כשלונות, ואת זה יוכל
להגיד לכם כל חבר זוטר
בוועדת חקירה ממלכתית,
הם דבר מעניין הרבה יותר
מהצלחות. יש סיבה לכך
שקיים ז'אנר קולנועי
שנקרא 'סרטי אסונות' – אבל אין 'סרטי הכל בסדר', ושמעולם לא דווח בגלגל"צ על עומס תנועה שנוצר בגלל סקרנים במקום שבו נהג הגיע למחוז חפצו במהירות ובבטחה.
אותו הדבר נכון לגבי הצלחה כלכלית של סרטים. קחו את 'טומב ריידר', נגיד – לקחו קונספט שלא יכול להכשל, השקיעו כך וכך מיליוני דולרים, עשו סרט, הרוויחו יפה, וכולם מרוצים. משעמם. הרבה יותר מעניין לתהות איך נוצר פלופ אדיר כמו 'משחקי חברה', ואיך זה שמישהו אישר תקציב של 145 מיליון דולר ל'פרל הארבור' עם התסריט ההוא. בקיץ הזה, תודה לאל, לא חסר עניין: כבר יצאו בו כמה וכמה כשלונות מופלאים. הבעיה היא שעד שהסרטים מעוררי העניין לא יגיעו לארץ, אנחנו לא יכולים אפילו לנתח מה היו הגורמים לכשלון – אנחנו יכולים רק לבהות בהשתאות במספרים מארה"ב.
הסיפור המעניין של השבוע הוא מה שקרה ל'פיינל פנטסי'. אבל כדי לשמור על הסדר הטוב, נצטרך לעבור על פני כמה סרטים – הו, כמה משעמם – מצליחים, לפני שנגיע אליו. הקהל מתבקש להזדיין בסבלנות.
זהו השבוע השני ברציפות ששני סרטים מגיעים לקרב צמוד על המקום הראשון, והסרט ה"קטן" מבינהם גונב את ההצגה, ואת המקום הראשון, מסרטים שעל הנייר היו גדולים יותר. בשבוע שעבר 'חתולים וכלבים' זכה בכבוד על חשבון 'מת לצעוק 2'. השבוע הזוכה הוא 'Legally Blonde' ('בלונדינית חוקית', או משהו, או אולי 'נקמת הבלונדינית'): קומדיה בכיכובה של ריס ווית'רספון, בלונדינית לגמרי ('פלזנטויל', 'משחקי פיתוי'). ווית'רספון משחקת בלונדינית מטושטשת-מח בסגנון 'קלולס', שקצה נפשה בסטינגה של הבלונדינית הטיפשה, והיא יוצאת ללמוד משפטים בהרווארד (בעיקר כדי לנקום באקס). רוב המבקרים מרוצים מהסרט, וכולם – גם אלה שמוחים על השבלוניות התסריטית – משבחים את משחקה של הגברת ווית'רספון. ומה שהרבה יותר חשוב, הסרט הכניס מעל 20 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו, מה שבלי ספק יגרום לעלייה חדה במעמדה (ובמשכורתה) של ריס ווית'רספון בעתיד הקרוב. ריס ווית'רספון היא העתיד! הידד לריס!
מצד שני, זה מה שאמרו גם על אליסיה סליברסטון. לך תסמוך על בלונדיניות.
לא רחוק מאחורי הבלונדינית נמצא 'The Score' (שייקרא בעברית 'הפריצה'), סרט מתח עם שלישית שחקנים מרשימה: מרלון ברנדו, רוברט דה-נירו ואדוארד נורטון. גם במקרה הזה, מדובר כנראה בסרט סטנדרטי מבחינה עלילתית (רוברט דה-נירו הוא שודד מקצועי לפני פרישה, שיוצא לעוד משימה אחת אחרונה ביחד עם נורטון – גנב צעיר ומוכשר. המקוריות פשוט נשפכת מהסיפור הזה. חשש כבד ל"אל תמות לי!" ודומיו). אבל שלושת השחקנים – על פי המבקרים האמריקניים – הם אלו שמחזיקים את הסרט מעל לבינוניות והופכים אותו לשווה צפייה. הסיכסוך בין מרלון ברנדו לבמאי של הסרט, פרנק אוז, הוסיף לו קצת פרסומת חינם (אוז קרא לברנדו "מפונק". ברנדו קרא לאוז "מיס פיגי". הגננת שלחה את שניהם לפינה).
במקום השלישי נמצא 'Cats & Dogs', המקום הראשון של השבוע שעבר, שניצל רק בקושי מקללת ה-50% הנוראה. 'שרק' הוא כבר לא יהיה. לעומת זאת, ב'מת לצעוק 2' הקללה היכתה גם היכתה, והוא הידרדר לסכום של פחות מ-10 מיליון דולר ולמקום החמישי. בין שניהם נמצא 'פיינל פנטסי'.
