הנושא הדו"חקואי החם של השנה, חוץ מהבאמפ, הוא התלת מימד. 2009 עומדת להיות שנה מכריעה בתחום התלת, שעד סופה נגלה סוף סוף, כנראה, אם מדובר פה באמת במהפכה בעולם הקולנוע או בסתם עוד גימיק חולף. הנושא הוזכר כבר כמה פעמים בשבועות הקודמים, ויוזכר שוב ושוב גם בהמשך. הנקודה הפעם: 'מפלצות נגד חייזרים'.
סרט האנימציה של דרימוורקס פרץ השבוע לבתי הקולנוע, בארץ ובארה"ב, עם פתיחה מצוינת של 58 מיליון דולר, שמזכירה את 'מדגסקר 2' (שנהנה מהיותו סרט המשך), ו'קונג פו פנדה' (שיצא בשיא הקיץ). בשביל סרט אנימציה שלא יוצא בקיץ, לא שייך לפיקסאר ולא לסדרת 'שרק', זאת באמת תוצאה מצוינת, ודרימוורקס עבדו עליה קשה, עם מסע פרסום גדול ויקר, מתוך גישה שהם לא משווקים כאן רק סרט אחד, אלא פרנצ'ייז שלם, עם עוד סרטי המשך שבוודאי יגיעו. מבחינת ביקורות, כולם מסכימים שזה סרט חביב, גם אם לא יותר מזה. אלא מה, זה הסרט הראשון שדרימוורקס מפיצים בתלת-מימד, ובתחום הזה הוא נקודת ציון חשובה.
'מפלצות נגד חייזרים' הוקרן בכל הפורמטים הקיימים – דו-מימד, תלת דיגיטלי ואיימקס 3D. בסך הכל, מתוך 4,100 בתי קולנוע שהקרינו את הסרט ברחבי ארה"ב, 1,550 הקרינו גרסה תלת מימדית – מספר חסר תקדים אמנם, אבל עדיין, רק טיפה יותר משליש מבתי הקולנוע. אלא שההכנסות מהקרנות התלת היוו יותר מחצי מהכנסותיו של הסרט בכלל – 32 מיליון דולר. כאן צריך לציין שלהקרין סרט בתלת מימד, מבחינה קופתית, זו קצת רמאות. מחירי הכרטיסים להקרנות תלת גבוהים יותר מכרטיס קולנוע רגיל, אז אם אתם מקווים לקבל מושג על מספר הצופים בסרט, בניגוד למספר השטרות שהוא הביא לאולפן, המספרים קצת מטעים. במקרה כזה, הסרט אמנם הכניס יותר כסף מהקרנות התלת מימד, אבל יותר אנשים ראו אותו בהקרנות הרגילות.
עוד בעיה ידועה עם התלת מימד היא שבמספר האולמות הקיים כיום אין מקום ליותר מסרט אחד, והשבוע זה הודגם שוב: 'קורליין', שמסתובב באולמות התלת כבר חודשיים ואפילו הצליח לשרוד את האחים ג'ונאס, איבד השבוע את כל הקרנות התלת שלו לטובת המפלצות, וכתוצאה מכך הכנסותיו ירדו ב-86% (הולי שיט). ל'מפלצות' יש מרווח נשימה גדול – יעבור עוד יותר מחודש עד שיגיע סרט התלת הבא, 'Terra'.
לא רק למפלצות ולחייזרים זה היה שבוע מצוין. גם רוחות הרפאים נהנו. 'The Haunting in Connecticut' הוא סרט אימה (לא רימייק!) מהסגנון המבוסס על סיפור אמיתי כביכול, בסגנון 'אימה באמיטיוויל' או 'השדים של אמילי': משפחה מגיעה לבית עם היסטוריה אפלה, ודברים מתחילים לעוף על הקירות. העסק הזה עובד. באופן מפתיע, ועל אף שלא היה מחסור בסרטי אימה בשבועות האחרונים, והביקורות היו אופייניות לז'אנר (כלומר קוטלות), הסרט הכניס 23 מיליון דולר. נקודה מעניינת: על פי הסקרים שערך האולפן בקרב הצופים, סרטי אימה, מתברר, זה עסק של בנות. 62 אחוזים מהצופים ב'הרוחות של קונטיקט' היו נשים. אנחנו עומדים בפני הגדרה חדשה לגמרי של המושג "צ'יק פליק".
