עצוב ללכת לקניות במהלך
חג הפסח. הקניונים אמנם
הומי אדם, אבל אין איש
פוקד את השופרסל הסמוך,
העטוף כמעט כולו בניילונים
לבנים. אין להם כוח, שם,
למיין את המוצרים, כך שמדפי
שוקולד שלמים כוסו ביריעות עצומות, ורק שוקולדים בודדים, במארזים חגיגיים, הוצבו במעברים הראשיים.
מדף שמן הזית סבל גם הוא אבדות כבדות, כנראה בשל סמיכותם של בקבוקי השמן לרטבי סויה, ורטבים אחרים. הטבסקו והחרדל, גם הם באותו מדף, חירפו נפשם עם פלישתים. רק הרוטב האיטלקי (נדמה לי שהיה זה האיטלקי. אחד הבהירים) ניצל מן האפטרהייד והוצב הרחק מאחיו הסוררים. במקום לצאת עם טבעול לצהריים (חמץ. בגלל הסויה) – יצאתי עם קופסת תירס ו-4 שקיות במבה. מזל שבמילקי לא נגעו (אבל העלימו את השמנת של 32% השומן. נשארה רק זו של ה-15%, ולמרות שמה, היא לא שווה בכלל לבישול).
אבל נחזור לענייננו. אחרי הכל, צופי הקולנוע האמריקאים לא מתעניינים במיוחד במצות.
השבוע יצאו בארה"ב 3 סרטים חדשים בהפצה רחבה, ושניים שרק דגדגו את העשיריה ועם עזרה של כמה קולנועים נוספים עוד היו מתגנבים אליה. אבל אתם יודעים מה אומרים: שניים (או במקרה הזה: שלושה) רבים והשלישי (רביעי, נו) לוקח. והתחרות הזו על כיסו של הצרכן האמריקאי, רק חיזקה את מעמדו של 'סדנה לעצבים', שנשאר בעשיריה לאחר ירידה סבירה של כ-40%.
במקום השני – ההפתעה של השבוע: 'Holes'. הסרט הופק בהשקעה צנועה (20 מיליון דולר), וכיסה אותה כמעט לגמרי במהלך סוף השבוע הראשון שלו על המסכים. מה שנשמע היה לי כסרט אפל ומעניין (ועם סיגורני וויבר!), במיוחד לאור העובדה שהוא בוים על ידי אנדרו דייויס ('פגיעה היקפית', 'הנמלט', 'מצור ימי' ועוד. הבנתם את הרעיון) התברר כסרט ילדים תקני, צבוע בצבעים עליזים. אהא.
'Holes' מבוסס על ספר בשם זהה, ומספר על ילד (שעל משפחתו רובצת קללה עתיקה, יאדה, יאדה, יאדה), שנשלח עם חבריו למחנה קיץ. מדריכי המחנה, סיגורני וויבר וג'ון וויט, שולחים את הילדים לחפור חורים ברחבי המקום, כביכול כדי "לעצב את אישיותם", ומבקשים מהם לדווח על כל מה שנראה להם מיוחד בחורים האלה. במהרה מגלה הילד המעצבן, שהקללה עוד לא המיתה אותו, שהמדריכים מנצלים את הילדים ככוח עבודה זול על מנת למצוא אוצר. עתה עליו לשנס כוחות עם שאר החבורה, ולהביא למפלתם של המדריכים (וגם, אם אפשר, להסיר את הקללה העתיקה מעל משפחתו). וויהי!
או בקיצור: דיסני.
הביקורות, ברובן, מזכירות אנשים שמתמוגגים מכל טיפת ריר שנוזלת לתינוק קטן מהפה, ומכל נפנוף ידיים שהוא עושה. המבקרים השתפכו עד כמה שהסרט תואם את המקור הספרותי (נו בטח. הסופר כתב גם את התסריט), כמה שהוא מקסים ומקורי, ואיך הוא יכול להיות 'צ'רלי ומפעל השוקולדה' הבא. מבקר אחד ציני, שבז לחגיגה ההמונית הזו, ציין שזה פשוט משחק מכור מראש עבור אלה שקראו את הספר, ושהסרט לא נושא בחובו ערך בידורי עבור אלו שלא מכירים את הספר.
