אז, בקשר לפלאפל. משום מה, אנשים נורא נלחצים מכך שהסרט "Cloudy with a Chance of Meatballs" הפך בארץ ל"גשם של פלאפל". "אוף, השמות העבריים האלה", הם אומרים, וכאלה, ומתעלמים מכך ש"גשם של פלאפל" הוא השם העברי הכי מבריק שניתן לסרט בשנה האחרונה לפחות. נכון, בסרט לא רואים פלאפל; אבל גם כדורי בשר לא באמת מככבים בו. זה סרט על מכונה שמורידה גשם של אוכל, אוכל מכל מיני סוגים. כדורי בשר הם רק דוגמה. באותה המידה אפשר היה לקרוא לו "גשם של המבורגרים" (וזה באמת השם של הסרט בארגנטינה ובברזיל). כדורי הבשר בפוסטר נראים בדיוק כמו כדורי פלאפל, ולכן השם העברי מתאים – והוא הופך את שם הסרט לזכיר ומתבלט בערך פי מיליון מכל "המסע המופלא של הממלכה הקסומה". בקיצור, זה אחלה שם שבעולם. יצירתיות בתרגום היא לא תמיד דבר רע, אוקיי?
ואחרי שעברנו את הקטע הזה: "מעונן עם סיכוי לכדורי בשר" יצא (גם) בארה"ב בסוף השבוע והביא סכום מאוד בריא של 30 מיליון דולר, הישג מכובד מאד לסרט אנימציה שלא שייך לדיסני או לדרימוורקס. זהו הסרט הרביעי של אולפני סוני אנימציה הלא עקביים, שעדיין לא התבייתו על סגנון או רמה אחידים ("מפלצת של בית", "חברים על הכוונת", "תפוס ת'גלים"). "פלאפל" הוא הפתיחה הטובה ביותר שלהם עד היום, וגם הסרט הטוב ביותר, לפי המבקרים, שצחקו ונהנו גם אם הם לא מצאו בסרט שום דבר עמוק.
מתחת לפלאפל, העניינים הרבה יותר אופייניים לעונה, כלומר אומללים קופתית. במקום השני, עם שליש מההכנסות של הסרט עם האוכל, נמצא "המודיע" של סטיבן סודרברג, ובהשתתפות מאט דיימון. פעם סודרברג היה עושה סרטים בזיג-זג: סרט אחד בשביל האמנות, וסרט אחד בשביל הכסף, אבל מאז "אושן 13" נראה כאילו הוא נתקע על האמנות. "המודיע" הוא אמנם סרט מסחרי יותר מ"צ'ה" או "The Girlfriend Experience", שבקושי הוקרנו, אבל גם הוא לא בדיוק אושן, לפי הפתיחה שלו – 10 מיליון דולר בלבד. מאט דיימון, בתפקיד אנטי-הירואי, מגלם סגן נשיא בחברה, שהופך לחפרפרת של ה-FBI בחקירת אי-סדרים ושחיתויות, ומנצל את המצב כדי להלבין את אי הסדרים האישיים שלו. המבקרים אהבו את הסרט, אבל הקהל הרחב ממש לא. צפו לנטישה המונית בשבוע הבא.
מתחת למאט דיימון נמצא "I Can Do Bad All by Myseld" של טיילר פרי, שמפנה את המקום הראשון בצניחה מסורתית, ואחריו – עוד שני סרטים חדשים מאכזבים. "Love Happens" הוא דרמה רומנטית עם אהרון אקהארט וג'ניפר אניסטון (שעדיין לא הצליחה להופיע בסרט שתיאור הז'אנר שלו לא כולל את המילה "רומנטית"). הסרט גרוע ומיותר גם בלי לנסות להצחיק, לפי הביקורות, ובקופות הכניס כ-8.5 מיליון דולר.
"Jennifer's Body" הוא קומדית אימה עם שתי כוכבות עולות: מייגן פוקס, ודיאבלו קודי, זאתי מ"ג'ונו". "ג'ונו" – שהיה התסריט הראשון של דיאבלו שהופק – הפך אותה למייגן פוקס של התסריטאיות; סרטי "רובוטריקים" הפכו את מייגן פוקס לדיאבלו קודי של השחקניות, או משהו (ולמועמדת רצינית להפלת אנג'לינה ג'ולי מראש סקרי "האישה הסקסית בעולם"). כששם הסרט מצביע באופן כה מובהק על מוקד המשיכה העיקרי בו, הגוף של מייגן פוקס (בתפקיד המעודדת שנכנס בה שד ומפתחת תאוות רצח), אפשר היה לצפות לפחות לחצי קאלט. מה שקיבלנו, לפי הביקורות, זה סרט שהוא רק חצי חכם, חצי מצחיק, ולא מפחיד. וגם הקהל לא הגיע: 6.8 מיליון דולר מראים שוב שסרטי אימה גרועים קל למכור, אבל הם צריכים לפחות להעמיד פנים שהם רציניים.
"ממזרים חסרי כבוד" הפך השבוע רשמית לסרט המצליח ביותר בקריירה של טרנטינו, עם 109 מיליון דולר. "עידן הקרח 3" הפך השבוע רשמית לסרט השלישי הכי מצליח אי פעם – כולל כולם – מחוץ לארה"ב; בעוד באמריקה הוא השיג סכום מוצלח אבל לא מדהים של פחות מ-200 מיליון דולר, במקומות רבים אחרים הוא היה הלהיט הגדול של השנה, משום מה.
בשבוע הבא, אם יהיה כזה: "המחליפים" עם ברוס וויליס, רימייק ל"תהילה" וסרט אימה מד"בי בשם "פנדורם".
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את עצמם.
6. 9 – 5.6 (22.9)
אותי דווקא מאכזב לגלות שזה בסה''כ תרגום יצירתי
חשבתי שעושים כבוד למאכל הלאומי (או שאולי אדם סנדלר בחש בתסריט, או משהו).
באמת? נההההה...
אני כ''כ רוצה ש'המחליפים' יתברר כמד''ב האקשן הבא שאני אוהב
אחרי תקופה ארוכה של בצורת. איפה ימי 'דו"ח מיוחד' ו'אני, רובוט'?
אני כ''כ רוצה ש'המחליפים' יתברר כמד''ב האקשן הבא שאני אוהב
אמג. אהבת את "אני, רובוט"?!
כן! תפסיקו לעשות חרם על הסרט.
אני לא יודע למה אני צריך להתנצל על זה, אבל הנה כמה דברים שכדאי שתיקח בחשבון:
א. אני ח-ו-ל-ה על סרטים עתידניים שמעוצבים היטב ומעוררי מחשבה. לפני וול-E, כנראה שלא היה משהו שמסב לי יותר אושר מאשר סרטים כאלה.
ב. הייתי בן 15 כשראיתי אותו בקולנוע.
ג. באותה תקופה הדבר שהכי השפיע עליי היה סדרת המטריקס.
ד.לא קראתי את הספר.
ה. הוא היה בין הסרטים העתידניים הראשונים שראיתי.
ו. חוץ מזה, 58% בעגבניות! (אני לא לבד)
לפי דעתי הטריילר של 'המחליפים' היה מצויין.
יש לי ציפיות די גבוהות מהסרט למרות תאריך היציאה הלא אטרקטיבי כלל, למרות 39 אחוזי הטריות באתר העגבניות ולמרות שאומרים שהוא לוקח את עצמו ברצינות.
היי, 'מבוקש' לא לקח את עצמו ברצינות, ועדיין נול הגורל זוכה לרעיון הכי מטומטם אי פעם בסרט.
גם לפי דעתי
ושתדע – 50% אצל הטופ של המבקרים.
אני רוצה לראות את 'גשם של פלאפל'
אבל אני רוצה לראות את הגרסה המקורית- באנגלית! עם כתוביות!
זה משהו זמני, שהחליטו קודם להוציא את הסרט רק בדיבוב, ויוציאו אח"כ באנגלית?
