מאחורינו 'מהיר ועצבני', לפנינו הקיץ וסימני השאלה שהוא מציג, בינתיים אפשר להרגע עם סופ"ש סטנדרטי, בלי פריצות מרשימות ולהיטים מפתיעים.
אל המקום הראשון נכנס זאק אפרון עם 'שוב בן 17', שהכניס 23.7 מיליון דולר – סכום סולידי וצנוע, שנמצא בקצה העליון של הציפיות מהסרט, כי בלי קצת באמפ אי אפשר. הסרט, שמוקרן גם בארץ במקביל, הוא עוד סיפור של החלפת גיל וגוף בסגנון 'פתאום 30', 'ביג' או 'שישי הפוך'. מתיו פרי, בן כמעט 40 מריר, רוצה צ'אנס חדש לחיים, ומקבל אותו כשהוא מגלה פתאום שהוא הפך שוב לבן 17, וכתופעת לוואי הופך לזאק אפרון (איך זה, כשמתיו פרי וזאק אפרון לגמרי לא דומים זה לזה? זה לא מוסבר בסרט, אבל ייתכן שבגיל 21 הוא היה עד לחיסול של המאפיה ועבר ניתוח פלסטי מקיף של שינוי פרצוף בעזרת התכנית להגנת עדים). הוא נרשם לבית הספר שבו לומדים הילדים שלו, ואי ההבנות הקומיות חוגגות כרגיל. סרט כמו 'שוב בן 17' לא נעשה מתוך כוונה להיות מקורי, או לחזר אחרי הביקורות, אבל תגובות המבקרים אליו סבירות באופן מפתיע.
'State of Play', שיקבל בארץ את השם 'שם המשחק', הוא סרט שהיה צפוי לאכזב. רשימת השחקנים מפוארת: ראסל קרואו, בן אפלק, הלן מירן, ג'ייסון בייטמן, רייצ'ל מקאדאמס, ולחיזוק גם ויולה דייויס, המועמדת לאוסקר הטריה על 'ספק'. הבמאי הוא קווין מק'דונלד, שיצר לאחרונה את 'המלך האחרון של סקוטלנד' המוערך. ולמרות הכל, הוא לא הצליח לעורר הרבה עניין, והשבוע הצליח לגייס 14 מיליון דולר פושרים. אולי זה הסיפור הלא ברור: מותחנים פוליטיים רוויי תככים לא מושכים את הציבור כמו סרטים שאת העלילה שלהם אפשר לסכם במשפט אחד.
'האנה מונטנה' נופלת מהמקום הראשון ונופלת חזק (58%), ובכל זאת, ביחס לתופעות נעורים אחרות שראינו לאחרונה זאת ירידה עדינה. 'מפלצות נגד חייזרים', שבמקום הרביעי, הגיע להכנסות כוללות של 163 מיליון דולר, ובדרך עקף (סוף סוף) את 'פול בלארט' ו'חטופה', והפך לסרט המצליח של השנה, נכון לכרגע. לקו 200 המיליון סביר שהוא כבר לא יגיע.
במקום השישי בלבד נמצא 'Crank: High Voltage', סרט ההמשך ל'Crank'. הסדרה הזאת, בכיכובו של ג'ייסון סטטהאם, די מוזרה. אלה סרטי אקשן מטופשים באופן מאוד מודע ובכוונה תחילה: בסרט הראשון סטטהאם היה חייב להשאיר את הדופק שלו מעל לקצב מסוים כדי לא למות (מה שיצר רצף של אקשן בלי שום מנוחה); הפעם הוא צריך לחשמל את עצמו במרווחים קצובים כדי להישאר בחיים. הגיוני. שני הסרטים לא הוקרנו למבקרים, אבל – וזה מאוד נדיר – המבקרים אהבו אותם בכל זאת, עם כל השטותיות שלהם. לעומת זאת, דווקא הקהל הרחב שאמור לבלוע ג'אנק-פוד קולנועי כזה, לא התלהב מאף אחד מהם. 'קראנק' המקורי פתח עם 10 מיליון דולר, אבל הצליח יותר ב-DVD. בדרך כלל זה מרשם בדוק לפתיחה גדולה יותר לסרט ההמשך, אבל לא במקרה הזה. 'קראנק 2' השיג רק 7 מיליון דולר. 'קראנק' הראשון לא הוקרן בארץ, ובעקבות השבוע, לא סביר גם שהשני יגיע לכאן.
