האתגר בכתיבת דו"חקו בשבוע
שגרתי שכזה, שכולו ציפיה
ל'הארי פוטר' ויתר להיטי
החורף שיבואו אחריו, אמור
להיות האתגר שבמילוי עמוד
שלם בהגיגים, למרות שאין
הרבה מה להגיד. אבל סוף השבוע הזה הפך מעוד שבת של כדורגל לאחד מסופי השבוע המפתיעים ביותר של השנה. אף סרט אמנם לא עשה 50 מיליון, אבל שני המקומות הראשונים הם סנסציות קטנות, מסיבות שונות מאוד. והאתגר בכתיבת הדו"חקו הפך להיות רק לגמור לכתוב אותו בלי להירדם. אני לא רומז שההתרחשויות משעממות – אני סתם עייף. תסלחו לי.
במקום הראשון השבוע (כן, במקום הראשון השבוע) נמצא 'ג'קאס', גרסת הסרט לתכנית הטלוויזיה של MTV שכבר הספיקה לרדת. כמו לסדרה, גם לסרט אין עלילה. הוא מורכב מאוסף קטעים שבהם ג'וני נוקסוויל ועוד כמה אידיוטים מוצהרים עושים דברים שלא כדאי לנסות בבית – במקרה הזה, הדברים האלה כוללים התגרות בתנינים, גרימת חתך-נייר בלשון, דחיפת מכוניות צעצוע לתחת והתעללות בקרובי משפחה (כן, מסתבר שסוף סוף עלו גם באמריקה על הרעיון של סרטי המתיחות). וכל זה לא בכאילו. זה באמת. האנשים האלה הם מזוכיסטים, אקסהיביציוניסטים ובאופן כללי דפוקים בשכל, על זה אין ויכוח. השאלה היחידה היא האם אתה חושב שכל העסק הזה מצחיק, והרבה אנשים טוענים שהוא מאוד, מאוד מצחיק. 'ג'קאס, הסרט' לא הוקרן למבקרים, מסיבות מובנות לחלוטין. זה לא בדיוק מסוג הסרטים שמבקרים אוהבים, וסאבטקסט, אבוי, אין בו בכלל, אלא אם כן מפרשים אותו כאמירה חריפה מאוד (פוסט-מודרניסטית, כמובן) על מצבה התרבותי הירוד של אמריקה, שבה אמות המידה למה שנחשב בידור ירדו עד כדי כך. האמירה הזאת התחזקה מאוד עקב העובדה שהסרט הרוויח, בניגוד לכל הציפיות, 22 מיליון בסוף השבוע הראשון שלו. ברור שרוב הסכום הזה הגיע ממעריצי הסדרה, רק אף אחד לא חשב שיש לה כל כך הרבה מעריצים. ומכיוון שתקציב הסרט עומד על 5 מיליון דולר בלבד, 'ג'קאס' הפך כבר עכשיו לסרט רווחי. התחזית לשנים הקרובות: צפוי גל של סרטי ריאליטי-גועל וסרטי מתיחות. יגאל שילון כבר אורז בדרך להוליווד.
אם לא היה 'ג'קאס', הסיפור הגדול של השבוע היה 'The Ring', סרט האימה על קלטת הוידאו הקטלנית. החוק האוניברסלי של הכבידה, שקובע שהכנסותיו השבועיות של כל סרט (אלא אם כן הוא עוסק בחתונה יוונית) יכולות רק לרדת משבוע לשבוע, הוא נכון במיוחד לגבי סרטי אימה: הם ידועים ככאלה שעושים בוחטה, אם בכלל, בשבוע אחד, ואז יורדים חזק ומהר. צניחות של 50-60 אחוז בסוף השבוע השני הם עניין שגרתי עבור סרטי אימה, ובדיוק משום כך 'The Ring' (אני מהמר על התרגום 'רינג') הוא כל כך יוצא דופן: אחרי שבשבוע שעבר הוא נכנס למקום הראשון עם הכנסות יפות אך לא מדהימות של 15 מיליון דולר, השבוע הוא אמנם ירד למקום השני בגלל 'ג'קאס' – אבל בהכנסותיו נרשמה למעשה עליה. ולא מדובר אפילו בעלייה זניחה: השבוע הוא עשה 18 מיליון, עליה של כמעט 25% מהשבוע שעבר. פתאום 'רינג' הפך מסתם עוד סרט, לתופעה שלא כדאי להתעלם ממנה. נשאר רק לראות האם הוא יוכל לשמור על היציבות הזו גם בשבועות הבאים.
