לפחות ארבע פעמים בשבוע,
בשעה שבע וחצי בבוקר, אני
נוסע באוטובוס. לעתים
קרובות אני עייף מדי בשביל
לקרוא ספר (עוד פעם נשארתי
ער עד שלוש בלילה כדי לכתוב
דו"חקו), ואת זמן הנסיעה אני
מעביר בבהייה מהחלון. ובערך פעם בשבוע יוצא לי להשתאות על שלטי החוצות – אלה על העמודים, שעומדים בצידי הכביש – שאני עובר בדרך. תהרגו אותי, אני כנראה לא מבין כלום בפרסום – אבל השלטים האלה מבלבלים אותי כל פעם מחדש.
קחו בתור דוגמה, המובנה ביותר מאליה בזמן האחרון, את 'סקובי דו': השאלה הראשונה שקופצת לראש מיד עם המבט הראשון על הפוסטר היא מי לעזאזל בחר בגוון הירוק-קיא הזה, אבל היא מתגמדת ליד שאלת 200 מיליון הדולר. שלטי החוצות בכל הרחובות הכריזו: "200,000,000 דולר הכנסות בארה"ב!". זהו, כמובן, שקר בזוי – 'סקובי-דו' הכניס בארה"ב עד היום 151 מיליון דולר, ואין לו שום סיכוי אפילו להתקרב ל-200 מיליון. לא יפה לשקר, אבל יותר מזה – למה לשקר? הרי מי שעוקב אחרי דו"חות קופות בלתי מיוחדים (אלה אתם) יודע שהמספר הזה מצוץ מהאצבע, ולמי שלא, המספר '200 מיליון' ממילא לא יגיד כלום. באותה המידה היה אפשר לכתוב '20 מיליון', '2,000 מיליון' או '2 מיליון'. כולם סכומים שהייתי שמח אם היו לי.
אבל יותר מזה מבלבלות אותי המודעות של 'חן'. יותר ויותר אני מקבל את ההרגשה שבבחירת ועיצוב המודעות מושקעת אצלם אותה כמות עבודה כמו בבחירת שמות עבריים – כלומר, שואף לאפס. בחודשיים האחרונים הם הבריקו עם פוסטרים של 'לילו וסטיץ" שבהם נראה סטיץ' בפוזה הכי מפחידה שלו, חושף שיניים וציפורניים, ויצרו רושם של סרט אימה שבחיים לא הייתי לוקח אליו את הילדים; פוסטרים של 'היפה והחיה' שבהם לא נראו היפה ולא החיה; והפוסטרים של 'דו"ח מיוחד' לא מראים יותר מחצי-סהר של פניו של טום קרוז, בלי שום רמז שהוא למהות הסרט (אבל במקרה הזה זה באמת לא משנה הרבה, כי מי בכלל יילך לראות סרט שנקרא 'דו"ח מיוחד'?). השבוע נדהמתי שוב למראה המודעות של 'שלטון האש', הדומות להפליא לפרסומות לברגר-קינג, ומה שיותר מפליא, אין בהן דרקונים. בכלל. אפילו לא קטנים. אפילו לא רמז לדרקון. אפילו לא בטקסט. למי פונות המודעות האלה, לקהילית הפירומאנים בארץ? 'שלטון האש' הוא סרט אקשן על דרקונים. כל מי שיילך לראות אותו, יילך כדי לראות דרקונים. איך מקווים במחלקת השיווק של 'חן' שהקהל יקלוט את המסר שבסרט יש דרקונים בלי לספר לו שבסרט יש דרקונים, נשגב מבינתי.
הנסיון מלמד שבפוסטרים של 'Blue Crush', כשיגיע לארץ, יופיעו רק ים כחול ושמש, למרות שאין סרט שקל יותר לבחור לו מודעות: הסרט עוסק בקבוצת גולשות-גלים בחופי הוואי, לכן יש בו הרבה בחורות בביקיני (וזה אפילו קשור לעלילה), וכידוע, אין דבר שקל יותר למכור מבחורות בביקיני, חוץ מבחורות בביקיני גולשות גלים. חוץ מזה יש בסרט גם צילומים מרהיבים של גלישה, ואיזו עלילת סרט-ספורט נדושה, מן הסתם, והוא נכנס השבוע בארה"ב למקום השלישי עם 14 מיליון דולר, סכום סביר לימים אלה של סוף הקיץ – אבל מסרט עם נתוני פתיחה כל כך בולטים לעין, אפשר היה אולי לצפות ליותר. אלינו יגיע הסרט אי שם באמצע החורף, כשהרחצה בים תהיה אסורה ומסוכנת.
'XXX', שפוסטרים בכל גודל וצורה אפשרית שנושאים את הלוגו שלו מציפים את ארה"ב בימים אלה, מתנהל כבלוקבאסטר לכל דבר בשבוע השני שלו – כלומר, ירד ב-50%, והגיע ל-22 מיליון דולר. גם כאן מורגשת, אולי, טיפ-טיפה אכזבה. 'XXX' הוא להיט, כפי שציפו ממנו, זה כן, אבל להיט ענק – לא. 'סיינס', שנמצא השבוע במקום השני, מצליח הרבה יותר (ואם מישהו משיג במקרה עותק מהפוסטר הנהדר שלו, אני רוצה!).
במקום השישי נמצאת תופעת טבע בלתי מוסברת ושמה 'החתונה היוונית שלי'. הנתונים היבשים אומרים ש'החתונה' עשה השבוע 5.7 מיליון דולר, שהם עלייה של 82% מהכנסותיו בשבוע שעבר (שאותו בילה במקום השמיני). כל מי שמבין אפילו קצת באופן התנהלות טבלת שוברי הקופות האמריקאית יוכל לומר לכם שהכנסות של סרטים לא עולות. בטח שלא בשבוע ה-18 בבתי הקולנוע. ובטח שלא ב-80%. דברים כאלה פשוט לא קורים, אפילו אם הסרט המדובר הוא מוצלח כמו 'החתונה'. ובהתחשב בכך שהתחרות, עם סיומו של הקיץ, רק נחלשת, בעוד ש'החתונה' רק הולך ומתחזק, אלוהים יודע איפה העסק הזה ייגמר, או עד מתי הסרט עוד יישאר בעשיריה. זה עוד לא הסוף.
הבדיחה העצובה של השבוע נמצאת במקום העשירי: הסרט 'הרפתקאותיו של פלוטו נאש', בשבוע הראשון והאחרון שלו ברשימה. 'פלוטו נאש', קומדיה עתידנית בנוסח 'פיוצ'רמה', הוא סרט גרוע מאוד, ואת זה אני יכול לומר בבטחון בלי לראות אותו או אפילו לקרוא ביקורת אחת. כשמועד הפצתו של סרט נדחה שוב ושוב, זה סימן רע – ו'פלוטו נאש' נדחה במשך שנתיים. הסרט מוכן ושוכב על המדף מאז סוף שנת 2000. כשסרט בהשתתפות כוכב ענק מופץ דוקא בימים החלשים של סוף אוגוסט, זה סימן רע – וב'פלוטו' מככב אדי מרפי, מה שבדרך כלל מבטיח הכנסות גדולות בלי שום קשר לרמת הסרט. וכשהאולפן מחליט שלא להקרין את הסרט שלו למבקרים, זה סימן מאוד, מאוד רע – וזה בדיוק מה שקרה במקרה הזה. מעט הביקורות שהתפרסמו בכל זאת שחטו את הסרט ללא רחם (כמה לא מפתיע), ומה שיותר גרוע – אף אחד לא בא. הסרט עשה השבוע סכום עלוב של 2 מיליון דולר, והוא לא יצליח להשיג הרבה יותר לפני שיתפוגג. בהתחשב בכך שעלות הפקת הסרט עומדת כנראה על קרוב ל-100 מיליון דולר, יש לנו מתחרה חדש על תואר הסרט הכושל ביותר בכל הזמנים.
