אני לא חושבת שאתם עומדים
לחבב את הדוחק"ו הזה. כל
הרעות החולות התקבצו ויצאו
בדיוק השבוע, והפכו את הדוחק"ו
למין מופע אימה חולני, בו
אנשים המנוסרים בעודם בחיים,
חיים תחת האשליה שהם יזכו למשפט צדק.
כאילו לא די בכך, חוקרת אותם אילנה דיין האירית, ומאיימת עליהם ש-"!Instead of a dark sith you will have a Queeeen".
לכאורה, 'המנסרים מטקסס' הוא עוד סרט סלאשר ממוצע, בו חבורת טינאייג'רים מגיעה לבית מבודד, ומאותו רגע מישהו טובח בהם אחד אחרי השני. בתור שכזה, הסרט עצמו לא מעניין במיוחד: עיקר העניין הוא בהגעלות, ולמרות השחזור המדויק (הסרט הוא רימייק ל'מנסרים מטקסס' מ-74'), הנושא הזה נטחן עד דק, עד שאפילו הסרט המוצלח ביותר ייראה כמו חיקוי של חיקוי.
אבל מה שהופך את הסרט טוב הרבה יותר עבור כמה מהצופים, ומהווה את עיקר העניין בו, הוא הסיפור שמאחוריו – מסע הפרסום של 'המנסרים מטקסס' "רמז" לאירועים אמיתיים שהסרט מבוסס עליהם. למעשה מדובר בהקצנה של עובדות: בשנות ה-50 עצרה המשטרה חוואי טקסני שהיה חשוד בביזה של קברים ונקרופיליה. בביתו התגלו 15 גופות של בני אדם, ובמקרר שלו – איברי גוף שונים. הוא הודה ברצח שתי נשים בלבד, אחת מהן נמצאה תלויה לאחר שראשה נערף ועורה הופשט ממנה (שאר הגופות, לטענתו, נלקחו מקברים שפתח). כמו כן היו שמועות שעורן של הגופות שימש לצרכים שונים (בואו רק נרמוז של'שתיקת הכבשים' היה מקור השראה).
מה ש'המנסרים מטקסס' לקח מכל הסיפור הזה הוא עניין המסכה, שנתפרה מעורות אדם, וקצת קניבליזם. כדי להוסיף קצת פלפל, המציאו את עניין ניסור האנשים בעודם בחיים.
לצופי הקולנוע זה הספיק, והסרט הרוויח 28 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו. סכום מכובד מאוד, אם כי נמוך יותר מזה שהשיג הסרט המקביל – 'פרדי נגד ג'ייסון' (38 מיליון בסוף השבוע הראשון). את האשמה אפשר לתלות, איך לא, בחודש אוקטובר, שנחשב חלש יחסית.
במקום השני, אומה ממשיכה להרוג את ביל ברכות, עם ירידה סבירה של 46%, רק כדי לעמוד למשפט אצל המושבעים של ג'ון גרישם, שנמצאים במקום השלישי.
עד היום עובדו לקולנוע שבעה סרטים של גרישם (האחרון שבהם לפני 5 שנים). שלושה מהם העפילו אל מעבר ל-100 מיליון דולר, רביעי – כמעט הגיע לשם, והאחרים אמרו תודה אם הם כיסו עלויות. 'משחק המושבעים' מספר על עורך דין אידיאליסט (דסטין הופמן) שמגלה שאמנם המושבעים הם אלה שקובעים את תוצאות המשפט, אבל יש מי שמייעץ – תוך מניפולציות אינספור – בבחירתם. זהו ג'ין הקמן ('משפחת טננבאום') ומטרתו ליצור את חבר המושבעים האידיאלי, שיפסוק לטובת הלקוח (בין אם זה התובע או הנתבע). אבל גם הוא מופתע כשמתברר שלאחד המושבעים (ג'ון קיוזאק) יש תוכניות משלו לגבי אופן התנהלות המשפט, וכשמושבעת אחרת (רייצ'ל ווייז) יוצרת קשר איתו ועם הופמן, כדי לרמוז שהמושבעים ניתנים לקניה, לכל המרבה במחיר.
הביקורות חרצו את דינו של הסרט לחיוב: אמרו שבניגוד לספר, שהרגיש כמו מלודרמה, הסרט הוא סרט מתח עשוי היטב, ומהנה מאוד.
הפתיחה שלו, 11.8 מיליון דולר, אמנם מתנדנדת בין לבין (הסרטים המוצלחים קופתית על פי ספרים של גרישם היו אלו שפתחו עם 14 מיליון ומעלה. אלו שנכשלו פתחו עם 10 מיליון או פחות), אבל רבים צופים שהסרט יחזיר את עיבודי גרישם לתקופה המוצלחת..
במקום החמישי נמצא 'מיסטיק ריבר', לאחר שהפצתו הורחבה לכ-1500 קולנועים. הסרט הרוויח השבוע 10.4 מיליון דולר, וזה סכום יפה מאוד, אבל אם בכוונתו להיות בין המועמדים המובילים לאוסקר, עליו להשתדל יותר, ולשמור על הכנסותיו. חברי האקדמיה אולי לא אוהבים בלוקבאסטרים, אבל הם גם נוטים להתעלם מהסרטים הקטנים מדי, שלא עשו חיל בקופות. מצד שני, עם כל חוקי קידום הסרטים החדשים, לכו תדעו מה יהיה.
אי שם במורד הטבלה נמצא הפלופ הנוכחי של ג'ואל שומאכר: 'ורוניקה גוארין'. אין פלא שהיא בתחתית, כיוון שהסרט הופץ ב-500 קולנועים בלבד, אולם התחזיות המוקדמות צפו לסרט רווחים של 3 מיליון דולר לפחות ונוכחות בשולי הטבלה. במקום זה, הגיעה הגברת למקום ה-17, עם 0.6 מיליון דולר.
קייט בלאנשט ("…The world is changing" וכו') היא ורוניקה גוארין, כתבת נמרצת בדבלין של אמצע שנות ה-90. היא חושפת כמה פרשיות פשע וסמים, ושנה לאחר מכן ראשי הכנופיה שחשפה יורים בה למוות.
הסרט מבוסס על סיפורה (האמיתי, איך לא) של ורוניקה, והביקורות חולקות שבחים מקיר לקיר לקייט בלאנשט, ובמיוחד מתפעלות מהמבטא האירי המושלם שלה. אלא שהסיפור בכללותו, לטענתן, קלישאתי ואינו שופך אור על הגיבורה הראשית שלו.
בשבוע הבא תקבלו את אותן הרעות החולות כמו השבוע, אלא שהן תופענה בבלילה הפארודית 'מת לצעוק 3'. מנגד, יעזוב קובה גודינג ג'וניור את משבצת הקומדיות העלובות וינסה לחזור לדרמה איכותית כ'רדיו', נער בעל פיגור שכלי וסיפור ידידותו עם מאמן קבוצת הפוטבול המקומית. ואילו יגואר וחובבי הרומנטיקה יזכו לחזות בזיו פניה של אנג'לינה ג'ולי, כאישה נשואה המתאהבת ברופא בעודם עוזרים לחולים מסביב לעולם.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
שמישהו יהרוג את הסוכן של בלאנשט
לפי דעתי, היא אחת השחקניות הטובות ביותר שפועלות בהוליווד כרגע, והיא פשוט בוחרת סרט מטומטם אחד (או יותר) על כל סרט טוב שהיא עושה – למשל הקומדיה הדבילית הזאת עם ברוס וויליס, ובעיקר הסרט הנורא "הקוראת בקלפים". חוץ מזה, היא לא יודעת שאסור לשחק בסרטים של שומאכר?
שמישהו גם ילמד אותה עברית
ולגלוש בעין הדג.
יחסוך לה הרבה תוכניות E! True Hollywood Stories בעתיד.
ביקורת בAICN השמיצה את הסרט מעבר לכל ביקורת…
רק מהטריילר חטפתי הרעלת סוכר, סרט שלם עלול להיות קטלני.
לרוצח הסידרתי שודד הגופות
קוראים "אד גיין" ויש אפילו סרט על סיפור חייו שהייתי אומר שהוא מאוד מעודן יחסית לסרטים שנעשו על פיו.
