אומרים שאין לי מושג ירוק
אני, אני ג'ני (מ)הבלוק
אנ'לא קולטת כלום, זה כבר לא צחוק
מה שלא יקרה, אני אחזור לפורום.
(זמר נוגה)
התקשורת עוינת, אני אומרת לכם. בכל מקום מפורסמות סיסמאות כמו "הנוסע השמיני נגד הטורף: לא משנה מי מנצח – אנחנו נפסיד". יש אמנם כמה דברים שלא הבנתי (מי נוסע? למה הוא שמיני ולא ראשון? מי זה הטורף? למה הם אחד נגד השני? למה לא מבינים כלום בתמונה? סבתא, סבתא, למה יש לך עיניים גדולות כל כך?), אבל בכלליות נראה לי שצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה. מעתה אימרו "לא משנה מי מנצח – שיבוא להתארח ב'עין הדג' לפחות עד סוף החופש הגדול. מובטחות ארוחות בשריות בשפע!". זה אמנם לא סלוגן כל כך קליט, אבל אין עוררין באשר ליעילות שלו.
הרבה ממעריצי סדרת 'הנוסע השמיני' הזדעזעו מהרעיון הנלוז – לקחת את המפלצת החמודה הזו, על הלסת הארוכה שלה ומחזור החיים הביזארי, ולשסות בה את 'הטורף', יצור מפלצתי שפעם נלחם בשוורצנגר ומעולם לא קרה איתו שום דבר מעניין. התירוץ הרשמי (תחת הערך "עלילה") הוא פירמידה שהתגלתה באנטרקטיקה. משלחת שמגיעה לחקור את הנושא, מגלה כי המקום הוא ביתו של גזע 'הנוסע השמיני', וכי מדי פעם מגיעים לשם טינאייג'רים-טורפים, שבאים לצוד את הנוסעים-השמיניים כחלק מטקס התבגרות. מפה והלאה שאר הסרט מתמצה בעיקר באנשים שבורחים לאורך מסדרונות חשוכים, ומפלצות שקופצות עליהם, או על מפלצות אחרות.
המבקרים, שלא במפתיע, מתעבים את הסרט. הם נותנים אמנם קרדיט לתפאורות הגדולות ולאפקטים, אבל כל השאר, לטענתם, משעמם פחד. מה שעוד מפריע להם זה הניסיון לסווג את הסרט כמתאים גם לילדים צעירים, מה שמרוקן אותו מכל דבר שעוד היה יכול לעניין. כמו דם ומעיים שפוכים, למשל.
אוקיי, אז כולם ידעו מראש שזה לא סרט המאה, בטח שלא משהו שיתחרה בטקס הפתיחה של האולימפיאדה. אחרי הכל, המוני החנוך-רוזנים המעופפים נחשבים אומנותיים יותר מאיזה סרט זבל, שיהיה שם גם בשבוע הבא. אבל פול אנדרסון ('האויב שבפנים', 'סיוט בקצה האופק') הוכיח שהעם צמא לסרטי זבל, והבטיח את העסקתו בתעשייה ההוליוודית למשך סרט או שניים נוספים לפחות.
במקום השני – סיוט מסוג אחר. 'יומני הנסיכה 2: אירוסין מלכותיים'. עם סיום התיכון, הנסיכה מיה עוברת לגור בג'נוביה. מתברר שהיא תוכתר למלכה מוקדם משחשבה, ומה שיותר מפחיד, על פי החוק הג'נובי עליה להיות נשואה בעת ההכתרה. וזה צריך לקרות תוך 30 יום לכל היותר.
המפיצים מתעקשים שזו קומדיה, אם כי לי לא ברור למה. מצד שני, ברור שהנישואין-אינסטנט האלה ישמשו חומר ל'יומני הנסיכה 3: גירושין מכוערים'. המבקרים מקיאים מכמות הקלישאות, ואומרים שאי אפשר שלא לראות שזה סרט של דיסני. המון מתיקות יש בו. המון המון מתיקות. וגם המון הסברים. הו כן. כל בדיחה מוסברת לפחות פעמיים, בוכים המבקרים. וכשהמבקרים בוכים, מה יעשו אזובי הקיר?
יילכו ל'יו-גי-הו', כמובן, שאלינו הגיע כבר בשבוע שעבר.
במקרה ששאלתם את עצמכם במה בדיוק עוסק היו-גי-הו הזה, לפניכם ההסבר המלא (אבל לפני שאמשיך בכתיבה, חשוב לי להצהיר: לא המצאתי כלום. הכל אמיתי. בשיא הרצינות).