במקום השלישי, 'Malibu’s Most Wanted'. לא, אין המדובר בבובת הברבי-מאליבו של דבי, אלא דווקא בקומדיית ראפ, או משהו בדומה: בראד הלבנבן מתנהג כאילו שהוא ראפר ומדבר בסלנג של הצ'כונה. אבא של בראד, שחושב שתחביבו של בנו יכשיל אותו במירוצו למשרת המושל, שוכר שני שחקנים שחורים כדי שיתחזו לגנגסטרים (טיי דיגס, עורך הדין השחור מ'אלי מק'ביל', ואנתוני אנדרסון, ששיחק, בין השאר, ב'בשם החוק'), יחטפו את בראד ויטילו אותו באמצע ה"צ'כונה" השחורה, כדי שיזכור מיהו ומאין בא.
או בקיצור: גרסת הסרט ל"Pretty fly for a white guy".
הביקורות, באופן לא מפתיע, סולדות מהרעיון, ובעיקר – מהביצוע. המבקרים התלוננו על כך שזה סרט של בדיחה אחת, שממצה את עצמה מהר מאוד, ושכל הסרט מתבסס על סטריאוטיפים עד שאלו של להרוס את הבית' מתגמדים. והעיקר, הם מעקמים את האף בבוז, הסרט לא מצחיק.
בהמשך הטבלה נמצא 'Bulletproof Monk', עם שון וויליאמס סקוט ('אחי, איפה האוטו?' ו'אמריקן פאי') וצ'או יאן-פאט ('נמר, דרקון'). יאן-פאט הוא נזיר מסתורי ששומר על "המפתח" – מגילה עתיקה שמעניקה כוחות עצומים. אל וויליאמס סקוט הוא מגיע במהלך חיפושיו אחר יורש שישמור על "המפתח", ויחד עליהם להחביא את המגילה ולהתמודד עם הרוע ששואף להשיגה. אפילו המבקרים הבינו שמדובר ב-Cheesy movie במיטבו, ועל כן יש לשפטו בכלים המתאימים. לא שזה שינה לקהל הצופים, שנטה להדיר רגליו מהסרט והציב אותו במקום הרביעי השבוע (ככה זה כשהישגי הסרטים בשאר הטבלה גרועים אף יותר), עם 8.6 מיליון דולר.
בשבוע הבא: 'The Real Cancun', הריאליטי-סרט הראשון, שהופק על ידי יוצרי 'העולם האמיתי' וצולם לפני חודש בלבד. עוד יגיעו 'Identity' עם ג'ון קיוזאק, ריי ליוטה ואמנדה פיט, ובו עשרה זרים נלכדים בבית בשעת סערה. ואז הם מתים אחד אחד; 'Confidence', דרמת עוקץ/מאפיה עם רייצ'ל וויז, דסטין הופמן, אדוארד ברנז ואנדי גרסיה; וגם הקומדיה 'It Runs in the Family' אליה הביא קירק דאגלס את בנו, מייקל דאגלס, ואת הנכדים, קמרון ודיאנה כדי שיהיה שמח על הסט.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
Holes, על פי הטריילר,
נראה מטופש, סטריאוטיפי, בעל עודף בדיחות על ריחות גוף, והאנשים היחידים שעשויים לחשוב לאחר צפייה בטריילר שהוא אינו סרט ילדים הם כנראה בני פחות מ-18 חודשים.
טריילר גרוע, ספר מצויין,
סרט עדיין לא ראיתי.
לדעתי Jackass: The Movie
יכול להחשב כסרט המציאות (או לפחות כמציאות) הראשון.
הסדרה 'ג'קאס' מעולם לא הוגדרה
כ'ריאליטי טי.וי.', ז'אנר עם חוקים משלו שג'קאס לא מציית להם. הוא יותר דומה לסרט מתיחות.
לא סתם סרט מתיחות
אלא סרט מתיחות מהסוג הנחות ביותר. גרוע אפילו יותר (אם דבר כזה אפשרי) מסרטי "נפגש ב…" של יהודה ברקן.
________
עדי מבטיח לא לרשום את שמו של יהודה ברקן יותר, כאן ובכל מקום אחר.
אני מבין שלא אהבת?
גקאס דווקא לא סרט מתיחות הם עושים הכל לעצמם ובמודע ולא קורבן תמים מהרחוב.
