ראיתם? ראיתם את המועמדים?
מישהו מוכן להסביר לי מה
העניין עם ה'גלדיאטור' הזה
בכלל? כלומר, סרט נחמד בתור
אקשן קייצי, אבל 12 מועמדויות
לאוסקר!? אקדמיה יקרה, החרפון התחרפנתם?! כן, היתה שנה קשה, אבל זו לא סיבה להתייאש. ואל תתנו לי את התרוץ הזה של "אבל בגלובוס הזהב נתנו לו את הסרט הטוב ביותר". ואם גלובוס הזהב יקפוץ מהגג, אז גם אתם תקפצו!? עכשיו לכו לחדר ותחשבו על מה שעשיתם.
באמת. 'גלדיאטור' לאוסקר. הרי לכל תינוק ברור ש'אקס-מן' היה צריך להיות המועמד.
טוב, עד טקס האוסקר עצמו יש עוד חמישה שבועות ארוכים, ובינתיים החיים נמשכים. בשבוע שעבר חניבעל אכל את כל המתחרים בלי מלח. גם השבוע, כצפוי, לא היו לו מתחרים רציניים, אבל לפחות הפרופורציות היו שפויות יותר: ההפרש בין 'חניבעל' לסרט שבמקום השני היה "רק" 13 מיליון דולר. בשבוע שעבר, להזכירכם, ההפרש היה 50 מיליון.
30 מיליון דולר הכניס 'חניבעל' בסוף השבוע האחרון בארה"ב, מה שהביא את ההכנסות הכוללות שלו אל מעל לקו 100 המיליון תוך עשרה ימים (מתחילת-סוף השבוע הקודם ועד לסוף-סוף השבוע הזה), בעוד שסרטים אחרים שמוצגים כבר שבועות רבים לא חולמים להגיע לסכום הזה. בינתיים 'חניבעל' נכנס למקום הראשון גם בבריטניה, גרמניה, אוסטרליה ואיטליה. אצלנו – עוד שבוע למנאייק.
למקומות השני, השלישי והרביעי השבוע נכנסו שלושה סרטים חדשים, שאמנם קיבלו ביקורות בינוניות עד נוראיות – כמו כל סרט כמעט בתקופה זו – אבל הצליחו לא רע, בהשוואה לכשלונות של השבועות האחרונים. במקום השני, 'Down to Earth' הוא התפקיד הראשי הראשון של כריס רוק, קומיקאי שחור שהופיע בתפקידי משנה ב'דוגמה' (ישו עדיין חייב לו 10 דולר) ו'האחות בטי', ובו הוא מגיע לגן-עדן בטעות לפני זמנו המיועד, ונאלץ לחפש לעצמו גוף חדש להתגלגל בו. הסרט עצמו כבר עבר כמה גלגולים: זוהי גרסה מחודשת של 'השמים יכולים לחכות' מ-1978, שבעצמו היה גרסה מחודשת של סרט מ-1941.
גם הסרט שבמקום הרביעי, 'Sweet November' ('נובמבר המתוק'?) הוא חידוש, הפעם של סרט באותו שם מ-1968. קיאנו ריבס ושרליז ת'רון אמורים להיות נאהבים בדרמה הרומנטית הזאת, אבל לפי הביקורות מצליחים לשכנע בערך כמו ריצ'ארד גיר ווינונה ריידר ב'סתיו בניו יורק', כלומר, לגמרי לא. לפני חודש, בעקבות 'The Gift' הועלו ספקולציות שמא קיאנו ממש יודע לשחק, אבל כאן הוא דאג לקלקל את הרושם הזה.
