עם ההצלחה המתמשכת של 'האביר האפל' והקומדיות המצליחות למדי שהגיעו בשבועות האחרונים, אפשר היה כמעט לשכוח שהקיץ עומד להיגמר ממש בקרוב. השבוע נחת עלינו בהפתעה והזכיר לכל מי ששכח שאנחנו נמצאים בקצה של הקיץ. את ארבעת הסרטים שיצאו בהפצה רחבה השבוע אפשר לתאר באמצעות השם של אחד מהם: 'The Longshots' – בעלי הסיכוי הנמוך. הסרטים שיוצאים בסוף אוגוסט הם לא הכשלונות הודאיים, הידועים מראש – את אלה האולפנים שומרים לספטמבר – אלא סרטים שאין הרבה מה לצפות מהם באופן ריאליסטי, אבל תמיד קיים הסיכוי הלא ממש סביר שאחד מהם פתאום יתפוס את הקהל ויעשה מספר יפה של עשרות מיליונים. זה לא ממש קרה לאף אחד מארבעת הסרטים האלה: אחד מהם, 'The Rocker' עם ריין ווילסון, כשל עד כדי כך שהוא לא הצליח אפילו לחדור לעשיריה המובילה, ומבין שלושת האחרים, אף אחד לא הצליח להזיז מהמקום הראשון את 'רעם טרופי', שנשאר שם על אף שהכניס השבוע 16 מיליון דולר בלבד – הסכום הנמוך ביותר למקום הראשון מאז תחילת אפריל.
אחרי ביקורות מחמיאות ובלי תחרות רצינית, 'רעם טרופי' ספג ירידה לא גדולה (38%) מהכנסותיו בשבוע שעבר, וכאמור, זה הספיק לו כדי לזכות מההפקר בסוף שבוע שני בצמרת. אחרי שבועיים במקום הראשון, הכנסותיו הכוללות הן 65 מיליון דולר – אבל זה עדיין רחוק מלהספיק כדי לכסות את התקציב שלו.
המצליח ביותר מבין הסרטים החדשים הוא 'The House Bunny' (שייקרא בארץ 'בית השפנפנות'. וזה שם מצוין. מעולה. תרגום מדויק לחלוטין. מושלם. אם זה מה שצריך לעשות כדי להימנע מהשרשרת הקבועה של בדיחות 'ה… מת מצחוק' המאוסה עד כדי עינוי, אז זה מה שאני אעשה). אנה פאריס היא שפנפנת פלייבוי שיוצאת לגמלאות בגיל המופלג 27, ובלי שום כישורים מלבד להיות יפה, היא לוקחת על עצמה את תפקיד אם הבית של אחוות קולג' של בנות חננות. מעין 'היפה והחנוניות – הסרט'. אם אתם זוכרים ששמעתם את השם "אנה פאריס" אבל לא זוכרים בדיוק איפה, אז זאת ההיא שכיכבה בכל סרטי 'מת לצעוק'. הסרטים האלה עשו הרבה כסף, אבל זה לא שאנשים הלכו אליהם בזכותה. זאת בעצם הפעם הראשונה שבה פאריס (שהיא, חייבים להודות, לא רק יפה אלא גם מצחיקה) מקבלת תפקיד של כוכבת, ולפי הביקורות, היא גם הדבר הכי מוצלח בסרט, שמשאר הבחינות הוא נוסחתי ולא מעניין. הסרט הכניס 15 מיליון דולר – צנוע, אבל לא רע.
אל המקום השלישי הגיע 'Death Race' (שייקרא בעברית 'מרדף המוות'). באופן רשמי זהו רימייק לסרט הטראשי, האידיוטי, הפוגעני והחביב מ-1975, 'Death Race 2000', אבל זה מסוג הרימייקים שהמשותף בינם לבין המקור מתחיל בשם הסרט, ושם הוא גם נגמר. בסרט המקורי, המשתתפים במרוץ קיבלו נקודות על דריסת הולכי רגל (וזה היה מאוד משעשע). היום אף אחד לא יעלה על דעתו להכניס עלילה כזאת לסרט – זה הרי לא חינוכי. הסרט המקורי היה זבל, אבל זבל כיפי; הסרט החדש, על פי הביקורות, גם הוא רע, אבל לא מספיק רע כדי שאפשר יהיה ליהנות מזה. הפעם הסיפור הוא על ג'ייסון סטטהאם בתור אסיר שהופלל, ומאולץ להשתתף במרוץ שבו אסירים אחרים מנסים להרוג תוך כדי נסיעה זה את זה, ולא את העוברים והשבים. כמו 'הנרדף', רק עם מכוניות. הבמאי הוא פול לא-תומס אנדרסון, המתמחה בג'אנק מד"בי מסוג זה. למרות שהוא היה היקר מבין סרטי השבוע, 'מרוץ המוות' הובס על ידי הלא-רק-בלונדינית והשיג 12 מיליון דולר בלבד. סרטים על מרוצי מכוניות לא הולכים כל כך טוב השנה. אולי אנשי 'מהיר ועצבני 4' צריכים להתחיל לדאוג.
במקום הרביעי נמצא סרט שאולי כבר שמעתם עליו, 'האביר האפל'. בסוף השבוע השישי שלו בקולנוע הוא הכניס 10.3 מיליון דולר. וזה אומר שהגיע הזמן לפינתנו "עלילות האביר האפל בטבלאות כל הזמנים". עם הכנסות כוללות של 489 מיליון דולר, הסרט נמצא במקום השני ברשימת הסרטים המצליחים של כל הזמנים בארה"ב – וזה, מה לעשות, לא עומד להשתנות בעתיד הנראה לעין. בטבלה האמריקאית המותאמת לפי אינפלציה הוא עלה למקום ה-35, מתחת 'היום השלישי' ומעל 'שכחו אותי בבית' (כן, כן). בטבלה הבינלאומית הוא עלה למקום ה-15, בין 'אחוות הטבעת' ל'מוצאים את נמו'. הכנסות הסרט בארה"ב בלבד מהוות עדיין יותר מחצי מהכנסותיו מכל העולם. הלא-אמריקאים מתעקשים לא לצאת מדעתם בגללו. אנשים משונים.
'מלחמת הכוכבים: מרד הצופים' ממשיך לסחוף עוד ועוד מעריצים לשעבר של הסדרה, שיוצאים בהמוניהם לשחק בפריזבי, או לראות אולימפיאדה בטלויזיה, או לדבר באינטרנט על באטמן, או לעשות כל דבר אחר מלבד לצפות בו. אחרי פתיחה מאכזבת בשבוע שעבר, הוא נפל השבוע ב-61%. הסרט לא יצליח לעשות לאורך כל הקרנתו את הסכום ש'נקמת הסית" עשה ביום אחד.