וזה כבר מעניין. כי 'פיינל פנטסי' הוא סרט מהפכני, נקודת ציון היסטורית, "קץ הקולנוע", והוא גם – לפחות בארה"ב – כישלון ענק. הסרט מבוסס, לפחות בשמו, על סדרת משחקי הוידאו הפופולרית, ונעשה כולו באנימצית מחשב "פוטו-ריאליסטית" (כלומר, לא נראית ממש כמו צילום, אבל דומה) שעולה בכמה דרגות על כל מה שהיכרנו עד עכשיו, עד כדי כך שהסרט עורר מחדש את הדיון בשאלה האם קרוב היום שבו שחקנים ממוחשבים – שהם ממושמעים מאוד ולא נוטים לשבות בזמן לא מתאים או לקלל את הבמאי – יחליפו לגמרי את השחקנים בשר-ודם. ההערכות לגבי תקציב הסרט הן פרועות וסותרות, ונעות בין 100 מיליון, למעל 200 מיליון דולר, כאשר 45 מיליון מתוכם הושקעו בבניית אולפן אנימציה בהוואי. העבודה על הסרט נמשכה ארבע שנים. הטריילרים רצו מאז הקיץ שעבר. תמונות של אקי רוס – הכוכבת הוירטואלית של הסרט – על כל 60,000 השערות המונפשות בנפרד שלה, פורסמו במגזינים 'Maxim' ו'Entertainment Weekly'.
רק הקהל לא היה מוכן למהפכה.
המבקרים נוטים לטעון שפרט לאנימציה, 'פיינל פנטסי' הוא סרט גרוע. אבל אין עוררין על כך שהאנימציה באמת מדהימה. לגמרי לא ברור לי איך מישהו שראה את אחד הטריילרים לסרט יכול שלא לרצות לראות את הסרט עצמו, אבל כנראה שאני לא מעריך מספיק את כח הרצון של הצופים האמריקאיים. 'פיינל פנטסי' הכניס סכום עלוב למדי של 11.5 מיליון דולר במשך סוף השבוע, ומאז שיצא לאקרנים, ביום רביעי, מסתכמות ההכנסות שלו ב-19 מיליון. אפילו דובר חברת סוני, שמפיצה את הסרט, הודה שהוא "קצת מאוכזב". דוברי חברות ההפצה הם כמו דייויד מאנינג – אף פעם לא מאוכזבים: הם תמיד מרוצים, עליזים ומופתעים לטובה. לשמוע מאחד כזה שהוא "קצת מאוכזב" זאת הודאה בכישלון ורמז דק לכך שראשים כלשהם – וירטואליים, או שלא – עומדים לעוף בסביבה.
התקווה הגדולה של 'פיינל פנטסי', כמו של 'A.I', היא יפאן: מדינה ידידותית הרבה יותר לסרטי אנימציה חדשניים. אבל אם הסכומים של 'פיינל' שם – וביתר העולם – לא יהיו טובים משמעותית יותר מאלה שהשיג בארה"ב, הוא עלול לקחת מהשיאן הטרי, 'משחקי חברה' את תואר הסרט הכושל ביותר – פיננסית – בהסטוריה. לא משתלם להיות מהפכן. השחקנים הבלתי-ממוחשבים יכולים בינתיים לישון בשקט.
ואם כבר מדברים על 'A.I': בשבוע השלישי שלו, הוא ירד למקום התשיעי, עם 5 מיליון דולר – ירידה של כמעט שני שליש (!) לעומת השבוע הקודם. סביר להניח שבשבוע הבא כבר לא נראה אותו בעשיריה. מוזר ומעניין, הא?
בולט בהעדרו: 'שרק', הסרט המצליח של השנה עד שיוכח אחרת, עזב את עשרת הגדולים לכבוד הגעתו לארץ. אבל גם בעשיריה השניה הוא ממשיך לשבור שיאים: השבוע הוא עקף בסיבוב את 'צעצוע של סיפור 2' ונהיה סרט האנימציה הממוחשבת המצליח ביותר מאז ומעולם (אם כי במקרה הזה, 'מאז ומעולם' פרושו בחמש השנים האחרונות). עוד יותר למטה, 'המומיה 2', שובר הקופות הראשון של הקיץ, עבר סוף סוף את קו 200 המיליון. מזל טוב.
בשבוע הבא: ג'וליה רוברטס ('אמריקה מאוהבת') הולכת ראש בראש מול כנופיה עצבנית של דינוזאורים. מי יאכל את מי?
הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
דג, מה זה המילים האלה?
זה אתר שיש בו קטינים!
תתבייש לך! :)
ובכן...
