מאז שמחתרת אתרי הבידור העצמאיים השוכנת בשכונת רוממה שבחיפה החליטה להיפגש למשחקי כדורסל בימי שני, כתיבת הדוחק"ו מיד לאחר המשחק הפכה לשגרה. הבעיה עם זה היא שכשהעורכים מתיישבים בסופו של משחק משעשע אך מייגע אל המחשב ומנסים להסביר מה קרה השבוע בארה"ב ולמה, הם עדיין קצת מותשים ורואים נקודות כתומות מול העיניים. אז מה, כל פעם נפתח את הדו"חקו בדיווח על משחק הכדורסל האחרון? שיהיה. אם אתם חייבים לדעת, התוצאה בסיום היתה 1 רגל מכופפת, 3 אצבעות כואבות וכמה רגעים משעשעים של ריקוד מודרני (אם כי למרות הטענות החוזרות, שום דג לא נגח בכדור עם האף). ועכשיו לסרטים.
אנחנו כבר בשבוע השני של הקיץ, ומי לא בא? ההיסטריה. לפני שנה, אם אתם זוכרים, בנקודה הזאת היינו בין פתיחה של 85 מיליון דולר ל-92 מיליון, קיטרנו על זה ש'אקס-מן 2' מתאחר להגיע לארץ, וקנינו כרטיסים שבוע מראש ל'מטריקס Reloaded'. השנה הכל רגוע. 'ואן הלסינג' שיצא בשבוע שעבר לכל היותר הרעיד קצת את הקופות, והדיון הציבורי בקשר אליו עוסק בעיקר בשאלה האם הסרט הוא כל כך רע שהוא טוב, או שהוא סתם כל כך רע. השבוע יצא 'טרויה', עוד בלוקבאסטר-וונאבי, ושוב לא נשמע קולו של המון אדם השועט לבתי הקולנוע ורומס את כל מה שבדרכו. זה קיץ זה?
אחרי פתיחה לא-ענקית בשבוע בעבר (51 מיליון), השבוע התברר באמת מה עומק הבוץ ש'ואן הלסינג' תקוע בו. הסרט הכניס השבוע 20 מיליון וטיפונת, ירידה של 60% מהשבוע שעבר. בקרב סרטים שהכנסותיהם השבועיות נמדדות בעשרות מיליונים, קיצוץ ההכנסות בחצי בסוף השבוע השני אינו דבר נדיר, אבל ירידה של 60% היא בכל זאת עניין לא נעים בכלל. ה"בלוקבאסטר" הזה הכניס עד כה 85 מיליון דולר בלבד, בערך חצי מעלות ההפקה שלו, לא כולל פרסום. זה לא נראה טוב.
בינתיים, את המקום הראשון כבש הסרט הגדול הבא, אבל גם הוא עשה את זה בצניעות יחסית. 47 מיליון דולר, זה הסכום שהשיג 'טרויה' בסוף השבוע הראשון בארה"ב. יש לזה שפע של תרוצים: הסרט הוא ארוך, הוא מדורג R, הוא לא המשכון, וסרטים היסטוריים אף פעם לא עושים הרבה כסף בסוף השבוע הראשון (מישהו טרח לברר את זה). יש בסיס להניח ש'טרויה' יזדקן בכבוד הרבה יותר מ'ואן הלסינג', אבל כרגע, גם המצב שלו לא נראה מזהיר.
'טרויה', כמו שכבר ידעתם, מבוסס בחופשיות על 'האיליאדה' ומספר את תולדות הקרב על העיר טרויה, מינוס כל הקטע של אלים, מפלצות וכשפים, אבל כולל הרבה גברים בחצאיות. בראד פיט, הוא ולא מלאך, מגלם את אכילס, עילית הלוחמים היוונים. אורלנדו בלום, הוא ולא שרף, מגלם את פאריס, הנסיך הטרויאני הפינוקי. אריק באנה, הוא ולא ענק, הוא הקטור, אחיו של פאריס ומנהיג הצבא הטרויאני. בתפקיד אלף הספינות ו-50 אלף הלוחמים היוונים הביאו הרבה פעלולים ממוחשבים, ובתפקיד אורח: סוס ולו (…) רגל מעץ.
