אין יום שמח יותר בחייו של כותב דו"חקו מאשר דו"חקו שעוסק בסרטים טובים. נכון, קל יותר לכתוב על סרטים גרועים ושפע הקטילות ברחבי הרשת מספקות רגעי הנאה ושמחה בריאה לאיד. אבל לסרטים טובים אפשר ממש ללכת, תוך זעקות "קולולולולולו" עולצות.
במקום הראשון השבוע נמצא סטיב קארל, ששמח על כל דולר שנכנס ולא בכדי. עד כה גילם קארל מגוון דמויות שוליות יותר או פחות, עד שנבחר לגלם את הדמות הראשית בקומדיה 'בתול בן 40' (או אולי 'גבר בתול' – המפיצים בארץ לא כל כך החלטיים). בסרט, קארל מגלם את אנדי סטיצר, גבר בן 40, חנון חובב Action Figures וכאמור, בתול. החברים שלו מנסים לעזור לו, עם שלל עצות איך להשכיב בחורות. אבל אנדי מקרה אבוד. כשאנדי פוגש את טריש (קתרין קינר), אם לשלושה, החברים שלו עומדים לגמור רק מעצם המחשבה שהנה, הוא לא הולך לדפוק את ההזדמנות שלו לעשות את זה. אלא מה – אנדי וטריש החליטו על מדיניות יחסים נטולי יחסים (וזה מאד קשה לאנדי. שלא תחשבו שלא). משהו כמו 'לא יכול בלי', רק אחרת.
באופן מאד מפתיע, המבקרים האמריקאיים ממטירים תשבוחות על הקומדיה הזו, תוך ספק-התנצלות-ספק-השתאות, שמדובר בעצם בסרט רגיש שיש לו מה לומר על מערכות יחסים. ההומור אולי גס מדי לפעמים אבל היי, אף אחד לא מושלם. עד כמה שנחמד לראות ביקורות חיוביות כאלו, צריך לזכור דבר אחד: זה בדיוק היה המצב עם 'לדפוק חתונה'. גם הוא קיבל אחלה ביקורות, ובואו נגיד בעדינות שזה לא כל כך מובן מאליו שהוא ראוי להן. בכל מקרה, ל'גבר בתול' זה לא הפריע להגיע למקום הראשון השבוע, עם 21.4 מיליון דולר – סכום יפה מאד לסרט שתקציב ההפקה שלו עמד על 25 מיליון, ושנשען על שחקן שרובנו לא ממש מכירים. מי מכם שירצו לראות את 'גבר בתול', יצטרכו להזדיין בסבלנות עד לתחילת חודש אוקטובר. שנאמר: אם חטפתם דיכאון חגים, אין כמו לצחוק מצרות של אחרים.
במקום השני – גם כן לא להאמין. 'Red Eye', ובעברית 'טיסת לילה', גם הוא מסוג הסרטים שמקבלים באופן אוטומטי ביקורות גרועות, ואם מישהו ממלמל שהוא דווקא בסדר "יחסית לז'אנר" זו נחשבת מחמאה לא נורמלית. רק מה, מותחן האימה הזה הפתיע, והתחיל את דרכו ברגל ימין, עם ביקורות חיוביות מקיר לקיר.
עלילת הסרט מפגישה אותנו עם ליסה רייזרט (רייצ'ל מק'אדאמס, 'לדפוק חתונה'. מה יהיה? לא ניפטר מהסרט הזה?), שצריכה לתפוס טיסת לילה כדי להספיק לחזור בזמן לעבודתה כמנהלת מלון. עוד בטרם הטיסה, ליסה מפלרטטת עם גבר נחמד בשם ג'קסון (קיליאן מרפי, שלשם שינוי לא נראה מאד נשי). היא כנראה שכחה שתמיד יש איזה catch פעוט, ולפעמים זה יכול להיות ממש לא נעים. למשל, ג'קסון, גבר החלומות של ליסה, מתברר כרוצח שכיר שצריך אותה רק כדי להגיע לקורבן שלו – שר ההגנה. אם ליסה לא תעזור לו למלא את מטרתו, הוא מבטיח להתקשר לחבר שלו, וזה ירצח את אבא של ליסה. בקיצור, ליסה תקועה על מטוס בלי שיהיה לה לאן לברוח או ממי לבקש עזרה.
הביקורות, כפי שכבר הוזכר, משתפכות מהתרגשות. "המתח בנוי מצוין ומבוים לעילא", הודיע אחד. "זה כמו נסיעה ברכבת הרים", אמרו שניים אחרים. "ווס קרייבן נמנע כמעט לגמרי מחורי עלילה גדולים", הוסיף אחר סוג של מחמאה משלו. ווס קרייבן? הו כן. במאי סרטי האימה המפורסם ('צעקה 1, 2, 3 דג מלוח', ולאחרונה גם 'הקללה' האנמי) ניסה הפעם את כוחו בסרט אימה מסוג קצת שונה, היצ'קוקי אפילו.
כמו 'גבר בתול', גם סרט זה הופק בתקציב של 25 מיליון דולר. אלא שהוא גרף 16.2 מיליון דולר, והגיע למקום השני. זו בעצם מין תשובת נגד קטנה של רייצ'ל מק'אדאמס לקללת הקופות של אנג'לינה ג'ולי: כל אחד מארבעת הסרטים שבהם הופיעה מק'אדאמס בשנתיים האחרונות הפך להצלחה כלכלית מפתיעה. 'לדפוק חתונה' הוא הגדול שבהם, אבל גם לפני כן היא הרשימה מאד ב'נערות רעות'. כיוון שמדובר הפעם במותחן אימה, אנו צפויים לקבל אותו בתקופה הכי מלחיצה: ה-1 בספטמבר. כמו בסרט, נרגיש מה זה להיות שבויים של מישהו, שמחזיק בידיו הרבה כוח ומשתמש בו כדי לסחוט אותנו רגשית. כמו בסרט, גם ה-1 בספטמבר יאיים על הרבה הורים שלא ידעו מה צופן גורלם. וכמו בסרט, גם ב-1 בספטמבר, למרות ההבטחות ששיתוף פעולה פורה יוביל לפתיחת שנת הלימודים בזמן, כל מה שנוכל להגיד זה "כן, בסרט הזה כבר היינו".
בשאר הטבלה לא קרה הרבה. אתם בטח יכולים לדקלם לבד: שלושת הסרטים של השבוע שעבר, 'ארבעה אחים', 'סודות נעולים' ו'הג'יגולו מת מצחוק באירופה', ספגו ירידות מוכרות של 40, 50 ו-60 אחוז, בהתאמה. 'לדפוק חתונה' שומר על יציבות, ו'משפחת הקיסרים' משרך את דרכו בערבות השלג של הדו"חקו ללא לאות, צעד אחר צעד, מכופף את גבו השברירי כדי להגן על עצמו מפני שוברי קופות דורסניים, החומסים את מקומו בעולם.
