אז מה, נחשים על מטוס, הא?
סמואל אמר: מי שנתקף, בכל פעם שהוא שומע את צירוף המילים 'נחשים על מטוס', בדחף לצעוק "Snakes! On a Plane!" – ירים את ידו. תודה, אתם יכולים להוריד. סמואל אמר: מי שכל עניין המטוסים והנחשים כבר יצא לו מהאוזניים, ירים את ידו. תודה. סמואל אמר: מי שהמושג 'נחשים על מטוס' לא אומר לו כלום – או, אולי, שמע שיש איזה סרט כזה – ירים את ידו. הממ. אוקיי, אני מניח שלא רבים מהקוראים של הדו"חקו הזה הרימו ידיים עכשיו (כמובן, בהנחה המופרכת שיש בכלל מישהו שמשחק ב"סמואל אמר" מול מסך מחשב), אבל זאת בדיוק הנקודה: אנשים שקוראים אתרי קולנוע ובלוגים באינטרנט יודעים מה זה 'נחשים על המטוס'. אנשים שלא – לא בהכרח יודעים. והם הרוב.
החיים זה לא אינטרנט. זה השיעור שלמדו השבוע מפיצי 'נחשים על המטוס'. הבדיחה הפרטית שהפכה לתופעה שהפכה לקמפיין פרסום שהפך לקאלט, הכל מסביב לשמו של 'נחשים על המטוס', שכנע רבים משוכני האינטרנט שהסרט הזה באמת הולך להיות להיט ענק. ניבאו לו פתיחה של 30, 40 מיליון דולר, ואפילו יותר. אבל בעולם האמיתי, הסרט לא הזיז לאף אחד, כמעט. מיום חמישי בלילה ועד לסוף יום ראשון, 'נחשים על המטוס' הכניס בארה"ב 15.2 מיליון דולר. לא שובר קופות, לא היסטריה, לא נחשים ולא מטוס. והאמת, אם מתייחסים לסרט כסרט בלבד, זאת תוצאה צפויה וסבירה לגמרי עבור סרט הרפתקאות-אימה טיפשי שכזה, שיוצא בסוף אוגוסט. זה רק הבלגאן באינטרנט שהפך את הסרט, שרק בקושי כבש את המקום הראשון בשבוע חלש, לאכזבה.
'נחשים על המטוס' בכל זאת היווה נקודת ציון היסטורית בתחום אחד. הסרט לא הוקרן למבקרים (אבל לא זו הנקודה); לניו ליין, המפיצים שלו, בטח היו יופי של תירוצים לכך. בארץ משתמשים בדרך כלל ב"העותק לא מוכן"; באמריקה לפעמים מנסים למכור לציבור שאי-חשיפת הסרט למבקרים נועדה רק לשמור עליו מפני ספוילרים, שלא יספרו לו את סוף הסרט המפתיע והמדהים (לגיבור היה פיצול אישיות!). אבל בשורה התחתונה, יש רק סיבה אחת לכך שסרטים מסוימים לא מוקרנים למבקרים: אלה סרטים מחורבנים. כלומר, כולם חוץ מ'נחשים על המטוס'. זה אולי הסרט הראשון בהיסטוריה שלא הוקרן למבקרים, ובכל זאת, אלה מהם שטרחו לבדוק אותו, ברובם הגדול אהבו אותו. אמנם לא תמצאו כאן השוואות לגודאר או נבואות לקראת האוסקר, אבל הרוב מסכימים שאת מה שהוא מנסה לעשות (נחשים! במטוס!) הסרט הזה עושה באופן מוצלח.
בינתיים, 'לילות טלאדגה' סיפק לנחשים תחרות קשה הרבה יותר מהצפוי. הסרט עשה השבוע את מה שהיו שציפו ממנו לעשות בשבוע שעבר: ירד, אבל לאט. ירידה סולידית של 38% השאירה את 'טלאדגה' עם 13.8 מיליון דולר הכנסות בסוף השבוע, ובהכנסות כוללות הוא כבר הרחק מעבר לקו ה-100.