הילד יוגי מכור ל-'Duel Monsters', משחק קלפים שסוחף את המדינה. אבל הוא לא יכול רק לשחק בקלפים, כי בעבר הוא היה פרעה, והביס את אנוביס הרשע, ועכשיו אנוביס רוצה להשתלט על העולם ויוגי וחבריו צריכים לעצור אותו (שככה יהיה לי טוב!).
'יו-גי-הו – הסרט' הכניס השבוע תשעה וחצי מיליוני דולרים. מצד אחד זה הרבה יותר מדי, ומצד שני אפשר להתנחם בכך שגם בז'אנר שלו – סרטי אנימציה זולים במיוחד, המבוססים על סדרות טלויזיה, המבוססות על משחקי קלפים – היו כבר סרטים מצליחים הרבה יותר. למשל, 'פוקימון, הסרט הראשון' הכניס, למרבה הזוועה, 31 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו.
מה שמטריד בעיקר את המבקרים זו לא ההצלחה המסחרית של הסרט, אלא התוכן שלו. הם מוחים על 90 הדקות שאינן אלא פרסומת בוטה לקלפי 'יו-גי-הו', שאינן מובנות לחלוטין לכל מי שלא מתמצא בסדרה ובמשחק. "הסרט הזה נמשך לנצח!", הם נאנקים, ומוכיחים שלא הפנימו כלום ממה שראו זה עתה. טוב, אי אפשר לצפות שהם יבינו סרט שמשפט המפתח הכה עמוק שלו הוא "אפילו האינסוף אינו נמשך עד אין קץ" (בחיי!).
בין כל סיוטי-המבקרים האלה, לחובבי קולנוע איכותי יותר לא נשארו הרבה אפשרויות. 'Collateral', המקום הראשון של השבוע שעבר, ירד למקום שלישי, אבל עם ירידה מינימלית בהכנסותיו (34%). גם 'זהות במלכודת', 'השליח ממנצ'וריה' ו'אני, רובוט' יורדים באופן מתון יחסית, בניגוד ל'הכפר' שממשיך ליפול בקצב מסחרר (57%), ובכל זאת עומד על סף 100 המיליון בהכנסות כוללות.
בשבוע הבא נוכל לצפות לקומדיה הדבילית 'Without a Paddle'. מי שקומדיות מפגרות גורמות לו לברוח מהאולם באימה, יוזמן להיכנס ל'Exorcist: The Beginning'. ואם סרטי אימה כאלה לא עושים לכם טוב, תמיד תוכלו להיאבד אי שם באמצע הים, ולפחד מכרישים, כמו ב-'Open Water'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
שרק, למי שמתעניין,
בדיוק עקף את אי-טי והפך להיות הסרט השלישי המצליח אי פעם ללא אינפלציה, אחרי טיטאניק ומלחמת הכוכבים. הסיכוי שלו לעקוף את סקייווקר קלוש, אבל זה הולך להיות מעניין.
שרק 2 עבר את אי.טי.
אוי ואבוי, רק ההפסד של סקעת משתווה לזה.
מילא שסרט יוריד את אי.טי. אבל למה סרט המשך לא מעניין?
כי הוא שובר קופות.
בעדכון לאינפלציה, דרך אגב, הוא עבר את מכסחי השדים והזדחל למקום 29.
שרק, למי שמתעניין,
חשבתי שהסרט השלישי הוא הנסיכה מונונקי והראשון המסע המופלא, לא?
מה?!
כלומר, כן, אלה הסרטים הכי מצליחים אי פעם, נכון לעכשיו – ביפן. איך פתאום הגענו לדבר על יפן?
אז מה יהיה הקרוס-אובר הבא?
אולפני מציגים: אינדיאנה ג'ונס נגד לארה קרופט?
אולפני מציגים:
גברים בשחור נגד מכסחי השדים?
אגב, יש חדש בגזרת הנוסע השמיני ה"אמיתי"? לא אמרו שיצולמו פרקים 5 ו-6 גב אל גב ורידלי סקוט ישוב לביים? יש חדש או שהכל עדיין באויר?
ועוד כמה.
כתבה מספר 1802
''עוד'' מפגש פסגה?
מכיוון שאני מניח שהכוונה לא הייתה לנוסע השמיני נגד הטורף, שמופיע ברשימה, לאיזה מפגש פסגה הייתה הכוונה?
בטח פרדי וג'ייסון...
כן, אני חושב שלזו הייתה הכוונה
אז מה יהיה הקרוס-אובר הבא?
פחחחחח…
רוצים לעשות גם פרדי נגד ג'ייסון נגד אש וזה יהיה בטח חרא של סרט…
לא מיצינו את רעיון ה"נגד" בפרדי נגד ג'ייסון?