פינת הפטריוטיות מכה שנית: בזמן ש'ואלס עם באשיר' עושה סיבוב פרידה מבתי הקולנוע בארה"ב, הגיע אליהם סרט ישראלי אחר, 'עץ לימון' של ערן ריקליס. הסרט הזה הוא דוגמה לדברים שרואים משם ולא מכאן. בארץ הוא התקבל באכזבה ובזלזול, וטענו שהוא מציג בצורה פשטנית את הסכסוך הפלסטיני. לאמריקאים אין בעיה עם זה. רוב הביקורות אוהדות מאוד, וקוראות לו אינטליגנטי ומשוחק היטב (היאם עבאס, שנחשפה כבר לקהל האמריקאי ב'האורח', צוברת קילומטראז' ושבחים). ובכל זאת, אי אפשר לבלבל בין האהדה ל'עץ לימון' וההתלהבות שקצר 'ואלס עם באשיר'. מבחינה קופתית עדיין אין מה לספר על 'עץ לימון', שמוקרן בינתיים בשני בתי קולנוע בלבד.
בשבוע הבא: בהמשך לטרנד החם ('חטופה') של סרטים שמגיעים לארה"ב שנה ויותר אחרי שהם מוקרנים בארץ, 'עולם גדול מופלא' מגיע לאמריקה, לצד עוד כמה סרטים זניחים-ככל-הנראה שנדחקו לרגע האחרון לפני שהקיץ מגיע ודורס את כולם: 'The Soloist' עם ג'יימי פוקס ורוברט דאוני ג'וניור, המותחן 'Obsessed', והסרט בעל השם הממצה 'Fighting'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
לינקים:
אולי ''עץ רימון'' מציג בארה''ב רק בשני בתי קולנוע
אבל לפי התור שראיתי כשעברתי במקרה ליד אחד מהם (בויליג' בניו יורק), נראה שהוא בהחלט יצר לעצמו איזשהו שם כאן.
משהו בקשר לבאמפ
אז מסתבר שמאז ומתמיד קולנוע הוא חסין מיתון.
אבל יש עוד גורם, במשך שנים בעלי בתי קולנוע ניסו לשכנע את המפיצים לשחרר סרטי קיץ גם בעונה היותר חלשה והשנה כנראה הם הצליחו קצת. (מישהו אמר מיתון?)
אבל מה שבאמת מעניין זה לא ההכנסה מהקרנות. אלא זה שהרווחים מהפפוקורן ושות' ירדו בכ15% !!
כלומר יותר אנשים הולכים לקולנוע אבל הם אוכלים פחות. מה שמהווה מכה לבעלי האולמות מכיון שאת רוב הרוח הם עושים מהחטיפים למינהם.
שלוש דקות באנגלית על הנושא באדיבות NPR
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=102900917
מישהו יודע מה היה התקציב של
מפלצות נגד חייזרים?
הוא נחשב יחסית להצלחה?
מישהו יודע מה היה התקציב של
הסרט היה עם תקציב של כ175 מליון דולר. הוא הרוויח 165 באמאריקה ו88 בחו"ל. הצלחה לא הייתי קורא לזה… סרטים
בז'אנר הזה לפי דעתי עושים חותם או שלא עושים סרט. לפחות הוא כיסה את התקציב
טוב...
אני ממש לא מבין איך שוב בן 17 מקבל ביקורות טובות, אבל מצד שני הוא נוטף אמריקאיות מוגזמת כמעט כל דקה ממנו…
הוא טוב מאוד לז'אנר
ויש הרבה מבקרים שמסוגלים דווקא להעלים עין מקלישאות.