מה שבטוח…
פיינל פנטסי יקבל את 30 השקלים שלי.
תרומתי לקידום השחקנים הממוחשבים בסרטים.
באמת, מה זה המילים האלה?
אני רציני, איזה מילים? מה פספסתי?
אגב, הסיבה לכך שאיזה /מין/ בלונדינית זכה במקום הראשון היא בעיקר שזה סרט הנעורים היחיד שנמצא עכשיו בקולנוע.
שמעתי את זה איפושהו, אני חושב.
אגב,
אני חושב שבעברית זה "בלונדינית עם תעודות".
אם אינני טועה מדובר ב-
"להזדיין בסבלנות" למה לא להתעזר? מה זה כבר לא טוב?
רייטינג, כמובן
וזה להתאזר, לא להתעזר.
סבלנות עוזרת...
אני מצביעה ללהתעזר:)
המפוזר מכפר אזר
איזה מין פועל זה 'אזר' שאף פעם בחיים לא הרהרתי אודותיו?
רגע, רגע, רגע....
1. אתה רוצה להגיד לי ש"משחקי חברה" אמור להיות הסרט הכושל ביותר בהיסטוריה?!
2. אגב, אפילו הפוסטר של "פיינל פנטזי" מגניב לחלוטין (הוא דו-צדדי), כך שבאמת לא ברור לי מי לא ירצה ללכת לסרט כזה. אה, רגע, אולי כל אלו שלא אוהבים משחקי וידאו ושנפשם קצה באנימציות ממוחשבות….אנשים בימינו פשוט לא יודעים מה טוב בשבילם.
אני מעריצה של אנימציה..
ממוחשבת מאז שראיתי את הסדרה של גברים בחלל, שבהתחלה לא ידעתי מאיפה היא נפלה ואז התאהבתי ( גם אם היא הייתה לגמרי לא מדוייקת ! )
ולחשוב שכמעט קניתי
את הבלונדית במשחק של שואוביז ולבסוף ויתרתי
לטובת הדינוזאורים.
כך הלכו להם שלושים מיל
באסה.
אני קניתי את הבלונדינית
ולו בשביל ריס ווית'רספון השולטת.
תאמת, גם אני קניתי את הבלודינית
בלי שיע עליו כלום (טוב, נו תודה ללונג ג'ון), ואפילו שקלתי לבטל אותו כדי לקנות סרט קצת יותר מוכר. השתלם!
נו, באמת.
ג'וליה רוברטס (איכס), נגד פארק היורה שלוש (עוד יותר איכס), זה הולך להיות קרב צמוד על הסרט המזוויע של השנה.
ודרך אגב- דברים חדשנים אף פעם לא מצליחים!
בשביל להצליח אתה צריך לזרוק המון תה לים, רק אז מישהו שם לב שעשית מהפכה.
ואני דווקא לא כל כך התלהבתי מהטריילר של פיינל פנטסי…
אה, זאת הסיבה
שניסיון ההשתלטות העוין של דן ברזל על האתר לא הצליח.
הוא פשוט לא זרק מספיק תה לים.
לאקווריום, אתה מתכוון.
לזרוק תה לים?
ואני הייתי בטוחה שתה שותים עם סוכר.
(אם זה לא הצחיק מישהו – זו השעה. Sue Me).
מה רע בשעה?
למישהי שישנה עד אחת בצהריים השעה הזאת בס"ג.
בארבע אני כבר מתחילה לפזול לכיוון המיטה.
אני רק רוצה לציין
שהטענות טוענות שפארק היורה 3 הולך להיות יותר טוב ויפה ממספר שתיים. אבל אני לא אלך לראות את זה, לא בקולנוע לפחות. הכסף שלי באמת ילך לפנטסיה.
יכול להיות, ולו רק
משום שעל פניו פארק היורה 3 נראה יותר קרוב לספר "העולם האבוד (פארק היורה 2)" מאשר הסרט הקרוי בשם זה.
3 קושיות
1. מתי מגיע?
2. מה בערך העלילה?
3. אירופה לא שוק?
3 בהירות
1. כנראה ב 23/8/2001
2. בכללי:
כתבה מספר 167
בשלילי:
כתבה מספר 354
3. אני כבר שולח את גיל חובב
אני חושב...
שהרגע היפה בחייה של ריס ווית'רספון הוא הזדמנות נאה לשים כאן את הלינק הזה, שבו מספר קווין סמית' בפרוטרוט למה ומדוע הוא שונא אותה. תהנו.
http://www.viewaskew.com/press/psycomic/5.html
רק... אהממ... 5 מילים:
כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות.
יש סרטים רבים שהייתי נהנית לראות, אם לא היו משבחים אותם באובססיביות חסרת-פרופורציות ומיחצ"נים אותם נונסטופ.