הסרט השלישי השבוע הצליח הרבה פחות, כצפוי. ג'ון סינה הוא מתאבק WWE שמנסה בעקשנות להפוך לכוכב קולנוע. לפני שלוש שנים הוא הופיע ב-'The Marine', וכשל; עכשיו הוא מנסה שוב עם '12 Rounds', עוד מותחן אקשן, וגם הפעם זה לא מצליח לו במיוחד. הסרט הכניס 5.3 מיליון דולר.
סרטי השבוע שעבר שרדו באופן סביר. 'Knowing' עם ניקולס קייג' ירד למקום השלישי עם 15 מיליון דולר, ירידה של כ-40% מהשבוע שעבר, מה שמראה כנראה שרוב הקהל לא מצא את העלילה אידיוטית מדי. 'אני אוהב אותך, אחי' איבד 30 אחוזים בלבד, ו'משחק כפול' – 46%. בחלק התחתון של הטבלה, 'השומרים' ממשיך ליפול במהירות, אבל לפחות הספיק לחצות את קו 100 מיליון הדולר לפני שעזב את העשיריה. 'חטופה', האחרון בין ענקי החורף המפתיעים, נמצא במקום התשיעי, עם הכנסות כוללות של 137 מיליון דולר.
בשבוע הבא: מפלצות נגד חייזרים נגד 'מהיר ועצבני 4', עם וין דיזל ופול ווקר שחזרו לסדרה כי לא היה להם משהו יותר טוב לעשות, והקומדיה 'Adventureland' של גרג מוטולה ('סופרבאד').
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
תוצאות האמת מראות 59 מיליון.. :)
זה גם סוף השבוע הכי מרויח במרץ אי פעם
זה מה שקראתי על Monsters vs. Aliens
Dreamworks לא רק שיווקו את הסרט, הם שיווקו את עצמם מחדש כחברת אנימציה. הם דיי בונים על הסרט הזה בשביל עתיד חדש כחברת אנימציה.
ונראה שזה עובד להם כי בינתיים קוראים לזה דברים כמו "סרט האנימציה בתלת ממד הטוב ביותר אי-פעם". לא שזה אומר הרבה אבל זה גם משהו.
אגב ג'ון סינה
נתקלתי ב'The Marine' בטלויזיה לא מזמן והסרט הזה פוספס שיווקית לחלוטין. חשבתי שמדובר בעוד אקשנון זבלי זניח. ובכן – לא. מדובר ב90 דקות של פיגור שכלי מהנה ברמות מטורפות. נונסטופ של קלישאות קולנועיות ברצף מסחרר. הסרט מאוד מאוד מצחיק – ולאו דווקא במובן "מצחיק כמה שהוא גרוע" – יש שם כמות לא מבוטלת של בדיחות מוצלחות המתכתבות עם הז'אנר ועם הטמטום הפנימי שלו. מומלץ מאוד.
ונחמד לראות בחודש מרץ פתיחות בסדר גודל קייצי. המגמה של מתיחת עונת הלהיטים מחודשי מאי-יוני-יולי למרץ-יולי מוסיפה עניין לחודשי האביב, שבעבר הלא רחוק סבלו משיממון מוחלט. עכשיו רק צריך ששאר האולפנים יאזרו אומץ וידחפו תותחים גדולים לחודשים הללו (לאו דווקא על חשבון מאי-יוני, אפשר גם בנוסף).
בנוגע לmarine
מסכים, שעה וחצי של אקשן מצוין.
אגב ג'ון סינה - סתם בעד שפה p c
מה זה בדיוק " לא מדובר ב 90 דקות של פיגור שכלי מהנה " וכו' ? יפה שהצלחת אחר כך לאפיין במה כן מדובר אבל האם תהיה זו הגזמה פרועה מצידי להעיר לך שיכולת לעשות כך מבלי להידרש למטבע לשון בדבר מוגבלות שכלית או אחרת ?