גם בשבוע הבא לא נראה סכומים גדולים מדי בקופות, כשאנחנו מתקרבים יותר ויותר לתקופת השפל של ספטמבר. הסרטים שינסו להשיג מה שיש: 'סימון', הסרט המסקרן שבו אל פאצ'ינו ממציא שחקנית וירטואלית; 'Serving Sara', קומדיה רומנטית עם מתיו פרי ואליזבת הארלי; ודרמת האיגרוף 'Undisputed'. השעה עכשיו 12:17. אולי אני אספיק אפילו שנת לילה נורמלית לפני שאני קם מחר.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים הולכים על גחלים.
ב ב ק ש ה !
מישהו מוכן להסביר לי במשפט וחצי על מה XXX מדבר?
___
העלמה עפרונית, כרגיל מתעכבת מאחור.
לא ראית את הטריילר?
דווקא מגניב. זה מדבר על מישהו (איזה פושע שרגיל לבצע פשעים ראוותניים) שמקבל הצעה שאין לסרב לה לבצע איזו משימת ביון, שמתפתחת למשהו שגדול עליו בכמה מספרים. נראה כמו גירסה חדשה לג'ימס בונד/משימה בלתי אפשרית (גירסת הקולנוע, איתן האנט סולו).
סרטי אקשן קיציים ראית?
ג'יימס בונד ראית?
עכשיו רק תוסיפי את וין דיזל וקיבלת את xXx.
אז מה אם לא ראיתי את הסרט ואין לי כמעט מושג על מה הוא? הטריילר שלו עשה לי אסוסיאציות לארמגדון האיום וזה לא נקודה לזכות הסרט. חוץ מזה, סוף-סוף יש לי הזדמנות לכתוב משהו נגד סרטי קיץ זבליים.
תודג!
____
העלמה עפרונית, כבר לא ממהרת לראות את הסרט.
אפשר לתאר את xXx בשלוש מילים.
לא תרצי ללכת לראות?
לא
בלו קראש זה לא הסרט
עם הגלים הכחולים המדהימים שמציפים (הא, הא) את הטריילר שלו מכל הכיוונים?
כי אם כן, אני מבינה למה זה לא בחורות בביקיני. אותי אישית בחורות בביקיני בפוסטרים מעצבנות. מילא למכור סקס, אבל למה לעזאזל למכור סקס שלא מעניין אותי? לעומת זאת, גלים כחולים ומרהיבים דווקא כן מעניינים אותי, אם רק אפשר להיפטר מהקטעים המשעממים עם הבחורות בביקיני באמצע.
אה, כן, זוכרים את הסקר לגבי ההפסקה? אז זה סרט שבו בהחלט לא נראה לי שאפשר לוותר על הפסקה. לא עם כל כך הרבה מים מסביב…
אררר... אבל אם זה סרט על בחורות
בביקיני?
עזוב אותך, קנאת ביקיני
מה יש? למה לזרוק ירקות? פעם אחת בחיים שלי אני מצודד במין המכוער, אבל זה כנראה לא יקרה שוב.
קנאת ביקיני?
לא, לא ממש. אמנם בצעירותי היתה בי מידה מסוימת של חיבה לביקיני ותשוקה כלשהי ללבוש את פריט הלבוש המוזר הזה (במשך תקופה קצרה מאד, שבאה בעקבות תקופה ממושכת משהו של רעב כבד ואכזרי, אכן לבשתי את פריט הלבוש הנ"ל, עד כמה שזה נשמע מוזר לכל מי שאי פעם ראה אותי).
בימינו אזלה התשוקה, או משהו, וביקיני נראה לי לא יותר מפריט לבוש תמוה. כנראה שאני סטרייטית מדי, או פמיניסטית מדי, או שונאת מדי בגדים לא נוחים, מכדי שזה ייראה לי מלהיב.
עקב כל זאת, גלי ים כחולים וגועשים בהחלט נראים לי כדבר מפתה יותר מאשר בחורות בביקיני. מה לעשות, דפקט מלידה…
אם זה מרגיע אותך
לי בכלל אין בגד-ים. והסיכוי שאני באמת אלך לסרט כי יש בו בחורות בביקני הוא מזערי עד מיקרוסקופי (הסיכוי, לא הביקיני). אני גם די בטוח שיש אולי 7 גברים (אם גיל 13 נחשב בעיניך גבר) בארץ שבאמת יוציאו את הכסף בשביל הביקני ולא הגלים.
לא, לא ממש מרגיע.
איכשהו, ביקיני נשמע יותר מרגיע מאשר "בכלל בלי בגד ים"…
אם זה מרגיע אותך
לא מבין. למה שמישהו יוציא כסף על ביקיני אם הוא גבר? זה סתם יקר לפיסת בד קטנה ולוחץ במקומות רגישים.
מילא פמיניסטית מדי.
סטרייטית מדי?
סטרייטית מכדי להתלהב
מביקיני שהיא רואה על מישהי אחרת. לפחות זה מה שאני חושבת שהיא התכוונה, אם כי זה לא ממש הגיוני בהקשר של המשפט, כי באותה מידה אפשר להגיד "אני סטרייטית מכדי להתלהב מבגדים, נעליים ותספורות".
לא, במקרה זה ההגדרה הנכונה
צריכה להיות "עצלנית מכדי להתלהב מבגדים, נעליים ותספורות".
בתור מישהי שמסתפרת אולי פעם בחצי שנה, וכבר שנה וחצי לפחות לא קנתה בגדים או נעליים, נראה לי שזו הגדרה מדויקת יותר. או אולי ההגדרה הנכונה היא "שלוכית"? המממממ…
(כן, טוב, זה סוד, ואל תגלו לאף אחד, אבל אני שונאת לקנות בגדים ונעליים. להסתפר זה דווקא בסדר, אבל אין לי כוח לזה.)
סקובי דו - 200 מיליון?
מממ…
צריך לדעתי לעשות חוק של
"אמת בפירסום", לא רק של מכונות כביסה, אוכל וכו', אלא גם קולנוע! מה אתם אומרים?
היה סרט כזה
אני לא זוכר בדיוק מה זה היה, משהו משונה, סרט על מוכר מכוניות שמצהיר שיש לו שלושה קילומטרים של מכוניות, או משהו, ואז מכריחים אותו לעשות טור של כל המכוניות שלו כדי לראות אם הוא משקר או לא.
ולגבי הפרסום של סקובי דו – מי שיש לו קצת כסף וזמן מיותרים, מוזמן לתבוע את "גלובוס גרופ" בעניין. בזמנו היתה למפעל הפיס פרסומת "השבוע זה שלך", והם נתבעו ע"י מישהו שאמר, "הבטחתם שזה שלי, תביאו הכסף!". השופט אומנם בעט אותו מבית המשפט, אבל הוא גם נזף במפעל הפיס על הפרסומת ה"מטעה", והיום הפרסומת שלהם היא "אולי הפעם זה שלך".
(אם כי אני משער שההגנה של "גלובוס גרופ", תהיה שהם התכוונו גם להכנסות ממרצ'נדייזינג וכל מיני שטויות כאלו).
הסרט עם המכוניות,
לא זוכרת איך קראו לו, אבל אני כן זוכרת שבעלת המגרש לא הצהירה את זה, אלא המתחרים שלה, שרצו להפיל לה את העסק, ערכו את קסטת הוידאו של הפרסומת שלה כדי שזה יישמע כאילו היא אומרת ככה.
אוי, פעם היה לי משעמם!
והנה, נמצאה האבדה:
http://www.sd455.com/movieusedcars.htm
אין לי כוונה לבזבז זמן
על תביעה נגד 'גלובוס', למרות שתביעה כזו מן הסתם תתקבל (זה לא עניין של "אולי". זה עניין מספרי פשוט. אם גלובוס חושבים ש-49 מיליון דולר הם הפרש זניח, שיביאו לי קצת). השקר הזה גם לא יגרום לשום נזק משמעותי. קשה לי להאמין שמישהו הלך לסרט על סמך זה שבמודעה נאמר "200 מיליון", ולא היה הולך אם היה כתוב שם "150 מיליון". הנזק היחיד שהמודעה הזאת גורמת הוא נזק תדמיתי לגלובוס. האמינות של גלובוס, בעיקר אחרי תופעת הריקודים הספונטניים בהקרנות 'אסקימו לימון', ממילא לא משהו, בלשון המעטה, ואם שקלתי לסלוח להם על המקרה ההוא – עכשיו זה כבר לא יקרה. מחלקת היחצ"נות של 'גלובוס' הם שקרנים. כבר אין סיכוי שאני, אישית, אאמין למילה אחת שהם אומרים. מצטער נורא, אבל זה המצב.
