האם "!I! Am! Beowulf" הוא ה-"!This! Is! Sparta" החדש? האירוע של השבוע בקופות באמריקה היה 'ביוולף', סרט הלכידת-תנועה-תלת-מימד, הידוע גם כסרט האנימציה החדש של רוברט זמקיס, או העיבוד של ניל גיימן לפואמה האפית העתיקה, או – כפי שרוב הציבור יכיר אותו, קרוב לוודאי – הסרט שבו רואים את אנג'לינה ג'ולי ערומה עם זנב. השורה התחתונה היא ש'בייוולף' השיג סכום לא רע של 28.1 מיליון דולר בסוף השבוע, אבל במקרה של הסרט הזה, יש כמה שורות מעניינות גם למעלה.
בקיצור נמרץ, 'ביוולף' הוא סיפורו של ביוולף, לוחם, מנהיג ונודיסט, שנלחם במפלץ בשם גרנדל, שנראה כמו גולום שחומם במיקרו, ואז מגלה שהבעיה האמיתית שלו היא לא גרנדל, אלא אמא שלו. בסרט משתתפים אנתוני הופקינס, רובין רייט-פן, ג'ון מלקוביץ', וכאמור, אנג'לינה והזנב (שהוא בעצם צמה. אבל זנבית) – או ליתר דיוק, דמויות ממוחשבות שנראות מאוד דומות להם.
'בייוולף' הוא אחת ההחלטות הכי ביזאריות שעשתה ועדת המידרוג האמריקאית אי פעם: בדרך כלל כמה טיפות דם מספיקות כדי להעניק לסרט את הדירוג R, המגביל אותו לצפיית ילדים. אבל 'ביוולף' קיבל PG-13, למרות שהוא כולל סקס, אלימות והרבה, הרבה, הרבה דם. אין לי מושג מה עבר ל-MPAA בראש כשהם נתנו לו את הדירוג הזה, אבל אני חושד שמה שעבר להם ביד היה צ'ק שמן מרוברט זמקיס.
זהו הסרט השני שרוברט זמקיס מביים שנוצר כולו בלכידת-תנועה, אחרי 'רכבת לקוטב', שאמנם התחיל בקטן, אבל הגיע בסופו של דבר להכנסות לא קטנות בכלל. רוב המבקרים אהדו את הסרט, אבל יותר משהתסריט או המשחק של הבובות הממוחשבות, הם התלהבו יותר מהויזואליה הייחודית של הסרט. כי חשוב לציין, ש'ביוולף' מציע דבר שאין בהרבה סרטי אקשן: עומק.
'ביוולף' הוא בעצם שני סרטים שונים, שהביצועים שלהם בקופות היו מאוד שונים. הגרסה הרגילה, הדו ממדית, של הסרט הוקרנה ב-2413 בתי קולנוע, והכניסה כ-17 מיליון דולר (ממוצע של 7,045 דולר לאולם). גרסת התלת ממד הוקרנה ב-740 אולמות, והכניסה כ-11 מיליון (ממוצע של 14,864 דולר לאולם). ההבדל הזה הוא הסיבה שבגללה מושקע הרבה כסף בהסבת עוד ועוד קולנועים להקרנת תלת ממד, ושמספר הסרטים הנוצרים בפורמט הזה גדל (השבוע הצטרף גם טים ברטון לחבורת התלתיים). 'ביוולף' מוכיח שתלת ממד מושך קהל; אבל מה שהוא לא מוכיח זה שתלת ממד יכול להפוך סרט לבלוקבאסטר גדול באמת. 28 מיליון דולר זה נחמד, אבל זה לא מספר שיפיל מישהו מהרגליים. בעיקר אם אותו מישהו הוא זה שתיקצב את 'ביוולף' ב-150 מיליון דולר. ובכל זאת, יש מקום לאופטימיות: סרט לכידת התנועה הקודם של זמקיס, 'רכבת לקוטב', התחיל צנוע, עם 23 מיליון דולר, אבל הגיע להכנסות של 170 מיליון דולר בארה"ב ו-300 מיליון בכל העולם.
בארץ, 'ביוולף' יוקרן החל מסוף השבוע הקרוב. אם חשקה נפשכם לראות אותו בגרסה הבולטת שלו, יש לכם רק ברירה אחת – אולם האיימקס בקיריון, בקירית ביאליק. נסיעה נעימה.
'אמריקן גנגסטר' ו'כוורת בסרט' ממשיכים להיות הסרטים הכי חזקים בסביבה. אחרי שבועיים בשני המקומות הראשונים, הם ירדו למקום השני והשלישי, כש'אמריקן גנגסטר' רשם לעצמו השבוע ציון דרך שלא ראינו מזמן – הוא עבר את קו ה-100 מיליון דולר בהכנסות כוללות. מחיאות כפיים סוערות! מצחיק איך אירוע שקרה בקיץ כל שבוע לפחות פעם אחת הפך עם חילופי העונות לנדיר כל כך: הסרט האחרון שהגיע ל-100 מיליון היה 'סופרבאד' וזה היה לפני שלושה חודשים.
מתחת לצמד 'אמריקן בסרט' נמצא 'פרד קלאוס', סרט הילדים שאיכזב בשבוע שעבר, ומקום אחד מתחתיו נמצא סרט שאיכזב הרבה יותר. 'Mr. Magorium's Wonder Emporium' הוא סיפורה של חנות צעצועים קסומה שבה הכל קופץ, רוקד, משפריץ ומצפצף. דסטין הופמן הוא בעל החנות, מר מגוריום (ככל הנראה קרוב משפחה של מר וונקה), ונטלי פורטמן היא המוכרת החמודה שמקבלת את החנות בירושה. למרות השחקנים, ולמרות יותר גימיקים ויזואליים צבעוניים מבשלושה הארי פוטרים, הסיפור עצמו – המבקרים אומרים – עייף ולא מעניין, והסרט הוא בסדר לכל היותר. הוא הכניס 10 מיליון דולר בלבד, אולי משום שהילדים העדיפו לראות סרט ילדים אחר, למשל, 'ביוולף'.