דיי דפוק לדעתי…
יום טוב לכולם
אוח, הבהרה רק ליתר בטחון:
לא מדברים על אש מ'פוקימון' (למרות ש*זה* משהו שהייתי רוצה לראות), אלא על ההוא מ'Evil Dead'.
והנה לינק לידיעה בנושא
http://www.rating2day.co.il/article.asp?articleid=1150§ion=0
אז מה יהיה הקרוס-אובר הבא?
יש לי דווקא אחלה רעיון לעוד קרוס אובר:
הארי פוטר מול פרודו-
מי יקח את הטבעת ראשון כדי לנצח בטורניר הקוסמים המשולש?
'פרדי בעד ג'ייסון נגד אש' יותר טוב?
המבקרים בארה''ב יצאו לשביתה/חופשה מאורגנת?
כי בסוף השבוע הנוכחי, בעגבניות, מעבר להיותן רקובות באופן כללי, יש כמות מעטה באופן מחשיד של ביקורות. על יוגי 41, על "הנוסע נגד הטורף" 70, ועל "יומני הנסיכה" 86.
בדרך כלל אחרי סופי שבוע יש באזור ה-150 ביקורות על כל סרט.
אז מה קרה? המבקרים ידעו איזה (מין) סוף שבוע הולך להיות להם, והחליטו לנצל את ימי החופשה שיש להם בחוזה?
או אולי האולפנים פשוט החליטו לא לערוך הקרנות מוקדמות לסרטים האלה, בידיעה ברורה על הסחורה שיש להם ביד (צעד שקול להסתובבות עם שלט שרשום עליו באותיות גדולות "זהירות – סרט מחורבן לפניך")?
אאל''ט
'הנוסע נגד הטורף' לא הוקרן למבקרים (הו, כמה מפתיע). על 'יו-גי-הו' רובם העדיפו לוותר, ובצדק – זה לא ממש סרט, וההשפעה שתהיה לביקורת עליו על הקהל הפוטנציאלי היא בין אפס לכלום. אני מניח שרבים מהם ניצלו את ההזדמנות ופשוט לקחו שבוע חופש, ולכן גם מספר הביקורות של 'יומני הנסיכה' הוא קטן יחסית.
האם שרק מועמד לאוסקר
כי אם שרק מועמד, אז יש
סיכוי סביר שיכנסו לקופות שלו
עוד כמה מיליונים טובים, ואז אולי יהיה שרק 2 מקום 2…
!רקסוא!
לכל המתלוננים על ''אפילו האינסוף לא נמשך לנצח'',
אני לא יכול לשלא לענות במילותיו של מלך הגובלינים –
וההמלצה שלו, מתחילת השיר, רלבנטית מתמיד –
כמי שקרא את ה-Sandman,.
אתה אמור לדעת שלמוות לא אכפת ממאפיינים שטחיים כאלו. היא לוקחת את כולם בבוא זמנם.
אתה יכול להשוות בכלל?
כרגע עשיתי את זה.
בעצם, כרגע גם אתה עשית את זה.
אולי בגלל התאורה הירקרקה
זה רק אני או שקרוז נראה בתמונה הזו:
כאילו הוא דמות בפיינל פנטסי (הסרט)?
לא, באופן די מפתיע
הדמויות ב-"פיינל פנטסי" נראות קצת יותר מציאותיות.
הו ג'ני
נהניתי מהבלדה על ג'ני השולפת. אני מודה שהביקורת על הצלצול הפכה להיות אחת האטרקציות (מני רבות) שהאתר מציע.
אפשר לתת לה פינה קבועה?
הו, האושר.
היא לא תחזור לפה יותר.
מישהו מוכן להסביר בקצרה על מה מדובר?
או לתת לינק?
ילדה קטנה שהציפה בשאלות מפגרות.
כתבה בעיקר ב'הצלצול', שם היא חשה צורך להמשיך לשאול עוד ועוד שאלות כמו "ואם אני אעצום עיניים, סמארה לא תהרוג אותי?" (שאלה שנשאלה לפחות חמש פעמים בניסוחים משתנים). כשלא הגיבו להודעות שלה היא דיברה לעצמה, תחת שמות שונים, וענתה לעצמה (או רבה עם עצמה). אחר כך היא כתבה הודעות בשמי כדי להצדיק את ההודעות שלה (למשל, כדי להכריז בפני ההמון הנבער שאסור למחוק פתילי אוף טופיק). באופן כללי היא התעלמה מהסברים לגבי מהם כללי התנהגות נאותים, ובעצם, התעלמה מכל מה שנוח לה. אז עכשיו האתר מתעלם ממנה בחזרה.
סתם.. אני לא מאמין שקראתי את כל התגובות של הצלצול רק בשביל לחפש את התגובות של ג'יני/אנדראה וכו' וכו'.. אולי תשימו איזה סימן מיוחד ליד התגובות שלה, שיהיה יותר קל לזהות?