אם אתם רוצים דוגמה לתופעת הנפילה המהירה של סרטי אימה, הסתכלו על 'ספינת הרוחות'. לא היום – היום הסרט רק נכנס לרשימה, למקום השלישי, עם 11.5 מיליון דולר. אבל בואו בשבוע הבא, ואני מבטיח לכם מפגן צניחה. 'ספינת הרוחות' (שם גאוני, שמוודא שאף אחד לא יוכל בשום אופן לטעון שהוא לא יודע על מה הסרט: יש שם רוחות. והן על ספינה. ממש כך), ממשיך מסורת ארוכה של סרטי אימה גרועים שיוצאים לקראת ליל כל הקדושים. בהתאם למסורת הזו, המבקרים טוענים שהסרט מעוצב ומצולם היטב, אבל הוא נוסחתי, צפוי, טיפשי ולא מפחיד. עסקים כרגיל.
'אין כמו אלבמה', קומדיה ותיקה למדי (5 שבועות) ירדה למקום הרביעי, ועברה בינתיים את קו 100 מיליון הדולר הכנסות כוללות. לא רע בשביל קומדיה רומנטית. שלב אחד מתחתיה, 'החתונה היוונית שלי' היא קומדיה, אה, קצת יותר ותיקה (28 שבועות) שעשויה לעבור בקרוב את ה-200 מיליון. לא רע בשביל קומדיה רומנטית; די טוב בשביל רמבו.
לעומת שני אלה, 'דרקון אדום' המאכזב קופתית (ולא בצדק) ייאלץ להילחם כדי להגיע ל-100 מיליון, סכום שהייתי מוכן להישבע שהוא ישיג עם יד אחת, אהמ, קשורה מאחורי הגב. השבוע הוא ספג עוד ירידה חדה למדי, והתמקם במקום השישי. החל מיום רביעי הזה הוא מוקרן גם בארץ. ג'ונתן דמי, מי שביים את 'שתיקת הכבשים' המקורי, היה יכול לחייך לעצמו – עכשיו הוכח שבלעדיו, סרטי חניבל לקטר הם פשוט לא זה – אלמלא היו לו השבוע בעיות משל עצמו: הסרט החדש שלו, 'האמת על צ'ארלי', חידוש לסרט הקלאסי 'חידון בחרוזים' עם מארק וואלברג בתפקיד קארי גראנט ות'אנדי ניוטון ('משימה בלתי אפשרית 2') בתפקיד אודרי הפבורן – הסרט הזה התגלה ככישלון חרוץ. המבקרים מסכימים ביניהם שהחידוש מיותר בתכלית, ועדיף היה לא לגעת בסרט המקורי. גם הקהל לא התלהב, והסרט לא הצליח להיכנס אל עשרת הגדולים.
אחרי שבועיים שבהם השיג תוצאות נהדרות בקולנועים בודדים, 'Punch-Drunk Love' המהולל, סרטו של פול תומס אנדרסון עם אדם סנדלר, הגיע לקהל הרחב יחסית (400 ומשהו קולנועים. שזה עדיין לא הפצה רחבה מאוד), ועלה למקום השביעי, עם 3 מיליון דולר. אדם סנדלר נמצא בעת ובעונה אחת בשני מקומות שהוא לא רגיל להיות בהם: בתחתית הטבלה, ובקונצנזוס הביקורתי (ולא בתפקיד שק איגרוף).
בשבוע הבא: שני סרטים גדולים מהסוג המשעמם. ' Santa Clause 2', עם טים אלן בתפקיד סנטה, ו-'I Spy' עוד עיבוד – חופשי יותר מ'ג'קאס' – לסדרת טלוויזיה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים והכומר הטומן ידו לא שרים יותר כחלי האין יוסף מהה. אולי אני צריך לישון.
טוב, עכשיו שהבנתי מה זה
jackass, יש לי רק שאלה אחת:
למה עלה להפיק אותו 5 מליון? 500 דולר נראה תקציב יותר הולם.
הטיפולים בבתי חולים.
והוצאות הביטוח
ראיתי השבוע את אין כמו אלאבמה
לא רע, אבל לא כמו לא רק בלונדינית.