רק שאלה
אילו סרטים של גרישאם הצליחו? מהם הסרטים שגירדו או עברו את המאה מליון?
____________________
נורטון – בטוח שרייוי יכול לענות ללא בעיה.
אני יכול
אבל לא יותר קל לבדוק לבד בימד"ב?
תאמין לי
שהייתי עושה את זה
אבל.. אני לא מוצא את האופציה בימד"ב.
למעשה, פניתי אליך, אחרי שבדקתי את הימד"ב.
מוג'ו, יותר טוב מימד''ב.
http://www.boxofficemojo.com/franchises/johngrisham.htm
תודה.
אבל מעיון קצר מתגלה תמונה ברורה. כסופר פופוליסטי, הסרטים שלו מצליחים דוקא אצל במאים פופוליסטיים (שומאכר למשל, או אפילו פאקולה). אבל כשהסמאחים נוגעים בהם…
חוץ מזה גם מתגלה, שהסרט צריך כוכב צעיר ועולה בשביל להצליח (מה שגורם לי לחשוב שהחצי הצלחה של מוריד הגשם היתה בזכות דיימון, ולמרות קופולה).
בקיצור, השאלה היא מה יקרה לסרט שמצד אחד לא מבוים על ידי סמאח מקצועי, אבל מצד שני מבוים על ידי מישהו שמעונין להיות סמאח (בכל זאת "סידורים אחרונים בדנוור"). יכול להצליח
מעבר לכך, ומכיון ששחקנים מבוגרים כנראה לא יעניינו את קוראי גרישם, וג'ון קיוזאק נכנס לנישה הזאת, יוצא שהסרט גם מהווה מבחן בגרות דוקא לרייצ'ל וויז. הצלחה פה – ויכול להיות שמצאנו יורשת לג'וליה רוברטס.
אבל המושבעים כבר פסקו.
אלה לא ספקולציות, הסרט כבר יצא. הוא עשה 12 מיליון בסופ"ש ראשון. אוקיי, זה עדיין לא חורץ לגמרי את גורלו, אבל ל-100 מיליון הוא כבר לא יגיע. 50 במקרה הטוב. תבין מזה מה שתבין.
וואלה, אתה צודק.
אחרי חשבון קצר.
רק שמתוך הכתבה של לונג ג'ון. השתמע שסרטים שעשו 14 מליון הגיעו למאה. מה שאומר שאין סיבה ש12 לא יגיע לסכומים דומים.
בכל מקרה, הצדק כנראה איתך
מה פופוליסטי בפאקולה?
רק מניתוח קצר
של הסרטים שראיתי משלו.
השתמש לא פעם, אלא לפחות פעמיים בספר מתח פופולרי במיוחד (השני הוא כמובן – בחזקת חף מפשע).
עשה רעש ענק, והשתמש בשתיים מהכוכבים הכי משמעותיים בהוליווד של אותה תקופה – ביריב אינטימי. (לפירוט קצר – האריסון פורד – עדיין בשיאו. ובראד פיט בשנים שבהם הוא ביסס את מעמדו כטום קרוז מס' 2).
ואפילו בסרט שאני אוהב במיוחד – בחירתה של סופי. קשה קצת שלא לראות בסיפור עצמו (גם אם לאו דוקא באופן הבימוי). ככזה פרובוקטיבי שבהחלט קורץ לקהל.
למעשה, בניתוח קצר של פאקולה, מתגלה (ואני בטוח שכך גם ב"כל אנשי הנשיא" שלא ראיתי), שמדובר בבמאי שמצד אחד אוהב לקחת נושאים פופולריים/פופוליסטיים/פרובוקטיביים/מושכי קהל.
כך שגם אם הפרשנות שלו והבימוי מסוגנן, מיוחד או איכותי. זו רק הפרשנות האישית. אבל הרצון למשוך קהל באופן מודע ומוצהר קיים.
hence – פופוליסטי קצת. ואם תרצה חצי פופוליסטי (התסריט/ספר – כן. הביצוע – לאו דוקא)
ארר..
כל אלה חוץ מ"בחירתה של סופי" (אותו לא ראיתי ואין לי מושג כמה הוא קורץ או לא קורץ לקהל) הם הסרטים של פאקולה מאז הקאמבק שלו בתחילת שנות התשעים, והם מייצגים רק רבע מהסרטים שעשה בחייו. באותה מידה אפשר להגיד שגם קופולה הוא פופוליסט, שכן כבר עשרים שנה הוא עושה כמעט אך ורק סרטים לעמחה.
טוב.
לצערי, אלו סרטי פאקולה היחידים שראיתי. קיוויתי שהם יוכיחו נישה מסוימת בבמאי, יכול להיות שאני טועה. אני מאמין לך. (גם אם "כל אנשי הנשיא" שלא ראיתי, מוכיח לכאורה את הטענה שלי לפחות כלפי בחירת הרעיונות/תסריטים, והוא לא סרט חדש שלו).
לגבי קופולה שאני כל כך אוהב. גם כן קשה לי להתווכח, אם כי אני יגיד דבר אחד – הרושם שנוצר לי הוא שהסרטים שהוא עושה בשנים האחרונות (בוא נגיד 20, ולהוציא את הסנדק 3), נעשו כתחביב, כאשר עיקר עיסוקו הוא ביקב או whatnot .
במילים אחרות, זה לא שהסרטים שלו בשנים האחרונות פופוליסטיים. כי זאת לא הסיבה ליצירה שלהם, הסיבה היא אך ורק סיפוק דחפים ומאווים של קופולה עצמו, תחביב קטן ולא מזיק, ותו לא.
אגב, אני די בטוח שאילו קופולה היה פונה היום אל מפיקי הוליווד, ומבקש מהם לתת לו לביים פרוייקט שאפתני וגרנדיוזי במיוחד. אין מפיק בהוליווד שלא היה מסכים. ורק חבל שזה לא קורה.
אני לא יודע מאיפה אתה משיג את המידע הזה
אבל עד כמה שאני יודע אין לו שום בסיס במציאות. לפי מה שאני קראתי קופולה הולך בשנים האחרונות בשיטת "סרט אחד בשביל האולפנים, סרט אחד בשביל עצמי", רק שהוא זנח את החלק של "אחד בשביל עצמי" מאז "דרקולה". בכל מקרה, השיטה הזאת היא בפירוש לא סימן לזה שהוא יכול לעשות בהוליווד מה שהוא רוצה, הוא פשוט לא רוצה, אלא לזה שאף אחד בהוליווד לא סומך עליו.
שנינו פה משחקים את משחק הניחושים
אני אוהב את קופולה, אבל לא ראיתי את כל הסרטים שלו, ולמעשה גם לא את רובם.
בניתוח קצר של סברת ה"סרט אחד לאולפנים, ואחד בשבילי" עולה כי:
דרקולה והסנדק 3 הם סרטים רצופים. מי מהם הוא סרט האולפנים ומי מהם הוא הסרט האישי? (בעיני שניהם סרטים אישיים, גם אם דרקולה לא יותר מסביר).
אבל לא השיטה, היא זו שגרמה לי לומר כי קופולה שומר על מעמד יציב ואף הרבה יותר מכך – מיתי. בהוליווד.
1. אינידקציה ראשונה – רק בעשרים שנים האחרונות, הוא פתח יקב. כנראה האהבה השניה הגדולה שלו (ואולי הראשונה). בדיוק בשנים שבהם (להוציא את הסנדק) הוא הפסיק לעשות סרטים גדולים מהחיים. בהחלט אינידקציה לעובדה כי הוא לא כל כך רוצה. יש לו אהבה אחרת.
2. הבן אדם עשה את הסנדק ואת הסנדק 2 ואת אפוקוליפסה עכשיו. שלושה סרטים שבכל רשימה בעולם יחשבו לכמה מהגדולים ביותר. הוא עדיין חי. אז למה לא?
3. סופיה קופולה – במאית מוכשרת ללא ספק. זכתה למספיק דחיפות גם מאבא שלה. ובוא רק נגיד שאילולי אביה קשה לי לראות לאן הקריירה שלה היתה הולכת – מה ששוב מוכיח את הכוח של קופולה בהוליווד.