יש סיבה.
מישהו (נדמה לי שזה היה יאיר רווה) כתב באחד העיתונים על המצוקה של גלובוס הקיץ. בד"כ יוצא שהסרטים הגדולים מתחלקים באופן שווה בין 'גלובוס' לבין 'תיאטראות ישראל' (רב-חנים). השנה זה לא קרה: כל הבלוקבאסטרים הרציניים של הקיץ (ספיידרמן, לילו וסטיץ', המשובטים, אוסטין פאוורס ומיינוריטי ריפורט) נחתו ב'רב-חן' ולגלובוס לא נשאר כמעט כלום. ייתכן שזו הסיבה שהם מפמפמים בצורה כה חזרת בושה את 'סקובי-דו' שהוא האיכשהו-בלוקבאסטר היחיד שלהם.
זה אכן היה רוה
ובאמת זה כנראה ענין של מזל. ודוקא שניים מהלהיטים הגדולים של הקיץ היו, בנסיבות אחרות, יכולים להיות של 'גלובוס גרופ': מיינוריטי ריפורט וגולדממבר. הראשון הינו הפקה משותפת של ו והשני הינו של
ריפורט, מופץ בארה"ב ע"י ומחוצה לה ע"י
במידה וזה היה הפוך אז 'ג.ג.' היו מפיצים פה את המיינוריטי ריפורט (ואולי הם היו קוראים לו בשם אחר? מן הסתם 'איזה מין דו"ח מיוחד וקטלני…')
שייך לקונצרן AOL טיים וורנר. עכשיו הסרטים של מופצים ע"י סרטי נח, מעין חברת-בת/אחות של ג.ג. אלא שככל הנראה מפיצים את סרטיהם באופן עצמאי ולכן פורום פילם מחזיקים בזכויות שלהם.
וכך 'גלובוס גרופ' החמיצו שני להיטים.
ואני אומר – אחלה! תארו לכם לראות את מיינוריטי ריפורט באחד מאולמות הקולנוע של גלובוס? בררררר!
לגלובוס יש גם
בתי קולנוע מצוינים (והם גם זכו בסקר הרשת המועדפת). ובכל מקרה, המצב הזה שבו לרשת אחת יש את כל הלהיטים ולשניה אין כלום הוא לא טוב לאף אחד. בזןמ שגלובוס טוחנים את הסרטים שלהם במשך חודשים ומחפשים להיטים פוטנציאליים מתחת לאדמה, בחן מריצים את הסרטים בפאסט-פורוורד – לאף סרט אין זמן להשאר באולמות הטובים יותר משבוע, לפני שהוא צריך לפנות מקום לבלוקבאסטר הבא. דוגמה לאבסורד שנוצר: 'מלחמת הכוכבים' ירד כבר מהמסכים בחן, בעוד ש'מלך העקרבים' שעלה בגלובוס לפניו, *עדיין* מוקרן ברחבי הארץ. ולא, הוא לא להיט כל כך גדול. נדמה לי שיותר אנשים היו מעדיפים לראות את 'מלחמת' פעם שניה מאשר את 'מלך העקרבים' פעם ראשונה – אבל אולי זה רק אני.
היתרון במצב: בחיפושיהם הנואשים של גלובוס אחרי להיטים פוטנציאליים הם מצאו כמה סרטים שלא הוקרנו עדיין בארה"ב (או, בעצם, בשום מקום בעולם כמעט) ושבשום מצב אחר לא היו מוקרנים בארץ על מספר המסכים שקיבלו, ובמפתיע הסתבר שכמה מהם ממש טובים ('היי ריסק' ו'דוקטור סליפ').
באזור מגורי
יש בחירה בין גלובוס או רב-חן בלבד והקולנוע של רב-חן הוא עדיף בעיני (או אולי צריך לאמר: פחות גרוע?)
הרב-חן מרווח יותר, גדול יותר ומצוייד בדולבי דיגיטל (אמנם רק באולם הגדול)
ג.ג. קטן יותר, לא זכור לי שיש שם דולבי דיגיטל (זכור לי שלפני הסרט 'המומיה' הופיע סרטון האנימציה של 'דולבי' אולם כ'דולבי' לבד. ללא 'דיגיטל') וכמובן, פרסומות כאורך הגלות. (אם כי לאחרונה גם ברב-חן מפגיזים עם 20 דקות של פרסומות לפני)
באשר למצב שיש בארץ, אנחנו פחות או יותר במצב של דואופול, עם שני מפיצי ענק שהם גם הבעלים של האולמות ועוד כמה מפיצים קטנים (שחלקם אף הם בעלי אולמות) וזה באמת לא בריא.
טריילר ל-Spirirted Away
זה רשמי. באפל עלה לאקרנים טריילר אמריקאי ומדובב לסרטו החדש של מיאזאקי. נראה ממש טוב וחושף צד שונה של העלילה ממה שראיתי בטריילרים עד כה. ושאלה לרז – האם זהו הטריילר המקורי רק מדובב, או שמדובר בטריילר חדש לגמרי?
והלינקים (ישירים, ל):
גרסה גדולה (20.6M):
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/44809a036485db/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177be457c52aa3d245b51e90f96dd23695f66dce47/spirited_away_m480.mov
בינונית (9.31M):
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/44809a036485db/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177be457c52aa3d245b51e90f96dd23695f66dce47/spirited_away_m320.mov
וקטנה (5.1M):
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/44809a036485db/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177be457c52aa3d245b51e90f96dd23695f66dce47/spirited_away_m240.mov
עד כמה שהצלחתי להבחין,
מדובר בטריילר אמריקאי למהדרין. והוא לא רע בכלל. הדיבוב של צ'יהירו והאקו נשמע מצויין ומאחר ואלה הדמויות החשובות בסרט, יש סיבה לפתח ציפיות גבוהות.
ולעניינים אחרים:
קיפוד פרסם ב-"מה יהיה" של הסרט שבאוזן אפשר להשיג כבר את הסרט על דיסק. היבוא יפאני, אני מניח, מה שאומר בלי דיבוב (יש כתוביות תרגום באנגלית) והבעיה הגדולה יותר – שמעתי ביקורות לא טובות על איכות התמונה בדיסק הזה (גוון אדמדם של המסך). רוב הסיכויים (תקדים "מונונוקי") שאיכות התמונה בדיסק האמריקאי תהיה טובה יותר.
ובמקרה שעוד לא הדגשתי את זה מספיק, מדובר בסרט ענק, מדהים, גאוני, מושלם. אם יש קצת צדק בעולם, אם דיסני ישווקו אותו לחברי האקדמיה, אם לחברי האקדמיה יש עיניים בראש, הוא ייקח השנה את האוסקר בקטגוריית סרט האנימציה. אבל מאחר ולא נראה שאף אחד מהקריטריונים הנ"ל עומד להתממש, "לילו וסטיץ"' כנראה יקח אותו בכל זאת…
אה, ושכחתי לגמרי...
לסרט יש גם אתר אמריקאי רשמי:
http://www.spiritedaway.net/
שמכיל דווקא את אחד מהטריילרים היפאנים, משום מה. העיצוב ספרטני מאוד, האתר מחייב פלאש, אבל מי שיתגבר על החסרונות הנ"ל יכול למצוא בו דברים מגניבים כמו סקיצות וסטורי-בורד.