סביר מאוד שהפסקול טוב מאוד – רוק דרומי, יש טוב מזה?
(חוץ מבלוז, ג'אז ועוד כמה דברים טובים שהגיעו מאמריקה.)
אני היחיד שחשב שלא רק בלונדינית
הוא סרט פשוט גרוע?
לא רק אתה.
גם הכוכבת של האתר.
כתבה מספר 664
(לאן היא נעלמה?)
קודם כל, מה זאת החידת חמיצר
הזאת בסוף? (במספרים שבסוגריים).
שנית, כמובן שהיו אנשים שידעו שג'קאס יהיה להיט. האנשים האלה שיבצו אותו להקרנה באייקון!
רק פספוס אחד היה להם – שהם לא דחו את זה ל*אחרי* שהסרט החדש יהפוך לכזה שובר קופות. אז בטוח הוא היה להיט אפילו יותר גדול.
או שמא הוא הפך ללהיט רק בגלל הויכוחים האינסופיים בנושא בפורומי המד"ב השונים, מה שהביא לו רייטינג גבוה מהצפוי, מצד המון אנשים שקראו את הדיונים הסוערים ורצו לדעת גם הם "מה זה לעזאזל הג'קאס הזה"?
מה הקשר בין ג'קאסס ואייקון? יש בסרט (או בסדרה) אלמנטים של מדע בדיוני?
פרטים, כולל לינקים
בדו"חקו הקודם.
המפף
אז מתי מגיע הסרט החדש של פול תומס אנדרסון לארץ? ואני תוהה גם איך יתרגמו אותו. שני הסרטים הקודמים שלו תורגמו "נקי" (מגנוליה ולילות בוגי, לא קשה במיוחד), נראה מה יהיה עכשיו.
"דרקון אדום", מגיע ביום רביעי? איך זה? בד"כ סרטים חדשים מגיעים בימי חמישי, לא? ואני חושב שהעובדה שהסרט הזה צריך להאבק כדי לעבור 100 מיליון, בעוד ש"אין כמו אלבמה", עושה את זה בלי להתאמץ, היא די עצובה. זה מזכיר לי שביטלו את "רצח מאדום לשחור", כי ל"נאש ברידג'ס" היה יותר רייטינג.
לגבי סרטי מתיחות, יש לי וידוי קטן: כשהייתי ילד, הלכתי, בקולנוע, ל"נפגש בסיבוב", של יהודה ברקן. זהו, אמרתי את זה.
והלילה חלמתי שיש בחירות, וגם כל מיני טיפוסים עינדגים מפוקפקים ריחפו מסביב.
חלום נבואי?
בשנה הבאה באמת יהיו בחירות, ויכול להיות שטיפוסים עינדגיים באמת ירחפו פה ושם.
חלום נבואי?
דן ברזל מתכוון לרוץ לראשות הממשלה?!?
את זכות ההצבעה הראשונה
שלי, אני אנצל לטובת מאי עם היא תהיה מועמדת!
עם ירצה השם
ואם הוא לא ירצה. מה הוא יעשה לי?
עד כמה שאני יודע, "השמ" לא קורא/כותב פה.
וגם אם השמ לא רוצה, אני אצביע למי שבא לי.
או שלא
ואני ראיתי את ''חייך, אכלת אותה''.
כן, בקולנוע.
טים אלן במרחבי הזמן
אממממ, The Santa Clause לא יצא לאקרנים (איזה ביטוי חביב) לפני יותר משנתיים? אני זוכר במפורש את הפרומואים בארץ, ואני אפילו די משוכנע שהוא הגיע לקולנוע כאן.
זה המשך? טעות? דג וטוני?
2.
נשכח ותוקן.
דבר ראשון על רמבו
חוץ מזה, לגבי ג'קאס. ראיתי כמה פעמים את התוכנית ולמרות שהיו כמה קטעים מצחיקים, רוב הזמן הם מתחרים ב"מהפך" ובערוץ ויוה על תואר "הדבר הכי מטומטם בטלוויזיה". איך סרט כזה מושך כל-כך הרבה צופים כבר בשבוע הראשון? Beats me. מצד שני, אם פרויקט המכשפה מבלייר הוא הסרט הרווחי בכל הזמנים, הכל אפשרי באמריקה.
הוא כבר לא הכי רווחי
נדמה לי שהחתונה היוונית עבר אותו בקטגוריה הזאת.