4. סרג'יו ליאונה קיבל את הקרדיט מהאולפנים בגיל מבוגר (היו זמנים), קלינט איסטווד קיבל קרדיט מהאולפנים בגיל מבוגר (בלתי נסלח), מרטין סקורסזה קיבל קרדיט מהאולפנים בגיל מבוגר (כנופיות ניו יורק), סטנלי קובריק קיבל קרדיט מהאולפנים בגיל מבוגר (עיניים עצומות). לא כל הנ"ל ברשימה עשו דברים משמעותיים כבמאים בכמה שנים שלפני. הם קיבלו קרדיט בזכות חסד נעורים.
כך למשל סקורסזה, שלא הוציא יצירת מופת אמיתית מאז נהג מונית והשור הזועם. קובריק שרק עבד פעם בכמה שנים. וליאונה שקיבל המון קרדיט על הספגטי.
בקיצור, באמת נראה לך שלקופולה לא יתנו קרדיט, אם הוא ירצה?
האם יש סיכוי קטן
ששכחת שקופולה הוציא מידיו כמה מהכשלונות הגדולים של שנות השמונים? אני דווקא הייתי חושב שזה פקטור משמעותי בזיגזגים שעושה הקריירה שלו, אבל אתה משום מה בחרת להתעלם.
הדחיפה שקופולה האב נתן לקופולה הבת היא אולי לגיטימית, אבל שים לב גם לתקציבים הזעירים של סרטיה של סופיה קופולה.
אין לי מושג מה ניסית להוכיח ברשימת הבמאים הגדולה הזאת, אבל אני לא רואה שום קשר לא ביניהם ולא בין כל אחד למציאות. מה אמור להיות המכנה המשותף? פרסים? תקציבים? למה לעזאזל התכוונת?
לצערי
הסרט היחיד שראיתי מבית היוצר: קופולה – 80. היה להתחתן שנית (שדוקא מאד אהבתי), אין לי מושג על איזה פלופים אתה מדבר, אם היו פלופים (אם כי אני נוטה להאמין לך), או בכלל.
אבל גם בהנחה שאתה צודק, נתתי מספיק סיבות נגדיות, כדי להאמין שקופולה כן יקבל קרדיט אם וכאשר.
אכן, תקציבים זעירים. אבל קשה לי להאמין שחמש ילדות יפות (או הסרט החדש שלה), היה הופך להיות ליותר מאשר אינדי שגורך 20 אלף דולר בקופות, אילולי השם.
הקשר בין הבמאים – במאים בשלהי הקריירה, שלא כל מה שהם עשו בשנים המבוגרות שלהם היה מופתי (אם בכלל), ובכל זאת קיבלו תקציבי ענק, וקרדיט עצום בשביל יצירות מופת בגילם.
ועוד נקודה אחת. גם אם אתה צודק (ואני נוטה להאמין שלא), אני חייב להגיד שאני רוצה שתטעה. כי ככל שאני אוהב קולנוע אישי, מבריק, פנטסטי, מיוחד ומינורי. יש בי גם פינה חמה בלב לאפוסים גדולים. כשלמעשה כל אפוס יתקבל אצלי בעיניים הרבה יותר אוהדות מאשר סרט אחר. אתה יכול לקרוא לי מלודרמטי או רגשן, אבל בסופו של דבר אני מאד הייתי רוצה לראות גראנד פינאל מהבמאי המופלא הזה. אפוס אחד גדול וסופי, לפני שהוא פורש לו אל היקב והפעם באופן מוחלט.
אחד אחד
קודם כל שני הכשלונות הגדולים של קופולה (פלוס אחד יותר קטן) הם:
"אחד מהלב", שעלה 26 מיליון (בכסף של 1982, לשם השוואה "אפוקליפסה עכשיו" עלה 31) והרוויח 900 אלף.
"ראסטי ג'יימס" (המשודר ביום שישי בטלוויזיה), שעלה 10 מיליון והרוויח שניים וחצי.
"מועדון הכותנה" שעלה 47 מיליון והרוויח 25.
ורק כדי שזה יהיה ברור, אני מת על כל השלושה וכל אחד מהם יצירת מופת יותר גדולה מהשנייה.
בקשר לבמאים האחרים שהזכרת:
ללאונה לקח שנים למצוא אולפן שישמח לתת לו את הכסף שלו בגלל חסד נעוריו. אחרי שהוא קיבל את הכסף ועשה את "היו זמנים", האולפן חתך את הסרט בחצי בשביל הגרסה האמריקאית שלו ושחרר אותה למעט מאוד בתי קולנוע. אני לא הייתי קורא לזה דוגמה מוצלחת למה שאתה מדבר עליו.
"בלתי נסלח", למרות שאני לא מוצא את התקציב המדויק שלו, הוא ממש לא אפוס. הוא סרט בגודל בינוני שנעשה בתקציב הסטנדרטי לאיסטווד. לאיסטווד היו הרבה סרטים נחשבים, גם בשנים שבדיוק לפני "בלתי נסלח", אז גם במקרה הזה אני לא רואה שום דבר יוצא דופן.
אני לא יודע איזה סרטים ראית של סקורסזה, ואני לא אתווכח איתך על "השור הזועם", אותו אני פשוט לא אוהב ולא מעריך יותר מדי, ו(מצד שני) על "מלך הקומדיה" ו"לגעת במוות", אותם אף אחד לא אוהב חוץ ממני ומהמבקרים. על "החבר'ה הטובים" שמעת? על "עידן התמימות"?
קובריק הוא מקרה מיוחד, ובתור כזה הוא לא דוגמה טובה לכלום, אבל הייתי מאמין שיש איזשהו קשר לטום קרוז ולניקול קידמן באישור התקציב המכובד של "עיניים".
אז. קודם כל
תודה על ההמלצות.
ובכל זאת, ועל אף הפלופים שהזכרת. ניתנה לו בימה לדרקולה, ולסנדק, ולמוריד הגשם (לאחר שארבעה מחמישה הסרטים שקדמו לו היו הצלחות, והחמישי סתם היה מחורבן).
ליאונה – אתה צודק. אבל, הלוואי ויחתכו גם לקופולה יצירת מופת, ונקבל אותה לאחר שני עשורים במלואה.
סקורסזה – האמת היא שאני דוקא מסכים איתך לגבי השור הזועם (שבאמת לא מצאתי בו שום ייחוד), וגם אני הערכתי יחסית (אבל מן הסתם לא כמוך או המבקרים) את לגעת במוות. לגבי החבר'ה הטובים ועידן התמימות. אין לי מושג לגבי ההצלחה של עידן התמימות (המשעמם לדעתי), אבל החבר'ה הטובים נעשה פחות או יותר ביחד עם הסנדק 3, כך שאם לסקורסזה הגיע קרדיט בגלל הסרט ההוא. אז גם לקופולה מגיע קרדיט בגלל הסרט שלו.
וגם אם עידן התמימות היתה הצלחה גדולה. גם הוא נעשה בשנות התשעים המוקדמות, ועברו מספיק שנים ופלופים מאז ועד לכנופיות ניו יורק.
קובריק – אכן מקרה מיוחד, מצד שני קופולה ביים את הסנדק (להזכירך שניים משלושת הסרטים המובילים בימד"ב). ואתה יודע מה. אני מוכן לקבל אפילו את אשטון קוצ'ר ודמי מור בתפקידים הראשיים, אם זה מה שיעשה את זה.
______________________
האמת היא שאני דוקא לא מוכן לקבל אותם בתפקידים הראשיים, אבל לשם העניין…
אתה מודע לזה
ש"הסנדק 3" לא הצליח לא בקופות ולא אצל המבקרים, נכון? סרט שעולה 54 מיליון ומרוויח 66 בקושי מכסה את העלות שלו.
חוץ מזה
לא "ניתנה לו בימה" לביים את "מוריד הגשם". את "מוריד הגשם" הוא ביים בתור שכיר, בדיוק כמו את "ג'ק". אלה לא היו הפרויקטים האישיים שלו, אלה היו סרטים שהאולפנים היו מעוניינים להפיק וחיפשו במאי שיוכל לעמוד בראשם.