במקום השלישי נמצא סרט מצויר לילדים של חברת דיסני, שלשם שינוי איננו חידוש של סרט ישן אלא מבוסס על סדרת טלויזיה מצוירת בשם 'Recess' ('הפסקה') שלא משודרת בארץ (או שבעצם כן? מזמן לא בדקתי את ערוץ הילדים). אל תתבלבלו: זה לא אחד מהסרטים המצוירים הגדולים והמושקעים של דיסני (השנה הכבוד הזה יילך ל'אטלנטיס') אלא משהו מהליגה של 'טיגר – הסרט' ו'אגדות ברווזים', ובכל זאת הצליח להגיע לפתיחה יפה של 10 מיליון דולר, בין השאר משום שלא היו לו שום מתחרים בתחום סרטי הילדים.
המועמדויות לאוסקר, כבר אמרנו, התפרסמו השבוע, ונדמה שלא משנה מי יזכה בפסלונים, מבחינה מעשית – כסף – הזוכה כבר נקבע, והוא 'נמר, דרקון'. 'גלדיאטור' והחבר'ה כבר ירדו מהמסכים מזמן, וגם אם יזכו בפרס, לא יראו מזה גרוש. 'נמר, דרקון' לעומת זאת, הרוויח הרבה פרסומת חינם מ-10 המועמדויות שקיבל, והכנסותיו עלו השבוע לכמעט 9 מיליון (אם כי הסרט הזה, שמתעקש לעשות הכל הפוך, יורד בדירוג ברשימה כל פעם שהכנסותיו עולות, ולהיפך).
סרטים אחרים שקיבלו מועמדויות לאוסקר, וכתוצאה מכך קיבלו חיזוק קופתי, הם 'טראפיק', 'שוקולד' ואפילו 'להתחיל מחדש' הותיק, שסוגר שבוע תשיעי ברשימה. ואם נדמה לכם שהוא משתהה, הנה עובדה היסטורית קטנה: בתקופה המקבילה בשנת 1998, 'טיטאניק' – שנכנס למקום הראשון עוד לפני כריסטמס – עדיין היה במקום הראשון, ולא ירד ממנו עד תחילת אפריל. זה מה שנקרא תקופה משעממת.
סרט האימה 'ואלנטיין' התפוגג בערפל ולא נודע כי בא אל קרבו, וגם 'Save the Last Dance', הלהיט המפתיע ביותר של החורף הזה, יצא מעשרת הגדולים, אחרי שהרוויח 79 מיליון דולר. זה אולי לא 'חניבעל', אבל זה מכובד מאוד.
בשבוע הבא צפויה הפשרה נוספת במצב הקולנוע: 'חניבעל' בשבוע השלישי שלו יצטרך להתמודד מול שני סרטים מסקרנים, 'MonkeyBone' ו- '3000 Miles to Graceland', הוא יגיע גם אלינו ונוכל סוף סוף לראות על מה המהומה, האוסקרים יהיו בשבוע אחד קרובים יותר, תקום ממשלת אחדות (או שלא) ולבני מזל טלה צפויה הצלחה בתחום הרומנטי. קוו לטוב, יש הפתעות.
הרשימה המלאה – הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
מקרה "גלדיאטור" הוא רק חוליה נוספת בשרשרת של סרטים שנדחפים חזק מאוד ע"י המפיצים, ומקבלים מועמדות בכוח המימון, ולא בכוח איכותם.
לא מעט פעמים קרה שרוב חברי האקדמיה כלל לא צפו בסרטים שהם מדרגים. החשיבות הגדולה של הפרס היא בכך שהמוני אנשים צופים בו, מה שמאפשר לרשתות השידור למכור ספוטי-פרסומות בכסף טוב.
עוד "חשיבות" של האוסקר היא שהמפיצים דוחפים את הסרטים שלהם ("גלדיאטור" במקרה הזה) לזכייה בסרט הטוב ביותר על מנת לגרור עוד כמה מיליונים לראות את הסרט הזוכה (בקולנוע או בווידיאו…) ולהרוויח עוד המון כסף שיאפשר להם לדחוף עוד סרטים (בלי קשר לאיכותם) בשנה הבאה.
כך ששוב אנחנו רואים שאין ליחס לטקס האוסקר חשיבות אומנותית.
אבל את זה כבר כולם ידעו, לא?