מה שמתמיה אותי
זה שהאמנת שנשאיר שם את ההודעות המפגרות שלה.
מה? אתם רציניים?
אתם באמת יכולים לעשות את הדבר הזה ולמחוק למגיבים מסויימים את התגובות אוטומטית?
אני זוכר שלפני המון המון שנים גם עליי איימתם בזה. האם זה עדיין תקף?
ראה את עצמך מחוק
לא התכוונתי דווקא למחיקה אוטומטית של תגובות.
אני מסכימה.
הבלדה על ג'ני הייתה מרנינה להפליא! *מזמזמת לעצמה באושר.*
לונג ג'ון, נהדאר!
''ליאון''
האם ל"ליאון" יש שתי גירסאות, אחת אירופאית ואחת אמריקאית (אני לא מתכוונת לשני סרטים שונים, אלא להוצאות שונות, שינויים בעריכה, בשם וכאלה)? אם כן, מה ההבדלים בינהם?
הסרט נקרא בארה''ב 'The Professional'
מלבד זאת, לפחות על פי ימד"ב, אין הבדלים בגירסאות, אבל קיימת גירסה שונה וארוכה יותר שלא הוקרנה בארה"ב (פעם ראשונה שאני שומע על זה, אגב)
http://www.imdb.com/title/tt0110413/alternateversions
וואו
זה ממש מפתיע. פעם ראשונה שגם אני שמעתי על זה. לא ציפיתי שיהיו כל כך הרבה אאוט טייקס. זאת אפילו שאפשר לשים לב לכמה פרטים חסרים בסרט, כגון: העבר של ליאון, שרק מרומז, והאופי האמיתי של היחסים בין ליאון למתילדה.
מצד אחד – אני מבינה למה הוציאו את הקטעים האלו. לא ציפיתי שקהל (אמריקאי בפרט) יוכל לסבול לצפות בסוג כלשהו של פדופילה שמוצגת באור חיובי, (גם אם היא רק מרומזת). מצד שני – אני סקרנית לגלות איך נראה הסרט בשלמותו.
תודה רדפיש!
התסריט המקורי
http://www.geocities.com/Hollywood/Picture/2648/index.html
(קישור לקובץ zip וקישור לתסריט אונליין ב-6 חלקים נמצאים מתחת לתמונה הנוגה של מתילדה)
גרסאות
אתם יודעים אולי איפה אפשר להשיג (אם בכלל) את הגרסה הלא מקוצרת?
דרך אגב, מה קרה לחרם?
הפסקתם אותו או שזה באמת היה בצחוק?
והיום בפינתנו ''אמת בפרסום'':
'מצב לאהבה' הוא, על פי האתר של גיל הפקות, "הלהיט הקופתי מארה"ב":
http://www.gilp.co.il/gilp/prod.asp?id=80
כדי לבדוק עד כמה בדיוק הוא להיט קופתי, פניתי למוג'ו:
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=latterdays.htm
רבותי, אין לזלזל: מדובר בסרט ה-129 הכי מצליח של השנה (בינתיים)! מקום 4727 בכל הזמנים (ללא התאמות אינפלציה)!
והיום בפינתנו ''אמת בפרסום'':
יחסית למספר הקולנועים שהוא הופץ הבם (19 בשיא) זה לא כל לך רע.
אבל באמת "להיט קופתי" זה לא.
עוד שאלה
היא האם להכריז על סרט כ"להיט קופתי" היא באמת הדרך הנכונה לשכנע את סוג האנשים שרואים סרטים בקולנוע לונדון.
א. אמת, הפרסום שקרי לחלוטין.
ב. קולנוע לונדון נסגר.
ג. הסרט מוקרן כרגע במסגרת "מועדון הסרט הורוד", בסינמטק ת"א.
ואתגר לכל המתנפלים תמיד על מתרגמי שמות הסרטים,
ותמיד הרי יש כאלה.
הסרט הנ"ל, עליו רד מדבר, נקרא במקור LATTER DAYS.
הרהרתי, ואין לי מושג איך אפשר לתרגם את השם לעברית, וכן לשמור על המשמעות המקורית, ועל המשחק מילים.
("קדושי הימים המאוחרים" זהו הכינוי בו הכנסיה המורמונית מתייחסת לעצמה.)
אולי משהו כמו ''אחרית הימים''?
מישהו יודע אם זה בכלל קשור?
והיום בפינתנו ''אמת בפרסום'':
כתוב "סרט הגייז המצליח של השנה". אין לי מושג אם זה נכון או לא, אבל לאור ההודעה שלך זה בוודאות אולי נכון.
