אל תשימו לב לטבלה, השבוע היא משקרת. העובדה שהדו"חקו הזה מתייחס לסוף השבוע, כלומר הימים שישי, שבת וראשון, היא שרירותית לגמרי. כריסטמס הטריף את האמריקאים השבוע, וגם את הנורמות הדו"חקואיות. הכריסטמס עצמו חל ביום שבת. כתוצאה ישירה מכך, ערב-כריסטמס נפל על יום שישי. ערב כריסטמס בבתי הקולנוע בארה"ב דומה לסדר פסח אצלנו: כולם בבית, עם המשפחה, וכמעט אף אחד לא הולך לקולנוע. כתוצאה מכך, הסרטים החדשים – שבאופן נורמלי יוצאים לאקרנים ביום שישי – נדחו ליום שבת, או הוקדמו כבר ליום רביעי. בסך הכל, הטבלה השבוע מכילה מספר סרטים שיצאו ביום שבת (כלומר, הסכומים שהשיגו מבוססים על יומיים בלבד), עוד כאלה שיצאו ביום רביעי, אסופת סרטים שיצאו בהפצה מוגבלת, כאלה שיצאו בהפצה רחבה, ועוד כמה, שהוקרנו בהפצה מוגבלת עד יום שישי ובהפצה רחבה בשבת-ראשון. מבלבל? מדי. בקיצור, הטבלה נכללת כאן מטעמי מסורת בלבד, ואינה אחראית למעשיה.
הדבר היחיד שברור מעל לכל ספק, איך שלא מסתכלים על זה, הוא שחג המולד השנה שייך למשפחת פוקר. 'Meet the Fockers' (או בשמו העברי הרשמי, 'פגוש את הפוקר'ס', מה ששוב מראה שמאוד לא כדאי ללמוד אנגלית מתרגומי שמות של סרטים) הוא סרט ההמשך ל"קומדיה" (זאת ההגדרה של IMDb, לא שלי) 'פגוש את ההורים', אחד הסרטים השנואים עלי בכל הזמנים. 'פגוש את ההורים', מסיבה שמעולם לא הצלחתי להבין, היה להיט גדול ומאוד מפתיע בשנת 2000, החזיק בזמנו במקום הראשון במשך ארבעה שבועות רצופים – כבר אז זה היה הישג נדיר – והשיג בסך הכל 166 מיליון דולר בארה"ב.
בסרט ההוא, כזכור, היתה בדיחה אחת בלבד, והיא שלגיבור הסרט, בן סטילר, היה שם נורא מצחיק: פוקר. סרט ההמשך החליט להעביר את הבדיחה הזאת לשם הסרט, כדי שלא נפספס אותה חלילה. אחרי שפגש את ההורים של אישתו לעתיד, גרג פוקר לוקח אותם כדי לפגוש את ההורים שלו, דסטין הופמן וברברה סטרייסנד, בתפקיד הפוקרים, כלומר בני משפחת פוקר (מצחיק! לא?). מכיוון שאני מתעב את הסרט הראשון בכל ליבי, לא לגמרי ברור לי אם הביקורות שטוענות שהסרט החדש מוצלח הרבה פחות הן חדשות טובות או רעות. אני מקווה שלעולם לא אאלץ לגלות. איך שלא יהיה, ברור שלסרט הראשון יש מעריצים רבים, והם נהרו בשמחה רבה עם המשפחה לסרט ההמשך. 'פגוש את הפוקרס' יצא ביום רביעי, השיג כ-24 מיליון דולר ביומיים הראשונים להקרנתו, ובמשך סוף השבוע עוד 46 מיליון דולר, ואת המקום הראשון בהליכה. זאת הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש דצמבר, עבור סרט שלא מכיל הוביטים.
בצמוד לפוקרס, הגיע ביום רביעי לארה"ב גם 'פנטום האופרה', כמעט שבועיים אחרי תחילת הקרנתו בארץ. הגרסה הדי משעממת של ג'ואל שומאכר למחזמר של אנדרו לויד וובר היא אחד משרשרת מאכזבי-האוסקר של השנה: חזו לו גדולות ונצורות בתחום האוסקר, אבל כשהוא יצא לאקרנים התברר שהוא בעצם פשוט לא מי יודע מה. הביקורות הלא מחמיאות שהסרט קיבל בארה"ב חיסלו את סיכויי האוסקר שלו סופית, וגם הקהל לא ממש הסתער. הסרט יצא אמנם ל-600 בתי קולנוע בלבד, ועדיין, 4 מיליון לסוף השבוע (ו-6.3 מיליון מאז יום רביעי) הוא לא בדיוק סכום שדורש אוסקר. בטבלת סוף השבוע הסרט התמקם במקום העשירי בלבד.