המבקרים תמימי דעים על כך ש'טרויה' הוא מוצלח יותר מ'ואן הלסינג', אבל מעבר לכך הדעות חלוקות: אלה שאוהבים, מתלהבים מתחושת האפוס, מהגיבורים הכריזמטיים ומהקרבות. אלה שלא אוהבים, מתלוננים על כך שהעיבוד של המקור הספרותי הוא חופשי הרבה יותר מדי, ושאין רגש אמיתי בסיפור – משהו להזדהות איתו. לכם תהיה הזדמנות להחליט לבד החל מיום חמישי הקרוב.
על פי המסורת, בשבועות שבהם משוחרר סרט פעלולים ואקשן ענק, נהוג לשחרר גם איזו קומדיה רומנטית, בשביל האיזון. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה השיטה הזאת עבדה, אבל האולפנים ממשיכים לעשות את זה. יש להניח שהם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים. גם השבוע זה קרה – מול 'טרויה' שוחרר 'Breakin All the Rules', מין גירסה הפוכה ל'לגמור עם האהבה': הפעם הוא(ג'יימי פוקס, 'עלי') זה שכותב מדריך מסוג "איך לזרוק את החברה שלך", והיא (גבריאל יוניון, 'מעודדות צמודות') זו שבכל זאת תכבוש את ליבו אחרי כמה אי הבנות משעשעות. שניהם, אם יש צורך לומר, שחורים, מה שמכניס את הסרט, בצדק או שלא בצדק, למשבצת הסרטים לשחורים בלבד, ובמסגרת הזו חמשת מיליוני הדולרים שהכניס הם דווקא די בסדר.
אולי בגלל חוסר ההיסטריה מסביב לסרטים החדשים, הסרטים הותיקים בטבלה השבוע (כלומר, אלה שהם לא 'ואן הלסינג') הרוויחו עוד כמה רגעים של חסד, ושמרו על רווחים נאים. הכנסותיו של 'פתאום 30' ירדו ב-29% בלבד מסוף השבוע שעבר, ואפילו 'דקה בניו יורק' של מרי-אולסן וקייט אשלי ירד ב-36%, בהחלט לא הרבה.
אבל אלוף השורדים השבוע הוא 'ילדות רעות', שבשבוע השלישי שלו ירד ב-25% בלבד, שזה ממש מעט. 'ילדות רעות' השיג בסך הכל 55 מיליון עד עכשיו: בסטנדרטים של סרטי קיץ זה אולי לא מספר גדול, אבל שלא תהיה לכם טעות מנקודת המבט של הוצאות מול הכנסות, 'ילדות רעות' שהופק בתקציב זעום (יחסית) הוא בלי ספק הסרט המצליח ביותר בעשיריה השבוע, ואחד הסרטים המצליחים של השנה. מה שמוזר בעסק הוא שכל הסרטים האלה פונים בעיקר לנערות בגיל ההתבגרות אז איך זה שהם מצליחים? כל הילדות האלה לא היו אמורות להיות עכשיו ב'טרויה', מזילות ריר על אורלנדו?
אז מה הלאה? בשבוע הבא יוצא 'שרק 2', ואם הוא לא יצליח להכניס את קצב הקופות להילוך גבוה, שום דבר לא יצליח. לצערנו הרב, 'שרק 2' הוא גם הסרט הגדול הראשון של הקיץ שאותו לא נראה כמעט בזמן אמיתי, אלא נאלץ לחכות עד יולי. בינתיים אפשר יהיה רק לקרוא ביקורות ולכסוס ציפורניים. החיים? אל תספרו לי על החיים.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך סוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
ואם תשימו לב
אין אף סרט בעשירייה הראשונה שעבר את רף 100 מיליון דולר הכנסות.
בכלל, סרטים מועטים השנה (שהגענו כבר לחציה) עברו את ה100 מיליון דולר.
אם בקיץ לא תהיה שבירת קופות רצינית, לפי דעתי, ההכנסות השנתיות יהיו בשפל מול השנים האחרונות (8-9 מיליארד דולר, בינתיים הם יכולים רק לחלום). קשה לי להגיד מזל שיצא "הפסיון".
פתאום קפצה עלי איזו תהייה אנטי קפיטליסטית
למה בעצם כל כך חשוב לנו שיהיו בלוקבאסטרים, שעונת הקיץ תהיה סוחפת ושהאולפנים יגלגלו מיליונים?