גם זה לא נכון
סרט הגייז המצליח ביותר בשנה האחרונה הינו "סם ופרודו", אשר נקרא בטעות "שר הטבעות: שיבת המלך".
הוא יצא ב2003
בדיקה מהירה באמצעות ימד''ב מביאה את התוצאות הבאות:
מבין הסרטים שיצאו אתו באותה שנה (2003) ובמלות המפתח שלהם מופיע gay interest, הסרט הוא בהחלט בין הרווחיים, אם לא הרווחי ביותר, בארה"ב. הסרט היחיד שמאיים לו על התואר הוא "אלפנט" שאותו לא ראיתי ולכן לא ברור לי כמה באמת ניתן לקרוא לו סרט גייז. אגב, אם לא מגבילים לארה"ב, הרי שהסרט bright young things של סטיבן פריי הרוויח יותר, אבל באנגליה.
מה? מה עם חינוך רע?
הוא מ- 2004
לא יודעת עד כמה הוא מצליח,
אבל באופן כללי הוא סרט לא רע בכלל.
נולד ב26 ביולי
1959.
http://www.imdb.com/name/nm0000228/
זה עושה אותו בן 45 וחודש בערך. גדול בחודש מהרשימה שעשיתי בזמנו (ככה זה, כשסופרים 15 שנה מיום ההולדת ה30, מגיעים ליום ההולדת ה45, לא – 45+).
שביתת קולנוע באוגוסט? מישהו זוכר?
כנראה רק אני..
אנשים תתעוררו! אם אנחנו לא נצביע עם הרגליים, ימשיכו להעלות מחירים ולא יהיה יותר קולנוע כי אנשים יעדיפו לקצץ הוצאות ולראות טלויזיה..
סה"כ מדובר על חודש אחד שבו נכאיב להם בכיס ונראה תוצאות!
שביתת קולנוע באוגוסט? מישהו זוכר?
תמיד יהיה קולנוע. הוא פשוט יהפך לפריווילגיה שתהיה שמורה רק לעשירון העליון (ול-CA: Cinemaholics Anonymous).
לא נכון. לא תמיד יהיה קולנוע.
זה אמנם נוח לחשוב שמה-שהיה-הוא-שיהיה, כי לאורך כל חיינו, הקולנוע היה קיים (אלא אם כן נמצא באתר קורא שגילו גבוה מ-108, ואם כן – אני מתנצל). אבל זה לא אומר שהוא יהיה תמיד. הקולנוע כפי שאנחנו מכירים אותו נמצא בסכנה קיומית ממשית, והקולנוע בארץ – עוד יותר, בגלל המדיניות המטומטמת של בעלי רשתות בתי הקולנוע.
אני לא קם ומכריז שיום הדין קרב ובא, ושאם לא נעשה משהו, נקום מחר בבוקר ונגלה שכל בתי הקולנוע נסגרו. אבל ניפגש עוד 50 שנה, ונדבר. אני באמת בספק אם הקולנוע כמו שאנחנו מכירים אותו יהיה קיים אז.
יש אפילו תקדימים.
בשנות השישים-שבעים, לפני כניסת הטלוויזיה לארץ, סרט בקולנוע היה צורת הבילוי המועדפת. כיום הוא עוד צורת בילוי, והליכה לקולנוע כבר לא תמיד נועדה לראות סרט אלא לצאת לאולם הקולנוע. ככל שצפייה בבית תהפך יותר קלה ויותר איכותית, והחוויה של קולנוע לא תשתפר בהתאם, אפילו זה לא יהיה.
צודק.
בלונדון ובניו יורק בהם כרטיס קולנוע הפך למוצר יקר להחריד, חברים שלי בשכבה סוציואקונומית סבירה לחלוטין נמנעים מללכת לקולנוע בשגרה. יציאה לקולנוע הפכה למאורע מיוחד לו ראויים רק סרטים שעדיף משמעותית לראות על מסך גדול.
דווקא בניו יורק יש מגמת ירידה במחיר הסרטים
ופור דה רקורד – 10 דולר לסרט זה לא מחיר שערורייתי כשאתה מרוויח בדולרים.
אה, כן. זו לא דעתי, זו עובדה.
אל תשכחי להוסיף על זה 7-8$
על פופקורן+שתייה. גם להם זה לא נעים.
מה גם, ש-DVD יעלה (או בעצם "עלה", כשהייתי באיזור) 18-20$. לזוג כבר עדיף יהיה לקנות את הסרט ולא ללכת לקולנוע. גם שם.
אאל''ט
שכר מינימום (או אם תרצה, שכר סטודנט) בארה"ב עומד על קצת יותר מ10 דולר לשעה. (בדולר או שניים, ושמיקה תאשר אם אני צודק).
