נו?
כאילו, מה צריך לעשות כדי שמשהו יזוז פה?
גם השבוע, בדיוק כמו בשבוע שעבר ובזה שלפניו, הרבה סרטים יצאו לאקרנים, ואף אחד מהם לא הצליח למשוך תשומת לב. חודש שלם כבר עבר מאז הפעם האחרונה שבה סרט כלשהו הכניס 20 מיליון דולר בסוף שבוע אחד. על 30 כבר אין מה לדבר. הייתי אומר משהו על השפל בקולנועים, השנה הגרועה ביותר מאז וכו', אבל הדיבורים האלה הם כל כך הקיץ שעבר. כבר דיברנו על זה, ניתחנו, השווינו, מה עוד נשאר לומר? יש שפל. להשוות את סוף השבוע הנוכחי למקביל של השנה שעברה (שבו 'הטינה' פתח עם 40 מיליון דולר) זה פשוט עצוב.
במקום הראשון השבוע נמצא 'Doom – הסרט', אבל אין הרבה שמחה בניצחון הזה. גם משום שהתוצאה שהסרט השיג כדי להגיע למקום הזה היא בלתי מרשימה בעליל, 15.5 מיליון דולר, וגם משום שהסרט גרוע כל כך שעדיף לשכוח אותו כמה שיותר מהר. 'דום' הופק בכ-60 מיליון דולר, למרות שלא רואים את זה עליו, והיה אפשר לצפות ממנו ליותר. ל'דום' אין אפילו את התירוץ של 'סרניטי', שהיה מבוסס על סדרת טלוויזיה שלא הרבה אנשים ראו ונטול כוכבים קולנועיים; הוא הרי מבוסס על אחד ממשחקי המחשב המפורסמים ביותר בהיסטוריה, ומתהדר בדוויין 'The Rock' ג'ונסון. משתתפים בו גם קרל אורבן (איאומר ב'שר הטבעות') ורוזמונד פייק (הבלונדינית התורנית ב'למות ביום אחר'). 'דום' מצטרף לסטטיסטיקה ההולכת ומתחזקת: אף משחק מחשב עוד לא הפך לסרט קולנוע טוב. חלקם היו אמנם גרועים, אבל לפחות מצליחים, יחסית. 'דום' לא הצליח לעשות אפילו את זה: הכנסות הסופ"ש הראשון שלו קטנות יותר, למשל, משל כל אחד מחלקי 'האויב שבפנים' או 'מורטל קומבט', שלא להזכיר את 'טומב ריידר'. זה לא מבשר טובות עבור הקריירה של ד'ה רוק, ששוב ושוב מנסה להיות כוכב אקשן נערץ, וזה פשוט לא מצליח לו.
אל המקום השני נכנס 'Dreamer', שהוא סרט עם ילדה, ולכן, כמו בכל סרט עם ילדה, מככבת בו דקוטה פאנינג, הילדה בת ה-11 שכבר כיכבה ביותר סרטים ממה שרוב הילדים בני גילה ראו. זהו אמנם רק הסרט החמישי שבו היא משתתפת השנה, אבל נשארו עוד חודשיים, אז אולי היא תספיק עוד שניים-שלושה. את הסרט הזה כבר ראינו יותר מפעם אחת: מאמן סוסים (קורט ראסל) ובתו (תנחשו) מצילים סוסה פצועה שנחשבת לחסרת סיכוי, ומאמנים אותה מחדש בדרך למרוץ המה-שלא-יהיה הגדול. אם רק תחליפו את הסוסה בזברה, תקבלו בדיוק, אבל בדיוק, את העלילה של 'לרדת מהפסים', ואם תחליפו אותה בחיפושית תקבלו את 'החיפושית בהילוך גבוה'. ועוד לא אמרתי 'סיביסקיט'. כמו שאולי ניחשתם, 'חולמנית' הוא קצת נוסחתי וקיטשי. קצת. אבל למבקרים בארה"ב אין הרבה בעיה עם זה, ולכן הסרט מקבל יחס חיובי למדי, והכניס 9.2 מיליון דולר, כשבכך הוא מביא את הסך הכולל של הכנסות סרטיה של דקוטה פאנינג מהשנה הנוכחית בלבד ל-284 מיליון דולר.