במקום השמיני, נמצא מכר ותיק: 'פגוש את היונים'. הסרט, שכבר יצא בישראל, באנגליה וכו', ולא עורר מהפכות בשום מקום, הגיע רק עתה לארצות הברית, וגם שם לא סובב יותר מדי ראשים. הביקורות המזלזלות והפרסום המינימלי דנו אותו ל-5.9 מיליון דולר.
בשבוע הבא, טרי גיליאם חוזר ויציג לנו את 'האחים גרים' כפי שמעולם לא הכרנו אותם. עוד יגיעו 'The Cave', הגרסה התת ימית של 'פיץ' בלאק', ו-'Undiscovered', שבניגוד לנרמז משמו הדרמטי, הוא דווקא קומדיה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
ווס קרייבן
לציין שהוא "במאי סרטי האימה המפורסם" אבל בתוך הסוגריים לציין דווקא את סדרת סרטי הצעקה ולדלג לחלוטין על סיוט ברחוב אלם? הולך ופחות הדור…
האחים גרים
לא מגיע אלינו מתישהו?:\
מצטרף לשאלה
הוא לא מופיע ב"לא סופי", ואני מת על טרי גיליאם וסרטיו.
אמור להגיע,
אבל לא ידוע לי עדיין על תאריך ספציפי. אני משער שאחרי סוף השבוע הבא (שבו הסרט ייצא בארה"ב ויצליח או ייכשל) נדע יותר.
אמור זה שם של דג
אם הבנתי אותך נכון, אז בכל מקרה מדובר בתקופה של מספר חודשים עד ליציאתו בארץ?
לא בהכרח.
על פי 'וואלה' (הידועים באי-דייקנותם) הוא אמור להגיע ב-15.9. לא הייתי סומך על זה, אבל הכל יכול להיות.
יש אישור!
'האחים גרים' יופץ בארץ ב-15 בספטמבר.
יש אישור!
למה, לכל הרוחות, ב15 בספטמבר?
הרי המילים "האחים גרים" אמורות למשוך ילדים, לא? והעיצוב והרעש הקל שסביב הסרט אמורים למשוך קהל צעיר באופן כללי, לא?
אז למה להוציא את הסרט חודש לפני החגים?
זה לא מעצבן אותי או משהו, אני בכל מקרה לא מתקרב לקולנוע בתקופת החגים, אבל רק מתוך סקרנות.
כי זה טרי גיליאם.
טרי גיליאם זה לחלוטין לא לילדים.
טרי גיליאם זה לחלוטין לא לילדים.
ישנם הרבה סרטים שהם לחלוטין לא לילדים אבל משווקים ו/או מופצים ככאלו כי הם עונים על חלק מהקווים של הסטריאוטייפ (לדוגמא: מצויר – הנסיכה מונונוקי).
חוץ מזה, אז מה אם זה לא לילדים? הקהל לא יודע מה שלא מספרים לו. הרי חלק ניכר מן הקהל הצעיר (במקרה זה – אלו שזקוקים לחופשה מבית הספר בסוכות כדי ללכת לראות סרט) לא יודעים מי זה טרי גיליאם. הם לא יודעים אפילו מי ביים את הסרטים שכבר ראו (כמה מהם יודעים איזה סרט ביים סינגר? מה הסרט האחרון של מייקל ביי?). הם מכירים את הבימאים שהפכו לאייקון ולטרייד-מארק משל עצמם, כמו לוקאס, שפילברג וטרנטינו, אבל גיליאם הוא אלמוני עבורם. אם הייתי איש יחסי ציבור לאחת חברות ההפצה פשוט הייתי מקטין את שמו של הבמאי בכרזה. גם ככה הם לא יזהו אותו ומה שהם לא יודעים – לא יזיק.
נכנס פה גם העניין של המפיצים.
אם מפיצים חושבים שסרט כלשהו לא יהיה להיט, הם לא ישווקו אותו כלהיט ולא יתנו לו תאריכי הפצה נחשקים.
מעבר לזה, אפילו הם יחשבו שהסרט יהיה להיט, לעיתים הוא יקבל תאריך שנראה פחות מתאים לו, וזאת כדי להמנע מתחרות עם סרט אחר שצפוי לצאת במקביל. לדוגמה, שבוע אחרי ש'ממלכת גן עדן' יצא, הופץ 'מלחמת הכוכבים: נקמת הסית", ושניהם דחו את ההפצה של 'עיר החטאים' ו'מדריך הטרמפיסט לגלקסיה'. ארבעת הסרטים הללו נחשבו חמים, אבל לו כולם היו יוצאים במקביל זה היה מפגר. הפרש של שבוע זה גם לא אופטימלי, אבל עוד הגיוני יותר. באוקטובר, למשל, יוצאים בארץ 'וואלאס וגרומיט' (סרט חופש קלאסי), 'בתול בן 40' (שבינתיים מוכיח את עצמו יותר מגיליאם) ו'דום' (פוטנציאל גדול, וגם הוא סרט חופש). ל'האחים גרים' אין מה לחפש שם.
בכל מקרה, אתה צריך לזכור שיש 52 שבועות בשנה, ורק מעטים מהם הם שבועות שיש בהם חופש לתלמידים (כלומר, תיאורטית הרווח גדול יותר). כדי להשאר בתודעה, חברות צריכות להמשיך להפיץ סרטים גם כשהתאריך פחות נוח/אופטימלי להן.
זה הסבר שמניח את הדעת.
יצא מהדו''ח
שגעון הקונג פו, 17 שבועות (+2 טרום), 17M$
סטיב קארל לא ''נבחר'' לגלם
הסרט הוא יוזמה שלו. והוא אלמוני רק עבורנו – באמריקה הגדולה הוא היה עד לא מזמן אחד מחברי הצוות של "The Daily Show" המצויינת, ולפני כמה חודשים הוא הוביל את הרימייק האמריקאי לסדרה "המשרד", הבריטית (כנראה משום שהאמריקאים לא יצפו בטלוויזיה בסדרה דוברת.. אמממ… אנגלית…).
והוא חזר לדיילי שואו שבוע שעבר,
בתור אורח, לאחד הראיונות המצחיקים ביותר שראיתי, בהתחשב בזה שאף אחד מהם כמעט ולא הוציא מילה.
גם באמריקה הוא לא *כזה* מוכר
דיילי שואו משודרת בקומדי סנטרל והרייטינג שלה הוא באזור ה-1.5 מיליון צופים. "המשרד" שודרה ב-NBC והרייטינג שלה היה באיזור ה-6 מיליון, שזה גם לא אומר שהוא הגיע לכל בית ("ג'ואי", שלא נחשבת להצלחה גדולה, משכה כ-8 מיליון צופים, "24" משכה בממוצע 12 מיליון ולשם השוואה, CSI ו"עקרות בית נואשות", המובילות את טבלאות הרייטינג, מושכות בין 25 ל-30 מיליון צופים).