סרט הוא בעצם קצת פחות משעת מינימום.
בארץ, מדובר על כ20 שקלים, סרט הוא כמעט שעתיים, משכר הסטודנט / מינימום.
בקיצור, בישראל, העסק יקר פי שניים
שכר המינימום
ברוב מדינות ארה"ב עומד על קצת יותר מ-5$, אם אני לא טועה.
למה לנחש כשיש גוגל:
http://www.dol.gov/esa/minwage/america.htm
אז כמו שאמרתי
שכר המינימום הפדראלי הוא 5.15$ לשעה. יש מדינות מעטות שנותנות קצת יותר.
ובכל זאת סטודנטים אמריקאיים מרבים להתלונן
על עבודות המזכירות/זבנות/וואטאבר המשמימות שלהם שמשלמות רק 11$ לשעה.
עניין של פסיכולוגיה אירגונית.
"משמימות" זאת מילת המפתח.
שלמקו, אתה לא חייב *תמיד* לזיין בשכל.
לפעמים, כשאתה רואה הודעה שלי, ואין לך מה להגיד בתגובה, אתה יכול פשוט לא להגיב.
אני רוצה לראות סטודנטית ישראלית שתתלונן שמשלמים לה רק 50 ש"ח לשעה על עבודת מזכירות.
תראי לי סטודנטית שלא לחוצה על כסף,
ושלומדת מקצוע שנועד להוציא אותה משוק העבודות המשמימות וחסרות העתיד, ואני אראה לך סטודנטית (ישראלית, דרך אגב, זאת לא דוגמה כל כך טובה. ישראלים יתלוננו על כך שהמיזוג קר מדי) שמתלוננת על העבודה המשמימה וחסרת העתיד שהיא עושה רק בשביל להרוויח כסף, במקום לשבת וללמוד לבחינות.
אין לי מושג מה אמרת עכשיו,
אבל מהיכרות איתך אני מנחשת שגם לך אין, אז אני פשוט אחזור על עצמי. שכר סטודנט בארץ הוא 21 ש"ח בשעה. סטודנט בארץ ממש לא ידבר על עבודה של 50 ש"ח בשעה כלא-כדאית. אני מסיקה מזה שיש הבדל אדיר ביוקר המחיה בין פה לשם.
מי דיבר כאן על חוסר כדאיות?
אני אתן את הדוגמה שהמרצה שלי נתן.
אם היו מציעים לך עבודה בפינוי זבל בשכונת מגוריך, עבודה מאומצת של חמש שעות ברוטו ביום, באיזה רמת שכר היית מקבלת אותה? אלפיים שקל נטו? עשרת אלפים? חמישים אלף? רבע מיליון נטו בחודש? וכמה חודשים היית ממשיכה?
יש כסף, יש תנאים, ויש את ההרגשה שהעבודה גורמת לך. סטודנט שמרוויח טוב מאד בעבודה שנמצאת מתחת לרמתו יכול לשתוק, לספור את הכסף בסוף החודש ולעזוב את העבודה ברגע שתהיה לו ההזדמנות הכלכלית, ויכול להתלונן עד השמיים על כך שהוא תקוע בעבודה משעממת וחסרת עתיד ושאם רק היה לו הכסף הוא היה עוזב אותה מיד (ואם הוא ישראלי, הוא יבנה שם קריירה, יקנה שלוש מכוניות ויחטוף אולקוס בגיל 25 והתקף לב בגיל 45).
וזה כמובן לא רלוונטי
כי שם מחיר הסרטים אינו עומד על 10 דולר לכרטיס.
ברב מדינות ארה''ב
סרט לא עולה 10 דולר.
הוא עולה פחות.
רק בניו יורק ואל איי (ואולי בעוד ערים גדולות, בהן השכירות מטורפת והמשכורות בהתאם).
והיום בניו יורק, ברב בתי הקולנוע ניתן ללכת לסרט ולשלם 8.99 בכלל, או, לרב הסטונדטים ועוד אי אילו אנשים, יש נגישות לסרטים בחמישה דולר הכרטיס, באמצע השבוע, וב7.5 בסופ"ש. באל איי, לעומת זאת, יש הצגה יומית בחצי המחיר. זה לא קיים בניו יורק.
זהו. בערים אחרות עוד לא הלכתי פה לקולנוע.
ובניו יורק שכר המינימום לשעה הוא בין 8 ל-15 דולר לפי מיטב הבנתי, וזה תלוי אם אתה עובד מקצועי (באיגוד) או לא.
אשר לפופקורן והשתיה – חי נפשי שזה יקר רצח. שחיטה בהגזמה.
אבל מי קונה שם?