דג, האמנם ראיתי בטריילר את קרוב משפחתך ריצ'רד פיש?
Recess, בערוץ הדיסני.
זאת סדרה ממש מחורבנת. ואני לא מגזים.
זה על חבורת ילדים בבית ספר כשכל הסדרה באמת מתרכזת בהפסקות או אחרי הלימודים.
האיכות של הציורים גרועה.
האיכות של הרעיון גרועה.
כדאי לראות את זה באותה מידה שכדאי לראות שלולית מתאדה.
—————-
קצת נסחפתם
קצת קשה היה לי לקרוא את התגובה של פהה על טקס האוסקר והאכויות שלו.
במידה ונגיד שמתבצעים מהלכים מאחורי הקלעים של המפיקים הגדולים על מנת לגרום לכך שהסרט שלהם יזכה, זה באמת לא יפתיע אף אחד וזה גם די נכון לדעתי.
אבל ואני חוזר אבל, אל תעזו להכליל את טקס האוסקר כבזוי וכטקס אשר לא מציין אמנות או איכות.
די בזה שנזכר בזוכי האוסקר השונים ("אמריקן ביוטי" הנפלא, "לב אמיץ" המדהים, ועוד שחקנים שזכו (ניקולסון בתפקידו הגדול ביותר בקולנוע ב-"הכי טוב שיש" או הנקס הנפלא ב"פורסט גאמפ" שזכה אף הוא בפסלון המוזהב.
בקיצור, אין מה לעשות,כולם יודעים שכמו רוב הדברים גם הבחירות באוסקר הן לא תמימות ומופעלים לחצים שונים, אך עדיין הטקס מחזיק מעמד כל כך הרבה שנים ועדיין שומר על מעמדו הנחשק ביותר ומי שמצליח לזכות בפסלון, יודע שלא משנה אם באמת הופעלו לחצים או לא, זה הגיע לו.
ובצדק....
…. האם יורשה לי להזכיר את טיטאניק.
איך סרט שלא זוכה בשחקן/ית
ראשי/ת.
שחקן/ית משנה.
או תסריט יכול להיות הטוב ביותר.
על מה לכל הרוחות הוא זכה?
נ.ב
בל נזכיר את שייקספיר מאוהב סתם עןד קומדיה רומנטית חביבה שהזכייה שלה לגמרי לא ברורה.
הרבה מעבר לסתם קומדיה רומנטית.
שייקספיר מאוהב הוא קומדייה רומנטית חכמה ומבריקה.
כל העלילה בשייקספיר מאוהב היא "בסך הכל" פליאגט אדיר מיצירותיו של הנבלן, אבל שעשוי כמעשה מרכבה. האלמנטים השונים נופלים למקומם בדייקנות, ומרכיבים מכלול זורם ואחיד למראה.
אודה ואתוודה – לא קראתי, ולא ראיתי את כל מחזות שייקספיר. אני לא בטוח שאפילו את רובם. אבל מאז שראיתי את שייקספיר מאוהב, אני נהנה יותר מכל מחזה נוסף של שייקספיר שנופל תחת ידי.
(בערך כמו לראות שוב את 'מלחמת הכוכבים' אחרי שראית את Spaceballs)
אז כן, אנחנו יכולים להניח שאם מדובר בקומדייה רומנטית, אז מדובר בסתם סרט. לא, לא כך היא.
קצת נסחפתם
(איזה כיף לראות את הכינוי האידיוטי שלי כתוב באתר)
זאת הייתה דעתי גם, עד לא מזמן, קצת פוליטיקה, קצת אינטרסים, אמריקה במיטבה. אבל כסרט כמו "גלדיאטור" (שלא ראיתי בו שום דבר טוב – ונראה שכך גם אחרים מדווחים) זוכה למועמדות ואף כנראה לזכייה _רק_ עקב (מה שנראה לפחות) כדחיפה מאסיווית מצד המפיצים – אז משהו פה קצת יותר מידי מתאים לתגובה הקודמת שלי, למרות ניחוחות הקונספירציה שעלו ממנה (איך קונספירציה מריחה?).