או שמשום מה המפיצים החליטו שהדיבוב הווא מספיק סביל והורידו את האופציה המקורית? (ואם זה באמת המקרה, מישהו יודע מי אחראי לכך ואיפה הוא גר? ואם הדיבוב באמת טוב?)
מספיק עצבנו אותי כשהחליטו לא להקרין את קורליין ב- 3D באנגלית, והשלמתי עם זה בינתיים שזה הגיוני איכשהו, אבל זה כבר ממש מוגזם.
אני רוצה לראות את 'גשם של פלאפל'
רק שכן הקרינו את קורליין באנגלית בתלת מימד
עכשיו אתה אומר?
בזמנו חיפשתי אם מקרינים את קורליין באנגלית איפשהו בכלל בארץ, והעליתי חרס. גם למצוא מקום שהקרין את פוניו בשפת המקור היה סיפור לא קטן. זהו? המפיצים לא רוצים יותר שנשמע דיבובים בשפת המקור? גם את צעצוע של סיפור ב-3D נהיה חייבים לראות רק בדיבוב עברי?
ומעניין לעניין, אם מישהו יודע אם והיכן אפשר לראות את גשם של פלאפל בדיבוב המקורי (לא משנה אם ב-3D או לא) אשמח מאד לשמוע.
המספרים בסוגריים חזרו להיות יצירתיים?
והאם יש חשש ששבוע הבא יבוטל?
''אם יהיה כזה'' ???
מצטרף לשאלה
מבוא להיסטריית המונים, גרסת עין הדג?
ואם אני כבר כאן… סאבטקסט: "אני יודע! פלאפל בלחמניה! סטארטאפ מטורף!"
(מה? מותר לבחורה להתגעגע)
''אם אני אחזיק את ההמבורגר הזה ככה במשך 4 ימים, 8 שעות ותשע דקות
אני אצליח לשרוף את מספר הקלוריות שהוא שווה."
אחרי כל הכסף שהוא קיבל מהאושנים,
נראה לי שהוא יכול לעשות כמה אומנות שבא לו. הטריילר ל"המודיע" באמת נראה מצחיק.
האם המיטבולז יהיה בתלת מימד?
מאוד יעצבן אם לא יוקרן באנגלית.
לא ללכת ל 3d
ראיתי את גשם של … ב 3D והחלטתי שיותר אני לא הולך לסרטי 3D , זה פשוט הורס את כל הצבעים המטורפים שיש בסרט
מגיבים באתר מד''ב אמריקאי תמהים על תרגום הפלאפל
http://io9.com/5363853/cloudy-with-a-chance-of-falafel
רוב התגובות די מבדרות, אבל זה שמסביר שיהודים יכולים לאכול רק בשרים מסוימים – נדמה לו שרק חזיר – לוקח בגדול.
מגיבים באתר מד''ב אמריקאי תמהים על תרגום הפלאפל
מישהו בכלל דיבר על חזיר? מה, בארה"ב לא אוכלים קציצות בקר?
קטונתי מלהסביר את ההגיון המעוות
אבל אם הייתי צריכה לנחש, אז השרשרת הלוגית היא כנראה: 1) יהודים אוכלים רק חזיר. 2) קציצות לא עשויות מבשר חזיר. 3) לכן, קציצות אינן כשרות.
meatballs או קציצות
בארצות הברית, כמעט תמיד עשויות מערבוב של שרים – בקר, חזיר, כבש. באופן כמעט מכריע, במרכיב הכי בסיסי בכדורי בשר הוא בשר חזיר.
גם אצלנו בארץ צריך לאמץ את המנהג -
קציצות העשויות מערבוב של שרים. אני לא יודע אם זה יהיה טעים, אבל בהחלט יפתור כמה מבעיות האבטלה הסמויה בארץ, לכל הפחות.
טוב, אתה.
ממתי אדם זה כשר?
אם אתה מתכוון לאדם קלין אורון העורך, אני לא יודע.
אם אתה מתכוון לבשר אדם באופן כללי, אז הוא לא כשר – יהודים, כידוע, אוכלים רק חזיר.
והמרכיב העיקרי
אינוריאנטי בכל התרבויות נדמה לי
רגע,
אתם באמת מתכוונים ש-Ice Age 3 הוא הסרט השלישי הכי מצליח, לא כסרט אנימציה אלא בכלל, אי פעם, בעולם?
איך זה קרה?
כרטיסים לסרטי תלת-מימד יקרים יותר מכרטיסים רגילים.
אממ.. לא.
הוא הפך לסרט השלישי הרווחי ביותר בכל הזמנים מבחינת ההכנסות שלו מחוץ לארה"ב נטו. כלומר, לא כולל הסכום שהוא הרוויח בארה"ב. כולל הסכום הזה (כלומר, ההכנסות שלו בכל העולם באופן כללי) הוא במקום ה-16 בכל הזמנים (אם אני לא טועה).
מתי מגיע הסרט moon לארץ?
ומתי זה יוקרן בעולם?
הנה
כתבה מספר 5176
לפי ימד"ב הסרט יופץ בחלק ממדינות אירופה בסתיו.
משעשע: בדיוק שפתחתי את ההודעה שלך התחיל להתנגן במשרד Welcome to Lunar Industries שזו הרצועה היחידה שיחידה ששווה משהו מהפסקול של הסרט (קלינט מנסל הלחין).
חבר הכריח אותי לצאת עמו
לראות את "יעד סופי 4", עכשיו מישהו יכול להרגיע אותי ולהגיד אם גם שונא סרטי אימה כמוני יכול להנות מהסרט, בתלת מימד? או שכדאי לי להפעיל עליו כוח לראות את "עג'מי"?
בסוף החלטנו ללכת על ''יעד סופי 4''
בתנאי שמחר יצפה אתי בשני סרטי "קיל ביל". עסקה משתלמת, יש לומר.
הסרט לא היה כזה נורא, אולי בעיקר בגלל שהכל נראה לי שם די מקורי, אחרי הכל מדובר בסך הכל בסרט האימה השני שראיתי במהלך כל חיי, והראשון היה לפני קצת פחות מעשור. הדמויות מטומטמות וממש לא אמינות, חוץ אולי מהגיבור, ובכל זאת, המעלה הכי טובה של הסרט היא האורך שלו. בסך הכל שעה ועשרים דקות בלבד. הוא מסתיים בדיוק ברגע שמתחיל להימאס. אז היה אחלה בילוי עם החבר, בייחוד עם התלת ממד שהוסיף קצת. למרות שאני בטוח שב"עג'מי" הייתי נהנה הרבה יותר. אבל לפחות, מחר אנחנו הולכים להרוג את ביל.
אני חושב שההישג של ICE AGE 3D הוא די מדהים
לפי הטבלה הזו :
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=non-us
הוא עקף את כל הפוטרים, שה"קים, ספיידרמנים וכן הלאה, והוא מתמקם רק מתחת לטיטאניק (הבלתי שביר) ושיבת המלך (פער של 80 מיליון..אפשרי?).
חשוב לציין שהוא בסה"כ נבנה על שני סרטים קודמים בסדרה – מצחיקים, מצליחים במידה, אבל זהו. שום ספרים/קומיקס/תעשיית מזכרות מטורפת (יש תעשיה. אי אפשר להשוות לפוטרים,למשל).
לדעתי זו הצלחה עצומה. לא יודע כמה האולפנים בארה"ב מרוויחים מהכנסות הסרט בחו"ל, אבל בלי קשר, אני בטוח שהם מאוד מרוצים מכך..
בגדול: כשליש מההכנסות חוזרות לאולפן
אם כי זה לא מצוין כאן
http://www.backstage.com/bso/advice-the-fine-print/the-money-of-movies-1003953371.story
לפי הנ"ל בתוך ארה"ב בין 40 ל-55 אחוזים מההכנסות חוזרים לאולפן (תלוי בסרט. להיטים יהיו עם 55% החזר) אולפנים עצמאיים מקבלים באזור ה-33%.
האם יש ביקורת על גשם של פלאפל בשלבי עריכה?
כי אני מנסה לכתוב אחת.