למרות שאני לא חולק על נומך הסרט.
מצד שני אם תתצליח להשתמש באידוטומט ביתי בשביל הסרט הזה אתה תהנה ממנו (זה עדיין מצחיק לראות אנשים נותנים לתנין ("גור" של) לשים לך ביס בפיטמה)
100 הגדולים 2003
אני מעדכן את רשימת 100 הסרטים האהובים עלי והיום מתכוון להדפיס ולסגור אותה עד השנה הבאה. מתוך רשימה של 17 מועמדים אפשריים לצירוף לרשימה (על חשבון סרטים אחרים מן הסתם) הכוללת בין השאר את שתיקת הכבשים, טריינספוטינג, קלולס וסליפי הולו, נבחרו 7: ללמד את גברת טינגל (מקום 99), דינר רש (98), הברון מינכהאוזן (96), בחורה טובה (85), לילו וסטיץ' (76), החיים יפים (68) ושיקגו (53).
עזבו את הרשימה: שייקספיר מאוהב, לפגוש את ג'ו בלאק, טוויסטר, התעוררות, ספיידרמן, 2001 אודיסאה בחלל ושירת הדרום.
נשאלת השאלה: האם הטעם שלי בסרטים כל-כך מוזר שאני מעדיף את גברת טינגל על קובריק? האם משהו לא בסדר איתי, או שאני למעשה נהנתי יותר מדינר רש מאשר מספיידרמן?
בד''כ הטעם שלך מוזר, אבל לא עכשיו.
'ספיידרמן' קקה, וקובריק אמנם גאון ופורץ דרך (או משהו), אבל גם משעמם.
אז אפשר לבטל את המנוי בשלוותא?
למה לבטל?
תמיד טוב שיהיה.
או לחילופין:
למה לבטל?
מוכר? מוכר?
100 הגדולים 2003
אתה חשבת שטוויסטר זה סרט טוב?
למה, בשם קובריק, למה?
כנראה מאותה סיבה
שהעדפתי להעיף את קובריק לטובת רוב מרשל. אני איש מסובך, עדיף לא לנסות להבין אלא פשוט לחייך ולהנהן.
מה רע בשמנת 15%?
דווקא מהנסיון שלי, שמנת 15% הרבה יותר טובה לבישול מאשר השמנת לקצפת. כשאוכלים אוכל שבושל עם שמנת לקצפת (כמו תפוחי אדמה עם שמנת ופטריות.. או ספגטי אלפרדו), זה באמת טעים אבל נשאר טעם שומני כזה בפה, וזה קצת מפריע. אבל כשמשתמשים בשמנת 15% (עם התמונה של הברוקולי והפטריה) הטעם נשאר אותו דבר, חוץ מהטעם השומני שנעלם.
ודרך אגב, אם ממש רוצים אפשר לקחת דברים שנמצאים מתחת לניילונים אחרי שמסתכלים היטב לצדדים. לקופאיות לא אכפת, עד כמה שידוע לי.
יש לזה טעם אחר לגמרי,
והוא לא מתגלגל לי טוב על הלשון. כמו גבינה 5% לעומת 9%.
מסקנה: שומן שולת!!1
אגב בקשר לקון count me out….מגן בפסקל יום אחרי.
ודווקא ממש רציתי לבוא….
מה רע בשמנת 15%?
אני באופן אישי הצלתי שתי חבילות 1 ק"ג של "קינמונים" מתחת ליריעות הניילון בפעולה מחתרתית נועזת. ביום של ליל הסדר.
אם אתם מדברים על הניילונים של החמץ
השנה זה לא משהו חריג במיוחד שמכרו חמץ כי לא היו פקחים.
ואאל"ט זה חוקי למכור חמץ בפסח אם לא מציגים אותו למכירה. זו הסיבה שלקופאיות לא איכפת.
תיקון קטנוני ללונג ג'ון
זה לא "הנרדף" אלא "הנמלט"
אולי פעם הם יעשו סרט המשך מנקודת המבט של הבלש ואז יקראו לו "הנרדף". או שאז זה כבר יהיה "הרודף"?
מספיק עם השטויות, אה?
'הנרדף' כבר היה.
סרט (גרוע, אם זכור לי נכון) של שוורצנגר. בכל מקרה, הטעות תוקנה, תודה.