אל תמהר להספיד
קופולה עובד על האפוס הבא שלו. למרבה הצער בלי סטררו, אבל עדיין סרט אישי, גדול, עתידני בשם "מגאלופוליס" (שם שמצהיר אני אפוס).
אתה כנראה התבלבלת – היקב נועד לשרת את הסרטים ולא ההפך. כשקופולה היה בסטודיו למשחק הוא סיפר שם על הדרך לדעת מי שולט בעולם והיא – תחפש מי מממן את האמנים. אם פעם זו הייתה הכנסייה, היום אלו התאגידים. האידיאל לדעתו יהיה כאשר האמנים יממנו את עצמם. בהתאם לכך, קופולה משקיע בסרט את הכסף מהיין ומהסרטים. אם אני לא טועה הוא דיבר על 40 מיליון דולר, אבל הבטיח שהסרט יראה כמו מאה מיליון ויותר.
ראבי, לך אני קורא לחזור לעצמך. הודעה שלמה כתבת, ואין בה אפילו משפט אחד שיגרום לי לחלוק עליך. גם אני אוהב את סרטי שנות השמונים של קופולה ("אחד מהלב" פחות, "מועדון הכותנה" יותר), גם לדעתי "מלך הקומדיה" הוא מסרטיו הטובים ביותר של סקורסזה ואילו ל"השור הזועם" פחות התחברתי. מה קורה לך? תתעשת ומהר.
עם עובדות
קצת קשה להתווכח
ואתה הבאת עובדות.
אם כי, בכל מקרה השאלה היא אילולי האידיאלים הנשגבים של קופולה, האם האולפנים אכן היו מממנים אותו.
לאור העובדות שלך, כנראה שלעולם לא נדע.
הסיבה אגב שלא הזכרתי את מגאלופוליס בהודעות שלי, היא פשוט מכיוון שאין עליו פרטים בימד"ב (שחקנים, עלילה), וקשה לי לכתוב על משהו שאני לא יודע.
אבל אתה צודק. השם בהחלט מזכיר אפוסים (אבל אפוס מד"ב?!)
נו, אבל הוא כבר ניסה את זה
בשנות השבעים עם "The Directors Company"
http://us.imdb.com/List?production-companies=The%20Directors%20Company
ובשנות השמונים עם "American Zoetrope". לא הלך לו, וזה עוד היה כשהוא עדיין היה אחד מהשמות החמים בהוליווד. לאיש אין חוש עסקי בגרוש ואם Megalopolis יכשל גם לא יהיה לו כסף בגרוש.
וכן, אני מצטער שדיברתי כל מני סרטים שאתה אוהב בקונטקסט חיובי, אבל זה בגלל שהייתי הראשון שהזכיר אותם ולא הייתה לי דרך לדעת מה דעתם של האחרים עליהם. בבקשה תזכיר סרטים אחרים שאני אוכל לרדת עליהם ועל טעמך הקלוקל.
אל תדאג, ההזדנות שלך תגיע
בנתיים בוא ותסביר מה הקשר בין הסרטים בלינק שנתת לאפוס מד"ב בשנות השבעים (לא השיחה ולא סרטי בוגדנוביץ מתאימים לתיאור).
ואם כבר איזה איפוס מד"ב היה בשנות השמונים?
איזה אפוס איפה?
The Directors Company היה מיזם של קופולה, ויליאם פרידקין ופיטר בוגדנוביץ' בשנות השבעים. שלושת הבמאים התכוונו להפיק את הסרטים של עצמם ולשתף אחד את השני ברווחים. זה לא ממש הלך להם.
American Zoetrope היה האולפן של קופולה בשנות השמונים. הוא פורק בגלל הכשלונות הקופתיים של סרטיו מתחילת העשור והוא עדיין קיים בצורה כזאת או אחרת, שכן תוכל לראות את הלוגו שלו על כל מיני סרטים אותם מפיק קופולה.
אוייש, איזה דביל יצאתי
ולא תגיד שאני לא מכיר את חברות ההפקה האלו ונתקלתי בשמם בפעם הראשונה בחיים שלי, אבל בגלל שרשור ההודעות הייתי נעול על כך שהכותרת כוונה לאיפוס.
אוף, אני הולך לזחול עכשיו לאיזשהו חור ולהתחבא
''אל תמהר להספיד''
זה Don't hurry to speed?
שנינו פה משחקים את משחק הניחושים
לסופיה קופולה היו שני יתרונות גדולים: השם "קופולה" (השם, לא הבנאדם, ויחי ההבדל. הבנאדם שרוף. השם עדיין מיתוס). היתרון השני הוא ספייק ג'ונז.
קובריק קיבל קרדיט בגיל מבוגר?! כפי שרייבי כתב בפרץ של חביבות, קובריק הוא ראשית כל אינו דוגמא לכלום, ושנית הטענה שלך פשוט אינה נכונה. קובריק הוא דווקא דוגמא לבמאי שמשלב מאוד מוקדם בקריירה שלו ניתן לו אור ירוק לכל העולה על דעתו, עם מימון של אולפנים ואי התערבות מוחלטת בתכנים. התקציבים אומנם היו נמוכים (וגם זה לא מדויק – 2001), אבל בשביל שאולפן יעמוד מאחורי "התפוז המכאני" או "בארי לינדון" צריך הרבה כבוד גם בלי קשר לכסף.
עוד הערה בקשר לתקציב של "עיניים" – זה היה הסרט הראשון של קובריק לאחר עשור, כאשר הסרט האחרון שלו לפני כן היה הצלחה קופתית וביקורתית. נשמע לי מאוד הגיוני לתת לו תקציב מכובד לכבוד המאורע.
בהערת אגב, הגישה שלך קצת תמימה: מה אתה נדרש לקופולאים הגוססים? טרי גיליאם עדיין נאלץ להתחנן בפני מפיקים, ולשמש כרגע כבמאי שכיר בהפקה עם תסריט שהוא לא כל כך אוהב, ככל הנראה. חוקי המשחק הם מעט שונים.
אני
נכנע
מותר לי?
בסדר, קופולה היום הוא כבר לא אחד האנשים החשובים והחזקים ביותר בהוליווד. קשה להתווכח עם עובדות.
ועם זאת, שאלה אחת קטנה. האם יש מישהו מביניכם, שלא יקפוץ מאושר, אם יתברר שמגאלופוליס הוא הצלחה קופתית, ומקצועית?
מן הסתם
אבל יש גם סיכוי לא קטן שכש"מגלופוליס" ייצא אני אהיה בגילו הנוכחי של קופולה. "מגלופוליס" רשום בימד"ב לפי מיטב ידיעתי מאז שנת 2000 לפחות, ומזה שלוש-ארבע שנים הפקתו (או אפילו התסריט שלו) לא מתקדמים לשום מקום.
באיזה צורה אתה חושב
שקופולה הרוויחה מהנישואים שלה לג'ונז? או יותר נכון איך "חמש ילדות יפות" הרוויח מהקשר שלה איתו? סרטה הראשון של קופולה וסרטו הראשון של ג'ונז צולמו במקביל (ולפני שהשניים התחתנו) ויצאו במרווח של כמה חודשים. אתה רוצה להגיד שהסיבה היחידה שסרטה של קופולה יצא ב-18 בתי קולנוע שלמים בארה"ב (והוקרן בשיאו במאתיים) היא בגלל ש"להיות ג'ון מלקוביץ"' היה כזה שוס גדול?
אבל הוא לא אמר
שזאת סיבה אחת.
הוא אמר שזאת אחת משתיים.
וחוץ מזה אני די בטוח שספייק ג'ונס, זה בעצם קשרים הרבה יותר רחבים – ג'ון מלקוביץ, צ'רלי קופמן, ג'ורג' קלוני.
ג'ורג' קלוני?
מה הוא עושה ברשימה? מה כולם עושים שם? מעבר להשערות על גבי השערות, איזה קשר ישיר או עקיף יש להם לסרטים של סופיה קופולה חוץ מזה שהם מכירים אחד את השני ואולי גם אותה? חוץ מג'ונס השאר לא קיבלו אפילו קרדיט "תודה" בסרטיה. למה שלא תזכיר גם את קיאנו ריבס, הוא לפחות קיבל.
ג'ורג' קלוני?
