אם אתם קוראים דו"חקואים במשך אותו הזמן שבו אני כותב אותם, אתם בטח כבר מכירים את החגים והמועדים בלוח השנה הדוחקואי, וביניהם גם סוף השבוע הנורא של ראשית חודש דצמבר, הנושא את קללתו של הצ'יף האינדיאני פרה משוגעת. אז לא צריך לספר לכם שבסוף השבוע שאחרי חג ההודיה אף פעם לא קורה שום דבר מעניין, כל הסרטים נופלים ונופלים חזק, ואם יוצא סרט חדש כלשהו, הוא עושה מעט מאוד כסף. אם אתם לא יודעים את זה עדיין – טוב, הרגע הסברתי.
סוף השבוע ע"ש פרה משוגעת נחגג על ידי כל הסרטים בטבלה בדרך המסורתית: ירידות היסטריות. הירידה הקטנה ביותר בעשיריה שייכת ל'ארץ קשוחה' של האחים כהן, שאיבד 42% מהכנסותיו בשבוע שעבר (למרות תוספת משמעותית למספר הקולנועים בהם הוא מוקרן). הירידה הגדולה ביותר היא של 'כוורת בסרט', שנפל ב-62%. בקרב השלישיה המובילה לא השתנה שום דבר: קחו את שלושת הסרטים ששהו במקומות הראשונים בשבוע שעבר, 'מכושפת', 'This Christmas' ו'ביוולף', חלקו את סכום ההכנסות של כל אחד מהם בשתיים, ולפניכם שלושת המקומות הראשונים של השבוע. 'מכושפת', שבמקום הראשון, הגיע ל-70 מיליון דולר בהכנסות כוללות.
במקום הרביעי, עם 6 מיליון דולר (אמרתי לכם), נמצא הסרט החדש היחיד השבוע: סרט האימה 'Awake'. התופעה האמיתית – או לפחות ככה אומרים – שעליה מבוסס הסרט היא אחד הדברים המזוויעים ביותר שעשויים לקרות לאדם: אתה עובר ניתוח מסובך כלשהו בהרדמה מלאה, ובאמצע מוצא עצמך ער, אבל לא מספיק כדי לקום ולהגיד לרופאים מסביבך "חבר'ה, מצטער להפריע, אבל נראה לי שאני צריך עוד איזו מנה של גז הרדמה, אם לא אכפת לכם"; רק מספיק כדי להרגיש את מה שקורה מסביבך ולך, בלי אפשרות להניע שריר כלשהו כדי למחות על כך. אם הרעיון הזה לא גרם לכם לצמרמורת, תוסיפו לזה את העובדה שבסרט משחקים – אם "משחקים" זו המילה הנכונה – ג'סיקה אלבה והיידן כריסטנסן (מצטער, אולי הייתי צריך להזהיר אתכם מראש), ותקבלו דבר שנשמע כמו הסרט המזוויע ביותר שנוצר אי פעם, בכל המובנים. שלא במפתיע, המבקרים כולם מסכימים שהסרט מזעזע.
כולם חוץ מרוג'ר איברט, כלומר. רוג'ר איברט הוא ככל הנראה מבקר הקולנוע המפורסם ביותר בעולם, ובדרך כלל היה מעניין לקרוא מה יש לו לומר גם אם לא מסכימים איתו. בשנים האחרונות איברט נאבק בסרטן, ולאורך רוב שנת 2006 הוא היה מנוע מלכתוב או לצפות בסרטים בגלל סדרה של ניתוחים קשים שעבר (בלי להתעורר באמצע, יש לקוות). מוקדם יותר השנה הוא חזר לפעילות, לפחות כמבקר; אבל כנראה שמשהו במנגנון הביקורת במוחו בכל זאת נפגע, או אולי החוויה הקשה לימדה אותו לאהוב את החיים, כולל כל הסרטים הגרועים שבהם. בכל מקרה, מאז שהחלים איברט היה חיובי במידה מדאיגה, ולאחרונה נותן את הציון המקסימלי של ארבעה כוכבים בערך לכל סרט שני, ולשאר – שלושה. בשבועיים האחרונים איברט הספיק לתת ביקורות חיוביות ל'ריקוד לאור ירח' השמאלצי עד פלצות, ל'היטמן' הזבלי, ועכשיו גם ל'Awake', עליו פחות או יותר כל מבקר אחר הסכים שמדובר בזוועה. בקיצור, האיש הולך והופך לדייויד מאנינג. אין ספק שאיברט נהנה מהחיים, וכמוהו גם מפיצי הסרטים שפתאום מקבלים לידיים ציטוטים נלהבים ממבקר נחשב ביותר כדי לקשט את הפוסטרים לסרטים העלובים ביותר. אבל מה יהא עלינו, הציניים והמרירים? איך הלך לנו חבר.
ובכן, אמ, בהמשך הטבלה, כלומר, זהו. מעט מאוד קרה בסופ"ש הזה, אמרתי כבר. נו טוב. בשבוע הבא יוצא 'המצפן הזהוב' (או כמו שמפיצינו שמעולם לא שמעו על המושג "ספר" קוראים לו, 'מצפן הזהב'), העיבוד עתיר התקציב לספרו של פיליפ פולמן, שאמור להיות 'נרניה' או 'שר הטבעות' הבא – וחסר לו שלא יהיה, כי עתידה של חברת ניו ליין די תלוי בו. אנחנו, במקרה הזה, מקדימים את אמריקה ביומיים תמימים – הסרט יוצא כאן כבר ביום רביעי. חנוכה שמח ושביתה נעימה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
הרעיון של Awake נשמע ממש
דומה לסיפור קצרצר של סטיבן קינג. יש קשר?
Awake סרט אימה?!
אולי הוא מזעזע, אבל הוא לא סרט אימה כפי שידוע לי.
דבר אחד לא ברור לי
כמה זמן כבר יכול הדבר ה"מפחיד" של Awake לקחת? ועל מה שאר הסרט?