אם כבר מדברים על אוסקר, 'הטייס' של סקורסזה נראה יותר ויותר כמו המועמד המוביל, פשוט מחוסר תחרות: מכיוון שכל המועמדים האחרים מאכזבים, כמעט לא נשאר מי שיתחרה בו. המבקרים אמנם מתלהבים מ'דרכים צדדיות', אבל זה לא סרט בסגנון של אוסקר, ואת 'מיליון דולר בייבי' עוד לא היתה לקהל הרחב הזדמנות לראות. בינתיים, 'הטייס' הוצג בשבוע שחלף בבתי קולנוע בודדים, ובשבת פרץ להפצה רחבה. התוצאה: כ-4 מיליון דולר בשבת, וסכום דומה בראשון; בסך הכל, פחות מ-9 מיליון במשך סוף השבוע. זה לא המון, אבל זה לא נורא. הסרט הקודם של סקורסזה ודיקפריו, 'כנופיות ניו יורק' הגיע לתוצאות לא רעות אחרי שעשה סכום כמעט זהה בסוף השבוע הראשון שלו – ולו היו שלושה ימים בהפצה רחבה, ולא שניים.
עוד הפצה שהורחבה: 'החיים במים עם סטיב זיסו', שבעברית קוצר ל-'עמוק במים', שודרג משני בתי קולנוע ל-1,105, והגיע למקום התשיעי בטבלה השבועית עם 4.5 מיליון דולר. במאי הסרט הוא ווס אנדרסון, שבתוך שני סרטים – 'המרוץ לצמרת של מקס פישר' ו'משפחת טננבאום' – הפך למין האחים כהן של איש אחד: יוצר קומדיות קצת מוזרות שאנשים מסוימים מעריצים עד כלות הנשמה, וכל היתר לא מבינים בכלל. כמו 'טננבאום', גם הסרט הזה הוא מין קומדיה משפחתית מרובת משתתפים וכוכבים: ביל מוריי, אוון ווילסון (כמובן), אנג'ליקה יוסטון, ווילם דפו, קייט בלאנשט, מייקל גמבון וג'ף גולדבלום. כולם נמצאים על צוללת (צהובה!) ומחפשים את הלוויתן האגדי מובי דיק, או איזה קרוב רחוק שלו.
בתקופה שבטלוויזיה היה חור ורק ערוץ אחד, מי שהיתה לו אנטנה היה יכול לראות את ערוץ המזרח התיכון, עם 'הבית המעופף', ה-WWF ועוד שטויות שאהבנו כי לא היה משהו אחר. ותיקי התקופה ההיא עשויים לזכור את 'Fat Albert', סדרה מצוירת לילדים שהיתה התשובה האפרו-אמריקאית לבזוקה-ג'ו וחבורתו, ושודרה בחסות כוכב העל ביל קוסבי. כמו כל סדרה נוסטלגית (וכל סדרה הופכת לנוסטלגית בשלב כלשהו) גם הסדרה הזו קיבלה עכשיו גרסה קולנועית. יש גם טאץ' מתוחכם: הגיבורים המצוירים של הסדרה יוצאים החוצה לעולם האמיתי של ימינו. בסרט משתתף גם הבדרן העבש והלא רלוונטי ביל קוסבי. תמיד כשיוצאים סרטים כאלה אני תוהה איזו משיכה אמורה להיות לסרט עבור ילדים שעוד לא נולדו כשהסדרה המקורית שודרה, אבל לעתים קרובות זה עובד. בתוך יומיים בקולנוע, הסרט השיג 10 מיליון דולר, והגיע למקום השלישי.