כן, ג'ורג' קלוני ששיחק יחד עם ספייק ג'ונס (בשלושה מלכים).
טוב, כמובן שהכל ספקולציות, ואין לי אפילו התחלת ביסוס לכלום. אבל בגדול אין ספק שאנשים מכירים אנשים שמכירים אנשים שמכירים אנשים בהוליווד.
בוא נסתכל על זה כך, דיימון ובראד פיט שיחקו שניהם למשך שניה אחת בסרטו של ג'ורג' קלוני, שתוסרט ע"י צ'ארלי קאופמן, שבדרך כלל עובד עם ספייק ג'ונס.
ספייק ג'ונס עצמו קיבל המון הופעות לשניה מכל מיני כוכבים בלהיות ג'ון מלקוביץ'
תמיד דיברו על כך ששחקנים אוהבים לשחק בזול או בחינם בסרטים של סמאחים, אלטמן בתמונות קצרות, ומשהו ללבוש. מאליק בקו אדום. אצל ספייק ג'ונס (עדיין לא סמאח, בטח אז וגם לא בטוח שהיום), הם נתנו תפקידים בחינם גם כן. תפקידי מחווה. מחווה למה?
ספייק ג'ונס, עשה סרט על ג'ון מלקוביץ, האם ג'ון מלקוביץ' היה נותן לכל במאי זכות לקונספט שערורייתי כמו סרט בדיוני על חייו שלו עצמו? האם אין קשר לקופולה? או לחילופין, למשהו בעברו של ג'ונס עצמו, אם תרצה. האם זה לא מוכיח אחד מהשתיים. או את כוחו של ג'ונס או את כוחו של קופולה.
קופולה עצמו ביים את דיימון ששיחק באותה שניה בסרטו של קלוני, שמכיר את, שמכיר את.
אה.. ואני כמובן גם יודע איך העולם עובד, והעולם עובד עם המון פרוטקציות וקומבינות, והיכרויות, ושטיפות ידיים, וטובות, ו i will show you mine if you will show me your's. כאמור הכל ספקולציות, הכל השערות. ולהכל יש קשר.
_____________________
נורטון – למד הכל ממל גיבסון (תיאוריית הקונספירציה, כמובן).
אני לא רואה את זה כקונספט שערורייתי
('להיות ג'ון מלקוביץ"), אלא יותר כשחקן ששמע על פרוייקט מעניין מאוד, וסקרנותו התעוררה מספיק כדי ללכת על זה. הוא לא צריך להכיר את הבמאי לעומק (רצוי, אבל לא חובה. לפעמים היכרות עם הבמאי יכולה ליצור בעיות יותר משהיא תועיל). מספיק שהבמאי הוא לא אחד שיצא לו שם של במאי גרוע במיוחד, או במאי של ז'אנר אחד בלבד.
אבל ספייק ג'ונס
לא עשה סרטים ארוכים לפני ג'ון מלקוביץ'. הוא עשה קצת סרטי מוזיקה וכאלה, קליפים וסרטים קצרים. זהו..
אז מלקוביץ' מסכים שסרט של במאי בתול, יציג אותו באור ריאליסטי ולפעמים נגטיבי….
לי זה נשמע כאילו יש היכרות, היתה היכרות, והיו חברויות בין החבר'ה שהזכרתי.
אגב, למה לא להאמין שיש חבירויות וקשרים מהסוג ה..מקמבמן בהוליווד? מה שפילברג לא היה חבר של לוקאס? ואילו הידע הקולנועי שלי היה קצת יותר גדול בטוח שהייתי מוצא עוד כמה דוגמאות.
בעולם שבו
במאים מקבלים לידיהם סרטים בעלי פרופיל גבוה יחסית רק על סמך כמה קליפים שעשו, נראה לך מוזר שגם שחקן הרפתקן כמו מלקוביץ' יעשה משהו דומה?
בעולם שבו
במאים מקבלים סרטים בעלי פרופיל גבוה, שחקן אחד חייב לשנות את החוקים. ג'ון מלקוביץ' יגרום לכם להתאהב מחדש, בסיפור ההרפתקני על אומץ… חברות…בתפקיד ג'ון מלקוביץ', ג'ון מלקוביץ', הקיץ, להיות ג'ון מלקוביץ'! בבתי הקולנוע הקרובים למקום מגוריכם.
_________
את נמצאת יותר מידי בעין הדג כש:
הכל נשמע לך כבר כמו טריילר לסרט פיקטיבי.
זה בגלל הסקר ההוא.
מאז, התחלתי לדבר כמו טריילר. ומילא רק בעין הדג. פה עוד יבינו אותי. אבל כשהוספתי את האתר של 'מפלצות בע"מ' לדמוז, שוב השתלט עלי הדחף לדבר כמו טריילר, ובתיאור האתר נפלט לי "בעולם שבו" אחד.
ג'ורג' קלוני?
זה עובד תמיד. ובפחות מ – 6 צעדים.
עזוב קונספירציות
אני מדבר בסך הכל על יחסי ציבור טובים. השם קופולה נותן דחיפה טובה, וספייק ג'ונז היה ספייק ג'ונז לפני מלקוביץ' וזו עוד דחיפה. ללא שני אלה ספק אם הסרט היה מגיע אפילו לשני בתי קולנוע ולהפצה בינ"ל (וספק אם היו משחקים בו ג'יימס וודס וקתלין טרנר, וספק אם הייתי טורח לכתוב עליו ביקורת… לא שאני משווה).
ספייק ג'ונז היה מה בדיוק לפני מלקוביץ'?
ואיך הוא היה שונה ממיליון במאיי קליפים/פרסומות אחרים שלא עשו כלום מלבד קליפים/פרסומות?
אבל כבר אז הוא התבלט
אני לא יודע מה לגבי פרסומות, אבל בתור במאי קליפים, ספייק ג'ונז נחשב לאחד הטובים בתחום עוד לפני מלקוביץ'. הקליפים היותר מוכרים שלו* יצרו שם בתעשיה. גם אם אי אפשר לבסס על זה המלצה מלאה כבמאי, אין ספק שהמוניטין שלו כיוצר פורץ דרך ומסוגנן עזר.
*למשל: It's oh so quiet של ביורק, שהיווה מין מחווה/פארודיה לסרטים מוזיקליים משנות השלושים. Sabotge של ביסטי בויז שעשה אותו דבר לסדרות פעולה מהסבנטיז. הקליפ של דאפט פאנק שאני תמיד שוכח איך קוראים לו (זה עם הכלב).
נו, ואף פעם לא התעלה על Cannonball
בכל מקרה, זה לא עושה אותו שונה בשום צורה מרומאנק או מונדינו או אקרלונד. סתם עוד אחד מהחבר'ה.
יאללה יאללה
הוא היה שם חם. במאי קליפים שקיבל הזמנה פתוחה לעבור הוליוודה ולעשות מה בראש שלו. אחד מהחבר'ה, כפי שכתבת, השאלה היא איזה חבר'ה בדיוק (רמז: החברות שלו עם פינצ'ר היא לא מהיום).
אבל זה קיבל יותר כבוד מ Cannonball
למה אתה מתממם? המסלול מוכר – קודם צילום סרטים צרים, אחר כך קליפ צנוע ללהקת אינדי נחשבת – אחר כך קליפים פחות צנועים ויותר נחשבים ופרסומות נחשבות – ואז סרט.
ותוך כדי כך התחברות עם האנשים הנכונים ויצירת תדמית כבחור המגניב והמוזר שעובד על עיתונאים (טוב, זה פחות מוכר).
מי מתמם?
ברור שהמסלול מוכר, אבל ההבחנה שלי היא שבמאי קליפים נחשב הוא עדיין *רק* במאי קליפים, והוא (בדרך כלל) לא יכול לקבל תקציבים גדולים לפרויקטים האישיים שלו *וגם* לסדר מימון לפרויקטים של כל החבר'ה שלו סתם מעצם היותו שוס גדול בעולם הקליפים.
מי מתמם?
בוא נפריד בין שני דברים. אני לא חושב שסופיה קופולה נעזרה בשמה של בעלה. השם של האבא, ועוד כמה עבודות צילום הספיקו.