או אולי: זה כאילו שהכלב מ"הרצועה" בביפ יככב בסרט. מוכר, אבל לא לכולם.
גם באמריקה הוא לא *כזה* מוכר
כל כך לא מוכר, עד שהשם הזמני של הסרט לפי ימד"ב היה "הפרוייקט של סטיב קארל"…
זה לא מציין כלום
אם אני עכשיו אכתוב תסריט לסרט ולא אתן לו שם, גם הסרט שלי יהיה בימדב תחת השם "הפרוייקט של assafTV"
ורק לי אין 'פיו!'.
אפליה מינית
לא אומר כלום
"הפרויקט של…" הוא פשוט שם חלופי לסרטים שעוד לא נקבע להם שם רשמי. אין שום קשר לעד כמה מי שעומד מאחורי הפרויקט מוכר.
מקדים תרופה למכה: לא, זה לא אומר שעידן רייכל עובד על סרט.
פיו!
זה לא מעיד על מוכרות, אלא סתם בא כדי להבחין בין סרטים.
אם מוישה זוכמיר היה יוזם הפרויקט, אז ימד"ב היו קוראים לזה "הפרויקט של מוישה זוכמיר". ולו מוישה זוכמיר היה יוזם את הפרויקט ומודיע מראש שסמואל אל ג'קסון משתתף בסרט, זה עדיין היה נקרא "הפרויקט של מוישה זוכמיר" ולא "הפרויקט של סמואל אל".
עכשיו היה צריך לבוא ה''פיו!''
אם לתרום את חמש האגורות שלי
עמיתו של קארל ל-"דיילי שואו", סטיבן קולבר, פרסם בדמותו מה-"דיילי שואו" (כלומר, ככתב חדשות סאטירי) מכונית כלשהי בארצות הברית בסרטון פרסומת בטלוויזיה.
קשה לי להאמין שחברת פרסום היתה משתמשת בדמות שאינה מוכרת לקהל הרחב (מדובר בשעת שידור נחשבת מאוד ברשת ארצית).
בהחלט יכול להיות שלתכנית טלוויזיה לא יהיה רייטינג גבוה, אבל היא תהפוך למוכרת מאוד.
יוזמה שלו?
לחלוטין! הבנאדאם כתב ת'תסריט של זה!
ה-1 בספטמבר הוא לא יום מלחיץ
הוא יום חג ושמחה, אושר וחופש. כן, אני יודע, יש סיכוי שהאושר ידחה בכמה ימים, אבל יסלחו לי כולם אם אני לא מתרגש מזה: פשוט אין לי זמן להתרגש, כי כרגע סיימתי לארגן את הסלון מהתקף הבלאגן האחרון, אחרי ששטפתי את הכלים מארוחת הצהרים, אחרי שבישלתי ארוחת צהרים, אחרי ש…
איזו חברה תפיץ את
Undiscovered באר"הב
איפה התרגום הלקוי כשצריך אותו?
במקרה של "גבר בתול" כבר מתאים יותר משהו כמו "איזה מין בתול", "בתול על תנאי", "מותק, הבתולין לא נאבדו" וכו'
למעשה
השם (הסופי) הוא 'בתול בן 40' פשוט ומדויק.
כמובן,
הם היו חייבים להחליט עליו רק אחרי שכתבתי את הדו"חקו.
מכירים את זה?
http://www.collectiveapathy.com/node/123
מצטער אם זה פורסם פה כבר.
היי, יש להם אפילו 'דוני דארקו'!
כן,
ולא סתם. על זיהוי מוצלח שלו את מקבלת 5 נקודות – שזה המקסימום!
מכירים את זה?
ואיפה התשובות?
היה הכרחי לספיילר את 'Red Eye'?
אני יודע שאתם תמיד רגישים לעניין ובפירוט העלילתי בדוחק"ו לא חושפים יותר ממה שמראים בטריילר (ראיתי את הטריילר שהופיע ביומית לפני 3-4 חודשים וחשבתי שהוא הטריילר הסופי. כנראה שלא והיה אחד יותר מפורט) אבל בכל זאת כדאי להזהיר. אני לא תארתי לעצמי בכלל שהסרט הולך לכיוון הזה (היו לי בראש יותר מעשר תסריטים אפשריים). אני כנראה כבר לא אלך לראות אותו בקולנוע (ואולי זה בכלל לטובה וחסכתם לי 30 ש"ח).
זה לא ספוילר.
קודם כל, את תיאור העלילה לקחתי ממספר אתרים, עוד לפני שראיתי את הסרט, כך שבעת הכתיבה לא יכולתי לדעת אם זה ספוילר או לא, אלא להניח שלא. אבל מה שיותר מהותי – זה לא ספוילר. זו רק נקודת ההתחלה של הסרט.
נקודת התחלה של סרט מתח שאורכו שעה ו20 היא די שנוייה במחלוקת
אני בטוח שהפרטים האלה לא מתגלים בזמן כותרות הפתיחה (וגם לא בחצי שעה שאחריהם, ניכר בטריילר שיש מספר סצינות שנועדו לחבב את ג'קסון על ליסה ועל הצופים וזה לוקח זמן).
לדעתי פירטת יתר על המידה.
הרבה פחות מחצי שעה.
וכמו שלונג אמרה, זה הופיע בכל הטריילרים/ביקורות/תיאורים של הסרט, ומסיבה טובה: זה סרט מתח. אם אתה לא יודע את הפרט הזה, אתה לא יודע שאתה הולך לסרט מתח אלא לאיזו דרמה/קומדיה רומנטית, או משהו כזה. זה לא דבר שבאמת קורה הרבה: אנשים רוצים לדעת לאיזה סוג של סרט הם הולכים.
אפשר להתייחס לזה כאל סוג של ספוילר? כן, אבל אני חושב שאף אחד (כולל הבמאי והתסריטאי) לא מאמין שמישהו יראה את הסרט בלי לדעת את זה מראש.
ידעתי כמובן שמדובר בסרט מתח
אבל מכיוון שמדובר בווס והוא די דובק בז'אנר מסויים חשבתי שהסרט ילך בכיוון הזה (ושום צופה לא ילך לסרט שלו בצפייה לקומדיה רומנטית). ובכל זאת ניתן היה לשמור על עמימות. לטובת חווית הצפיה.
עמימות טובה לכתיבת ביקורת. לא לכתיבה על עיוור.
כאמור, את תיאור העלילה הזה כתבתי עוד בטרם ראיתי את הסרט, כך שעוד לא ידעתי איזה פרטים נוספים יש בסרט ואין בתיאור העלילה.