הסרט החדש האחרון ברשימה, 'The Longshots' עצמו, הוא דרמת ספורט המבוססת על סיפור אמיתי (כולן כאלה, לא?) עם אייס קיוב בתפקיד מאמן נבחרת פוטבול שמשלב לראשונה בליגה בת – אחייניתו, כי הכל פה פרוטקציות. כמו שאר סרטי השבוע גם הוא קיבל מהמבקרים את התואר "לא משהו", ובנוסף כשל קופתית עם הכנסות של פחות מ-4 וחצי מיליון דולר. הוא ראוי לציון רק בתור הסרט שהכי לא יוקרן בארץ אי פעם: גם "סרט שחורים", וגם עוסק בפוטבול, וגם כושל. רק היה צריך שוויל פרל ישתתף בו.
בשבוע הבא הקיץ נסגר באופן רשמי, עם עוד כמה סרטים שיש להם סיכוי כלשהו להפוך ללהיטים, אבל סביר יותר שלא: 'Babylon A.D.' המד"בי עם וין דיזל, הקומדיה 'אמריקן קולג' (שמוקרנת בארץ כבר כמה ימים), ו'Disaster Movie', הפארודיה המיותרת מהאנשים שהביאו לכם את סרטי ה-Movie המיותרים הקודמים.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אויואבוי.
תראי, אם על האיכויות של הזוהן יש מקום להתווכח, הנושא של גברים בגעטקס אינו פתוח לדיון. לחשוב שזה בזבוז זמן… מממ. יש כנראה תהום פעורה בין מה שאני ואת מחשיבות כהומור.
מה זאת אומרת שקולג' מוקרן בארץ כבר כמה ימים?
שהסרט עלה לאקרנים בארץ ביום חמישי האחרון
ראיתי טריילר ממש חמוד לסרט
בשם משהו ליד שפת הנחל או לא יודע מה, על חיות (שהם בעצם בובות), והסיפור מתרחש באנגליה.
איך בעצם קוראים לסרט בעברית ואנגלית? ולמה הוא כל כך חמוד?
הרוח בערבי הנחל?
אני לא מכיר גרסת בובות של הסרט. יש גרסה מצוירת שאני מאוד אוהב ושודרה פעם בערוץ הילדים בתדירות גבוהה ועוד גרסה חביבה של מונטי פייתון (אם כי לא מופרעת כמו פרויקטים אחרים שלהם).
לא יודע, היה טריילר לזה בקריון לפני הקרנת ''הענק הירוק''
מין עכברים, אוגרים וכל היצורים האלה (בובות כמובן), יש גם פוסטרים לסרט שם בקריון, והוא היה מצחיק נורא.
ראיתי טריילר ממש חמוד לסרט
זה נקרא "סיפורי שפת הנחל" או TALES OF THE RIVER BANK
וזה רימייק לתוכנית טלוויזיה קנדית (באמת כבר אין יותר תוכניות לעשות רימייק) באותו שם שהייתה על אוגר, עכברוש וצפרדע שגרים על שפת הנחל והחברים שלהם
הטריילר באמת נראה חמוד
התוכנית
http://www.tvclassic.net/programs/riverbank/riverbank.html
אתר הבית של הסרט עם טריילר
http://www.talesoftheriverbank.com/trailer
ואל תשאל איך אני יודע את זה, זה מסוג הדברים שפשוט תקועים שם בראש
לא לראות בשום פנים ואופן.
לקרוא לדבר הזה "סרט" זה עלבון לכל סרטי ה-Movie לדורותיהם, שלא לדבר על כל דבר שהוקרן בקולנוע וגם היה שווה משהו.
אין עלילה, הדמויות דביליות, הדיבוב לעברית גרוע, הפעלת הבובות פרימיטיבית, האפקטים לא קיימים, ההומור נורא. לא, לא ולא.
לא לראות בשום פנים ואופן.
אף אחד לא אמר שזה סרט טוב או משהו.
הוא פשוט נראה חמוד, והדיבוב הבריטי גם נראה נחמד.
זה אנימציית בובות פשוטה ולא מצפים ליותר מדי (אחרי הכל זה קנדי במקור)
אם לא ראית את הסרט, למה אתה מגן עליו?
ואם ראית, אשמח לדעת מה אהבת בו.
אם לא ראית את הסרט, למה אתה מגן עליו?
לא ראיתי, אבל אני חושב שאתה לא בדיוק קהל היעד של הסרט
ואני לא מגן עליו, מצדי שייכשל.
אני רק אמרתי שהוא נראה חמוד, זה הכל, ובתור אחד שמגדל אוגרים, זה די שיעשע אותי
מה זאת אומרת ''לא קהל היעד''?
סרטי ילדים לא אמורים להיות גרועים רק כי הם לילדים. הסרט הזה לא גרוע למבוגרים, הוא פשוט גרוע. ולצערי, ראיתי אותו (עם הילדים, כמובן). אני מסכים שהסרט נראה חמוד, אבל הוא לא.
מה זאת אומרת ''לא קהל היעד''?
רק בשביל לסיים את הויכוח אני רוצה לשאול דבר אחד (וקשה לי להאמין שבאמת עושים על הסרט הזה דיון כלשהו):
ראית בעברית או באנגלית? והאם הילדים נהנו (בכנות, כי הם קהל היעד)?
שאלות טובות.
ראיתי בעברית, והילדים די נהנו.
מצד שני, הם גם נהנים (כל עוד האווירה מתאימה והם במצב רוח הנכון) מ'יוגי הו' ומ'אד, אד ואדי', ומבחינתם תפריט אידיאלי מורכב מתפוצ'יפס וסוכריות גומי.
אני מרשה לעצמי לשמור על שיקול דעת נפרד מזה של הילדים שלי גם במוצרים שהם אלו שצורכים.
שאלות טובות.
כמו ש"אלברט" הגיב פה: אני חושב שזה סרט די תמים ובלי אלימות וסקס מיותרים (אני מניח, לא ראיתי) והיום קשה למצוא סרטי ילדים כאלה.
וכמו שאמרת, הם נהנים גם מיוגי הו וזה נראה אפילו פחות חינוכיים.
נ.ב – אני די אוהב את אד, אד ואדי (אני בן 24 אם זה רלוונטי)
אבל לא על זה אנחנו מדברים.
אנחנו מדברים על איכותו של הסרט 'סיפורי שפת הנחל', לא על מידת החיבה שהילדים שלי רכשו אליו. הסרט הזה מחורבן בלי שום קשר לכמות האלימות והסקס שיש בו (ובשביל סרט ילדים מובהק, אגב, יש בו די הרבה משניהם), ודווקא לא קשה בכלל למצוא מוצרים איכותיים לילדים.
בכל מקרה, חשוב לי להפריד כאן בין שתי סוגיות: הראשונה היא האם הילדים שלי צריכים לראות את הסרט הזה או לא (לא ממש צריכים, אבל גם לא ממש נגרם נזק); והשניה היא מה דעתי עליו, שזו דרך מנומסת להגיד "מה איכות הסרט". איכות הסרט, בקיצור, בקנטים.
נמק, הסבר ופרט
על עניין הסקס והאלימות יחסית לסרט ילדים.
אוקי עכשיו זיכרון הילדות הקטן לא רק נמחץ
הוא גם פוצץ לרסיסים קטנים קטנים
אבל הוא מגדל קהל יעד אחד שמתאים לסרט הזה כמו כפפה ליד.