זוכרים את 'ארץ קשוחה אבל לא לזקנים' של האחים כהן? השבוע הראשון של הסרט בהפצה מוגבלת היה מבטיח, והשבוע הוא מתחיל לקיים. הסרט הוקרן השבוע בכ-150 בתי קולנוע, עדיין הפצה מצומצמת מאוד, אבל זה הספיק לו כדי להשיג 3.1 מיליון דולר, ואת המקום השביעי (ממוצע הכנסות של 21,000 דולר לאולם, והוא אפילו לא בתלת ממד). העתיד נראה מבטיח. בסרט משתתפים, לצד וודי הארלסון וטומי לי ג'ונס, גם חווייר ברדם. השחקן הספרדי הזה אמנם היה מועמד לאוסקר על 'לפני שהלילה יורד', וקיבל ים שבחים על 'הים שבפנים', אבל הוא עדיין כמעט אלמוני לגבי הקהל האמריקאי. אותו קהל היה עשוי להיות מופתע לגלות אותו השבוע בשני סרטים שונים. ברדם מופיע גם ב'אהבה בימי כולרה', שנתלה רק בקושי במקום העשירי. הספר של גבריאל גרסיה מרקס מאוד אהוב, אבל העיבוד הקולנועי, שביים מייק ניואל (עד לא מזמן 'ארבע חתונות ולווייה', היום בעיקר 'הארי פוטר וגביע האש') לא מתקרב למעמד הקלאסי של הספר. המבקרים פסקו: אכן, חולרע.
בשבוע הבא נחגג בארה"ב חג ההודיה, לכן הם מקבלים סוף שבוע ארוך במיוחד וגדוש בסרטים: כבר ביום רביעי ייצאו 'מכושפת' המצויר/לם החדש של דיסני; 'The Mist', האימתון של פרנק דרבונט על פי סטיבן קינג; 'היטמן', שמבוסס על משחק מחשב, אז הוא בטח טוב; 'ריקוד לאור ירח' המוזיקלי; 'This Christmas' החג-מולדי; ובהפצה מוגבלת, 'אני לא שם' שבו כולם בוב ודילן הוא כולם.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מצטער לאכזב, אבל לאנג'לינה אין זנב בסרט.
מה שכן – יש לה צמה כל-כך ארוכה שהיא נראת כמו זנב.
אל תנטפק את מה שהדו''חקו ניטפק בעצמו:
"בקיצור נמרץ, 'ביוולף' הוא סיפורו של ביוולף … וכאמור, אנג'לינה והזנב (שהוא בעצם צמה. אבל זנבית)"
עבר להם בראש מה שעובר למפיצים בישראל כשהם מדבבים אנימציה.
כל אנימציה, פחות או יותר, ללא הבדלי דת, גזע, מין, אלימות או תוכן – "סרטים מצוירים זה לילדים".
אאוץ'. לרגע חשבתי שמסריטים עוד משהו של סטניסלב לם. ואז הבנתי מה ה"/לם" אומר. ולפני שעה כמעט הרגתי את עצמי ב*כמעט* תאונת דרכים. נראה לי שהמוח שלי מנסה לרמוז לי משהו… שהוא לא אוהב אותי, אולי.
אבל הם אמורים לראות את הסרט.
לפני שהם מדרגים אותו. נכון שמדובר באנימציה, והאלימות בסרט היא מוגזמת ולא מציאותית – אבל לפי ההגיון הזה היה צריך לתת PG-13 גם ל'להרוג את ביל'. ברצינות, חשבתי שה-MPAA משתפרים לאחרונה, אבל הדירוג המופרך של 'ביוולף' צריך להיות המסמר האחרון בארון שלהם. מי שמגדיר את 'ביוולף' כמתאים לילדים יכול להיות רק או לגמרי מושחת או לגמרי טיפש. או שניהם.
מי הגדיר את הטריילר שלו R?
או שפשוט הוא התחיל מR וירד לPG13 (אחרי עריכה וקיצוצים)?
וסרט מצליח של אנג'לינה, מי היה מאמין.
אם כבר אנג'לינה , יש לי שאלה:
כמה היא קיבלה על ההופעה ב'בכח הלב'?
גם לי יש שאלה:
העם אנג'לינה הצטלמה בעירום ואז הפכו את גופה העירום לפיקסלים או שהם עשו את הגוף העירום שלה לגמרי במחשב?
מן הסתם לא.
זאת אנימציה, אחרי הכל. כמו שריי ווינסטון לא צריך להיות צעיר ושרירי כדי להיראות כזה בלכידת תנועה, אנג'לינה ג'ולי לא חייבת להיות ערומה.
אבל אני מעדיף להאמין שהיא כן.
כשאתם אומרים אנג'ילה בעירום
לכמה עירום בדיוק אתם מתכוונים? וכמה תלת מימדי?
הנה שאלת תמה
אמנם תלת מימד ואנימציות זה אחלה, אבל המעוניינים בעירום של אנג'י לא יכולים פשוט לראות את "ג'יה"?
אפילו בפמילי גאי ממליצים על זה.
תודה רבה על ההענות.
בכל אופן , תהיתי לעצמי שאם היא משתכרת כיאה לכוכבת במעמדה, 15 מיליון פלוס מינוס, אז ביחס להכנסות יצא שהסרט ('בכח הלב') הפסיד עליה לגמרי.
היא לא קיבלה שכר רגיל עבור הופעתה בסרט
זה פורסם באחת מכתבות היח"צ.