ובכל מקרה, גם אם חשבת שהסרט יילך בכיוון מסוים עדיין לא ברור לי מה בתיאור נקודת הפתיחה של הסרט מסגיר שזה לא יתאם את הציפיות שלך. אם תיתן דוגמה מה חשבת שיהיה בסרט, אוכל להתייחס לשאלת הספוילר בצורה קונקרטית (או יותר נכון, להדגים לך למה בכל זאת זה לא ספוילר).
חשבתי
שמדובר בסרט אימה "טיפוסי" שישלב בצורה מסויימת את נושא הפחד האקטואלי מטרור אווירי לאיזה מטורף פסיכותי הסובל מהזיות שהוא גואל הדור או משהו בסיגנון, שיזכיר לפחות סגנונית את "הטרמפיסט" (כאמור הנסיון שלי להמנע מכל אינפורמציה על הסרט תאורטית לפחות מנבאת לי אכזבה, למרות שיכול להיות שהייתי נהנה גם מ"ספיד"-באוויר-עם-במאי-איכותי).
עכשיו ראיתי גם את הטריילר המלא ונוכחתי שאכן לא חשפתם ספויילר רציני וכנראה הציפיות שלי היו מוטעות (לפחות בנוגע לאופי הסרט).
הסיבה היא שחשבתי שהטיזר הוא הטריילר ושהסרט אפוף מסתורין, מה שבדיעבד פשוט לא נכון.
לא יודע אם זה ספוילר
אבל אני התאכזבתי מאוד לגלות פרטים על העלילה, שהטריילר המצוין פשוט מסרב להסגיר ויוצר מתח נהדר. בכוונה לא קראתי יותר על הסרט הזה. מי היה מאמין שדווקא באתר הזה…
ווס קרייבן הוא במאי מצוין שמשום מה לא עושה סרטים טובים בכמות שהוא אמור לעשות (התופעה הקרויה גם "תסמונת ג'ון מקטירנן").
לא חושב שחוץ מ"סיוט ברחוב אלם", "הסיוט החדש" ו"צעקה" הראשון הוא עשה סרט ממש טוב.
בכל אופן, אני שמח לראות סרט שלו שמקבל ביקורות כאלה טובות.
דווקא באתר הזה
אנחנו מקפידים מאוד על אי-ספיילור, ולכן לא ספיילרנו. מה אתה חושב?
הטריילר (המצוין) מסגיר, בסופו של דבר, את העובדה שדמותו של קיליאן מרפי היא לא אדם נחמד אלא סוכן/רוצח/מרגל שרוצה ברעתה של רייצ'ל. תיאור העלילה של לונג אמנם מוסר פרטים שלא הופיעו בטריילר (כלומר, מה בעצם קיליאן רוצה), אבל הפרטים האלה נחשפים בסרט בתוך *דקה* מהרגע שבו מתבררת אי-הנחמדות של קיליאן. בקיצור, זה בפירוש תיאור נתוני הפתיחה של הסרט.
(סליחה על הטון הפגוע, אבל האשמות כאלה מטרידות אותי. יש לנו שם טוב לשמור עליו).
ואם כבר אז
מכיוון שראית את הסרט אז האם הביקורות הטובות שקיבל בארה"ב מוצדקות או שלא?
כי מצד אחד, ממה שהבנתי זה בכלל מן בי מובי עם עלילה לא הגיונית פלוס העובדה שזה לא סרט אימה ווס קרייבני. מצד שני, המבקרים מאוד נהנו.
אני מעדיף
לא להתחיל דיונים על איכות סרטים לפני שהם מגיעים לארץ ולכולם יש הזדמנות לראות אותם (שבוע הבא), אז רק בקצרה: נחמד כן, שווה התלהבות ביקורתית לא.
ועכשיו כשהוא הגיע...
אני מעוניין לציין שראיתי אותו אתמול והתואר "נחמד" אפילו קצת מחמיא מדי לדעתי.
יותר מדי התרחשויות טיפשיות או סתם לא מעניינות, לא מספיק מתח.
אם הסרט גרף ביקורות אוהדות אז כנראה שהדיעה שלי היא לא פופולרית במיוחד, אבל בהחלט העדפתי את איילנד.
ואם כבר מדברים על ספויילרים
תראו במה נתקלתי בדיוק היום. מסתבר שיש אנשים שספויילרים ממש גורמים להם להתקפות זעם (ראו התגובה הראשונה לכתבה שבלינק).
אזהרה: בלינק יש ל"שושלת שוורץ".
http://www.gaymap.co.il/Item.asp?CMID=4343
תגובה מוצדקת לחלוטין.
מבקר טיפש.
דווקא באתר הזה
גם לי הפריע בדוחק"ו החלק שסיפר על העלילה של "Red Eye" והרגשתי צורך לדלג עליו (אם כי כבר קראתי את מה שלא רציתי לקרוא). אני לא יודע אם ניתן להגדיר את זה כספויילר או לא אבל אני יודע שהתיאור הפריע לי בחושפו פרטים רבים משאני מרגיש שאני רוצה לדעת על הסרט. אני רואה שעוד אנשים הרגישו מידת מה של עודף חשיפה אז אתם יכולים לקחת את זה לתשומת לבכם להבא במקום לנסות להסביר מדוע מה שהפריע לאנשים כאן (לחלק רק, כמובן) לא באמת פגע בהם. (מצטער אם יצא קצת קטנוני)
הקו הרשמי
אני מזמין אותך לאתר הסרט, http://www.redeye-themovie.com/home.htm, לעמוד המכונה Video, לדף של הטריילר. יש שתי תמונות – אחת המקשרת לטיזר, אחת לטריילר. שים לב לתמונה המקשרת לטריילר.
יש מקום לספק?
הו כן
ועכשיו גם ראיתי את הטריילר. יוצא מהכלל, פשוט יוצא מהכלל. טריילר משובח, מותח, עם טוויסט (עשוי כהלכה) ועם תמונת סיום בלתי נשכחת.
טוב, אין ספק שהטריילר מגלה יותר
כנראה שמה שראיתי היה הטיזר. בקיצור, אני בעד טיזרים בכל מה שקשור במותחנים. הרבה יותר אפקטיבי. הרבה יותר מסתורי.
ככה או ככה, זה נראה סרט מגניב לגמרי.
מסכים איתך
הטריילר של red eye מגלה יותר דברים שלא ידענו בטיזר.
רגע, נראה לי שאני מפספסת משהו.
מה שאני ראיתי, מתחיל כמו קומדיה רומנטית, ונגמר כמו סרט אימה. התיאוריה שלי הייתה שמדובר במשהו על טבעי. נראה לי שפספסתי טריילר ארוך יותר.
~רצה לחפש~
אכן פספסתי משהו.