אם לא אז זה מאוד קרוב.
החתונה היוונית עלתה 5 מיליון
דולר להפיק.
פרוייקט המכשפה מבלייר עלה 35,000 דולר.
מי אתה חושב יותר רווחי?
אל תשכחו להסכיר שפרוייקט המכשפה
הוא סרט טוב!
לא …
לא ככה בודקים רווחיות
היחס בין העלות לרווח הסופי זה החישוב הנכון.
לדוגמה אם סרט עלה 80 ש"ח והרוויח 1800 ש"ח אז הוא נחשב
רווחי יותר מסרט שעשה 180 מיליון ועלותו 120 מיליון.
נו, ומה סותר?
בלייר עלה 1% ממה שעלתה החתונה היוונית. בואו נגיד שהחתונה הרוויחה 250 מיליון- אני חושב שבלייר הרוויח *קצת* יותר מ2.5 מיליונים.
נו, ומה סותר?
בלייר (לא טוני) הרוויח יותר מ-29 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו בהפצה נרחבת. לפני זה, הוא הרוויח בערך מיליון וחצי על 27 מסכים.
וזה בדיוק מה שקובע.
היחס בין העלות להכנסות הסופיות הוא מה שקובע כמה הסרט רווחי ועד עכשיו, פרוייקט המכשפה מבלייר מחזיק ביחס הכי גדול בין עלות להכנסות.
מה שכחתי? אה, כן. QED.
סרט האימה הרווחי ביותר
הוא לא "מגרש השדים"?
קראתי את זה פעם באיזשהו מקום ופרוייקט המכשפה כבר יצא אפילו מבית הקולונע, אז בטוח ידעו עליו כשכתבו את זה.
חוץ מזה כמה באמת הרוויח "פרוייקט המכשפה"?
לך תברר בעצמך.
http://us.imdb.com/Business?0185937
לפי החשבון שלי זה יוצא יותר מ-%428,571 של רווח.
אולי
עלות ההפקה של החתונה היוונית תרד עם הזמן ואז הוא יהיה הסרט הרווחי.
אולי..טוב, אולי לא.
חוכמת הבייגלה
(היי! דוחקו זה המקום לעופטופיקים! עכשיו תשתקו. יופי.)
"הסרט חוכמת הבייגלה מתיימר להיות קול הדור הסטודנטיאלי-תל אביבי. סרט הקאלט הישראלי החדש. שמעתי שהשוו את הספר ל"זן ואמנות החזקת האופנוע".נחשו מה? הוא לא."
_________
העלמה עפרונית, בביקורת חצי רשמית ראשונה לעין הדג.
אבל באמת, לא סרט משהו.
''הספר 'חכמת הבייגלה'
הוא הרבה יותר קצר מ'זן ואמנות אחזקת האופנוע"'.
''הספר 'חכמת הבייגלה'
למען האמת, הציטוט המדוייק היה:"אמרו לי שחכמת הבייגלה זה זן ואמנות אחזקת האופנוע החדש"
אני הבעתי פקפוק מסוים. מצד שני, לא קראתי לא את זה ולא את זה.
________
העלמה עפרונית, ושמש נפלאה בחוץ
ויש לו את המילים ''בלי פאניקה''
על העטיפה?
חוכמת הבייגלה
מי שהגדיר אותו כסרט הסטודנטיאלי תל אביבי הבא עשה נכון. סרט מדליק בעליל… לדעתם של הרבה אנשים… ממקום של סטודנטים.. בת"א.
דו''ח מודמים שבורים - הדור הבא
כמעט שנה חלפה מאז יצא הדו"חמו לדרך. ואין זה משנה אם אתה רד פיש או כפיארימה, בבודאי שמת לב שמהו איטי בחודשים האחרונים. הסיבה, כפי שכבוד הדג שם עליה את האצבע, היא שדו"ח מודמים לא התנהג עד כה כמו הדו"חקו, וספר משום מה את מספר התגובות הכללי של הכתבות, ולא את מספר התגובות שהצטברו בחודש נתון. ובכן – לא עוד. החל מחודש זה, אוקטובר 2002, עוקב דו"ח מודמים שבורים אחרי הכתבות בעלות מספר התגובות הגדול ביותר *באותו חודש*. כך ניתן יהיה לראות מי הם להיטי העונה… ומי לא. כמובן שנעדכן מדי פעם על שינויים (אם יקרו) בטבלת "הגדולים של כל הזמנים" (למשל, כשהארי שוב יפגוש את שר"ה) אבל אל תבנו על זה שהדבר יקרה הרבה.