לכל הצעירים שבינינו
הסדרה הזאת הוקרנה בישראל בשנות ה- 70 ונקראה "על שפת הנחל". בתור ילדים אהבנו אותה ולעולם לא נשכח את שיר הנושא המיתולוגי (כולם ביחד):
על שפת הנחל
חיים ביחד
אוגר ועכברוש
צפרדע ירוקת הראש
וצב.
אח, הנוסטלגיה…
מש''א. תודה!
בקשר ל''מלחמת הכוכבים''....האאאא?
לא ראיתי אף סרט בסדרה אבל אתם בטוחים שזה המשך של הסרט ההוא שהיה לא מזמן במקום השני בטבלת כל הזמנים? זה לא ההמשך של הסרט ההוא שגרף 108 מיליון דולר בסוף שהשבוע הראשון…קודם כל, למה אוגוסט? למה לא יולי או מאי? ומה קרה לפרסום, למה לא פרסמו אותו בתור 'הסרט הכי גדול של השנה' וכו'? למה אף אחד כמעט לא שמע עליו, עם מסע פרסום יותר טוב ותאריך בלוקבאסטרי יותר הסרט היה יכול להכניס יותר מ-80 מיליון דולר בסוף שבוע הראשון, לא?
כי זה פשוט סרט סתמי.
זה עיבוד לקולנוע של סדרת אנימציה, רק עם אנימציה חדשה ומכוערת (אלוהים, הם נראים כמו מודלים מקרטון) ודמויות חדשות וחסרות טעם.
אני יודע שהוא גרוע
אבל בכל זאת, האנשים לא יכלו לדעת לפני שהוא הגיע לאקרנים, מה שגם שרוב הבלוקבסטרים מרסקי הקופות גרועים (לא גולל השנה), לסדרה אמורים להיות מיליוני מעריצים, לא?
ואיך הסרט בכלל הוא עיבוד של סדרת טלוויזיה, אני הבנתי שהוא היה אמור להיות סרט טלוויזיה ואז עבר לקולנוע. או משהו כזה.
והנה, הם בכל זאת ידעו.
הכל מתחיל במראה שלו.
כן, אל תסתכל בקנקן וכו', אבל זה הדבר הראשון שרוב בני האדם שמים לב אליו, וממנו הם מסיקים מסקנות ראשוניות. ועיצוב הדמויות והאנימציה של הסרט הזה פשוט מכוערים ונראים כמעט מחופפים.
לסדרה אכן יש מיליוני מעריצים, וחלקם פריארים לא קטנים שיאכלו אפילו מוצר מחומם מחדש כמו הסרט החדש, אבל הם רק חלק מהצופים הפוטנציאליים של 'סרטי מלחמת הכוכבים'. וכשחלק מהצופים הפוטנציאליים מתעלם מהסרט כי הוא נראה מכוער וחובבני…
כנראה שמלחמת הכוכבים וטלוויזיה לא הולך ביחד
זה לא התוצר הגרוע הראשון של שילוב טלוויזיה עם מלחמת הכוכבים.
אחת הזוועות הטלווזיוניות הכי גדולות הייתה התכנית The Star Wars Holiday Special ששודרה בחג המולד ב-1978. האולפנים ניסו לנצל את ההצלחה של הסרט הראשון ועשו הפקה טלווזיונית הכי יקרה בזמנו. לוקאס לא היה מעורב בהפקה זו כי הוא היה עסוק בצילומים של "האימפריה מכה שנית", אבל אחרי שהוא ראה את התוצאה הוא דרש למחוק כל איזכור לשמו בתועבה הזאת ולפי שמועות ניסה לקנות את כל עותקי המאסטר של התכנית כדי להשמידם. התכנית הזאת מעולם לא שודרה יותר ולא יצאה בשום מדיה אחרת (אני בטוח שזו הייתה החלטה מאוד קשה לאולפנים שהשקיעו הון תועפות במונחים טלוויזיוניים בהפקה זו).
במקרה יצא לי לראות את הדבר הנוראי וזה היה גרוע יותר מהסרטים הגרועים שהם כל כך גרועים שזה מפצה על גרעותם (וזה, מבחינתי, הגרוע הכי גרוע).
מצטער על הסופרלטיבים השליליים, פשוט השרשור הזה העלה בי זכרונות מדבר שלא הייתי רוצה להיזכר בו מעולם.
אני נגד כל התופעה של ''הסרט הזה גרוע. ראיתי אותו? לא.''
(תתעלמו מזה שאני עשיתי את ההפך עם ספרות זולה)
זה אפשרי לחשוב שסרט הוא גרוע וזה בסדר, אבל לא להכריז ברוב חוצות כמה שהסרט גרוע. אם נראה לך שהסרט הוא גרוע אז אל תראה אותו, אבל אם תגיד עליו שהוא גרוע כל הזמן יש סיכוי, כנראה של אחד לאלף, שאתה משמיץ יצירת מופת.
האמת, הכיוון ההפוך נראה לי הרבה יותר טיפשי.
אני לא רואה הרבה טעם במתן חוות דעת בשום כיוון על סרט שלא ראיתי, אבל בכל זאת נראה לי שיש הרבה יותר סיכוי שאני אצליח לאבחן מראש – על סמך שמועות, תקצירים, טריילרים וכדומה – סרט שלטעמי יהיה פשוט גרוע, מאשר סרט שככל הנראה אני אחשוב שהוא יצירת מופת. יש כל כך הרבה אלמנטים שמרכיבים את הטעם של האדם בסרטים. די באי התאמה חלקית שלהם כדי לזהות סרט גרוע, אבל לא די בהתאמה חלקית כדי לזהות סרט טוב.
סאבטקסט: ''אני מאוד מנסה לא להיכנס לפאניקה, אבל...
מה זאת אומרת, משהו ורוד מזעזע צומח לי מהראש?!"
(למתקדמים, ו/או מי שלא מפריע לו הומור פרטי, הסאבטקסט שבאמת עלה לי בראש באופן מיידי: "יש! הצלחתי לגנוב את האזניים של עידו!")
completely
אני נורא מצטער על ה הנוראי הזה ומקווה שזה לא יוסיף לי נקודות לרעה בכניסתי לגיהנום.
אני פשוט מנסה לכתוב ביקורת קצרה באנגלית ואני צריך שמישהו יעזור לי לתרגם את המשפט הזה לאנגלית: "..אבל ההומור והמשחק הטוב מפצים על כך".
תודה ושוב סליחה.
נשמע ממש קיצוני.
אקח את make up for it. תודה רבה לך!
completely
הדרך הנכונה להגיד את זה תהיה
דווקא הביקורות ל''מירוץ המוות''
לא כאלה גרועות.
למעשה בשורת הסיכום בעגבניות נכתב שהוא יותר מסתם סרט אקשן.
בדיוק ההיפך
את "little more than an empty action romp" אפשר לתרגם ל"לא יותר מאקשן ריקני".