'וולאס וגרומיט', שלא במפתיע, יורדים לאט. 25 אחוז פחות מאשר בשבוע שעבר, עדיין יש להם 8.6 מיליון דולר, ו-44 מיליון במצטבר. וגם אם זה לא נשמע כמו הון רב, זה עדיין הסרט המצליח ביותר שיצא בחודש האחרון. סרט האימה 'הערפל', שהיה במקום הראשון בשבוע שעבר, נפל כצפוי למקום הרביעי. האמת, בתור סרט אימה, ועוד כזה שנשחט על ידי הביקורות באופן כל כך יסודי, קצת מפתיע ש'הערפל' לא נפל הרבה יותר רחוק מהעץ. הוא איבד 43 אחוזים מהכנסותיו, ועבור סרט אימה זה דווקא לא רע. 'אליזבט טאון', הקומדיה עם אורלנדו וקירסטן, נפל יותר חזק.
במקום החמישי נמצא רודף האוסקרים 'North Country'. הסיפור המבוסס-על-סיפור-אמיתי של האישה הראשונה בארה"ב שהגישה וזכתה בתביעה על הטרדה מינית במקום העבודה, ובכך הפכה דורות של מנהלים לפרנואידים וסיפקה חומר לרוב פרקי 'אלי מקביל'. הגיבורה היא שרליז ת'רון, ששוב מעמידה פני אישה פשוטה ומכוערת – היי, זה עבד ב'מונסטר'. מסביבה נמצאים סיסי ספייסק, פרנסס מקדורמנד ושון בין. הבמאית היא ניקי קארו, הניו-זילנדית שהתפרסמה בזכות 'לרכב על הלווייתן' וכמובן היגרה להוליווד. בקיצור, הסרט הזה נושא על עצמו שלטי "For Your Consideration". הקהל לא מאוד התרשם, והביא לו 6.4 מיליון דולר. עתיד הסרט תלוי במידה רבה בהצלחה או בכישלון שלו בפרסי סוף השנה.
כאן נגמרת רשימת הסרטים החדשים בעשיריה המובילה, אבל לא רשימת הסרטים החדשים המעניינים. סרט אחד שניסה להיכנס לעשיריה ונכשל הוא 'Stay', מותחן על-טבעי עם יואן מקגרגור, נעמי וואטס, בוב הוסקינס והבמאי מארק פורסטר ('למצוא את ארץ לעולם לא'). ולמרות כל השמות האלה, הסרט נכתש על ידי המבקרים, הכניס בקושי 2 מיליון דולר, וכאמור, לא הצליח אפילו להיכנס לעשרת הגדולים. אכזבה רבתי.
מי שלא ציפו להיכנס לעשיריה הם 'Shopgirl' (סטיב מרטין, קלייר דיינס, ג'ייסון שוורצמן) ו'Kiss Kiss, Bang Bang' (רוברט דאוני ג'וניור, ואל קילמר) שני סרטים מרובי הייפ פסטיבלים שיצאו השבוע בהפצות מוגבלות אך מצליחות, ובשבועות הקרובים יתרחבו וינסו לגייס גם קצת בוחטות של ממש. עוד סרט שיצא בהפצה מוגבלת הוא 'האושפיזין'. רק לפני שבוע עזב את הקולנועים 'ללכת על המים', אחרי שהות ארוכה ופוריה שבה השיג 2.7 מיליון דולר, סכום שהיה משמח כל מפיק וכל קרן ישראלית. 'האושפיזין' ינסה לרשת את מקומו, ולצורך כך הוא מתחיל לא רע: בשישה בתי קולנוע ברחבי ארה"ב הוא השיג ממוצע נכבד של 11,000 דולר לאולם. רק קומץ מבקרים אמריקאים ראו את הסרט עד כה, אבל כמעט כולם קיבלו אותו עם הרבה אהבה ("סיפור עם מקסים", זו רוח הדברים). עד כדי כך שנדמה שהסרט היה יכול להיות מועמד לא רע להתקבל לקטגורית "הסרט הזר הטוב ביותר" באוסקר. כלומר, אם הוא היה נבחר. ואם האקדמיה הישראלית לא היתה מתעקשת לשלוח סרטים לאוסקר לפני שהם יוצאים לאקרנים בארה"ב, במקום אחרי, ובכך לחסל את סיכוייהם מראש. אגב, בניגוד להקרנותיו בארץ, בארה"ב הסרט דווקא מוקרן בשבת.