העובדה שblue crash, נחל
כישלון יחסי לא מאוד מפתיעה אותי. הוא, בניגוד לסרטים דוגמת 'xXx' או 'סיינס' לא שווק באופן מסיבי כול כך (לפי מה שהבנתי וראיתי), וגם לא מתהדר בשמות הוליוודים גדולים (אבל כפי שהבין אדי מרפי על בשרו, זה לא הכול בחיים). חוצמזה, אני בטוח שלאמריקאים לא באמת משעמם בחיים, בחורות אמריקאיות כוסיות ו*הרבה* מהן, הם יכולים לראות גם בחוף הקרוב למגוריהם.
שמו הנכון של הסרט הוא blue crush
'Blue Crush' לא נכשל.
הוא מעולם לא היה סרט בפרופיל גבוה מדי, והוא עמד, פחות או יותר, בציפיות. היו (אני, למשל) שחשבו שהוא עשוי להיות להיט מפתיע, אבל העובדה שהוא בסופו של דבר לא הפתיע אינה מפתיעה.
(אגב: חוף הים הקרוב למקום מגוריהם של אמריקנים רבים נמצא במרחק של כ-2000 ק"מ).
איך זה סותר את מה שהוא אמר?
עדיין הם יכולים לראות אמריקאיות כוסיות בחוף הים הקרוב למקום מגוריהם.
אגב, למיטב ידיעתי, ממש כמו בארץ, הם יכולים לראות שם גם אמריקאיות זקנות ומכוערות, וגם אמריקאים זקנים ומכוערים, וגם אמריקאים צעירים ויאמים. אבל מי סופר.
(חוץ מבקליפורניה. שמעתי ששם זה אקס-טריטוריה. זה למה אני בחיים לא אלך לשם – לא יתנו לי להכנס.)
אני חושב שאת רוב הזקנים
הם שולחים לפלורידה יחד עם תלמידי קולג'. בקליפורניה, כידוע, כולם יפים ועשירים. אני יודע כי זה היה בטלוויזיה וכל מה שיש בטלוויזיה הוא אמיתי, נכון?
מה לא? מה לא?!
המציג אינו רופא וגם החלוק בכלל לא מתאים. שמנו אותו כי דודי בלסר יקר מדי.
אז זהו, נמסר לי ממקורות
יודעי דבר שקליפורניה זה המקום היחיד שבו הכל בול כמו בסרטים.
מה שמוכיח
התרגיל הגדול ביותר שקליפורניה עשתה היה לשכנע אנשים שהיא לא קיימת.
אותו דבר גם לגבי פומפי. אנשים למעשה עוד קונים את הקטע הזה עם ההר-געש. הכל מזימה בשביל להרחיק תיירים לא "מתאימים".
''האימפריה מעולם לא מתה!''
היא רק עברה דירה.
ותודה לפק"ד השולת
(כן, הוא יותר מושלם מג'וש הארטנט. כאילו דה.)
תהיתי לי:
בעקבות הלינק הזה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2073433,00.html (משאל ותחרות לאתרים הבלתי מסחריים המצטיינים בקטגוריות שונות) עלו בי מספר תהיות:
א. הם מתייחסים לכמות או לאיכות? כלומר, אם הרבה אנשים שולחים לינק לאתר כלשהו (*שיעול*פישאיי*שיעול*) – האם הוא ייכנס מהיותו פופולארי, או שעליו בכל זאת לעמוד בסטנדרטים של צוות השופטים?
ב. בשביל הקטע – אתם חושבים שהאתר של הנערה של הפויקלותרמית יהיה קביל מבחינתם כ"אתר מעריצים"?
תהיה משלי
האם עין הדג יחשב אתר מסחרי בגלל הקישורים לאמזון? ("אתרים שכוללים רכיבים מסחריים מובהקים כמו קישורים לרכישת מוצרים יפסלו מהשתתפות בתחרות")?
אני חושב
שמדובר על מוצרים של האתר עצמו, ולא קישורים לאתרים אחרים שמרוויחים את הכסף (ואני חושב שמעט העמלה שהדג מקבל על הקישור לא נחשבת "כוונת רווח")
למה?
אבל xxx זה סרט כל כך גרוע…
מאיפה לך?
אדי מרפי, כוכב
אדי מרפי הוא כוכב בקנה מידה של "אני מקבל מליונים, ויש לי דרישות מוזרות" אבל אם אני לא טועה, השם שלו ידוע בהוליווד כאחד שאי אפשר לדעת אם הסרט בכיכובו יהיה הצלחה מסחררת או כשלון מהדהד. בקיצור כאב ראש, והימור לא קטן.
הנה הדף שלו:
http://us.imdb.com/Name?Murphy,+Eddie
מאז 1998 (ד"ר דוליטל) ו- 1996 (הפרופסור המשוגע), כל מה שהוא עושה זה המשכונים, דיבובים לדיסני, וסרטים לא ידועים.
הסרט metro היה כשלון מוחץ ואדי מרפי כבר נכנס אז לרשימה השחורה של שחקנים שסרט בכיכובם הוא נוסחה בטוחה לכשלון מסחרי. אולם אז הוא הצליח לעשות מיני-קאמבק (holy man שהיה הצלחה מפתיעה, ו"דוליטל").
זה עדיין לא אומר שהוא מושך קהל בטוח כמו, נאמר, טום קרוז. היום הוא נחשב כשחקן עם עליות ונפילות. והנה באה עוד נפילה.
ה-ל-לו-יה
סוף סוף סיימתי באופן רשמי לערוך את רשימת 100 הסרטים האהובים עלי. מתוך נקודת הנחה שזה באמת לא מעניין אף-אחד חוץ ממני, אני אתן לכם רק את עשרת הגדולים. נא להיזהר עם העגבניות הרקובות.
10.לאון
9. דג ושמו וונדה
8. שניים-עשר הקופים
7. האחים בלוז
6. בני וג'ון
5. מאטריקס
4. ספרות זולה
3. החוש השישי
2. מועדון קרב
1. הנסיכה הקסומה
מישהו רוצה את הרשימה המלאה? היא שערורייתית.
דג ושמו וונדה?
אי שם, בכיתה ז', התחלתי לראות את הסרט במסיבת פיג'מות שהיא, וחשבתי שאני עומדת לבכות מרוב שעמום…
אבל אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותו סרט? כי הדג ושמו וונדה שאני ראיתי הוא משהו ספק קומדיה ספק סרט אקשן, שהומור פיזי יכול לתאר אותו באופן די קולע.
אקשן? לא נראה לי
דג ושמו וונדה הוא סרט קומי "קצת" מופרע מסוף שנות השמונים עם קווין קליין, ג'יימי לי קרטיס, ג'ון קליז ומייקל פאלין. זהו זה עשו עליו פעם פארודיה (דג ושמו זכריה). הסרט הוא בעיקרון על שני שודדים אמריקנים באנגליה שמנסים לסייע לשותפם לצאת זכאי במשפט ע"י פיתוי הסנגור וכן, יש שם דג שנקרא וונדה.
חוץ מזה, למה ציפית? ורטיגו? יש ברשימה המלאה סרטים הרבה יותר גרועים שפשוט דורשים מכות (אבל מה אכפת לי? אני נהנתי מהם). בין השאר נמצאים צעקה, טוויסטר, לפגוש את ג'ו בלאק ושני סרטים ישראלים. להפתעתי לא הצלחתי להעיף אף אחד מהם מהרשימה והם התעקשו להאחז בקצה התחתון של המאיה.
וונדה הוא סרט דיי גאוני
(בכל זאת, ג'ון קליז כתב)
אך דבר אחר משך את תשומת ליבי: לפגוש את ג'ו בלאק?! !עגבניה!
דווקא חיבבתי את לפגוש
את לפגוש ג'ו בלאק. סרט חביב. לא גאוני, אבל חביב.
ודג ושמו וונדה זה אכן הסרט שאני ראיתי. זה מטופש ולא מצחיק עד כדי שעמום.
מצד שני – ראיתי אותו בסביבות ארבע בלילה, ורק את החצי שעה הראשונה, ככה שמה שאני אומרת עכשיו זה לא בדיוק תורה מסיני.
אה, נו בטח.
אם לא ראית את Kkkkkken is ccccccoming to kkkkkkill me, לא ראית את וונדה. תתקני את זה כאן ועכשיו, באחד השידורים החוזרים שיש בכבלים.