בדיוק ההיפך
למרות שזה הסרט של פול אנדרסון שזכה לציון הגבוה ביותר בעגבנומטר. 41% אחוזי טריות, היי פייב!
לא הבנתי.
אני חשבתי ש- little more זה "קצת יותר" ולא "לא יותר".
אתה צודק, זה באמת משונה
אבל ככה זה. אם היה כתוב "…A little more than" המשמעות באמת היתה "קצת יותר". אבל "…Little more than" היא דרך מנומסת לומר "מעט מאוד (אם בכלל) יותר", כלומר "לא יותר".
אוקיי, תודה על ההבהרה.
יכול להיות
שלאמריקנים יש בעיה קלה עם דלק שגורמת להם להדיר רגליהם מסרטים על מרוצי מכוניות…
שוטה!
אתה לא יודע שמכוניות בסרטים ממונעות בכוח… האהבה[!!!]?
ניטפוק קטנטן
כמה ספיד רייסר הרוויח עד עכשיו בארה"ב?
ראיתי חלק קטן ממנו במחשב, אכן משעמם מזלזל באינטיליגנציה של הצופים והצבעים שם לא עושים כאב ראש הם עושים כאב ראש חמור. כנראה שבמקום משקפיים לתלת ממד בסרט הזה צריך שייעמוד מישהו וייחלק שקיות הקאה
תגידו,
יש כאן מישהו אחר מלבדי שמאוד אהב את 'ספיד רייסר'? הלו. מישהו שומע? אדון? מישהו?
לא אהבתי
מצד שני, גם לא שנאתי את הסרט כמו הרבה אחרים. אני חושב שאם היה קצר יותר, עם דיאלוגים טיפה יותר סבירים, היה יכול להיות סרט ממש כיף. יותר קטעים כמו הנינג'ה היו רק עוזרים.
אני דווקא אהבתי
סגנון מאד מיוחד
אני דווקא אהבתי
אני גם אהבתי ומאוד נהנתי מהסרט. נכון שהוא ארוך מדי, מפוזר מדי ומכה על החושים ללא רחמים אבל הוא מקורי, מרענן, חדשני. זה סרט אמיץ מאוד ואני חושב שמעולם לא נראה סרט כזה ולעולם גם לא יראה, וזה כבר הישג בעיני.
אגב
the rocker שבר את השיא הלא-מכובד של הפתיחה הגרועה ביותר לסרט שמוקרן מעל 2500 קולנועים (נשמע מופרך,אבל ככה אפשר להגדיר את השיא הזה)
ביקורת מחמיאה לתסריט של ''הדרך''.
הסרט "הדרך" המבוסס על הרומן מאת הסופר שכתב גם את "לא ארץ לזקנים" מקבל ביקורת מחמיאה במיוחד.
האם יש סיכוי לאוסקר? הסרט יוצא בארה"ב בנובמבר 2008 (איפה הטריילר?!).
http://www.quietearth.us/articles/2008/08/25/Quiet-Earth-World-Exclusive-THE-ROAD-script-review
אני רק שאלה קטנה ומתוקה
בשבוע הבא מתחיל מסע הצפיה בסרטים הישנים אך איכותיים של אדון האופל, כבר הזמנתי בטוואר ריקורד את "ספרות זולה" ואת "תפוז מכני" שמשתתפים במבצע 3 ב 100 (רציתי גם את "2001 אודיסה לחלל" רק כהוא לא משתתף במבצע), עכשיו, התפקיד שלכם הוא לעזור לי לבחור את הסרט השלישי שאצטרך לקנות מבין ארבעה סרטים שאני מתלבט ביניהם.
בבל – כי הוא זכה להערכה גדולה בפרסים, והטרילר שלו מצוין.
קיל ביל – כי הוא ממש מוערך (אם כי מכיוון שהוא עלול להיות די אלים ומכיוון שיש לו המשך שאולי לא אוכל לקנות אוותר עליו)
שמש נצחית בראש צלול – יש לו תקציר מצוין והוא גם זה שמעניין אותי יותר מכולם.
אוסטין פאוורס – כי מישהו פה (עכרור נדמה לי) המליץ לי עליו.
מי מהם כדאי לי לקנות? תודה מראש.
אני רק שאלה קטנה ומתוקה
שמש נצחית בראש צלול.
קיל ביל ללא ספק.
אף פעם לא ראיתי את "קיל ביל II", אבל "קיל ביל I" הוא אחד מהסרטים המגניבים ביותר שראיתי. למי שאוהב הרבה הרבה אלימות, דם ואקשן זאת ממש סוכרייה.
קיל ביל.
ושמש נצחית.
ארג, זה ממש קשה. מאוד תלוי איזה טיפוס אתה. אבל מכיוון שהזמנת את ספרות זולה, אני הייתי מזמינה את שמש, כדי לגוון.
אני כנראה אקח אבעצתך.
אקנה את שמש נצחית. תודה לכולם.
קיל ביל.
לדעתי "שמש…" הוא סרט גימיקי ריקני ביותר שלא שווה יותר מצפייה אחת. "בבל" מאוד יפה אבל כנ"ל, לא היתי צופה בו שוב. שני הסרטים האחרים ראיתי כבר כמה פעמים בהנאה רבה, אבל אוסטין פאורס כבר נהיה שחוק בשלב מסוים. אם כך, לדעתי, אם החבילה כוללת את שני החלקים של קיל ביל, חובה לקחת אותו. אם היא לא כוללת, עדיף להוסיף כמה שקלים ולקחת את שני החלקים מאשר להתקע בבית עם עודף מעלה אבק של "בבל" או "שמש".
עוד משהו, אני לא מבין איך מישהו יכול לראות את החלק הראשון של קיל ביל בלי השני. זה כמו לראות חצי סרט וללכת הביתה בהפסקה. פשוט לא עושים דברים כאלה.
זו דעתי בכל אופן.
''קיל ביל'' הוא הטוב ביניהם לדעתי
עם זאת, כמו שהחסידה אמרה, כדאי לקחת את שמש נצחית בשביל הגיוון.
מה גם שקיל ביל הוא מסוג הסרטים שערוץ 2/10
עתידים לשדר לא מעט בשישי/שבת בלילה, ושמש – לא.
אגב, שלא יאשימו אותי באי מתן דוגמא אישית – שמש מייפה גם את מדף הסרטים האישי שלי.
אהמ, לאו דוקא
קיל ביל שודר בעבר בערוץ 10 ואני לא מאמין שיש להם כרגע זכויות על הסרט (הן אצל גורם אחר שנקרא לו כרגע Oui) כך שהוא לא צפוי לצוץ שם בקרוב. שמש לעומת זאת לעניות דעתי כן עתיד להגיע לערוצים 2/10 ולו רק כי הם רוכשים מפעם לפעם סרטים מאולפני פוקס (אבל הוא בכל מקרה לא יצוץ שם בשנה וחצי הקרובות לכל הפחות).
ובניגוד לערוצי הסרטים בטלוויזיה הרב-ערוצית, בברודקאסט רוכשים הקרנה-שתיים כך שאם הסרט כבר שודר ייתכן והוא ישודר שוב אבל סיכוי סביר שלא.