בכל זאת, כמי שיש לה נגיעה אישית מוחשית לנושא, התבטאות כזו – גם אם אמורה לקרוץ בחיוך – עושה לי לא טוב.
אגב ג'ון סינה
תגיד אתה רציני!!!?? זה אחד הסרטים הכי מטומטמים שיש, יורים לו באוטו מחררים לו את האוטו כמו גבינה שוויצרית והוא עדיין נוסע מפוצצים תחנת דלק מול הפרצוף והוא עדיין חי.
ומה אתה אומר לגביי המשפטים האדיוטים האלו של טקסט אתה רציני והשחקנים וואלה חוץ מה שחקן הזה שיחק בשליחות קטלנית שהוא תמיד טוב כל השאר שחקנים גרועים (במיוחד העוזר הכושי של הרשע אחד הגרועים) רציני ראיתי את סרט הייתי בהלם כמה טימטום אנשים באמריקה יכולים לייצר בסרט אחד, אתה עדיין מתפלא שהוא נכשל לא פלא זה כמו שתגיד שגוסט ריידר היה סרט טוב!!
קיצר סרט דבילי לגמרי בלי טעם או משהו מיוחד ואקשן של טימטום שכלי של ילדים בני 10
דווקא העלית לי את הציפיות
נשמע כמו כיף חיים (*אם* זה סרט אקשן קומי, ולא משהו שלוקח את עצמו ברצינות).
דווקא העלית לי את הציפיות
סרט ממש רע, אבל באמת רעץ טעם רע, שחקנים רעים, הכל רע. אפילו האקשן לדעתי היה משעמם. וכל המשפטים האלה שמנסים להיות מגניבים ומצחקים…. אוי ואבוי מה שהאמריקאים האלה עושים בימינו
דווקא העלית לי את הציפיות
אוף, אני מבולבל. עכשיו אני אהיה חייב לראות אותו כדי לראות על מה אתם מדברים…
ואגב פתיחות גדולות בחודש מרץ
נקבע תאריך יציאה ל"אליס" של טים ברטון: 5 במרץ 2010.
כנס עולמות - הזדמנות נחמדה לפגוש דגים.
אני מעריך ומקווה שזה יעלה בתור יומית או משהו, אבל בכל מקרה (ואם לא) אז הריני להודיע שיש דבר כזה. זהו כנס של פנטזיה מד"ב וכל טוב. וגם כמה סרטים בחוה"מ פסח בתל אביב – בית ציוני אמריקה.
אני אגב (סתם ככה תודה ששאלתם) מרצה ביום ראשון 12/4 בשעה 14:00 על דמבלדור. (הכינוי שלי בעולם הלא וירטואלי הוא אורי…). הזדמנות נחמדה לפגוש דגים.
יש לי שאלה.
בישראל, שולחים בתור מתחרה לאוסקר את הזוכה בפרס האוסקר הישראלי (פרס אופיר), וחשבתי שכך גם בשאר העולם, אבל לאחר בדיקה בימד"ב גיליתי ש"כנופיית באדר מיינהוף" (ככה קוראים לזה?) בכלל לא היה מועמד לפרס הסרט ולא זכה בשום פרס מעניים בטקס הפרסים הגרמני, אז איך זה שהוא הגיע לאוסקר?
לכל ארץ יש את השיטה שלה
אצלנו, שולחים את הזוכה בפרס אופיר. יש שיטענו שזה בעצם הפוך ומעניקים את פרס אופיר לסרט שרוצים לשלוח לאוסקר. בגרמניה, בכל אופן (ונראה לי שגם ברוב המדינות המשתתפות), יושבת ועדה ומחליטה איזה סרט לשלוח, בלי קשר לזכיות מקומיות. השיקול העיקרי הוא סרט שיש לו סיכוי טוב להתמודד על האוסקר.
שבוע הבא
לא אמור לצאת גם הלייב אקשן של Dragonball?
ב-10.
כן, אבל למה שמישהו ירצה לראות אותו?
ממה שהבנתי, הוא אפילו יותר גרוע ממה שהטריילר רמז שהוא יהיה.