דבר אחד לא ברור לי
מצטרפת לתהיה
אני לא חושב שהבנתם את הקונספציה
אורך הקטע שכולל בתוכו אימה נע בין 78 ל84 דקות, תלוי אם אתם פסימים או אופטימים.
מקור האימה: המשחק של היידן כריסטנסן וג'סיקה אלבה.
מה שלא ברור לי זה
מה כבר יכול לקרות בסרט?
לפי הטריילר, אנחנו רואים שהוא נשאר ער אחרי ההרדמה (תופעה שנרשם עליה גם ב-ynet. מפחיד להחריד). ואז הוא מגלה שהמנתחים רוצים להרוג אותו.
והיידן כריסטיאנסן הוא הרי השחקן הראשי, אז מה כבר יכול לקרות בסרט, אם ברובו רואים את הניתוח? איך הוא יכול לתרום משהו לסרט כשהוא מורדם? באמצעות פלשבקים, או שאולי הוא יוכל לשלוט על דברים אפילו בזמן שהוא מורדם? (טלפתיה או טלקינזיס)
ניסיתי למצוא את התשובה בעצמי, אבל TheMovieSpoiler עדיין לא ספיילרו את הסרט הזה.
אם הבנתי נכון מהטריילר,
רוחו משוטטת בעולם במהלך הניתוח. אם זה בולשיט מטאפיזי נוסח הוליווד (אם הרוח תצעק מספיק חזק, ישמעו אותה) או בולשיט פסיכולוגי נוסח הוליווד (הוא ממש לא רוצה להיות שם, אז הוא הוזה) לא הצלחתי להחליט.
אני לא מבין...
אם השבוע הזה כל-כך מחורבן, למה מוציאים בו סרטים בכלל?
אז זו הנקודה - לא מוציאים בו סרטים
הוציאו אחד, וגם הוא לא משהו שציפו ממנו לגדולות ונצורות (יש כאן פרדוקס מסוים – לו היו מצפים ממנו לגדולות ונצורות – היו מוציאים אותו בסוף שבוע אחר, אבל מכיוון שלא – הוציאו אותו בסוף השבוע הזה ומכאן שלא ציפו ממנו לגדולות ונצורות). ישנם סרטים שהאולפנים כבר הפיקו ועדיף שיוציאו אותם מתישהו, ולו כדי לכסות חלק מהוצאות ההפקה או אולי להתבדות ולגלות שמדובר בחביב הקהל מסיבה לא ברורה. אז אם כבר הוצאת סרט שאתה לא חושב שיצליח – עדיף להוציא אותו בסוף שבוע בו לא יוצאים הרבה סרטים אחרים שיכולים להתחרות בו. זה הסיכוי הכי טוב שלהם. אם היו מוציאים אותו בסוף השבוע הבא, יחד עם "המצפן", התוצאה הייתה עגומה יותר.
דווקא לי נח ללכת בימי שני לא בסוף שבוע
הכולנוע לא מלא, מי צריך כרטיס. חוץ מזה אין יתרונות! זה כמו כל סוף שבוע.
אם BEE MOVIE והסרט שבמקום אחרון הם דווקא הרביחו הכי הרבה עד אחשיו, חוץ מבסוף השבוע הזה.
ניו ליין לא סיכנו את עצם קיומם גם על שר הטבעות, בזמנו?
זה מודל עסקי עבורם עכשיו לזרוק את כל הכסף שיש להם על עיבוד גרנדיוזי לסדרת ספרים?
היי, זה עבד להם עם שר''ה
בוא נראה מה יקרה עכשיו.
מישהו יודע מהו התקציב של הסרט??
טוב,הימור שלי-זה או הצלחה ו 73 מיליון דולר לסוף השבוע הראשון.או אכזבה ו 57 מיליון
ה''אכזבה'' שלך מאוד אופטימית.
התקציב של הסרט, כמו שכבר כתבתי בדו"חקו שעבר, הוא 250 מיליון דולר – כמעט כמו התקציב של טרילוגית שר"ה כולה.
ה''אכזבה'' שלך מאוד אופטימית.
איך למען השם זה קרה? זה ספר הרבה פחות גרנדיוזי משר הטבעות.
פשוט מי שעשתה את האפקטים של שר הטבעות
היא חברה של הבמאי. וודאי יש הנחות, לא?
זה כל כך מטורף להוציא כל כך הרבה כסף על סרט
אם זה עולה כל כך הרבה לעשות אפקטים טובים, אז אולי כדאי להסתפק בסרט שטיפה יותר זול להפיק אותו. אחרי הכל מה שבסופו של דבר יקבע אם הסרט הוא טוב או לא זה התסריט, המשחק והבימוי. לא האפקטים.
סתם עלה לי לרגע בראש מה עוד אפשר היה לעשות בכסף הזה… למשל לממן חיסונים לילדים בעולם השלישי.
אבל כמובן, אין סיכוי שהחיסונים יחזירו את עצמם. מצד שני, גם הסרט הזה עלול לא להחזיר את עצמו כשמדובר בכזו השקעה…
ואני בעד סרטים ובעד תרבות – והיי, זה גם הז'אנר החביב עלי, וכן אני בעד סרטים בז'אנר החביב עלי. אבל יש לי הרגשה שמישהו פה עבר את גבול הטעם הטוב ממש מזמן.
ארץ קשוחה
אם יש סרט שאני באמת ובתמים מחכה לו…
מסוג הסרטים שאתה יודע עוד לפני שראית אותו, שאתה תהנה ממנו. או לפחות אני אהנה ממנו…
ארץ קשוחה
המממ… צודק. סרט מצויין. מצד שני, אני לא ממליץ עליו לאף אחד, למרות שנהניתי מכל דקה.
זה פשוט סרט קצת פסיכוטי מדי לקהל הרחב. אבל הוא בהחלט מצויין.