מגיעים עם מים בתיק, שקנית שניה לפני זה בדלי ממול, ואם ממש רוצים לנשנש בקולנוע (למרות שמימי כסדרנית למדתי שזה נורא מיותר, במיוחד כשאין כתוביות ואתה מרעיש לעצמך באוזן) אפשר להביא גם אוכל בתיק.
אבל כן, חופשי שחיטה לקנות בקולנוע אוכל. כל פעם מחדש שיוצא לי לראות את המחירים אני נחנקת קלות.
ברב מדינות ארה''ב
אני קניתי כרטיס קולנוע במדינת ניו יורק ב-9$ (לא בNYC), לא כולל שתיה ופופקורן (שנאלצנו להגניב אל האולם). אז זה לא עד כדי כך רחוק מזה…
במדינת ניו יורק זה ניו יורק
כלומר, אלא אם את מדברת על אפ סטייט ניו יורק, באפאלו וכאלה.
בקווינס וברוקלין השכירות לא מאוד שונה מבמנהטן, וכך גם השירותים וביניהם הקולנוע. גם השכר בהתאם.
אבל האיזור הזה שמסביב למנהטן הוא איזור יחסית קטן. באפ סטייט ניו יורק את יכולה לשכור בית פרטי עם גינה ומלא חדרים באיזה 400 דולר בחודש.
יחי ההבדל. ושם, בטוחני, גם כרטיס הקולנוע הוא זול מאוד.
ושוב, אתם מתעלמים מזה שסרטים בחצי מחיר הם מאוד נגישים לתושבים, אז זה שלתיירים זה יקר רצח… ובכן, זה לא מדד.
ממה שהבנתי,
בבתי הקולנוע הקטנים אפשר לראות סרטים בני שנה ומעלה במחירים ממש מצחיקים. אבל מה, כשהייתי שם, ברור שהלכתי לחדשים ולנוצצים.
לאלה קוראים Second Run theatres,
שהם מין שלב ביניים בין הקרנות בקולנועים "של ממש" (first run) לבין ה-DVD. סרטים מגיעים אליהם רק אחרי שסיימו את חייהם בכל בתי הקולנוע ה"רגילים". תנאי ההקרנה והצפיה שם, כך מספרים (לא ניסיתי בעצמי) הם מחפירים – כלומר, מזכירים בית קולנוע ישראלי ממוצע. אבל המחירים הם באמת מצחיקים: יש כאלה שבהם כרטיס עולה דולר וחצי, או שלושה דולר כולל פופקורן.
במדינת ניו יורק זה ניו יורק
כמו שאמרתי – לא ב-NYC, שקווינס וברוקלין הם חלק ממנה. קניתי כרטיס במחיר הזה בקולנוע באיזה קניון בעיירה באפ-סטייט ניו יורק. בתוך העיר ידוע לי שהמחירים גבוהים. בגלל זה הופתעתי לשלם מחיר כזה בצפון מדינת ניו יורק באיזה עיירה נידחת.
ואתם יודעים מה?
נראה לי שבארץ אין את ההבדל הגיאוגראפי הזה.
לא זוכרת שסרט בקריית שמונה עולה פחות מרב-חן תל אביב. וזה חבל, כי אמנם למפיצים זה בטח עולה יותר להביא את הסרט לקריית שמונה, אבל אני בטוחה שאם הוא יה עולה 20 שקל, הרבה הרבה יותר קריית-שמונאים היו הולכים להרבה יותר סרטים, ולו בגלל שאין שם הרבה דברים אחרים לעשות מבחינת בידור זול וזמין.
יש הבדל
במחירים בין המרכז לפריפריה בארץ, אבל הוא לא גדול.
בעפולה (וכבר כתבתי את זה פה פעם) סרט באמצע השבוע עולה 29 ש"ח ובסופ"ש – 31.
באיזה מחיר
אנשים מתל-אביב היו מוכנים ללכת לראות סרט בעפולה?
אתם מוזמנים להגיב.
אולי יש מחיר שישתלם לכלכלה העפוליאנית ולנו גם כן.
באיזה מחיר?
אני מניחה שבשביל 4-6 ש"ח לא שווה לאף תל-אביבי לנסוע לעפולה. מה-גם, שמבחר הסרטים שם לא משהו (וזה בלשון המעטה). אבל, אם נשווה את המרחק של עפולה מת"א לזה של מקומות כאלו ואחרים באפ-סטייט ניו יורק לעיר ניו יורק – אני בכלל לא בטוחה שהמרחק מעפולה לת"א יותר גדול.
באיזה מחיר?
ממנהטן, עד לסוף אפסטייט ניו יורק (מדינת באפאלו, מפלי הניאגרה) לוקח שמונה שעות של נסיעה.