אבל הם אמורים לראות את הסרט.
ראית את This Film is Not Yet Rated?
תהליך הדירוג מתבצע ע"י קבוצה של אנשים "רגילים," שמשום מה נחשבים לנורמטיביים על פי איזשהו סטנדרט שמרני אנכרוניסטי.
בהחלט יכול להיות שבשביל אנשים אלו, אנימציה=ילדותי…
במחשבה שניה, יש הבדל משמעותי בין ''אמורים'' לבין ''לראות''.
למשל, אני די בטוחה שהאנשים שנותנים את דירוג הגילאים בטלוויזיה אמורים לצפות במה שהם מדרגים, ובכל זאת אותה סדרה (CSI) קיבלה 14 ומעלה בכבלים ו-18 ומעלה בערוץ 1. אני גם די בטוחה שמתרגמים אמורים לדעת אנגלית ולהכיר לפחות קצת את החומר שהם מתרגמים, אבל פעם אחר פעם אני מתבדה. אז אולי הMPAA סתם מדרגים על פי קריאת התקציר על האחורה של האריזה: סרט מונפש על פי פואמה עתיקה? זה לא נשמע לי כל כך נורא…
דירוגים בערוצים
יש הבדל בדירוג בין ערוצים. ערוץ 1 הוא ערוץ הפתוח לכולם לכן אצלו יהיה דירוג מחמיר יותר לסדרה שבפלטפורמה רב ערוצית תזכה לדירוג מרוכך יותר. כמו שבארה"ב הסדרות המשודרות ברשתות הארציות לא מכילות עירום וניבולי פה בעוד ברשתות הכבלים יש יותר עירום וניבולים (אם כי לא עירום נועז ומילת ה-F לא נאמרת) ויש את הערוצים בתשלום כדוגמת HBO ושואוטיים בהם הכל מותר.
המחשבה מאחורי זה היא שבערוצים הפתוחים לכולם צריך להתחשב במרבית הצופים בעוד שבערוץ בתשלום, הצופה יודע אילו תכנים צפויים לו שם ועצם הזמנת הערוץ מראה על כך שהוא מוכן ומעוניין בתכנים שכאלו. כמובן שגם בערוצים שכאלו לא ישדרו סרטים עתירי דם/מין בשעות היום (ובישראל הרגולוציה לא מאפשרת להוט וליס לשדר תכנים אלימים מאד, עתירי מין ותכנים המראים שימוש חיובי בסמים לפני השעה 22:00 ולאחר השעה 06:00).
זה לא ממש הגיוני.
בערוץ בתשלום לצופה יש שליטה על מה שהוא מקבל, ולכן הערוצים האלה חופשיים לספק תכנים קיצוניים יותר – נכון וצודק; אבל זה לא הופך את התכנים האלה לקיצוניים פחות. טפשי להגיד שסרט שהתאים לגיל 18 ומעלה בערוץ אחד פתאום מתאים לגיל 14 בערוץ אחר, בין אם שילמת על הערוץ הזה או לא.
מש''א
סדרה כמו CSI
היא מסוג הדברים שנופלים בין הכסאות. מצד אחד יש בה קטעים שעלולים להרתיע צופים רגישים במיוחד. מצד שני, אין בה דברים קיצוניים עד כדי כך שמחייבים סיווג קיצוני. ערוץ 1 בתור ערוץ פתוח הלך לכיוון הנוקשה יותר – יש בזה מראות שעלולים להיות קשים לחלק מהצופים? סיווג 18. אקסטרהוט יכולים לתת לה סיווג אחר.
גם הפיקוח הוא שונה, על הכבלים והלווין יש פיקוח של המועצה לשידורי כבלים ולווין, ברשות השידור מן הסתם מדובר בהחלטה פנימית.
סיטואציה דומה היתה אם ה-MPAA היה מדרג אך ורק סרטים לבתי הקולנוע וגוף אחר היה מדרג את הסרטים ל-DVD. סרט שה-MPAA היה מוצא כ-PG-13 ייתכן והיה מקבל דירוג R על ידי גוף אחר.
בקיצור: גופים שונים מעניקים סיווגים שונים. יש הגיון מסוים מאחורי זה אבל אני מניח שהוא לא נהיר לכולם.
אה, ברור שגופים שונים יתנו דרוגים שונים.
אם היית מראה את אותו סרט לשלושה אנשים שונים, סביר שלכל אחד מהם היתה דעה שונה בקשר להגבלת הגיל שצריך להציב על הסרט. פשוט, בהודעה הקודמת גרמת לזה להישמע כאילו זו החלטה מתוכננת מראש, כאילו אותה ועדה מחליטה לתת לסרט דירוג א' לשידורו בערוץ 1 ודירוג ב' לכבלים.
סאבטקסט
"ראבאק אם הם שוכחים להעיר אותי כשאנג'לינה והזנב עוברים פה בסביבה".
גם רמבו החדש גם פה,
הבנדנה בהחלט עושה רטרו.
אז ביוולף הקולנועי הוא אלים ומדמם?
סבבה, אני כבר חשבתי שאני אצטרך לראות את הגרסא הנורמלית בגרסת במאי בדוד.
מה שמוכיח את מה שכבר אמרתי מקודם- ה-MPAA מקבלים כנראה שוחד. טענתי את זה בעבר כאן באתר כאשר ציינתי שממש מוזר בעיני שטיטאניק קיבל PG-13 למרות שסצינת העירום שיש בו היתה מזכה כל סרט אחר בדירוג של R.
וכבר אז אמרתי שזה לא נכון.
כתבה מספר 3906
אבל אני מניח שכעת אתה מסכים איתי.