בתור מערית גדול של הסדרה אני שוקל לצפות בו
אבל מצד שני, יש כרגע כל כך הרבה סרטים מעניינים בקולנוע שאני לא יודע אם יהיה לי זמן לראות אותו (אני חייב לעזאזל, לראות כבר את "נער קריאה").
בתור מעריצה גדולה של הסדרה החלטתי להתרחק ממנו
חברים טובים שלי שגרים ביפן יצאו מהסרט עם כאב ראש, אין לי זמן לדברים כאלה.
דרך אגב, התסריט של סרט ההמשך כבר מוכן.
כנראה שבפוקס מאוד בטוחים בהצלחת הסרט (אם כי, ההכנסות מיפן לבדן עלולות לכסות את עלויות ההפקה).
שרלוק פליינוויו
הפוסטר הראשון ל"שרלוק הולמס" של גאי ריצ'י נחשף השבוע. חיפשתי ולא מצאתי ראיות לכך שלא מדובר בפוסטר אמיתי. הסיבה שבדקתי האם מדובר בזיוף, היא שהפוסטר דומה להפליא לפוסטר של "זה ייגמר בדם". עד כדי כך דומה, שאפילו יש להולמס ולפליינוויו את אותה יד ואותה מקטרת.
זה זיוף
היד של ניהם זהה לחלוטין
החשד מוצדק, הכיוון לא
הפוסטר של 'שרלוק הולמס' אמיתי. הפוסטר של 'זה ייגמר בדם' לא. זה הפוסטר המקורי:
http://www.impawards.com/2007/there_will_be_blood_ver2.html
יש לו מבט מאוד מאיים.
לא מה שהייתי מצפה משרלוק הולמס. אבל כנראה שזה מתאים לסרט היותר אקשני שהם עושים.
איך בכלל מתחלקות ההכנסות מסרט?
מה מקבל האולפן ומה הבמאי, תסריטאי וכל השאר?
אז מה קורה עם רשימת ההצגות שנעלמה?
יש סיכוי לקבלת תגובה מהעורכים?
''סבלנות''.
תקלות בלוח ההקרנות השבוע הפכו אותו לבלתי שמיש, אז החלטנו להוריד את הקישורים אליו. זמנית, אנחנו מאוד מקווים. זאת יכולה להיות הזדמנות טובה לסקר קצר: כמה מכם משתמשים בלוח ההקרנות?
אני.
''סבלנות''.
אני אישית מקווה מאוד שתעשו מאמצים להחזיר אותו. "עין הדג" הוא המקום הראשון שבו אני בודק שעת הקרנה של סרט, כך שאני משתמש בפונקציה הזו הרבה מאוד.
''סבלנות''.
גם אני
אני.
נהייתי די תלוי בו, האמת.
אני משתמשת בו.
הוא יותר אמין ממה שמתפרסם בעיתונים.
לעיתים.
אני משתמש בו באופן קבוע
אם כי פחות, מאז שאין תיאורי סרטים (לא מתעצבן, לא מתלונן, רק מספר, כדי לא לשעמם)
אני משתמש בו
הוא הרבה יותר מהיר ונוח לשימוש מבאתרים אחרים.
בכל פעם שאני רוצה ללכת לקולנוע
זה אמנם לא המון, אבל זה המון בשבילי.
תודה.
מש''א,
בנוסף, בכל פעם שאחד ממכריי או בני משפחתי רוצה ללכת לראות סרט ופונה אליי, לשם אני ניגש.
מש''א X2
מש''א XXX
בפעמים הנדירות שיוצאים לסרט, מסתכלים בלוח ההקרנות. הכי נוח שיש.
כנ''ל
גם אני.
גם אני
אם היה לכם תיאור האולמות כמו שיש באתר טיקטנט,
אז הייתי משתמש בזה לעיתים קרובות יותר
גם אני
ודי התרגלתי לשיטת התצוגה שלו (לפי יום ההקרנה), כך שמאוד מעיק עכשיו להשתמש בלוחות אחרים.
[ובלי קשר ישיר, על פרסומות אני לוחץ רק מהדף הראשי.]
אני אפילו לא יודעת איפה יש לוחות הקרנות במקומות אחרים.