הקולנוע ההוליוודי כבר קרס פעם אחת והפיל איתו את שיטת האולפנים, וזה עשה רק טוב לקולנוע האמריקאי והעולמי כאחד. אולי הגיע הזמן לעוד איזו קריסונת?
הערכה שלי-
אם הם מרווחים הרבה, אז הם משלמים יותר מיסים=יותר כסף לקופת ארה"ב=יותר אפשרות לתמיכה כלכלית בנו.
?!
בשביל העניין הספורטיבי.
כדי שיהיה ממה להתרגש בדו"חקואים.
זה עשה רק טוב לקולנוע האמריקאי
לא כל כך בטוח בקשר לקולנוע העולמי.
בכל מקרה, ההבדל הוא מהותי. בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, התקופה שאני מניח שאתה מדבר עליה, הקהל היה מעוניין לראות אלטרנטיבה לבלוקבאסטרים ההוליוודיים של אותה התקופה ולהפוך סרטי איכות להצלחות קופתיות. עכשיו הוא לא.
שאלה ותהייה (גם לי בא לתהות)
א) מאיפה המשפט "החיים? אל תספרו לי.."?
ב)השנה התחילה חלש, אבל אני לא חושב שזאת המגמה הכללית. סך הכל, "טרויה" אולי עשה רושם טוב, אבל הוא לא שרק, הארי פוטר או ספיידרמן.
''החיים? אל תספר לי שלא נכנסת
לתצפית על 'המדריך לטרמפיסט"'.
כתבה מספר 2150
''החיים? אל תספר לי שלא נכנסת
נכנסתי גם נכנסתי (שאני אפספס מילה של לונג? נבר!) אבל לא זכרתי בדיוק מאיפה זה ולכן שאלתי, כי זה היה מאוד מוכר.
ואם אני כבר במומנטום של כתיבה
תראו מה יצא, טיזר לסרט של השחקן הגרוע ההוא, ניאו מה-שמו.
http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/constantine/teaser_hi/teaser_a.mov
מפלצות והרבה סטייל – אהבתי.
זה מהמדריך
(או "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" בשמו המלא).
ואם לא קראת את זה, אז זאת בעיה הרבה יותר גדולה.
יש לי בעיות הרבה יותר גדולות
הממ… אני רק אחזור בשנית על עניין הקריאה של הסקירה של לונג:
אדם ממוצע שיקרא את המאמר יבין שמדובר על "המדריך", ואני מאמין שאני אדם ממוצע (אני גם אדם פרנואיד שנוטה לקחת אמירות של אנשים אחרים באופן לא בריא, אבל זה עניין אחר).
אני יודע ש"הטרמפיסט" הוא ספר אהוב מאוד, ואני בהחלט אקרא אותו, מתישהו, בימים ההם בזמן הזה.
אמן.
במהרה בימינו אמן סלה!
לדעתי אין מה לדאוג.
הסרטים האלה הם רק "חימום". ספיידרמן והארי פוטר (ואולי גם שרק) יהיו להיטים דיי בטוחים.
תשובה לגבי Mean Girls
איך אתה מתפלא מי הולך לראות את הסרט הזה? לך לראות ותבין בעצמך!
זה סרט SNL נוסחתי אבל יעיל, שמזכיר קצת את הסרטים של ג'ון יוז משנות ה-80. טינה פיי עשתה עבודה יפה והסרט מלא בהברקות וכמעט נטול רגעים מביכים.
בכלל, בתור סרט נעורים הוא פי 100 יותר אינטליגנטי מסרטים למבוגרים כמו, נניח, הקומדיות של בן סטילר או כל סרט עם קייט הדסון.
רוצו לראות!
טרויה
בארץ הכניסה לטרויה מוגבלת מאיזשהו גיל?
שאלה בנושא ''לא סופי''
האם יש תוכנית להוציא את כל הטרילוגיה של "שר הטבעות"? אם כן, האם ידוע מתי? כי זה לא מופיע אפילו ב2005…
היא יוצאת שבוע הבא ב-DVD,
במארז שכולל את שלושת הסרטים, בשתי גרסאות: מסך מלא ומסך רחב, או משהו בסגנון. זה כבר למכירה באמזון.
עדיין אין תאריך יציאה לגירסה המורחבת של הסרט השלישי.
ומה לגבי תרגום לעברית?
מה איתו?
