה על גבול הדיקטטורה.זה לא נכון להגיד דיקטטורה אבל אני דרמה קווין שכזה.
אבל מה שנראה שאתה שוכח, רד, זה שכשאתה הולך לקולנוע, בלי להזמין מראש דרך המחשב, ומבקקש מכרטיסן/ית 2 כרטיסים ל"פרספוליס" (או 2 כרטיסים לפרספולים *בבקשה* אם אתה מנומס) קיים סיכוי לא קטן שתיתקע מול היורש של אנתוני פרקר (למען האמת, כשהלכתי לפרספוליס, הפדחת של היושב ממולי גרדה קצת את הכתוביות, אז זזתי מושב אחד שמאלה, כדי לראות יותר טוב. אבל האולם היה כמעט ריק, לסרט צרפתי מצויר על ילדה איראנית אין הרבה ביקוש בימינו). ומה אם ג'ו הממוצע, שמסתבר שהוא ופמלייתו שבאה להזמין כרטיסים למרוץ לזהב (שמתברר שהוא הגילטי פלז'ר שלי השנה) רק בני 12 ואין להם אפשרות להזמין מראש. ומה אם סתם אלה שאין להם כרטיס אשראי ורק רוצים להזמין כרטיס לאביר האפל, אבל חבורת ילדים קטנים ומעצבנים החליטה שהם יתיישבו מולנו וידברו כל הסרט? כמובן שאפשר לבקש לשבת קדימה, אחורה או באמצע מהכרטיסני/ת, אבל שוב, זה תלוי מה ההגדרה שלה לאמצע.
ומה אם הכסא שנתנו לך שבור?
התשובה: רצון להימנע ממקרי קיצון הוא ממש לא הדרך הנכונה לקביעת מדיניות.
בגדול, העובדה שהמקומות בקולנוע בישראל מסומנים מסייעת למרבית האנשים מרבית הזמן. לפעמים היא גורמת נזק, כן, אבל הנזק שיגרם מביטול סימון המקומות יהיה גדול ותדיר בהרבה.
גם אני הגעתי ממדינה זרה
והייתי עם מבט WTF כשאמרו לי שבבתי הקולנוע בארץ יושבים לפי מה שרשום בכרטיס, כמו בתיאטרון.
אני גם חושב שזהו מהלך מיותר ומעצבן שאם לא היה קיים בעיית ה"זה המקום שלי!" של הישראלים המאחרים הייתה נחסכת מאיתנו.
לא, הפתרון לבעיית ה''זה המקום שלי!''
היא הבהרה ברורה ואסרטיבית של הסדרנים, שמרגע שהתחיל הסרט, אסור להקים אף בנאדם, בין אם בשביל לשבת במקום שלו או רק בשביל ללכת למקום שלך, עם היוצא מן הכלל של שותף לצפייה שכבר יושב שם. כולל הפסקה של הקרנת הסרט אם יש בעיה.
ושוב התייחסות לנושא הנכים..
הדרך היחידה (לפחות בישראל) למנוע מאנשים לשבת בכיסאות המיועדים לאנשים בעלי מוגבלויות היא לספק כרטיסים עם מקומות ישיבה.
—
בסינמטק חיפה אין סימון של מקומות ישיבה, אבל מאחר ואין מקומות מיוחדים שמוקצים לנכים, הברווז יושבת פשוט בקצה השורה הראשונה. למעשה הם מרוויחים עליה כי היא לא תופסת כיסא.
—
בעצם אני לא יודעת אם הפסקה הזאת הוכיחה את הטענה שלי. מילא..
לא, הפתרון לבעיית ה''זה המקום שלי!''
אני לא מבין. רוצה לשבת במקום מסויים? לא רוצה שיגידו לך "זה המקום שלי"? תזמין מראש את הכרטיסים ותשב בדיוק איפה שאתה רוצה.
אגב, אני כמעט ולא נתקל באנשים שמאחרים לסרט עצמו – יש כ"כ הרבה פרסומות, כך שגם איחור של עשרים דקות יביא אותך לתוך הטריילר השלישי.
אבל לא בכל בית קולנוע יש אפשרות להזמין, ולא לכל אחד יש אפשרות
להזמין. צריך בשביל זה כרטיס אשראי ולא לכל אחד יש כרטיס אשראי.
כמעט בכל בית קולנוע יש אפשרות להזמין, וכמעט לכולם יש כרטיס אשראי
וחוץ מזה, אם זה באמת חשוב לך, תגיע כמה שעות / יום קודם לקולנוע ותקנה במזומן בקופות במקום שתרצה.
אל תשכח שהעט המרקד בן 12.
הוא לא יכול אפילו לבקש כרטיס אשראי בארבע השנים הקרובות.
הדיון הוא לא על המקרה הספציפי של העט,
אלא דיון עקרוני (נדמה לי, לפחות, שהמטרה היתה לעורר דיון עקרוני). אדם העלה אלטרנטיבה לאשראי בהקשר למצבו הספציפי של העט, ויש עוד כמה אפשרויות אחרות שאפשר לנסות.
וממילא, הזמנה מראש באשראי היא לא השיטה הנפוצה לרכישת כרטיסים בקולנוע (ככל הנראה בגלל העמלה). רוב הצופים עדיין רוכשים את הכרטיסים במקום, כמה דקות לפני שהסרט מתחיל.
כך שבעצם
שיטת הFirst come-First served שאדון האופל כל כך התלהב ממנה בעצם כבר מיושמת בקולנועים בארץ, רק דרך תיווך של קופאיות.
דווקא לא,
כי בארץ אתה יכול להגיע לקופה בשעה 17:00 ולקנות כרטיסים להצגה של 19:00 – והמקומות יישמרו עבורך. בחו"ל (ומה שאדון האופל דיבר עליו), זה לא משנה מתי תקנה את הכרטיסים – מה שמשנה זה מתי אתה נכנס לאולם.
שם זה מתי שאתה מגיע לאולם
פה זה מתי אתה מגיע לתור. ובגלל זה הוספתי את נושא התיווך. כך או כך אני מתנגד לשיטה שבחו"ל ומעדיף את נושא שמירת הכרטיסים (אבל על מי אני עובד, אני כבר שנתיים לא ראיתי סרט עם האספסוף שלא הולך לVIP)
אי אפשר לבקש את כרטיס האשראי של ההורים?
זה מה שאני עושה
אבל אם יש לך 35 שקל זמינים אין טעם לבקש מההורים.
לפחות ככה אני חושב.
מה הקשר?
אתה סתם מחפש בעיות איפה שאין. אם נורא חשוב לך לשלם על הכרטיס בעצמך, אתה יכול להחזיר את הכסף להורים שלך אחרי שהם יזמינו לך באשראי. או לנסות כל אחת משאר ההצעות שעלו בתגובות הקודמות. במקום זה אתה סתם מתעקש על נקודות קטנטנות והופך את כל העסק למייגע.