אם ''מצפן הזהב'' שהפך ל-
"המצפן הזהוב" מרגיז אותך, מה תגיד על "לא ארץ לזקנים" (שמו העברי של הספר של קורמק מקארתי) שהפך ל"ארץ קשוחה"?
הפוך
('הזהוב' הפך ל'זהב'. אבל לא עקרוני).
גם השינוי של 'לא ארץ לזקנים' מיותר, כמובן. אבל במקרה הזה, אפשר לתת למפיצים ליהנות מהספק. הגיוני שהם החליטו שהשם המקורי הוא לא מסחרי; שהוא עלול לגרום לאנשים לחשוב שהסרט עוסק בזקנים; ששמות שכוללים שלילה (המילה "לא") גורמים באופן תת-הכרתי לדחיה. כל אלה שיקולים לגיטימיים בבחירת שם, גם אם אני לא מסכים איתם.
לעומת זאת, לשינוי של 'המצפן הזהוב' ל'מצפן הזהב' יכולה להיות רק סיבה אחת: המפיצים שנתנו לו את השם לא ידעו שהסרט מבוסס על ספר שכבר תורגם, ולא טרחו לברר. הבירור הנ"ל היה לוקח בדיוק חצי דקה של גיגול. כלומר, הם לא חשבו לקרוא אפילו את הפרט הבסיסי ביותר על הסרט שהם עצמם מפיצים.
(ומכיוון שהם לא ממש יודעים עברית, הם גם תרגמו באופן עילג, ע"ע 'תיבה של איש מת'. 'מצפן הזהב' הוא לא ממש שגוי, זה עדיין ביטוי עברי תקני, אבל הוא פחות מדויק מ'המצפן הזהוב').
זה לא שאחד עילג, אלה פשוט ביטויים בעלי משמעות שונה.
למיטב היכרותי עם השפה העברית, המצפן הזהוב הוא מצפן בצבע זהב, ומצפן הזהב הוא מצפן שעשוי זהב.
זה נכון
והמשמעות של 'The Golden Compass' יכולה להיות כל אחד משניהם. לכן, כמו שאמרתי, התרגום 'מצפן הזהב' הוא לא שגוי. אבל אפשר לסמוך על המפיצים שיבחרו בגירסה הכי פשוטה של התרגום, שמורכבת רק ממילים שמובנות לתלמיד כיתה א', בלי דברים מסובכים כמו ו' באמצע המילה. לפחות הם לא פישטו את המילה "מצפן" ל"שעון".
''העיגול הנוצץ''?
חכה חכה ל
"הסכין העדין"!
חכה חכה ל
שבתרגום הספר בכלל היה אמור להיות "הסכין החד" אם אני לא טועה.
למה הקונצנזוס הזה
שהיידן כריסטנסן שחקן איום?
הוא לא שיחק בצורה משכנעת את העיתונאי ההזוי ב"זכוכית מנופצת"?
לדעתי, כן.
האמת היא שאחת הסצנות מהסרט הזה (הנסיון האחרון שלו לשכנע את העורך) נתקעה לי בראש מרוב שהרגשתי שכריסטנסן משכנע.
צודק
זה לא הוגן לשפוט אותו לפי מלחמת הכוכבים. לא היה שם אף אחד (למעט ה NPC's) ששיחק כמו שצריך. השחקנים לא אשמים.
שאלה
מה ההבדל בין N/A ל-TBD?
שאלה טובה
אין לי מושג.
לא הבנתי
זה טוב לאולפנים שעלות הדולר יורדת??איך??
http://movies.yahoo.com/mv/news/va/20071204/119677246900.html
את ההכנסות סופרים בדולרים.
בשנה שעברה כרטיס קולנוע בארץ עלה 35 ש"ח, כלומר בערך 8 דולר. היום כרטיס קולנוע בארץ עדיין עולה 35 ש"ח, כלומר בערך 9.2 דולר. כלומר, על כל כרטיס קולנוע שנמכר בארץ האולפנים יכולים להציג דולר נוסף לרווחים. תכפיל את זה בכל מיליוני הכרטיסים שנמכרים בכל מקום שהוא לא ארה"ב, ותראה שהכנסות הסרטים מחוץ לארה"ב השנה – כל עוד סופרים אותן בדולרים – צפויות להיות גבוהות מהרגיל.
לרטטוי
אולי רוג'רט איברט טעם קצת רטטוי.
לרטטוי
ואולי פשוט מממני הניתוחים שלו היו אותם אלה שמימנו את דייויד מאנינג…
הם שתלו במוחו שבב, המשדר אותות חשמליים הגורמים לאורגזמה תמידית?
ב''לא סופי'' יש טעות קטנה
"משפחת סימפסון: הסרט" מוזכר שם פעמיים.גם בדצמבר וגם בינןאר.מי מהם נכון??
אני לא מאמין!!
"ביקור התזמורת יופץ בארה"ב ואף אחד עוד לא הזכיר זאת??
http://boxofficemojo.com/movies/?id=bandsvisit.htm
זה יודע מזה חודשים והוזכר עשרות פעמים.
חוץ מזה, מישהו, לאור העובדה שכתבת באתר לפחות 20 הודעות היום, חשבת אולי לאמץ לעצמך כינוי או שם כלשהו? זה לא הכי נעים או מנומס להציף בהודעות בעילום שם.
זה יודע מזה חודשים והוזכר עשרות פעמים.
לא שמעתי על זה בטח בגלל הבעיה שהייתה לי בחיבור לאינטרנט.
אני מחפש כינוי כבר מזמן רק שאני לא מוצא אחד מתאים.הצעות??
אם כל אחד יזרוק כאן את הכינוי החביב עליו
לא יהיה לזה סוף.
חוץ מזה, אחרים לא מכירים אותך ולא יוכלו למצוא לך כינוי שיהלום אותך.