הטריילר משנה לחלוטין את האווירה שהטיזר יצר. הייתי בטוחה שיש משהו על טבעי מעורב.
אני היחיד
אני היחיד שמתרגש מבואו של סרטו החדש של גילאים? 12 קופים הוא אחד מהסרטים האוהבים עליי ביותר, ובכל סרטיו ( שלצערי לא ראיתי את כולם) יש מקוריות יוצאת דופן והרבה הומור ומוזרות חלומית שכזאת שהגיעה לשיאה ב12 קופים, למה אני לא שומע התרגשות באתר? זה בטח יהיה סרט מעולה, טריילר נראה דיי טוב, אני מתרגש!
דן, תסביר לו
תלושי מתנה לרב-חן
ברשותי כרטיס חבר במועדון "רב חן פלוס".
מאחר ולא הייתי אצלם כבר הרבה זמן קיבלתי הבייתה תלוש "כרטיס שני חינם" (איזה כיף לי).
על התלוש לא כתוב "תקף בימים א'-ה' בלבד" כפי שבדרך כלל כתוב בכל המבצעים מהסוג הזה.
האם זה אומר שהוא תקף גם בסוף-שבוע?
מישהו כאן קיבל פעם דבר כזה (זה תלוש שונה מהתלוש שמקבלים עקב צבירת פלוסים)?
חברה שלי קיבלה לאחרונה תלושים כאלה
למרות שהיא ביקרה בזמן האחרון המון ברב חן.
לפי מה שנראה לי, זה לא קשור לצבירת הפלוסים (או שמא? כמה פלוסים יש לך?), ובקשר לתקפותם – היא טרם ניסתה אותם, כך שלא אוכל להגיד אם זה תקף גם בסופי שבוע. בכל מקרה, אם לא כתובה הגבלה, כנראה שאין הגבלה.
בתול בן 40...
דווקא נשמע לי ממש טוב. לעומת זאת, עלילת "עין אדומה" (או משהו כזה) נשמעת רחוקה מלהיות עלילת סרט אימה. אבל אמריקאים, לכו תבינו אותם…
פופ-אפ סינמה (וד''ש להילה מקירית ביאליק)
[אם עדיין לא ידעתם] לאחרונה נוספה אפשרות מעניינת ללקוחות הכבלים – פופ-אפ סינמה. לסרטים נבחרים בערוצי הסינמה שלהם (HOT Action, HOT Drama, HOT Fun ו-HOT Prime), יש אפשרות להכנס למצב של "פופ-אפ סינמה" בו לאורך כל הסרט יקפצו על המסך חלונות עם מידע מגוון הקשור לסרט. אם אתם מכירם את תוכניות ה"פופ-אפ וידאו" מערוצי המוסיקה, אז אתם יודעים במה מדובר.
כמובן שהאופציה הזו לא ממולצת למי שרואה את הסרט בפעם הראשונה (דבר שאף רשום בפופ-אפ הראשון), אבל למי שכבר ראה את הסרט (ובוודאי אם יותר מפעם אחת), זוהי אופציה מענגת במיוחד. הדבר דומה קצת לערוץ הפרשנות שמצורף כיום לרוב כותרי ה-DVD (רק שכאן לא תפלו על צוות חסר כריזמה שישעמם אתכם למוות).
כיום מי שכותב את הפופ-אפים האלו, הוא לא אחר מרד פיש… לכן אתם יכולים להיות רגועים – מדובר על רמה "קצת" יותר גבוהה מזו של עיתונים כמו "קולנוע פלוס". מדגימה של הפופ-אפים לסרט "שמש נצחית בראש צלול", רואים שרד לא חסך בתחקירים ולפחות לי, הוא הצליח לחדש. עד עכשיו נכתבו פופ-אפים לחמישה סרטים: אקס-מן 2, ספיידרמן, מטריקס רילודד, אוסטין פאוורס: גולדממבר, ושמש נצחית בראש צלול. [השמועות אומרות, שהפופ-אפים למטריקס רילודד משעשעים במיוחד]
הרי לוח זמנים לא רשמי למועדי הסרטים שיש בהם את האופציה הזו:
30.8, 22:00, ACTION: אקס-מן 2
31.8, 16:25, ACTION: אקס-מן 2
2.9, 22:00, ACTION: מטריקס רילודד
9.9, 22:00: המשחק
11.9, 22:00, ACTION: ספיידרמן
12.9, 16:30, ACTION: ספיידרמן
15.9, 21:45, FUN: אוסטין פאוורס גולדממבר
16.9: אוסטין פאוורס גולדממבר
22.9: ג'רי מגווייר
23.9: ג'רי מגווייר
29.9: בלייד
30.9: בלייד
נשמע כיף
זכורה לי אופציה כזו בדיוידי של Not Another Teen Movie, סרט עמוס בפרטים שאנשים חסרי ידע בסרטי נעורים יכולים לפספס…
היה שם סיקוונס מרדף שבו היו פופ אפים… כנראה שזו אופנה בפרודיות סרטי אימה.
היה משעשע
...וזה מסביר כל כך הרבה!
אני בדרך כלל נכנס לפורומי הסרטים של הוט בטלוויזיה וכבר הרבה זמן חשבתי "וואלה, הם כותבים ממש כמו ב'עין הדג"'. אז סוף סוף הבנתי את זה.
ובקשר לפופ-אפ, זה נשמע מעניין ובהחלט יסקרן אנשים שראו את הסרטים הנ"ל כמה פעמים (כמוני), אבל לאנשים שרואים את הסרט בפעם הראשונה, לדעתי, זה קצת יהרוס את הפוקוס מהסרט עצמו וסתם יוריד מערכו.
אבל בכל אופן, אחלה יוזמה, שיהיה בהצלחה!
והשאלה הגדולה היא:
מתי זה יגיע גם למנויי "יס"?
לא, השאלה הגדולה היא:
*אם* זה יגיע למנויי "יס"?
השאלה הבינונית היא
מה זה "זה". "זה", כלומר הפופ-אפים שכבר נעשו עבור הוט, לא סביר שיגיעו ליס לעולם. אם יס יחליטו לפתוח בשירות דומה של עצמם, אז… תקרא לי. תמורת סכום מתאים אני מסכים לערוק.
והשאלה הקטנה היא
של מי זכויות היוצרים על הפופ אפים. של הוט?
אני מניח שכן
זו עבודה שהוזמנה על ידם.
זה לא כל-כך פשוט
קודם כל, על המידע עצמו אין זכויות יוצרים. אז אם "יס" יעתיקו את אותו מידע אבל ינסחו אותו אחרת, מותר להם.
שנית, אם יש זכויות יוצרים על הפופ-אפים האלו, אז הם שייכים לרד-פיש, אלא אם כן רד פיש הוא ממש עובד ב"הוט". אם הוא עובד אצלם בתור עובד לכל דבר אז הזכויות הם של "הוט". אבל אם הוא מתפקד שם בתור "פרילנסר" אז הזכויות שייכות לרד פיש בלבד.