'הנרדף' כבר היה.
בעיני זה היה דוקא סרט לא רע. הזכיר לי את רולרבול (המקורי) מבחינת הרעיון והיה פחות משעמם ממנו.
ביקורת תעלה כנראה בהמשך השבוע
(זה לא אומר שלא היית צריך לכתוב את ההודעה הנ"ל. ציינתי את זה סתם כהערת אגב).
אזהרה!!!
מצטערת לאכזב – אבל זאת הייתה בעיית תרגום אופיינית… אין במקרה זה שום זיקה ל gay
השם המדובר הוא "Mr Grey" (ובתרגום בספר – מר אפור) שאולי היה צריך להשאיר כמו שהיה בספר, כמו מספר רב של 'תרגומים' בסרט ה-ג-ר-ו-ע הזה…
לא זה לא
הנער סבל מפגם בדיבור וזה יצא מר גיי.
ואני לא דביל עד כדי כך, הרי זה ברור שזו לא היתה הכוונה אבל זה עדיין דומה.
חייבת לציין ש Holes
הלא-מוכר במחוזותינו (וחבל), הוא דווקא ספר חמוד וחכם, כך שהתאמה למקור בהחלט אמורה להבטיח סרט חביב אם לא יותר מזה.
יופי של דוחק"ו.
, באנר ענק!
אם כבר הבאנר
אז מישהו מוכן בבקשה להסביר לי אותו (אני די בטוח שכן הבנתי אבל אני רוצה להיות בטוח)
___________________
גד"פש, 3 בבוקר ומרגיש מאוד מוזר (וטיפש)
השחקן שמשחק את אייג'נט סמית,
משחק גם את אלרונד ב"שר הטבעות", ואחראי לסצנת "אתם תהיו אחוות הטבעת".
נכון אבל
לא הבנתי למה SHIP (ואני לא סגור על המס 9)
יש תשעה אנשים בצוות הספינה (כולל ניאו).
כנ''ל לגבי 'הנוסע השמיני'.
גם שם יש תשעה חברים בצוות (כולל החתול).
גם לסריניטי יש תשעה חברי צוות.
לא נכון. אלא אם כן אתה סופר
גם את החייזר בתור חבר צוות.
אני בהחלט מחשיב אותו כחבר צוות.
והוא אפילו לא היה ההכי פחות נחמד מביניהם.
טוב, אז ראיתי את שעת האפס
(ואפילו בסינמקס, הוריי!).
סרט מטופש, אבל הרבה פחות מטופש מהרושם הראשוני שהוא יוצר (לא שזה קשה).
שאלתי אם כן, האם כבר נמצאת ביקורת בצנרת או שכדאי לי לשלוח ידי בכתיבת אחת?
אני באמצע כתיבה של אחת,
אבל לא ברור מתי אסיים – תיאורטית, היא היתה אמורה להיות מוכנה כבר ביום ראשון. מעשית, ביום ראשון הצלחתי לכתוב 3 שורות (לא כולל ראשי פרקים). מאז הספקתי לסיים את תיאור העלילה ופסקה אחת נוספת, אבל אני לא מרוצה מהן.
(זה אומר שהשיקול אם לכתוב או לא הוא שלך).
התראת מבצע לחיפאים.
סניף "ענק הוידאו" בגרנד קניון עתיד להסגר בשבוע הבא, והם מוכרים את המלאי שלהם.
קלטות וידאו ב5 ש"ח לקלטת, דיוידי ב45 ש"ח לדיסק (לא כולל סרטים חדשים). קניתי עוד עותק של 'דוני דארקו' וכמעט קניתי 'דר סטריינג'לאב'.
היום האחרון של מכירת החיסול הזאת הוא מחר, אז הרבה זמן לא נשאר. הרבה מלאי גם לא…
אזהרה לחיפאים
45 ש"ח לדיוידי משומש זה כבר לא מציאה גדולה כמו שזה היה פעם. בחנות ה'סינמה סיטי' מוכרים 3 דיסקים (חדשים) ב-100 ש"ח, אם כי המבחר שלהם מצומצם. קנו בתבונה.
זה העניין
שלוש במאה עם מבחר מצומצם ודל מציאות יש בכל מקום. כאן, למרות המחיר הנמוך-אבל-עדיין-… המבחר הוא ענק.