הבהרה: המארז שיוצא החודש הוא לא חדש, אלא פשוט אריזה שכוללת את הגירסאות הרגילות (לא המורחבות) של שלושת הסרטים. שני הראשונים כבר יצאו עם תרגום לעברית, השלישי יוצא בקרוב.
הגירסה המורחבת של הסרט הראשון יצאה עם תרגום, זאת של הסרט השני לא. עדיין לא ידוע על מארז משותף לשלושת הגרסאות המורחבות.
אה, לזה התכוונתי מראש.
האם ישנן הדלפות לגבי תוכנן של הגרסאות המורחבות, כדי להחליט אם לקנות עכשיו את השלישיה ה"פושטית"? (יש איזה מצבע באיזשהו מקום, אני חושב).
אלאמו & more
מי שנוהג לראות לסרטים בבתי הקולנוע של רשת רב-חן וודאי מכיר את כרטיסיות "רב-חן & more" שלהם. מדובר על פנקס, הניתן לרכישה בקופות, של כעשרה שוברים שמתפקדים ככרטיסים לכל סרט שמציג שם עד תאריך מסוים. חוץ מזה, הפנקס מכיל הטבות נוספות כמו הגדלת פופקורן ושתיה חינם, השכרת סרט חינם בענק הוידאו, חוט מאריך בקניית חוט דנטלה וכו'.
לפני כמה ימים דפדפתי בפנקס & more שלי וגיליתי שיש שם הנחה של 12 ש"ח בקניית כרטיס לכשלון הקופתי הקלוסאלי 'אלאמו'. הבעיה היא שההנחה תקפה עד סוף יולי, והסרט יוצא רק במהלך אוגוסט (סביר להניח שהסרט היה אמור לצאת כמה חודשים לפני ונדחה בעקבות הכשלון הדי צפוי שלו בקופות). התקשרתי לאחד מסניפי רב-חן כדי לברר מה יעלה בגורל השובר, היות ובמצבנו האקולוגי אסור לבזבז סתם ככה נייר. ענתה לי אחת הקופאיות שהופתעה מאוד לשמוע על הסוגיה. היא הייתה אמנם מאוד נחמדה, אבל נשמע כאילו אין לה ממש מושג על מה אני מדבר. בסופו של דבר היא ביקשה שאני אתקשר מאוחר יותר ואשאל מה עלה בגורל הנייר המשובח שלי.
כמה שעות לאחר מכן התקשרתי שוב לאותו סניף. ענתה לי אותה קופאית ואמרה לי שאני אוכל לממש את ההנחה כל זמן שהסרט יציג בבית הקולנוע. אמרתי לה תודה וחזרתי לגלוש בפישאיי.
בניגוד למה שאתם חושבים, דווקא יש פואנטה לכל ההודעה הזו. אפילו שתיים: 1) רב-חן מסתמנת כרשת בתי הקולנוע המוצלחת ביותר בארץ כיום מבחינת שירות הלקוחות. 2) כל שלושת האנשים שרוצים ללכת ל'אלאמו' יכולים לעשות את זה בחצי מחיר. גם באוגוסט.
שרק 2
מתי בדיוק, בטובכם, יוצא שרק 2 אצלינו לאקרנים?
אגב,
קראתי ביקורת של גידי אורשר שהיה בפסטיבל קאן על הסרט. הוא די התמוגג ממנו, אז כנראה שלמרות שזה סרט-המשך, זה הולך להיות משהו מרנין לגמרי.
כשהשאלה היא מתי, התשובה היא
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
אה...
תודה רבה.
דה ז'ה וו
ל"שובו של ויגו המלך" הלכתי באיחור ניכר בגלל עונת המבחנים של סמסטר א', ועכשיו את "הארי פוטר" מישהו החליט להוציא בישראל דווקא בתחילת עונת המבחנים של סמסטר ב' – מישהו פה צריך לתאם פעולות, כדי שלא יקרו עוד פאשלות בסדר גודל כזה…
שרק 2.1
שתי שאלות:
מי מפיץ את "שרק2" בארץ (זאת אומרת, באילו בתי קולנוע הוא יוצג)?
ואיך אפשר לדעת על זה באופן כללי?
