ואתא מחליקיא, ואכלא לנינג'א, דאכלא לספרטא, דאכלא לטרבולטא, דזבין אמריקיא בתרי זוזי.
בדרך כלל, כששחקן עולה על נוסחה מנצחת – או מה שנראה כמו נוסחה מנצחת – לוקח קצת זמן לנצל את זה. הפקת סרט היא סרט ארוך, אחרי הכל, לכן עד שייצא לאקרנים סרט ההמשך, או ההמשך-ברוחו, הסרט המקורי כבר עלול להישכח. אבל אצל וויל פרל, הכל עובד מהר. רק באוגוסט שעבר יצא 'לילות טלדגה', קומדיית הספורט בכיכובו שהפכה לקומדיה המצליחה ביותר של 2006 בארה"ב (ובכל זאת לא הגיעה להקרנות בארץ) – ועכשיו כבר יוצא מה שנראה כמעט כמו סרט המשך: עוד קומדית-ספורט עם וויל פרל, ששוב משחק את דמות האהבל הווינר. ושוב יש לזה שם כאילו-רציני שקשה לתרגם באופן שבו אנשים יבינו על מה הסרט: 'Blades of Glory'. ושוב, הסרט מצליח בארה"ב (אלא שהפעם מבטיחים שהוא גם יוקרן בארץ. נראה). מרשים, בהתחשב בזה שצילומי הסרט התחילו עוד לפני ש'לילות טלדגה' יצא לאקרנים.
'להבי תהילה' עוסק בעולם ההחלקה האמנותית על הקרח. וויל פרל וג'ון הידר (ההוא מ'נפוליאון דינמיט', שמגיע עם להק מעריצים משלו ובטח תרם גם הוא כמה מיליונים להכנסות הסרט) הם שני מחליקים יריבים, שנאלצים לשתף פעולה ולהקים את צמד ההחלקה האמנותית החד-מיני הראשון. במילים אחרות, כן, זה עוד סרט על גברים בטייטס. לפעמים נדמה שאמריקה צריכה לצאת מהארון סוף סוף ולגמור עם זה. הסרט הכניס בסופ"ש 33 מיליון דולר, מה שאמנם לא משתווה לפתיחה של 'טלדגה' (47 מיליון) אבל זה עדיין בלי ספק סכום מרשים מאוד עבור קומדיה, ובוודאי מגדיל את המשכורת שוויל פרל יכול לדרוש פר סרט בעוד מיליון או שניים. הוא אמנם לא מצליח באופן עקבי ('מעבר לכל דמיון' היה די מאכזב קופתית, ו'המפיקים' היה כשלון מוחלט) אבל לפחות אפשר לבנות על זה שכשהוא נמצא בסרט על ספורט כלשהו, זה יעבוד. גם המבקרים די מרוצים מהסרט, שמוגדר כמטופש במובן הטוב של המילה.
לא מאוד רחוק משם, מסובין משפחת רובינסון הלא שוויצרית ב'פגוש את הרובינסונים', סרט האנימציה הממוחשבת החדש של דיסני, שהוא גם – ותיזהרו, זה עומד להיות מפתיע – סרט ממש טוב. האם זה מקרי שזה הסרט הראשון שדיסני מפיקים בעידן שאחרי ההתמזגות עם פיקסאר? נראה שלא. הפקת הסרט כבר היתה קרובה לסיום לפני כשנה, כשהתרחש האיחוד וג'ון לאסטר איש פיקסאר הפך למנהל היצירתי של חטיבת האנימציה של דיסני. על פי השמועת, לאסטר לא מאוד אהב את הסרט, ונידב כמה "עצות" לשיפורו. וכשהבוס החדש שלך נותן לך עצות, אתה בדרך כלל מקשיב. הסרט עבר מקצה שיפוצים במשך השנה הזאת, ונראה שזה עבד, כי הוא יצא סרט מקסים בהחלט, ורחוק מאוד מהזוועות האחרות שדיסני יצרו כשניסו לעשות סרטים באנימצית תלת מימד, ודי לחכימא ב'ג'ונגל סיטי'.