האם השבוע הבא יציל את המצב? האם סוף סוף נראה איזו קופה שבורה, סדוקה, או לפחות פגועה נפשית? 'זורו 2' מגיע, מה שיכול לעבוד אם מספיק אנשים עוד זוכרים את 'זורו 1'. גם 'המסור 2', 'The Weather Man' עם ניקולס קייג' ו'Prime' עם אומה ומריל. ככה שפוטנציאל יש.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
דום -מעל הציפיות(אהרו''כ)
אכן הקטע הכי טוב בכל הסרט, גם אני מאד אהבתי.
דום -מעל הציפיות(אהרו''כ)
היה צריך לעשות את כל הסרט ככה. וגם להכניס את IDDQD ו-IDKFA.
האם יש BFG בסרט?
נמצא? הוא בערך השחקן הראשי.
השאלה הכי מעניינת:
האם יש קוד אותו ניתן להקליד בסרט "דום" שהופך אותו לסרט טוב?
השאלה הכי מעניינת:
אם אין, שיוציאו לפחות איזה מוד.
דום -מעל הציפיות(אהרו''כ)
אכן כן
הכנתי מלא ציפיות נמוכות וקיבלתי סרט שדווקא לא רע
ןתגידו הם לא קצת אבל קצת הגזימו עם הכוח של הBFG ?
אה, אפשר לשאול מדוע?
חזרנו ל"עצבן את הוודוניסט"?
רסיס? רבב? טריז? שמץ? משהו?
סרניטי?
'סרניטי' נמצא השבוע במקום ה-17.
ירידה של 57 אחוז בהכנסותיו. זה באמת היה מעצבן אותך פחות אם הייתי מדווח על זה בדו"חקו?
'סרניטי' נמצא השבוע במקום ה-17.
אממ, אין מה לעשות..
תודה בכל זאת.
משחקי מחשק בקולנוע
http://www.msnbc.msn.com/id/9726659/
''מה צריך לעשות כדי שמשהו יזוז פה?''
לעצום עיניים חזק ולחכות לדצמבר?
שון בין - המקבילה המבוגרת לדקוטה פאנינג
הבחור נמצא בכל סרט שלישי שיצא השנה (טוב, כמעט).
ד'ה רוק..
לא מזמן הוא היה כל כך שנוא עלי לא סבלתי אותו, (ביחד עם סטיבן סיגל ועוד…) עכשיו אני לא שונא אותו ,אני גם לא אוהב אותו.. חשבתי אז שהוא רוצה להיות כוכב נערץ כמו שרשום בביקורת, אבל השבוע הוא התארח אצל דיויד לטרמן, הוא טיפוס דיי נחמד ובלי יותר מדי פוזות והוא גם צוחק על התפקידים שלו בסרטים, על כמה שהם מטומטמים.. אז ניתן להסיק מכך שהוא מנצל את הסטיגמה שנוצרה בשביל לקבל כסף והוא גם נהנה מזה ומהספורט שהוא עוסק בו, אז אצלי לפחות הוא יצא מרשימת עשרת השנואים (מגוחחים יתור נכון)..
אליזבת'טאון נפל.. תכננתי ללכת אליו בקולנוע, המבקרים טוענים שזה סרט גרוע?? כי מהטריילר הוא נראה מאוד יפה, ואני מאוד אוהב את קמרון קרואו.. איזה באסה..
יצאו מהדו''ח
מלחמת הכוכבים – נקמת הסית', 22 שבועות, 380M$
The Great Raid, 10 שבועות, 10M$ (כמעט לא טרחתי לציין אותו, אך בכורתו הוזכרה בדוחק"ו של 14/8: כתבה מספר 2855 )
האחים גרים, 8 שבועות, 37M$
חיים בלתי גמורים, 6 שבועות, 8.5M$
אוליבר טוויסט, 4 שבועות, 2M$ (זה כמעט שובר שיאי כשלון, לא?)
שאלת כמעט ברוטב תפוזים.
תיאורטית, האם ניתן לכתוב ביקורות גם על סרטים שהתפרסמו ממש מזמן, כמו נגיד, הגיבן מנוטרדאם.
כלומר, האם האתר מפרסם גם ביקורות כאלו?