לא, הזכויות האלו אינן שלו
הזכויות שייכות לחברה בה הוא עובד שמכרה אותן להוט.
הדבר דומה לכתב שהזכויות על כתבותיו שייכות לעיתון בו הוא כותב ולא לו (אלא אם כן הוא חתם על חוזה אישי המציין אחרת).
אם יש חברה שבה הוא עובד
אז אתה צודק. כי אז כל מה שאמרתי קודם על רד פיש הופך להיות נכון לגבי החברה שבה הוא עובד.
לכן הזכויות שייכות לחברה שבה הוא עובד ולא ל"הוט". ואם החברה לא התחייבה שלא תעשה זאת, היא יכולה למכור את אותם התכנים גם ל"יס".
ואגב, לגבי מה שאמרת על מחבר מאמר, זה גם לא כל-כך פשוט. אתה לא יכול להקיש ממחבר מאמר בעיתון לרד-פיש, בגלל שעל מאמרים חלים כללים מיוחדים.
אם זה באמת מעניין אותך, אתה מוזמן לעיין בסעיף 5(1)(ב) לחוק זכות יוצרים, וגם בפסק-דין רוסו שקבע שזכות מערכת העיתון לפרסום במהדורה מודפסת אינה מקנה זכות לפרסם במאגר מידע אחר. כלומר, חלק מהזכות נשארת בידי העיתונאי בכל זאת.
בעצם, כשאני קורא שוב את השרשור
אז אני רואה שאתה לא צודק. אתה דווקא טועה.
אתה טועה כי אמרת שהזכויות שייכות ל"הוט". אבל זה כנראה לא נכון. הזכויות כנראה שייכות לחברה שבה רד פיש עובד, ולא ל"הוט".
בזמנו אני הצעתי ל''יס'' לאפשר בנוסף
לאפשרויות הדיבוב (פס-קול) ב"יס1234" הקיימות קיום ליצור רצועת פסקול שתוקדש לסרטים גרועים במיוחד (לא חובה של אנג'ילנה ג'ולי) ובה יביעו צופים את דעתם הבלתי מלומדת על המתרחש (או שגור אלפי ידבר שם עם עצמו. הוא נורא מצחיק)
הם אפילו לא טרחו להגיד תודה.
קיימות כיום, כמובן.
אל תבנה על זה
לפחות לא על סרטים גרועים.
כששאלתי את אנשי ערוצי הסרטים למה לא לעשות מעין אירוע מהקרנת הסרט "אהבה מחוץ לחוק" (ג'ילי ) ולשדר עוד סרטים ידועים לשמצה תחת הכותרת "הסרטים הגרועים ביותר בעולם!", נעניתי שזה יכול לחזור כבומרנג, כי זו הודאה שהסרט גרוע (ולמה להיות מנוי בחברה שמשדרת סרטים גרועים? שאלה שאני שואל את מנויי HOT יום יום.. סתם, סתם )
אבל פסקול קומנטרי לסרטים – רעיון מוצלח בהחלט. אני בכלל בעד שיוסיפו את הקומנטרי ושאר תוספות ה-DVD לערוצי הסרטים (אם ב-VOD ב-HOT ואם ב-DVDBOX של yes)
סוף שבוע של סרטים גרועים
(אבל ממש *גרועים*, מהסוג שאד ווד יצר) יכל להיות שלאגר היסטרי. ההפסד שלהם.
אפשר לקרוא לזה
סוף שבוע של סרטי קאלט משנות החמישים והשישים.
סוף שבוע של סרטי חברת "קנון".
סוף שבוע של סרטי פולי שור.
סוף שבוע של סרטי "בית ספר לשוטרים מתחילים".
וכו' וכו'.
או פשוט
"רגע לפני הסוף, מחווה לטלעד".
מי זאת
חברת קנון?
החברה (ז''ל) של גולן-גלובוס
הם *כן* מודים שהוא גרוע.
בחצי פה.
הפרומו של 'יס' ל'אהבה מחוץ לחוק' אומר משהו בסגנון "לפני הסרט הם היו הזוג הכי נוצץ בהוליווד. אחרי הסרט הם לא דיברו אחד עם השניה. מה קרה שם?". אין במשפט הזה שום דבר שרומז שהסרט הוא טוב או אפילו שווה צפיה. די להיפך. הסיבה היחידה לראות אותו, לטענתם, היא כדי לראות את הסרט שפירק את הצמד בן וג'ן. צריך אומץ מסוים כדי להפיק פרומו כזה. בהוט זה לא היה קורה.
יש שתי דרכים לעשות פרומו לסרט הזה
אחת – בואו תראו את הסרט הכי גרוע של השנים האחרונות!
לא משהו מלבב במיוחד.
דרך שניה – בואו תראו את הסרט שבעקבותיו נפרדו בן אפלק וג'ניפר לופז, שזה מושך את המתענינים ברכילות (כאילו שהסרט הזה יתרום להם בכלל מידע למה מלבד העובדה שצריך לפטר את הסוכנים שלהם ואת מי האדם באולפן שאישר את ה"תסריט").
ובכל הנוגע לפרומואים, ל-yes יש חברת בת בשם "פרומותיאוס" שהפרומואים שהיא מפיקה טובים כמו התוכניות שהיא מקדמת – ולפעמים אפילו יותר (ובהתחשב שיש ב-yes סדרות משובחות באמת, זו מחמאה גדולה הן לאנשי הרכש והן לאנשי חברת "פרומותיאוס").
בכלל, בשתי החברות משדרים סרטים גרועים כמו "ג'ילי", אלא שהם עוברים בשקט יחסי. (ב-HOT למשל שידרו את הסרט עם מריה קארי, ברח לי השם שלו, ואת "סחף חושים") ככה זה כשרוכשים חבילות סרטים מאולפנים וחייבים לשדר אותם.
קיימת דרך שלישית
והיא הדרך ש"הוט" היו בוחרים:
"בואו לראות את הקומדיה של השנה! בן אפלק! ג'ניפר לופז! סיבוכים! צחוקים! יריות! אח, איזה סרט גדול!".
כמובן, הבעיה עם השיטה הזאת היא שלמי שכבר שמע על הסרט, ויודע שהוא נחשב לאחד הגרועים שבגרועים, כל זה יישמע מגוחך לגמרי; ומי שלא שמע על הסרט, ויראה אותו על סמך הפרומו, מן הסתם יתאכזב. (דיסקליימר: לא ראיתי את הסרט ואני לא יודע אם הוא באמת גרוע כמו שנאמר עליו). אבל זאת הדרך היחידה שבמחלקת הפרומו של הוט מכירים. ליס יש איזו מודעות עצמית. כשהם עושים פרומו ל"סרט הגרוע בהיסטוריה" הם לפחות לא מעמידים פנים שמדובר בסרט הטוב בהיסטוריה.