מוזר מה שקורה עם סרטים בטלוויזיה..
פעם לכל סרט ממוצעי ששודר היו 25 אחוזי צפייה. כיום בקושי מגיע סרט כלשהו ל-5 אחוזים. ובכלל כבר לא משדרים יותר סרטים בפריים טיים (בימי שבוע) בגלל שזה כבר לא משתלם..
זוכרים מתי ש"רשימת שינדלר" עשה 50 אחוזי רייטינג?
אפילו במדינות מתפתחות משדרים סרטים בפריים טיים וזוכים לאחוזי צפייה נאים. במדינות אחרות נוהגים להקרין סרטים שהיו בבתי הקולנוע 2-4 שנים לפני. בישראל הסרטים החדשים ביותר שמשדרים בערוצי 2 ו-10 הם מלפני 5 שנים.
כי תמיד תוכן בשפת המקור
יעשה יותר רייטינג מתוכן בשפה זרה. יש כמה יוצאי דופן כמו חברים-סיינפלד-סקס והעיר הגדולה אבל רק בגלל שהן סדרות מוכרות שתמיד יביאו רייטינג וגם הוא אף פעם לא ישתווה לזה של הפקת מקור.
סרטים בברודקאסט – לא רק בארץ, גם בארה"ב – כבר לא נחשבים כמושכי רייטינג ולכן משתמשים בהם כסותמי חורים בלוח.
באשר לגילם של הסרטים – כך זה היה תמיד, הסרטים החדשים ביותר יגיעו קודם כל לערוצים בתשלום ורק לאחר תקופת צינון יגיעו לערוצים הפתוחים לכולם. בנוסף, סרט חדש שחלון הצפייה שלו זה עתה נפתח יהיה יקר יותר מסרט ספריה.
זו עוד סיבה לרייטינג הנמוך, עד ששודדי הקריביים 3 יגיע לברודקאסט יהיו מספיק אנשים שצפו בו בפורמטים אחרים (DVD/VOD/ערוצי הסרטים) פלוס מיליוני הפרסומות שמפריעות לצפייה בסרט שמהוות עוד גורם מרתיע.
רשימת שינדלר היה סרט ששודר בפעם הראשונה בטלוויזיה בישראל, בערב יום השואה והוא סרט "חשוב", מה שמסביר את אחוזי הצפייה שלו (שאגב היו בעידן שלפני הפיפל מיטר ונחשבים כפחות אמינים מהנתונים של היום). זה כמו לומר "זוכרים שטיטניק הכניס 600 מיליון דולר והיום סרטים מכניסים בקושי 300?".
בבל.
כי הוא מדהים ועוצמתי והוא ישאיר אותך פעור פה.
אני רק שאלה קטנה ומתוקה
בבל – הסרט ה"זר" הכי קסנופובי שראיתי, מנסה להיות אפי אבל לדעתי הוא פשוט משעמם ויומרני.
קיל ביל – סרט הפופקורן של טרנטינו. הרבה מתלוננים על האלימות, אותי היא דווקא הצחיקה כי היא גרוטסקית לגמרי ולכן לא מציאותית. מגניב לפרקים, אבל לפעמים הוא קצת מייגע (בעיקר בחלק השני).
שמש נצחית בראש צלול – אובר-רייטד זה אנדרסטייטמנט לגבי הסרט הנמרח הזה. הרגשתי שאני צופה במד"ב רך להמונים שמנסה להיות מלנכולי אבל בסוף הוא סתם משעמם. לא הבנתי מה מצאו בו.
אוסטין פאוורס – לא ראיתי, מייק מיירס לא כוס התה שלי.
הייתי הולך על קיל ביל.
ח''ח על שמש נצחית.
סרט משעמם בלי סיבה. אני אוהב סרטי איכות, אבל "שמש נצחית בראש צלול" זוהי כבר בדיחה בטעם רע.
מד''ב רך להמונים שמנסה להיות מלנכולי אבל בסוף הוא סתם משעמם
ואוו, זו ההגדרה המדויקת שהייתי נותנת ל"אישתו של הנוסע בזמן", שגם הוא יצא בתור סרט בקרוב, ויוכל לאכזב אותי מחדש בפורמט נוסף.
אישתו של הנוסע בזמן.
לדעתי "אישתו של הנוסע בזמן" הוא פשוט רומן-רומנטי זול שמנסה לעבוד עלינו ע"י התחפשות לספר מד"ב גרוע.
בטח יעשה בוחטה בקופות.
כשתתאהב תבין...
התאהבתי
אבל לא בסרט הזה
קיל ביללללללללל!!!
בתור מי שראה את ספרות זולה (כמה שזה כיף להשוויץ בזה) ואת קיל ביל ברצף (זה לא מדויק, אני ראיתי את קילביל בפעם הראשונה, אח"כ את ספרות זולה פעמיים ואז את קילביל שוב). אתה חייב. לא רק שזה שוטף את המלח מהפצעים, ההתייחסיות השונות לאלימות בסרטים שלך.
אה, ואם ממליצים על קילביל וספרות זולה ורצף, אז גם כדי לכם לנסות לאכול במבה ועוגיית שוקלד צ'יפס ברצף. זה טעים.
מבצע מבורך, הרי גם ככה אני התחלתי.
מי ידע שאי פעם הסרט האהוב עליי היה 'שודדי הקאריביים'. אני לא יודע אם צריך לקפוץ ישירות לליגות הגבוהות של 'התפוז המכני', ובוודאי שלא לאלו של '2001' (שעליו כבר דיברתי, בין עשרות הפעמים שדיברתי עליו, איתך ספציפית, אם אני לא טועה).
בכל אופן, אין לי מושג איפה יש סרטים 'ישנים אבל איכותיים'. קודם כל 'ספרות זולה' יצא לפני 12 שנה, התפוז המכני לפני 35, בבל לפני שנתיים וכו'… לא רק שאילו לא סרטים ישנים, אלא שהעובדה שהם ישנים לא אומר שהם לא איכותיים, כך שה"אבל" הזה הוא מחוץ לתוכן. כן, זה ניטפוק אכזרי לחלוטין, אבל זה הרים לי גבה מספיק גבוה כדי לכתוב את זה.
ובקשר לסרטים:
אוסטין פאוורס – אין לי מושג למה בכלל אתה שם את 'אוסטין פאוורס' באותה רשימה עם '2001', 'התפוז המכני' ו'ספרות זולה'. כלומר, כן, זה סרט חביב, ובהחלט משעשע, אבל… מה? זה סרט משעשע בהחלט, ומאוד מצחיק בנקודות מסויימות. זה כל מה שאגיד עליו.
בבל – אכן סרט מצויין, אבל עדיף לך ללכת על סרט אחר של איניאריטו, שאף זכה להערכה גדולה אפילו יותר בזמנו – 'Amores Perros' המקסיקני הוא סרט עם אותו פורמט עלילתי של 'בבל', והוא אפילו יותר מוצלח. אזהרה: זה סרט קשה מאוד לעיכול. אבל אם כבר הזמנת את 'התפוז המכני', אני אניח שזה לא מדאיג אותך.