"אין לי מושג מה עבר ל-MPAA בראש כשהם נתנו לו את הדירוג הזה, אבל אני חושד שמה שעבר להם ביד היה צ'ק שמן מרוברט זמקיס".
עם זה שהארגון הוא מושחת
שמושפע פחות מתוכן הסרט מאשר ממי מגיש להם אותו, אין ויכוח. רק שהדוגמה של 'טיטניק' לא נכונה.
תהיה
כמה סרטים כבר נעשו על ביוולף וגרנדל? אני זוכר שניים – אחד עתידני עם כריסטופר למברט ושני עיבוד "מציאותי" יותר על פי ספר, או לפחות תסריט, של מייקל קרייטון ("הלוחם ה-13", נדמה לי).
זה מה שיש לימד''ב לומר:
http://www.imdb.com/character/ch0030132/
נראה ששני הסרטים שציינת הם באמת שני הסרטים ה"אמיתיים" (לא סרטי טלויזיה, סרטים אירוטיים או דברים שנקראים 'Blade of the King Concept Film') היחידים.
בהתחשב בעובדה
שאחד מהשניים לא מוזכר שם, אני לא יודע כיצד להתייחס לרשימה. לאחר בדיקה נראה כי בייוולף של קרייטון הופיע בשם שאני לא מסוגל לתעתק, אבל כנראה נשמע מאוד דומה (ובכל מקרה, הסרט הוא באופן ברור עיבוד לביוולף).
אה. טעות.
הכוונה היא כנראה ל-'The 13th Warrior', שקרייטון כתב, ויש בו דמות בשם Buliwyf (והמהדרין יוסיפו: BuliWTF?).
http://www.imdb.com/title/tt0120657/
לא ראיתי את הסרט, אבל תיאור העלילה לא נשמע דומה ל'ביוולף'.
אה. טעות.
הלוחם ה-13 הינו עיבוד לספר Eaters of the Dead של קריצ'טון.
הספר נכתב כגירסה ה"אמיתית" לסיפור ביוולף (משהו כמו המלך ארתור שהיה לא מזמן) ומוצג כחלקים החסרים בכתב יד של המלומד העיראקי איבן פאלדן (דמות היסטורית אמיתית).
הספר, אגב, מעניין וכיפי לקריאה (בהנחה שאתה מאלה שאוהבים את היצירות המוקדמות של קריצ'טון).
אה. טעות.
אני חושב שאיפהשהוא בספר קרייטון ניטפק שכנראה ביטאו את השם בולוואי (bulvai). מצד שני מדובר בזכרון מקריאה לפני 10 שנים, אז אני לא עומד מאחורי זה ב100%.
חוץ מזה, אני היחיד שיש לו פה הרגשה של דג'ה וו לגבי הנושא הזה?
לא: גם בפעמים הקודמות אמרתי שזה סרט מצוין.
אני לא בטוח
שאני מבין על מה אמרת את זה.
בכל מקרה אני מסכים שהסרט מצוין, ומוסיף שבח גם לספר.
אני רוצה רק לציין ש...
זה ש'אהבה בימי כולרה' הוא סרט איום ונורא לא אומר כלום על עתידו של 'הנסיך הפרסי', כל מי שקרא את הספר בטח יודע כמה קשה זה לתרגם את הויזואליה שלו לסרט, ככה שאני בהחלט לא מאשים את ניואל, שלא לדבר על זה שממה שקראתי הבעיות העיקריות בסרט הם בתסריט ובמשחק.
ו… גם 'דוני בראסקו' נמצא ברזומה של ניואל, וזה סרט הרבה יותר טוב מ'ארי פוטר וגביע האש' ו'ארבע חתונות ולוויה' לטעמי.
מישהו בכלל דיבר על זה?
לא, אבל...
אני מבהיר את העניין לפני שמישהו כן ישאל על זה.
ו די עצוב…
מסתבר שיש עדיין אנשים שחושבים שמייקל ביי הוא במאי טוב:
http://www.gamer.co.il/gamer2/php/replieslist.php?TopicID=881788&Highlight=&page=0
ארבע חתונות ולוויה הוא מצוין.
אחד מארבע-חמש קומדיות רומנטיות שאני אוהבת (כלומר, עולות לי בראש שתיים, אבל אני בטוחה שיש עוד כמה שאני לא זוכרת כרגע) – ולגרום לי לאהוב סרט בז'אנר שלא אהוב עלי בכלל, זה אומר הרבה.
בעיות במשחק הן בדרך כלל אשמת הבמאי
והאמת שגם בעיות תסריט אפשר לזקוף לחובתו של הבמאי. יש לו את הסמכות (בדרך כלל) להכניס שינויים. ואם התסריט ממש איום ונורא והאולפן לא נותן לו לתקן – אני מצפה ממנו להתפטר.
אבל ניואל עשה גם סרטים אחרים, שכן היו טובים,
למשל 'ארבע חתונות ולוויה אחת', 'דוני בראסקו' ו'הארי פוטר וגביע האש'. ככה שזה בכלל לא אומר ש'הנסיך הפרסי' לא יהיה טוב. עדיין יכול להיות שהוא כן יהיה טוב. אפילו סביר, כי ניואל הוא דווקא כן במאי טוב מאוד. עובדה שהוא עשה את הסרטים האלה שהיו טובים. הוא בטח יהיה טוב, 'הנסיך הפרסי'. אז אל תגידי דברים כאלה כמו שאמרת, אחרת מישהו עוד יחשוב בטעות שאולי 'הנסיך הפרסי' לא יהיה טוב – והוא כן יהיה.
לא לנסות לעצבן את מרווין, לא משנה כמה כיף זה נראה באותו רגע.
לא שאני מנסה להשוות את עצמי לרד פיש, אבל בחיי שפסקת הפתיחה של הדו"חקו היא אותה שיחה שניהלתי עם חבר בעקבות זעקת הקרב של הבייוולף.