ג'סטין לונג הוא טיפוס חביב מאוד מהסוג שיכול עדיין לשחק תלמידי תיכון, גם בגיל 28. התפקיד הראשון שלו בקולנוע היה המעריץ ב'גלקסי קווסט' שקיבל את השורה הטובה ביותר בסרט ("אלוהים אדירים, ידעתי!"), ומאז הוא היה ב'ג'יפרס קריפרס', 'דודג'בול', ולאחרונה בתור אוחצ'ה ב'הצד שלו, הצד שלה'. עכשיו הוא מקבל סוף סוף סרט משלו, 'Accepted'. בסרט הוא משחק בוגר תיכון שהוריו מבהירים לו חד משמעית, שכמו כל נער אמריקאי מבית טוב, הוא ילך לקולג'. אלא שהוא לא מצליח להתקבל לאף קולג', ולכן הוא וחבריו הדחויים באותה המידה ממציאים קולג' פיקטיבי עם לימודים פיקטיביים, ושולחים לעצמם מכתבי קבלה פיקטיביים. מדובר, בקיצור, בקומדיה שמנסה להידחק בין 'נקמת היורמים' ל'בית החיות'. את המבקרים זה לא הצחיק, ובקופות הסרט הגיע ל-10 מיליון דולר – סביר, ביחס לתקציבו הצנוע (23 מיליון).
היה עוד סרט חדש השבוע, אבל לא כזה ששווה לבזבז עליו מילים: 'Material Girls', עם השחקנית/זמרת/כוכבת נוער (אבל לא מדענית גרעין) הילארי דאף, בשיתוף עם אחותה היילי. שתיהן משחקות אחיות עשירות ומפונקות (התפקיד בטח דרש מהן מאמץ לא מבוטל) שמנושלות מנכסיהן ונאלצות לחיות, כמו שאמר וויליאם שאטנר, like common people. הסרט לא הוקרן למבקרים מהסיבה הרגילה, הופץ בלי חשק, והגיע ל-4.6 מיליון דולר בלתי מרשימים.
מבין הסרטים שהופיעו בעשיריה השבוע, הסרט בעל הסיכויים הרבים ביותר שתזכרו גם הרבה אחרי שבדיחת 'נחשים על המטוס' תהפוך להיסטוריה עתיקה, הוא 'Little Miss Sunshine', שהגיע אל העשיריה במה שנקרא "המסלול האלטרנטיבי": הפצה מצומצמת, תמיכת הביקורת, התרחבות הדרגתית, ופריצה מפתיעה מלמטה. 'Little Miss Sunshine' הוקרן לראשונה בפסטיבל סאנדנס, וזכויות ההפצה שלו נחטפו מיד בסכום שיא עבור הפסטיבל (10.5 מיליון דולר). לפני שלושה שבועות הסרט יצא להקרנות מסחריות, כשמספר בתי הקולנוע שבהם הוא מוצג עולה משבוע לשבוע, ומיד התחיל להצדיק את ההשקעה. בסוף השבוע הראשון שלו הוא השיג ממוצע אדיר של 50 אלף דולר לקולנוע, וגם אם השבוע, כשהוא מוצג ב-691 קולנועים, הוא לא הצליח להתקרב לזה, הממוצע שלו – 8,000 דולר לאולם – עדיין היה יותר מפי שניים מהממוצע של כל סרט אחר בעשיריה, כולל 'נחשים'. בשבוע הבא הפצתו תורחב עוד יותר. בפעם האחרונה נתקלנו בהתנהגות כזו מצד סרט אצל 'משפחת הקיסרים', מהשנה שעברה – והסרט הזה הגיע בסופו של דבר להכנסות של 77 מיליון דולר בארה"ב.
המבקרים יצאו מ-'Little Miss Sunshine' עם חיוך גדול. באתר העגבניות הרקובות, 93% מהביקורות שלוקטו על הסרט היו חיוביות, ולא מעט מהן משוות אותו ל'דרכים צדדיות'. מבחינת עלילה, הסרט נראה כמו לא יותר מדרמה קומית אופיינית על משפחה בלתי מתפקדת: כדי להביא את הילדה הקטנה בזמן לתחרות היופי שבה היא צריכה להשתתף, המשפחה – הכוללת אח שנדר נדר שתיקה, סבא מסומם, ועוד בני משפחה עם דפיקויות קטנות או גדולות – מעמיסה את עצמה על מיניבוס ויוצאת למסע לרוחב אמריקה. טוני קולט, אלן ארקין, סטיב קארל וגרג קיניר הם בני המשפחה, וגב' שמש עצמה היא אביגיל ברסלין, שעד היום היתה ידועה בעיקר בתור הילדה הקטנה חובבת המים מ'סיינס'. הבמאים הם ג'ונתן דייטון וואלרי פאריס, בעל ואישה, שעד היום ביימו קליפים (לסמאשינג פאמפקינס, REM, והרבה הרבה רד הוט צ'ילי פפרס). לזוג הצעיר הזה יש עתיד.