וסרט חדש אחרון ודי, אם כי המילה "חדש" לא ממש מתאימה פה. 'Darkness' הוא סרט משנת 2002. אלא שהפצתו בארה"ב עוכבה שוב ושוב, כמו שקורה לעתים קרובות מדי לסרטים לא אמריקאיים, גם אם אין לזה שום סיבה מוצדקת. מוצאו של 'חושך' אמנם מספרד, אבל הוא דובר אנגלית, מככבת בו אנה פאקווין המוכרת בארה"ב, ובכל זאת הוא יוצא בארה"ב קצת אחרי יום הולדת שנתיים, כשמי שרוצה יכול להשיג אותו כבר ב-DVD בספריות הוידאו המובחרות בארץ. מה שעודד את מפיצי הסרט לשחרר אותו סוף סוף, אפשר לנחש, היה ההצלחה המפתיעה של 'הטינה' ו'Saw', שני סרטי אימה בתקציב קטנים שהכניסו פי כמה וכמה מהתקציב שלהם בחודשים האחרונים. גם 'חושך' עומד להצטרף למועדון הזה, אם כי להיט בסדר הגודל של 'הטינה' הוא לא יהיה: במשך היומיים שבהם הוא הוקרן הסרט הכניס 6 מיליון דולר. צנוע, אבל עבור סרט שהתקציב שלו עומד על 10 מיליון (ושכבר הוקרן במרבית אירופה ומדינות אחרות מסביב לעולם) זה יותר מבסדר.
ומהנעשה בשיכון הותיקים: 'למוני סניקט: סדרה של צרות' מיישם את שמו הלכה למעשה, וצונח בכמעט 60% לעומת הכנסותיו בשבוע שעבר. יחס ההכנסות והתקציב שלו כרגע בעייתי מאוד. 'אושן 12', עם נפילה של 52%, גם הוא לא במצב מוצלח במיוחד, וסודרברג ושות' יכולים למחוק את התקוות שהסרט יגיע להכנסות של הסרט הראשון בסדרה. הירידה של 'הרכבת לקוטב' היא הקטנה ביותר השבוע (כמו בכל שבוע. כבר נמאס לי להגיד את זה), ובהכנסות כוללות הוא הגיע כבר ל-140 מיליון דולר, ועומד לעקוף גם את 'אוצר לאומי' שעזב את העשיריה עם 141 מיליון דולר בבנק. השאלה היא האם הרכבת תמשיך לעשות כסף גם כשכריסטמס יהיה כבר מאחורינו.
השבוע הבא כולו חופשת החורף, הגשר שבין כריסטמס לראש השנה האזרחית, וסרטים חדשים לא יוצאים בו, אבל הסרטים שכבר בחוץ (בשלג, בקור) עושים עסקים מצוינים. שינויים גדולים לא צפויים בטבלה, וטוב שכך. אנחנו נהיה עייפים מדי אחרי הבוחצלגיחצן-קון II כדי לעקוב אחריהם.
(אתם באים, כן?).
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
הערה חשובה
"זאת הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש דצמבר, עבור סרט שלא מכיל הוביטים"
ואיך בדיוק אתה מגדיר את בן סטילר?
רחוק ממני.
מגדיר, לא מעדיף.
כל נסיון להגדיר את בן סטילר רצוי שיעשה רחוק ממני.
אם המבקרים
שאהבו את "פגוש את ההורים" טוענים שהסרט השני פחות טוב, אז אולי הסרט השני יותר טוב בגלל שהם לא אהבו אותו כל כך?
נדמה לי ש"פאט אלברט" משודרת בארה"ב כל הזמן בשידורים חוזרים והיא די מצליחה למשוך זאטוטים מקהילה מסויימת.
ההצלחה הפושרת של "פאנטום האופרה" דווקא מתאימה לי, הסרט ייצא ב-DVD יותר מהר.
יצאו מהדו''ח
יצאו מהדו"ח המלא (100+ סרטים המציגים כעת בארה"ב):
• 'יומני הנסיכה 2: אירוסין מלכותיים', 19 שבועות, 95M$ (לונג ג'ון: ייתכן שתיאלצי לאכול את המרק שבישלת כשבדוחקו 15.8.2004 זימנת את 'יומני הנסיכה 3: גירושין מכוערים'. עם נוסיף את העובדה שמג קאבוט כתבה בסידרה משהו כמו עשרה ספרים, אני באמת לא אתפלא אם יהיה עוד סרט.)