כי זה סרט חמוד מאוד
ובלתי מזיק.
כי זה סרט חמוד מאוד
ומאוד מהנה.
באמת, אם אין מה לראות, מאוד נחמד ללכת לראות אותו עם חברים להעביר את הזמן.
אבל
ממתי יש מצב כזה שאין מה לראות?
כרגע יש מצב שאין מה לראות, אפילו ביס פלאנט.
הדברים הכי מעניינים הם בסך הכל "מפלצות נגד חייזרים" ו"מהיר ועצבני 4" ואף אחד מהם לא ממש מגרה אותי לבקר בקולנוע. הפעם הבאה בה אלך לראות סרט תהיה ככל הנראה ביולי (בעיקר בגלל מבחנים וכל מיני שטויות כאלה).
ראיתי אתמול את ''נער קריאה'' ב-יס פלאנט,
וקשה לומר שבאמת אין מה לראות שם. הסרט עצמו נהדר, לדעתי (אם כי קשה, כמובן). ואם אותו כבר ראית או שלא מושך אותך, מפלצות נגד חייזרים בהחלט מהווה בידור מצחיק, לא טיפשי מדי ומהנה. אני אהבתי.
הדבר האחרון שראיתי בקולנוע היה ''נער קריאה''.
לא יודע, סרט טוב, אבל התאכזבתי, בעיקר מקייט, ויותר מקייט בת ה-60 (או משהו). בכלל לא מתקרב למה שהיה "בילי אליוט" של אותו במאי.
מישהו יכול להמליץ (או לא להמליץ) על הסרט never surrender
הוא באמת גרוע כמו שכולם טוענים?
מישהו יכול להמליץ (או לא להמליץ) על הסרט never surrender
גרוע ביותר, אין לי מושג למה כוכבי ה-UFC הסכימו להשתתף בסרט הדל תקציב הזה(כך נראה לפחות), זה מסוג הסרטים שבאמת כדי לוותר עליהם, מן שילוב גרוע של סרט יפני עם דיבוב באנגלית וסרט אירוטי.
הסרט הזה כל כך דבילי, "הכוכב" הקטור אצ'בריה שהוא במקרה גם הבמאי ואומן לחימה בעברו, סה"כ מרביץ לאנשים ואפלא ופלא מנצח את כולם בקלות יתרה והבונוס שלו זה לשכב עם מאות יפיפיות בסצינות אירוטיות SLOW MOTION(בסגנון "300").
באמת שהסרט הזה לא שווה צפייה אלא אם שתית כמה שוטים של וויסקי ואתה במצב של להינות מדברים שבדרך כלל לא היית נהנה מהם.
נ.ב אם באמת תהנה מהסרט הזה ואני בספק עומד לצאת מן המשכון "DEATH WARRIOR" ששוב באותו סגנון, סגנון הבולשיט, כמובן ששוב הכוכב זה הקטור אצ'בריה שהוא גם משמש בתור הבמאי,מפיק,צלם,מלצר,מנקה שירותים,פחח,זגג,מבקר,קהל ושחקן כמובן.
תודה
התחלתי לראות את הסרט, והוא באמת הזכיר לי סרט פורנו, מבחינת הסצינות האירוטיות וגם מבחינת העלילה והמשחק שהיו גם ברמה של סרט פורנו.
מה שמצחיק, שחבר שלי המליץ לי על הסרט והייתי בטוח שאני עומד לצפות בסרט סביר. אחרי עשרים דקות, הרצתי קדימה את הסרט והבנתי שעבדו עליי.
האם צץ לו משום מקום המתחרה המוביל לאוסקר לסרט האנימציה הטוב
ביותר באוסקר?
http://www.variety.com/review/VE1117937081.html?categoryid=31&cs=1
מה קרה לאתר תרגומון?
מה קרה לאתר תרגומון?
לא יודע, עובד לי טוב מאוד
לא מגיע לשום דףtargumon.co.il
צודק.
תוקן, תודה
קשור באיזושהי צורה לסדרה הבריטית המצוינת באותו שם?