המסקנה שלנו – כל משפט הבנוי משלוש מילים שהן הברה-הברה-שתי הברות, ונצעק מלוא הגרון, נשמע ספרטני להפליא.
נסו את "GIVE! ME! COOKIES!!!", ותיווכחו.
ואגב, מכיוון שאף אחד לא הזכיר את זה עדיין, הנה ההוכחה שג'רארד באטלר היה בייוולף בעצמו, לפני שנמשח למשך ספרטה(ההה!!!1)
http://www.imdb.com/title/tt0402057/
על Cookies!!!
תודה (קידה וירטואלית)
זה הכי מצחיק שהצלחנו להעלות בדעתנו. בצירוף תמונה של עוגיפלצת בתלבושת קרב ספרטנית…
אבל, אני בטוח שיש פה גולשים יותר יצירתיים באתר, שישתמשו בתבונה בנוסחה הזו.
ג'י, מעניין מה יקרה לי בגללך בקון הבא.
עוגירייצ'לפלצת?
אני חושב שהיא התכוונה שכולם יבקשו ממנה עוגיות בצורה... ייחודית.
ואני אומר: אין כמו נבואה המגשימה את עצמה.
היי, לא מתעסקים עם שלמות!
אם יש צורך, אני מוכנה להגן על העוגירייצ'ל בגופי (עד כדי כך, למעשה, שאפילו לקחת עוגירייצ'ל בתמימות יהיה כמעט בלתי אפשרי. אלא אם כן אתה במקרה אני, כי על עצמי אני סומכת, וכי ביני לבין העוגירייצ'ל לא הייתי חולמת לנסות לחצוץ, מה אני, התאבדותית?).
אין לך מה לדאוג
יש לך גיבוי מהמאפיה
וחוץ מזה, עד הקון הבא אף אחד לא יזכור את הפתיל הזה.(נכון?!)
תמורת אחוז מסויים של עוגיות אני מוכן
להגן עלייך.
הו, טווידלדי ומאץ'
מחוייבותכם נוגעת לחור השחור שיש לי במקום לב, עד כדי כך שאיני רואה כלל מניעים נלוזים מאחורי כוונותיכם הטובות.
ואדם – אתה לא נחמד.
אני, אה, זאת אומרת, אמממ..
מחשבה בוראת מציאות!
היי! יש תור!
עם כל הכבוד, אני בטוחה שרייצ'ל יודעת מי תגן עליה (ועל העוגיות) הכי בחירוף נפש.
תמונה ששווה אלף מילים
אבל סיכמנו על שלוש מילים…
אה, זה חיקוי גרוע של זה:
שאלה ממישהו שלא מתכוון להרחיק עד קיריית ביאליק
לכל אלה שכבר חזו בסרטים בסינמקס של סינמה-סיטי – שווה לדעתכם לראות את "בייוולף" שם, או שהאלטרנטיבה הראויה היחידה לאיימקס היא אולמות סטנדרטיים?
אני לא חושב ששווה לראות *משהו* בסינמקס.
בתמורה למחיר כרטיס גבוה יותר אתה מקבל בדיוק את אותה החוויה המפוקפקת כמו לשבת בשתי השורות הראשונות באולם רגיל.
אני לא חושב ששווה לראות *משהו* בסינמה סיטי
אני מציינת שהסינמה סיטי לא מותאם לנכים (אלא אם כן להכריח את הנכה לצאת מהבניין כדי להיכנס מהדלת התחתונה של האולם ולראות את הסרט מהשורה הראשונה זה נקרא "מותאם") ולכן אני לא מגיעה לשם.
תהיה
אלו בתי קולנוע בארץ כן מותאמים לנכים (ולא עבור כסאות בשורה הראשונה)?
סליחה אבל..
אני מניח שבתור נכה את אולי בקיאה בזה יותר – אבל אין חוק שמחייב אותם שנכים ישבו בשורה הראשונה, למקרה חירום?
אני יודע שזה מה שטענו בפני חבר שלי פעם.
אני לא נכה
התאומה שלי (דהיינו הברווז) היא הנכה. ויכול להיות שנכים צריכים להיות ליד יציאת החירום,(לי לא ידוע על חוק כזה) אבל אתה מסכים איתי שיציאת החירום לא חייבת להיות ליד השורה הראשונה, נכון?
בגרנד קניון ובמרכז הקונגרסים בחיפה נכים יושבים בשורה הראשונה מלמעלה. אם תהיה שריפה, אני בטוחה שאפשר יהיה להציל את אחותי גם אחרי שהיא ראתה סרט בלי לקבל נקע בצוואר.
תשובה ממישהו שלא מתכוון להכנס לסינמה סיטי.
אני מקווה שהשאלה שלך נשאלה מידיעה שהגרסא שתוקרן בסינמקס היא גרסא מיוחדת באופן כלשהו, כי למיטב ידיעתי, סרטים באורך מלא שמוקרנים שם, מוקרנים בגרסתם המקורית, וזה יוצר תמונה מרוחה ורכה. ככה שסינמקס הוא האלטרנטיבה ללשבת בשורה הראשונה באולם דיזנגוף 1. לא חוויה מלבבת (ואני כן אומר את זה מנסיון, כי פעם הייתי פחות חכם, וראיתי שם את אחד מסרטי "שר הטבעות").
שאלה דחופה(חשובה)
אם אלך עכשיו לחנות סרטים(ריקורד טאוואר למשל)אמצא את "שודדי 3".מישהו בדק ויודע?
שאלה דחופה(חשובה)
הייתי היום באוזן השלישית, לא שודדי ולא עיזה פזיזה.
אמור לצאת בדצמבר (לDVD).