ברור שזוכים באוסקר גם שחקנים/סרטים שמגיע להם אבל זה נגרם או מכך שהסרט באמת היה מוצלח (קופתית ואומנותית) וגם מכך שהמפיצים דחפו אותו מספיק.
ההרגשה הכללית שלי היא שהטקס הפך להרבה יותר טקס בידורי (עם רווח מסחרי גדול) מאשר טקס עם כוונות להעניק הכרה ליוצרים/שחקנים שמגיע להם.
הדבר הטוב שראיתי בו...
היה נהרות של דם, שנראה כמו דם, ושבכל זאת לא גרם לתגובות של סרטי זוועה כמו הנוסע השמיני (דג יקר, מתי תעשה יומית על סיגורני וויבר והנוסע השמיני 5?)
פורסט גאמפ הוא סרט מחורבן!
(תראפיה)
פורסט גאמפ הוא סרט מחורבן!
רגע, רגע, רגע, לעצור!!!
"פורסט גאמפ" סרט מחורבן???
אני לא יודע אילו סרטים את/ה מחשיב לסרט טוב אבל אני (ואני מאמין גם מרבית הקוראים) חושבים שזה סרט טוב מאוד.
בנוגע לתגובות הקודמות שקיבלתי, אז באמת גם אני חושב ש"גלאטיאטור" הוא לא כזה סרט גדול, וברור שהמפיצים הפעילו כוח, אבל הוא כנראה עומד לזכות אך ורק בגלל המחסור הגדול בסרטים גדולים השנה, ולא בגלל שטקס האוסקר הפך ליהיות בידורי ורווחי.הוא תמיד היה כזה, אבל הוא גם תמיד היה ויהיה איכותי ואמיתי.
אכן כן, זה סרט נהדר.
פורסט גאמפ הוא סרט מעולה.
העובדה שהסרט גרם לאמריקה לאמץ כגיבור בן זונה (מילולית) שנקרא על שם מייסד הקו קלס קלן ויש לו מנת משכל 75, הופכת אותו לנפלא בלי לדבר על כל שאר הירידות של הסרט על החברה האמריקאית. ממה שאני זוכר, הצבא, ההיפים, הממסד האמריקאי, הוליווד, ספורט, משמעות החיים והחלום האמריקאי היו בין הדברים שעליהם ירד הסרט.
נ.ב.
רואה, לונג ג'ון?
אני יכול לכתוב תגובה בלי לכתוב שמישהו הוא טיפש.
נ.ב.
חוק מפורסט. אבל זה בסדר – הוא באמת טיפש. והאמריקאים. אבל גם הם.
אכן נכון.
אכן נכון.
הרעיון שכל מי שסובב את פורסט מת בסוף.
ושצריך להיות מפגר כדי להאמין בחלום האמריקאי.
סרט ציני להחריד ואף אחד לא קולט את זה.
באמת גדול.
קצת נסחפתם
וויכוחים שכאלה…
במקרה הזה, אני תמיד אומר-
טיטאניק זכה באחד עשרה אוסקרים… ואז בדרך כלל פורש מהוויכוח.
כריס רוק
באמת מגיע לבחור לקבל סוף-סוף תפקיד ראשי!
אגב, רד, בא לך לעשות פעם ביקורת על דוגמא?
לא שאני נהנת להפיל תיקים על אנשים אחרים (טוב, לפעמים…) אבל הסרט הזה הוא פשוט הסרט האהוב עליי…
יום (כמעט) הולדת שמח,
גל
דוגמה
אם התכוונת לסרט עם בן אפלק, כותבים "דוגמה" ולא "דוגמא", ואם אכן מדובר בסרט הזה לפחות ע"פי הביקורות הוא כישלון גמור. אז פיש, אני מציע לך לוותר
מה זה?!