אגב, ראיתי פתק על 3 ב100 גם בענק הוידאו, אבל לא הייתי מעוניין בביזבוז של 100 שקל אז לא שאלתי אם זה על סרטים מסויימים או על כל מה שיש בחנות.
לדעתי, שווה בדיקה.
שווה בדיקה, באמת
(הייתי שם היום, ולא שמתי לב למבצע הזה. ואולי טוב שכך, כי אחרת הייתי יוצא משם עם הוצאה לא מתוכננת גדולה).
זה העניין
תודה על הטיפ… :)
הייתי היום בגרנד וניצלתי את המבצע הזה כדי לקנות לי די וי די של Devil's Advocate. כבר הרבה זמן רציתי אחד.
ורד(לא הפרח, הדג)-יכול להיות שהסיבה לכך שלא שמת לב למבצע היא שהם לא תלו על זה שום שלטים, לפחות לא שלטים שאני שמתי לב אליהם. אולי זה בגלל שבאתי כבר ממש לקראת הסגירה. בכל מקרה, נאלצתי להוציא מהם את המידע הזה בכוח.
וואללה, יופי
מה אני אמור לעשות עכשיו עם איזה שלושים ומשהו סרטים שעוד נשארו לי במנוי? מה מגיע לי בתמורה לכסף ששילמתי כשעשיתי את המנוי?
הסניף עובר ל''פאוזה'' ברח' מחניים (לא רחוק מהאוזן השלישית).
זה מספיק ליומיים וחצי
בתנאי שתיקח סרטים שלא עולים על שעתיים ותוותר על דברים לא חשובים כמו: שינה, אוכל, שתיה, פיפי ואז תספיק לנצל את כל המנוי.
אזהרה לגבי העותק של 'מעודדות צמודות':
יש בו כמה "לכלוכים" (פיקסלים שמתערבבים אחד בשני וכאלה) באחת הסצינות.
אגב, המבחר בחנות של הסינמה סיטי הרבה יותר גדול מבחנויות אחרות (אבל לא בהשוואה לספריית וידאו). זה שרד לא מצא שם סרטים לטעמו – זה עניין אחר. בין הסרטים שיש להם: גרסת שני הדיסקים של 'כמעט מפורסמים', 'פיינל פנטזי' (גם שני דיסקים), 'יומנה של ברידג'ט ג'ונס', כל מיני סרטים ישראליים (היחיד שאני זוכרת מהם הוא 'קלרה הקדושה'), מבחר סרטים זרים, קלטות וידאו של הפאוור פאף ופוסטרים (טוב, הפוסטרים לא שייכים למבצע של ה-3 ב-100, אבל הם מגניבים בפני עצמם).
פתאום עלה בדעתי המשפט הבא:
"'שר הטבעות' (גרסת שני דיסקים), 45 ש"ח".
נראה לך שלא שאלתי?
הוא נחשב לסרט חדש ונמכר במחיר מלא.
חבל. בטח מצפה גורל דומה ל'דו''ח מיוחד'.
בלי הרבה פרסומת
אבל ב"בלוקבאסטר" מוכרים את "דו"ח מיוחד" במחיר מוזל, נדמה לי 69 ש"ח וכך גם את "שר הטבעות".
חדש או מהשכרה?
מהשכרה
אבל אני מאמין שגם ב"ענק הוידאו" שנסגר, הסרטים לא חדשים.
נכון,
אבל זה דבר אחד לקנות סרט מהשכרה ב-45 ש"ח (וכמו שאמר רד – זה כבר לא שוס גדול. לא כשאפשר למצוא בפחות כסף סרטים חדשים, ולא כשיש רשתות שמוכרות את הדיסקים שלהן מהשכרה בזול יותר), ודבר אחר לשלם עליו 70 ש"ח, שזה לא רחוק ממחיר דיסק חדש (טוב, אולי לא במקרה הספציפי של 'מיינוריטי' ושל 'שרה"ט', אבל דיסקים אחרים, נחשקים לא פחות, אפשר למצוא ב-90 ש"ח).
(בחייך, תן לי לשכנע את עצמי. "ענק הוידאו" נמצא במרחק הליכה מהדירה שלי, "האוזן השלישית" – מרחק נסיעה באוטובוס. אבל "בלוקבאסטר"? הם רחוקים).