אתה יכול להתקשר.
שאלה דחופה(חשובה)
לפי מה שידוע לי, הDVD יוצא בסביבות ה5.12
[אני מתכוונת להיות שם שמתחילים למכור :P]
5.12?!
הרבה דברים יוצאים ב-5.12, מה? זה תאריך בעל משמעות קוסמית או קבלית או משהו?
לפי ''לא סופי''
זה כבר אמור להיות בחנויות מאתמול.
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
לפי מה שאני יודע תאריך ההפצה לחנויות
הוא יום חמישי 22/11.
היום יוצא לאקרנים 'The Mist'.
במקרה (או שמא?) לוס אנג'לס כוסתה אתמול בערפל סמיך. האחים ויינסטיין מיד לקחו אחריות על העניין, ושלחו הודעה לעיתונות שבה הם רומזים שהערפל היה חלק ממסע פרסום ל'הערפל'.
http://www.chud.com/index.php?type=news&id=12621
אוקיי
אז גלובוס גרופ עושים עכשיו תרגיל שיווקי לקראת השקת הדויד של "מבול של צרות"?
אם להסיק מתרבות ה'סמוך',
כנראה התכנון המקורי היה לעשות תרגיל שיווקי ל'שמש נצחית בראש צלול'.
אתה מתכוון לתרבות ה'סמוג'.
זה לא קצת יפגע במכירות אם אנשים לא יוכלו לצאת מהבית?
ואם כבר בבעיות שיווקיות עסקינן, הנה אחת שעולה לי על העצבים יותר ויותר: "גיבורנו מתחיל לתהות מה מפחיד אותו יותר, המפלצות שבחוץ, או אלה שבפנים". כל עניין "בני האדם שסביבנו הם הסכנה האמיתית" הוא כבר מעבר לקלישאה. אז כן, פחות או יותר כל סרט מפלצות אי פעם מתייחס לזה בצורה זו או אחרת, ויש מי שימצאו עדויות לדברים כאלה עוד לפני שהקולנוע בכלל היה בסביבה (אני בכלל לא אמרתי פרנקנשטיין) – האם באמת צריך לכתוב את זה בפירוש בכל תקציר, בנימת "ואי! תראו כמה *עומק* יש לסרט האימה שלנו!"? למה שלא תכתבו כבר "לסרט שלנו יש התחלה, אמצע, ויש אומרים שגם סוף, ולפי דעתנו הוא *לא גרוע* (!!1)" וזהו? מישהו צריך לקחת את אנשי השיווק שמכורים לקלישאה הזו ולזרוק אותם מצוק ביחד עם מי שזה לא יהיה בהוט שמוסיף "מתגלה סוד אפל מהעבר" לכל תקציר.
בסופו של דבר
סרטי האימה הכי רווחיים בהיסטוריה הם אלה שלא מתאפיינים בדמויות עמוקות במיוחד. יום שישי ה-13, שחר המתים, סיוט ברחוב אלם והמסור הצליחו למשוך קהל גם בלי לעסוק בנבכי נשמתן של הדמויות (רק בנבכי הדמויות עצמן).
חוץ מזה, רואים שאין לך ראש שיווקי. החכמה עם הערפל היא לא שאנשים ישארו בבית. אחרי שרואים סרט בו הערפל הוא דבר כל כך מאיים, אנשים יפחדו לצאת מהקולנוע ויעבירו את הזמן בהצגה שניה.
גם לך לא ממש יש ראש שיווקי.
או שלא היית מימיך בקומפלקס אמריקאי, כך שאתה לא יודע שהם רק ייצאו בחזרה לתוך הקומפלקס, ואז ייכנסו לעוד הצגה מבלי לשלם עליה.
מצד שני, בשלב מסויים הם יהיו רעבים או צמאים או שניהם, ואז בית הקולנוע ירוויח עליהם בגדול.
כולם יודעים שהכסף הגדול מגיע מהמזנון, לא?
בארץ, לא כל כך
פה?
רק בקבוק מים עולה משהו כמו 3 דולר, כשהגזלנים הבאמת גדולים לוקחים עליו 2 בדרך כלל, ומחיר רגיל הוא בין דולר עשרים וחמש, לדולר וחצי.
שאלת איימקס, וסרטים תלת ממדיים בכלל
אנשים שלא מסוגלים לראות בעין אחת לא יצליחו לראות את האפקטים התלת-ממדיים, אני משער – אבל את הסרט ה"רגיל" הם יוכלו לראות, נכון? חלפו עברו ימי האדום-כחול או מה שזה לא היה?
(לא, אני לא שואל מסיבות אישיות).
המ.
כשמורידים את המשקפיים (אנשים עם שתי עיניים פעילות, כלומר) רואים תמונה מטושטשת ובלתי-צפיה. כלומר, כדי להבין משהו מהסרט, גם אנשים חדי-עין יצטרכו להרכיב את המשקפיים המיוחדים, אבל כל עוד הם מרכיבים אותם, לא נראה לי שתהיה בעיה – הם כמובן לא יראו את התלת-מימד, אבל הם יראו תמונה "שטוחה" ברורה. כל זה – השערה בלבד, לא ניסיתי.
זה שימוש מעניין ל''חדי עין''.
זו בדיחה קבועה של עפר שלח על עצמו
האם האמפוריום
הולך להפוך לעוד סרט-ילדים-שאינו-הארי-פוטר שלא יופץ בארץ ולחזק את התיאוריה?
מצד שני ממלכת טרביתיה כן הגיע. ואולי הוא לא כ"כ סרט ילדים.
אתמהה.