זכורות לי שתי ביקורות על סרטים ישנים יחסית
שלגיה ושבעת הגמדים:
כתבה מספר 942
הדיקטטור הגדול:
כתבה מספר 1198
בשני המקרים, הביקורות יצאו במקביל להוצאה מיוחדת, או הקרנה מחודשת של הסרטים. אני מניח שאם תכתבי ביקורת על סרט שנחשב לקלאסיקה גדולה עד היום (למשל: הקוסם מארץ עוץ, קינג קונג, האזרח קיין), יהיה לה סיכוי טוב יותר להתפרסם מאשר ביקורת לסרט לא מוכר יחסית כמו הגיבן מנוטרדאם.
לפני שנה וחצי כתבתי ביקורת
על "האזרח קיין", וטרם פורסמה.
בקיצור, בדוק *לפני* שאתה כותב מה סיכויי הפרסום.
מצטער
בפעם הבאה, אני אפרוץ לאי-מייל של כל הגולשים בעין הדג לפני שאכתוב תגובה. זה לא יקרה שנית.
את התגובה של טווידלדי ניתן לפרש גם אחרת:
לא: פינגווין, לפני שאתה כותב שיש סיכוי טוב שיפרסמו, תבדוק שזה נכון.
אלא עצה לכותב ביקורת על סרט ישן: לפני שאתה כותב את הביקורת, בדוק מה הסיכוי שהיא תפורסם.
ואז כולנו חברים, ולא צריך לכעוס.
תודה שהסברת אותי.
(באמת! לא התכוונתי לפתוח מריבה).
אוי, נכון.
אבל כתבת את זה שניה לפני נסיעתך לארה"ב, ונדמה לי שזה תקע את העסק (כנראה כי היו לנו הערות או שאלות, ועם כל הבלגאן של כתיבה בעברית ויתרנו לזמן מה על שליחתן).
באמת צריך לחזור לביקורת הזו.
כמובן שכן
ואפילו לא תמיד זה לרגל הוצאה מיוחדת, או משהו כזה.
א-ב-ל.
זה לא קורה הרבה. רק ביקורות בודדות כאלה מתפרסמות כל שנה. כך שהסיכוי לפרסום הוא קטן הרבה יותר, וזמן ההמתנה ארוך הרבה יותר, מאשר ביקורות "מה יש".
כשאנחנו מקבלים ביקורות מכותבים-בפוטנציאל שאנחנו עדיין לא מכירים, בערך חצי מהן הן ביקורות על סרטים ישנים ומוכרים היטב, כשברוב המקרים האלה מדובר באחד הסרטים האהובים ביותר על כותב הביקורת. שוב ושוב אנחנו מסבירים שזה *לא* רעיון טוב. אין סרט שקשה יותר לכתוב עליו ביקורת מאשר הסרט שאתה הכי אוהב בעולם. ובכלל, לכתוב ביקורת על סרט ישן ומוכר זה הרבה יותר קשה מאשר לכתוב על סרט חדש: צריך גם להציג אותו בפני מי שלא מכיר אותו, וגם להתייחס אליו בפרספקטיבה הראויה; גם להתייחס למה שכולם יודעים, וגם להצליח להגיד עליו משהו חדש ומקורי. זה לא בלתי אפשרי, עובדה שזה כבר קרה, אבל עם ביקורות על סרטים עכשוויים הצ'אנס שלכם הרבה יותר טוב.
ראיתי קטע מהסרט ''דום''
וזה נראה גרוע ברמה. זה נראה שהשחקנים סתם קוראים טקסט בלי להוסיף לזה כלום.
ראיתי את זה באיזה תוכנית אירוח שהוא התארח בה והראו חלק מהסרט.
אני התביישתי בשבילו.
הוא דווקא שיחק בסדר גמור!
אה, על מי אנחנו מדברים בעצם?
הוא דווקא שיחק בסדר גמור!
על דה רוק.
לדעתי הוא פשוט משחק (וזה כולל גם את מה שהוא עשה במלך העקרבים) גיבור אקשן טיפוסי וחסר יחוד עם פרצופים קפואים שלמיטב הבנתי אמורים להביע קוליות ושליטה במצב. ואני עוד אוהבת אותו מהתקופה שהוא מתאבק, אז אי אפשר לאמר שאני משוחדת לרעה או משו.
הוא דווקא שיחק בסדר גמור!
אני דווקא הרגשתי נורא נשלט כשהוא את הפרצופים הללו…
לפי דעתי יש לבנאדם עוצמה על המסך , משהו מיוחד.
תראו את זה: יו בול יביים סרט על פוסטל (המשחק)
http://www.gamer.co.il/gamer2/php/doc.php?id=90276
נו, מצוין
כלומר, זה היה בוודאי גורם למעריצי המשחק ללבוש שק ואפר ולפרוץ בבכי היסטרי, אבל איזה מעריצים?