נכון, וחוצמזה
שהאוזן היא רשת ישראלית קטנה שחובה לתמוך בה, ענק היא רשת קצת יותר גדולה אבל עדיין ישראלית ובלוקבאסטר רשת אמריקאית ענקית שאין שום צורך לתמוך בה מבחינה כלכלית או מוסרית (?) (מתקשר בצורה זו או אחרת גם לנושאים בהם דובר במ"ק)
אני לא תומך בהם
אני תומך בי. מצידי שימכרו DVD מוזלים גם במכולת השכונתית (של יוסף). כל עוד יש מבחר וזה זול לא מעניין אותי איך קוראים לחנות.
גם אני לא תומך בהם
נכון, לא אמרתי שאם ב"ב יציאו לי לקנות את שר"ה 2 גירסת 2 הדיסקים ב50 ש"ח אני לא אקנה מהם כי זה ב"ב, אמרתי שאם יש את אותו המחיר +- אצלם ואצל האוזן, אני אעדיף לקנות מהאוזן.
שים לב לפני שאתה בוחר
שהם לא מוכרים לך גירסת פול-סקרין בטעות.
שים לב לפני שאתה בוחר
בשבילי זה להיפך, כשאבא שלי קנה את הTV לסלון (34') הוא לא קנה TV עם תמיכה בWS כלומר רב הסרטים שאני מביא בדויד נאלצים להראות על חצי מסך כדי לא לראות אותם מעוות
*מה*?
מה?!
אוקיי קצת מסובך
בין היתר כי התמצאותי במושגים קלוקלת משהו.
הTV בסלון שלי היא 34 אינץ'.
סרטים בדויד שנצפים בה. נראים על חצי מסך (פסים שחורים למעלה ולמטה) במקום על מסך שלם.
כשמשנים את ההגדרה כדי שיהיה אפשר לראות על מסך שלם האוביקטים נמרחים על המסך ורואים אותם כמו קונהדס (לא בדיוק אבל תמונה מרוחה).
אאל"ט זה אומר שהTV שלי מראה רק סרטים בפורמט FS על כל המסך בלי מריחה, וסרטים בפורמט WS מקבלים פסים שחורים
תקנו אותי אם אני טועה.
ועוד משהו קטן שמציק לי, אני זוכר שהיו אומרים i second that לגבי דברים שאתה לא מסכים איתם, לא שאתה מגבה (לא גם אני אלא, יותר דעתי היא שונה משלך) אבל בהחלט יכול להיות שאני טועה.
הרעיון הוא
שהסרטים מצולמים ב-WS, ואמורים לראות אותם עם פסים על המסך, אלא אם כן הטלוויזיה שלך רחבה (אם הסרט מצולם ב-CinemaScope הממש-ארוך, אז גם בטלוויזיה רחבה תראה פסים). כשאתה צופה בסרטים ב-FS על הטלוויזיה שלך, סימן שלקחו את הסרט וקיצצו ממנו את הצדדים, זאת אומרת שאתה מאבד 30-40 מהתמונה. אם לא איכפת לך לא לראות חצי מהסרט, פשוט חפש די.וי.דיז שמועברים ל-FS.
נכון
הבעייה מתחילה כשהפסים השחורים כ"כ גדולים, שאתה צופה בסרט על שליש מהמסך ובמקום להינות ממסך גדול (וסראונד) אתה מרגיש כאילו אתה צופה סרט על המסך של המחשב (עם סראונד)
אז מה שאתה מתאר
זה CinemaScope, שבו הרוחב של המסך גדול יותר מהאורך פי 2.35. ככה הסרט אמור להיראות, והפיתרון היחיד הוא לראות 60% ממנו.
פיספסתי משהו
אני לא בטוח מה אמרת עכשיו ומה אני אמור לעשות בנידון
_______________________
גד"פש ממשיך להרגיש טיפש כבר שבוע, מוזר מאוד
אוקיייי
הסרט שאתה רואה בתור פס צר של סרט ושני פסים רחבים של שחור נועד להיראות בדיוק בצורה הזאת. אם אתה רוצה לראות את כל הסרט, תמשיך לראות אותו בתור פס צר. אם אתה רוצה להשתמש במקסימום השטח שהמסך שלך מספק, על חשבון כמות הסרט שאתה מסוגל לראות, תחפש גרסאות FS במקום WS.