הבעיה היא שאפילו סרטים נחמדים לכל הדעות, עלולים להפוך לסיוט מתמשך אם מזכירים אותם יותר מידי פעמים.
את מאוד צודקת....
אני אישית הגעתי עמוסת ציפיות להרבה סרטים כמו "שוקולד" ו-"כמעט מפורסמים" והתאכזבתי מאוד, למרות שאם הייתי רואה אותם ללא ידע מוקדם, הייתי נהנית מהם הרבה יותר. כעקרון אני ממליצה בהחלט להגיע כמה שיותר "טבולה ראסה" לסרטים ולחוות אותם בלתי-אמצעית ככל האפשר.
המלצה נהדרת לשים באתר של
ביקורת קולנוע.
נכון ונכון!
האמת היא שמדיניותו של הדג בנוגע לספוילרים היא מאוד חשובה בעיני ואחת הסיבות לכך שאני בכל זאת קוראת כאן ביקורות על סרטים שטרם ראיתי.
חוץ מזה, בהתחלה באמת לא הייתי קוראת ביקורות באתר על סרטים שלא צפיתי בהם, אבל בשלב כלשהו עשיתי זאת ("פרל הארבור" היה הראשון כמדומני) ונוכחתי לדעת כי הביקורות כאן ממעטות בגילוי העלילה והתגובות עצמן עוסקות בכל החל ממונוסודיום גלוטמט, דרך תכנית הלימודים בהיסטוריה וכלה בפוריותו של טום קרוז. מעבר לכך, אתר שבו מושמעות דעות לכאן ולכאן יכול לתת תמונה יותר מאוזנת. אין בהמלצתי משום פגיעה בערך הביקורת שמושמעת כאן.
נכון ונכון!
חשבתת להיות פוליטיקאית?
התגובה שלך כל-כך תקינה ובשפה הנכונה שזה פשוט לא ייאמן.
אבל....אבל...אבל....
זו בדיוק הסיבה בעטיה אני *לא* יכולה להיות פוליטיקאית….
(בינינו, הייתי מעדיפה להיות לבורנטית בודקת תרביות צואה כל חיי מאשר להתקרב לפוליטיקה).
אבל....אבל...אבל....
הממם…
מצד אחד, עבודה מסריחה, ומעט כסף.
מצד שני – עבודה מסריחה והרבה כסף…
פוליטיקה. בהחלט.
במחשבה שניה-
קניתי. איפה נרשמים?
שם
באמת רעיון נהדר...
…. פחות או יותר כמו לשאול מי זה קוין סמית' בתגובה לכתבה על קוין סמית' .
אך... כזאת אכזבה לא היתה לי מאז
"פוקמון 3" עשה פחות מעשרה מליון בסופ"ש הראשון. (ואני אפילו לא משתתף ב"מיסטר שאו-ביז")
האם יש טעם לקוות שהכישלון לא יפחיד אולפנים שמתכננים סרטים באנימצית מחשב כזאת ואף ידחוף אותם להוסיף גם עלילה לסרטים שלהם?
רק לידיעה
במוסף "קפטן אינטרנט" של עיתון "הארץ" התפרסמה היום כתבה על Final Fantasy ועל סרטי אנימציה בכלל (הכתבה לקוחה מהניו יורק טיימס במקור).
לא שיש שם משהו חשוב אבל…
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml;$sessionid$YFTOUCIAAAA0ZLAUAUCSGWVMCQCQMI5G?itemNo=52521&contrassID=2&subContrassID=18&sbSubContrassID=0&listSrc=Y
דרך אגב.
מהעפת מבט קצרה בסקר שבו ניחשנו את שוברי הקופות של הקיץ, גיליתי שרק שלושה אנשים הצביעו לשרק, ואלה שזכו במקומות הראשון והשני, AI וטומב ריידר, רחוקים מלהיות הסרטים המצליחים של השנה.
אז באמת נראה לי שאם כזה "ידע" בחיזוי העתיד, כדי שנשב בשקט ונסתום את הפה, או לפחות לא נצביע יותר לטומב ריידר, ואז נגלה שהוא סרט גרוע.
דרך אגב.
אבל הסקרים פה לא מתיימרים להיות כל כך "רציניים"- מה הדבר הכי טוב שישפר את הצפייה בקולנוע?! -חתול.
אז נכון ש"טוב ריידר" לא משהו.