אני אהבתי את המשחק
לדעתי הוא (פוסטל 2) היה קורע מצחוק מרוב הסטלנות שלו והוא היה פשוט מעולה (חוץ מזמני הטעינה הארוכים שלו).
מה שכן, חבילת ההרחבה מיותרת.
דווקא אולי זה פרויקט שמצריך בימוי גרוע, אני לא יודע.
מה שמעניין אותי ביו בול זה האם הוא גיימר בעצמו או שהוא סתם עושה סרטים על משחקי מחשב?
שיט! גנב לי ת'רעיון.
נראה לי שיו בול חרד פחד מוות מהאפשרות שיצא עפ"י משחק מחשב סרט טוב, ולכן עושה את כל מה שביכולתו כדי למנוע את זה.
או שהוא פעיל של ארגון אנטי-משחקי או אנטי-קולנועי מחתרתי. זה יכול להיות הסבר טוב לכינוי המצחיק שלו.
מוזר
כל תגובה תמימה באתר הופכת בסופו של דבר לסרט באורך מלא.. קודם מהיר ועצבני 3, ועכשיו זה. נקווה ש'סקובי דו 3' הוא לא הבא בתור.
כל כך אבל אני חייבת
בביקורי האחרון בעיר הבירה מצאתי מתחרה נאה ל"סינמה קפה מוריה" על תואר "אחלה של בית קולנוע בעולם" – הלא הוא "לב סמדר" בירושלים!
בית הקולנוע הזה פשוט מדהים, יש לו המון אופי וממש כיף להיות שם. מומלץ בחום.
נשמח לקבל פירוט (אפשר במייל)
כי כרגע תיאור הקולנוע אצלנו לא מחמיא:
http://www.fisheye.co.il/chronica/cinema.php3?cinema=43
וזה המקום להזכיר שכל תיאור/ביקורת של בית קולנוע כלשהו יתקבל בברכה.
באמת?
סינמה קפה מוריה נחשב לאחלה בית קולנוע בעולם? אנחנו מדברים על זה שיש בו עמודים באמצע האולם שמסתירים לחלק מהכסאות?
לא.
בסינמה קפה מוריה אין עמודים באמצע האולם, או לפחות לא היו בפעם האחרונה שאני הייתי בו. הוא בעייתי מבחינות אחרות (כמו איכות התמונה והסאונד), אבל הוא ידידותי וחמוד.
לא.
מוזר. אני זוכרת שהייתי בו באחד הפסטיבלים והייתה בעיית עמודים. או ששינו את זה, או שאני פשוט מתבלבלת עם קולנוע חיפאי אחר.
בכל מקרה, לא ידעתי שיש שמחשיבים אותו טוב במיוחד.
עשיתם פעם סקר על הקולנוע הגרוע ביותר?
כי אם עוד לא אני מציעה את המתנ"ס, כלומר, את בית ציוני אמריקה כגרוע ביותר בתל אביב (אני מניחה שהיכן שהוא בארץ יש לו מתחרה, נניח ברהט). כמעט בכל הקטגוריות הוא זוכה – איכות תמונה, סאונד, מושבים, אולם ופופקורן. דווקא בקטגוריה אחת הוא מצטיין – יש בו סרטים טובים, וזה מה שכל כך מבאס בו. (נקודת זכות: בפואייה אפשר להתבונן בעבודותיהם של בוגרי החוג לפסטלינה מתקדמים ולהתחכך עם הברנז'ה של התאטרון היידישאי).
בעיה:
בית ציוני אמריקה לא מתפקד כבית קולנוע בשנים האחרונות. וכנראה בצדק.
וואלה
לא שמתי לב, כי מאז הפעם האחרונה שהייתי בו החלטתי להחרים אותו. אני שמחה שהוא יצא מהמחזור.
אם כך, רעיונות לסקרים אלטרנטיבים:
בית הקולנוע הכי נוסטלגי (קולנוע פריז ז"ל)
בית הקולנוע הכי עבש (גת יבדל"א, לא לאסמטים)
בית הקולנוע הכי קטן והכי מקורר (לב 4 אאל"ט בברר"ר, תביאו דובון)
בית הקולנוע שהכי קשה למצוא לידו חניה (פאר)
בעיה אחרת:
סקר כזה יצטרך להיערך עבור כל אזור בארץ בנפרד. מרבית הירושלמים לא מכירים את בתי הקולנוע בת"א ובחיפה, ולהיפך (שלא לדבר על ערים קטנות יותר בעלות קולנוע, שנחשבות מרכז/צפון וכו', והגרים בהן לא מרחיקים עד לעיר הגדולה בשביל סרט).