אחד הדברים שהופכים את 'פגוש את הרובינסונים' לשונה מרוב סרטי האנימציה שיצאו לאחרונה הוא שאת העלילה שלו קשה לסכם במשפט אחד, ואמנם יש בו כמה צפרדעים מזמרות, אבל סרט חיות מדברות הוא לא. הוא עוסק בילד יתום וגאון שנחטף אל העתיד ובאיש עם מגבעת שרודף אחריו, וגם במשפחת רובינסון המסועפת והמוזרה הנ"ל, טי-רקס עם ראש גדול וזרועות קצרות, וכאמור, צפרדעים. הוא הכניס בארה"ב 25 מיליון דולר, סכום לא מדהים אבל סביר בימינו עמוסי האנימציה הממוחשבת, ויותר מפי שתיים מהפתיחה של סרט האנימציה הממוחשבת הקודם בהפצת דיסני. אבל הסרט ההוא היה 'ג'ונגל סיטי', ואנחנו לא מדברים עליו.
אחד הגימיקים העיקריים של 'פגוש את הרובינסונים' הוא שב-600 מבין האולמות בהם הוא מוקרן בארה"ב, הוא מוקרן בתלת-מימד, מהסוג שקופץ עליך מתוך המסך ולתוך המשקפיים. מילא, זה שבארץ עדיין אין בתי קולנוע שמקרנים סרטים בשיטה הזאת – לחוסר בשיטות הקרנה מיוחדות בארץ אנחנו רגילים. אבל זה ש'פגוש את הרובינסונים' מוקרן בארץ רק בדיבוב לעברית, זאת כבר בדיחה עלובה. לא שמדובר בסרט למבוגרים בלבד, חלילה, אבל מצד שני זה גם לא סרט על אוכל נמלים חמוד שלומד שיעור חשוב על החיים, או משהו כזה; העלילה שלו כוללת מסעות בזמן, בוחצלגיחצנים והרבה בדיחות שילדים בגיל שלא יודע לקרוא כתוביות פשוט לא יבינו.
300 מי יודע? 300 אני יודע. אנשי השולחן עורך – IN HELL! – ירדו למקום השלישי, אבל אחרי ארבעה שבועות עדיין נמצאים ברמת הכנסות סופ"שית של מעל 10 מיליון דולר. בסך הכל הסרט הכניס עד כה בארה"ב 180 מיליון דולר, ובנוסף טפטף בשבועות האחרונים גם לשאר העולם (אצלנו החל מיום רביעי). ביוון הסרט הפך כמעט מיידית עם צאתו לסרט המצליח ביותר אי פעם, והוא כבש את המקומות הראשונים גם במבחר מדינות נוספות ברחבי הגלובוס. אז כנראה לא את כל ההצלחה שלו אפשר להסביר בתאוות המלחמה האמריקאית. בכל רחבי העולם הסרט הכניס כבר יותר ממיליון דולר לכל ספרטני.
כנגד ארבעה צבים דיברה תורה, ואף אחד מהם לא מאוד חכם. 'צבי הנינג'ה' כנראה משך יותר את מעריצי הצבים הותיקים מאשר את הדור הצעיר, כי אחרי שבוע אחד במקום הראשון הסרט ירד למקום הרביעי עם הידרדרות כאובה מאוד של 62 אחוזים בהכנסותיו – ירידה גדולה בכל קנה מידה, והתנהגות שמתאימה הרבה יותר לסרט אקשן דבילי מאשר לסרט אנימציה לכל המשפחה. סרט ההמשך הבא ל'צבי הנינג'ה' נראה עכשיו הרבה פחות מובן מאליו מאשר בשבוע שעבר. בעצם, מבין ששת הסרטים שיצאו בשבוע שעבר, רק 'על הכוונת' החזיק מעמד באופן פחות או יותר סביר; כל האחרים נפלו. 'The Last Mimzy' ירד ב-60%, 'גבעות הפחד כבני צאן 2' – גם, 'Dead Silence' ו-'Pride' נעלמו מהעשיריה ו'שמור עלי', למרות אהדת הביקורת, איבד 50% ונמצא בקצה הטבלה.