ועכשיו, אחרי הקדמות מהקדמות, אל להיטי חודש אוקטובר. והדבר הראשון שאפשר להגיד הוא שסרטים זה כנראה פאסה. שימו לב לעובדה הבאה: מבין עשרת המובילים בדירוג התגובות הכולל לאוקטובר, אין אפילו כתבה *אחת* על סרט. יש ארבעה סקרים, 3 דו"חקואים (אחד מהם בכלל מסוף ספטמבר) ושלוש יומיות. סרטים? אולי באייל הקורא.
עוד יותר מוזרה היא העובדה שאת הכתבות-על-סרטים מוביל לא אחר מאשר 'פיתוי', הסרט שככל הנראה לא נצפה ע"י 90% מבאי האתר. את הפסגה המשונה הזה חולק פסקול-הסקסופון עם 'הדרך לפרדישן', ושניהם זכו לכמות העלובה של 81 תגובות (שבדירוג הכללי מספיקה להם למקום ה- 84). אחריהם מדורגות רוב הכתבות שיצאו באוקטובר עם מספרים עוד יותר מביכים, כולל סרטיו המדוברים של רובין וויליאמס, 'אינסומניה' (71 תגובות, מקום שלישי) ו'לחיות בתמונות' (מקום שמיני, 31 תגובות). כאן המקום לציין שהסקר על רובין וויליאמס זכה ליותר תגובות משני הסרטים גם יחד (אבל עוד נגיע אליו).
'דוני דארקו', הלהיט של ספטמבר, קיבל גם באוקטובר מספיק תגובות (35, ליתר דיוק) כדי למקם אותו במקום השביעי, גבוה יותר מכל כתבה אחרת שנכתבה לפני אוקטובר. עוד שתי כתבות כאלה מצויות בעשיריה, תצפית החורף (שזכתה לביקורים ועדכונים) ו'ספיידרמן' (שזכה להתקפת גובלין ירוק).
זו גם הזמנות טובה להביע מחאה על כך ש'ממש מושלמות', סרט ממש טוב, זכה רק ב- 17 תגובות והוא ממוקם אחרון בין הכתבות שהופיעו בביקורת. קצת כבוד לחפטון אבידן, חבר'ה!
הסרטים המובילים לחודש אוקטובר 2002:
http://alon1.dhs.org/cgi-bin/ie/stats.pl?month=20021101&ref=20021001&top=12&cat=1+2+3&Go%21=Go%21
אבל כפי שאמרתי, הסרטים הם רק תירוץ. האקשן האמיתי התחולל בזירות אחרות – סקרים ויומיות. מבין סקרי אוקטובר, סקר 'הגבלת הגיל' לקח בהליכה את המקום הראשון, והוא הכתבה עם הכי הרבה תגובות בכלל בחודש זה, עם 281 תגובות. הסקר מסר כי הוא מנוע מלהגיב משום שטרם הגיע לגיל 18.
מאחוריו, בהפרש של כמעט מאה תגובות, צועדות הישויות הפיקטיביות, בעוד שסקר רובין וויליאמס, הנוכחי בין הסקרים, מדורג רק רביעי ביניהם, עם 115 תגובות, ולפני צועד בגאון סקר החורים בהשכלה, מסוף ספטמבר, שזכה ל- 147 תגובות החודש, בדרך ל- 254 כללי.
אתם ממש אוהבים סקרים בזמן האחרון, כנראה, או שזה תמיד היה ככה ורק עכשיו שמתי לב.
בזירת היומיות, לעומת זאת, אפשר לראות ממה כולם מתרגשים: ימי הולדת (162 תגובות ליומית יומולדת האתר) קומפלקסים קולנועיים עתידיים (הענק מגלילות, 143) ושר הטבעות (116 תגובות רק באוקטובר על היומית האחרונה של חודש ספטמבר.). גם רגשו אותנו החודש שמות כמו דמבלדור, שפיגל, הנסון, רדקליף, צ'אן וסמית'. מי אמר שמקולנוע לא לומדים שפות.