למשל
היום בלילה בשעה חמישה לשתיים בערוץ MGM.
מצטער
התחייבתי להכניס רק סרטים שראיתי מתחילתם ועד סופם, מה שפוסל את טרילוגיית הסנדק, מלחמת הכוכבים לפרקיה, אינדיאנה ג'ונס (חוץ מהתיבה), התפוז המכני, פארגו ועוד איזה מיליון סרטים. נשאר מקום.
דג ושמו וונדה? (כה''ב)
ראיתי אותו לפני כמה שנים, ואני כל פעם כמעט נחנקת מחדש כשאני חושבת על הקטע עם האגס והצ'יפסים (והמבין יבין [אלא אם כן טעיתי בפרי, או בצ'יפסים]).
חוץ מזה, אני לא ממש זוכרת איך היה הסרט.
במסגרת המבצע
"יס מאזינה לגולשי הדג"
היום בערוץ MGM בשעה 1:55 בלילה הסרט "דג ושמו וונדה"
(זה יוצא ערוץ 009 לדעתי)
אאל''ט זה היה תפוח
ואני תמיד פונה לדגים שלי באקווריום ב-
ועכשיו – לשיר את זה :-)
(כמו שניתן להבין, וונדה נמצא במקום גבוה מאוד ברשימת הסרטים האהובים עלי).
וולארה אואו...
אני צוחק בכל פעם שאני חושב על הקטע הזה. שלא לדבר על משחקי כדורגל איטלקיים.
הרשימה שלי....
הערה [1]: בניגוד מוחלט לפינגווין, במקרה שלי יש סיכוי שיסקלו אותי על רצינות יתר. מצד שני, גם כאן לא מככבים סרטי חובה לשנה א' בתולדות הקולנוע (כי לא ראיתי את רובם).
הערה [2]: בניגוד לפינגווין, עדיין לא היה לי זמן וכוח לדרג את 100 הגדולים, ולכן דרגתי רק 10.
הערה [3]: כמי שמתייחס בחרדת קודש לדירוגים למיניהם, איני נוהג להכניס לעשירייה הפותחת סרטים שראיתי רק פעם אחת, אלא רק כאלה שראיתי פעמיים ויותר. הסיבה היא ניסיון מר עם סרטים שבצפייה ראשונה נראים קלאסיקות ובצפייה שניה מאכזבים. כתוצאה מכך לא נכנסו לרשימה מספר סרטים שהיו עשויים להיכנס, כגון 'רקוויאם לחלום' ו'דבר אליה'.
והנה, בלי עוד ברברת, הרשימה (בסוגריים הבמאי):
10. כתוב בעור (פיטר גרינוויי)
9. מועדון קרב (דיוויד פינצ'ר)
8. הכל אודות אימא (אלמודובר)
7. Dead Poet's Society ["ללכת שבי אחריו"] (פיטר וויר)
6. התפוז המכני (קובריק)
5. יצורים שמיימיים (פיטר ג'קסון)
4. אושר (טוד סולונדז)
3. הפסנתר (ג'יין קמפיון)
2. ירח מר (פולנסקי)
1. לשבור את הגלים (פון טרייר)
הערה [4]: מעניין, שמתי לב שיש לי משהו עם במאים בעלי השם 'פיטר'.
הרשימה שלי....
10.ספרות זולה.
9.הסנדק (1+2).
8.כלבי אשמורת.
7.ריו בראבו.
6.הגשר על נהר קוואי.
5.בלתי נסלח.
4.אפוקליפסה עכשיו.
3.פנטסיה.
2.מועדון קרב.
1.קזבלנקה.
המממ...
מועדון קרב בעשרת הגדולים בשלוש רשימות שונות. הממ…
אגב, Hound, מהרשימה שלך יש שני סרטים שנמצאים אצלי במאה הגדולים, אבל לא בעשירייה הפותחת. פנטסיה (מקום 76) וכלבי אשמורת (מקום 66).
העובדה המצערת
שבאף אחת משלוש הרשימות לא מופיע "חומות של תקווה" במיקום גבוה , היא פשוט בלתי נסלחת.
כבודו יכול תמיד
להסתכל על הרשימה של ימד"ב. שם 'חומות' (ובשמו המקורי 'גאולת כלא שושנק') נמצא, אאל"ט במקום הראשון או השני. אני אישית זוכר אותו כסרט טוב, בעל מספר סצנות מרשימות, אך לא כמשהו שנחרת בזכרוני באופן בלתי-הפיך.
קינג שולת!!!
סרט טוב יותר בז'אנר דרמות בתי-הסוהר הוא "גרין מייל".
דרך אגב הנה הרשימה שלי:
10 סליפרס / בארי לוינסון.
9 מלכודת לפרקליט / טיילור האקפורד.
8 ארוחה עירומה / קרוננברג.
7 ראיון עם הערפד / ניל ג'ורדן.
6 עינים עצומות לרווחה / קיובריק.
5 זה / טומי-לי וולאס.
4 גרין מייל /פרנק דרבונט.
3 מלאכים בשמי ברלין / ונדרס.
2 נרדפי החוק / ג'ים ג'רמוש.
1 קן הקוקיה / מילוש פורמן.
ואיפה מועדון קרב?
חוק 26: אסור לשאול על מ''ק
99 החוש השישי.
87 בחזרה לעתיד.
26 מטריקס.
16 מועדון קרב.
15 אקזיסטנZ.
14 ניחוח אישה.
13 בריאן כוכב עליון.
12 קו הדממה FLATLINE .
11 שחק אותה סם.
פלאטליינרס? אקזיסטנז?
מעל מטריקס ובחזרה לעתיד?
בטח יש בהם יותר ממה שאני ראיתי.
פלאטליינרס? אקזיסטנז?
מעל מטריקס זה סתם במקרה מחוסר החלטיות רגעי אבל אקזיס' יותר איכותי, הגותי ומגרה מוחית ואפילו מינית מ"בחזרה ל…"
לגרות את המוח סתם זה לא חכמה.
לזרוק כמה דמויות לתוך סיפור מסובך ופרובוקטיבי שאין בו בעצם שום הגיון עקבי או פתרון, זה סתם פורנוגרפיה של המוח. לטעמי 'בחזרה לעתיד' איכותי יותר מ'אקזיסטנז' מכל בחינה כמעט.
חלום הדג הרטוב שלי...
שיהיה סקר "סרט היצור/ים זורע/י ההרס האהוב עליך":
1 גודזילה.
2 קינג קונג.
3 גרמלינס.
4 טרמינטור.
5 ארכנופוביה.
6 מלתעות.
7 פארק היורה.
8 הציפורים.
9 שלטון האש.
10 פנקנשטיין.
11 מין מסוכן.
12 בין BEAN.
הייתי מצביע לגרמלינס
אני מעדיף הומור ומקוריות על פני אפקטים מרשימים. על ה.
הצעות לסקרים
נא לשלוח אלינו למייל (ואנחנו עשויים אפילו להשתמש בהן).
גם ברשימה שלי
אקזיסטנס מעל מאטריקס. ומאחר שהם עוסקים בנושאים דומים אפילו יש מקום להשוואה.
פלאטליינרס היה סרט ענק.
לפחות ב3 פעמים שראיתי אותו. פעם אחרונה לפני 4 שנים. הקלטתי אותו לאחרונה ולא יצא לי לצפות בו שוב , אבל אני בספק אם דעתי השתנתה.
ולגבי הקלטת סרטים קלאסיים (ומבחינתי הוא כזה) למה לא משדרים יותר את 'מועדון ארוחת הבוקר'? כבר שנים שאני רוצה להקליט אותו.
איפה חומות של תקווה?
(ל"ת)
אצלי זה דווקא ב20 הגדולים:
20. חמים וטעים.
19. הבריחה הגדולה.
18. העוקץ.
17. כותרת ראשית (גירסת שנות ה70).
16. 12 המושבעים.
15. שיר אשיר בגשם.
14. מעתה ועד עולם.
13. זליג.
12. חומות של תקווה.