איזו ביקורת קראת בדיוק, שלפיה 'דוגמה' היה כשלון?
כמעט כל ביקורת שניה על הסרט?
או, וכן- מישהו צריך ביקורת על 'גוסט דוג'?
כמעט כל ביקורת שניה על הסרט?
כמעט כל ביקורת שניה על הסרט ציינה אותו כעילוי.
שאר הביקורות שקראתי היו סתם נהדרות.
האנשים שאני ראיתי איתם את הסרט נהנו מאוד.
אני נהניתי מאוד.
מסקנה?
הסרט טוב.
אולי תפסיקו לא להבין אותי נכון?
לא אמרתי שאמרו שהסרט לא טוב בכל ביקורת שניה, אמרתי שציינו שהוא נכשל בקופות בכל ביקורת שניה, שים לב להבדל הדק.
חוץ מזה- אנחנו מדברים על אותו סרט?
כי יש שני סרטים (שניהם נכשלו בקופות)- דוגמה עם מאט דימון ובן אפלק, ודוגמה עם עוד אחת לא מוכרת שאמרו על הסרט שהוא חרא.
את בטוחה שזה לא אותו אחד?
דוגמה עם מאט דיימון, בן אפלק והשחקנית הלא מוכרת (לינדה פיורנטינו, ששיחקה בתפקיד הראשי)?
כי אני בטוח.
יש רק 'דוגמה' אחת,
לפחות לפי IMDb (אבל לך תדע, אולי יש עוד סרט שבעברית נקרא 'דוגמה'. את בטוחה שאת לא מדברת על 'דוגמה 95'?) וכן, זה אותו סרט עם מט דיימון, בן אפלק, לינדה פיורנטינו, סלמה הייק, כריס רוק, אלן ריקמן, ג'יי, סיילנט בוב, אלוהים ועוד כמה. דעת הקהל הכללית היא (עד כמה שידוע לי) שזה סרט מצוין, אם כי לי יש כמה הסתייגויות קטנות בנושא. בעניין ההצלחה/כישלון קופתית – הוא לא היה כשלון. הוא הופק בתקציב של 10 מיליון דולר והכניס בארה"ב 30 מיליון. רווח נאה לכל הדעות, אבל אם מישהו ציפה ללהיט ענק, הוא אכן התאכזב.
יש רק 'דוגמה' אחת,
אם אתה כ"כ מתלהב, אנא פרסם כתבה, או אולי הקיפוד יתנדב לעשות זאת, ואם הביקורות שלכם יהיו כול כך טובות אולי גם אני אראה.
ואם כבר דוגמה...
כדאי לראות את כל הסרטים של קוין סמית. אף אחד מהם לא יצירת מופת אבל כולם כיפיים להחריד.
ואם כבר קוין סמית: פיש, יש כבר ידיעות לגבי view askew 5?
אל תאמר View Askew 5
אמור Jay and Silent Bob Strike Back.
ובענייני עדכונים, למה לא ללכת ישר למקור?
http://www.viewaskew.com/main.html
דוגמה
אופס…. ראיתי את זה באנגלית עם sub-titles בספרדית… אז סליחה ששיבשתי את שם הסרט….
רגע… מי אומר שהסרט הנהדר הזה הוא גרוע??? מי??? שישקול מילים, או שישקול שיניים! (בגוף שני זה תמיד נשמע יותר טוב… סליחה). זה סרט מדהים! עלילה נהדרת, שחקנים מצויינים (אגב הקשקשן והשתקן (באנגלית זה נשמע יותר טוב): מישהו ספר בכמה סרטים הם משתתפים? הזה על ציירי הקומיקס, דוגמה, וview askew ו….?), בדיחות מצויינות, בימוי וליהוק נהדרים… אז נכון, האפקטים שווים לתחת, במיוחד הכנפיים העלובות של המלאכים, אבל… למי אכפת?
יום כן-הולדת שמח,
גל
הקשקשן והשתקן
רגע, רגע, הבהרות לקהל הרחב.