איימקס עין הדג
עכשיו כבר מותר לגלות: בחודשים האחרונים עבדנו על פרוייקט חדש – בניית קולנוע איימקס פרטי של האתר. אני שמח לבשר על כך שהקמת הקולנוע הושלמה והוא פתוח לקהל. אמנם בגלל טעות הוא נבנה בבוסטון במקום בכפר סבא, אבל כפי שאתם יכולים לראות בתמונה, הלוגו של האתר כבר מתנוסס על הבניין.
בהמשך אנחנו נדאג להקרין באיימקס עין הדג פיצ'רים בלעדיים, כמו גירסת האיימקס בתלת-מימד של 'מטריקס', 'משפחת סופר-על', 'קינג קונג', 'עוד טושים' ו'ישישה שוחה'.
איימקס עין הדג
מתי יוצאת ההסעה מנתניה?
את מתכוונת מתחנת הרכבת בחדרה.
את מתכוונת מתחנת הרכבת בחדרה.
לא ולא, מנמל התעופה בנתניה. זה ממש ליד המכללה.
שמעתי ש''ישישה שוחה'' מועמד לאוסקר, לא?
על אפקטים מיוחדים ואקרובטיקה מימית בגיל מתקדם.
ושוב טועים בתרגום
לספר בכלל קוראים "טושים נוספים".
רואים שאתה לא מבין ביצירתה של זרובבלה פיש
'טושים' המקורי אמנם היה מבוסס על הספר, אבל 'עוד טושים', סרט ההמשך (מקרה נדיר שבו סרט ההמשך לכל הדעות עולה על הסרט הראשון) הוא יצירה עצמאית בעלת המשכיות משלה, ו*לא* עיבוד של הספר 'טושים נוספים'.
תגידו, אתם בסדר בראש?
"ישישה שוחה" בתלת-מימד? אתם רוצים לעשות לאנשים טראומה לכל החיים?
עוד טושים = משוט ידוע?
על מה אתה מדברת?
סרטים שראינו
בארה"ב יוצא עכשיו I am a legend. אולי זה רק אני, אבל לא ראינו כבר את הסרט הזה כמה עשרות פעמים?
אכן כן.
'ביוולף', איימקס, עתיד הקולנוע וקרית ביאליק
'גלובוס' שלחו הודעה שמחה ועליזה לעיתונות, ובה הם מדווחים שכמו בארה"ב, גם בארץ גירסת האיימקס התלת-מימדית של 'ביוולף' מצליחה הרבה יותר מהגירסה הרגילה: הם אומרים שכרבע מהכנסות הסרט בכל הארץ מגיעות מאולם האיימקס בקרית ביאליק.
כבדרך אגב, כדי להבהיר את גודל ההשקעה, גלובוס גם מספרים על העלות של עותקי הסרט (דבר שלא שמעתי משום גורם רשמי עד היום): עותק רגיל של סרט עולה כ-10,000ש"ח; עותק האיימקס של 'ביוולף' – כרבע מיליון ש"ח.
ההצלחה של הסרט משמחת, מצד אחד, כי זה אומר שגלובוס ימשיכו להביא לארץ גם את הסרטים הבאים שייצאו בפורמט הזה, והאולם לא ייתקע בלופ אינסופי של סרטי-הדגמה, כמו האיימקס באילת. מצד שני, בעוד שבועיים יוצא בארה"ב 'אני האגדה', שמוקרן גם בגירסת איימקס (לא תלת-מימדית), אבל אותה גלובוס לא מתכוונים להביא לארץ – לטענתם, כי הם השקיעו כל כך הרבה ב'ביוולף', והם רוצים לתת לו לרוץ זמן רב ככל האפשר.
אבל
את "אני האגדה" מפיצים בארץ תיאטראות ישראל (רב חן). אני מניח שאם הזכויות היו שלהם הם היו דואגים גם להזמין עותק איימקס של הסרט (עם שש דקות הקדמה של "האביר האפל").
את 'אני האגדה' מפיצים גלובוס, לא חן.
אתה בטוח? כי הוא מופיע באתר של רב חן
http://rav-hen.co.il/ComingSoon.aspx?month=12
מופיעים שם גם 'אמריקן גנגסטר' ו'אליזבת'
כולם סרטים שגלובוס מפיצים. וזה הגיוני – האתר הוא של רשת בתי הקולנוע של רב-חן, שמקרינים גם סרטים של גלובוס, אין סיבה לבלבל את הקהל עם ההפרדה בין המפיץ לבין המקרין (יש סיבה לנתק את המפיצים מבעלי בתי הקולנוע, אבל זה כבר עניין אחר).
'ביוולף', איימקס, עתיד הקולנוע וקרית ביאליק
לפי החישוב הזה, כדי שהקרנת ביוולף תשתלם, יותר מ-4100 איש צריכים לראות את הסרט בקריון (וזה עוד בלי להחשיב חיילים שמשלמים 45). אם נניח שכל אחד קונה גם במזנון בסכום של 20 שקל, עדיין מדובר ביותר מ-3000 איש.
בהקרנה שאני הייתי בה ביום שני ב-21:30 היו אולי 20 איש.
ברור שזה יום חלש והכל, אבל הם באמת מרוויחים הרבה מההקרנות האלה?
אני חושב - ובאמת שמדהים גם אותי לכתוב את המשפט הזה -
שגלובוס חושבים לטווח ארוך.
גם אם ההקרנות של בייוולף ושל תלתים אחרים לא יהיו רווחיות בהתחלה – אם הן יהפכו לדבר הגדול הבא, ההפסד הראשוני עליהן ישתלם.
אבל הם לא מפסידים
לפחות לא לפי המספרים שהם מדווחים עליהם.
למה, הם דיווחו ש-3000-4000 אנשים כבר ראו את הסרט בקריון?