שמח נצחית מראש צלול – סרט שקצת קשה לתפוס, אבל בהחלט סרט נפלא שלוקח למיינסטרים את כל התכונות הנפלאות של הקולנוע העצמאי. בהחלט שווה צפייה, ועוד אחת, ועוד אחת.
קיל ביל – זאת צריכה להיות הבחירה שלך. כלומר, אם ב'קיל ביל' אתה מתכוון לשני החלקים. אם אתה מדבר רק על הראשון, תצפה דווקא ב'שמש נצחית…', גם אם זה לא בדיוק סרט חובה כמו שכולם אומרים (אם כי זה עדיין סרט מצויין). החלק הראשון הוא פשוט ענק, אבל הוא מתכווץ לעומת המשכו… מה שאני מבין הוא שמה"מסע" הזה אתה מנסה לצבור כמה נקודות בונוס בקולנוע איכותי לטובתך. 'קיל ביל' השני הוא, ללא ספק, הדרך הטובה ביותר להתחיל את דרכך אל עולם הקולנוע. הוא מלא בסטייל, יש לו תסריט מצויין, הבימוי של טרנטינו חלק כמשי ובקושי יש על מה להתלונן בסרט. זה מהסרטים הנדירים שגם צופה המיינסטרים הממוצע שמסתפק במעט וטוב לו, וגם הצופה היותר אלטרנטיבי\ביקורתי יכול להגדיר בין הסרטים האהובים עליו.
מקווה שעזרתי.
תודה, עזרת מאוד.
אני רק רוצה להבהיר שב'ישנים' אני מתכוון לסרטים שהם לפני 1נתי 2000, אני יודע שזה לא ממש ישן, אבל ככה אני…בקשר ל"בבל", הכנסתי אותו לרשימה רק בגלל שהוא מעניין אותי אישית ולא בגלל שהוא 'ישן ואיכותי' כנ"ל גם לגבי "אוסטין פאווארס" ו"ראש נצחית בראש צלול".
דווקא נראה לי שהגעתי להחלטה, פשוט אקח לי את "שמש נצחית בראש צלול". ואת שני סרטי "קיל ביל" אזיג אחר כך ביחד במבצע 3 ב 100 (מקווה שיהיה לי קל יותר לבחור את השלישי)
דרך אגב, אחרי צפייה בחמשת הסרטים שהיו מועמדים לאוסקר בקטגוריה הראשית וצפיה ב"פלאטון" אכן הבחנתי בשינוי קטן באופן שבו ראיתי סרטים.
סתכל מה תעשה.
תקנה את שני הקיל בילים ביחד עם ספרות זולה ותזמין את המארז של סטנלי קובריק – יותר משתלם.
אני מופתע שאף אחד לא העלה כאן את הסוגייה הזו:
מה עדיף, פרסי אופיר או פול מקרטני?
ואיפה פה הסוגייה?
מעריצי מקרטני ילכו להופעה, פרסי אופיר לא יגרמו להם להשאר בבית דבוקים למסך.
לי אישית אין עניין לא במקרטני ולא באופיר.
בהייה בצבע מתייבש עדיפה על פרס אופיר.
בחייך, רד, את אומר את זה כאילו זה דבר רע.
בהייה בצבע מתייבש יכולה להיות דבר מעניין מאוד.
בדומה, אנשים עומדים לשלם הרבה כסף בשביל לבהות בחיפושית מתיבשת.
שאלה (שהאמת היא שאין לי מושג מאיפה היא הגיעה לי פתאום...):
עד כמה מפורשת יכולה להיות סצינת מין בסרט שמדורג PG-13?
האם בכלל יכולה להיות רמיזה כלשהי לסצינת מין בסרט שמדורג PG-13, או שחלק מההגבלות של הדירוג הזה הן שלא יהיו בסרט סצינות מין ואפילו לא שום רמיזה כלשהי לזה ששתי דמויות קיימו יחסי מין?
שאלה (שהאמת היא שאין לי מושג מאיפה היא הגיעה לי פתאום...):
אני חושב שב PG13 לא מראים סצינות מין או משהו בסגנון, אבל כן יש איזכורים ל מין. כמו חברים נגיד.
(ואגב, אני לא מבין איך חברים מדורגת מגיל 8 ומעלה אצלנו :-0. בסופו של דבר, כמעט כל פרק שם הוא על סקס…)
מותר, אבל לא מפורשת מדי.
משהו בכיוון של תנועות מעלה-מטה או שמיעת אנחות על רקע תמונה לא ברורה של השמשתתפים בסצינה.
הסבר היתולי לשיטת הדירוג:
http://www.youtube.com/watch?v=X-RzN3Sr6L4
(הקטע לקוח מתוך הסרט הנהדר על הMPAA וטמטומו).
צריך להבהיר שהוא היתולי רק בדרך הצגת הדברים.
העובדות שהוא מציג עצמן הן רציניות ונכונות.
וואלה? אפשר להראות תחת חשוף ולהגיד ''שיט'' כשהדרוג הוא PG?
לא ידעתי את זה. תודה.
משהו מאוד חולני בתפיסת עולם שחושבת שסקס הוא Aberrational.
משהו מאוד חולני בתפיסת עולם שחושבת שסקס הוא Aberrational.
נכון, ומצד שני יש משהו מאוד מעוות בצורה שבה רוב הסרטים מציגים סקס.
זה לא מצד שני, זה אותו מצד ראשון.
הסרטים שמציגים סקס בצורה מעוותת אינם דווקא ה-NC-17, אלא (נדמה לי) יותר ה-R ואפילו ה-PG-13.
הסבר היתולי לשיטת הדירוג:
בעקבות השרשור הזה ראיתי את הסרט עצמו not yet rated.
נהדר. ומטריד.
http://uk.youtube.com/watch?v=MjJ56BUPnSw&feature=related
רמיזות קלות יש גם ב PG
רמיזות קלות יש גם ב PG
באמת? ראית פעם סרט שדורג PG והיתה בו רמיזה לסצינת מין? איזה?
רמיזות קלות יש גם ב PG
מי הפליל את רוג'ר ראביט
אה, זה. ב'מי הפליל את רוג'ר ראביט' יש הרבה יותר מסתם רמיזה ליחסי
מין.
בגרסה הקולנועית, ממה שהבנתי, יש סצינה שבה מראים (לשניה, אבל עדיין מראים) את ג'סיקה ראביט ללא תחתונים.
וחוץ מזה, בסרט נאמרות שתי המילים המאוד לא חינוכיות "son of a bitch" ו"what the hell".
אני מתפלא שהוא קיבל דירוג של PG.
לגבי רוג'ר ראביט
העניין לא ידוע בוודאות, אבל ניתן לבדוק זאת במכשיר הלייזרדיסק שבביתך.
http://www.snopes.com/disney/films/jessica.asp
אה, זה. ב'מי הפליל את רוג'ר ראביט' יש הרבה יותר מסתם רמיזה ליחסי
אני חושב שלפני שנות התשעים, עוד לא היה קיים דירוג PG13 והאופציה האחרת הייתה R.