לקשקשן והשתקן קוראים ג'יי ובוב השקט, או במקור, Jay & Silent Bob. הם הופיעו לראשונה ב-Clerks ("מוכרים בלבד"), הסרט הראשון של קוין סמית (שהוא, אגב, סיילנט בוב), והופיעו בכל (שלושה) הסרטים שהוא עשה מאז – Mallrats ("עכברי הקניונים"?), Chasing Amy (זה על ציירי הקומיקס) ודוגמה. מבין ארבעת הסרטים רק הראשון והאחרון הוקרנו בארץ בקולנוע. View Askew הוא לא שם של סרט, אלא חברת ההפקה של קוין סמית' שאחראית לעניינים האלה. לג'יי ובוב היתה גם סדרת קומיקס משלהם, סדרה מצוירת קצרת ימים (שישה פרקים הופקו, ומתוכם שודרו שלושה) והם הופיעו בהופעת אורח קצרה אך אפקטיבית ב"צעקה 3". בימים אלה הם מצטלמים לסרט החמישי (והאחרון, כך טוען הסמית) בסדרת View Askew, שייקרא, כאמור "ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית".
הקשקשן והשתקן
אז רגע… view askew זאת הסדרה המצויירת, או ארבעת הסרטים בהם הם משתתפים?
יום כן-הולדת שמח,
גל
חברת ההפקה...
היית פשוט יכול ללנקק
לכתבה שהייתה פה:
כתבה מספר 427
כן, נפלאות דרכי ה...
IMDB מכה שנית!
גם התגובות של קהל הרואים שהצביע באתר אני חייב לציין אינו רע-7.6, אז אני חוזר בדברי, אני מצפה לביקורת, ואז הדרך אל הבלוקבאסטר ואל הסרט לא תהיה רחוקה…
הרשיתי לעצמי לתקן את כבוד הדג
אפילו שאני חדשה פה:
שני הסרטים שציינת ששמם "השמיים יכולים לחכות" הם לא גרסאות של אותו סרט אלא שני סרטים שונים עם אותו שם. ראיתי את שניהם ואלו עלילות שונות. לפי התקציר שלך על "Down to Earth" זה גרסא לסרט מ-1978.
ברוכה הבאה
דמויות מצויירות בעלות תכונות אופי בולטות תמיד יהיו אורחות רצויות פה. גם אם את חדשה, זה לא צריך לעצור אותך מלתקן, להגיב, להביע את דעתך ולהשמיץ באופן פרוע את כותבי האתר.
אבל במקרה הזה: לא אמרתי שיש שני סרטים שקוראים להם Down to Earth. הסרט החדש הוא רימייק לסרט מ-78 ששמו, כמו שאמרת, 'השמיים יכולים לחכות' (Heaven Can Wait), והוא בעצמו רימייק לסרט משנת 41'
ששמו 'Here Comes Mr. Jordan' (לא, לא ראיתי).
משום מה, כאן בדרך כלל מתפרסמות
כל התלונות שאין שום מקום אחר לפרסם אותן.
תפורסם במיידי ביקורת ל"מרס תורכי"! (אוי, כמה שאני צריך להיות קופירייטר)
סרט ישראלי מצויין, הראשון שהלכתי אליו בקולנוע ו.. מצויין.
לכל מי ששואל את עצמו מה עשיתי בקולנוע בזמן האחרון ולא בחניבעל- כן , אני יודע, מה אני יכול לעשות? מי שהייתי אמור ללכת איתה עבדה באותו ערב.
בכל מקרה….
מרס תורכי. ביקורת. עכשיו.
זהו.
אולי בקרוב
קיפוד הלך היום לראות את הסרט, ואם יהיה לו חשק – הוא גם יכתוב עליו.
הפופקורן היה דלוח,
השירותים הצחינו, והאידיוטים בשורה מאחורה היו אידיוטים מתמיד.
הסרט? אה? אה, אולי אחר כך.