אגב להלן בקשת עצה:
עוד לא הספקתי לראות אבק כוכבים ולא ממלכת טרביתיה עקב עומס מטורף. ואני רוצה לראות שבוע הבא או בחנוכה, אם זה ישאר. הבעיה שזה נשאר רק ברשת גולוס הידועה לשימצה. השאלה היא האם יש הבדל משמעותי בין הגלובוסים למיניהם. למשל האם שווה להגיע לירושלים או להרחיק עד קרית ביאליק כדי לראות באיכות טובה.
ההשוואה: אבק כוכבים Vs ממלכת טראביתיה
* "אבק כוכבים"
– מקום ההתרחשות: קולנוע גלובוס אשדוד (או בשמו המוכר יותר: 'הקולנוע היחיד בעיר החמישית בגודלה בישראל').
– גודל מקום ההתרחשות: קטן עד מאוד/קטן עד מגוחך ופתאטי.
– בעיות: הסאונד היה מזעזע. פתאום ווליום מקסימום, ומיד לאחר מכן ווליום מקסימום של הטלוויזיה הקטנה שבסלון הבית שלי.
– תוספות: חוויה מגעילה בסך 35 ש"ח. לא כולל פופקורן.
* "ממלכת טראביתיה"
– מקום ההתרחשות: קולנוע סינמה סיטי.
– גודל מקום ההתרחשות: סביר.
– בעיות: הכל טוב עד לדקה האחרונה של הסרט שבה הסאונד והתמונה הלכו לאיבוד.
– תוספות: חוויה מהנה אך לא חובה.
האמפוריום כבר נרכש להפצה בארץ,
מה שלא מבטיח שהוא לא ייגנז, אבל משפר את הסיכוי שלו.
להגיע עד ירושלים תמיד כדאי, כל עוד לא נכנסים לגלובוס.
עם כל אהבתי, והיא רבה, לעירי הורתי, זה פשוט לא שווה את זה.
חיזוק לדברי MR בקשר לירושלים:
הגלובוס בירושלים הוא מזעזע, לא פחות. זה בקרית ביאליק טוב בהרבה, אבל זה באמת קצת רחוק. אם כבר לנסוע, סינמה סיטי היא פתרון מצוין לסרטים שאפשר, בנסיבות אחרות, למצוא רק בגלובוס.
קסם במנהטן מקבל ביקורות מצוינות,אבל ממש מצויינות.
93 אחוז ב- rotten tomatoe
כבר לא קוראים לזה 'קסם במנהטן', קוראים לו 'מכושפת'.
והוא מקבל ביקורות טובות, אבל לא מצוינות. מאז היות העגבניות, אנשים טועים לחשוב שאחוז הטריות הוא הכל. זה לא נכון. מה שהאחוז הגבוה של 'מכושפת' אומר זה שרוב גדול מאוד של המבקרים חושבים (בצדק) שזה סרט יותר מבינוני; זה לא אומר שכולם חושבים שהוא מעולה. רוב הביקורות שלו הם ברמת השלושה-ארבעה כוכבים, לא חמישה.
אכן, במטקריטיק הציון שלו הוא רק 76
הסרט עם הציון הגבוה ביותר המופץ כרגע בקולנוע הוא "ארץ קשוחה" עם 91.
(לא ש-76 זה רע).
אפשר את ההורים שלך?
כי כשאני הייתי תלמיד, אי שם לפני שנים רבות, ציון כזה היה מוציא "לא רע, אבל אנחנו יודעים שאתה יכול הרבה יותר" במקרה הטוב או פשוט "למה לא 100?".
אם היית מביא הביתה 50 מיליון דולר זה היה עוזר?
כן ולא
אני חושש שבתור משפחה פולניה גם אז הם יגידו "למה לא 100?".
מצד שני עם שער הדולר של היום זה יותר מ-200 מיליון שקל אז אפשר להציג את זה כך.
שער הדולר הוא פחות מ-4 שקלים כבר מספר שבועות
וליתר דיוק, היום 1$ = 3.862ש"ח (יציג), או בתרגום ל-50 מיליון דולר: 193,100,000 ש"ח.
והנה עוד סיבה להורי הפולנים לא להיות גאים
אתה כמה בדיחות יכולות לצאת מההרמה להנחתה הזאת?
אתה הורג אותי! הורג!
וזה עוד לפני שמס הכנסה לקח את חלקו.
בקיצור, אסף, וותר על הרעיון. נחת הם כבר לא יראו ממך.
כבר לא קוראים לזה 'קסם במנהטן', קוראים לו 'מכושפת'.
על הפוסטר כתוב מתחת למכושפת "הקסם מגיע למנהטן".זה טאג ליין או חלק מהכותרת?סרט נפלא דרך אגב! אני מחכה לביקורת,יש לי המון מה לשאול.
לא ממש ברור
בכל לוחות ההקרנה וכד' הסרט מופיע פשוט כ'מכושפת', אבל על כל הפוסטרים, 'הקסם מגיע למנהטן' נראה כמו חלק משם הסרט, כמו ב'סופרבאד חרמן על הזמן'. זה לא באמת משנה, ממילא אף אחד לא משתמש בשמות-טאגליין המטופשים האלה. אני לא חושב שמישהו אי פעם יגיד 'שני כרטיסים למכושפת הקסם מגיע למנהטן בבקשה'.
ואני רק רוצה לציין (חצי אופטופיק)
שהסרט פשוט מקסים, נהנתי מכל רגע.
בהחלט מומלץ.
ושאלונת, תיהיה ביקורת בקרוב?
אנחנו מקווים.
? לוח ההקרנות
רציתי לציין בעיה שנתקלתי בה בלוח ההקרנות של עין הדג (שהוא בד"כ נוח ויעיל): הקרנות בתאריך מסוים הן מחצות עד חצות.