ואילו לי
מתחשק עכשיו עד מאד להכיר את האולמות בבוקה רטון
http://tinyurl.com/c7s9p
תשלח את הלינק הזה
לאמא של פראן פיין, והבת תודה לך מעומק ליבה.
אופס! דיברתי על טלויזיה….
העניין הוא
שככל הנראה, הקריטריונים שלי לבית קולנוע מוצלח שונים משל האחרים. כלומר, כל מה שיש לי להגיד בקשר לתיאור שקישרת אליו הוא שלא שמתי לב לשום דבר חריג במושבים, הם דווקא היו בסדר, ושהפסקה באמצע הסרט יש בכל בית קולנוע, ככה שממש לא מזיז לי אם זה לצורך טכני או לא.
אני, לעומת זאת, התלהבתי בעיקר מכך שסופסוף מצאתי בית קולנוע בארץ שיש לו אופי. כלומר: אוירה נחמדה, הרבה אנשים צעירים, תפאורה בתוך הקולנוע עצמו וששוכן במבנה עתיק ויפה.
כך שבסופו של דבר זה כנראה תלוי בטעם האישי.
בית הקולנוע אולי חביב ומגניב,
אבל אולם הקולנוע די מחפיר וישן לאללה. לא יודעת איך זה ביחס לשאר בתי הקולנוע בירושלים, אבל יחסית לאולמות שבקניון גבעתיים למשל, ממש על מגיע לקרסוליים אפילו.
שלא לדבר על זה שאנשים אסטמתיים
שרוצים להכנס למחששה שם (מה שקרוי "בית הקפה") שבמקרה חייבים לעבור דרכה בדרך אל האולם – רצוי שיצטיידו במסיכת אב"כ.
אני העדפתי לטייל שעה בחוץ בקור הירושלמי בחורף מאשר לשבת בתוך ענני העשן של המחששה.
זה היה הביקור הראשון והאחרון שלי במקום. לא מתקרבת אליו עד שמוכיחים לי באותות ובמופתים שאוכפים שם את איסור העישון במקומות ציבוריים.
אה כן, וגם האולם ישן ומחפיר לאללה, ולא חייבים להשוות אותו לבית הקולנוע הטוב ביותר בארץ כדי שהוא יצא רע.
מרצדס עדיפה על סובארו!
(במילים אחרות, וואלה, לא יודעת מה הביא אותי להשוואה המטופשת הזו…)
שלא לדבר על העובדה
שבפעם האחרונה שהייתי בו, חברה שלי הזמינה פסטה בבית הקפה ואז ישבה לה בסרט בישיבה מזרחית עם צלחת עמוסה פסטה ברוטב עגבניות משובח וצפתה להנאתה בסרט דרום קוריאני (וחילקה ביסים בנדיבות). עונג.
עכשיו הזכרת לי תמנונים.
זה דווקא היה להרגיש בבית.
כך שלא נצפו תמנונים ושאר סצנות מונעות-תאבון. כמעט.
קלמרי זה טעים.
טעים טעים - אבל לא כשר
את כשר ניסיתי. לא טעים
מצחיק, זה בדיוק ההפך ממה שאבא שלי נהג לומר.
כל פעם שמישהו היה אומר לו "אבל זה לא כשר", הוא היה עונה "לא כשר, אבל טעים".
או כמו שאמר פולי:
פיתה יבשה זה חמץ. פיתה טריה זה טעים!
Doom אכן גרוע
אבל אפשר להנות ממנו תחת התנאים הבאים:
• הגעת לסרט כשברור לך שעומד בפניך זבלון מהסוג הנמוך ביותר.
• אתה מלווה בחברים משעשעים (אם כי גם לגרור איתך חובב סרטי איכות ולקשור אותו לכיסא עשוי להניב תוצאות מעניינות).
• לא שילמת על הסרט (הזמנת כרטיס דרך סלקום, זכית בהגרלה, גנבת לילד חובב אקשן את הכרטיס).
