דו"ח קופות שבורות – 18.7.2004

אתם קוצים ואני שושנהבוקר טוב לכולם. הקורא ברק מתבקש לסור בדחיפות למזכירות, על מנת לתאם יום חדש לכדורסל.

ולחדשות בהרחבה: BS מדוכדך. המכונית שלו שבקה חיים, והוא רוצה סופר כוחות כמו של ספיידרמן. כיוון שהמשרה תפוסה, המזכירות שלחה אותו אחר כבוד למלא טפסי הרשמה למשרת סופרמן ו/או באטמן.
"לא רוצה באטמן", הוא התמרד, "המשרה שלו מעיקה. אין לו בכלל כוחות על, ובלי זה – זה לא שווה".
הג'ירפה שרבבה את ראשה מעמדת המזכירות, והסבירה בסבלנות: "בגלל זה הוא מגיע עם משרת אישי והרבה גאדג'טים".
"הגאדג'טים שלו לא שווים כלום. אף אחד מהם לא מאפשר להרוג ג'וקים בלי לקום מהכסא. אני רוצה ראיית לייזר".
"תפוס", חתכה הג'ירפה. "אף פעם לא חשדת במשקפי השמש הנצחיות של שי andherfangies? קח טיגון. ככה גם תוכל להכין צ'יפס".
"מצחיק. סופר מהירות".
"זה בא עם הזעת יתר".
כיוון שהג'ירפה נחמדה (רק לפעמים) במהרה נשמעו קולות דפדוף מהירים , ולאחריהם היא שרבבה את צווארה בשנית: "קח אייסמן. יש בו הכל – צינון קולה, קירור רדיאטורים, הקלה מהלחות הבלתי נסבלת של הקיום".
"צינון קולה זה טוב".
"ואם יבואו נציגי מכירות שאתה לא חפץ בייקרם, תמיד תוכל לארגן בפתח הדירה דוקרני קרח".

"Deal".

יד אדומה הונפה למעלה במחאה, שריריה האדירים מנפצים את מעט הרהיטים כמקבת: "ומה איתי?"
שתיקה, ואז: "שב ותחזור לכתוב ביקורות, ברזהל-בוי".

הסרט שבמקום הראשון השבוע, דווקא הגיע לשם מבלי שעשה שימוש בכוחות-על מיוחדים כלשהם. "אני, רובוט", עם וויל סמית' בתפקיד הראשי התעלה מעל הציפיות והשיג 52.2 מיליון דולר במהלך סוף השבוע הראשון להקרנתו.
העלילה, ששאבה את הרעיון (כן, שאבה. ירדו מעניין ה"השראה") מסדרת סיפורים של אייזק אסימוב, עוסקת בעתיד הלא רחוק, בו רובוטים הם עניין שבשגרה, במיוחד בכל הקשור לענייני אחזקת הבית ושאר זוטות. הם מתוכנתים לא לפגוע בבני אדם ולא להרוג אותם, אפילו לא ברכות, כך שמבחינת כולם המצב סבבה אגוזים. רק בלש אחד, שהשתתף ביותר מדי סרטי מדע בדיוני ולכן מבין בזה, נשאר סקפטי. הוא חוקר פרשת רצח, שלפי דעתו רובוט קשור אליה, ואם רובוט קשור אליה, אז זה לא טוב.

באופן מאוד מפתיע, למרות הטריילרים ולמרות הסיפור המפוקפק שמאחורי התסריט, מרבית הביקורות סבורות שמדובר בסרט משובח, בעיקר בגלל הבמאי, אלכס פרויאס ('עיר אפילה'). הביקורות מציינות אקשן טוב, מתח שנשמר עד הסוף וכיף אדיר. מי שלא מרוצים הם אלה שמכירים את המקור הספרותי. הם טוענים לשימוש עודף באנימציה ממוחשבת, סיום מאכזב, וחיוורות כללי על רקע העולם המופלא של אסימוב. כמו במקרה של 'טרויה', הסרט מתגונן מהטענות על חוסר הנאמנות למקור הספרותי בכך שהוא טוען שהוא בכלל לא מבוסס עליו, אלא רק טיפלה מושפע ממנו, וגם זה רק לפעמים.

במקום השני, נמצא גיבור העל, מגן הצדק, ודוקטור לחוקי תנועה, הוא מר ספיידרמן בכבודו ובעצמו. עם כסף גדול באה אחריות גדולה, וספיידרמן, כזכור, החליט שלא בא לו עליה. אחרי נפילה חופשית מוצלחת אחת (מבחינתו), הוא התלהב מהרעיון וגם השבוע עשה תרגיל דומה, ובכל זאת הספיק כבר לצבור 300 מיליון גובלינים ירוקים.

איזה כוח-על יש להילארי דאף ('ליזי מגווייר')? אין לי מושג. אולי בעצם היא כמו קולוסוס מה'אקס מן': אם מנסים לפגוע בה היא מיד מצפה את גופה בשריון אטום לכל. רבאק, הבחורה הוציאה סרט שיכול להיחשב כשיא הקיטש, ולמרות מטחי אש מכל הכיוונים, היא עוד חיה. 'A Cinderella Story' הוא מין שילוב בין 'אסתי המכוערת' לסיפור סינדרלה, כפי שכולנו מכירים. דאף היא סאם התיכוניסטית, שיש לה בבית אמא חורגת ואחיות חורגות, שרק מתעללות בה כל היום. אחרי שהיא מאבדת את טלפון סלולרי-הזכוכית שלה, היא פוגשת באינטרנט את קפטן נבחרת הפוטבול של בית הספר, והם מתאהבים. יופי, עכשיו אתם מבינים לבד למה היא צריכה שריון עבה.

ביקורות? לא, תודה. ובכל זאת: משעמם, מרושל, מטופש, מפוהק, סכריני, כלומי, אידיוטי, עינוי, ומעל לכל – איום ונורא.

בינתיים, במקום אחר, בארץ רחוקה רחוקה, ישב מפיק העל ג'רי ברוקהיימר וזעק "I'm back! I'm back!". פתיחה לא טובה של 'המלך ארתור', שלוותה בנפילה של מעל 50% בהכנסות הסרט במהלך סוף השבוע השני שלו, שיגרה אותו הביתה בזעקות "My back, My back".

על סף ירידה מהטבלה – האבטיח שרק (כלומר, בהנחה שהוא אדום בפנים. לא בדקתי). הכוח של שרק, למקרה שתהיתם, זו היכולת להרים תיבות כבדות ולהכות בהרבה אויבים בבת אחת.

בשבוע הבא יהיה מוי כיף. על-לי ברי תגיע עם 'אשה חתול', ותשלוף ציפורניים עשויות היטב מול מאט דיימון, שיגיע מצויד ב'זהות כפולה 2'.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. I, Robot – 52.2 (52.2)
2. Spider-Man 2 – 24.8 (302.3)
3. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy – 13.8 (57.0)
4. A Cinderella Story – 13.6 (13.6)
5. Fahrenheit 9/11 – 7.2 (94.0)
6. King Arthur – 7.2 (38.1)
7. The Notebook – 5.7 (53.9)
8. Dodgeball: A True underdog Story – 3.8 (105.2)
9. White Chicks – 3.4 (63.5)
10. Shrek 2 – 3.2 (425.0)