חדשות טובות לפיראטים: 'שודדי הקאריביים 2' הגיע, בשעה טובה, להכנסות של 400 מיליון דולר בארה"ב. חדשות רעות לפיראטים: 'שודדי הקאריביים 2' הוא כבר לא הסרט שעשה הכי הרבה כסף בהכי מעט זמן אי פעם. אל קו ה-400 הוא הגיע בתוך 45 יום, יומיים יותר מכפי שלקח ל'שרק 2' להגיע לסכום הזה. הכנסותיו של הלהיט הגדול של שנת 2006 הסרט בכל העולם עומדות כרגע על 923 מיליון דולר (מקום שישי של כל הזמנים), והאתגר הבא שעומד בפניו: האם הסרט יצליח לעשות את מה שרק 'טיטאניק' ו'שיבת המלך' עשו לפניו, ולהגיע להכנסות כלל-עולמיות של מיליארד דולר?
השבוע הבא הוא השבוע האחרון של אוגוסט, ומרגישים את זה: הסרטים מתחילים להיראות כמו שאריות. בין הסרטים החדשים שייצאו נמצא 'איך לאכול תולעים מטוגנות'. אם השם הזה מתאר נכונה את המתרחש בסרט באותה המידה כמו 'נחשים על מטוס', אולי יש פה פוטנציאל ללהיט.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
כל העניין הזה של שודדי הקאריביים ממש מרגש.
כל שבוע הוא מנסה לשבור שיא חדש .
גם נחשים היה פעם מרגש
אכן.
אני חושבת שאני בעדם רק מפני שזה מרגש שמשהו חדש זז וקורה בטבלה ומפנה מקום קצת. זה הדבר היחיד שיכול להסביר למה שמחתי בשביל שרק 2 שהוא אחד הדברים הפחות מוצלחים שיצא לי לראות.
בגזרת הילארי דאף, אני מאוכזבת קשות. הבחורה יודעת רק לקחת רעיונות של אנשים אחרים? באמת?
אחרי שהיא עשתה את הגרסה הבלונדינית והנקייה לבתולות הים (אללי! ואני החזקתי ממנה BFF עד אותו הרגע) עכשיו היא אפילו לא טורחת להשמיד קלאסיקה (קלאסיקה לבחורות, כלומר) אלא סתם הולכת על סרט מפגר-אבל-אופטימי מלפני כמה שנים, של בריטני מרפי ודקוטה פאנינג. ועוד דוחפת לשם את אחותה המעצבנת.
גרר…
קודם כל, לוקחים מזלג.
אלא אם כן הינכם גידמים, ואז עליכם לשכור עוזר/ת שתלביש על ראשכם פיאת ליצנים, תכסה את עיניכם ברצועת בד, ותניח את התולעים בנקודות שונות על השולחן וביניהן מלכודות כדי להעצים את הפוטנציאל הקומי!
הילארי דאף - התופעה?
יצא לי, שלא באשמתי (האעז להשתמש בתירוץ השחוק "אחותי הקטנה מעריצה"? כן, אעז), להיחשף לחלקי סרטים שונים של אותה בלונדה, ובאיקס מהם חוזרות אותן סצנות בדיוק, של אנשים שיושבים ומקלידים בתשוקה עזה עם VO של אימיילים ברקע. מה זה זה? האם בפיתרון קל לסרטים דלי תקציב עסקינן, או שזה מה שפופולארי בקרב בני הנוער? או שזה סעיף שהסטארית דורשת להכניס לכל החוזים שלה? מה ולמה הטרנד הזה?
לא, זאת לא רק היא.
נחשים על ספויילר?
האם הספויילר המוצג בדוחק"ו לסרט הוא אמיתי? לי זה לא מציג, ואף נראה לי דפוק לגמרי, אבל להרבה אנשים שתכננו לראות את הסרט זה כנראה יציג.
בכל אופן, הקטע של "גברת קרן שמש הצעירה" (אלוהים ישמור.) נראה די גרוע, ולפתע – לפתע, היתה זו קלישאה שהצילה את הקטע. כל הקטע של הנסיעה במיניבוס לאורך אמריקה – תרצו או לא – נשמע מאוד מעניין, כי הרי זה פותח מסלול למשפחה הנתקלת בקשיים שלהם בדרך הקשה (כי בסך הכל, זו לא המשפחה האמריקאית הממוצעת, אלא משפחה עם בעיות רציניות).