אני כמעט מאוכזבת.
בטריילרים שמקרינים בקולנוע טוענים ששמו העברי של Surrogates הוא "האלמנט החלופי". אם באמת היו קוראים לו ככה בסוף, זה היה מאוד מטומטם- אבל גם מאוד משעשע, ונותן לנו מנצח בטוח בסקר "התרגום האידיוטי של השנה".
גם אני נחרדתי לפני מספר שבועות.
אבל רד הרגיע אותי שהשם הרשמי יהיה 'המחליפים'. מאז כבר התפרסמו פרסומות בעיתונים הנושאות את השם הנ"ל, כך שהבזיון בדמות השם 'האלמנט החלופי' נמנע לעת עתה.
זה כלום.
לסרט The Fourth Kind עם מילה יובוביץ' יקראו ברוסיה "האלמנט הרביעי".
potter mojo - סיכום נתונים (אם אין אנילי...)
מכיוון שקריאותי החוזרות לדעת מה קורה עם פוטר לא נענו… אז הבנתי שהכל מוטל עלי. אז הנה מסקנות נכון לעכשיו מכל הפוטר הזה – באדיבות MOJO.
בדקתי את ההשוואה בין סרטי פוטר השונים בכמה קריטריונים, הפתיחה, סה"כ בארה"ב ובעולם, סה"כ הוצאות מול השקעה, וסה"כ ביפן126 מ' תושבים), הממלכה המאוחדת (להלן בריטניה 64 מ'), גרמניה (82 מ') וצרפת (59 מ' + 70 באלג'יריה מרוקו ותוניס) – כי אלו הארצות בהן היתה ההכנסה הגדולה ביותר. וכאן אני נותן את הנתונים.
הסרטים מאבן החכמים עד הנסיך; סכום הפתיחה ואחוז הפתיחה מהסכום הכולל (בארה"ב); בארה"ב ואחוז מהרווח הכללי; בעולם חוץ מארה"ב ואחוז מהסכום הכולל; התקציב והרווח.
סרט…פתיחה-%…..ארה"ב-%…בעולם-%….סה"כ..תקציב..רווח….יפן-בריטנ-גרמנ-צרפת
1.אב"ה..90-28%…317-33%…657-67%…974…125….859….152..91…67….48
2.חד"ה..88-33%…261-30%…616-70%…878…100….778….142..88…59….53
3.הא"מ..93-37%…249-31%…546-69%…795…130….665….121..84…48….46
4.גב"ה..102-35%..290-32%…605-68%…895…150….745….91….85…63….50
5.מס"ע..77-26%..292-31%…646-69%….938…150….788….80…101..65….51
6.הנ"ח..77-26%..299-32%…626-68%….925…250….675…..75…79…63….53
התקציב של הסרט השישי היה 250, לעומת 150 לקודמים?
מעניין מה קרה. לא שמתי לכמות אפקטים גדולה מהרגיל, וגם אם המשכורות קפצו, מוזר שזה קרה רק בשישי ולא קודם.
התקציב של הסרט השישי היה 250, לעומת 150 לקודמים?
עיין בניתוח שלי. בקיצור לדעתי זה מוכיח שהתקציב איננו מה שקובע, לא לגבי איכות הסרט ולא לגבי הרווח הסופי.
potter mojo - פרשנות
מכיוון שמאד מעניין אותי הנושא של הפריחה של פוטר בפרט וענף הפנטזיה והמד"ב באופן כללי, וגם משום שהצלחת ספרי פוטר וסרטיו גררה אחריה שינוי כיוון קולנועי כלל עולמי – מעניין לחקור את התופעה של הסרטים והצלחתם היחסית עד היום.
מכאן אגב גם ניתן לנסות לנבא מה תהיינה התוצאות של הסרט השביעי על שני חלקיו.
אז קודם כל באופן גס, הטבלה מראה יציבות מעוררת השתאות. הפתיחה של כל סרטי פוטר נעה בין 77 ל-102 מליון דולר, שהיוו בין 26% ל-37% של הרווח הכולל. הרווח בארה"ב נע בין 249 ל- 317 מ"ד, שהיוו בין 30% ל-33% מסה"כ. בעולם הרווחים היו בין 546 ל-657 מ"ד, שהיוו בין 67% ל-70% מסה"כ. הרווח הכולל ברוטו נע בין 795 ל-974 מ"ד. התקציב בין 100 ל-250 מ"ד, והרווח הנקי בין 665 ל-859 מ"ד.
אבל בפרטים מתגלות כמה תופעות מעניינות:
הסרט הכי רווחי היה הסרט הראשון (974), ומצד שני הוא היה הסרט עם התקציב הכמעט הכי קטן (125). התקציב של הסרט השלישי היה יותר גדול משל השני ושל הראשון ובכ"ז היה חלש משניהם. לרביעי ולחמישי היה אותו תקציב ובכ"ז החמישי הצליח יותר.
מסקנה ראשונה: התקציב לא קובע!
יותר מזה, לדעתי האישית ברור שהסרט השישי לא יותר איכותי כסרט מהראשון, בטח לא פי שתיים, למרות שהתקציב פי שתיים. הוא גם הרבה הרבה יותר גדול מהחמישי והרביעי שהיו יחסית הכי יקרים (150) ב100 מ"ד, וברור שהתוצאות בקולנוע לא הצדיקו את ההשקעה הנוספת. הוא הרוויח קצת פחות מהחמישי (וקצת יותר מהרביעי). מצד שני הרווח נטו הוא כמעט הכי קטן (675 מ"ד, השני מלמטה), למרות שהרווח ברוטו הוא אחד הגדולים (925 השלישי).
היחס בין הרווחים הסופיים בארה"ב לבין הרווחים בעולם הוא מדהים בדיוקו: 32% בארה"ב ו-68% בעולם עם טווח של 2% +/-. לעומת זאת היחס בין הפתיחה לבין התוצאה הסופית הרבה יותר רחב, למרות שגם הוא יחסית קבוע: בערך 31% עם טווח של 5% +/-.
באופן כללי מהסרט הראשון לשלישי היתה ירידה מתמדת בתוצאה הסופית, למרות שהפתיחה היתה די קבוע, מה שגורם לכך שאחוז הפתיחה מהרווח הכולל הלך וגדל (מ28% ל37%). ההבנה שלי היא שהקהל המשיך להגיע בערך באותו סדר גודל אבל התאכזב ולהמשך הגיעו פחות. ואולי הצופים הקבועים והמכורים הגיעו בימים הראשונים, אבל אח"כ כבר אנשים שחושבים פעמיים. כך או כך נראה שהקהל החליט שהסרטים פחות מעניינים אותו ואולי נהיים פחות מוצלחים. הייתי מצפה שהמגמה תמשיך. והנה הפתעה! בסרט הרביעי המגמה התהפכה. הייתי אומר שזה יהיה כתוצאה מכך שראו את הסרט והחליטו שהוא טוב, אל לפחות הפתיחה היא הגדולה ביותר, מה שאומר שאו הגיעו באמת יותר באינטואיציה… או שהיה סוף שבוע משונה.
בכל מקרה החמישי הרוויח ותר מהרביעי, ובשישי יש התייצבות. התמונה כמעט זהה לחמישי בהבדל היחיד שנוספו כאמור 100 מ"ד לתקציב, שירדו מהרווח נטו.
המצב בארצות שהבאתי יותר מעניין. למרות כל השינויים המסעירים אנחנו רואים אופי לאומי: הדבר המשונה ביותר קורה ביפן. מהסרט הראשון עד השישי יש ירידה קבועה ומתמדת ברווחים: 152, 142, 121, 91, 80, 75. הגבוה 200% מהנמוך. בבריטניה סכום קבוע יחסית בארבעת הראשונים, עליה חדה בחמישי ואז ירידה קצת מתחת לסטנדרט בשישי. הגבוה 25% יותר מהנמוך. בגרמניה ירידה בשלושת הראשונים, ואז עליה לפיק הראשוני והתייצבות עליו בשלושת הבאים. 40% הגבוה יותר מהנמוך. ובצרפת היציבות הגדולה ביותר: פער מקסימלי של 15%. וגם עוד אנומליה אחת, הסרט הראשון איננו הכי רווחי. אלא בין הפחות רווחיים. ויתכן שהשישי יהיה הרווחי ביותר.
