קר. בצפון שלג וברד, אבל דו"ח הקופות השבורות אמיץ ועז לבב הוא. הוא לא ירא ממזג האוויר, אלא אם כבר, משחקי הפוטבול של יום ראשון קצת מורידים לו את הלב לתחתונים. מסכי הקולנוע נשארים נמוכים ובלי צבעים, כי כולם מרותקים לטלוויזיה. כוסות הקולה מסודרות על המדף, ואין שם אף ינקי שימלא אותן שתייה.
ובמעבר חד: לאמריקאים, עכשיו זה ברור, יש זיכרון של דג. בכל פעם שיוצא סרט-שחורים, הם משתאים מחדש עד כמה הוא מצליח, וממלמלים לעצמם שהסרט השיג סכומים גבוהים יותר מכל מה שחזו לו. מילא הקהל, אבל הייתי מצפה שעסקני הסטטיסטיקות והמנבאים למיניהם, ילמדו מניסיון העבר, ויבינו שיש שוק לסרטים האלה.
מצד שני, מספיק לקרוא את תיאור העלילה של 'Are We There Yet?', כדי להבין למה אף אחד לא נתן לסרט הזה סיכוי. ב-'Are We There Yet?', ניק (אייס קיוב) מנסה לשווא לקבוע דייט עם סוזאן (ניה לונג, 'אלפי לא בנוי לקשר', 'ביג מאמא'), שגרה רחוק. היא מתגעגעת לילדים שלה, והוא, במחווה אבירית, מציע להסיע אליה את שניהם. הילדים, כמה מצחיק, בטוחים שאף אחד לא טוב מספיק בשביל האמא שלהם, ותוך כדי נסיעה הם עושים לו את המוות. קטעים איתם.
הסרט כבש את המקום הראשון בטבלה, עם 18.5 מיליון דולר, ואף אחד מהמבקרים לא מבין איך זה קרה. אם יש דבר אחד טוב בסרט, הם מודים, זה אייס קיוב, שמשחק ממש טוב ואפילו חושף את הצד הרגיש שלו – שינוי מרענן של ממש. אבל ממילא לכולם היה ברור שהאשמה היא בסרט. קלישאתי, נוסחתי, לא מצחיק, זול, גס (היי, כמו 'ריקי ריקי'!), ומגיע מבמאי של קומדיות-זבל עתירות סכרין ומסרים חינוכיים לכל המשפחה (בריאן לבנט, 'Snow Dogs', 'משפחת קדמוני' ופעם מזמן גם 'בטהובן'), שכנראה חי ביקום משל עצמו, וממציא לעצמו את כללי הקולנוע.
ולא, אין הרבה סיכוי ש'זה עוד רחוק, דרדסבא?' יגיע לקולנועי הארץ. לא בגלל שהוא זבל של סרט, כמו בגלל שהוא סרט עם שחקנים שחורים. וזה, בניגוד לסרטי כריסטמס, לא אמור לעניין את הקהל בארץ.
בואו נקפוץ אל המקום השישי. 'Assault on Precinct 13' נשמע כמו שם של משחק פעולה סטנדרטי, והמציאות לא רחוקה מאד – מדובר בדרמת אקשן, עם אית'ן הוק ולורנס פישברן, רימייק לסרט משנת 76', של ג'ון קרפנטר. הסרט מתרחש ערב השנה החדשה. בצד אחד של הבמה, השוטר הטוב אית'ן הוק, המתייסר תמידית עקב זיכרונות רעים. בפינה השניה – מריון בישופ (לורנס פישברן), מלך הפשע המקומי. במהלך קרב, נתפס בישופ ומובל – ביחד עם אסירים נוספים – אל בית הכלא השמור ביותר. אך סופה עזה מאלצת את האוטובוס המשטרתי המאובטח לנחות בתחנת המשטרה של אית'ן הוק. לרוע המזל, חבורת חמושים פורצת פנימה ומרססת את המקום, כשהיעד העיקרי הוא ברון הפשע. השוטרים הורגים את האורחים, אך מנחשים כי בקרוב יגיעו עוד הרבה כמותם. בצר להם, הם מציעים לפישבורן ברירה: לקחת את הגלולה הכחולה, ולהצטרף לכחולים במאבקם, או לקחת את האדומה, ולמות.