אתם יודעים מה? עזבו את ההסברים המטומטמים שלי. אני הולך לראות את הטריילר, ואם תראו אותו גם אתם, אולי תראו את מה שאני רואה כרגע (שיכול להשתנות תוך 5 דקות, ברגע שאראה את הטריילר).
נחשים על ספויילר?
הכוונה היא ל"לגיבור היה פיצול אישיות"?
אם כן, קשה לי להאמין שזה באמת ספוילר ל"נחשים על המטוס". גם כי רד לא היה מפרסם ככה ספוילר בלי אזהרה, וגם כי זה לא תואם את הסרט.
אבל זה כן ספויילר לסרט אחד שאני יכולה לחשוב עליו… (וסביר להניח שיש סרטים נוספים)
אה, ודרך אגב:
גאדמט, פעמיים – לא פעם אחת, -פעמיים- – כתבתי "מציג" במקום "מציק".
אז מה, אני כבר סנילי?
כן, נראה לי שהכוונה לסרט הזה.
דווקא מבחינה אינטרנטית
נראה שהנחשים פתחו לא רע בכלל- יותר מ- 10,000 הצבעות בימד"ב תוך יומיים, וציון ממוצע של 8.2 בינתיים.
האם השבוע
לא יצא גם הסרט The Illusionist למסכים?
מה המצב שלו בקופות?
http://movies.go.com/trailer?cid=738991&vid=844189
אמנם מחוץ לעשירייה, אבל קרה עוד משהו מעניין בקופות בארה''ב השבוע
"האשליין" סרט הקוסמים ההיסטורי עם אדוארד נורטון וג'סיקה בייל יצא להקרנות מצומצמות, קיבל ביקורות חיוביות ברובן (72% בעגבניות) השיג כמעט מיליון דולר ואת הממוצע הגבוה ביותר להכנסות השבוע.
פססט, שתי הודעות מעליך!
מוכרים בלבד 2
מישהו יודע באילו בתי קולנוע הם יוקרנו בארץ? ובאילו ערים?
בזמן האחרון כל סרט שאני מעוניין לראות מגיע לקולנוע באיזורי רק בגירסה מדובבת, אם בכלל.
עקרונית הוא שייך לרב-חן.
לוח ההקרנות המלא שלו יעודכן בקרוב באתר.
יש!!! הוא מגיע לרחובות!
ולא מדובב!
לראות את זה בדיבוב יכול להיות מאד מצחיק...
זה יהיה הזוי
וזה גם בלתי אפשרי
אל תטרח
ראיתי אותו, והוא אחד הסרטים הכי גרועים שצפיתי בהם בחיי. לא מצחיק, לא מעניין, צפוי מראש ואפילו לא מעורר נוסטלגיה… בקיצור, בזבוז זמן.
אני מציע לכל מי שאהב את הראשון לא לראות את השני – זה פשוט יהרוס לכם את הזיכרון.
פעם אהבתי את קווין סמית'. "ג'יי ובוב" היה מטומטם, אבל בכל זאת מהנה במידה מסוימת. "ג'רזי גירל" לא היה מעניין, אבל היה ניתן לצפות בו. "מוכרים בלבד 2" שכנע אותי סופית שלסמית' באמת אין שום כישרון.
אמנם אני שונא את ניקולאס קייג'
אבל The wicker man ההולך וקרב נראה רמייק טוב. לא לפי הטריילר אני אומר זאת, יותר לפי התמונות (שנמצאות בעמוד הסרט בימד"ב).
זו אמנם הכללה, אבל מה לעשות, זה בדרך כלל נכון:
לעולם אל תצפה להרבה מסרט שיוצא בספטמבר.
היי היי היי!
ג'אקאס מספר 2 יוצא בספטמבר!
!?
אוי ואבוי.
בארץ הוא יוצא בספטמבר
אבל התאריך המקורי שלו (כלומר, התאריך שבו יצא באמריקה) הוא לא בספטמבר!
לא נכון
לא יודע לאיזה מהסרטים התכוונת, אבל 'איש הקש' יוצא בארה"ב ב-1 בספטמבר, ו'ג'קאס 2' – ב-22 בספטמבר.