איזה יופי
אני לא טיפש כמו שחשבתי, פשוט ניסיתי לפרש אותך קצת יותר מידי…
את כל מה שאמרנו כבר אני יודע, השאלה היא למה לא עושים את הWS קצת יותר רחב כדי שבאמת נוכל להנות מהסרט במלואו ולא רק אנשים שיש להם TV-WS .
בסופו של דבר בדר"כ אני רואה סרטים בWS אבל לפעמים זה מבאס אותי כי אני יודע שיש לי מסך גדול ואני רואה בקטן אבל עדיין לא בא לי לראות אובייקטים מרוחים או לראות רק 60 אחוז ממה שצולם
יותר רחב?
אם הוא יהיה יותר רחב, אתה תראה פס עוד יותר צר. אם כבר, ה-WS אמור להיות יותר צר.
לא עושים את זה כי סרטי קולנוע מיועדים להיות מוקרנים בחודשים הראשונים בקולנוע. ומה שאנשים באים לראות בקולנוע הוא (בין השאר) גודל. בגלל שלמסכי הקולנוע יש אפשרות להתפשט יותר לצדדים מאשר למעלה ולמטה, הסרטים הופכים לרחבים מאוד. כשהסרט מגיע לדי.וי.די., וידאו או טלוויזיה, זה הופך לחיסרון, כי מסכי הטלוויזיה עדיין משתמשים בפורמט המרובע שהקולנוע נטש לפני קרוב לחמישים שנה.
יותר רחב?
אני יודע שאתה צודק אבל אני עדיין חושב (בליבי) שקיימת האופ' הטכנולוגית לספק לנו הצופים בבית גם אופציה לראות את הסרט על המסך המרובע בלי שנצטרך לאבד משהו בדרך.
כן,
וקוראים לזה Open Matte. כשמצלמים את הסרט, בעצם גם הלמעלה והלמטה של התמונה נמצאים על הפילם (חלק מהזמן, לא תמיד), ואז מסתירים אותם גם בקולנוע וגם במעבר לווידאו. אפשר לא להסתיר אותם ובכך להגדיל את גובה התמונה. גם זה פתרון גרוע, כי אז אתה יכול לראות דברים שהבמאי והצלם לא התכוונו שתראה, ביניהם (לפעמים) גם המיקרופון שמבזבז מלמעלה.
כן, באמת צריך למצוא פתרון לזה,
פלזמה זה לא פיתרון ריאלי.
נו, אז מתרגלים.
מצד אחד מקבלים תמונה מאד נמוכה. מצד שני, היא מאד רחבה. ככה שבסופו של דבר, זה עדיף מאשר לאבד חצי מהתמונה.
נו, אז מתרגלים.
נכון, אבל אנו אנשים חושבים, ולא כל דבר שנותנים לנו אנחנו צריכים לומר אמן. אם זה לא טוב צריך למצוא פתרון, למרות שכרגע אין לי בנמצא שום אחד כזה
ולרייבי אני לא יודע אם הפתרון שהעלית הוא באמת טוב, ולא כי רואים את הבום בפריים אלא כי כמו שאמרת, אני אראה דברים שהבמאי/צלם לא רצו לצלם כמו רקעים שונים, מסך ירוק, אמא של חבר מגיעה עם האוטו ועושה שלום למצלמה ושאר ירקות.
למה אין פתרון?
יש שלושה פתרונות: להשאיר את התמונה כמו שהיא, למתוח אותה לגובה, או לקצץ את הצדדים. תבחר.
למה אין פתרון?
אבל אין מדובר בפתרון שיצמא חן בעיני (תמונה צרה מידי/מרוחה מידי/קצוצה מידי)
לי יש פתרון יעיל:
שתי טלוויזיות. אחת רגילה "מרובעת", לסרטים ב-FS, השניה רחבה, לסרטים ב-WS.
סבבא
אאאאאאאאבבבבאאאאאא, תקנה עוד TV, הפעם שתהיה רחבה, למה לא? מה שיהיה לסרטים בדוידי, חפיף את מה שיש עכשיו נשים בחדר שלי במקום ה21 אינץ.