דרוג PG-13 קיים משנת 1984
הסרט הראשון בהפצה רחבה שקיבל את הדרוג הוא "השחר האדום". לפי ויקי, הדרוג הוסף בעקבות תלונות של הורים על כך ש"אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור" ו"גרמלינס" היו אלימים מדי בשביל דרוג PG.
כיום גם בפרסומות שמשודרות בערוצים שמיועדים גם לילדים ישנן רמיזות בוטות או יותר גרוע
מצחיק
היום בזפזופ מקרי לערוץ הילדים ראיתי פרסומת ובה נאמר "mother fucker". טוב, נו, זה ראפ אז זה בסדר.
מצחיק
שמעתי גם "קוקסינל" ו"פאק" כשאחותי הקטנה צפתה בערוץ "הילדים"
גם אני שמעתי את זה
נפגשתי עם חבר שעשה בייביסיטר לילדים של השכנים. הילד הגדול (בן 9 או 10) אמר לאחיו הקטן ללכת לחדר כי אסור לו לצפות ב"השמיניה", מכיוון שהסדרה מפחידה מדי ומכילה שפה גסה. על ההתחלה רצחו מישהו והמילה "שיט" נזרקה לאויר כמה פעמים במהלך הפרק.
באותו רגע נזכרתי בפעם אחת בשנות ה-90 שמנחה בערוץ הילדים (אולי עינת ארליך) אמרה בטעות "תחת" בשידור חי והתנצלה מייד.
והיה גם פרק של הפיג'מות
שבו אחת הדמויות אמרה "פאק".
גם בפרק אחד אמרו ''סקס''. ובאחר הייתה רמיזה בוטה מאוד לסקס.
(הפרק הזה היה גרוע לעומת התכנית, שהיא דווקא טובה, אבל העליבות של הפרק הזה לא מתבטאת ברמיזה מינית)
למען האמת, לאחרונה ערוץ הילדים מפסיק להיות שמרני כל כך, ואני חושב שזה דבר טוב. לא שמעתי את מילת ה-F בבסדרות אמריקאיות שמשודרות בערה"צ, אבל כל זב חוטם יודע שזה לא נורא שילד ישראלי אומר פאק, ואם תחפשו טוב מאוד, תמצאו גם באמריקה אנשים שלא חוששים להגיד ליד הילדים פאק. מישהו אחד אמר לי "what the fuck are you doing" וכשהייתי במעלית שני אנשים החליפו לידי שיחה שנראית מסרט של קווין סמית'.
למען האמת
האחיין שלי בן ארבע ומאוד אוהב לומר "חרא". אני יודע שהוא לא למד את זה מערוץ הופ ושהסרטים שהוא רואה לא מכילים שפה כזו (הוא כבר מפתח חיבה לפיקסאר וזה טוב). כנראה שהסרטים וסדרות הטלוויזיה לילדים פשוט מנסים להיות איב"י*, תוך ירידה לרמה של הילדים במקום לנסות את ההפך. נתקלתי לפני כמה שבועות בפרק של "החיים"** והשפה שם נשמעת פתאום ארכאית משהו. קשה לי להאמין שילדים שההורים שלהם גדלו על הסדרה מתחברים באותה מידה לתמונה החיוורת ולשפה המשונה.
*אפל יותר, בוגר יותר.
** באופן אירוני, נתתי בתור דוגמה סדרה שמציגה סקס בחיק הטבע בפתיח.
לילדים בימינו יש טעם טוב בסרטים.
בעיקר בגלל שסרטי הילדים של היום מקבלים שיפור משמעותי. כבר סיפרתי לכם את סיפור הילד-מהשכבה-שלי-וחברו-שצפו-בארץ-קשוחה, נכון?
מה שכן, הילד היחיד שמצאתי שמכיר את טרנטינו התגלה כאידיוט בתחום אחרים, והוא מבטא את השם שלו לא נכון.
לילדים בימינו יש טעם טוב בסרטים.
לדעתידווקא סרט שיש בו אלימות יותר מומלץ לילדים מסרט שיש בו שפה גסה או עירום.
לא אמרתי ההפך.
מעניין.
לדעתי, עדיף שילדים קטנים ונוחים להשפעה יקללו כמו השכנים המטורפים שלי[*] ויחשבו כל העת על ציצים, ולא יחשבו שמגניב להרביץ לאנשים עד זוב דם או לפוצץ מכוניות. במקרה ראשון הם לא באמת יכולים להזיק למישהו, אלא אם כן הנטיות הללו הופכות כפיתייות. במקרה השני כן חלק מהילדים, לא כולם, אבל חלק, עלולים להפגין אלימות כלפי אחרים כי מה, וין דיזל עושה את זה, ווין דיזל גבר אמיתי, כמו שאנחנו רוצים להיות, אז נתנהג כמוהו.
_____________________________
[*] אין כמו קריאת ספר בגינה שמופרעת מפעם לפעם על?ידי קריאות "נו, מה את רוצה ממני, נו, בת זונה?!," "תעזבי אותי בשקט, זונה זקנה!" ולכלב: "תסתום את הלוע כבר, בן זונה!". ברוסית זה נשמע יותר טוב.
היו על זה כבר כמה דיונים ארוכים באתר,
ובאחד מהם הבאתי מחקר המסכם עשרות מחקרים בנושא, ומראה שאחרי גיל צעיר מאוד, צפייה באלימות בטלוויזיה / קולנוע אינה משפיעה על הנטיות לאלימות של הילד כלל.
כן?
טוב, מחקרים מתמצאים בנושא יותר ממני. במחשה שניה, מה שאמרת הגיוני. אילולא זה היה המצב, העולם היה הרבה יותר אלים.
מצד שני, לדעתי, אמורה להיות לחשיפה מתמשכת לאלימות מגיל צעיר יחסית, נגיד חמש?שש, השפעה על נפש הנחשף, אף אם לא מדובר בהגברת הנטייה לאלימות. אבל אני לא מתמצא בנושא, ואינני יכול להגיד האם ההשפעה הזו היא חיובית, שלילית או נייטראלית.
תגידו, נדמה לי או שאני המגיב שהכי קל לשנות את דעתו?
לא, אתה פשוט פתוח לשמוע דעות אחרות.
זה די נדיר, למען האמת, ותכונה ראויה להערכה.
בכל מקרה, במרבית הדיונים – בכל נושא שהוא – יש מחסור חמור בנתונים: אנשים פשוט אומרים את דעתם. יש סוגיות שהעיסוק בהן לא צריך להיות – או לפחות לא קודם כל – מוסרי או פילוסופי או תיאורטי, אלא אמפירי. זאת אחת מהן, נדמה לי.
מעניין.
התכוונתי דווקא לסרטים שבהם האלימות מוצגת כלא מוסרית ושגויה ולא לסרטים שמעודדים את הצופה להשתמש באלימות, אני בעצמי נחשפתי בילדותי לתכנים רבים שמכילים אלימות ושפה גסה ונכון לעכשיו, נראה שהם לא השפיעו עליי,
אבל מצד שני, יכול להיות שהם ישפיעו בעתיד, אחרי הכל אני בסה"כ בן 12
היית אומר. טלפטיה היא לא תחום שאני חזק בו.