דם, צפרדע, כינים ויתר הבאח"ב יחכו עד לשבוע הבא, בסרט האימה 'The Reaping', אחת הפעמים הבודדות שבהן סרט יוצא לאקרנים בארה"ב במועד מתואם עם חג יהודי. ובכל זאת, הסרט היותר מעניין הוא 'Grindhouse', הדאבל-פיצ'ר של קוונטין טרנטינו ורוברט רודריגז.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
וויל פארל וספורט
זה ז'אנר שהוא בעצם אופנה חולפת.
זה ירגע בקרוב.
כמו סרטי האימה של 2007. השנה לעשות סרט אימה זה לא לשחק על בטוח כמו שנה שעברה.
מכל האנשים להפוך למיליונרים דווקא את הספרטנים?
נו טוף.
(סאבטקסט: אמרתי לך שלהגיע ככה לליל הסדר תהיה טעות)
ועוד תהיה:
האם הספרטנים אכלו את טרבולטה כי זה מה שמגישים בגיהנום, ואם כן, האם עוד נותר לי זמן לתקן את דרכי, לעשות ביעור חמץ ולחיות את שארית חיי כצדקת מן המניין?
סאבטקסט: ''האם זה איפור או שאתה הארי פוטר בתחפושת?''
ותהיה:
מהו, לכל הרוחות, ההבדל בין סרט באורך מלא, פיצ'ר, דאבל פיצ'ר ושאר ירקות?
עד כמה שאני יודע (ואני לא יודע יותר מדי, אגב):
פיצ'ר זה פשוט סרט באורך מלא, ודאבל פי'צר – כמו שיעשו עם גרינדהאוס – הוא הקרנה כפולה.
אל תצטט אותי על זה, בכל אופן.
פיצ'ר=סרט באורך מלא.
מה זה "אורך מלא"? תלוי את מי שואלים. יש סרטים באורך של בקושי שעה ומשהו שמוצגים כפיצ'רים. דאבל פיצ'ר=שני סרטים באורך מלא; המושג המקורי התייחס לבתי קולנוע שמכרו שני סרטים בכרטיס אחד, מה שכיום כמעט ולא קיים. אבל מכיוון ש'גריינדהאוס' (בגירסה האמריקאית שלו) הוא עיסקת חבילה של שני סרטים באורך של יותר משעה כל אחד, הוא מתאים בלי ספק להגדרת דאבל פיצ'ר.
כל פעם שאני קורא...
… משהו על גריינדהאוס, וחושב על הפיצול שיעשה בארץ, מקרבת אותי ליום שאני אשלח את עצמי בצורה רנדומלית על מפיצים למיניהם, רק מהיותם מפיצים.
על הפיצול של גריינדהאוס
קודם כל, זו לא אשמת המפיצים בארץ אלא החלטה שבאה "מגבוה", מהאחים ויינסטיין. שגם הם מפיצים, בעצם, אז אתה יכול לשנוא אותם.
חוץ מזה, יש עוד סיכוי שבסופו של דבר נרוויח מזה. כרגע מדובר על כך שקוונטין טרנטינו יציג בפסטיבל קאן את 'Death Proof', החצי שלו בפרוייקט, כסרט שלם, בגירסה באורך שעתיים (בניגוד לגירסת הדאבל-פיצ'ר שאורכה משהו כמו 80 דקות). סביר להניח שמה שנקבל בארץ תהיה הגירסה הארוכה יותר הזאת. אישית אני לא לגמרי בטוח שאלה חדשות טובות: יכול מאוד להיות שסרט כזה יעבוד טוב יותר בתור סרט קצר ומהודק מאשר בתור סרט ארוך ומרופד. אבל לגבי למעריצים שגורסים שכמה שיותר טרנטינו יותר טוב, אפשר להגיד שדווקא צ'ופרנו לעומת ארה"ב.
מה עם זה של רודריגז?
את האמת זה של טרנטינו נראה לי משעמם לגמרי.
לעומתו, החצי של רודריגז נראה כמו תמצית הקוליות.
אני חוזר בי
זומבים זה נהדר, תת מקלע כרגל זה נפלא, רדריגז גאון פסיכוטי.
אבל, אין על טרנטינו. אולי לעומת פלאנט טרור, דאת' פרופ נשמע פחות מרשים, אבל טרנטינו פשוט מצליח לשלטו עם הטרנטיניות שלו.