יאיר רוה חישב
שלפי הנתונים שפורסמו, 5,000 אנשים כבר ראו את הסרט בקיריון.
http://cinemascope.co.il/?p=851
"אני הגעתי למספר 31,100 כרטיסים על סמך חישוב בו מחיר כרטיס הוא 35 שח. מחיר כרטיס לאיימקס הוא 57 שקלים. כך שכמות הכסף גבוהה, אבל כמות הכרטיסים נמוכה יותר.
על פי בוקס אופיס מוגו בייוולף הכניס בישראל עד כה $245,464. אם רבע מזה הגיע מאיימקס, זה אומר ש-61,366 דולרים הגיעו מהאיימקס (ב-57 שקלים לכרטיס, או 49 שקלים ללא מעמ), ושאר 184,094 הדולרים הגיעו מהכנסות רגילות (ב-35 שקלים לכרטיס, או 30 שקל ללא מעמ). כך שאני מגיע בסופו של חישוב לכ-28,000 כרטיסים שנמכרו לבייוולף בארץ עד כה, 5000 מתוכם באיימקס".
ואני חושבת
שזה ממש מאג-ניב ששמו את האיי-מקס הזה נורא נורא קרוב לבית שלי, שיכלותי לבוא לראות את ביאווווולף השולתתתתת!1 בתלת ממדים מושי מושלמים. כמו שאומרים אצלנו בפלוגה, זה דרך חבל על הזמן לבלות חמשוש, וגם כל החברות שלי חושבות ככה!
אוהבת אתכם,
הילה, פקידה פלוגתית, ד. צ. 01564
הילה, את בת שבע?עשרה.
לזמן בקרית ביאליק קצב משלו
לפי המספרים האלה
כבר החזירו את ההשקעה בעותק התלתי היקר.
זה מה שאמרתי!
זה מה שהסכמתי איתך עליו!
וזה מה שקראתי מבלי להגיב עד עכשיו!
אז כדאי להזמין כרטיסים מראש?
(שבת ב-19:30)
ואגב ''אני האגדה'', ציטוט מביקורת ראשונה שמופיעה בעגבניות:
קשה לומר שזה לא היה צפוי. מתי אנשים ילמדו את הלקח?
1) לא לוקחים ספר מד"ב קלאסי ונותנים לעקיבא גולדסמן לכתוב את התסריט לעיבוד הקולנועי שלו.
2) בטח שלא מלהקים לסרט הזה את ויל סמית.
רבאק, כמה קשה זה כבר יכול להיות?
הביקורת המלאה כאן:
http://www.comingsoon.net/news/reviewsnews.php?id=39899
ועוד משהו:
3) לעולם אל תתאים סרט ערפדים לדירוג גיל של PG-13.
אלא?
R כמובן.
אלימות של ערפדים נראית הרבה יותר מגוחכת כשהיא באה ב-PG-13. לא ראית את הסרט ואן הלסינג?
ראיתי וסבלתי. אבל
ממה ששמעתי גם "30 ימי לילה" המדורג R לא משהו.
דווקא הסרט הזה מקבל ביקורות ממש טובות
יחסית לסרט אימה.
לפי מה שאני זוכר, כל סרטי האימה של השנה נקטלו. 30 ימים של לילה הוא עוד היחיד שאיכשהו קיבל את תווית ה"שווה לראות".
ומה עם '1408'?
לפי מה שזכור לי זה סרט אימה, הוא קיבל ביקורות לא רעות בכלל, והוא יצא השנה.
כתבתי ''לפי מה שאני זוכר''.
אז וואלה, את 1408 לא זכרתי.
אופס.
ועוד משהו:
4) אל תמהר לשפוט את הסרט לפי ביקורת אחת בלבד.
בדרך-כלל לא הייתי עושה את זה,
אבל הביקורת הזאת מאמתת פחות או יותר את כל החששות המוקדמים לגבי נתוני הפתיחה של הסרט הזה, כך שאין סיבה לחשוב שהיא מחטיאה את המטרה.
יומיים וארבע ביקורות אחר כך,
הדירוג של הסרט הוא 80%. כלומר, נוספו ארבע ביקורות חיוביות (שתיים מהן מה-Cream of the Crop), והביקורת הראשונה ההיא היא עדיין הביקורת השלילית היחידה. כך שאולי בכל זאת ביקורת אחת היא מעט מדי כדי לשפוט סרט.
אבל מי משלם?
גלובוס כחברת הפצה לא קונה את הסרט, אלא רק משאילה אותו, לא?
שמעתי שרוג'ר איברט נתן ל''מצפן הזה(ו)ב'' 4 מתוך 4!
לא נכון, הוא לא ביקר את הסרט עדיין
(אבל אני לא אתפלא אם זה באמת יקרה).
ומישהו, די כבר עם ההצפות. תבחר לך ניק, ותפסיק להעלות הודעות על כל מחשבה שעולה לך בראש או סרט שלא יצא עדיין אבל אתה ראית באופן ניסי כלשהו ואין לך שום דבר להגיד עליו. זה נהיה מטרד.
אני מישהו אחר.
טעית בבן אדם.
בכל מקרה, הנה הביקורת של רוג'ר: http://www.imdb.com/title/tt0385752/board/thread/91552182
מה ששוב מדגים את חשיבותם של ניקים.
ובקשר לביקורת של איברט – היא עדיין לא הגיעה לאתר שלו, לכן התכחשתי לקיומה. וכאמור, לצערי 4 כוכבים מאיברט לא מהווים המלצה אמינה במיוחד בימים אלה.
אין לי מושג כמה דברים מהמשאל שנערך לפני כמה חודשים לקחתם
לתשומת לבכם, אבל ההצעה העיקרית שלי שם היתה למנוע מאנשים את הפריבילגיה להגיב בתור "מישהו". מי שרוצה להגיב באתר – יזכה אותו ואת הגולשים האחרים בנימוס המינימלי של בחירת כינוי בו ניתן לפנות אליו.
הבעיה היחידה
שאתרים שמחייבים הרשמות כדי להגיב לפעמים מרתיעים אנשים.