כללית, הסרט קיבל ביקורות חיוביות, אבל לא מהסוג לו קיוו היוצרים. המבקרים מסכמים שמדובר ב-B-Movie נוסחתי למופת, וכיוון שהן החיוביים שבהם והן השליליים מסכימים על אותן נקודות בדיוק, אין הרבה מה להוסיף מעבר לכך.
ארבעת המובילים מהשבוע שעבר ירדו כל אחד שלב באופן יפה ומסודר. 'פנטום האופרה', שנוקט בשיטת ההפצה ההדרגתית, רשם עלייה בהכנסותיו (אבל נשאר תקוע במקום התשיעי). חותמת את הטבלה, ג'ניפר גארנר עם 'אלקטרה'. מזל שהיא עשתה את הסרט הזה בו, בין שאר הנפלאות, אלקטרה גם יודעת לצנוח מגבהים. מזל, כי 'אלקטרה' ספג השבוע ירידה של 69% ברווחיו (וגם ככה היתה לו פתיחה לא מזהירה במיוחד).
בשבוע הבא, נשב בפינה, 'Alone in the Dark', בסרט אימה על פי משחק וידאו. מי שזה לא יספיק לו, יוכל לראות חברים דמיוניים מאיימים ב-'Hide and Seek'. וגם 'מיליון דולר בייבי', אחרי שיקבל את המועמדויות לאוסקר הצפויות לו, ירחיב את ההפצה ויסתער על העשיריה אחרי כמה שבועות בשוליים.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
היה המשחק שבשבילו קניתי Sound Blaster, בתקופה בה כרטיס קול במחשב נחשב לסוג של מותרות. הייתי מכבה את האור, מגביר את הרמקולים המצ'וקמקים, ומבהיל את עצמי עם המשחק האפל והמפחיד הזה. אח, הנוסטלגיה. אם הסרט יצליח לשחזר ולו רק רסיס ממנה, אני אהיה מאושר. ומפוחד.
הוא לא.
זה סרט של Uwe Boll, תופעת טבע משונה שעל פי כל הדיווחים (לא ראיתי אף סרט שלו), גורם אפילו לפול אנדרסון להיראות כמו פול תומס אנדרסון.
דן, להוכחה ראה כאן:
http://www.apple.com/trailers/lions_gate/aloneinthedark/large.html
ומסכן כריסטיאן סלייטר שנאלץ להדרדר לסרט כזה. כן אני יודע, צריך לחיות ממשהו.
למה לא הפוך?
נגיד להפוך את Dancer in the dark למשחק מחשב?
מה שאני זוכר מהמשחק (חוץ מהחור ברצפה שהתעקשתי ליפול דרכו בגרסת הדמו) זה את הגרפיקה החדשנית והמרהיבה שבו. למי שלא יודע, פעם אנשים שעשויים ממשולשי פיצה נחשב לחידוש טכנולוגי.
חוץ מזה, מה צריך לעשות כדי ש"זה עוד רחוק דרדסבא?" יהיה שם הסרט כשיצא בארץ לוידאו?
עצומה?
דבר אחד אני לא מבין
זה נראה לי תופעה חדשה של השנה האחרונה שהמון סרטים יוצאים קודם בהפצה מוגבלת לכמה שובועת ורק אחרי כמה שבועות הם יוצאים בהפצה מורחבת…
כזכור לי כמעט כל סרט השנה עשה ככה.
ואני שואל למה לסרט לפעמים להיות חודש בהפצה מוגבלת?
כדי שיהיו קבילים לאוסקר
אבל ינואר/דצמבר הוא חודש מחורבן לסרטים שרוצים להרוויח כסף, פגוש את הפוקרס הוא לא דוגמה!