דרך אגב, הודעה למגנטו – למרות ניסיונותיך החוזרים ונשנים הצליחה יומית המוטאנטים, היומית המוחרמת ביותר באתר, להגיע רק למקום ה- 20 בחודש אוקטובר. נזה שוב בנובמבר.
וגם חובה חצי-נעימה היא להזכיר שלמרות ההתפרצות המטורפת, ולמרות התחזיות הורודות, דוני דארקו לא הצליח להעפיל אל עשיריית 'כל הזמנים' מקרב הסרטים, ונחת במקום ה- 12, רק 20 תגובות ממחוז חפצו.
היומיות המובילות לחודש זה:
http://alon1.dhs.org/cgi-bin/ie/stats.pl?month=20021101&ref=20021001&top=10&cat=6&Go%21=Go%21
הרשימה הכוללת (ובתוכה גם נתוני הסקרים)
http://alon1.dhs.org/cgi-bin/ie/stats.pl?month=20021101&ref=20021001&top=10&cat=&Go%21=Go%21
מדברים עם רובין וויליאמס:
http://talkshows.about.com/library/extras/blgalleryoprah2.htm
גרין גובלין:
http://www.barnonedrinks.com/recipes/cocktails/g/greengoblin.html
היסטרי. כרגיל.
_______
העלמה עפרונית, מפרגנת.
ושוב, אין קשר בין מספר תגובות
(או טגובות) ובין כבוד לכותב.
אם כבר יש מתאם, אז הוא יהיה הפוך. לביקורת רעה יהיו יותר טגובות (או תגובות).
טגובוט.
מצוין!
אבל אם אני בכל זאת רוצה לעיין בנתונים של כל הזמנים – היכן?
פשוט תמחוק
את כל הקשקושים מסוף הלינק, או תעקוב אחרי הלינק הזה:
http://alon1.dhs.org/cgi-bin/ie/stats.pl
הוראות טכניות
דו"חמו כל הזמנים נמצא בכתובת הרגילה: http://fisheye.alon.wox.org/cgi-bin/stats.pl?top=10
אם רוצים לראות דו"ח יחסית לתאריך בסיס מסויים יש להוסיף בסוף הכתובת:
(בשביל 1/10/2002)
כדי לראות דו"ח המבוסס על נתונים מתאריך מסויים יש להוסיף
(בשביל 1/11/2002)
שימו לב שהנתונים נאספו החל מ- 22/09/02 בלבד.
מממ, למומיה יש מינוס דלתא תגובות
אני משאר שזה קשור איכשהו ליום רע של העורכים?
בקשה
מישהו מוכן לכתוב ביקורת לסרט "סימון"? אני מאוד אוהב את הרעיון שלו, אבל בינתיים הוא קיבל ביקורות פושרות למדי.
יש אחת בצנרת.
תפורסם ככל הנראה עוד לפני הדוחק"ו הבא.
ראיתי
סרט רק בגלל שהיה כתוב ליד "תסריט איתן כהן"
אני יודעת שאני פארשית.
כן,אני יודעת.
אז מה?
בקיצר,הקלטתי אתו לפני איזה כמה ימים והתיישבתי לצפות.
האיש העירום,שמו.
מתאבק עם תואר בכירופרטיקה מחליט לעזוב את עסקי הרסלינג הילדותיים ונוסע בחזרה לעיירת הולדתו יחד עם אישתו המהוריינת כדי לפתוח בקריירת כירופרקטיקה מול בית המרקחת של אביו.
הכל נורא מאושר,הכל נורא נחמד עד ש…
טוף,אם זה היה ממש מעניין,הייתי מספיילרת כאן חופשי-חופשי,אבל זה לא.
למען האמת,גם אם לא הייתי יודעת-קודם לכן שהתסריט נכתב ע"י אחד הכוהנים,הייתי מנחשת.
והתסריט באמת אופייני לכהן,אבל מה?
הסרט עצמו לא תופס,לא מחזיק ובטח שלא נוחת טוף.
כנראה שבכל זאת יש ערך לבימוי טוב של האח השני.
מצחיק שבאותו הזמן בדיוק בטלוויזיה הקרינו את רציחות פשוטות גירסאת הבמאי.
לכן רציתי לנצל בימה זו ולשאול.
אז אני שואלת-מה ההבדל בין הגרסה הראשונה שהוקרנה בזמנו בקולנוע כשהסרט יצא ובין הגרסא שנקראת גרסאת הבימאי?
תודג בכולופן