יאו... סורי
התבלבלתי עם סרט אחר. אם אני אומר לכם עם איזה סרט התבלבלתי סביר להניח שכל גולשי האתר ירצחו אותי במקום…
בכל מקרה אף פעם לא אהבתי את הסרט המטומטם הזה, גם הסדרה מפגרת רצח.
מה אכפת לך...
אתה אנונימי, אז אף אחד לא יוכל להגיד לך כלום, וזה בטח יצחיק הרבה אנשים.
אוי, זה ממש *זועק* ''הימורים''!
אני אהמר על המעיין. למה? אינטואיציה! או, זו תשובה מצוינת. אני צריכה לזכור לנצל אותה לעיתים קרובות יותר.
ההיגיון שלי חולק על האינטואיציה שלך.
המישהו אמר "וגם הסדרה מפגרת רצח". יכול להיות שפספסתי את זה עם כל הודעות הדחיה בתאריך, אבל לא זכור לי של'המעיין' מתלווה סדרה, או שהוא מבוסס על אחת.
המישהו אמר את זה, כן.
אבל לאו דווקא על הסרט שאיתו הוא התבלבל – וזה מה שחשוב! חוץ מזה, הוא מישהו מבולבל, ואין שום סיבה לסמוך על ההודעה שלו יותר מכפי שהייתי סומכת, למשל, על הודעה שלי. אני בהחלט יכולה, ביום מנותק מהמציאות מהרגיל, לטעון שהמעיין מבוסס על סדרה, ועוד אחת שהיא גם ישנה וגם גרועה. למה שהמישהו לא? אני דבקה בהימור שלי.
אם הבנתי נכון, בחלק הזה של תגובה הוא כבר חזר ל'ג'קאס'.
לא סביר שהוא אף פעם לא אהב סרט שעוד לא יצא, לא ככה?
כשאתה צודק, אתה צודק.
אף אחד לא הצליח לנחש, התשובה הייתה
קלארקס 2 ("מוכרים בילבד 2")
* והכוונה לסדרה שאני לא סובל זה בקשר לג'קאס, לא ל"מוכרים בילבד"
אני כבר רואה סיקוול
"נחשים על המטוס 2: נחשים על מעבורת החלל"
ומה אחרי זה, הפריקוול?
"נחשים על נמל תעופה"?
אני לא מרחם על הכסף הנוסף שהם יאבדו
אם הם יעשו לסרט המשך
היה משהו דומה: Woman on Top
והמתרגים יהפכו את זה ל''גברים על בית בושות''.
למען האמת...
במשפט הזה, הפירוש הוא אכן "על".
נחשים על הנוסע השמיני במטוס של הטורף
לא משנה מי ינצח, אנחנו כבר הפסדנו.
35 שקל?
לא בדיוק.
גלובוס ירכשו את הזכויות הבלעדיות על הסרט, אז פופקורן 22 ש"ח + מניות בים המלח 17.5%, שתיה נטולת גזים בצבע שחור שעונה לכינוי קולה (עוד 15 ש"ח), ואולמות בעלי איכות ברמה שבה לא קמים מהכיסא, אפילו בהפסקה, כי הוא והרצפה מלאים בחומר דביק שפעם ענה לשם קולה.
חוץ מזה, זמן זה כסף.
ומה אחרי זה, הפריקוול?
אולי אפשר לשלב פריקוול של נחשים וסקוול של "מתנה משמיים" של קסשווילי:
כמה גרוזינים מתכננים שוד, אבל הוא משתבש בגלל שנחשים משתלטים על נמל התעופה. הגרוזינים מנסים לשטוף אותם עם זרנוקי מים לביוב, אבל אז מתגלה הפאשלה הגדולה של נתב"ג 2000 – שכחו לחבר את המבנה למערכת הניקוז.
ואז מוני מושונוב מגיע ואומר "ביז'ו, כדאי שתעיף את הפאקינג נחשים מהפאקינג טרמינל לפני אני תופס קריזה".
זה לא היה ג'רביס קוקר
שכתב ושר את common people?
כן
וזה היה וויליאם שטנר שחידש את השיר בסגנונו ה"יחודי".
זה בסדר, נדמה לי שבמקרה הנדון אפשר להשתמש בביטוי המפורש
"דוחה".
נכון, אבל כמו שציינת בעצמך - הוא שר.