גלובוס גרופ
אפשר בדרך כלל לדעת מי יפיץ סרט בארץ לפי האולפן שאליו הסרט משתייך. כבר מזמן לא עברתי על החלוקה הזאת, נראה אם אני זוכר:
גלובוס –
תיאטראות ישראל (חן) –
ויש להוסיף
החלוקה הזאת בין האולפנים היא פחות או יותר שווה, אבל מכיוון שלכל אולפן יוצאות שנים מוצלחות יותר או פחות, התוצאה היא שלפעמים, לגמרי במקרה, כל הסרטים השווים מתרכזים אצל מפיץ מסוים. בשנתיים האחרונות היה יתרון משמעותי לחן (שר הטבעות, דיסני ופיקסאר, מלחמת הכוכבים, קיל ביל, דו"ח מיוחד – הכל שלהם). הקיץ הזה היתרון, לפחות מבחינת בלוקבאסטריות פוטנציאלית, הוא דווקא של גלובוס: לחן יש את ספיידרמן, לגלובוס יש כמעט את כל השאר.
אני חייב להגיד
שהחלוקה הזו אף פעם לא אמרה לי משהו.
אם סרט מסויים לא מציג ב"רב-חן" שאני רגיל ללכת אליו (לדוגמא "רב-חן" דיזנגוף), אני לרוב אמצא את הסרט ב"רב-חן" אחר (שבעת הכוכבים, רחובות וכו').
את טרויה, שלפי מה שראיתי, שייך ל-WB, ראיתי ב"רב-חן" בקרית אונו. אגב, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהגיד – אולם 1 בקולנוע הזה הוא אחלה אולם. אולי אפילו יותר טוב מזה של "שבעת הכוכבים", שתמיד היה במקום השני אצלי (אחרי דיזנגוף).
לוח ההקרנות של 'טרויה':
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie?movie=481
כמו שאתה רואה הוא מוצג בהרבה מאוד בתי קולנוע של 'גלובוס', וגם כמה 'חן' ו'לב'. ולא, זה לא ממש משנה. 'חן' הוכיחה את עצמה לאחרונה כרשת טובה יותר, אבל אני עדיין לא מחרים את 'גלובוס' וממש לא עקרוני לי באיזו רשת אני צופה בסרט, רק באיזה קולנוע. לשתיהן יש קולנועים מוצלחים יותר והרבה פחות.
אני חייב להגיד
רב חן 1 בקרית אונו זה אולם הבית שלי, ראיתי שם את רוב הסרטים שרציתי לראות בשנים האחרונות, למעט שר הטבעות ומטריקס שהטרחתי את עצמי עד לסינמה סיטי.
ולמה אני מספר לכם את זה? כי למעט המחסור במקום לכוס השתיה והעדר המשענת לראש, קרית אונו לוקח את סינמה סיטי.
(בעוד שעה אני אראה שם את טרויה)
הסיבה העיקרית בגללה אני לא אבחר את
קרית אונו כבחירה השנייה שלי (שוב, רב-חן 1 בדיזנגוף זה עדיין האולם הכי טוב בארץ) היא המיקום. חוץ מלראות סרטים, אין מה לעשות בקניון בו ממוקם הקולנוע.
זה בניגוד לקניון "שבעת הכוכבים", שמכיל בנוסף לקולנוע גם אולם באולינג, משחקי ארקייד ומכונת ריקוד מסויימת שעד שלא תעלו עליה, לעולם לא תבינו את כח המשיכה הענק שלה.
אין כמו רב-חן רחובות
הוא אפילו נבחר לפני כמה שנים כבית הקולנוע הטוב ביותר בישראל אחרי דיזנגוף.
אני רואה שם לא-מעט סרטים
ובית הקולנוע ראוי בהחלט, אבל "הטוב ביותר בישראל" נשמע לי כמו הגזמה פרועה.
רק חבל שברב-חן רחובות
יש תור כל כך ארוך לקופות. כבר עשרים דקות לפני תחילת הסרט יש עומס נוראי באזור הקופות, ואם מגיעים בדוחק ממש בדקה האחרונה, אז עד שצולחים את התור מפסידים כמה דקות מהסרט.
זה מה שקרה לי בקיל ביל 2 בשבוע שעבר. הגענו לקולנוע בדיוק כשהסרט היה אמור להתחיל, אבל למה שלא נכנס לסרט – הרי יש פרסומות (ונסענו עד לשם, אז לא נכנס?), ופספסנו איזו דקה או שתיים מההתחלה בגלל שלקח לנו 10 דקות תמימות לקנות כרטיסים. איכשהו, דווקא כשאנחנו מגיעים בזמן לסרט, יש איזה 20 דקות של פרסומות, וכשאנחנו מאחרים הפרסומות מתקצרות.