כאמור, אלימות על המסך כנראה אין לה השפעה על נפשות הצעירים. לכן אין לך סיבה לדאגה.
זה לא טעם טוב בסרטים.
זה טעם רע בילדו?ת.
אחלה פאנץ'.
לא בהכרח נכון, אבל פאנץ' טוב. אם הייתה לי את הדעה שלך, ההודעה הזו הייתה רק הילולציה כלפיך.
אפשר לצפות בעלילותיו של אנטון שיגור והגז ולהשאר ילד. אני וחברי (כולל המעריץ של האחים כהן) עורכים מפגשים כל הזמן וזזים לשחק מחבואים והכל. בכלל, הייתי בטוח שתמיד אומרים "אה, אחי הגדול היה מגניב אותי ל'נהג מונית'."
אני מקנאת בכול מי שיש לו אח\ות גדול שהגניב אותו לנהג מונית.
אח שלי התפלצץ כשהוא שמע שאני הולכת לראות את הר ברוקבק, או שקראתי את 'סופו של מיסטר Y'.
מצד שני, הוא זה שהמליץ לי על מועדון קרב.
'צטערת,
אבל אני עדיין לא מעיז לקרוא את ק. צטניק שוב אחרי שקראתי אותו בכיתה ו', והטראומה שקיבלתי אחרי שראיתי את 'בעל זבוב' בכיתה ז' עדיין צרובה לי בזיכרון. לפעמים, בממוצע, להגבלות גיל יש סיבה, גם אם הקופאי באותו זמן לא שם עליהן קצוץ.
לרגע ראית אותי אומר אחרת?
למען האמת
יותר נכון לומר שהם מנסים להיות "בוגרים" יותר ו"מגניבים" יותר.
והיה גם פרק אחד שאמרו: ''אני אוהב תותים''.
נו, הגזמתם.
''סינמאניה''- סכיזופרנים בע''מ.
השבוע הזדמן לי לצפות בסרט הדוקומנטרי של אנג'לה כרייסטילב וסטיבן קיג'אק 'סינמאניה'.
בקצרה, הסרט מגולל את סיפורם הלא שיגרתי של חמישה אנשים 'חולי קולנוע', ועל הכפייה התמידית שלהם להספיק כמה שיותר צפיות בסרטים.
מה אפשר לומר, צריך לראות כדי להאמין. האנשים האלו לא באמת אוהבים קולנוע, הם אובססים לגביו, הם משועבדים לו. "אני לא עובד בתור עו"ד וחי מקצבאות סעד כדי להספיק לראות כמה שיותר סרטים." אחד מהם אומר. לאותם אנשים, שוודאי נמנים בין יחידי סגולה, אין כלל פרופורציה, החיים שלהם סובבים סביב הסרט הבא ואיך הם יספיקו את הרכבת במהירות הבזק לבית הקולנוע. "אני מכין לוח זמנים מפורט של זמני הקרנה כדי לקחת בחשבון את כמות הסרטים המקסימלית שבהם אני יכול לצפות ביום." אחד אחר אומר. וזה מטריד. מאד. כי הם לא יכולים להנות מקולנוע באמת. אין להם זמן לעכל את הסרט, לחשוב עליו ולהבין אותו. לחפש מסרים או למצוא תובנות. מיד בתום הכותרות הם מחלצים רגליהם, עוקרים ממושבם ומזדרזים להקרנה הבאה. זו לא אהבה, זה אונס.
בכל אופן, הסרט מעניין והכניס אותי לפקטור מסוים לגבי הדברים שאנחנו עושים ומתי הגבולות נפרצים. למרות שבאמצעו הסרט הופך מדיון קולנועי אישי לכתבה צהובה הוא עדיין שווה צפיה ולו רק בכדי להבין היכן אנחנו עומדים.
אמרתי לך.
Death Race 2000 במקורי הוא סרט ענק. תנסו לראות אותו ב"יס" מידי פעם משדרים אותו .
זה סרט ממש ממש מצחיק של ערסים אמריקאים שדורסים אנשים ברחוב עד שמישהו נוקם בהם. זה פשוט קורע ומזכיר את גריינדהאוס.
איך אני נרשם לאתר (אם אפשר בכלל?)?
לחץ על הקוביה שכתוב בה ''התאמה אישית'',
שנמצאת בצידו הימני של המסך, מתחת ל"בכללי" ו"דוח קופות שבורות".
כן, ושלחתי את האימייל, רק ששום הודעה לא נשלחה לי
(ובדקתי אחרי יום וחצי)
לא היית אמור לשלוח כלום, רק לרשום את כתובת האמייל שלך
בשדה (?) המתאים. אולי כדאי לך לנסות שוב, או לשלוח אימייל לעורכים אם אתה בטוח שפעלת נכון.
מישל פייפר (דהה!)
אבל אחד מהדברים היחידים הטובים בבאטמן לנצח הוא
שהוא הצליח לניקול קידמן להיות סקסית ברמות שאותי אישית מחרפנות חושים(מעיין נערת פילם נואר כזאתי,ואני לא מדבר על פאם פאטל)
האם היו
סופי שבוע גרועים יותר ממה שכנראה יהיה הסוף שבוע הקרוב?
http://www.boxofficemojo.com/daily/chart/?sortdate=2008-08-29&p=.htm
היו
http://www.boxofficemojo.com/weekend/chart/?yr=2001&wknd=37&p=.htm
בסופ''ש המדובר כאן הסרט ה-10 הרוויח 755 אלף דולר.
במקום העשירי אז הסרט הרוויח 3 מיליון דולר. אני לא יודע מה בקשר לשאר סופי השבוע, אבל הסופ"ש הזה הרבה יותר יבש מהסופ"ש הקודם.
וה-500 של באטמן עז?
באטמן לא הגיע ל-500.
וגם אם הוא היה מגיע אז זה לא היה אומר שהסופ"ש הזה לא מתעלה על הסופ"ש שהזכרת.
בוא לא נהיה קטנוניים על מיליון פחות - הוא כן
אבל לא בשבוע הזה. זכור לי רק סוף שבוע אחד דל כל כך כמו הראשון שהוצג, והוא דווקא כן היה הסופשבוע אחרי ה-11 בספטמבר (מה שמסביר את ההכנסות הנמוכות) – אבל שש שנים אחרי. חפש אותו בדוחק"ואים, תשתעמם עד אינסוף.
שוב - לא.
השבוע של ה-11 בספטמבר לא היה כל כך נוראי: הסרט במקום הראשון הרוויח 93 מיליון דולר, שזה סכום מכובד מאוד.
אני לא חושב שהבנת אותי.
אני מסכים איתך. פשוט ציינתי שאנחנו מדברים על הכנסות סופשבוע ולא ההכנסות הכוללות של הסרטים, כך שה-500 של באטמן הם לא ממש משהו להצביע עליו.