(יחסית- קטעי האקשן עם מהכוניות מעולים שפוט) אבל מי צפה בזמנו ש"מת לצעוק" הראשון ירוויח 153 מיליון דולר, בתקציב זעום של פחות מעשרים? (מיליון)
יש עודף של סרטים, יותר מדי, שבאים בזמן קצר מדי. לאף אחד אין כוח ללכת לכל כך הרבה סרטים- נוצרת ברירה טבעית- תורידי כמה סרטים שיצאו מיד אחרי "פרל שיט" (סליחה, "פרל הרבור" :) והיית רואה שהוא היה מרוויח הרבה יותר (היגיון פשוט, מסתבר)
פעם (ממש פעם, 1976) היה סרט קיץ אחד גדול- "מלתעות" – כולם ראו אותו. עכישו, כל סרט אומר שהוא הדבר הגדול הבא- לאנשים אין כוח.
בסופו של דבר הם יראו את כולם- בוידאו, DVD, טלוויזיה- אבל עד אז המפיקים יתלו את עצמם.
מישהו זוכר את "היום השישי" ואת "מעבר גבול הסכנה"- כשלונות עכשיו לאט לאט רואים אותם בוידאו די הרבה אנשים.
זה יקרה לעוד הרבה "אכזבות" עכשוויות.
נישבר לי
אני די חדש פה אבל עדיין יש לי תגובה על כל הנושא של הסיקוולים ובכלל על הקולנוע.
אני לא יודע מה אתכם אבל לי די נימעס מכך שלא רק שאנחנו מקבלים סרטים עם אקשן ועלילה בינוניים אלא גם שבתי הקולנוע הפכו את ה-MOVIE GOING EXPRIENCE לחוויה טראומתית מאד לאינטקטואל שלי ולכיס שלי כאחד. בקיצר- צריך להחרים או לפחות להתלונן כדי שהמצב העגום ישתנה!
נישבר לי
השאלה לאיזה אולם וקולנוע אתה הולך- יש אולמות קטנים, אפילו ב"גלובוס" שבעזריאלי, שהמערכת היא רק "דולבי סראונד"- סטיראו שמפוצל לעוד שנתי רמקולים אחרויים- עלוב ביותר, בהתחשב שהשיטה הזאת הומצאה עוד בשנות השמונים המאוחרות, ונזנחה ב1992-3 לטובת "דולבי דיגיטל 5.1"- המערכות שיש ברוב האולמות הגדולים- רק באלו אתה צריך לראות סרטים (אלא אם כן זו דרמה זניחה, נגיד "שאיפות")
מניסיון כסדרן, די עצוב לראות אנשים הולכים ל"פרל הרבור" באולם קטן וצפוף- אלב אין מה לעשות- חוץ מללכת לסרטים בשבוע הראשון שהם יוצאים, לראות אותם על מסך גדול, ועוד לפני שכולם כותבים ומדברים עליהם- זה מה שאני עושה.
בקשר לרמת הסרטים, זה הקיץ, תתרגל לכך. בשנות החמישים סארה"ב היו עשרות זבלי מד"ב זולים על אנשי מאדים, שנות השישים על המון סרטים על נערים שגולשים בקליפורניה, שנות השבעים- תקופה באמת די טובה- ספילברג הצעיר, קופולה, סקורזה- אבל עדיין היו עוד מהון זבלונים.
שנות השמונים- סרטים איומים מבחינת הפקה ואפקטים, לצד קלאסיקות פעולה ודרמה- "אינדי ג'ונס" למינהם, כל סרטי הריקודים- "תהילה" , "פלסדנס", ועוד חיקויים זולים.
שנות התשעים, לפחות כאן יש לך "בלוקבאסטרים" עשויים מבחינה טכנית באופן מעולה (רובם), רועשים וגדולים- עדיפים (מבחינה טכנית בלבד) מכל סרט שנעשה בשמונית שנה הקודמות להם.
אל תתלונן יותר מדי, ככה זה.
"פארק היורה 3" יהיה יומית מצויינת- אנשים נטרפים, דינוזאורים- והכל יפה ומושקע- לא כמו עשרות סרטי גודזילה יפניים עם עיר מקרטון ומסוק צעצוע שנתלה על חוט- האיכות אולי לא השתפרה בהרבה, אבל היופי החזותי- שתי אצבעות למעלה!!
נ.ב
עוד עשרים שנה הולכים לרדת עלינו ועל הסרטים האלו רצח, כי ם יראו מיושבנים להחריד.
"הי , אני צריך לקום מוקדם מחר. יש בסינמטק את "אימת הפנטום"!"
"אז שאמרת מוקדם, התכוונת, 1999?!"
ואז הם יצחקו. ככה זה בעתיד.
סרט מיושבן
להוסיף למילון האתר, ומיד!
סרט מיושבן =
סרט ישן (יחסית, הכל יחסי) שכבר אינו מפחיד כמו פעם, ו/או האפקטים בו אינם מלהיבים את מי שיצפה בו בימינו אנו.
מקובל?
הגדרה למופת
הידד ללונג ג'ון
אין ספק שיש להוריד את הכובע.