11. 2001 אודיסיאה בחלל.
עוד כמה סרטים
שהופיעו פה ברשימות של אנשים שונים ונמצאים אצלי בין 90 הנמוכים (אף על פי שמיקומם אינו מעיד דווקא על איכותם, אלא על ההנאה שלי מהם):
חמים וטעים (מקום 100), בחזרה לעתיד (מקום 61),
2001-אודיסאה בחלל (מקום 59), ראיון עם ערפד (מקום 31). פלזנטוויל ששודר היום (אבל לא הוזכר עדיין) במקום 23.
טים ברטון הוא הבמאי שיש לו הכי הרבה סרטים ברשימה-יש לו 5 סרטים: אד ווד (מקום 83), באטמן (מקום 73), באטמן חוזר (מקום 53), המספריים של אדוארד (מקום 32) וביטלג'וס (מקום 17).
מבחינה סטטיסטית, קווין סמית' הוא הבמאי המצליח ביותר ברשימה, מופיעים בה 4 מחמשת סרטיו המסחריים עד כה: עכברי קניון (מקום 96), פקידים בלבד (מקום 78), דוגמה (מקום 29) וצ'ייסינג איימי (מקום 26).
כל הכבוד לך.
לי יש רק רשימה של 20 סרטים שאני רואה בהם יצירות מופת.
מעבר לזה – אולי רק בודדים. (כמו "מי ירה בפסנתרן" של פרנסואה טריפו – הסרט הלא אמריקאי היחיד שאני רואה בו יצירת מופת.)
עוד טיפה סטטיסטיקה
הסרט הישן ביותר ברשימה הוא מרק ברווז (מקום 44) משנת 1933.
הסרט החדש ביותר הוא (מה לעשות) ספיידרמן (מקום 80) הנציג היחיד של שנת 2002.
בראד פיט מופיע בשלושה סרטים מעשרים הגדולים: שבעה חטאים (מקום 12), שניים-עשר הקופים (מקום 8) ומועדון קרב (מקום 2).
ברוס וויליס מופיע בשלושה סרטים מעשרת הגדולים: שניים-עשר הקופים (מקום 8), ספרות זולה (מקום 4) והחוש השישי (מקום 3).
עוד מישהו חושב שכל זה
עתיד להמחק?
לא
אבל מישהו חושב שיש כמה אנשים אם הרבה יותר מדי זמן פנוי. וגם אובססיה שכזו- אני לא מצליח להחליט אם אני אוהב את חנולת קטנה ומטריפה יותר מאשר את בחזרה לעתיד, והם מדרגים מאה סרטים…
רק כדי לעצבן אותך
חנות קטנה ומטריפה מקום 86, בחזרה לעתיד מקום 61.
''אל תאבד את הראש''
היא אמרה למק'לאוד לפני הקרב המכריע. איך שכחתי את "איש הנצח"? תתייבשו לכם, דגים! שלא הזכרתם לי. הוא נמצא אצלי בעשירייה (למרות שלא רשמתי אותו). בקשר לזליג המצויין שהוזכר מעלה, אני מעדיף את דני רוז. הקפיצה הגדולה, לטעמי יותר מהבריחה. מעתה ועד עולם גם גדול. גם קראש של קרוננברג. את ביטלג'וס וגרמלינס 1+2 חרשתי בעבר ו… אין לזה סוף. אתמול כמעט לא ישנתי מרוב דירוגי סרטים שרצו לי בראש. רק בצהריים כשהלכתי ל"נוסחה לרצח" הצלחתי להפסיק את הדירוג הממאיר הזה. אבל ב"איש ההרס" בולוק התמוססה מול השרירן נטול המוח שלצידה, מה שנראה יותר הולם אותה מאשר הגבריות ב"נוסחה" (הערה זו מופנית ל Boojie).
קודם כל, לא.
אנחנו בדו"חקו, ולכן דיונים על קולנוע בכלל הם מעניינים למדי.
למעשה, הייתי שמח אם עוד גולשים היו מצטרפים למיזם וחולקים אתנו את העשירייה הראשונה שלהם. זה נכון שדירוג מאה סרטים (שלא לדבר על עריכת סטטיסטיקות עליהם) מעיד על הרבה זמן פנוי ואולי על נוירוזה קלה, אבל אני מניח שלכל אחד מאתנו יש מספר סרטים שהוא רואה אותם כיצירות מופת אמיתיות. לא מתאים לכם המספר השרירותי של 'עשרת הגדולים'? ספרו לנו מי שבעת הגדולים שלכם. או ששת. או אחד עשר.
כאילו שאני מסוגלת
לבנות ככה עשרה גדולים. הרי זה משתנה כל הזמן.
מה שבטוח – קבארט שם. וכאן אני רוצה לפצוח בקמפיין: יאולצו הדג והג'ירפה לראות את קבארט. הפעילו לחץ, אנשים. יש דברים שאסור להשאיר אותם ככה.
אם תכתבי לנו ביקורת
אז "נאלץ" לראות אותו, כדי שנוכל לערוך אותה.
חראם עליכם.
אנשים נחמדים שכמוכם, לא הספיקה לכם פעם אחת?
מיזם אחר
ואני הייתי שמח אם עוד גולשים היו משתפים אותנו בהסברים מנומקים על הסיבות, המניעים והדחפים שמביאים אותם לערוך דירוגים, של סרטים או של פזמונים או של ציצים, לא חשוב.
דרגוּני דרֹג אם זה לא שווה עיון.
תראה, נונין
כמו שבוג'י אמרה, צריך המון זמן פנוי כדי לעשות רשימה כזאת. מה שכן, אני יכול להגיד לך איזה סרטים ייכנסו אצלי גבוה לרשימה, אבל עדיין לא לעשות דירוג מלא שלהם:
מטריקס, בגלל החדשנות, האפקטים והלוק.
האלמנט החמישי, כנ"ל, אבל גם בגלל העריכה והקצב.
ממנטו, בגלל הקונספט הגאוני.
רקוויאם לחלום, בגלל ה"וואו".
מיינוריטי ריפורט, כנ"ל.
הנסיכה הקסומה, בגלל הפשטות.
הסיפור שאינו נגמר, בגלל הנוסטלגיה.
המבוך, כנ"ל.
חנות קטנה ומטריפה, בגלל השירים, הטירוף וההומור.
12 קופים, בגלל הגאונות.
ביטל ג'וס, בגלל מייקל קיטון, אבל לא רק.
יש גם סרטים ברשימה המאולתרת הזאת, שאנשים רבים יחשבו שהחלקתי על השכל או משהו, למשל קיוב, שלמרות כמה דברים שאפשר להגיד בגנותו, הוא השאיר אותי בפה פעור למשך כמה וכמה ימים (טוב, לא באמת). או אפילו סרט כמו "הארי פוטר ואבן החכמים" שבעיני היה סרט מצויין, לא פחות.
אני מניח ששכחתי עוד כמה סרטים ובכל מקרה, הרשימה הזאת לא ממוספרת. אולי, כשיהיה לי זמן, אני אחליט לדרג כמו שצריך. ובכל מקרה, למי שכבר עשה את זה, מאיפה מתחילים? איך עושים את הדירוג הזה? נכנסים לתנ"ך? מתחילים לזרוק שמות של סרטים? איך?
הדרך לעשות את זה
להשתמש באופצית MyMovies של התנ"ך. להצביע לכל הסרטים שראית. תתחיל מה- Top 250. אח"כ תעבור על במאים/שחקנים שאתה מעריך (ניתן למיין את הסרטים שלהם לפי votes ואז לעשות ballot). אחרי שאתה מצביע לכמות גדולה של סרטים, התבונן ברשימה של הסרטים בעלי דרוג 10 (ואולי גם 9 אם אין מספיק עשיריות) ומיין אותה לפי עדיפות.
לאורך זמן ניתן להכנס ולהצביע לכל סרט שאתה נזכר בו.
דבר אחד חשוב
אם ראית סרט חדש ומאוד התלהבת ממנו, חכה כמה ימים ואפילו שבועות לפני שתשקול להכניס אותו לרשימה. רושם ראשוני יכול להיות מטעה והכי גרוע: הוא נתון לשינויים במהירות מדהימה.