אבל ספייק ג'ונז קיבל 13 מיליון דולר לסרט שלו בזכות הפרסומות (פינצ'ר ומייקל בי קיבלו יותר לסרט הראשון שלהם), וגם את תשומת הלב של האנשים המעורבים (למרות שחברים נכונים אף פעם לא הזיקו, וגם לא תדמית).
מי מתמם?
נו, ו-13 מיליון זה הרבה בשביל סרט עם לפחות שני כוכבים וכמה כמעט-כוכבים? סרט ממוצע של וודי אלן עולי פי שניים וחצי מזה, וזה עוד אחרי שאלן משלם שכר רעב לכוכבים שמופיעים בסרטים שלו.
אנחנו כנראה רבים מתוך הרגל
לג'ונז יש הרבה חברים, זה ידוע. הוא התפרסם ועשה לעצמו שם גם בזכות הקליפים והפרסומות שהוא עשה. ההצלחה שלו היא לא פחות פונקציה של השם שלו והחברים שלו, מאשר איכות הקליפים נטו (למרות שהם לא רעים).
ולא ש...
אני מסכים להגדרה התמוהה הזאת למונח "פופוליסט". אני חושב שהמילה שאתה מחפש היא "שלוקמייסטר".
סרטי גרישם
הפירמה – 158 מיליון
תיק שקנאי – בערך 130 מיליון
מוריד הגשם – 60 מיליון
הלקוח – כ 90 מיליון
אוי,
הסרט הזה, רדיו, פשוט אומר ' תסתכלו עליי! אני מועמד לאוסקר, אני משחק בנאדם עם פיגור!'. זה סרט שאני לא אוהב (בעתיד) בכלל.
כמו שחבר שלי פעם אמר לי, ואני לא מביע כאן את דעתי האישית מפני שלא ראיתי את הסרט הנ"ל:"'נפלאות התבונה' הוא סרט משעמם רצח, אבל זה סרט מדהים. הוא זכה באוסקרים'. תמצאו כאן את הסתירה.
סוף סוךף מגיע 'מת לצעוק3 ' שבטח יהיה הצלחה ענקית בקופות עם כל הכוכבים שמשתתפים בו, ואני מחכה לראות את זיו פניה המדהימים של אנג'לינה בסרט החדש. לפי הטריילר היא נראית שם יותר ממדהים וזה שווה קפיצה לקולנוע.
נקווה שעד שהוא יגיע לישראל ייגמרו המבחנים.
מה הסתירה?
זה סרט מדהים לאנשים שלא באים לקולנוע כדי ליהנות.
סקרנות משיעמום
לפני כמה ימים חיפשתי בימד"ב את הסרט עם מספר האיזכורים הכי גבוה של המלה fuck בכל ההטיות (לפעמים יש קצת זמן פנוי בעבודה). הכי הרבה שאני מצאתי היה ספרות זולה עם 271 ואחריו כלבי אשמורת עם 252.
אני בטוח שיש סרטים עם יותר אזכורים ממה שאני מצאתי (חשבתי שזה יהיה ' ג'יי וסיילנט בוב' אבל יש בו רק 228 איזכורים).
בטח כבר היה איזה פתיל על זה פעם אבל אנא, עיזרו לי.
נ.ב.
לא נראה כאילו קיל ביל הולך לעבור את ספרות זולה בתחרות פנימית בין הסרטים של קוונטין.
חבל.
או שלא, אני לא כל כך יודע מה אני מעדיף.
סקרנות משיעמום
בסרט Big Lebowsky מילת הF נאמרת על הטיותיה השונות 267 פעמים ונדמה לי שזה הסרט עם שיעור מילות F לדקה הגדול ביותר.
באיזו קטגוריה בימד''ב
מצוי המידע הזה?
אהם... טריוויה?
בדקת את זה לפי אורך הסרט?
מס' המילים לדקה?
אכן, לא חשבתי על זה
רק קראתי בימד"ב את סך כל הפעמים אבל לא מצאתי חישוב לדקת סרט.
אם אומרים שביג ליבובסקי הוא המנצח אז יופי, זה לא כל כך חשוב, סתם פיקנטריה.
אני שמח שמצאנו תשובה.
עוד מתחרים אפשריים
הכל על פי ימד"ב: ב'סאות' פארק' מוזכרת מילת ה-F ("יהודי?") 133 פעמים בלבד. מוזר. מצפיה בסרט חשבתי שיותר. ב'The Boondock Saints', המילה והטיותיה מופיעות 246 פעמים, שזה כבר ממש בליגה של הגדולים (והוא סרט קצר קצת יותר מ'ספרות' או 'ליבובסקי', כך שמבחינת מספר הפאקים לדקה הוא מציב תחרות עוד יותר קשה). לא קשה, כשיש לך דיאלוגים כמו הקטע השנון הבא:
עוד מתחרים אפשריים
דווקא נראה סרט לא רע. שמעת משהו עליו? אני לא זוכר שהוא הגיע לארץ.
קדושי בונדוק?
סרט מאוד נחמד, ואכן הוא לא הגיע לארץ. שקלנו ברצינות (בהמלצת קיפוד) להקרין אותו בקון, והוא נפסל רק עקב עודף אלימות.
כגיימר וכחתול,
אני לא מאמין שהמושג הזה קיים.
כשאני רודף אחרי החתול שלי בכל הבית
תוך כוונה לגרום לו נזק פיזי, אני דווקא מקבל את הרושם שהוא היה מעדיף להימנע מהאלימות הספציפית הזאת.
אין כזה דבר לרדוף אחרי חתול..
אבל לא משנה.. נניח לזה לבינתיים.
בטח שאפשר לרדוף אחרי חתול.
אולי רק התוצאות מוטלות בספק, אבל אם הרודף מיומן מספיק*, הוא יידע לדחוק את החתול לפינה ללא מוצא. ואם הוא מיומן מאוד, הוא גם יידע לתפוס את החתול שנדחק לפינה, בלי שהחתול יגרום לו נזק גדול מדי.
_____
* למשל, מישהו שמגדל חתול בבית, ויודע שהחתול מעדיף להתחבא במקום מסוים אחד, ולכן מבריח את החתול למקום המחבוא שלו ושם תופס אותו לאחר שנקט פעולות מתאימות כמו סגירת הדלת.
הרבה יותר פשוט לגרום לחתול לרדוף אחריך..
עם חוט קטן שקשור לנעל לדוגמה, או מכונית על שלט רחוק..
מה שיפה בחתולים
זה שהם מכירים את כל השיטות הנאלחות הללו שנועדו להסיח את דעתם. לחתולות שלי, לדוגמה, ברור מתי אני נחמדה אליהן, ומתי אני נחמדה רק כדי שאוכל לתפוס מישהי מהן ולהתעצבן עליה.
למעשה, ארלקינה ייעלה את ההליכים עד כדי כך שהיום היו לה יללות להדגשת אומללותה והמסכנות הכללית של מצבה, עוד לפני שגיליתי שהיא סחבה לי את הגרביים ועתה משספת אותן (מה שהוביל לכך שהתרגזתי נורא).
מה שיפה בחתולים
וואו.. חתולים מתקדמים.. החתול שלי בור ועם הארץ.. הוא קפץ פעם על קמין בוער (עם כל 4 הרגליים..).. מסכן.. הוא עשה חמישה סיבובים בסלון תוך כדי זריקת 4 הרגליים שלו לכל הכיוונים ואז זינק דרך החלון למרפסת הרטובה מהגשם..
דבר שעובד בצורה מושלמת
עד הרגע שאתה מנסה לנצל את זה כדי לקחת את החתול שלך לווטרינר.
חתולים, למי שחשב אחרת, יודעים טוב מאד מה הכוונות שלך, והם לא פראיירים של אף אחד. הם ייענו לטריקים הקטנים והמלוכלכים שלך רק אם אתה לא זומם באותו רגע לדחוס אותם לארגז קטן ולקחת אותם במסע האימים לחיסון השנתי.
לכלבה שלי יש מעיין דרך
לקרוא מה אני חושב.. בהתחלה חשבנו שהיא פשוט למדה את המילה "לרחוץ", אבל אח"כ, עם כל ההמנעות וכל הסתרת השמפו היא עדיין הייתה מתחפרת במלונה ומסרבת לצאת..