ואגב, למי שתוהה, השתדלנו להפריע כמה שפחות, והתיישבנו במקומות הטובים הראשונים שמצאנו.
אני תמיד מגיע
שעה לפני הסרט, וכך אני נמנע מתורים ארוכים, וגם נהנה ממקומות טובים (לפי בקשתי).
הסיבה העיקרית בגללה אני לא אבחר את
הכל נכון, אבל אני גר בקרית אונו.
רב-חן 1 בדיזנגוף
הוא pretty fuckin far מלהיות האולם הכי טוב בארץ, כמו שאני אומר שוב ושוב לאנשים שמתעלמים מכל מה שקורה מחוץ לת"א.
אני מודע לדיעה שלך,
אבל מכל האולמות בהם יצא לי לבקר בארץ, זה היחיד שהשאיר אותי בתחושת "וואו".
מה האולם המועדף עליך (מבחינת איכות נטו. אני מבין שאם האולם שלך נמצא בבאר-שבע לדוגמא, תצטרך להתפשר על אולם מעט יותר צפוני בד"כ)?
כלמיני.
חן מרכז הקונגרסים 3 בחיפה. כמה אולמות בסינמה סיטי (7, למשל), כשהסאונד עובד כמו שצריך. ארנה הרצליה, אם רק צולחים את בעיית המקום לרגליים. למעשה רוב האולמות המרכזיים של הקומפלקסים הגדולים הם טובים יותר מחן דיזנגוף, שבגלל הגודל שלו מאבד הרבה מהשפעת הסראונד גם כשהוא עובד.
האולם המועדף עלי יותר מכולם הוא אולם ההקרנה הפרטי והקטן של תיאטראות ישראל, אבל הוא לא ממש פתוח לציבור, לצערי. כשאני אהיה מאוד עשיר אני אבנה לעצמי אולם כזה (אתה מוזמן).
כלמיני.
בקולנועי חיפה עוד לא יצא לי לבקר, כך שאני לא יכול לחוות דיעה עליהם.
כנ"ל לגבי ארנה, אם כי אומרים שמדובר בקולנוע טוב למדי. עדיין לא מהווה סיבה טובה לנטוש את "שבעת הכוכבים". אם אתה טוען שגם יש שם בעיית מקום לרגליים, באמת שאין לי מה לחפש שם.
הרומן שלי עם "סינמה סיטי" הסתיים פחות או יותר עם הגעתו של "רילודד" לארץ, וכל הבעיות שהיו כרוכות בו. האולמות בו לא טובים מספיק בשביל להסתכן בלראות סרט בסטריאו, וזו גם הדרך שלי להחזיר להם על שירות הלקוחות הגרוע שלהם. נראה לי שבמקומות מתוקנים קוראים לזה "הצבעה ברגליים".
אני רואה שם סרטים רק כאשר אין אף "רב-חן" או "גת" בסביבה שמקרינים את הסרט בו אני מעוניין.
ל"רב-חן 1" בדיזנגוף אני עדיין שומר חסד נעורים. בשנת 1996, בהיותי נער צעיר בן כ-15, ראיתי בו לראשונה את "היום השלישי", והחוויה הייתה שונה באופן מהותי מכל אולם אחר בו ביקרתי עד לאותו זמן. גודל המסך, הצליל ההיקפי, הכל עבד בצורה מושלמת (בעיני בן 15 שעד אז היה רגיל לראות סרטים ב"גיל" בנס-ציונה, כמובן), ועד היום הוא עוד לא אכזב אותי.
כאשר מגיע סרט שדורש שימוש באולם הזה, לדעתי ולדעת שותפי לצפייה, אנחנו דואגים לשריין כשבוע מראש מקומות טובים ומרכזיים לבכורה, ואז נהנים גם ממסך שתופס את כל שדה הראיה, וגם מסאונד חזק והיקפי, בדיוק במינון הנכון.
תודה על ההזמנה, דרך-אגב. אבל עד בניית האולם שלך, האולם הפרטי המועדף עלי הוא סינרומן בגבעתיים, שנותן את החוויה הכי קרובה לאולם קולנוע מושלם שאי-פעם יצא לי לחוות.