לאחר שהוציע מן הכוח אל הפועל את פרוייקט 'מועדון קרב' ומסרה באומץ עדכונים שבועיים על הנעשה באולפני הסרטים ההוליוירטואליים של משתתפינו, היא ממשיכה גם בפרוייקט טיל האטום הסודי והמפוצץ ביותר בבלוקבאסטריותו שנעשה אי-פעם בעינהדג (גם אם הארי 'המזוהם' טוען אחרת) – המילון!!!
(שים לב, דג, מדובר רק בשלושה סימני קריאה, לא ארבעה. אין כאן התקפה אלגרנית)
הידד ללונג ג'ון
ואיך ברנש מהשורה יכול לתרום למאמץ המלחמתי?
זה מאוד פשוט
תמשיך לא להסתכל על מה שקורה במסך כשאתה מקליד הודעה במרץ, ואל תעשה בשום אופן בדיקת איות לפני הלחיצה על כפתור "שלח".
בינתיים אתה עושה עבודה מצוינת.
פרוייקטים - טופס קטלני
ובנוגע לפרוייקטים של עין הדג, חשבתם על אפשרות לעדכן את הטופס הקטלני כך שניתן יהיה להשתמש בו בכל שבוע מחדש?
אתה רוצה גם צ'יפס עם זה?
אתה רוצה גם צ'יפס עם זה?
כן בבקשה. שני צ'יפס גדול, פופקורן בינוני וקולה גדולה.
אה כן, והקהל מתבקש לכבות טלפונים סלולריים לפני תחילת הסרט.
חתול כלבי? יש משהו שאני לא יודעת?
אכן! רציתי להוסיף עוד חיה לגן החיות העינדגי.
מה, לא נשמע טוב?
אבל די מהר זה נמאס לי
אז החלטתי לשוב לשמי הקצרצר והנחמד.
אנשים
תגידו, כואב לכם מזה שהאצבעות שלכם תקועות עמוק בתוך האוזניים או מה!?
אני התחלתי לדבר פה על איך אי אפשר ללכת להינות מסרט טוב בקולנוע, בין אם בגלל התוכן (שניראה כאילו נכתב בשירותים בזמן יציאה לא מוצלחת של איזה כותב בינוני) אשר לפי דעתי צוחק לי אישית בפנים וחושב אותי לעוד גוש טימטום ושתחיות שאמור להביא לו כסף, או בגלל המחירים הלא הגיוניים (60 שקלים בישביל כרטיס ופופקורן ושתיה נורמליים)אשר גורמים לי להרגיש כאילו אני תחת ביקורת מס ולא בקולנוע חביב.
הדבר שהכי מעצבן אותי זה שבאמריקה התעצבנו מכך שהעלו את מחיר הכרטיסים ב-2 דולר והם הצביעו ברגליים ואילו פה בישראל, שבה כל אחד אומר שלא יוציאו אותו פרייר אף פעם, מעלים את מחירי הכרטיסים בצורה הדרגתית ומהירה לאורך השנים האחרונות.
רבק, מה עובר עלינו? אני מנסה להביא נושא רציני לשיחה ואתם מפרסמים משהו על איכות בית הקולנוע (שעליה אפילו לא דיברתי!) או על איזה מילון (שאין לי שום מושג מהו!) במקום לדבר על זה שעושים מאיתנו פריירים של הבני אלף שהואילו בטובם להביא ארצה סרטים ש"הקהל" ירצה לראות! בחיית אנשים בו נעשה רציניים לפני שנצטרך למשכן את הבית רק כדי להכנס לקולנוע!! ( זאת רק מטפורה אז אל תתחכמו)
''המצב חרא'' זה לא נושא רציני.
תבחר נושא להתלונן עליו. הסרטים גרועים? תמיד היו, ותמיד יהיו, יותר סרטים גרועים מטובים. בשביל זה יש ביקורות קולנוע, כדי לעזור לך לבחור את הסרטים הטובים.
בארה"ב העלו את המחיר בשני דולר, והקהל הצביע ברגליים? הצביע לאן? הקהל ממשיך ללכת לקולנוע כמו תמיד. כרטיסי הקולנוע יקרים מדי? אולי – אז מה אתה מציע, שנפסיק ללכת לקולנוע בכלל?
אנשים
ההבדל בין מחיר שוקו ב"סופר סנטר" לבין זה שעל חוף הים בת"א- עצום, משהו כמו 154% הבדל.
המים עשויים רע. הם מלוכלים, החוף מלא בחפצי מתכת משוננים- איש, בוא לא נלך לים! נצביע ברגלים, לנוכח המחירים הגבוהים, והחוף המטונף, הים מלא הפסולת (כמעט כמו המים שאנחנו שותים)- נצביע ברגליים- לא נשחה, לא נלך לים- אולי יקח לעירייה ים של זמן לתקן את העוול, אבל בסוף, כולנו נהנה.