זהו בינתיים…
potter mojo - גזור ושמור - תחזית לשביעי
מכל הנ"ל יוצא שההחלטה להפוך את השביעי לשני סרטים, לכאורה, היא החלטה נבונה ומבריקה. משום שהיא נותנת לאולפנים עוד קופון בטוח לגמרי. מכיוון שלכאורה – אלא אם כן יקרה משהו על-טבעי, הארי פוטר הינו תופעת טבע צפויה ובטוחה…
ה"פ השביעי א' וב', כ"א מהם יקבל בפתיחה בין 77 ל100 – להערכתי בערך 80 מ"ד. בארה"ב ירוויח בין 250 ל-317 מ"ד, להערכתי בערך 300, בעולם עוד בערך 600 ובסה"כ בין 800 מ"ד למליארד… כל זה כפול שניים…
השאלה היא אם הפיצול יגרום לפחות אנשים. ההימור שלי שזה לא ישנה הרבה והתוצאה תהיה בגבולות הנ"ל.
בכל אופן הנה סיכום אחרון וסופי לגמרי (בינתיים :-):
סדרת ה"פ עד כה בששה סרטים הרוויחה ברוטו 5.4 מליארד דולר (!!!) בהשקעה של כ-900 מליון, מה שנותן רווח נקי (בלי DVD ומרצנדייג') 4.5 מליארד דולר. רווח. נקי.
עם עוד שני סרטים בגבולות הנ"ל, צפוי עוד כ1.8 מליארד רווח ברוטו, ו-1.4 מליארד דולר בערך נטו. כלומר, הצפי לרווח הסופי בהחלט הוא:
7.2 מליארד ברוטו, וכ-6 מליארד דולר נטו, נקי ביד. מה שנראה לי עושה את סדרת סרטי הארי פוטר
ונסיים בדבריו של ארתור וויזלי (מתוך הנסיך חצוי הדם):
"כל מה שאני יכול להגיד זה שלמשפחת וויזלי היה מזל גדול ביום שבו רון בחר להתיישב בתא שלך ברכבת האקספרס, הארי".
אני שונאת להתעסק במספרים,
אבל אני מוכנה להמר ש-7.1 ובמיוחד 7.2 ירוויחו יותר משנראה לך – בכל זאת, הספר האחרון…
ניטפוק
אגב, חלק מהתשובות למה זה "לא מעניין" הם בגלל המיספרים וכו'. אבל זה לכאורה הנושא של הדוחקואים, לא? כמה קיבלו כל מיני. אז נכון שהנושא הוא לא סטטיסטיקה אלא ההצלחה וכו' אבל זה גם הנושא "שלי". בכל מקרה בעצם מה שרציתי לומר בכל הסיפור הוא יותר להבין מהותית את תופעת פוטר בקולנוע.
למה למרות שהסרטים הם לא פאר היצירה הקולנועית – בינויים – יש להם כזאת הצלחה, ופעם אחר פעם. הרי לכאורה מי שלא קרה את הספרים לא רואה את היופי של המבנה והעומק והמורכבות שבספרים. הוא רואה סרט פנטזיה די בינוני עם עלילה לא לחלוטין קוהרנטית, ועם הרבה חורים – במיוחד בראיה מערכתית של הסדרה.
מי שכן אוהב את הספרים בהרבה מן המקרים רואה את הסרטים כנחותים.
אז מה מחזיק את זה?
התשובה שלי היא שבאמת הקסם של פוטר הוא כ"כ גדול שהוא מצליח לעבור גם את הבינוניות של הסרטים ולהחזיק את האנשים שיגיעו שוב ושוב כדי להתחבר לדבר הזה. זו הסיבה שאני ממשילך להגיע.
שלא תהיה טעות אני נהנה מהסרטים, אבל בנסיות אחרות אחרי הסרט השני או השלישי הייתי אומר הבנתי נחמד, והולך בפעם בכמה חודשים שאני מצליח לסרט אחר. ובכ"ז אני ממשיך להיות נאמן לזה.
הארי פוטר
אני מהאנשים שקראו את הספרים וחושבים שהסרטים באמת נחותים לידם למרות שהם עדין מהנים.
ואני מתקשה להבין איך אנשים שלא קוראים חוזרים שוב ושוב לסרטים.
לפי דעתי מעריצי הספרים באמת חוזרים שוב ושוב מתוך אהבה לספרים ולא דווקא לסרטים (שמהנים אבל לא טובים במיוחד).
אני חושב שרוב ההציבור שלא קרא את הספרים, נגרר אחרי המעריצים ואחרי השם של הסרט.
אני אפילו די בטוח שאם תתפוס מישהו ברחוב שלא קרא את הספרים וכן ראה את הסרטים, הוא לא זוכר כמעט כלום ממה שהוא ראה, והוא בטח גם דילג על סרט באמצע בלי לשים לב, והוא כנראה עדין ילך לסרט הבא.
אני חושב שאתה צודק. ומבחינתי זו תופעה חברתית מעניינת מאד. בניגוד למה שמקובל לחשוב לא קל "לגרור" ציבור. צריך סיבה "אמיתית" אחרת כדי לגשר על משהו שלא באמת מעוניינים בו. אם זה היה כ"כ קל אז למשרדי פרסום היו חיים הרבה יותר פשוטים.
potter mojoלמה זה לא מעניין אף אחד?
תהיה קיומית שמעניינת אותי היא מדוע השאלה הזו וההתעסקות איתה לא כ"כ מעניינת. גם קצת מהמקום הנעלב (סך הכל השקעתי בזה), וגם כי זה מעניין אותי ומאכזב שאף אחד חוץ ממני לא מביע דעה משמעותי ואין דיון.
אבל זה גם מעניין בלי קשר. ואולי יש משהו שאני לא מבין. סך הכל התופעה של הארי פוטר היא תופעה רצינית ורחבת היקף, עם הרבה היבטים סוציולוגיים מרתקים. התופעה של דור שגדל עם יציאת הסדרה של הספרים, וההיפ הענק שהלך והתעצמם, כשבמקביל יש את הסרטים ומכונת הכסף, יכולה להוות כר מרתק ללמידה על מוהת הקום, ואם לא לפחות קצת על הטבע האנושי…
ונאדה. והנה אנחנו באתר של קולנוע וזה משמעם ככל הנראה. אתמהה.
אשמח אם מישהו יסבר את דעתי בנדון…
מתחת לכבודנו?
אולי. לא יודע. סך הכול סרטים בינוניים ומטה וספרים ככה ככה (ששש, זה לא הדיון). אז חולבים מזה כסף, בסדר. יש תופעות סוציולוגיות יותר גרועות – הערצה (groupies).
אז אותי אישית זה לא ככ מעניין, אולי גם זו דעתם של האחרים. אבל בכל מקרה, כל הכבוד לך על ההשקעה :)
למה זה לא מעניין אף אחד?
אני מניחה שזה לא ממש מעניין כי חובבי הארי פוטר לא ממש מחשיבים את הסרטים (כן, כולים רואים אותם – כדי להתאכזב ולהתלונן).
בעצם, גם חובבי קולנוע לא ממש מחשיבים את הסרטים. יש בסדרה סרטים טובים יותר או פחות, אבל אף אחד מהם לא סרט שנשאר איתך לאורך זמן.
אז אם ככה
איך זה שהם מביאים רווח של קרוב למליארד דולר לסרט?…
אותי מעניינת התופעה – שאכן, למרות שהסרטים אינם מופת קולנועי, הם מצליחים לשמור על נפח כמעט קבוע של הכנסות – שהן ענקיות. 3 מתוך השש בעשיריה של כל הזמנים והאחרים עד מקום 24. אני לא חושב שיש לזה תקדים – כמו גם להרבה דברים אחרים שקשורים להארי פוטר וזה מעניין.