הבעיה היחידה שלו היא שהוא מקרין רק סרטי DVD, אבל ניתן להתגבר על זה.
טוב, מ''גיל'' נס ציונה
ל"רב-חן" דיזינגוף אכן יש קפיצת מדרגה משמעותית, אבל אני זוכר שאולם מס' 1 בדיזינגוף היה חסר שיפוע באופן מעצבן למדי, ושיפועים זה דבר שיש בנס ציונה בשפע.
פרט לכך, האולם מהווה בהחלט עולם ומלואו (חי חי).
האולם שבקניון שבעת הכוכבים בהרצליה הוא מצויין.
סאונד מעולה, די מקום לרגליים ואפילו פופקורן טעים. אם לא הייתי ירושלמית, הייתי הופכת אותו לאולם הבית שלי.
כן, שמעתי עליו רבות
אבל עוד לא הזדמן לי להיות בו.
מומלץ ביותר.
לרד
בתור חיפאי קח לך 40 דקות וסע לכרמיאל, רב חן אולם 1. מסך עצום וסאונד מושלם ללא תקלות. הייתי בעשרות אולמות בארץ והוא הכי טוב. אין כמו לראות שם סרטי אפקטים.
למיטב זכרוני,
תחלופת הסרטים בכרמיאל אינה גבוהה במיוחד, וסרטים חדשים לא תמיד מגיעים לשם מהר.
בעיה מהותית יותר עבור רד (או עבורי, כחיפאית עם בעיות דומות): לאנשים נטולי רכב, זה הרבה ה-ר-ב-ה יותר מ-40 דק'.
דווקא
התחלופה ממוצעת וכל הבלוקבסטרים ("קיל ביל VOL2", "טרויה", "מחרתיים", "ואן הלסניג"- דוגמאות מהחודש האחרון בלבד) פותחים שם בבכורה ארצית. ולמרות הדימוי הפריפרי האווירה שם מיקצועית מאוד ובשלוש שנים האחרונות לא זכורה לי אפילו פאשלה אחת (אני רואה שם בממצוע 3-2 סרטים בחודש…).
ברם, ללא מכונית הטרחה באמת הופכת ללא כדאית. בחיפה אני הכי אוהב את האולם הגדול בלב המפרץ.
לב המפרץ?
כל פעם שאני חוזר לצפון ורואה שם סרט אני נשבע לעצמי "לעולם לא עוד".
אכן
לעולם לא עוד, אבל זה יותר בגלל הקהל ופחות בגלל האולם…
האולם שבקניון שבעת הכוכבים בהרצליה הוא מצויין.
אכן. חותם על כך. גם אני לא חשבתי שיש חיים מחוץ לתל-אביב, אבל טעיתי.
רב-חן 1 בדיזנגוף
רגע, אולם אחד זה זה שהמסך בו הוא בגודל טלויזיה 50 אינץ' ושצורתו הכללית היא של ברבראמא?
זה אולם 6
אז מתברר שמעולם לא הייתי באולם 1
תסלחו לי לרגע, אני הולך לעמוד בפינה.
רב-חן 1 בדיזנגוף (כה''ב)
לדעתי זה האולם שיש בו מושבים שנמצאים בתוך כוך שלא רואים ממנו כלום.
אני לעולם לא חוזרת לקולנוע הזה, יש לי מספיק בחירות טובות עד סבירות (אפילו האולמות הגדולים באבנת לא רעים בכלל) באותו רדיוס.
רב-חן 1 בדיזנגוף (כה''ב)
החלק האחורי של רב-חן 1 נמצא בכוך, אבל אין סיבה להמנע מהאולם הזה – צריך לדעת איפה נמצאים מקומות הישיבה האידיאליים. שורה 10 באמצע בהחלט עושה את העבודה, מאחור הרמקולים התלויים, לא קרוב מידי למסך (אלא אם את אוהבת לשבת קרוב אליו) ובדיוק מתחת לדבר המוזר הזה שבאמצע התקרה (זה לא יתרון אבל תמיד מתפתח דיון מה זה בדיוק).