יש המון המון המון אפסטייט בדרך, מן הסתם, אבל רק לצאת את איזור מנהטן והצ'כונות לוקח לפחות שעה, כך שעפולה תל אביב קרוב יותר בכל מקרה, נראה לי.
אגב, מאוד הופתעתי לשמוע על מחיר הסרטים באפסטייט. מוזר לאללה. את בטוחה שזה לא היה לונג איילנד או משהו אחר כזה?
ובכל מקרה, זה לא משנה את העובדה ש10 דולר עבור האמריקאי הממוצע הם לא "מחיר שערורייתי" כי אם שווי ערך לעשרה-חמישה עשר שקלים בתל אביב.
וגם, עזבו אתכם משכר מינימום של חוקים. מה השכר הממוצע בניו יורק זה או אל איי, זה אישו יותר קריטי. וגם מהו השכר ההתחלתי במשרות "אנטרי לבל" – וזה כ2400 דולר בחודש, כמתמחה בשכר זעום, כך ש… ובכן, לא רע.
כמו שרמז רד,
לעשירון העליון יש מערכות קולנוע ביתי. ואלו ילכו וישתפרו, ויהיו זולות יותר ויותר.
כל עוד "הקולנוע" ישאר מקום שמקרינים בו סרטים, וזהו, הוא באמת לא ישרוד הרבה, ובטח לא אצל העשירונים העליונים.
כמו שרמז רד,
אין לי שום בעיה שהקולנוע שאני הולך אליו יקרין רק סרטים, אני לא צריך יותר מזה בקולנוע. אני רק מבקש שהחוויה תהיה מלאה יותר, בין אם זה מסך גדול באמת, מערכת סאונד שתמיד פועלת טוב (ובסרטים הנכונים בסראונד) שיהיה נח לשבת בכסאות גם לאנשים גבוהים (נק' שמפריעה לי אישית), וכמובן, שהמחיר יהיה נורמלי, כי במקרה שאני הולך לסרט אקשן, ואז אני הולך עם קבוצה של 4-5 אנשים לפחות + פופקורן ושתיה יוצא בערך 200 שקל ומעלה.
לעומת לשבת בבית מול מסך 43 אינץ, מערכת קולנוע ביתיח סבירה לחלוטין, ספות נוחות, אפשר לעשות כמה רעש שרק רוצים, לשלם 10 שקל על קולה 20 על הסרט ועוד 10 על חבילה של 3 פופקורן למיקרו (סה"כ 40 שח לכולם) ואז אפילו נשאר כסף לצאת אחרי זה לאיזה בירה או משהו.
אם הבנתי נכון, בדיוק לזה התכוון קיפוד -
כיום אולמות הקולנוע מקרינים סרטים ותו לא. הם לא נותנים חוויה מעבר (סראונד, מסך ענק, נוחות וכו').
אם הבנתי נכון, בדיוק לזה התכוון קיפוד -
יש עולמות קולנוע שיש בהם את כול הצ'ופרים האלא והכול אבל…המחיר כמובן בשמים (45 ש"ח לסינימקס בסינמה סיטי וזה היה לפני די הרבה זמן אולי זה עלה מאז).
אז חוץ משיפור בחווית הסרט עצמה (מסך, סראונד וכו') מה עוד כבר יכול להיות בקולנוע?
בשליפה - אוכל טוב.
למה שאלך לקולנוע, אם מרעיבים אותי שם?
הקולנוע יכול להרוויח עוד כסף ממכירת טוסטים, או המבורגרים, או פיצה, או מה שלא יהיה, ואני יכול להרוויח משהו אכיל יותר מפופקורן.
האמנקונדה?
זה לחלוטין, אבל בזמן האחרון אני נתקל בפרסומות (קצרות, תודה לאל) לסרט בשם Anacondas: Hunt for the Blood Orchid. היתכן שהסרט הזה הוא המשך ל-Anaconda הנורא? כאילו, למה? הלו, מדוע? "אנקונדה" הוא סרט כל-כך גרוע שהמוח שלי שקל לעבור שבץ רק בשביל לגדוע את חווית הצפיה כמה שיותר מהר, האם באמת מה שחסר בעולם מוכה ייגון, רעב וקולנועי גלובוס זה עוד אחד כזה?
אתה ממילא מחרים את קולנועי גלובוס,
אז אני לא רואה מה הבעיה.
אני גם אוכל כמו חזיר,
וזה לא מפריע לי להתלונן.
ראיתי עכשיו את ''הנוסע ה-VIII נגד הטורף''
וכל מה שלונג ג'ון כתבה עליו כאן למעלה נכון בריבוע. זה בזבוז זמן מוחלט.
אין אפקטים
אין עלילה
אין מתח
אין פחד
אין דם
אין סיבה ללכת.