או שלא!
מצטער, אבל הטענות שלך טובות כתלונות וטענות שכל אחד אומר, כל יום, לעצמו. לא פתח לדיון. זה המצב, ובשביל לשנות אותו, צריך לעבוד ממש קשה. וגם אז, אולי לא יהיו תוצאות משביעות רצון.
עובדות : מחירים עולים. שהייתי צעיר יותר, תמורת 20 ש"ח היה לי ערב מעולה- סרט, אוכל, ומסטיק ממכונה- אבל הזמנים השתנו.
צ'נדלר (מ"חברים") כבר לא מצחיק. הוא היה דמות מעולה, ממש טובה. יש משהו שאני יכול לעשות? לא. (לא לראות, אבל אני עדיין אוהב את הסדרה- בעצם אני עדיין אוהב את הקולנוע, אני עובד בקולנוע, וראוה סרטים בקולנוע…)
אז תאכל משהו לפני, ואל תקנה פופקורן. תלך רק לסרטים הטובים, ולא לכל אקשן פליק שיוצא- תשפר את עצמך, לא את המצב.
או שהוא פשוט יעשה כמוך וכמוני
(בעתיד) וילך להיות סדרן, ככה הוא גם מרוויח סרטים חינם (למעשה משלמים לו על זה) ובטח גם יש הנחות במזנון, שווה או מה?
או שהוא פשוט יעשה כמוך וכמוני
מצטער לומר, אבל אין הנחות במזנון.
אסור להפריע להמוכרים שם.
אבל אכן עבודה נאותה.
ובלי שום קשר, למי אני שולח ביקורת על סרט חדש, שאני רוצה שיפרסמו כאן?
("אבולוציה", אם אתה מוכרח לדעת)
לדג (ראה כתובתו בתחתית העמוד)
אבל לפני זה
אתה כותב לי אימייל ושואל מה מצב הסרט שעליו אתה מעוניין לכתוב. על 'אבולוציה', למשל, כבר יש לנו ביקורת, שתעלה בימים הקרובים.
תלמד ממני, אני הייתי ילד טוב,
שאלתי יפה ואפילו קיבלתי אי-מייל חזרה ו…לא יצאתי מאוכזב מדחייה נוספת :)
אם אתה סדרן בקולנוע (כמוני)
אז אתה בטח 17-18 ואם אתה כך, אז איך בצעירותך (גיל 7) יכולת ללכת לסרט ולאכול ולקנות מסטיק ממכונה (שכידוע מחירהם הרבה יותר גבוהים מהמסטיק במכולת) ב20 שקל??
תגיד, על אמנזיה שמעת? או שסתם מוכר לך?
הלוואי עלי!
להיות סדרן(ית) הייתה מאז ומתמיד עבודת החלומות שלי, אבל ממש. תודו שאין לי הרבה שאיפות, זה נשמע כמו משהו שאפשר להשיג בקלות, אבל לא!
בקולנוע שיש לי בישוב (2 אולמות, חרא של סרטים, מגיעים אחרי הזמן, אבל עדיין – זה עבודה בקולנוע!) שאלתי כבר לפחות שלוש פעמים וכל פעם המנהל המטומטם אמר לי שהוא לא צריך אנשים בגילי כרגע, למרות שחצי מהשכבה שלי עובדת שם. (ואני כבר בת יותר מ17, גודדאמיט!) אחרי שניסיתי כל כך הרבה פעמים חשבתי שזה חסר טעם, אבל לפני כמה זמן כשהייתי עם חברה בקולנוע רב-חן בירושלים ראיתי על החלון בכניסה, *gasp*, שלט שאומר "דרושים עובדים מעל גיל 17" וכאמור, אני מעל גיל 17! שתינו מיד התלהבנו והתחלנו לפתח ציפיות, ביקשנו לדבר עם המנהל אבל הוא לא היה בשום מקום בסביבה, ולבסוף כשהסרט כבר התחיל (כן, גם בהפסקה ניסינו) הבנו שהוא לא הולך לחזור.
וכך הלכה הזדמנות מצויינת לעבודה במקום החלומות שלי – הקולנוע.
קריאה לכל הסדרנים באשר הם: תעריכו את העבודה שאתם נמצאים בה (גם לראות סרטים וגם עוד לקבל על זה כסף?) ואל תעשו לעולם שומדבר כדי שיפטרו אותכם!
וכמילות ג'ואי בחברים לאחר יום הולדתו השלושים: Why, god, why??
העבודה הזאת מוערכת יותר מדי
גם אני חשבתי שזו עבודה חלומית.
בקושי עובדים ורואים סרטים. אבל כשהתחלתי בעבודה המציאות הקשה נחתה עלי, ופגעה בכל ציפיותי.