לעומת זאת, את "סגנונו הייחודי" של וויליאם שאטנר ניתן להגדיר בפשטות כ"אמר".
אבל..
רד כתב "במילותיו", ואלו מילותיו של ג'רוויס! למרות שהן יוצאות מפיו של וויליאם.
לא יוצאות, בורחות כל עוד נפשן בהן
למרות שאפשר היה לציין את שמו של קוקר אני חושב שלשאטנר יש יותר אפיל לקוראי האתר. למרות שאני טכנית לא סובל את שניהם, אני הייתי בעד Blur בסצינה ההיא.
המשפט בדו''חקו הוא
"כמו שאמר וויליאם שאטנר, like common people". אין התייחסות למילותיו של מי.
that dude – יש גם גרסה של Blur? אני מכירה את זה מפאלפ.
הם היו נוהגים לרדת על השירים של pulp בהופעות שלהם
יש אפילו תאוריה שגורסת כי בהופעה אחת יצא ללהקת טראוויס לחמם אותם והם כל כך התלהבו מהקאברים הספונטניים שלהם שהם החליטו שגם הם רוצים לעשות אחד כזה. יאדה יאדה יאדה ולטראוויס יש קאבר מצליח לבריטני ספירס.
לא לא לא,
אולי אני טועה, אבל אני לא זוכרת שום יריבות בין Pulp ל-Blur מהתקופה ההיא.
יכול להיות שאתה מתבלבל עם היריבות שהייתה בתקופת פריחת הבריטפופ של סוף שנות ה-90, בין Blur ל-Oasis?
(אותה יריבות הוציאה מפי דיימון אלברן, סולנה של בלר, את המינוח החינני שכה אהוב עליי 'Status Quoasis', הנוגע לשיריהם ההומוגנים של הגאלאגרים)
שום יריבות
יותר מדי אלכוהול
נבואה מעודכנת (וסביר להניח, מלאה טעויות) לאוסקר
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226
לא כדאי לצפות בסרטים לפני שאתה מנבא?
זה לא עובד ככה משתי סיבות:
1. הדעה האישית שלי לא משנה, הרעיון הוא לתרגם ביקורות וזכיות בפרסים מקדימים לעובדות בשטח. חוץ מזה, כמו שלא מחכים עד סוף המירוץ כדי להמר איזה סוס ינצח, גם באוסקר, החוכמה היא להמר לפני שהתוצאה כבר ברורה.
2. בגלל אמצעים מוגבלים והעובדה שהורדה פיראטית היא לא אופציה שאני מוכן לקחת ברצינות, אין סיכוי שאוכל לראות יותר מכמה מהסרטים לפני הטקס.
זה לא עובד ככה משתי סיבות:
ביקורות מתפרסמות כשהסרט יוצא להקרנות מסחריות ורוב הסרטים שציינת עוד לא יצאו. לביקורות מהפסטיבלים יש מעט השפעה על דעות המצביעים באוסקר. גם לזכיות או מועמדויות בפסטיבלים אין כמעט השפעה.
כרגע, המירוץ לאוסקר עוד נמצא בשלב הראשון
בשלב הזה, מעלים תאוריות וקומבינציות של מועמדים אפשריים, תוך הסתמכות על הבאזז המוקדם שהם מעוררים. השלב השני מגיע עם הפסטיבלים הגדולים (ונציה וטורונטו) ותחילת סיכומי השנה של המבקרים. לביקורות מהפסטיבלים יש השפעה גדולה מאוד על המירוץ לאוסקר כי הן עוזרות לאולפנים להבין לאן לכוון את מאמצי השיווק ובעקבות זאת, את תשומת לב האקדמיה. הקרנה בפסטיבל היא לרוב נקודת אל-חזור, ממנה כבר אי אפשר גם לערוך מחדש וגם להספיק להתמודד על אוסקר. לכן, התגובות מהפסטיבלים חשובות להבנה מה צפוי בחודשים הקרובים.
הבעיה בגישה שהצגת (קודם לראות, או לחכות לביקורות. אחר כך להמר), היא שכל הכיף בלנבא את האוסקר הוא לעקוב מתחילת השנה ולהיות עד לכל מעידה ותחילתו של באזז חדש. מבחינתי, החוכמה (למרות שמהצד, זה לא נראה כמו פעילות אינטליגנטית במיוחד) היא לנחש לא רק מי יהיה מועמד ומי יזכה, אלא גם איך הסרטים יתקבלו בקרב המבקרים והקהל.