לפעמים אין כוח להרשם בשביל להגיב ומוותרים, וככה מאבדים גולשים.
לפעמים רוצים קודם להתנסות, לראות איך באתר, אח"כ אם נחמד ונעים גם להרשם.
נכון, זה יוצר בעיות טרולים, אבל נו, לכל דבר יש מחיר ח.
ולכן לא דיברתי על הרשמה.
דיברתי על שלילת היכולת להגיב תחת ברירת המחדל "מישהו" (ולצורך העניין, אפשר גם לזרוק את "מישהי" לכל הרוחות).
דוגמה מפורום אחר שאני חבר בו: במשך שנים היה נהוג לכנות מגיבים אלמוניים שהופיעו משום-מקום ובדרך כלל פיזרו עלבונות על ימין ועל שמאל בתואר הלא-מחמיא "שפן". יום אחד עלה אחד מהם על פטנט: הוא פרסם מראש את ההודעות שלו תחת הכינוי "שפן" (בגרסאות שונות: "שפן קטן", "שפן פחדן" וכו'). כמי שמרים ליתר יושבי הפורום אצבע משולשת באמרו: "אני טרול, אני מודע לזה, ונא לכולכם באוזן". כמובן שכל ההודעות של האיש נמחקו, ללא קשר לתוכנן – והיתה לו עוד חוצפה להתלונן.
כנ"ל תופעת ה-"מישהו" פה באתר. אדם שמפרסם פה הודעות תחת הכינוי "מישהו" מצהיר לכל הפחות על היותו אורח-פורח, ובמקרים היותר גרועים – על היותו טרול מהמניין. כאלה צריך לחנך עוד כשהם קטנים.
דבריך מטרידים.
אני מגיב תחת הכינוי הזה כבר זמן מה, אך אשקול בכובד ראש.
ברירת המחדל היא ''מישהו''
"מישהי" הוא ניק שנבחר ככל ניק.
פורום אורט גידל דורות של מגיבים מכובדים
שהתנהגו כמו טרולים, והאובססיה החולנית שם לזה שאנשים לא יגיבו בעילום-שם לא הועילה לשום דבר מלבד מניעת הצטרפות אנשים חדשים.
ועוד פרי עטו של איברט היום:
ארבעה כוכבים ל'מצפן הזהב', ארבעה כוכבים ל'כפרה', ארבעה כוכבים ל'ג'ונו', ארבעה כוכבים ל'רומנטיקה וסיגריות' (אבוי. המצב שלו באמת קשה), וחצי כוכב ל'ריבולבר'.
כנראה שהמנה היומית של תרופות משמחות הגיעה באיחור קל.
אני הייתי בטוח שאיברט
הוא הגרסא האמריקאית של שניצקליין.
עזרה במציאת שם סרט.
במסגרת עבודה על גזענות, מצאתי את הקטע הזה http://youtube.com/watch?v=uXoUNPX10LI . אשמח אם מישהו יוכל להגיד לי מאיזה סרט הקטע הראשון, כשהבחור השחור מותקף במסעדה עם חברתו? פשוט כתוב שזה מ'אמריקה איקס' ואני לא זוכר ממש את הקטע משם..
אמריקה X
לא זכרתי את הקטע הספציפי הזה, אבל זיהיתי לפי השחקנים.
זה לא מאמריקה X
אבל כתובים שם עוד שמות של סרטים.
בכל אופן, זה נראה לי ממש לא מתאים לסגנון של אמריקה X ואני לא זוכר כזאת סצינה משם.
תשובה פשוטה: כולכם צודקים.
זאת סצינה שנמחקה מ'אמריקה X'.
http://www.youtube.com/watch?v=yqnB1231DUk
יש שם קטעים מכמה סרטים
עידו שאל על הקטע הראשון שאכן לקוח מאמריקה X (ולא נכנס לסרט, מתברר).
תודה על העזרה, לכולם.
גם אני זהיתי את השחקנים אבל לא זכרתי את הקטע מהסרט (ודווקא ראיתי אותו ממש לא מזמן).
בכל אופן, זה לא עקרוני רק רציתי לדעת למי לתת קרדיט בסוף. תודה!
מבקרים
מהפוסט אפשר להבין שאתה מאמין שיש מבקרים שמקבלים שוחד על מנת לתת ציונים טובים לסרטים גרועים.
מה בכתבה גרם לך לחשוב ככה?
גלובוס ב-67 שגיאות
ידעה ב"אייס":
http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=113910&catId=17
הפיסקה הסוגרת את הידיעה:
"ללחברת גלובוס מקס מתחמי תיאטראות Imax בהרצליה ובאילת ובשנה האחרונה פתחה מתחמים נוספים בשם מגה פלקס בנתניה ובקרית ביאליק".
התוכלו, ילדים, להצביע על כל השגיאות בפיסקה הזאת? יודעים מה, יותר קשה – התוכלו לסדר מחדש את המילים בפיסקה כך שמה שיהיה כתוב בה יהיה נכון? (שאלות רטוריות. נא לא לעשות את זה באמת).
רד,סליחה על השאלה
אבל מאיפה לך שב"המצפן הזהוב" השקיעו 250 מיליון דולר אם בכל אתר ועיתון ומגזין שבדקתי בו כתוב 150 מיליון דולר?
מכאן
http://www.chud.com/index.php?type=news&id=12736
איזו אכזבה!!!
כישלון,כישלון מוחץ,אסון.הסכום שהרוויח "המצפן הזהוב" במהלך יומו הראשון בארה"ב עומד על 8.8 מיליון דולר בלבד.אותו סכום שעשה "אראגון" ביומו הראשון(והוא פתח עם 23 מיליון לסוף השבוע)
מגיע לו.
מש''א.
שאלה:
פינגווין?, דן?, רד?, מישהו?, האם ההצהרה הרשמית של ג'ודי פוסטר נחשבת כסוג של כריית בור לקריירה ענפה שהייתה ואיננה?