ראיתי את קוד מסוכן איזה 40 פעם!
אין לך מושג (ובתקווה שלעולם לא יהיה לך) כמה זה היה גרוע וקשה.
הסבל שעבר עלי יום יום, בעת שנכנסתי אל האולם היה דבר נורא ואיום שעוד גורם לי להתעורר מדי לילה ולילה וללכת לשירותים.
ואני לא צוחק.
חוץ איזה סרט אחד שניים טובים בכל שלוש חודשים רוב הסרטים כל כך גרועים שהיתרון היחיד בעבודה הזאת נעלם.
אבל מה? לא הייתי מחליף את העבודה.
אין איזה אופציה להתחלף באולם עם
אחד הסדרנים/חברים שלך? כך כול אחד מרוויח עוד סרט וגם קצת גיוון.
חשבתי שסדרנים לא חייבים להישאר ב
תוך האולם במהלך כל הסרט, אלא יכולים לצאת באמצע ולחזור בסוף.
אבל גם אם לא, וגם אם נאלצים לצפות בסרטים כמו קוד מסוכן 40 פעם, בשביל הסרטים הטובים שכן באים אחת לכמה חודשים, ובשביל כל השאר, זה עדיין שווה את זה.
וד"א, נותנים לך לקחת פוסטרים של סרטים אחרי שהם כבר לא מוצגים?
פוסטרים של סרטים....
אפשר לקבל בכל מקרה, גם אם את לא סדרנית, אם תבקשי ממש יפה, אם אין הרבה אנשים (אחרי סרט למשל) ואם את מוצאת משהו מהר שאף אחד אחר לא חמד. תנסי, זה ממש שווה את זה.
ואם יש למישהו פוסטרים
מיותרים (של סרטים. לא של סוסים בשקיעה), אני אשמח לקבל אותם. תודה מראש.
לי יש.
פוסטר אחד כזה יגיע איתי ללונג-ג'ון במפגש… (Little Niky's) ויש עוד כמה בסטוק… (ביקשתי דווקא מספרייה [נו, ספרייה משולבת, ספרים+ווידאו+דויד], וזה היה ממש קשה להשיג את זה…).
יום לא-הולדת שמח,
גל
הצעות לדקורציה!
זה פוסטר שיהיה נחמד לתלות בשירותים, לא?
העמותה לחקר התמותה
אי אפשר לצאת באמצע הסרט (לפחות לא בקולנוע שאני עובד בו כרגע, בגיל לעומת זה אני פשוטו לא נכנס לסרט ואז אני לא רואה כלום.) אבל אפשר לקחת פוסטרים.
והפוסטר שמעטר את קירות חדרי כרגע הוא "לילה של יום מפרך". ותאמת, הפוסטר הזה שווה 40 פעם קוד מסוכן.
ולמי שאמר ש40 פעם קוד מסוכן שווה סרט טוב כל חודשיים לא מבין\ה מהחיים שלו.
כי הסרט היחיד הטוב בכל הקיץ ברב חן הוא כוכב הקופים. ואם בסוף הסרט הזה גם יאכזב? חיים קשים.
ואני חשבתי שאסור לסדרנים להשאר
בתוך האולם, כי אחרת איך אפשר להסביר את זה שהם לא מעירים לאנשים החצופים שמפריעים לראות סרט כשהם מדברים (בינהם ובטלפון) ואיך אחרת אפשר להסביר את זה שכשהסאונד נעלם והסרט מתחיל לרצד תמיד הקהל צריך להתחיל ב "וואו, היי!מקרין! היי! נהג, דלת אחורית"!..
(מצטערת, הייתי הערב בקולנוע גיל, אבל זה כבר בכלל שייך לסיפור אחר…)
והפתרון:
חכי עד שיבנה קניון בעירך, אף אחד לא ילך יותר לקולנוע הישן ואף אחד כבר לא ילך לשם, אוצי רוצי לקבל פרוטקציות אצל המנהל כדי שיקבלו אותך למרות שגילך מעיר מהמבוקש – והנה לך – צפייה באחי איפה האוטו כ-10 פעמים בחינם, תשלום סבבה וחוסר מעש הולך וגובר — כמו שעשה ידיד שלי.
אופס, טעות
"חכי עד שיבנה קניון בעירך, אף אחד לא ילך יותר לקולנוע הישן ואף אחד כבר לא ילך לשם"
— ידעתי שיש מטרה לתהליך הארוך והנורא של אישור הודעות, ידעתי!!
אין לי מושג מה ניסית להגיד
אבל כמו שכתבתי בתחילת ההודעה, כבר יש קניון בעירי. ולא מתכוונים לבנות עוד אחד.
אז האפשרות הזאת מתבטלת.