אנחנו אמנם לא הולכים לסרטים הרבה, אבל כשהולכים, בודקים קודם כל אצל הדג.
מש''א
כנ''ל
אני משתמש בו על בסיס דו-שבועי
פעמיים בשבוע אני רוצה לראות סרט – פעמיים בשבוע אני נכנס ללוח עין הדג.
אם לא יוחזרו הלוחות אני פשוט אאלץ לנתב את זעמי לחיבוק מסיבי של אנשים זרים פעמיים בשבוע, ואני אתחיל איתך רד פיש!
(אני חושב שזה הטיעון הכי טוב לטובת החזרת הלוחות שנאמר עד עכשיו)
דו-שבועי
בדיוק דיברתי על זה עם מישהי – דו-שבועי זה פעמיים בשבוע או פעם בשבועיים? לא הצלחנו להגיע למסקנה.
דו-שבועי
פעמיים בשבוע,
שאתה אומר דו-יומי הכוונה לפעמים ביום.
אם אתה רוצה להגיד הפך זה, פעם בשבועים/יומיים..
דו-שבועי
אני חושבת שזה בדיוק הפוך. כשאני אומרת דו-שבועי, אני מתכוונת לפעם בשבועיים. זו גם הדרך היחידה בה שמעתי אנשים אחרים משתמשים בביטוי, מלבד כאן.
לדוגמא – באחד מספרי הלשון שלמדי איתם דובר על "דו-ירחון" כתיאור לכתב עת שיוצא לאור בכל חודשיים.
המסר נקלט.
אני.
הוא המקום היחידי שבו אני בודקת מה מציג ובאיזה שעות, וגם מפנה אליו אנשים אחרים כששואלים אותי.
נראה שבכל זאת זו היתה החלטה חכמה מדיזל וכל השאר לחזור לסיבוב
נוסף:
http://www.slashfilm.com/2009/04/03/box-office-fast-could-speed-to-65m-by-monday/
די מדהים. בחודש אפריל היו לנו שתי פיתחות של מעל ל-50 מיליון דולר (ואם אני לא טועה זו הפעם הראשונה שזה קורה) ואותו דבר צפוי לקרות גם באפריל (ב-10 יוצא גם "האנה מונטנה הסרט").
תהייה לגבי משהו ב''לא סופי''
ראיתי שב2011 יש סרט לקפטן אמריקה וסרט לת'ור. ב2012 יש סרט לנוקמים ששני הקודמים הם חלק מהם. יש קשר בין שלושת הסרטים? כי אם כן מוזר להוציא את קפטן אמריקה ואת ת'ור באותה שנה.
בהחלט
כל הסרטים האלה, וגם 'הענק הירוק' ו'איירון מן', הם חלק ממגה-סדרה אחת גדולה. הרעיון הוא שכל הגיבורים האלה ישתפו פעולה ב'הנוקמים'.
באופן מפתיע, הטיזר לרימייק של ''fame'' נראה די טוב.
http://www.youtube.com/watch?v=8LiRknh1zGU
אם ב''די טוב'' אתה מתכוון ''על הפנים'' אז כן.
לוח ההקרנות חזר.
אנחנו מתנצלים על התקלה. אם אתם נתקלים בחוסרים או בעיות איתו, אנא דווחו.
תודה רבה.
מהיר ועצבני עושה הרבה כסף
30 מיליון דולר רק ביום שישי!
מהיר ועצבני עושה הרבה כסף
72 מיליון בכל סוף השבוע
מהיר ועצבני עושה הרבה כסף
72.5. זה די מדהים. לפי הקצב הנוכחי של ההכנסות בארה"ב, השיא של האביר האפל לפתיחה החזקה ביותר ישבר די מהר.
מישהו ראה את זה...
http://www.reshet.tv/video.aspx?video_id=40916
…?