בכל מקרה האנקדוטה על היפנים היא גם מעניינת – למה הם היחידים שנמאס להם מהסרטים?
בכל מקרה זה נשמע לא כ"כ רלוונטי בהתחשב בחדשות האחרות באתר.
שום דבר כבר לא חשוב יותר!!!
בו-הו-הו-הו
בקיצור -
כי אנשים הולכים לראות את הסרטים, אבל זה לא ממש מעניין לדבר על זה.
ובמילא נצטרך למצוא מקום אחר לדבר על זה :(
לפחות לגבי, זה שילוב של שתי עובדות:
א. לא ממש אכפת לי מהארי פוטר.
ב. כמויות גדולות של מספרים בלי שפע של טקסט מבדר ביניהן יוצרות אצלי אנטי.
שאלה דוחקואית למומחים
שעניינה אותי בסיפור הזה.
איך זה שיש יחס כ"כ קבוע – כמעט נוסחה – בין הרווח בארה"ב לרווח בעולם. זה בעך שליש ושני שליש. כמובן שיש סרטים שחורגים מזה אבל הם יוצאים מן הכלל. מעניין מה באמת הממצוע הכללי של היחס הזה.
אותה שאלה על הפתיחה. לפחות בפוטרים אפשר לדעת פחות או יותר כמה יהיה הרווח של הסרט מהפתיחה: בין פי 4 לפי 3. האם ככה זה עובד?
הנושא של סטטיסטיקה – למרות שלרוב הוא משמעם אותי – יש לו זויות מרתקות. מה גם שלכאורה על פי זה עושים החלטות. כלומר מפיץ בארץ אומר הפתיחה כך וכך – לא יצליח בעולם לא נביא לארץ. למרות שישנם די הרבה מקירם של סטיה. למשל – באטמן שהרוויח יחסית הרבה יותר בארה"ב, ואני-לא-זוכר-מה שהרוויחו בעיקר בעולם.
שווה לראות סרט באייקון?
אני *ממש* מת כבר לראות את מחוז 9 על מסך גדול, והבנתי שבאייקון יש לי הזדמנות לעשות את זה, אחרת אאלץ לחכות חודשים רבים. השאלה שלי היא-איך זה הולך שם? בחיים לא הייתי בפסטיבל קולנוע ואין לי שום מושג על תנאי ההקרנה. זה כמו קולנוע או שזה חלטוריסטי?
ואם אנחנו כבר בנושא, אני רוצה לתת למפיצים בוז גדול על כך שלמרות שמדובר באחד הסרטים המצליחים של הקיץ, הדרך היחידה שלי לראות אותו בזמן הקרוב היא ללכת לגוד דאם התקהלות גיקים. ממש תודה.
בשנים קודמות...
תנאי ההקרנה באייקון בדרך כלל היו תלוים בסרט, וכמה איזוטרי הוא… אבל אייקון מתמקצע משנה לשנה, ולא נראה לי שיהיו בעיות כלשהן בתנאי ההקרנה. בכל מקרה עם סרט הפתיחה של הפסטיבל אני בטוחה שלא תהיה שום בעיה.
לגבי התקהלויות גיקים: זה צבעוני, זה כיפי, האנשים נהדרים, ולמען האמת, לא באמת אכפת לנו מה אתה חושב. לא רוצה – אל תבוא. הסרט יופץ בערוצים המקובלים אחר כך. תראה את זה בקולנוע.
בשנים קודמות...
האמת שהרבה יותר כיף לראות סרטים עם אנשי הקהילה ולא בקולנוע הרגיל.
לפחות הצופים, פחות או יותר, מביני ענין בתחום ובאו מתוך רצון לצפות בסרט הספציפי ולא סתם בגלל ש"רצינו לצאת ולא היו כרטיסים לרובוטריקים אז נכנסנו לזה, אז אל תפריעו לנו לדבר ולהפריע".
מבחינתי, בכל אופן, תמיד עדיף באייקון או בפורום מצומצם יחסית אחר.
בקשר לפסקה הראשונה:
מגניב, תודה.
בקשר לפסקה השנייה-הא? בשביל מה הטון? כולה התעצבנתי קצת על המפיצים. על הגיקים לא אמרתי כלום.
מחוז 9 עולה לאקרנים ב-22 באוקטובר.
מחוז 9 עולה לאקרנים ב-22 באוקטובר.
אבל רק באייקון. ו-IMDB מסכים איתי.
ימד''ב הוא לא מקור אמין
פסטיבל אייקון נערך בחול המועד סוכות. מחוז 9 יוצא לקולנוע ב-22 באוקטובר.
אדיר! תודה.
ואם כבר סרטים ואייקון,
אני חייבת להגיד שסרט שהשתתפתי שנה שעברה בכתיבה ובהפקה שלו (http://kesher-movie.co.il/) יוקרן שם גם, במסגרת הקרנות של סרטים ישראלים קצרים.
לינק לחלק הרלוונטי בתוכנייה של האייקון:
http://www.icon.org.il/2009/node/798
מפתיע במקצת, אף אחד מיוצרי הסרט לא ידע על זה. גילינו את זה בעצמנו דרך התוכנייה…
בהההההההה גי-קים גי-קים בההההה
וכמו שמאץ אמרה אם אתה לא רוצה אותנו אז אנחנו לא רוצים אותך קודם
בהההההההה
נ.ב. אני מקווה שאתה מקבל את זה בהומור… אבל – כפי שמאץ אמרה – כנס גיקים יכול להיות ממש כיפי, וחויה נחמדה. ב. אייקון הוא יחסית פחות גיקי ויותר ממוסחר ומיין-סטרימי עד כדי כך שגיקים ממש קשים מתקשים להגיע אליו. ג. אם אתה אוהב את הוג הזה של סרטים אולי אתה בכ"ז גם גיק בעצמך? קצת?…
ובהקשר זה
הקרנת העיתונאים של "מחוז 9" אתמול בערב הייתה האסופה הגדולה ביותר של גיקים שראיתי מאז ההקרנה של "סטאר טרק". ספרתי שם לפחות שמונה אנשים מעין הדג, לא כולל אותי.
אצלך הבנתי את ההומור:)
אצל המגיבה הקודמת פחות. ומצטער שאני כזה קריי בייבי, אבל באמת לא ברור לי למה אנשים התרגזו ככה. אני לא חושב שיש משהו רע בלהיות גיק, אבל המחשבה לבוא לכנס שמיועד לאנשים ממש שונים ממני פשוט מפחידה אותי קצת. לא במובן של "איכס, אנשים מעפנים" אלה יותר במובן של "אוף, אני הולך להיות כזה אאוטסיידר. אנשים יסתכלו עליי כאילו נחתתי מהירח". ככה שלא באתי בקטע מתנשא אלה להיפך, בביטחון עצמי קצת נמוך:) בגלל זה קצת נעלבתי מההתקפה.
תשמע, אם יסתכלו אליך כאילו נחתת מהירח,
אתה תהיה מסמר הכנס.
גם אני הרגשתי ככה בכנס הראשון שלי של חנונים
אני גם קורה לכנסים האלה חנונידע בקרב החברים,שאין להם מושג מזה קון.גם אני התרגשתי ולהפתעתי הייתי קצת שונה מכל השאר בכך שהתלבשתי שונה אבל אחרי שיחה אחת זורמת והרצאה טובה לא שמתי על זה יותר וגם אף אחד אחר.החנונים הם עם מאוד סובלני וטוב לב וכדי לך להגיע,כי אני אחרי הקון הראשון שלי,השנה שלי מתנהלת רק על פי הקונים
רק עכשיו שמתי לב
למשפט "בשבוע הבא, אם יהיה כזה". עבר לי לגמרי מתחת לראדאר. *אנחה*.
לפחות לך יש רדאר.
שלי כנראה שבק חיים מזמן.
אני מאוד מקווה שזה לא רק אני
אבל Cloudy with a Chance of Meatballs נשמע לי כמו שם של גיי פורן.