ציטוט? לינק?
באיזו הצהרה מדובר?
ציטוט? לינק?
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,392,209,17771,.aspx
אני לא חושב.
יש בהוליווד שחקנים הומואים ושחקניות לסביות מחוץ לארון שיש להם קריירות פעילות וענפות. ג'ודי פוסטר היתה ב"ארון זכוכית" כבר שנים (כלומר, היה ידוע לכל מי שטורח להתעניין שהיא לסבית, אבל לא דיברו על זה), אז ההכרזה ה"רשמית" (גם כן הכרזה. בסך הכל אמרה תודה לחברה שלה) לא צריכה לשנות הרבה. היא כנראה לא תיבחר לנשיאה בקרוב, אבל זה הכל.
גם קרוז חי כבר עשורים ב'ארון זכוכית' (סוג של)
אבל ברגע שיכריז על כך באופן רשמי ברור לכולם שהקריירה שלו מחוסלת לחלוטין, או לפחות כך נדמה לי.
מנגד לדוגמה שהבאת גם קיימים שחקנים (אוורט) שנאלצו להסב את ההארון שממנו יצאו לארון קבורה לקריירה שלהם.
השאלה שלי היא האם האולפנים לא יהיו בררנים מדי לגביה בעתיד האם לתת לה להוביל סרט כמו לפני כן?
טום קרוז מחסל את הקריירה שלו יפה מאוד גם בלי לצאת מהארון.
בכל מקרה, הוא נחשב (עדיין?) לכוכב-על, כזה שבונים סביבו סרטים, ואילו היה יוצא מהארון זה היה כנראה באמת פוגע במעמד הזה. ג'ודי פוסטר נמצאת במצב שונה: היא לא מקבלת 20 מיליון דולר לסרט, והאולפנים לא בונים עליה ככזאת שתביא לסרטים הכנסות אדירות. יש לה פחות מה להפסיד. לצאת מהארון זה סיכון לקריירה, אני לא אומר שלא, אבל אני לא חושב שזה יחסל אותה, וגם אם כן – היא כנראה החליטה שהיא פשוט כבר לא שמה זין, אם תסלח לי על כפל המשמעות.
השאלה האמיתית היא - אם טום קרוז יצא מהארון,
האם פוקסובסקי יעשו איתו סרט העוסק במקומם של הומוסקסואלים בחברה?
והאם הסרט יהיה ממוחזר?
מכיוון שאני לא סגור אם ההודעה הזאת
באה להסתלבט על התגובה שלי בעניין ההוא, אסתפק ב-'טום קרוז הכי לא אמין בתור דמות של הומו', לדעתי.
לא, ההודעה הזו
באה בעקבות התגובות ביומית הזו:
כתבה מספר 4194
טום קרוז מחסל את הקריירה שלו יפה מאוד גם בלי לצאת מהארון.
טום קרוז לא נשוי עם ילד ונורא?נורא מאושר מכך?
*סורי*, אבל זה אמור להיות:
טום קרוז לא נשוי עם *ילדה* ונורא?נורא מאושר מכך?
נו, באמת, קייטי הולמס לא עד כדי כך צעירה.
שכחתי מה מין הילוד.
ילדה, אתה אומר? אז ילדה. אין זה משנה את העובדה שקשה לי להבין על סמך מה רומזים שקרוז הוא הומו.
גם כן נשוי באושר.
קופץ על ספות, נושך כריות, הכל אותו דבר.
ובהזדמנות חגיגית זו-
טום קרוז הוא פשוט מצבור אדיר של כריזמה. ראיתי את משימה בלתי אפשרית שתיים לפני כמה ימים, ומה אני אגיד לכם – לא זכרתי שהוא כזה אחלה סרט [מרדף אופנועים מצוין, אחלה מכות] ושטום קרוז כאזה שווה.
אפשר דוגמאות?
כי לא הצלחתי לחלץ מזכרוני שחקן\נית משמעותי\ת מלבד אלן דג'נרס ורוזי אודונול , שהן, כידוע, מתחום הטלוויזיה בעיקר.
איאן מקלן
איאן מקלן
והוא נחשב לשחקן משמעותי?, כי לי השם לא אומר כלום (לא רוצה להתנצל על הבורות, מה תעשו לי?) מלבד זה שיכול להיות שנתקלתי בשם הזה באחד היומיות בהקשר של עיבוד של קומיקס זה או אחר.
התנצל מייד!
איאן מק'קלן הוא שחקן מאוד מוערך, בעל קריירה שהתחילה הרבה לפני שר"ה ואקס-מן.
http://www.imdb.com/name/nm0005212/
פורשיה דה רוסי, אן הייש, לילי טומלין
מליסה אתרידג' לא שחקנית, אבל היא זכתה באוסקר על שיר הנושא של "אמת מטרידה" (הסמולנים האלה, רק איכות סביבה ולסביות יש להם בראש).
משמעותי\\ת
פורשיה דה רוסי?, משהו מעבר ל'אלי מקביל'?
אן הייש? היא לא מתחזקת את הקריירה שלה על חשבון זה שהיא יצאה עם דג'נרס או משהו כזה? האם גם פה אני צריך להתנצל על זה שאני לא מכיר אותה בהקשר של משהו אחר, משמעותי יותר? על טומלין עוד איכשהו אפשר להתפשר.
אגב, זה מקרי שהדוגמאות הן רק של נשים?
איאן מק'קלן אמנם הומו, אבל הוא לא אישה.