• 'Mr. 3000', למקרה שזה מעניין מישהו: 14 שבועות, 22M$
• 'סקיי קפטן', 14 שבועות, 38M$ (סכום שעלול לגרום לפרמאונט לנסות לצאת מההרפתקה הבאה שלהם עם קרי קונרן. כלומר 'ג'ון קרטר ממאדים' עלול לסבול מהחלפת במאי נוספת.)
• 'תפוס ת'כריש', 12 שבועות (בלבד), 160M$
• 'הטינה', 9 שבועות (עוד יותר פחות), 110M$
• 'Seed of Chucky', ששה שבועות, 17M$
• ולמרבה הזעזוע 'אני, רובוט' עוד לא שחרר את אחיזתו בטבלה. מישהו מוכן לדרוך לו על האצבעות כדי שייפול כבר לתהום הנשייה?
'אני, רובוט' יצא לא מזמן בדיוידי,
אז בטח הוא יעוף בקרוב מהטבלה.
Darkeness (''עלטה''?) הואבלי ספק אחד מהמוצלחים
בסרטי האימה של השנים האחרונות, ואחד היחידים שבאמת הצליח להפחיד אותי.
''מאפליה''.
ומי שיזהה את המקור יקבל איזה , או משהו…
אכן ישן וראיתי אותו לפני כשנה וחצי, ולמרות שחובב סרטי אימה אנוכי, הסרט הזה בהחלט יוצא קצת מהז'אנר ומוגש כממתק רעיל ומזוכיסטי. תרצו לכבות את המסך אך לא תוכלו. תאמינו לי.
אה כן… וזה סרט מאד מאד מאד מומלץ.
מישהו צריך להרוס... נדמה לי שזה אני
ראיתי את הסרט מתישהו בשנתיים האחרונות (לא זוכר בדיוק מתי). אפשר להנות ממנו, אבל אני חושב שרצוי להנמיך ציפיות באופן משמעותי, לפחות לקראת הסוף. אין איזה סוף מפתיע ומעורר מחשבה, אלא טוויסט מאולץ שאפשר לזהות מקילומטר. מה שכן, הסרט מתאפיין לדעתי ברמה מאוד לא אחידה. מצד אחד, הסוף הבנלי, הרבה פרטים שלא באמת קשורים לעלילה וטריקים משומשים של הפחדה. מצד שני, יש לפחות סצנה אחת (במטבח) שגרמה לי להזיע מרוב מתח.
אני לא זוכר מהסרט מספיק כדי לקבוע אם הוא מומלץ מבחינתי או לא, אבל הוא לא זכור לי כמשהו מי יודע מה. יכול להיות שבשלב מסוים באמת התפתתי לכבות את הטלויזיה. מצד שני, גם "הצלצול" לא עשה לי את זה.
אפשר מקום באמצע?
סרט אימה סטנדרטי אמנם, אבל עשוי באופן מוצלח. מפחיד ככל שסרט בסגנון הזה עשוי להיות, כלומר אם שקשקתם ב'הצלצול' תשקשקו גם כאן. העלילה נחמדה, והטוויסט בסיום אמנם לא היה ממש מפתיע, אבל היה עשוי טוב.
איך ואיפה כולכם ראיתם ת'סרט הזה?
דויד אוהב אותך
הסרט מסתובב בידי המפיצים האמריקאיים כבר לפחות שנתיים ובינתיים יצא בארץ בדויד לא מתורגם.
בן סטילר
הוא ממש כמו הוביט…. קטן ,מהיר ומכוער נורא (אליזיה ווד)
שובר קופות
אחותי הקטנה מבקשת לשאול:
היה סרט שבאמת שבר קופות?
לא רחוק היום
שהמבורגרים יעשו בדיוק את זה.
http://fosieht.tripod.com/subgenius/The100GB_Bug.htm
אם כי, הבקרוב הזה בטח הגיע
לפני שנתיים-שלוש, כשחושבים על מתי פעם ראשונה שמעתי את הטענה האמורה.
שנתיים-שלוש?
הדבר המשעשע הזה הומצא ככל הידוע לי ב-98, כפארודיה על באג המילניום.
בהחלט בלאגן,
או christ-mess, (אני יודע, פשוט לא יכלתי להתאפק).
אבל זה נחמד לראות קצת בלאגן.