גם בסינמה סיטי יש כוך
או לפחות הרגשה של כוך. באולם 1, 4-5 השורות האחרונות נמצאות מתחת לתקרה מאוד מאוד נמוכה ביחס לשאר האולם. לאנשים די גבוהים, בשורה האחרונה ההרגשה היא שהתקרה מסתירה מעט את החלק העליון של המסך. בבדיקה מעמיקה שערכתי עם שותפי לצפייה (1.8 מ') התקרה הזו מסתיימת (לאנשים בגובה הזה) בדיוק מעל המסך, כך שזה לא מסתיר, אבל ההרגשה עדיין מעצבנת.
זה לא אותו הדבר.
הכוך המדובר ברב חן נכנס הצידה, כך שאתה לא רואה שום דבר ובטח שלא שומע בסראונד.
אני לרב חן דיזינגוף לא מתקרבת יותר בחיי. סרט זה לא מבצע שאני רוצה לתכנן יומיים מראש, אני רוצה להגיע כמה דקות לפני ולהכנס למה שבא לי בלי לפחד שזה מוקרן דווקא באולם של הטלוויזיה שיותר קטנה מהטלוויזיה שיש לי בבית או שנשארו רק מקומות בכוך הנוראי ההוא. לכן אני דווקא מעדיפה לנסוע לסינמה סיטי – שם גם האולמות הקטנים (לפחות אלו שהייתי בהם) סבירים ביותר ועד כמה שהייתי באולמות הגדולים, לא ראיתי בהם נקודות רעות עד כדי כך שלא רואים כלום ולא נהנים. ואני בכלל 170 ס"מ בסה"כ, מה אכפת לי…
אלאמו & more
בסניף המקומי (קרית אונו) של רב חן יש הודעה ששובר ההנחה ל"אלאמו" יהיה תקף לסרט (גרוע) אחר. אני רק לא זוכר לאיזה.
היום שאחרי מחר - יומיים לפני כולם
ישראל מקדימה את זמנה לשם שינוי. "היום שאחרי מחר" ייצא כאן כבר ביום ד', חג השבועות, 26.5.2004
בארה"ב הוא יצא ביום שלאחר למחרת…
http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=67410&catId=17
כפי שאפשר לראות בבירור כאן:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie.php3?movie=482&city=&area=&date=26%2F05%2F2004
אחרי שראיתי את הטריילר לטרוי'ה
אני לא כל כך מתלהבת מהסרט כמו קודם. הרעיון נשאר אותו רעיון, אבל לא יודעת, עכשיו שראיתי את הטריילר…רק אני הורדתי את הציפיות?
(:
למי שראה את הסרט 'חתיכה של הפתעה' או בשם יותר נורמלי 'the hot chick', בקטע שבו הבנות הולכות למועדון ואז רוב שניידר מתחיל לרקוד לצלילי שיר ולהזיז את העכוז, אז מישהו יודע איך קוראים לשיר הזה?
הסרט הזה הוא הסרט היחיד של רוב שניידר ששווה צפייה, אם לא צפייה חוזרת! משום מה הוא גם משחק שם טוב…
בבקשה אל תנצל את פיצ'ר שטיפת המח
זה יהיה מאוד מטריד אם כולם יכתבו חצי מההודעות בכתב בלתי נראה. זו היתה בדיחה חד פעמית, והשארתי את זה פעיל לצורך סנל"לים בלבד. תודה.
ובקשר לשאלה: אין לי מושג, אבל אולי ימד"ב יכול לעזור.
http://www.imdb.com/title/tt0302640/soundtrack
רד! תגלה לי איך עושים את זה!
אר, גיליתי כבר.
בבקשה אל תנצל את פיצ'ר שטיפת המח
אולי כדאי לשנות את השם של הטריגר של הפיצ'ר הזה ל!סנלל! כדי שאנשים ידעו למה זה מיועד ופסיכולוגית ינצלו את זה פחות.
הדלת ברצפה
מישהו יודע מתי (אם בכלל) יוצא בארץ The Door in the Floor, העיבוד לספר "אלמנה לשנה אחת" של ג'ון אירוינג? בארה"ב הוא יוצא כבר בסוף יוני ופה אין לו זכר (בדקתי כבר ב"לא סופי").
אם זה לא מופיע ב'לא סופי',
אז אנחנו לא יודעים. אין לנו אינטרס להסתיר ממך שום דבר.
סרט ישראלי זכה בקאן
זה הישג ממש נהדר, אני מוכרח לומר.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2920463,00.html