נראה לי שזה רק אתה
רגע, רגע...
יש בזה משהו.
טוב, זה העלה בערך ב-200% את הסיכוי שאני הולך לראות את הסרט הזה בקולנוע :)
חדשות רעות לרובכם
'רובוטריקים 3' יצא רשמית בקיץ 2011, וגם אותו יביים מייקל ביי.
http://www.shootfortheedit.com/forum/showthread.php?t=5976
לפחות תהיה אלטרנטיבה
שודדי הקאריביים 4 יוצא גם כן ביולי או יוני 2011 אם אני לא טועה.
''המומיה 3'' ו''המחליפים'', או לחילופן:
רוב כהן וג'ונתן מוסטאו – למה אכזבתם אותי?
זה די מדהים.
יצא לי לראות את שני הסרטים באותו יום (את "המומיה 3" בטלוויזיה ואת "המחליפים" בקולנוע), שניהם נעשו על ידי במאי אקשן שנורא ציפיתי מהם לגדולות, והם פשוט אכזבו אותי. בלי בושה!
מה שבעיקר מדהים אותי זו העובדה שבעוד "חמקן" היה לפחות עשוי טוב, "המומיה 3" מרגיש כאילו ביים אותו אובה בול (לא פחות), וב"המחליפים" סצינות האקשן נורא אכזבו אותי, וכך גם העשייה של הסרט. לא ציפיתי לכזאת האכלה בכפית וכאלה קלישאות מג'ונתן מוסטאו, הבמאי שהעיז ללכת רחוק עם סרט הקיץ שלו ("שליחות קטלנית 3") עוד לפני שכריסטופר נולן בכלל חשב על לביים סרט של באטמן. ממש אכזבה.
זה פשוט מאוד, כי ''שליחות 3'' זה סרט נפילה
כלומר ציפיות לא אמורות היו להיות לך
אם זה מפריע לעורכים אתם יכולים להגיד
ואני אפסיק עם זה.
מי שקשה לו בלי דוחק"ו, אז הנה של השבוע שעבר:
http://www.agenda.co.il/488/forum/311384/
ואני רואה שלא העירו, מכאן אני מניח שזו הסכמה בשתיקה.
דוחק"ו של הסופ"ש 2-4/10 בפורום לפליטי עין הדג:
http://www.agenda.co.il/488/forum/
אני חושב שאני מתחיל להשתפר…
רק רציתי לומר על הדוחקואים.
טריילר ל''צעצוע של סיפור 3'' באיכות סבירה למדי:
http://www.youtube.com/watch?v=ZqwSv6DbFx4
שאלה עוף-טופיק
היום בעודי משוטט להנאתי במאמר מאוייר באינטרנט על אטלנטיס (היבשת האבודה, דה!) נזכרתי בסרט אחד שראיתי כשהייתי ממש קטן. זה סרט אנימה (נדמה לי) על אטלנטיס בתור עיר עתידנית בתוך כיפת זכוכית תת-ימית, ועל שני ילדים שנלקחים לשם. אודה למי שיוכל להגיד לי את שם הסרט ו/או לינק לעמוד שלו בימד"ב.
נ.ב. שמתי לב שהרבה מההודעות שאני משאיר הן שאלות. אני מקווה שזה לא מפריע לכם, אני פשוט טיפוס סקרן.
קצת לפני סגירת האתר ולפני שהעורכים עולים על המטוס
לארץ השמש העולה, מדריך קצר ושימושי אצלי באתר, לכל המעוניינים לבקר במוזיאון של סטודיו ג'יבלי:
http://miyazaki.sam-hosting.co.il/pages.php?pg=6
הכרטיסים כבר אצלנו
ארנב הקטניפ בטח מתרגש.
אל תשכחו לצלם אותו בסיטואציות משונות.
~רגע של מחשבה: אתם טסים ליפן~
אל תשכחו לצלם אותו.
ארנב הקטניפ בטח מתרגש.
עוד על הסיכוי שהשנה יהיו חמישה מועמדים בקטגוריה של סרט האנימציה
הטוב ביותר באוסקר:
http://hollywood-elsewhere.com/2009/10/five_animated_c.php
ספויילרים ל''סקס ולוסיה'', ''9.5 שבועות של שכרון...'' ו''שורבאטס''
מעלי. אני חושב.
''אמרי לי כן'' (Say Anything... ), מ-1989 עם ג'ון קיוזאק
כעיקרון זו קומדיה רומנטית/סרט נעורים, אבל הקומדיה הרומנטית היא יותר דרמה קומית רגישה והנעורים הם יותר התבגרות נפשית ופחות "אמריקן פאי". סרט מקסים.
http://www.imdb.com/title/tt0098258/
סרטים לחיזוק הזוגיות (מנסיוני):
קייט וליאופולד
דניאל, פרנק, מרתה ולורנס (למרות שבלתי אפשרי להשיג את הסרט הבריטי הנפלא הזה)
זה הסיפור שלנו
מר וגברת סמית
אבק כוכבים
ללכת על הכל
50 דייטים ראשונים
יומנה של ברידג'ט ג'ונס
מרת פטיגרו חיה ליום אחד
לקום אתמול בבוקר (יום המרמיטה)
שקרים אמיתיים
התרסקות
חשיבותה של רצינות
בזמן שישנת
נאמנות גבוהה
מה פתאום בלתי אפשרי?
יכול להיות שאתה מחפש אותו בשם הלא נכון, כי בארה"ב הוא הופץ בשם אחר. אני הזמנתי עותק מבריטניה בקלות רבה. 35 ש"ח (£5.83 כולל משלוח) והוא אצלך על המדף תוך פחות משבוע. http://www.base.com/DVD/Martha-Meet-Frank-Daniel-And-Laurence/F4DVD90032/product.htm (יש אתרים נוספים, אבל לא עשיתי השוואת מחירים).
אני יודע שבאמריקה זה: The Very Thought of You
ואני יודע שאפשר לקנות אותו (כל כל סרט בריטי) ישר מאנגליה, אבל התרגום, זו הבעיה.
אני כבר באמצע הדרך של לתרגם את זה.
אם התרגום הוא הבעיה
אז הסרט הזה הוא ממש לא הראשון ברשימה של סרטים שמעולם לא יצאו ב-DVD עם תרגום לעברית. רוב האנשים שאני מכירה מסתדרים היטב בלי תרגום או לכל הפחות עם כתוביות באנגלית. אם אתה מסוגל לתרגם את זה, אתה לא זקוק לתרגום…
א. אני נשוי, והמוצא של אשתי הוא לא מאנגליה.
ב. הסרט אפילו לא מופיע באתר סרטים, ואין טעם לחפש לו תרגום בהוצאות DVD בארץ, כי זה סרט שלא שמעו עליו בכלל מלבד אלו שראו אותו בסינמטק י-ם לפני אי אלו שנים.
אגב, איך אפשר להשיג את התרגום של הסינמטק?
א. אני רווקה, והמוצא שלי לא מאנגליה.
מה הקשר? רק באנגליה יודעים אנגלית בימינו?
ב. הוא הוצג מסחרית בארץ. בהיותו סרט קטן ולא שובר קופות זו לא הייתה תקופה ארוכה, אבל צפיתי בו בקולנוע סטנדרטי (לא סינמטק או כזה שמציג סרטים יותר "אמנותיים"). לא ידועה לי דרך להשיג תרגום קולנועי לסרטים (ובכל מקרה סביר להניח שזה בפורמט שלא היה שמיש עבורך).
אאז''נ הסרט הופץ בזמנו על ידי בתי קולנוע לב
אפשר לנסות לפנות אליהם ולשאול האם הוא יצא ע"ג DVD בארץ ואם כן האם עדיין ניתן להשיגו.
הוא גם שודר ביס, אז אולי אתה יכול להניח יד על עותק?
וגם – זה בעברית מרתה פרנק דניאל ולורנס, לא כמו שרשמת. ואולי בגלל זה אתה לא מצליח למצוא אותו (לא אסף, מי שכתב את ההודעה המקורית עם השגיאה).
http://www.ozen3.co.il/p_prefo.aspx?id=97076034
הנה הוא, להשכרה באוזן השלישית.