בנימה עוד יותר : זה בסה"כ תחביב שאני ועוד לא מעט אנשים ברחבי העולם חולקים. זה כמו שתשאל פרשן ספורט איך הוא יכול כבר עכשיו לנחש שחיפה או בית"ר תקח אליפות. הוא לא יכול לקבוע בודאות, אבל למי זה כבר מפריע אם הוא מציע הימור לא מחייב? זה רק תחביב שיש עם מי לשתף אותו, לא מלחמה עם סוריה.
ידוע אם זה יצא בישראל? זה לא מופיע בתאריכים המופיעים באתר….. הערכה? ייצא ב-dvd אולי?
תודה (-:
אוף.
"Clerks 2" המשעשע פלוס ירד הרבה יותר מדי מהר מהעשירייה הפותחת.
לפחות כתבה מתוכננת?
מתוכננת.
סרטים לילדים
נותרו עוד כמה ימים לחופש הגדול, ורציתי לחלוק מעט מנסיוני הלא-מאוד-עשיר בסרטי ילדים. מדובר בסרטים לילדים קטנים – ספציפית, ילד בן שלוש – ובגרסות המדובבות. אני רושם כאן מה שעולה בזכרוני המחורר, לאו דווקא דברים שראינו בעשרת הימים האחרונים, ובמרבית המקרים (חוץ מהראשון) מדובר בסרטי DVD שכבר לא רצים בקולנוע.
אז ככה:
'מכוניות' הוא כשלון מהדהד. קשה לי להגיד אם מדובר בסרט בינוני באופן כללי או סתם בסרט איטי מדי לילד קטן, אבל קל לי מאוד להגיד שהדיבוב נורא, מפספס את מרבית הבדיחות, ועשוי בחוסר קשרון.
'פיטר פן' הוא הצלחה מסחררת. הסרט מהיר, לא מאוד ארוך, וגם בכלל לא נורא לצפיית מבוגרים. הדיבוב חביב ביותר, בעיקר מצד השחקנים המבצעים את קפטן הוק (לא זיהיתי) וסמי (אלברט כהן, מדובב ותיק ומוכשר ביותר). פיטר פן הרבה פחות מרשים, אבל עדיין מדובב בצורה סבירה.
'עליזה בארץ הפלאות' מדובב טוב מאוד, והוא אחד הסרטים החביבים עלי במלאי של דיסני, אבל לצערי העדר עלילה ברורה שברה את הילד תוך פחות מחצי שעה.
'צעצוע של סיפור', גם 1 וגם 2, הם סרטים נהדרים לכל גיל. התסריט מהודק וזורם, ככה שאין זמן לילד להשתעמם ולוותר, יש מספיק בדיחות למבוגרים ומספיק ג?גים לילדים, והדמויות מקוריות ומובחנות מספיק בשביל להעסיק את הדמיון ימים שלמים אחר כך. שפרירה זכאי אחראית לדיבוב, ולמרות שהוא לא מבריק מבחינת התרגום (מנסה לחנך במקום להישמע נכון), הוא נהדר מבחינת הליהוק. דרור קרן פשוט עצום בתפקיד וודי, אלון נוימן מצוין בתפקיד באז, ולהוציא נפילה או שתיים, גם כל שחקני המשנה מרשימים מאוד.
'מפלצות בע"מ' לא מהודק מספיק, ולכן, שוב, לא שרדנו את כל הסרט. מה שכן, תומר שרון חביב מאוד בתפקיד מייק ווזבסקי, אבל הדיבוב של נתן דטנר את סאלי מאולץ ומשוחק.
'ספר הג'ונגל' אמנם לא מתקרב לקרסוליים של הדיבוב הבלתי נשכח באנגלית, אבל זה בכל זאת דיבוב טוב ואפקטיבי עם קטעי שירה מצוינים, ושוב מדובר בסרט קצר, זורם ובעל דמויות שנשארות איתך אחרי הצפייה (אני בלו, למקרה שתהיתם).
השירה של שלומית אהרון ב'בת הים הקטנה' מרשימה מאוד, אבל הדיבוב שלה הרבה פחות. אורסולה מפחידה כמעט כמו במקור, ושאר התפקידים קצת עציים (אבל נראה לי שאריק היה ככה כבר באנגלית). כל זה לא ממש משנה, כי השעמום הכריע את כל הנוכחים די מהר.