אולפן שישי עשו כתבה על גל גדות לכבוד "כיכובה" בסרט "מהיר ועצבני 4". עכשיו, עזבו את הטעויות הברורות מאליהן לכל מי שראה כבר את הסרט (היא לר מנהלת רומן עם דיזל) ולכל מי שיש לו טיפת חוט מחשבה ועיניים (היא והשם שלה לא מופיעים על הפוסטרים של הסרט) ואת האובר-התלהבות מתפקיד לא כזה חשוב (גם אם הוא גדול) בסרט שמקבל בוז ביקורתי נרחב (20 ומשהו אחוזי טריות בעגבניומטר) ושלמרות שהוא שובר קופות לא קטן (70 ומשהו מיליון דולר בשבוע הפתיחה) אנשים לא באמת ישימו לב אליה ויזכרו אותה לאחר הסרט משום שהיא רק אחת מבין מאות כוסיות, וחוץ מזה שהמכוניות הן הן העיקר. לא נראה לי שזה באמת יביא את גדות להצלחה ההוליוודית שאולפן שישי רומז לה. הישראלית היחידה שבאמת אפשר להגיד עליה שיש לה קריירה מבטיחה בסרטים הוליוודים היא איילת זורר.
לא רק שהיא לא מופיעה על הפוסטר
בגלובוס עזריאלי תלו פוסטר שלה לצד הפוסטר של הסרט, מה שבעצם רק מדגיש את העובדה שהיא מופיעה בסרט רק למשהו כמו עשר דקות. אגב, מכונית חדשה תוגרל בין מי שיצליחו לזהות מאיזה מוצא אתני הדמות שלה אמורה להיות.
מי שכן מופיעה בפוסטר היא מישל רודריגז, שמופיעה בסרט אפילו פחות מגל גדות.
אגב, שכחתי גם להזכיר שבמהלך הראיון גדול אומרת ש...
"בישראל לא עשו מזה עניין גדול מדי ולא הפציצו במאמרים עליה שהיא משחקת בתפקיד הראשי ושהיא הכוכבת של הסרט", מה שלא נכון. וזה די עצוב. בעוד גדות מודעת לזה שהיא לא שיחקה תפקיד ראשי, העיתונים עדיין ממשיכים לקרוא לה "השחקנית הנשית הראשית של הסרט".
הפרובינציאליות של העיתונות הישראלית היא לא דבר חדש.
ומה שקרה למהדורות החדשות זה בכלל סיפור עצוב.
פרובינציאלית? מה הקשר?
ובכל אופן-מה עצוב בזה?
פרובינציאלית? מה הקשר?
להקדיש 15 דקות במהדורה של שישי בערב לקריירה הלא-קיימת של גל גדות בהוליווד, כשיש כל כך הרבה דברים יותר חשובים לסקר, זה עצוב.
זה פשוט מגוחך. בעכבר העיר בכלל הגזימו ונתנו את הכותרת הבאה: "גל גדות כובשת את הוליווד". כאילו שאין לנו מספיק בעיות עם כיבושים אחרים.
ומהדורות החדשות הפכו בשנה האחרונה לחיים אתגריות יתר על המידה; בערך פעמיים בשבוע יש כתבה על סרט חדש שמערך היחצ"נות של ג"ג/פ"פ דואג לדחוף לאילן לוקאץ' לגרון (שמצידו בולע בכיף). מספיק גיא פינס אחד.
מהבחור שהביא לכם את ''אני לעולם לא אעשה סרטי גיבורי על כי יש שם
אנשים שלובשים תחפושות וזה טיפשי" ו"אני לעולם לא אעשה סרטי אנימציה כי כל הדמויות שם הן ממוחשבות ובגלל זה אי אפשר להתחבר אליהן ואני צריך שיתחברו לדמויות שבסרטים שלי" מגיע "אני לעולם לא אעשה סרטים ב-3D כי זה סתם גימיק":
http://www.slashfilm.com/2009/04/03/michael-bay-thinks-3d-might-be-a-gimmick/
הפסקתי לקרוא בכותרת
מהבחור שהביא לכם את ''אני לעולם לא אעשה סרטי גיבורי על כי יש שם
יא, מייקל ביי ממש אולדסקול.
ובגלל זה הוא לא יעשה סרט בתלת מימד – כי זה לא אולדסקול.
כן, בלי שום שטיקים או גימיקים. רק אולדסקול.
(מסתבר ש-CGI זה אולדסקול)
ברצינות, זה (גם) איזה מונח קולנועי, או שאוצר המילים של ביי ממש ממש מוגבל?