הוא מבוסס עליה.
לפי חוקי האוסקר המאוד לא ברורים
האם, הישראלים הללו שמחליטים איזה סרט לשלוח לאוסקר בתור הנציג שלנו יכולים (מבחינת חוקי האוסקר, בלי קשר לאופיר) לשלוח את "עץ לימון" למרות שהוא מהשנה שעברה?
לא
תקנון האוסקר קובע שהסרט הנשלח חייב להיות מוקרן מסחרית בארצו לפחות שבוע בין ה-1 באוקטובר ל-30 בספטמבר של אותה שנה (לא סגור על התאריכים המדויקים). בכל מקרה, עץ לימון לא כשיר כי הוא הוקרן בישראל בשנה שעברה.
אז איך ''המסע המופלא'' של מיאזיאקי
קיבל מועמדות ב-2003 למרות שהוא הוקרן ביפן (איפה שנוצר) ב-2001?
כי הוא לא היה מועמד בקטגוריית הסרט הזר, אלא בקטגוריית סרט
האנימציה, שם טווח-הזמן מתייחס ליציאת הסרטים בארה"ב.
סליחה שאני מכביד עם שאלות שעלולות להתגלות כמטומטמות.
אבל האם יכלו יפן למשל לשלוח את "המסע המופלא" ב-2001 להתחרות על פרס הסרט הזר ואז להקרין אותו בבתי הקולנוע ב-2003 וכך שיתחרה על פרס האנימציה?
זה בדיוק מה שקרה.
אז למה לא עשינו את זה עם באשיר?
ישראלים צריכים ללמוד תחמנות מיפנים?
מתי יגיע לארץ הסרט ''EARTH (2009)''
אני ממתין בקוצר רוח לסרט ואשמח לשמוע עליו פרטים.
לפי ימד''ב סרט בשם הזה יצא ב2007.
וניקול קידמן לא בקרדיטים.
אני לא יודע אם זה אותו בני
אבל LOL על הזיכרון
לא אותו אחד
הוא אוהב את ניקול קידמן. אני לא משוגע עליה.
הוא לא משוגע, לי יש שם בכחול.
לפי ימד''ב סרט בשם הזה יצא ב2007.
אתה רומז שמקורה של ניקול קידמן הוא לא בכדור הארץ? זה יסביר הרבה דברים…
שאלה די דחופה
באתר סרט יס פלנט בחיפה מופיע בתור יס פלנט אחד ויס פלנט חיפה 2, יש להם דף שונה וסרטים שונים, אבל פה באתר כל הסרטים האלה נמצאים ביחד בדף אחד של יס פלנט.. מה זה אומר?
שאלה
איפה אני יכול להשיג בחנויות D.V.D בארץ את הסדרה "שואה" (1978) עם מריל סטריפ וג'יימס וודס. האם אי פעם הקרינו את הסדרה הטלוייזנית בארץ?
בוודאות יש אותו באוזן השלישית.
מעבר לזה אני לא יודעת.
וואו
לסטאר טרק יש 12 מתוך 12 ביקורות חיוביות בעגבניות…
מעניין הייתי בטוח שהוא יכשל..טוב נו עד שאני לא רואה אותו אני לא אוכל את הכובע…
קללת הסרטים המבוססים על משחקים מכה שוב בדרכים עקיפות:
http://www.slashfilm.com/2009/04/24/universal-puts-bioshock-on-hold/
אוקיי,
אז הם בכוח רוצים שיצא סרט רע. הפתעה גדולה באמת…
ביושוק!
זה באמת יהיה סרט שאני אתעצב אם יהרסו אותו.
האמת שיש פה חומר מצוין מהרגיל לאדפטציה, שהרי ההתלהבות מהמשחק היתה בעיקר בגלל האווירה המיוחדת (ומפחידה לאללה) והעלילה המקורית, ולאו דווקא בגלל המשחקיות שבהחלט היתה טעונה שיפור.