או, כמו שקוראים לזה אצלנו
http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1142759
היי!
הכלב שלי בדיוק ככה
רק שאנחנו צריכים להגיד" w-a-l-k-i-e-s". הוא אפילו למד, שאם אבא שלי קם ואומר "טוף…", זה אומר שלוקחים אותו לטיול.
אבל חוץ מזה, הוא הכלב הכי אידיוט בעולם
הסרט
אמנם לא הגיע לקולנוע בארץ, אבל הוא שודר בלווין כמה וכמה פעמים עם התרגום הקצת מוזר "הקדושים מבוסטון".
קדושי בונדוק?
לקח לי זמן אבל רק היום ראיתי את the boondock saints. סרט מצוין, הנאה גדולה, פסקול אירי מטריף (אני לא מאמין שכתבתי מטריף). בשיטוט בימד"ב אחרי הצפייה גיליתי שהתחילו להפיק סרט המשך עם כל החבר'ה חוץ מוויליאם דפו (שהפתיע לטובה בסרט), אושר גדול.
עוד מתחרים אפשריים
זכור לי איכשהו
שחיקוי הקוונטין "שני ימים באל.איי" הכיל את המילה בתדירות גבוהה יחסית. היה בסרט גם ציטוט אחד בלתי נשכח מפיו של דני איילו – שאיך לא, שכחתי את נוסחו המדויק, וקטונתי מלשחזרו – שהיווה תשובה ניצחת לתלונה על השימוש בפאק.
האתר שלי לאחר שיפוץ יסודי
"הייאו מיאזאקי – מדריך טיולים לחולמים" עבר מתיחת פנים רצינית (באדיבותו של אדם רימון, שגם גולש פה מדי פעם). אפשר להגיע אליו – בעיצוב מחודש בכתובת החדשה:
http://miyazaki.cheetah.no-ip.biz
לא כל החומר עבר דירה עדיין, אבל עובדים על זה. בינתיים, ישנם עדכונים בנוגע להוצאת הסרטים הבאים של מיאזאקי על גבי DVD ולסרט הבא שלו.
Shaolin Soccer - נובמבר ב-yes1
הסרט Shaolin Soccer שאת הטריילר שלו ראינו ביומולדת.קון, ישודר במסגרת חודש הקומדיות ביס1 בנובמבר.
הסרט ישודר ביום שישי ה-7/11 בשעה המאד נוחה 00:41 (הסרט ישודר במסגרת של שלוש קומדיות כדורגל ברצף: "משחק מכור", 21:30; "מייק באסט מנהל את אנגליה", 23:10 וכאמור Shaolin Soccer, אשר בלווין יקרא "כדורגל בסגנון שאולין").
מן הסתם יהיה שידור חוזר למחרת במהלך היום וכמובן אין ספור שידורים בחודשים הקרובים.
גם MST3K ישודר
נכון לעכשיו לא ידוע לי התאריך המדויק.
הסרט או פרקים מהסדרה?
הסרט שודר אינספור פעמים בערוץ 4, מה שלא הפריע לי לפספס אותו פעם אחר פעם.
הסרט. אני אשלח לך את הכל בדואל.
פינת ה-!?WTF חלק ראשון
זוהי, רבותי, תמונה ראשונה של קולין פארל בתפקיד אלכסנדר מוקדון. אנא עיינו בה, ושאלו את עצמכם: האם הייתי צועד לקרב בעקבות אדם כזה? או אולי הוא לא יודע שהחב'ה תקעו לו בראש בלילה שתי נוצות ומטאטא?
אוי לא...
הוא נראה כאילו הוא עוד שנייה מתחיל לעוף. או כמו באגס באני. וואו, הראש שלי מלא אסוציאציות כרגע.
אז זו הייתה הטקטיקה הצבאית של מוקדון..
לגרום לצבא האוייב לקרוס על הרצפה מרוב צחוק..
היסטרי....
הוא נראה כמו היצור הזה מהסרטונים של באגס באני.. נו.. כזה חייזר שחור עם עיניים גדולות ומטאטא על הראש.
נראה לי זאת אופנה חדשה בהוליווד, סרטים על אירועים היסטורים שלגיבורים יש מטאטא על הראש.
לדוגמא, בראד פיט ב'טרויה':
ובנוסף למטאטא הוא לובש חצאית קצרה ביותר… עצוב, פשוט עצוב…
רגע, גם קולין ילבש חצאית?
הדמות מאחוריו גם מופיעה בסרט?
כן, בתפקיד הענק.
(רק לי נראה שמשהו בפרספקטיבה של התמונה ההיא מוזר, שפיט נראה בה כמו גמד?)
(או שאולי הוא באמת גמד?)
marvin the martian הוא לא יצור!
ויש לי סיפור עצוב: היה לי מחזיק מפתחות של מרווין. מאוד אהבתי את מחזיק המפתחות הזה. יום אחד הרגשתי שצרור המפתחות שלי קל, משום מה. "היא בוודאי איבדה את מחזיק המפתחות" אתם חושבים לעצמיכם. הלוואי. גופו של מרווין ניתק מעל ראשו, והשאיר אותי עם הראש מחובר לצרור, והגוף? אלוהים יודע איפה. התרוצצתי ברחבי הבית וזעקתי he was decapitated, אבל זה לא עזר.
http://www.gargaro.com/marvin.html
ואילו אני תמיד רציתי בובת מארי אנטואנט.
ואז לקחתי חתול קטן.
קיפ!
מה יהיה?
איזה כוסית בראד!
אני רוצה שמלה כזאת בדיוק.
גם זה טרנד.
את יודעת, זה מתחיל באייליינר…
אצל בראד?
טרנד או תירוץ?
אחרי סצינת האמברייס בראיון עם הערפד…
ווי זמיר, יש גם אייליינר
אתמול בערב היה בגיא פינס ראיון עם קולינקוש והראו איזושהי מסיבת עיתונאים או משהו, ואז עיני קלטו את עיניו.
דגים יקרים, קולין פארל עם אייליינר (לי זה נראה יותר כמו עיפרון שחור).
ק. חייבת לרוץ לאוטובוס
מטאטאים! מטאטאים בכל מקום!
חשבתי שזאת מגפה מקומית, אבל מסתבר שזה אכן, טרנד! הזוועה! הזוועה!! מוצג נוסף שנחשף ממש בימים אלה: קלייב אוון ב'המלך ארתור' שאמור לצאת בדצמבר הבא.
http://www.empiremovies.com/movies/2004/king_arthur.shtml
מילא הטרויאנים או אלכסנדר, אבל המלך ארתור חבש אי פעם מטאטא על הראש? זה חדש לי. בכל מקרה, המטאטאים שלו ושל בראד נראים עדיין כמעט מכובדים בהשוואה לדבר הזה שיש לקולין פארל על הראש.
מה, לא ידעת שהמלך ארתור היה בעצם רומאי?
אלוהים, מה עשו ממנו. אבל עדיין במקום הראשון נמצא קולין פארל. מטאטא רגיל, ניחא, אבל למה מטאטא הנוצות משני הצדדים?
הנה, הסקר הבא: דרגו את המטאטאים הבאים על פי דרגת הדביליות.
לי הנוצות הזכירו את הסניץ'
(כששתי הכנפיים שלו פתוחות). רק היה צריך לצבוע אותן בזהב.
אבל מצאתי נקודת אור שתכפר על המטאטאים:
איאן גרופד (נניח שככה מאייתים את השם שלו) בתור לנסלוט. איזה כיף.
מטאטאים+חצאיות!
נתחיל את תצוגת החצאיות שלנו בחצאית קטנה ולבנה, הנועדה לאירועים מיוחדים מאוד.. כנראה שזאת החצאית הכי קצרה כרגע. קבלו את קולין פארל (בלי הדבר הזה על הראש):
אגב, שימו לב לבלונד.. אחחח הבלונד.
וכעת נעבור אל בראד פיט.
בראד מדגמן לנו בחושניות רבה את החצאית האופנתית החדשה שלו:
וכאן, בראד בחצאית יותר סולידית:
ולמה שרק בראד יהנה? גם אורלי ואריק באנה רוצים!