ובקיצור:
"אפקט שרק".
ראיתי ונהניתי
דווקא נשמע מצוין. אני לא לחוץ על דירוגים בכלל (לא של סרטים, לא של ספרים ולא של ציצים, למרות שהשלישי של אקסנטריקה גאלאמביס ממש עושה לי את זה). נחמד לשמוע דעות אחרות לגבי מהם הסרטים הטובים באמת. אם וכאשר יהיה לי זמן (ואם זה מעניין מישהו) אתן מחדש את רשימת העשירייה שלי עם הסברים למה נבחר כל סרט.
דירוג
זה כמו לשאול "את מי אתה אוהב יותר – את אמא או את אבא"?
את לונג ג'ון
נוירוזה *קלה*?
אתה עוד לא מכיר אותי.
הרבה זמן פנוי אין.
ולכן אתלה כאן רשימה לא ממש מסודרת.
הרשימה כוללת סרטים אותם אני נהנה לראות שוב ושוב, לאו דווקא סרטים שאני מחשיב איכותיים:
הנסיכה הקסומה
טרילוגית חזרה לעתיד
טרילוגית מלחמות הכוכבים הראשונה (כלומר 4,5,6)
אינדי – שודדי התיבה ומסע הצלב
דג ושמו וונדה
מונטי פייתון והגביע הקדוש
פנטסיה
ד"ר סטריינג'לאב
ספייסבולז
(הייתי מכניס גם את גאלאקסי קווסט, אלמלא נחשפתי למנת יתר בכמה שבועות האחרונים).
דוגמה
כל מיני סרטי דיסני (כגון מולאן, אלאדין, בת הים, סטיץ' וכו'. לא כולם ואלו שכן לא כולם באותה רמה).
הקש בעץ
מת לחיות 1 & 3
טוב, בטח יש עוד אבל זה לבינתיים
שימו לב לשני אלמנטים שכל אחד מהם משותף לחלק ניכר מן הסרטים ברשימה וחלק ניכר מהסרטים מתאימים לשני האלמנטים: מד"ב וקומדיה.
יוצאי הדופן היחידים הם סרטי דיסני ומת לחיות (אבל למרות שהם לא מוגדרים כקומדיות, הם מלאי הומור ובדיסני גם מדבפ).
רשימה, לא ממש מסודרת,
של הסרטים שקופצים לי בראש כרגע:
יום במירוצים (האחים מרקס)
הדיקטטור הגדול (צ'פלין)
ד"ר סטריינג'לאב
אפוקליפסה עכשיו (גרסת הבמאי)
בראיין כוכב עליון
בעל זבוב (תחילת שנות התשעים. אז גם ראיתי אותו, ומאז אני מפחד לעשות את זה שוב)
ביג לייבובסקי
אחי, איפה אתה
החומה
שר הטבעות, חלק א',
אלאדין
גונבי האופניים.
צומת מילר
להציל את טוראי ראיין (למרות האמצע),
האזרח קיין (סרט ייחודי, למרות שלא הייתי טוען שהוא "הטוב ביותר". אולי פעם אכתוב עליו ביקורת.
הגיון, קוהרנטיות – מסופקני.
רשימה, לא ממש מסודרת,
מישהו הזכיר איפשהו את הנטייה של רובין וויליאמס לגלם תפקידים של נוירוטים ופסיכוטים לאחרונה, מה שהזכיר לי סרט מוקדם בו הוא היה סכיזופרן ועשה זאת נהדר – "פישר קינג". ב"התעוררות" לעומת זאת הוא נתן הופעה ששווה אוסקר (בעצם זה תואר גנאי בימנו) בתור רופא/פסיכיאטר שאפתן (גם דה-נירו שיחק אותה). שני סרטים גדולים של שחקן גדול, למרות שעשה הרבה שטויות בין לבין שאחת החביבות עלי היא "איפה הילד" או משהו כזה עם בילי קריסטל.
אצלי תמיד סכיזופרניה ופראנויה הולכים ביחד (האזנה מופרזת לאוזי אוסבורן) מה שמביא אותי לסרט של דני קיי (שמהווה שילוב מוצלח בין מיסטר בין לוודי אלן) שנקרא "חייו המסתוריים של וולטר מיטי" שהוא מעין פארודיה על ה"פילם נואר" הכוללת גם מוטיבים מחזמריים (מישהו מכיר???).
דני קיי שולת!!!1
אם כי לצערי ראיתי מעט מדי סרטים שלו
"שילוב של בין ו-וודי אלן"?
קיי יודע להצחיק יותר טוב משניהם גם יחד והוא גם יודע לרקוד ולשיר!
אנא הרחב עוד על הסרט שהזכרת…
אני חושב שהוא לקח את זה הפוך
בהתחלה היה דני קיי, והוא התפצל לוודי אלן (התחכום) ומר בין (ההומור הפיזי)
אני חושב שהוא לקח את זה הפוך
ההשוואה הייתה למען הצעירים ואלה שלא רואים סרטים "נידחים" שמצריכים סבלנות שאי לדור ה-E.
ידע.
לא, הוא עדיין יודע
ידע. עד שנת 87. אחר כך שכח.
בוג'י צודקת.
http://us.imdb.com/Name?Kaye,+Danny
אבל תראו - יש לו הופעות
גם משנת 1997!
אמרתי לכם! הוא עדיין יודע לשיר ולרקוד והוא עוד ישוב בקאמבק ע-נ-ק!
לילה טוף לכולם.
אה, אכן.
תמיד רציתי להופיע בסרטים בתור חומר ארכיבי.
מלים לשירים:
http://www.angelfire.com/film/dannykaye/DannyKaye_lyics.htm
אולי מה שאתה מחפש נמצא פה.
תודג
אני מכיר את האתר הזה וזה לא שם.
אבל תודג בכל זאת
פעם חבר אחד ואנוכי
פיתחנו תיאוריה שטוענת שרובין וויליאמס מפוטר בכל סרט בו הוא משתתף. לבחינתכם הדקדקנית והניטפיקרית.
פופאי?
(לא שאני זוכר, אבל מי כן?)
אוי, זה היה סרט רע.
ג'ומנג'י? ג'ק?
אלא אם אתה הולך על סעיף טכני שאומר שהוא צריך לעבוד בשביל להיות מפוטר.
אבל גם במקרה הזה, נדמה לי שבפיטר פן הוא לא מפוטר מעבודתו במשרד עורכי דין.
פיטר פן?
הסרט נקרא "הוק"!
ידעתי שאפשר לסמוך עליכם
שתהיו קטנוניים. שכחתי שהתיאוריה הורחבה: הוא מפוטר, *או מתפטר*.
ולגבי "ג'ק" – בזמנו טענו שזאת הייתה הדרך שלו להתחמק מהטייפקאסטינג של המפוטר/מתפטר.
ואלאדין?
נמשיך לאתגר
צעצועים? התעוררות?
נמשיך לאתגר
מלווה בריקוד על שולחן בכיתה, או משהו דומה.
הא?!
סליחה על חוסר הרלוונטיות. אבל כבר כמה שעות מכרסמת לי שאלה במוח ןלא נותנת לי מנוח. מה שמו של הסרט הביוגרפי על "דף לפרד" מלפני שנה וחצי שנקרא באנגלית Once Bitten Twice Shy ? אני זקוק לזה נואשות.
רשימה, לא ממש מסודרת,
עוד רשימה לא מסודרת:
שגעון בחלל,סרט אילם והמפיקים (מל ברוקס האהובים).
ד"ר סטרנגלאב,העכבר ששאג (פיטר סלרס אהובים).
החיפוש אחר הגביע הקדוש (מונטי פייטון).
רדיו חזק,מועדון ארוחת הבוקר
(נעורים)
צ'יינטאון.
צומת מילר.
הטוב הרע והמכואר.
מ.א.ש
חמים וטעים.
בלייד ראנר.
הזוג המוזד.
משפט הקופים (המקורי ,ואני לא מתכוון לעולם הקופים).