כמו כן רצוי שלא להיות ממין נקבה וגיל צעיר מהווה יתרון כל עוד אתה לא רגיש מדי לאיברים פנימיים.
ברגע שכל הנ"ל מתקיימים, העסק הופך להיות מצחיק למדי.
סדרה של צרות. למה לא בקולנוע?
בידיעות אחרונות הייתה כתבה שניסתה להסביר למה יש זיבלונים בקולנוע שלא הפיצו אותם בהרבה מקומות בעולם, וסרטים כמו "סדרה של צרות" לא שודרו. יש תשובה חלקית. כי הספר לא מפורסם בארץ. למרות זאת, הם אומרים ששחקנים בעלי שם עולמי, כמו, נגיד, קיאנו ריבס, שהשתתפו בסרט כלשהו, בטח יביאו צופים. אז ככה? קיאנו ריבס עובר אצלם את ג'ים קארי ומריל סטריפ?
חוץ מזה, סדרת הספרים כן התפרסמה בארץ.
התפרסמה כן, מפורסמת לא.
אני חושבת שהכוונה היתה שהסדרה לא מוכרת מספיק.
לעומת הספר שעליו מבוסס 'כלה להשגה', או בכלל?
לא ביחס למשהו.
אני לא מכירה הרבה אנשים ששמעו על הספרים לפני שהחליטו להסריט אותם, וגם לא נתקלתי בהם אישית (וביליתי את מרבית חיי בהסתובבות בחנויות ספרים וספריות). אני לא אומרת שההחלטה לא להביא את הסרט לארץ היא מוצדקת, אבל הטענה שהספר הוא לא ממש מוכר היא נכונה.
ספרים מעולים.
התרגום לעברית גרוע. באמת חבל שלא מכירים אותם בארץ.
זו לא היתה הסיבה היחידה
הם אמרו בפירוש שזו היתה הוראה של האולפנים בחו"ל שהחליטו שהסרט "אמריקאי מדי". לפעמים הם כן מפיצים את הסרטים באירופה, קודם במדינות הגדולות (גרמניה, צרפת, איטליה) ולפי מידת ההצלחה שלהם שם הם מחליטים האם לאשר את הסרט להפצה קולנועית בשאר המדינות או לשלוח אותו ישר ל-DVD.
בכל פעם שבה חברות ההפצה בארץ מחליטות לא להפיץ פה סרט
הן טוענות שמדובר בהוראה שהונחתה עליהם מהאולפנים בחו"ל.
הניחוש שלי? ב-90% מהמקרים (לפחות) הם משקרים כדי שירדו להם מהגב.
אה. אמריקאי מדי.
אבל 'רכבת לקוטב' לא נוצרי מדי או משהו, ולכן כן הופץ פה, נכון?
אבל הוא מצויר
אבל הוא מצויר על בסיס טום הנקס.
טום הנקס באמת אמריקאי מדי
אגב
הרהרתי על זה קצת (1.03 שניות) והגעתי למסקנה שבאמת התירוץ "אמריקאי מדי" לא הכי אפקטיבי, הרי על כל סרט שני מדביקים "אמריקן…". מה הבעיה להפיץ את "אמריקן למוני סניקט", "אמריקן גרדן סטייט" וכן הלאה? ועלתה בראשי עכשיו עוד מחשבה, מפחידה למדי, מפיקים/מפיצים את "אמריקן פאי 4" ישירות ל-DVD (למעט יוג'ין לוי אין זכר לחברי הקאסט המקוריים והעלילה עוסקת באחיו הצעיר של סטיפלר). האם דוקא סרט זה יגיע להקרנות בקולנוע בארץ? אני כבר רואה את ההצהרה שלהם: "מצאנו שיש לסדרת 'אמריקן פאי' קהל גדול ונאמן שישמח לצפות בסרט על גבי מסך גדול". ברררר!
מילא להרהר ברעיונות מסוכנים, מילא לפרסם אותם בפומבי...
אבל גם לכתוב להם את התירוצים? אתה לא עושה לכוחות הרשע עבודה קצת קלה מדי?
המלצת - הבלוג של טרנס ווקר
טרנס ווקר הוא אנימטור עצמאי, שיוצר סרטים בסגנון אנימה. למרות שלא אהבתי את שני הסרטים שלו שראיתי, לאיש יש בלוג מעניין למדי, והחודש (בין היתר) הוא מסביר שם איך הוא בנה אולפן-אנימציה ביתי בשיטת העשה-זאת-בעצמך, ואיך כל אחד יכול גם.