ואם תשימו לב, גם בתמונה של 'המלך ארתור' רואים את תחילתה של החצאית הסקסית של האיש שאין לי מושג מה שמו.
בנתיים נסתיימה התצוגה, ואני תוהה לי, איך הרגליים שלהם כל כך חלקות?!
לגבי התמונה הראשונה
אלה לא סימון וגרפונקל מאחורה?
אתה זוכר מה ארני אמר על היום הקשה בחייו?
רמז: זה קשור לשעווה ולקו הביקיני.
אתקן את שאלתי,
למה הרגליים שלהם כל כך חלקות?!
אותי, אישית זה מגעיל גברים חלקים מידי .
ואגב, ארני וסיפור קו הביקיני שלו הם מעבר למה שרציתי לדעת כפול.
מטאטאים+חצאיות!
אני חייב להגיד שבראד פיט, עם השיער הארוך והפלאפון נראה פשוט כמו זונה. איך אמרו פה? הכל התחיל באייליינר?
חוץ מזה, זה ידוע שהכל התחיל בחצאית של גיבסון.
אין רחמים?!
מילא קולה, אבל נהיה קריר ועברתי לתה. אך, הכוויות (כשאפסיק לצחוק זה בטח יכאב)…
פינת ה-!?WTF חלק ראשון
נראה לי שהם התבלבלו עם התחפושות של שר"ה. הקסדה פשוט נראית הרבה יותר מתאימה לקונספט של אוזניים מחודדות.
נו, עד כאן שחזור הסטורי.
אגב, השריון המוקדוני לא היה עשוי מברונזה?
פינת ה-!?WTF חלק שני
ה-DVD החדש של 'מלך האריות' מכיל את הסרט בשתי גירסאות: הגירסה החדשה וה"משופצת", והגירסה המקורית. בערך. כלומר, מסתבר שגם "הגירסה המקורית" היא לא ממש זהה לגירסה המקורית. נעשו בה כמה שינויים קטנים. אחד מהם הוא החלפת התמונה של כמה תנינים שמופיעים לכמה שניות בשיר
'Just can't wait to be king' (והאמת, לא נראו מי יודע מה גם במקור) לתנינים חדשים, מכוערים הרבה יותר ומצוירים ברשלנות. לא מדובר פה בשינויים עקרוניים כמו בגירסאות המשופצות של 'מלחמת הכוכבים' למשל, אלא רק בפרט שולי אחד, ועדיין נשאלת השאלה: למה, לעזאזל?! מה היה כל כך רע בתנינים המקוריים, שבדיסני הרגישו צורך להחליף אותם?! תיאוריות יתקבלו בברכה, כי לי אישית אין צל של מושג.
http://www.animationnation.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=006655;p=
ידעתי שמשהו מוזר בקטע הזה!
בכנות, לא רק שהתנינים החדשים יותר מכוערים (לא ידעתי שזה אפשרי), העיניים שלהם נראות כאילו צייר אותן ילד בגן חובה.
דבר אחד יאמר לזכות האנימטורים, הם ציירו תנינים ולא אליגטורים. רוב האמריקאים לא מודעים לכך שאין אליגטורים באפריקה. ההבדל העיקרי הוא שלתנינים יש פה יותר צר, כמו לאלה בגרסה המשופצרת. למרות שקשה לי לומר אם עשו את זה בכוונה בסרט שבו יש דובי נמלים באפריקה (ואני מדגיש, חובבי חיות, דובי נמלים ולא שנבובים).
עדיין, מה זה העיניים האלה?
חצי קנית בסטימצקי?
פשוט יש להם מבצע שמי שקונה את הדויד/וידאו של מלך האריות מקבל דויד/וידאו של סרט אחר של דיסני – מותך מבחר – בחינם. מחיר הסרט הוא 99.90 כך שבעצם קונים סרט בחמישים ש"ח (49.95 אם נדייק)
המבחר לא מלהיב וגם לא נשאר הרבה (אני יצאתי עם אטלנטיס) אבל אפשר ליפול בחנויות אחרות על הקיסר נפל על הראש, דינוזאור ואחרים. המבצע עד ה-30.10.
לא, קניתי בספריה
מה שלא מנע ממני לקנות עוד סרט דיסני (אליס בארץ הפלאות) שבוע לאחר מכן.
מה שמזכיר לי
שבאותה חנות של סטימצקי טרילוגיית אינדיאנה ג'ונס עולה 308 ש"ח (ניתן לחלק ל-3 תשלומים). אני מניח שיש מקומות זולים יותר אם כי יש לי בחנות ליד העבודה הנחה של 10-20 אחוז.
הכי מצחיק, הספריה נמצאת ממש מול סטימצקי
סרטים ב-10 ו-15 ש''ח
עלעול קל במקומוני העיר גילה לי על שני מבצעים של הקרנות זולות של סרטים – לא הכי חדשים – בקניוני עירי (אשדוד).
בקניון סי-מול, שם נמצא קולנוע "גלובוס" מציעים סרט ב-10 ש"ח בלבד. מתי? בימי רביעי ב-10:30 בבוקר. כמה נח.
29/10 תפוס אותי אם תוכל
5/11 הרדוף לבן
12/11 רווק פלוס ילד (ישודר ביס1 בשבוע הראשון של דצמבר)
19/11 החיים של דיוויד גייל
26/11 איך להפטר מבחור ב-10 ימים
ממול, קניון הסיטי מציע למבקרי ה"רב-חן" את הסרטים הבאים ב-15 ש"ח:
ימי ראשון ב-17:00
ב-2,16,30 בנובמבר
דברים יפים מלוכלכים.
ב-9, 23 בנובמבר
השעה ה-25
בימי רביעי ב-17:00
ב-5,19 בנובמבר
מוצאים את נימו (מדובב, ככל הנראה)
ב-12,26 בנובמבר
פוקימון לנצח (מדובב)
טרמפ מבצע סינמקס-רכבת-סטודנטים
של מכון וייצמן (למיטב ידיעתי).
היום חילקו לנו במכון את החוברות האלו עם לוחות הזמנים של הרכבת, בסופן יש קופון להנחה של 40% בהקרנות הסינמקס (אוורסט או מלך האריות) + 25% הנחה במזנון. (תקף עם הצגת תעודת סטודנט וכרטיס רכבת).
המבצע הזה בתוקף עד סוף פברואר 2004.
ולמה אני חושד שזה רק לתלמידי מכון וייצמן?
כי בצד האחר של הקופון יש איחולי שנת לימודים מוצלחת מועד הסטודנטים של המכון.
בכולופן, רק FYI
טרמפ מבצע PowerBook
לא רק זה גם PowerBookים ו-iBookים אפשר לקנות בזול אצלכם במכון.
כמה בזול?
מה יותר, מה פחות
אתה עדיין נחשב סטודנט?
במספרות השיער הבריטיות יש יוזמה חדשה:
במקום שהלקוחות יעלעלו במגזינים, מאפשרים להם לצפות בסרטים. ולמה זה שווה אזכור? כי הסרטים שמוקרנים/יוקרנו הם סרטים בריטיים בלבד, שבוחרת המועצה לסרטים בריטיים.
עכשיו תדמיינו את היוזמה הזו כשהיא מותאמת לישראל.
http://www.ananova.com/entertainment/story/sm_832611.html
מילא זה.. דמייני מה ילך בהודו..
הספר יצטרך לקרוא מגזינים עד שהסרט ייגמר סוף-סוף..
ואם זה יהיה בישראל
לא יקרה כלום. זה לא כאילו כולם פה לא רואים את אותם סרטי הבורקס כמה מאות פעמים
מצד שני, אולי מרוב ההצלחה עוד יעשו גבעת חלפון 2…
אוי.
פתאום נזכרתי בהשלכות אפשרויות נוספות:
ספרים מתלהבים יחשבו שזה מה-זה מגניב להקרין את 'ספר נשים' בלופ.
נורא נורא התאמצתי לא להזכיר את הסרט הזה,
כי קיוויתי שאם אף אחד לא יזכיר אותו, גם אף ספר לא ייזכר בו.
למה, למה היית חייבת להרוס?
כי אני עייפה נורא נורא,
וכי נרדמתי כבר במהלך כתיבת הדוחק"ו וזה מה שהעיר אותי.