וההפתעה הגדולה של הקיץ:
'בובספוג: הסרט' הוא לא רק סרט נחמד מאוד בפני עצמו (שהחזיק את הילד מרותק פעמיים ברצף, ואותי משועשע שבוע שלם), אלא מדובר בעבודת הדיבוב לעברית הטובה ביותר שנתקלתי בה עד היום, נקודה. לצערי אני לא יודע (עדיין) מי המדובבים, אבל אלו שעושים את בובספוג ופלנקטון לא פחות מנהדרים, וכל השאר טובים מאוד ומעלה. יותר מכך: התרגום מבריק, זורם, שומר על אופי נפרד לצורת הדיבור של דמויות נפרדות ונאמן לרוח המקור בצורה מעוררת השתאות ממש. לרוץ ולראות, עם או בלי ילדים.
אגב, גם האסופות של המצוירים הקצרים של זוכות להצלחה, אבל הדיבוב כאן גרוע כל-כך (טוב, אולי רק המקור האלוהי של מל בלנק משפיע עלי לרעה) שאני מהסס להמליץ עליהן.
אל תכעס עלי,
אבל לפני הרבה זמן (אי שם ב-2001) מאד נהניתי מ"אטלנטיס- האמפריה האבודה".
לא צפיתי בו מאז אבל הרושם הראשוני היה טוב.
גם מאד אהבתי את "דינוזאור"- אחלה סרט ואנימציה נהדרת לאותו זמן. גם הדיבוב העברי היה מצוין.
גם בעיני הוא היה נחמד.
לא גאוני, אבל בהחלט לא ראוי לכשלון שהוא ספג אחרי ההצלחה של סרטים גרועים ממנו בהרבה שהוציאו דיסני. והעיצוב בו, לשם שינוי, מקורי ומעניין.
את 'דינוזאור', לעומת זאת, לא ממש סבלתי: מאוד יפה, אבל הסיפור משעמם פחד. אבל אני ליברל – נראה עם תגובת הילד שונה.
העיצוב באטלנטיס
הוא באמת אחד הדברים הטובים שהופתעתי לטובה לגביו, הוא היה מאד שונה מהשמאלץ הקבוע של דיסני (כשהם לא עובדים עם פיקסאר).
לגבי דינוזאור- אני מאד התלהבתי בזמני ואני מקווה שתחזור עם דיווחים מהשטח .
אטלנטיס והלבוי
על עיצוב הדמויות בסרט אחראי מייק מיגנולה, היוצר של הקומיקס (הנהדר) הלבוי.
אטלנטיס והלבוי
רק כי אני חושב שיהיה אכפת לך לדעת, עושה רושם שההגיה הנכונה היא מינולה (ה-ג' שקטה). המקורות שלי: קטעי וידאו מפאנלים בהם הוא השתתף, ובהם הוא הוצג כך.
הצירוף gn מבוטא לרוב
כ"ני". כמו רוזיניול (Rossignol), ניוקי (Gnocchi) והאבירים שאומרים "ני" (Gn gn gn).
באמת אכפת לי, תודה!
כולי שבחים
על היוזמה – סקירת סרטי ילדים לאחר בקורת מעשית של *ילדים*. רעיון מצוין ומועיל בהחלט.
כולי שבחים
אכן. אפילו שווה להציע לעשות סוג של קומפילצית ביקורות כאלו כסיפור בעין הדג ממש.
אם באמת יש ביקוש - בשמחה.
אלא שבאתר הזה אין המון הורים לילדים, נדמה לי.
הורים לילדים אולי לא,
אבל יש כמה הורים למפלצות קטנות .
ולגופו של עניין – זאת יוזמה מבורכת שהייתה עשויה למנוע את זוועת הברבי המפוקסלת שנתקלתי בה לא מזמן.
עידו מוסרי הוא בובספוג.
אכן סרט מעולה.
סרטים לילדים
אחד הדיבובים היותר טובים לסרט של דיסני,לדעתי, הוא הדיבוד לאלאדין.
פיטר פן!
אדם צודק לחלוטין. סרט נפלא, הדיבוב של סמי אלוהי. פשוט מצחיק ומלבב.
ואני בתור ילד אהבתי מאוד את "מלך האריות" ואת כל סרטי פיקסאר. במיוחד צעצוע והמפלצות.
תומר שרון פשוט מדבב מעולה, כללית.
גם ב"מולאן" וב"באג לייף".