(רגע, אתה לא חשבת שאני טוען שהוט טובים יותר, נכון?).
לא לא
כל מה שהבנתי ממך זה שדרך הטיפול של yes בסרט היא הדבר הכי טוב שאפשר לעשות בנסיבות אלו.
וצפיתי אמש בסרט – הו הסקרנות! – וכל הביקורות הרעות על הסרט נכונות. לראות רק כדי לדעת שאסור לראות ואז ללכת לחפש את מתקן מוחק הזכרון מ"גברים בשחור".
אבל במקביל שודר כלבי אשמורת!
ויכולת לראות את פרק 7 של BSG*. היו כל כך הרבה דברים אחרים לעשות, חוץ מהסרט הזה.
*לו היית מקשיב לי, פעם אחת בחייך.
אני מקשיב!
זה שאני לא מבצע זה דבר אחר.
קיימת דרך רביעית (ואף מוצלחת, לדעתי)
שיטת פרסום הסרטים הידועה ביותר היא ציון ההישגים של הסרט (זכיות ומועמדויות בקטגוריות שונות של טקסי פרסים שונים). ואם כן, למה שטקס לא כל כך מוכר בישראל כמו הראזי לא ימשוך אליו צופים?
תדמיינו את הפרסומת:
"הזוכה הגדול של הראזי לשנת 04" או לחלופין "זוכה פרס פטל הזהב לסרט השנה"
ויש דרך חמישית
"מנויים יקרים, מזה שבוע שלא העלינו מחירים ואנחנו מתאפקים ומשתדלים שלא לעשות זאת שוב. אך אבוי, התקציב שלנו מאפשר לנו לרכוש אך ורק סרטים גרועים. צפו בבקשה בסרט במוצ"ש וכך תקבלו בהבנה את עליית המחירים שאנחנו מתכננים ליום ראשון. תודה!"
להרגיע אותך...
זה באמת אחד הסרטים הכי גרועים בכל הזמנים…רק למקרה שדאגת.
וכעת
אחרי צפייה ב"מטריקס רילוודד" עם הפופ- אפים אני שמח להודות שזה ממש כמו שציפיתי. משעשע מאוד ומעורר מחשבה, ו(כמעט) לא ה]פריע לסרט עצמו, בעיקר בסצינות הדיבורים.
ואגב, רד, הילה האכילה ת'חתולים?
זה נשמע טוב.
הבעיה היחידה היא שלא משנה מה עשיתי, לא הצלחתי לגרום לזה לעבוד… הממיר שלי שונא אותי.
בהנחה ש...
הממיר שלך תקין ואת מנסה להפעיל את האופציה בהקרנה בה היא זמינה (וזה יקרה בפעם הבאה רק ב-30.8 בהקרנה של אקס-מן 2):
1. כווני את הממיר שלך לערוץ המתאים.
2. לחצי על הכפתור הירוק בשלט.
3. [לאחר כחצי דקה…] בתפריט שיעלה, סמני בעזרת החצים שבשלט את אופציית ה"פופ-אפ סינמה" ולחצי על כפתור ה-select בשלט.
וזהו, זה אמור לעבוד.
אגב, כעת המערכת שלהם נמצאת במצב שבכול ערוץ פרט ל-12 תתבקשו לעבור לערוץ ההוא (שבו הוקרן הסרט האחרון עם פופ-אפים). נאמר לי שמצב זה נועד, כדי למנוע שידור פופ-אפים של סרט מערוץ אחד על גבי סרט בערוץ אחר. (אופציה שאמורים לנטרלה לאחר שסרט הפופ-אפים הסתיים).
[אגב, אני מניח שרד פיש לא כותב להם את המלצות היום – ראיתי שם עכשיו המלצה ל"באד קומפני".]
שכחת משהו
היום בדיוק היה "שמש בריאה בגוף צלול" (או איך שזה נקרא. זה תמיד מתבלבל אצלי עם הפוסטרים מהילדו?ת של "נפש בריאה בגוף בריא").
[לצערי] לא שכחתי
מסתבר שהמערכת שלהם סובלת עדיין מכל מיני אילוצים, שבגללם אופציית הפופ-אפ סינמה לא זמינה אוטומטית לכל הקרנה (ובהקרנה הזו, נאמר לי שהיא לא תהיה זמינה).
ראיתי את ''שמש נצחית'' אתמול-
והאופציה לא הייתה פעילה, ייתכן שהשירות עוד לא הופעל? או שסתם לא ידעתי להפעיל אותו (ניסיתי דרך התפריט שבכפתור הירוק)?
שתי ההודעות שמעליך מדברות על זה.
כתבה מספר 2866 והתשובה לה.
כפי שאמר אין אור – כרגע הפופ אפים לא זמינים בכל שידור ושידור.
מצטערת, רק עכשיו רעננתי וראיתי אותן...
זה החסרון בשיטה של לפתוח המון חלונות ולקרוא אותם לאט. בדיוק התכוונתי להוסיף "מצטערת, ראיתי כבר"…
הערות לגבי X2
1. מה באמת הסיפור של הילה מקרית ביאליק והטוסט?
2. שלושה חודשים וחצי, לא שלושה וחצי חודשים
3. מאוד מרגיז שאחרי 'עקשנים, אה?' לא היה עוד פופ אפ
וחוץ מזה?
מכיוון שהעסק נכתב בדוחק, אני מאוד אשמח אם "שלושה וחצי חודשים" היא הטעות הלשונית היחידה שהצלחת למצוא.
בטח, יש עוד מלא
שאני אגיד לך אותם אם תענה על 1
__________________________
3\three\וואטאבאר יצטרך לראות מחר באחת ושלושים בשידור החוזר ולבדוק אם יש טעויות.
הילה, קרית ביאליק
http://www.fisheye.co.il/author?id=78
ובהקשר שלנו, בדיחה פנימית עם פוטמציאל הצחקה "חיצוני" [למכירה סוסיטא], שמהווה מעיין מוטיב המזהה את היוצר (לא ממש צילום מתוך תא מטען של מכונית, אבל בכיוון).
אגב, גם לבדיחה פנימית יכולים להיות מספר שכבות, "מבחינתינו", זו קריצה לגולשי עין הדג.
עדיין לא הבנתי
מה הקשר של נשרף הטוסט? יש שתי אפשרויות לזה-
1. "אתה לא אמור להבין, זה הרעיון, זה מצחיק וזהו"
2. "עדיין לא סיימנו עם הרבדים – טוסט זהו משל ידוע לגן עדן, וגן עדן, אם מקצרים את אחת ה-ן ממש קצר, זה חילוף אותיות לעין דג, רמז!"