השאלה היא כמה הצופה יזדהה עם הגיבור בזמן שיגלו לנו את כל הטוויסטים בעלילה. במשחק החלק הזה מאוד אפקטיבי כשחווים אותו בגוף ראשון, ומעניין לראות אם יצליחו לייצר את אותו האפקט גם על המסך בגוף שלישי.
מה שקצת הצחיק אותי בידיעה הזאת הוא שמשבחים את ה morality-based storyline.
נו, באמת. נותנים לשחקן לבחור בין להיות מלאך לבין להיות שטן. אין פה מגוון וגם לא מי-יודע-מה בחירה.
'קורליין' נדחה
מצטער לבשר: 'קורליין' שהיה אמור לצאת בארץ ב-14.5, נדחה. תאריך ההפצה הנוכחי הוא 25.6. עדיין אין שום מידע בנוגע לשאלה האם הוא יוקרן בארץ בתלת-מימד/עברית/אנגלית (התאריך החדש הוא בעייתי מכיוון ששבוע אחר כך יוצא 'עידן הקרח 3', גם הוא בתלת מימד).
למה הם עושים לי את זה?!
זה בכוונה? בסוף אני פשוט אצטרך להסתפק ב-DVD ואני אהיה מאוד לא מרוצה.
האמת, יש מאחורי זה הגיון כלשהו
המפיצים רוצים לרכז את סרטי הילדים שלהם בתקופת חופשה, ורצוי שזו תהיה חופשה ארוכה ככל האפשר.
מצד שני, היתה להם ממש החודש חופשה ארוכה מאוד. למה הם לא הפיצו את הסרט אז?
שישרפו בגיהנום, אמן.
'קורליין' נדחה
אני ממש מאוכזב, אפילו לא העליתי על דעתי שיידחו משהו כזה בהתראה כזאת קצרה. מילא לא להפיץ, אבל למתוח לנו את העצבים ככה?
רד, אני אשמח לקבל את המייל הרלוונטי לקבילה על גזר הדין. אני גם חושב שכל מי שהסרט הזה יקר לו עוד לפני שראה אותו (ואתם יודעים מי אתם) צריך לפעול למענו מול המפיצים.
כמו שרז כתב, יש הגיון בדחיה
או יותר מדויק לומר, אין הרבה הגיון בהפצת סרט ילדים באמצע מאי (בארץ). גם אני מאוכזב (כרגע בכל החודש הקרוב אין שום סרט שאני ממש מצפה לו), אבל אני לא חושב שיש טעם במכתבי מחאה. אילו הפצת הסרט היתה מבוטלת לגמרי, היה מקום למחות על זה ולנסות לגרום למפיצים לשנות את דעתם. אבל כשמדובר בסרט שהם מתכוונים להפיץ, רק מאוחר יותר מהמתוכנן, אני לא חושב שמחאה תשנה משהו.
כמו שרז כתב, יש הגיון בדחיה
א. אז למה זה נקבע ככה מלכתחילה ונשאר באותה צורה כ"כ הרבה זמן?
ב. אני אאלץ להסכים איתך בקשר למחאה. רק חסר להם* שגם בתאריך המיועד הם יפשלו איכשהו – אני רגיש כשזה מגיע ל'קורליין'.
_____________
*ביטוי זה לא נאמר כאיום אלא כהבעה של כעס ותו לא.
חשיפה בלעדית!
סוזן בויל? אנחנו היכרנו אותה עוד ב-2001. וגם אז היא היתה מפלצת.
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=164873&blogcode=10786136
הגם אתם?
סליחה, לא יקרה שוב.
מה אני מפספסת?
לא. הו, לא.
תעשי גוגל ותדעי, אבל בחיי שאין צורך גם בהפצצה בנושא בעין הדג.
(סליחה, אבל כל הנושא גורם לוריד לפעום ברקתי).
אה! היא!
בחיי שאפילו שמעתי עליה, סתם שכחתי.
וריד. פועם. שקט.
זה בסדר, את לא לבד
השבוע יצא לי לפגוש מישהי, ישראלית שגרה בלוס אנג'לס, שלא שמעה מעולם על פריס הילטון.