אני ממש זוכר שהפוסטר בסינמטק היה:
דניאל פרנק מרתה ולורנס, למרות שהשם המקורי באנגלית הוא באותו הסדר כמו שאת כתבת.(מרתה פוגשת את פרנק, דניאל ולורנס)
בכל אופן, את העותק של האוזן אני מכיר מזמן, אבל שימי לב – אין לו תרגום…
אסף TV, זה באמת יהיה נחמד אם תשיג לנו תרגום, זה באמת אחלה סרט (אין פה עוד מישהו שמסכים איתי לגבי זה?)
''להשיג תרגום''
זה לא משהו שאני יודע – או אפילו רוצה – לעשות. מה גם שאין בטחון שהעותק של הסרט עדיין נמצא ברשות יס. אני יכול לבדוק אם זכויות הסרט נרכשו שוב לשידור, או אם לב עדיין מחזיקים בכלל בזכויות. במידה והם כן אז הם הכתובת לשאלות בכל הנוגע לעותק מתורגם. ובמידה ואפילו הזכויות של לב פגו אפשר רק לקוות שהן יירכשו מחדש על ידם או על ידי גורם אחר.
טוב (סוג של) עדכון
טעיתי, הסרט לא של לב אלא של יונייטד קינג כך שהם הכתובת לשאלות למרות שאפשר אולי לחסוך את המייל, על פי חיפוש באתר שלהם (http://www.nmcunited.co.il/Content/index.php) הסרט לא נמצא, אז או שהוא לא במלאי או שהוא מעולם לא יצא ע"ג DVD מתורגם.
זכויות השידור של יס על הסרט תמו לפני שנים והן לא חודשו (ולעת עתה גם לא יחודשו). למיטב ידיעתי גם הוט לא רכשו את הסרט לשידור לתקופה הקרובה.
בקיצור, אני אמשיך לתרגם...
זכרונך בוגד בך
לא שינו את הסדר בעברית (וגם אין טעם). ראה שם הסרט בתרגומון http://www.targumon.co.il/titlelist.asp?kw=%EE%F8%FA%E4+%F4%F8%F0%F7
אז אם אתה מכיר את הסרט...
(ואתה צודק, אחרי שקישרתי ראיתי שציינת שזה התרגום שחסר לך) – אז אתה יכול לראות שגם באוזן הוא "מרתה פרנק דניאל ולורנס", וזה היה השם שלו כשהוא שודר ביס, אי אז.
אגב, זה "מרתה, הכירי: פרנק, דניאל ולורנס" ולא "פוגשת" כפי שכתבת. ולכן, מומלץ בהחלט שתמצא אותו עם תרגום :-)
כמה סרטים של כש חוזרים גם אצלי, והנה הרשימה שלי
(אגב, בחלקם המין הוא מאוד דומיננטי):
מרתה פרנק דניאל ולורנס הוא נהדר.
גם חדרי שינה (זהירות, מין. ולא סתם – הומואים)
ארבע חתונות ולוויה אחת (זהירות, מין)
דלתות מסתובבות
שייקספיר מאוהב.
אני חושבת שזה חותם את ההפקות/קופרודוקציות בריטיות.
קייט וליאופולד
מלים ולחן (שציינת)
לקום אתמול בבוקר (מקסים!)
משהו-גן עדן – עם ריס ווית'רספון ומארק ראפאלו
היומן (!)
מבט מלמעלה עם גבינית ואותו הראפאלו גם הוא סבבה.
הנסיכה הקסומה
ההצעה (מהשנה האחרונה עם ריאן ריננולדס וסנדרה בולוק)
נוטיק היל (מסתבר ששיקרתי. יש עוד בריטיות)
שמש נצחית בראש צלול (בעיני הוא רומנטי להפליא)
ונראה לי שזהו מבחינתי.
אה, בעצם ברידג'ט הראשון גם טוב.
המשהו-גן עדן - עם ריס ווית'רספון ומארק ראפאלו
נקרא בעברית: זוג משמיים
ובאנגלית: Just Like Heaven
http://www.justlikeheaven-themovie.com/main.html
אלה גם סרטים אהובים מאוד עליי
(ראיתי כמעט את כל הרשימה ואני מצרפת את קולי). חוצמזה, ג'וזף פיינס, בעלי לעתיד, מככב בשני סרטים, מה עוד אפשר לבקש…
ואני רוצה להוסיף את הקומדיה הרומנטית האהובה עליי מכולן (והיא בריטית, כמובן): "ארוך ומשגע" (The Tall Guy). ג'ף גולדבלום, שחקן אמריקני כושל (מה יש לבריטים האלה שהם חשים חובה ללהק לפחות שחקן אמריקני אחד בכל סרט?) מתאהב באחות אמה תומפסון (בהופעת בכורה קולנועית!) בזמן שהוא עובד כשחקן משנה בהפקה של רון אנדרסון (רואן אטקינסון, משם היכרתי אותו לפני שהוא נהיה מיסטר בין). לא יצא בארץ עם תרגום, אבל הוא לא קשה להבנה, אפשר להזמין מבריטניה ולהתענג בכיף.
אה, רגע, ו"בעל אידאלי" – כבר אמרו?
אוי - אהבה זה כל הסיפור!
(ושוב אני חוזרת – את רואה כמה אנחנו דומות בסופו של יום?)
אהבה זה כל הסיפור - אוי.
סרט חביב, אבל מפוספס. צפיתי בו פעם אחת בקולנוע ומיציתי.
דוחק''ו 9-11/10
http://www.agenda.co.il/488/forum/324565
שלושה קופים.
בדיוק ראיתי את הסרט התורכי *הקטן* "שלושה קופים". והוא היה נהדר, גם אם איטיותו התחילה לעייף בשלב מסויים.
יש להזכיר את הבימוי הנפלא, הצילום הגאוני (אני רוצה עוד סרטים עם סגנון צילום דומה!), וכמובן, השחקנים המעולים.
העלילה של הסרט, האמת, הייתה נקודת חולשתו הגדולה. לפרקים, היא לא מעניינת מספיק, ורוב הזמן פשוט לא קורה כלום, מה שבהתחלה דווקא הוסיף לסרט, אבל בהמשך התחיל קצת לעייף. הדמויות מתנהגות לפעמים בחוסר היגיון מוחלט, ואף עולות לי על העצבים. ההערה האחרונה אגב, הייתה זו שהפריעה לי הכי הרבה בסרט. ולולא היא, הייתי נהנה הרבה יותר.
אבל, באמת, אם באפשרותכם להשיג עותק של הסרט, ואין לכם בעיה עם סרטים איטיים, "שלולשה קופים" מאוד מומלץ. ואומנם הוא לא *חזק* כפי שציפיתי, או רציתי, שיהיה, הוא עדיין חוויה מעניינת, שהוסיפה המון.
אוף טופיק: הצעה לסרט בהתהוות
דרושים חבר'ה בעלי זיקה לקולנוע על מנת להרים סרט עלילתי קצר שאופיו יקבע בהמשך בסביבות נובמבר דצמבר- אופי הפרוייקט עוד לא סגור וכרגע רק מתגבשת רשימת הצוות, רעיונות והצעות יתקבלו בברכה
כל בעלי התפקידים מסוגם מוזמנים ליצור קשר, אנחנו מחפשים אנשים רציניים שמעוניינים לקחת חלק בפרוייקט עצמאי ומוכנים להשקיע.
במאי: 0546646553- איתי
מפיק: 0528012234 שאול
ניתן לפנות אליי גם במייל shaulhalbus@gmail.com
מי שיודע
אני מעריץ שרוף של הדוחקואים שהתפרסמו פה באתר ונותרתי ערום. מישהו יכול להעניק לי כתובת של אתר בו אני יכול לראות את רשימת רבי המכר השבועיים בארצות הברית?
ברכה תשרור על מי שיחלץ לעזרתי.