וגם צילום מתוך תא מטען של מכונית? WTF?
כל התשובות נכונות (בערך)
קודם כל, אלה לא דברים ממש חשובים ואאל"ט, פופ-אפ כזה מופיע רק פעם אחת בסרט (ומייד מפנה מקומו לפופ-אפים "אמיתיים"). עצם העובדה שאנחנו "דנים" בזה, קצת מוציאה את העוקץ מזה… זה משהו שמזכירים "בקטנה" ולא מתעקבים עליו. [אבל…]
1. כן, עצם העובדה שמשהו לא מובן ולא ממש מתאים מופיע פתאום במדיום הזה, מפתיע ומצחיק (ברמה זו או אחרת) את חלקנו. גם כשיודעים על זה מראש וזה לא מפתיע, זה יכול להיות מהנה (שאל את האנשים שבודקים את ה-crazy credits ב-IMDb לפני שהם הולכים לראות סרט).
2. [למרות שלא ראיתי את הפופ-אפ הזה, אני מניח ש] הטוסט הוא החלק היותר פרטי בבדיחה הפרטית.
[אני ממש מקווה שלא הרגנו עכשיו את הילה (ובהזדמנות זו, נודיע על טקס הזכרון שיערך ביום שישי הבא לצייון שנתיים למותה של נשמה טובה).]
חשבתי שהבדיחה היא פרטית
רק לגולשי עין הדג.
אבל 'תה אומר שהבדיחה פרטית פרטית? מממ…
אז עדיין לא הבנתי, אם הילה שרפה טוסט, זה אומר שהיא קיימת, כלומר שלא רק שלא הרגנו אותה, להפך, הצלנו אותה! אני ואתה, יזכרו אותנו לעד!
עד עכשיו,
בכל סרט הילה מקרית ביאליק קיבלה איזשהו מסר נרגש (תזהרי שלא יישרף הטוסט, אל תשכחי להאכיל את החתול, אולי הגיע הזמן להחליף את צבע המקרר וכו'). צופי הוט שהם גם גולשי 'עין הדג' אמורים לזהות את הילה ולצחוק על המסרים המטופשים שהיא מקבלת. מי שלא מכיר את הילה מ'עין הדג' יחשוב שזו סתם פניה אישית לאחות/מכרה/ווטאבר וישתעשע מניצול הבמה הציבורית להעברת מסר אישי.
עבור מי שכותב את הפופ-אפים, מסר מטופש אחד כזה יכול להיות סתם מצחיק, מין שחרור מכל עבודת המחקר והשעות הרבות שהוא מבלה בהכנת הפופ-אפים האחרים.
אלה שני הסנט שלי. אבל לא שאלתי לפני כן את רד, אז יכול להיות שהניתוח שלי שגוי.
כשכותבים לי לאט אני מבין
בהקשר לשרשור על ''המשחק של אנדה''
רציתי להגיב באותו מקום, אך לא מצאתי את השרשור . בכל מקרה, מסתבר שזה לא היה מדע בדיוני…
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3131980,00.html
המעוז האחרון נכבש
פרסומות בסינמטק
http://www.ice.co.il/article.asp?catId=1&pgId=84588
כתבה בוואלה על מצב הסרטים הגדולים בקולנוע-http://e.walla.co.il/?w=/1000/769812
סיכום לא רע.
"לנסות לבחון את סימני החיים של הוליווד זה קצת כמו לנסות לבדוק את הדופק של אתלט אולימפי שסובל מהיפוכונדריה קשה" –
המסקנה שלי אחרת...
איילנד ושות' שהוזכרו שם היו סרטים עתירי אפקטים, אך דלי עלילה, הגיון ועניין. הם היו סרטים מחורבנים ובגלל זה הקהל לא נהר בהמוניו.
לעומתם סרטים כמו "בטמן מתחיל" (שעוד לא יצא לי לראות, אבל לפחות מאוד רציתי) עושה קולות של סרט לא מטומטם לגמרי ומצליח, לפחות יחסית. מה גם שב"מפתיעים לטובה" יושבים כל מיני סרטים תיעודיים. אולי זה פשוט רמז שלקהל נמאס לאכול זבל? אולי מישהו עשה לסרטי הזבל בסתר את מה ש"לאכול בגדול" רצה לעשות לאוכל הזבל?
נותר רק לקוות (לשווא) שהמפיקים יפנימו בסופו של דבר ויעבירו את המשאבים לכיוונם של תסריטאים טובים, במאים מוכשרים וסרטים באמת מעניינים.
עם דגש על תסריטאים
אני, לפחות, מרגיש שהבעיה העיקרית של סרטים כושלים עם תקציב גדול (כמ "איילנד") היא שכיוונו יותר מדי כסף ותשומת לב על אפקטים, בלי להקדיש מחשבה לתסריט. וזה מתוך הנחה תת מודעת – או מודעת לגמרי – שלא משנה מה קורה בסרט, אם זה יהיה מספיק גדול, אנשים יבואו.
והם אכן באו בסוף
רק לא בארה"ב.
http://www.boxofficemojo.com/news/?id=1872&p=.htm
אני בספק
יש לי תחושה שההנחה הבסיסית של המפיקים היא שסרטים צריכים להיות דומים למוצרים שכבר מכרו – דהינו, חלק מהעדר. זאת מדיניות השקעה נבונה, אני מניח. ביומית על When Words Collide יש קישור לתקציר של הסרט, שבו נאמר שהאפקטים בסרט מרשימים מאוד, והסיפור הבסיסי מצוין, אבל "המפיקים התעקשו לדחוף פנימה סיפור אהבה" שדופק את האמינות של התסריט.
שום דבר לא השתנה.
אז אני אשאר בבית...
מספיק טוב לי לקרוא בעינדג. חוסך המון כסף והפופקורן טרי יותר.
רוצח שכיר, הרבה נחשים וסמואל ג'קסון עולים למטוס
והפאנצ'ליין?
http://www.imdb.com/title/tt0417148/
למה?! למה יש בסרט מפעיל בובות?!
כנראה שנחשים אמיתיים לא מבינים אנגלית.
זה לא היה ברשימת הדמויות?
זה כל כך עוקר את העוקץ של התרעומת…
פלינדרומים
הרבה זמן אני מחכה ל"פלינדרומים", סרטו החדש של טוד סולונדז, ואפילו ראיתי טריילר ב"לב", אבל הסרט לא מגיע, והוא אפילו לא מופי ב"לא סופי". מה קרה כאן? "לב" ויתרו על הסרט? הוא עלה וירד בלי שהספקתי לשים לב? או מה?
לב מתכוונים להקרין אותו מתישהו,
לא ידוע מתי, ובינתיים הקרינו אותו כמה פעמים בטרום-בכורה במסגרת 'לילה לבן'.