אז עושים להם את כל הטראראם בפברואר סוף ינואר.
זה כמו שהפרסומות המיתולוגית של אפל מהסופרבול של 84' הוקרנה חודשיים לפני זה באיזה תחנה נידחת בצפון מזרח ארה"ב ב-2 בלילה על מנת שתהיה קבילה לתחרויות הפרסומות.
התמונה בראש העמוד
יכול להיות שהיא היחידה שניתן להשיג מהסרט. ב'עכבר כל העיר', במדור המשונה "שוברי קופות", מופיעה התמונה מראש העמוד, רק שהיא הפוכה (תמונת ראי).
למה משונה?
למה משונה?
משונה מאיפה הם קיבלו את הרעיון לכזה מדור
אוי, נו.
המון מגזינים/אתרים ברחבי העולם מפרסמים בקביעות את העשיריה המובילה של ארה"ב. לצערי לא אני המצאתי את זה.
הזמנות לGMAIL
יש לי במקרה כמה מיותרות, ככה שאם מישהו רוצה, צרו איתי קשר.
הזמנות לGMAIL
גם לי יש ארבע הזמנות מיותרות. אם מישהו מעוניין (או מישהי מעונינת)- שלחו מייל לכתובת שלי שמופיעה למעלה.
הזמנות לGMAIL
הן כבר מזמן לא שוס גדול. גם לי יש כמה, ואני חושב שכל מי שהיה עשוי להיות מעוניין בהן כבר קיבל.
הזמנות לGMAIL
יכול להיות, אבל מה אכפת לי להציע?
אמרתי שאסור להציע?
סתם מתוך סקרנות -
בהתחשב בעובדה שחלקים נרחבים מתאי הדואל היום נותנים ג'יגה, מה השוס הגדול בג'מייל?
סתם מתוך סקרנות -
יש כמה דברים קטנים שעושים אותו יותר נח מהממוצע:
1) Google search על התיבה שלך.
2) חסל סדר המבנה ההיררכי – במקום תיקיות יש קטגוריות ומייל יכול להיות שייך לכמה בו זמנית.
3) איגוד של מיילים ותגובות לשיחות. זה מתבצע באופן אוטומטי על פי הכותרת. מאוד נח.
4) POP3 חינם. זה אומר שאתה יכול לקנפג את תוכנת הדואל שלך לג'מייל, מה שאי אפשר לעשות עם אחרים.
זה נשמע כמו פרסומת? למען הסר ספק, אני לא מקבל מהם כסף. אני סתם מרוצה. תרגישו חופשי למחוק את ההודעה הזו.
מש''א, וגם NOTIFIER
ועוד הרבה דברים קטנים ונוחים מאוד שכיף להשתמש בהם וחוץ מזה, כשגוגל ישלטו בעולם אני רוצה להיות מסוגל להגיד שאני הייתי איתם לאורך כל הדרך – ככה אני די בטוח לא אשלח לסיביר.
בעיקר יחסי ציבור טובים.
איך שולחים ביקורת ?
פשוט כותבים ושולחים (דרך ''כתבו לעורכים'')
Firecracker
מישהו יכול לספר משהו על הסרט Firecracker בכיכובו המפתיע של מייק פאטון (סולן Faith No More, Mr. Bungle ועוד)?
הטריילר נראה פלזנטווילי למדי:
http://www.dikenga.com/films/firecracker/trailer/video/FCT-HIGH.mov
Firecracker
אני זוכר שבערך לפני 4 שנים מייק הודיע באתר של הלייבל שלו (ipecac), על כך שהוא עומד לשחק בסרט הזה, כשאז זה היה תפקיד שולי של שורה אחת לצד הגיבור – שהיה אמור להיות דניס הופר. שנה לאחר מכן הוא שודרג למקומו של הופר, ומאז לא שמעתי על הסרט עד עכשיו.