ג'גואר מעלה דו''חקואים לפורום באג'נדה
http://www.agenda.co.il/488/forum/
נוסף על כך, אפשר לשוטט עצמאית בבוקס אופיס מוג'ו:
http://www.boxofficemojo.com/
שנייה לפני שהמסך יורד- למישהו יש המלצה על אחד מסרטי ג'יימס בונד?
הישנים יותר, זאת אומרת. אני מתאר לעצמי שהם אף פעם לא היו נקודת שיא בהיסטוריה של הקולנוע, אבל יהיה נחמד לחוות את המקור מאחורי הפארודיות. זה גם יהיה מבוא ל'קזינו רויאל', סרט שמעניין אותי מאוד. ואם אחד מסרטי ה"קאנון" הג'יימס בונדי נשאר מבדר במידה מסוימת עד היום, אשמח לצפות בו בהזדמנות.
אני לא בטוחה עד כמה הוא בקאנון, רשמית, אבל זה שון קונרי (ואין בונד מלבדו), כשהוא קצת בוגר ובשל יותר. זכור לי כמאוד מוצלח בין הבונדים.
אני אהבתי את
אתה חי רק פעמיים, חיה ותן למות, האיש בעל אקדח הזהב.
גם גולדפינגר ממש טוב.
אני ממש לא סובל את סרטי ג'יימס בונד, אבל ''כדור הרעם'' זכור לי
כסרט מהנה ביותר. הרבה יותר מכוון-אקשן מהאחרים.
פורמטים של הקרנה - ''לספק ת'סחורה''
יש לי שאלה לגבי פורמטים של הקרנה. ראיתי עכשיו את הסרט הנ"ל בקולנוע יס פלאנט בחיפה (The Goods במקור) והוא הוקרן בפורמט צר – לא על כל המסך של הקולנוע. איך שהסרט התחיל, הערתי לסדרן על כך אבל הוא טען שהסרט תמיד מוקרן ככה וזה בסדר. אחרי הסרט ניגשתי למנהל והתלוננתי אבל אחרי בדיקה הם טענו שכך הסרט צריך להיות מוקרן.
זה מאוד מוזר כי לאורך הסרט ראיתי שיש אנשים חתוכים ודברים אחרים שגרמו לי להיות בטוח שמשהו פה לא בסדר.
בדקתי באינטרנט, וכתוב שהפורמט הוא 1.85:1. לפי מה שאני מבין הפורמט הקולנועי הוא 2.35:1. אז יכול להיות שהם צודקים?!
אם זה באמת נכון אז קודם כל, WTF? עדיין עושים סרטים כאלה? ואם כן אז למה אם מצלמים את זה גרוע ככה שאנשים נראים חתוכים?
הם צודקים.
1:2.35 הוא פורמט סינמסקופי נפוץ אבל לא מחייב. יש במאים שמעדיפים לדבוק ב-1:1.85 סולידי.
ביס-פלאנט חיפה סרטים בפורמט 1:1.85 נראים רע, זו בעיה שנידונה פה בעין הדג מספר פעמים: http://www.fisheye.co.il/you_dont_mess_with_the_zohan#357201
הם צודקים.
גרוע… אז אתה אומר שהאנשים שהיו חתוכים זה פשוט אשליה בגלל שלא היה וילון ושזה ככה גם בסרטים אחרים ואני לא שם לב.
מעצבנים. ראיתי שגם מחוז 9 הוא בפורמט הזה. אז מה, אני לא אלך לראות אותו?
האם באמת יהיה ''להרוג את ביל. חלק 3''?
והכי חשוב – למה? הקיל ביל השלישי צפוי להיות, לפי טרנטינו, הסרט אחרי הבא שלו. אין לי מושג אם אני אמור לשמוח או לא.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=60324
האם אתה יודע מה ההבדל בין ''רוצה לעשות'' ו''הולך לעשות''?
האם טרנטינו יודע?
הטריילר המרהיב החדש של ''אווטאר'' יצא!
http://www.youtube.com/watch?v=2LQkTQ1foSU
3 מילים: היה שווה לחכות.
טוב!
טריילר מרהיב למדי – לא מאכזב כמו הקודם, ולא חושף יותר מדי. הפעם הטריילרנים נתנו לעצמם ליפול למלכודת ה"אופרה בטריילר אקשן זה דרמטי", אבל לא נורא. אחד מהדברים שאני מחכה להם בדצמבר הוא לראות את סצנת חור התולעת או מה שזה לא יהיה על מסך גדול בתלת מימד.
מזכיר מאוד את ''מלחמות האדם הזקן''
למי שקרא
הלו...? יש כאן מישהו?
מגניב, אפשר להגיב גם בכתבות ישנות!
אז מה אתם אומרים, עד איפה יגיע אווטאר?
יטביע את הטיטאניק? יאפיל על האביר האפל? או ילחם מול מלחמת הכוכבים על המקום השלישי?
ומה לגבי ההכנסות מחוץ לארה"ב?
זה שהוא יהיה הסרט החמישי בהיסטוריה שיעבור את המיליארד, זה כבר די ודאי. אבל האם יש לו סיכוי לעבור את השיא הבלתי-נתפס של טיטאניק (1.84 מיליארד)? האם יתכן שהוא יהיה הסרט הראשון שיעשה 2 מיליארד דולר?
הימור עדכני שלי:
591 מיליון בארה"ב ו-1.9 מיליארד בעולם כולו.
מצד אחד מדגדג לי להמר שהוא יגיע ל-2 מיליארד
מצד שני לך תדע אם המומנטום לא ייאט או ייעצר עת הצופים ברחבי העולם יחזרו מחופשת חג המולד/ראש השנה (סיבה עיקרית לכך שהסרט מכניס 18-19 מיליון דולר ליום בימי חול).
אבל עדיין ההימור הכי פסימי שלי הוא שהסרט יגיע לכל הפחות ל-500 מיליון דולר בארה"ב ו-700 מיליון דולר מחוצה לה מה שיביא אותו ל-1.2 מיליארד דולר הכנסות כלל עולמיות ומקום שני אחרי טיטניק (שר הטבעות: שיבת המלך יורד תוך כדי כך למקום השלישי עם ה-1.119 מיליארד שלו).
ההימור האופטימי הוא שהסרט יעקוף את טיטניק וג'יימס קמרון יוכתר רשמית כמלך היקום.
אבל לדבר על ההכנסות של אווטאר, עד כמה שזה מלהיב, זה נושא צפוי. הנושא הבאמת מרתק הוא סנדרה בולוק ו-The Blind Side שברגעים אלו ממש חוצה את ה-200 מיליון דולר בארה"ב (עד אתמול הוא הכניס 196 מיליון). יחד עם ההצעה שיצא בקיץ זו היתה שנה מאד מוצלחת לבולוק שברגע זה הפכה להיות השחקנית המצליחה והחזקה ביותר בהוליווד.
יש לי מילה אחת להגיד על זה: פחחחחחח
ותאמין לי שאני שומר את המילה הזאת לאירועים מיוחדים במיוחד.
סנדרה בולוק? מרתקת יותר מההצלחה של אווטאר?
ביום שבו סנדרה בולוק (ה-GIRL NEXT DOOR האולטמיטיבית של הוליווד, לרע ולרע) תעניין אותי, אני ארוץ לברר אם לא חמקו למיטתי בלילה והעבירו אותי ניתוח כריתת אונה. או שתיים.
הרשה לי, שוב, לפחפחחחח.
חייבים לעשות דו''ח קופות ספיישל לכבוד תופעת ה''אווטאר''!
עכשיו זה רשמי
אווטאר הפך היום לסרט המצליח ביותר בהיסטוריה.
וכעת התקוות נחות על המתחרה שלו לשנת 2010
דרדסים – הסרט
זה אומר שקמרון נהיה הכי עשיר?
או שהוא לא מקבל את הכסף באחוזים?
וזה אכן יהיה הסרט הראשון בהיסטוריה שיעקוף את
ה-2 מיליארד הכנסות.