מה עם סקר סרט השנה?
גם בקון כולם שאלו על זה.
מסורתית, המוקדמות עולות ב-1.1.
מוחלט.
(אני יודעת, זה לא יפה, אבל אני ממש אשמח אם ההודעה הזו לא תימחק בשבועיים הקרובים. בבקשה בבקשה?)
זו בקשה קצת מוזרה, אבל אני ממש ממש צריכה עזרה שלכם. אני מחפשת אנשים שלמדו בשנתיים שלוש האחרונות באיזשהו מוסד להשכלה גבוהה בחו"ל. אוניברסיטה, קולג', מה שזה לא יהיה, העיקר שמדובר בלימודים לצורך תואר או תעודה.
יעזור לי אפילו יותר אם אלו יהיו לימודים במקצוע שלא לומדים בארץ, או לפחות לא בצורה נפוצה (ריפוי בעזרת דולפינים, אומנות הקאבוקי, אנימציה ממוחשבת,צילום, סאונד, וואטאבר), אבל לא הכרחי. (לחילופין, אם אתם מכירים מישהו שמחכה שמשרד החינוך יאשר לו תואר שהוא עשה בחו"ל או בארץ, זה יעזור באותה המידה)
ברור לי שזה נשמע תמוה אבל אני ממש צריכה למצוא, וכמה שיותר מהר. אפשר ליצור איתי קשר בכתובת הדואל שמופיעה למעלה. לחילופין יש למישהו רעיון איך אפשר להגיע לבתי ספר כאלו, או לינק לאתר רלוונטי, זה כמובן יעזור גם.
________
העלמה עפרונית, בדרך כלל נמנעת מאינטרסנטיות חסרת בושה, אבל קצת נואשת.
אם לא תקבלי תשובה
את תמיד יכולה לעשות את מה שאני תמיד עושה בסוגיות שבהם אני לא מבין כלום (רכישת מחשב, מצלמה, לימודים וכו' וכו'). לגשת לפורום המתאים בתפוז. נכון – חלקם ברמה נמוכה, אבל דוקא הספציפיים או הממוקדים יותר, הם לא רעים בכלל.
אני דווקא הצעתי לעזור לה
ו-it so happens שאני מכירה המון אנשים שעונים להגדרה.
אולי כי אני עובדת בעבודה שמכריחה את העובדים להיות סטודנטים בחו"ל.
שזה אפילו עדיף
ההצעה שלי היתה רק ברירת מחדל.
כן, ניסיתי. בינתיים בלי תשובה.(והקרציות דרשו ממני להרשם!)
תגידי,
מישהו מהעבודה שלי הגיב לך למייל?
ואם לא, האם בלונדה (יעל) היתה לך לעזר?
והיום בפינתנו ''הכינו את המכתבים''
טים אמריקה של מאט סטון וטריי פארקר, לא יופץ בארץ לקולנוע. למה? המפיצים שומרים על זכות השתיקה.
http://e.walla.co.il/?w=/6/649699
למעוניינים ליצור קשר עם גלובוס:
http://www.globusunited.co.il/Content/Contact.php
קיבלת אישור על שליחת המכתב?
כשאני לוחץ שם על "שלח" הוא מחזיר אותי לאותו מסך, ואין לי מושג אם זה נשלח או לא.
לא קיבלתי אישור, אבל הם מתחייבים לענות בתוך 24 שעות
והם אכן ענו
"תודה על פנייתך.
גלובוס יונייטד הינה חברה רב תחומית העוסקת בשיווק והפצה של סרטי DVD וקלטות וידאו בלבד.
איננו יוצרים, מפיקים או מקרינים סרטי הקולנוע אלא חברת גלובוס גרופ (ג.ג)
אותם ניתן להשיג בטלפון 5266331/3- 03 או בפקס 5268668-03
בברכה,
סלעית דוד
מנהלת שירות הלקוחות
גלובוס יונייטד
1-800-220-901"
_______________________
יופי פינגי…
נתקלתי במקרה לטריילר ששמו בכותרת:
http://www.apple.com/trailers/lions_gate/the_final_cut/large.html
נראה מסקרן. למישהו במקרה יש יותר מידע על העניין? שווה לצפות לו? או שהוא הולך להיות מותחן מד"ב זבלוני?