אז הוא אמר שהדמות שלו היא של אדם איום ונורא בסרט דפוק (במובן הטוב של המילה לטעמי), ושהתסריט מאוד דומה לסרטיו של דייויד לינץ' (אחד האלילים של מייק). אם אני לא טועה, קראתי אז שדניס הופר אמר ש"זה התסריט הטוב ביותר שקראתי מעולם".
בכל מקרה, ממה שקראתי על הסרט עכשיו נראה כי הוא באמת פנה לכיוון לינצ'י, ולא לפלזנטוויל המצטייר בטריילר. (באתר הרשמי שלו, גם מביאים ציטוט שאומר "הסרט שלינץ' היה רוצה להיות מסוגל לעשות אותו").
בהחלט נראה מסקרן, ואני מאוד מקווה שהוא באמת יצליח למצוא מפיצים.
סתם מתוך תהיה, הסרט "לקחת חיים" הוזכר אי פעם באתר הזה?
(כי אם לא, אז אני רוצה לנצל בימה חגיגית זו, ולציין שמדובר בסרט מחורבן מחורבן מחורבן)
צודקת צודקת צודקת צודקת.
כן.
בכלל, אני לא חושב שיהיה על זה הרבה ויכוח (אלא אם כן נעשה סקר "הסרט הכי גרוע של אנג'לינה ג'ולי").
אה, אז אני לא האומללה היחידה שיצא לה לשבת שעה וחצי מול הזוועתון הצפוי מראש עד כאב?
הייתם יכולים להזהיר אותי מראש.
אני חושב שהיחיד שיצא מסופק מהסרט הוא איתן הוק.
גם אני ראיתי אותו,
אבל הייתי במצב רוח מתאים לצפייה בסרטים אידיוטיים, כך שהוא התאים בצורה מושלמת. בדיוק כמו אתמול, שישבתי מול הטלוויזיה החדשה של הוריי, כשאני נראית כמו אוגר עקב עקירת שן בינה אלימה במיוחד*, ו"טיימליין" היה בדיוק מה שהייתי צריכה.
*העקירה הייתה אלימה, כמובן. השן הייתה חסרת אונים וחפה מפשע.
שיניים הן לעיתים רחוקות תמימות כפי שהן מציגות את עצמן.
רגע רגע...
זה הסרט עם אנג'לינה שבו היא פוגשת את ההומלס שאומר לה שנותר לה עוד שבוע לחיות?
לא.
זה הסרט שבו אנג'לינה היא סוכנת FBI שבאה לעזור בחקירת רצח בקנדה.
לא.
אולי בגלל שאני יודע על הקללה של אנג'לינה, אולי בגלל שציפיתי לסרט גרוע ובכלל לא רציתי לראות אותו – הסרט הזה הפתיע אותי לטובה דווקא.
אפשר להשליך עלי עגבניות רקובות החל מ…שלוש…שתיים…אחד… עכשיו!
אני אומר את זה שוב: ציפיות נמוכות יכולות לשפר סרט גרוע הרבה יותר טוב מאלכוהול.
אה, אבל האם יותר ממבטא בריטי?
או משקפי שמש, או מה שזה היה, אי אז, מזמן? זו לא עצלנות – אני *עייפה* מדי לחפש את הסקר.
חטאנו. פשענו.
וכדי שלא תאמרי בעתיד כי לא הוזהרת מראש, "המדריך האנגלי למאהב האיטלקי" הוא סרט מחורבן.
אולי
יכול להיות שאני מסכים עם זה שזה סרט מחורבן, אבל בחיי- זו אנג'לינה ג'ולי! דבר ראשון, אי אפשר לצפות ליותר מידי מסרט שלה. אבל זה לא הקטע- כל דבר עם אנג'י מרצה עקב הנוכחות שלה (זה אולי *נשמע* כאילו אני סותר את עצמי לגמרי, אבל תאמינו לי- אני לא). בכל מקרה- יש כאן לא רק אנג'י, אלא חזה של אנ'גי!