נעמי לא נמצאת אז צריך לדאוג לקול הבריטי:הקשיבו לשירי,
הקומיטמנס.
ולא נשכח את "הן לא תקחהו אימך"
את רעל ותחרה,ראיון עם ערפד.
אבל את האמת :חמים וטעים,הזוג המוזר ,ספייס בולס ,רדיו חזק ומ.א.ש
הם מעל כולם (מד"ב יש בהחלט במקומות כצת יותר נמוכים ויש עוד הרבה קומדיות במאה הראשונים).
תגידו אנשים
מתי יוצא הסרט 8 mile של אמינם?
הוא כבר יצא בארה"ב?
ומתי הוא מגיע לישראל?
והאם הוא טוב???
תגידו אנשים
זה הסרט האוטוביוגרפי כביכול שלו עם קים בייסינגר?
'Mile 8' ייצא בארה''ב בנובמבר.
אם הוא יצליח – הוא יגיע מן הסתם גם לארץ.
מעט מאוד אנשים כבר ראו אותו, לכן מוקדם מדי להגיד אם הוא טוב.
ובפוסטר שלו אמינם עושה חיקוי מוצלח של פרודו באגינס.
הא! הוא מרמה!
זה נכון שהוא
אחד המועמדים לפרס האוסקר על משחקו בסרט?
קראתי את זה בנענע שאומרים שהסרט קיבל תשבוחות טובות, אבל אני לא אוהב להאמין לכאלה מקורות…
נו באמת
טקס האוסקר נערך בסוף מרץ. נראה לך הגיוני שהם מפרסמים את המועמדים שבעה חודשים מראש? ושאנחנו לא כתבנו על זה כלום?
נו באמת
בגלל זה אני לא מאמין למקורות מידע כאלה ושואל אותכם…
אפרופו ''סקס ולוסיה''
אפשר לקבל אוסקר "השחקנית" על זה? מה אפילו אם היא תדגים זאת בחשאי לשופטים?
עירית שמגר.
אני באמת חושב שנחמן שניצקליין צריך לעברת את שם המשפחה שלו, ולהקרא מהיום נחמן שניצקליין-שמגר.
כבר שמענו על מקרים בהם עירית שמגר ספיילרה באופן חופשי ובלתי אחראי, אבל השבוע היא באמת עברה את הגבול. בכתבה על מל גיבסון שפורסמה בתרבות מעריב בסוף השבוע, הגברת הנחמדה הצליחה לספיילר לפחות חצי תריסר סרטים של גיבסון, *כולל* סימנים, אותו היא ספיילרה כבר בפסקה הראשונה! הסרטים היחידים אותם היא לא ספיילרה היו סרטי נשק קטלני, וגם זה בגלל שהיא בקושי טרחה לדבר עליהם.
סליחה,
מה אמרתי לפני כמה שבועות בעניין חתיכות נייר שכתוב עליהן 'סיינס'?
שמגר היא הסתיו החדש!
אה,
אבל על חתיכת הנייר היה כתוב "מל גיבסון"! מה אשמתי שגברת שמגר הכניסה את סיינס בלי אזהרה, כך שלא יכולתי אפילו לדלג על זה…
נו,
ולמה דווקא עכשיו נזכרו לעשות כתבה על מל גיבסון? הגיוני שיזכירו גם את הסרט החדש שלו. אתה רואה? זו עדיין היתה אחריותך לדעת לבד!
אני, מה אכפת לי?
קראתי את הביקורת של צ'שר, הבנתי שבכל מקרה זה הכל סובייקטיבי.
ובכל מקרה- הפרומואים שמפמפמים בערוץ 2 כבר מוציאים חצי מהעמימות.
אהאה!
אני ידעתי! ידעתי שאסור לי לקרוא את זה! זכרתי שהתמרמרו כאן באתר חזור ומרמר אודות נטיית הגברת לספיילר, עמדתי בפיתוי ולא קראתי מילה! (חוץ מהפיסקה הראשונה, אבל זה לא נחשב) וחוצמזה, טלויזיה אני לא רואה, מכאן שגם פרומוים בערוץ שתיים אני לא רואה, ככה שאפשר לנשום לרווחה ולחזור לשגרה אנשים.
מה? האם אני מתכוונת לראות את הסרט בכלל? כן, אבל לכו תדעו…
________
העלמה עפרונית, בעד קידום המוזיקה הישראלית.
אדם שולת!!!1
אדם שולתת!1?
(בלי מילים)
!מזועזע!
אדם שולת!!1?
כן בהחלט! היה משעשע בטירוף.
ואפילו הורדתי את ממוצע הגילאים שם ברמה קיצונית למדי.
_____
העלמה עפרונית, דווקא אף פעם לא אהבה את אדם, אבל משום מה היא הכירה את רוב הפזמונים בשירים.
אדם היה פיצוץ
היה לו את שיר הטסטים האולטימטיבי.
כמובן, אני פיתחתי טעם מוזיקלי (או התייחסות למוזיקה בכלל) שנים אחרי שאדם נשכח, ככה שהכל שייך לאותו גם הרטרו שגורם לי לחשוב ש"האם אתה מכיר את הדרך לסן חוזה" זה שיר מעולה.
שיר הטסטים האולטימטיבי?
אה?
''אין מוצא''
''אין מוצא''
אה, לא.
אז ראיתי גם את שלטון האש.
סרט חביב. הייתי קורא לו גודזילה עם דרקונים: העלילה לא מדהימה במיוחד והפתרונות נראים דיי מצוצים מהאצבע. יש קריצות נחמדות לכל מיני דברים (סרטים אחרים כמו מלחמת הכוכבים). האקשן לא רע וכל הצד החזותי מצויין. פרט חשוב בסרט הוא שהוא רץ נורא נורא מהר. אם זה טוב או רע, תחליטו לבד.
בקשר לביקורת מלאה יותר? אני לא חושב. אני חושב שכדאי שיכתוב אותה מי שראה גם את גודזילה וגם את מבוכים ודרקונים (אני ראיתי רק אחד מהם) כי השוואה בין כל השלושה דיי מתבקשת.
חביב?!?!
ללא מילים.
מה זאת אומרת בפוסטר של "שלטון האש" אין דרקונים?!?! יש דרקון רושף אש באמצע וכמה מתעופפים בצדדים! חוץ מזה כמה וכמה אנשים בחרו לראות את הסרט בגלל כריסטיאן בייל *dreemy sigh* ולא בגלל הדרקונים שבאמת, אבל באמת עשויים מצויין!
בפוסטר החוצות,
המופיע בשלטי חוצות – אין דרקונים. אפילו לא אחד. בפוסטר הסרט, המופיע ליד בתי הקולנוע, יש ויש. וגם עוד כמה דברים, שחלקם לא מופיעים בסרט. ויותר מזה לא אוסיף, כי כתבתי עליו ביקורת – נחכה לפרסום, שלה או של אחרת, ונפתח שם את הוויכוח.
רגע,
אז מה *כן* מופיע בשלטי החוצות?
בשלטים שאני ראיתי
אש, רק אש, הרבה אש והכותרת "שלטון האש".
מעניין אותי מתי מישהו ישנה באחד השלטים הללו את ה"אש" ל"עש".
יותר טוב,
שמישהו יכתוב מלמעלה "פוקימון 4".
באמת בדיוק ראיתי בעיתון
שמקרינים באיזה קולנוע את "נבואות איש הקש".
גרסת המבוגרים של הקוסם מארץ עוץ?
הדחליל בטריפ רע במיוחד?
כריסטיאן בייל לא נראה
כל כך dreamy בסרט. עם השפם והזקן, התסרוקת המרושלת והבגדים המרופטים? לכו תראו American Psycho אם אתם רוצים •לראות• את כריסטיאן בייל.
אבל אני גבר אז מה אני יודע?
כריסטיאן בייל לא נראה
נכון, אבל הוא התגלח לבכורה!
לכו לראות את METROLAND ותראו גם את אמילי ווטסון. או את VELVET GOLDMINE ותראו את בייל ואת יואן מקגרגור.