אין ספק שיש מעט מאוד לסביות באמת גדולות
ג'ודי פוסטר היא פחות או יותר השחקנית הכי מפורסמת שיצאה רשמית מהארון. זה לא לגמרי מפתיע, לסביות מהוות אחוז קטן מאוד מהאוכלוסיה ויש בארה"ב מקומות בהם עדיין מחרימים סרטים המציגים חד-מיניות באופן חיובי, מה שעוד יותר משאיר אנשים בארון. מצד שני, זה לא אומר שבתוך התעשיה לא יודעים יותר טוב מכל מדורי הרכילות מי נוטה לכיוון מי. ג'ודי פוסטר יכולה לצאת מהארון וזה לא ישפיע על הקריירה שלה כמו העובדה שעברה את גיל 40. לעומת זאת, אם שחקנית כמו איימי אדמס שמככבת עכשיו בסרט מצליח לכל המשפחה, תצא מהארון, היא תצטרך להתמודד מול ארגונים שמרנים שיראו בה "דוגמה רעה" לילדים שמעריצים אותה.
הדוגמאות הן של נשים כי דיברנו על לסביות. לרשימה יותר מפורטת:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_gay%2C_lesbian_or_bisexual_people
הממ...
מתברר שהשחקנית מרי אן ייטס, שהייתה כוכבת לא קטנה בלונדון של המאה ה-18, הייתה ביסקסואלית מוצהרת.
רגע,
אז אתה אומר בעצם שזה שהיא עברה את גיל 40 יפגע לה בקריירה יותר מהיציאה הרשמית?
כי לדעתי, הקריירה שלה היא לא תלויית גיל, כמו מריל סטריפ.
בכל זאת היא לא משדרת סקס כמו אנג'לינה או יופי יוצא מגדר הרגיל כמו קטרין זיטה ג'ונס ודומותיה שההתבגרות מכלה להן את הקריירה כשהן מגיעות לגיל 40.
כן
המיניות של ג'ודי פוסטר הייתה סוג של סוד גלוי (הייתי בטוח שהיא כבר יצאה מהארון לפני כמה שנים). מריל סטריפ היא מקרה חריג בהוליווד של שחקנית שהפכה לכוכבת בגיל צעיר ונשארה כוכבת גם אחרי שנעשתה סבתא. רוב השחקניות המבוגרות בהוליווד, כמו ג'ודי דנץ' והלן מירן, הן גם בריטיות וגם פרצו באמריקה בגיל מבוגר יחסית, כך שהן השתלטו על נישה די שוממת. רוב הכוכבות נוטות "להעלם" בגיל 40+, כשמחפשים שחקניות צעירות יותר ומנוסות פחות למשוך קהל.
במקרה של ג'ודי פוסטר, כמו שציינתי קודם, היא לא כוכבת שמזוהה עם תרבות הבלוקבאסטרים ולכן, יותר קל לה להישאר בתודעה על סמך שיקולים מקצועיים. עדיין, רוב השחקניות גומרות את זמן התהילה שלהם בגיל הזה.
דיאן קיטון, גולדי הון, סוזן סרנדון, מיה פארו - טיפי הרדן
כולן סבתות כרגע, וכולן היו בייבז בעברן, כוכבות ששיחקו את תפקיד הסקסית, ועברו את המשוכה ועד היום מככבות בסרטים – מי יותר ומי פחות.
גם מג ריאן, מישל פייפר ורובין רייט פן התחילו במהפך הזה ועברו את 40.
ואגב, בניגוד לסטריפ, שתמיד עשתה יותר סרטים איכותיים מאשר בלוקבסטרים ויותר תפקידי אופי מתפקידי בייב, השאר היו סמלי סקס בעברן, ואז הפכו לשחקניות איכותיות בתודעה. כולן עדיין עובדות יפה מאוד, אגב.
מצד שני, סטריפ היא אחת השחקניות היחידות שכמעט כל הופעה שלה מזכה אותה באוסקר, מועדמות לאוסקר או לפחות נתפסת ככזו. אם קייט ווינסלט תמשיך כמו שהיא, היא אולי תוכל להפוך למריל סטריפ הבאה.
וואו.
זה כמעט כמו התוכנית לרישום מוטנטים ב'אקס מן 3'.
תשובה:
כן, אין ספק שלהצהיר שהיא בת 45 יכול לפגוע לה קשות בקריירה.
זו לא כזו תגלית שהיא לסבית. הוליווד מתקיימת הרבה מעבר לכותרות וטקסים, כך שהרבה מאוד אנשים בתעשיה יודעים כבר שנים על נטיותיה המיניות. חוץ מזה, ג'ודי פוסטר היא לא כוכבת של בלוקבאסטרים שיכולים להיפגע קשות מחרם של "ההורים המודאגים" של אמריקה. יש לה כבר את התווית של שחקנית איכותית ורוב מי שהעריכו אותה עד כה, ימשיכו להעריך אותה גם אם תתחיל לצאת עם לילי טומלין (כן, כן).
לפני שבוע קראתי בעיתון ''הארץ''
כתבה האומרים בה שדיסני בדילמה.מצד אחד הם בטוחים של"רטטוי" יש סיכוי ענק לזכות בפרס האנימציה.אבל מצד שני הם יודעים שיש לו גם סיכוי ענק להיות מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר רק שאז זה ישפיע על הזכיה שלו באנימציה.אז לאן עדיף להם לגרות את המצביעים לשים את רטטוי.שני מועמדות בקטגוריות הכי חשובות רק בלי זכיה או קטגוריה אחת עם זכיה??
זו לא דילמה
הסרט יכול להיות מועמד גם על אנימציה (שם הוא פייבוריט לזכיה) וגם בקטגוריות אחרות. אין לו סיכוי "ענק" להיות מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, כי סרטי אנימציה תמיד נמצאים בעמדת נחיתות בקטגוריה הזו. מכיוון שמועמדות לסרט האנימציה הטוב ביותר כבר נמצאת בכיס שלהם, אין שום סיבה לא להפנות משאבים לקמפיין גם בקטגוריות אחרות. הדבר היחיד שיכולים עוד לחשוש ממנו זה שפרספוליס יפתיע.
למי שאמיץ...
הסרט "Awake" מופיע ביוטוב במסגרת הסרטים החוקיים לצפייה:
http://www.youtube.com/movie/awake