מומלץ לא רק לאנימטורים, אלא לכל מי שצריך תמריץ להתחיל לביים/להלחין/לכתוב את יצירת המופת הגדולה שלו.
http://www.studioartfx.com/archives/2005_10_01_archive.html
''הכל מואר''
מישהו יודע מה הסיפור עם הסרט הזה? הוא יצא בארה"ב בלי שום פרסום בכמה תאריכים שונים במקומות שונים, הוקרן בשניים וחצי קולנועים, עשה בערך מיליון דולר ונעלם.
בתור סרט שמבוסס על ספר שדווקא יצא בארץ ועוסק ביהודים, יש איזה סיכוי קלוש שבקלושים שיקרינו אותו כאן? אולי בסינמטק?
היום בסינימטק בת''א
אבל ללא ביקורת אני לא אלך…
http://www.cinema.co.il/movies/movie.asp?movieId=521
סוף סוף
יצא הטיזר טריילר ל the Libertine
http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2680358?htv=12
אררגגג. ידעתי ששכחתי משהו:
דום סרט גרוע?
אבל יאמר לזכותו שהוא לא של UWE BOLL חובב סרטי משחקי המחשב. לא שאני מתכוון לראות אותו או משהו (אולי כדי לראות איך נראה ה BFG) אבל בכל זאת, לפי השמועות הוא סרט אקשן סביל.
בקרוב אני הולכים לקבל כמה וכמה יצירות מופת מבוססות על משחקי מחשב של UWE BOLL. אז תדעו זוועה מה היא, ועוד תתחננו ל"דום 2"
אני מדבר על
ן כמובן Dungeon Siege שישי לו אפילו תקציב די גדול וכבר הוחרז שיעזה סרט המשך. ויש לו אפילו ליהוק שחקנים מחובד. אני לא קולט מי עדיין רוצה לממן או להצתלם בסרטים שלו.(האמת היא שמאוחורי ההפקוט שלו יש אגדה בסגנון עלילת THE PRODUCERS של מל ברוקס על העלמות מס גרמניות)
-האשף הדגול
כן, דום סרט גרוע
מאוד אפילו.
אבל לא ראיתי אף אחד מסרטיו של Uwe, כך שלהשוות אני לא יכול.
וזה לא *העלמת* מס, אלא פרצה בחוק המס הגרמני, שמאפשרת בתנאים מסוימים להרוויח כסף על סרטים, ולא משנה עד כמה הם כשלו. אומרים שהחוק הגרמני הזה עומד להיות מתוקן, מה שעשוי לחסל את הקריירה של Uwe.
http://www.twitchfilm.net/archives/003992.html
ובכן, יש בדרך סרט נוסף מבוסס על משחק שנשמע כאילו יש לו פוטנציאל
להיות לכל הפחות סרט סביר – Silent Hill. הבמאי הוא כריסטופר גנץ, שביים את "Crying Freeman" ו-"אחוות הזאבים", כך שמדובר פה במישהו ש*יש* לו כישרון.
למען האמת, הקונספט "סרט שמבוסס על משחק מחשב" כשלעצמו הוא לא דבר כזה גרוע. "סרט שמבוסס על מתקן בפארק שעשועים בדיסנילנד" נשמע לי כמו רעיון הרבה יותר גרוע, אבל עם הבמאי הנכון הצליחו להוציא מזה סרט מבדר מאוד. יכול להיות שגנץ הוא ה-"במאי הנכון" בכל הנוגע לסרטים שמבוססים על משחקים?
אני לא יודע,
אני השתעממתי מאוד ב'אחוות הזאבים', כך שלא הייתי סומך על הכשרון של הבמאי. והתמונות ששוחררו לרשת מהסרט גורמות לו להיראות כמו עוד 'האויב שבפנים', כאילו לא היו לנו מספיק.
תמונות איפה?
אני נתקלתי בסרט הזה ב-IMDB במסגרת איזו כתבה שאני מכין. הליהוק נראה לי סביר ומעלה. ובין התסריטאים ישנו גם רוג'ר אייברי (השותף לשעבר של טרנטינו לכתיבת "ספרות זולה" והשותף בהווה של גיימן לכתיבת "בייוולף"). נחיה ונראה.
תמונות כאן.
http://movies.yahoo.com/shop?d=hv&id=1808718754&cf=pstills&intl=us