או לחלופין
לקנות עוד טלויזיה באותו גודל ולראות במסך מפוצל ל2 את ה WS, וכך בעצם קיבלת מסך רחב.
אז הבעיה היא לא בסרט, אחרי הכל
כי אולי אני חושב יותר מדי בתוך הקופסה (ובאנגרית, לא סתם!), אבל בעולם הדו מימדי של סרטים אלו כל האפשרויות הקיימות, לא כולל שילוב שלהן. המקסימום שאפשר זה קצת לקצץ, קצת למתוח, לגרום לקיצוץ להראות סביר על ידי בחירת חלק הפריים הכי פחות חשוב כל פעם.
יש רעיון אחר?
כן
להפסיק לראות סרטים שצולמו אחרי 1953, השנה שבה הקולנוע עבר מהפורמט שמרובע לפורמט המלבני-מוארך.
לא
SECOND – לתמוך ב-, לצודד ב-, להצביע בעד, לעזור, לשמש עוזר.
ותודה לבבליון שהביאני עד הלום.
חבל שאני לא גר בחיפה....
עין הדג בעיתון
טוב לא בדיוק, אבל בערך.
מי שגר באיזור המרכז ו/או יש לו את עיתון "על השרון" (אליי זה הגיע עם ידיעות אחרונות), בעמ' 69 (מוסף כזה על טלויזיה) יש כתבה על דוסון קריק במסגרת הכתבה כתוב משהו על אודרי מהסדרה ואז בסוגריים פתח ציטוט — ("אודרי שולתת!!!11" כמו שאומרים בפורומים).
— סגור ציטוט.
ארר, העגה הזאת התפתחה עוד בטרם
היה עין הדג ראשן צעיר.
אה.
אפשר אולי להעמיד פנים שצדקתי?, השקעתי הרבה עבודה בהודעה…
אפשר. כמובן שאפשר.
אבל אז אני מצפה למחווה ידידותית הדדית. משהו בסגנון של העברת מרשרשים ממך אלי?
לי זה נשמע הולם.
מרשרשים אתה אומר?
סט מרהיב של רעשנים לחג בדרך אליך
ניטפוק מטומטם מצדי
ראשן הוא דו-חי צעיר, לא דג. לדג צעיר אפשר לקרוא דגיגון, דג צעיר, או מנשה (על שם הסבא).
אכן דגיגון היה הולם יותר במקרה זה.
ניטפוק מטומטם מצדי
יכולת גם להגיד קוויאר
ניטפוק מטומטם מצדי (כה''ב)
לא נכון. קוויאר אאל"ט עשוי מ*ביצים* של דגים, לא מדגיגונים-שזה ביצים שכבר *בקעו* או במקרה של דגים ש*משריצים* (כלומר, אין שלב של ביצה) אז זה פשוט דג, אבל קטן. לא ביצה של דג. דג גדול.
נכון *מאוד*
מה זה משנה ?
כמו שראשן הוא שלב מוקדם בהתפתחות הצפרדע, כך גם ביצי דגים ודגים.
הכי טוב להגיד בשא"ש…
כן, אבל אין התאמה.
השלב המתאים לראשן הוא דגיגון. השלב המתאים לביצי דגים הוא ביצי צפרדעים. ובשא"ש יש רק לגופים.
(זאת הייתה מחשבה לחג)
(הומר סימפסון רואה דגים)
ציטוט קלאסי.
אפילו משהו ברמה של השפעה אישית.
אויש, תגידו,
הוא תמיד היה שם?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2562733,00.html
לא, רק מהיום.
לא, רק מהיום.
רק לי זה עושה בעיות (לא מראה את הסרט?)
דרך אגב, איזה קודק אני צריך כדי לנגן MOV?
אז זהו שיש לי.
עד עכשיו לא עשה בעיות…
מוזר.
יכול להיות שאין מספיק זכרון
יכול להיות שאתה צריך גרסה חדשה יותר של .
יכול להיות שאין מספיק זכרון
לא הגיוני.
מנגן לי את שאר הסרטים.
יש לי 6.0 משהו. נראה לי שזה מספיק חדש.
לא, רק מהיום.
אם אתה משתשמש ב- mplayer ניתן להוריד קודקים כאן.
http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/codecs/