סידור זה יוצר בלבול וקושי למצוא הקרנות חצות או הקרנות מאוחרות יותר. אני חושבת שיהיה פשוט הרבה יותר אם תוכלו לסדר את הלוח כך שיציג מבוקר עד בוקר, וכך למנוע בילבולים.
תודה מראש וסליחה על הקטנוניות!
נכון, יש בעיה
הלוח *כן* מציג את שעות ההקרנה מבוקר עד בוקר. הקרנות חצות ואחרי-חצות משויכות ליום שלפניהם (כלומר: אם אני רוצה ללכת לסרט הלילה בשעה 01:00, ההקרנה הזאת תופיע בלוח של היום, ולא של מחר).
הבעיה היא שהמערכת מסדרת את שעות ההקרנה לפי "סדר עולה" – ולכן ההקרנות של אחרי חצות רשומות לפני הקרנות הצהריים, ולא אחריהן.
לצורך הדוגמה: זה לוח ההקרנות של סינמה סיטי למחר, יום שבת:
http://www.fisheye.co.il/chronica/cinema.php3?cinema=95&date=24%2F11%2F2007
ההקרנה ב-00:20 של 'אבידות ומציאות' מתייחסת להקרנה בלילה שבין שבת לראשון, ולא בלילה שבין שישי לשבת.
הבנתי כבר קודם מה הבעיה,
אבל זה לקח די הרבה זמן של תהיה וחיטוט, וסביר להניח שגם עוד אנשים הסתבכו ככה.
אני שאלתי האם אפשר לשנות את הסידור כך שהקרנות חצות יופיעו אחרי הקרנות הערב ולא לפני הקרנות הבוקר. אם אי אפשר, לא נורא, זה סתם פחות נוח.
כבר למדתי לא להבטיח שינויים טכנולוגיים באתר,
כי יש להם נטיה להידחות עד הנצח. אבל אני מודע לבעייתיות, ומקווה שהעניין הזה ייפתר בעתיד הנראה לעין. מצטער על אי הנוחות.
תודה מראש
זו לא בעיה רצינית, אני סתם קטנונית.
באמת שהאתר הזה בנוי בצורה מאוד נוחה וקלה לתפעול רוב הזמן, זו הסיבה היחידה שדברים שוליים בולטים בעין.
חצי לי וחצי לי
היום ב-7 לילות התפרסמה כתבה על איך מתחלקות ההכנסות מכרטיסים (קולנוע, הופעות, אופרה וכד') בין גורמים שונים.
החלוקה של כרטיסי קולנוע היא כדלקמן:
כרטיס שעולה 35 ש"ח
מע"מ והוצאות שונות: 6.65 ש"ח
מפיץ: 14.175 ש"ח
בית הקולנוע: 14.175 ש"ח
אילולא המפיצים ובעלי בתי הקולנוע לא היו אותו גורם ברוב המוחלט של המקרים, הנתונים הללו לא היו מקוממים אותי כל כך.
העניין בכתבה הזאת
היא שהיא לא מראה איך הכסף צריך להתחלק, אלא איך הוא באמת מתחלק. כלומר, במקרה של כרטיסי קולנוע זה הכי פשוט- אחרי מע"מ, ההכנסות מהכרטיס מתחלקות בין המפיץ לקולנוע כי אין אף אחד אחר שצריך לשלם לו. יכול להיות, תיאורטית (בלבד), שה15 ש"ח האלו אפילו לא מכסים את העלות של ההקרנה לבעל האולם.
חוץ מזה, במקרה של הקולנוע הם באמת עשו עבודה רעה- כמה מהכנסה של הקולנוע הולך למקרין? כמה לסדרן? כמה שכירות?
מה שמעצבן בכתבה הזאת
הוא ה"שורה התחתונה" שלהם: "עכשיו תחשבו כמה הייתם צריכים לשלם אם לא היתה חצי שעה פרסומות".
התשובה, חכמים בלילה, היא 35 ש"ח. הפרסומות הן רק על חשבוננו. הן לא מוזילות את הכרטיס באגורה.
הומור(?) אורבני
כתבה בוואינט מציגה את תל אביב, כפי שהיא אמורה להיראות בשנת 2025 – עיר עתידנית מלאה בגורדי שחקים חלקלקים ושטחים פתוחים וירוקים, גן עדן אורבני. אחת התמונות מציגה את הסינמטק המחודש. תסתכלו על הפוסטר: מה מראים בסינמטק ב-2025? את 'בלייד ראנר*', סרט על לוס אנג'לס של 2019, עיר עתידנית מלאה בגורדי שחקים אפלים שהפכה לגיהנום אורבני.
* אני מניח שמדובר בגירסת הסופר-אולטרה-במאי-הפעם-זה-סופי-לגמרי-אבל-באמת של הסרט, שתצא ב-2022, לכבוד חגיגות 40 השנה לסרט.
לדורשי הקישורים:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3474338,00.html
אגב, הדבר המטריד בכתבה:
בשנת 2025, כיכר אתרים עוד לא הושמדה ונמכרה לגנבי מתכת במחיר מציאה (שהוא יותר מערכה האמיתי).
להשלמת האפקט
נתקלתי בכתבה הזו לאחר שצפיתי בפרק/סרט הקאמבק של פיוצ'רמה. ממש ניו ניו יורק.
מה זה סרט תלת מימדי?
מעולם לא הייתי בהקרנה בקריון כך שאין לי מושג מה זה אומר סרט תלת מימדי, זה עם משקפיים כחול אדום?
משקפיים - כן, כחול אדום - לא
טכנולוגית התלת-מימד שהסרט מוקרן בה היא בכמה דרגות טובה יותר משיטת הכחול-אדום הישנה, אבל הרעיון הוא אותו הרעיון – לתמונה יש עומק, פרטים מתוכה נראים כאילו הם בולטים החוצה מהמסך או מתמשכים רחוק פנימה.