כאשר 300
ירוויח מליון דולר על כל פרסי, ולא על כל ספרטני – אז זו תהיה הצלחה מרשימה באמת.
כאשר 300
או מיליון על כל פעם שהמלך צועק על מישהו ואז מתחילים מכות בסרט.
אז זה יהיה משהו מיוחד
פרסים יש יותר.
זה רק אומר שלא ראית את הסרט.
הפנמתי את הביקורת.
הלכתי לעולמות, גם.
כאשר 300
בהחלט. במיוחד זה יהיה מעניין לאור העובדה שלא קיימים, טכנית, 1,000,000,000,000 דולרים.
הצעה לתרגום ''Blades of Glory'':
"אחי להבי התהילה".
הצעה לתרגום ''Blades of Glory'':
אפשר גם 'מחליקי התהילה'.
רק רציתי לציין – וואו, אחד הדוחקואים הגדולים! מצחיק בטירוף, באמת.
''הלהבים של גלוריה''
פונה לקהלי יעד נוספים.
סקירה היסטורית:
לסרט 'Blade' קראו בארץ 'בלייד'.
לסרט 'Glory' קראו בארץ 'גלורי'.
לכן הכי סביר שהשם של הסרט בארץ יהיה 'הבליידס של גלורי'.
סקירה היסטורית:
איך תירגמו בארץ את
סקירה היסטורית:
אקדחונים צעירים 2…
אתה הולך רחוק מדי.
הגלורי מת לבלייד.
או שלהיפך.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=19697
בדוחק"ו הקודם סופר על הסרט הנ"ל ועל יציאתו השבוע
הוא לא הרוויח יותר מ-3.7..?
מאכזב
מצד שני, הוא עשה יותר מ-2 מיליון והופץ בפחות
מ-1000 אולמות הישג לא-רע.
מישהו יודע מתי יגיע
The Last Mimzy לארץ ומה יהיה שמו כאן? (לא מצאתי ב"לא סופי")
תודה
לא ידוע,
ולאור אי-ההצלחה שלו והעובדה שרק מעט סרטי ילדים מצולמים מגיעים לארץ – סביר יותר שהוא לא יוקרן כאן.
מה הוא שמו של השיר אשר נשמע בסרט "ג'ונגל סיטי" כאשר ברידג'ט מופיעה?
המילים הנאמרות בו :
רק מה שמו?
http://www.youtube.com/watch?v=eMVQ4op53AY
מה זה ''בוחצלגיחצנים''?
תודה מראש.
התשובה המלאה כאן:
http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm
זו רק חצי תשובה.
התשובה המלאה כאן: http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm#boohtzel
(התבליטים האלה שמגיעים בצמוד לכל ערך? אם לוחצים עליהם הם מספקים לינק ישיר)
אני יודע.
התעצלתי.
על ''300'' ועל ''הרוחות של גויה''
התירוץ היחיד שלי היה שזה היה סרט חינם מטעם הוצאת "ידיעות אחרונות". אחרת לא הייתי הולכת. אז הלכתי. ועשיתי שירות חשוב מאוד לציבור גולשי "עין הדג" בכך שאכתוב:
לא לראות את הרוחות של גויה!!!
הסרט הזה מעליב אוהבי כל ז'אנר שהוא (חוץ מהז'אנר הקומי, משום שהוא לא קומדיה כמובן, וכך אפשר ללעוג לסרט אחרי הצפייה, אחרי ששוכחים את הסבל). אם תרצו שאפרט, נא בקשו, משום שלא בא לי לכתוב על הסרט וגם אורי קליין עשה את זה הרבה יותר טוב: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/843771.html
אתמול ראיתי את 300 והבנתי למה כ"כ הרבה אנשים הלכו לראות אותו: מזמן לא היה לנו אפוס קולנועי טוב. גילוי נאות: סבלתי ב"גלדיאטור", ראסל קרואו המתייסר עצבן אותי ובעיקר הפריעו לי עיצובי המחשב של הרקע. אני חושבת שהבעיה בגלדיאטור ובטרויה היתה שהם היו עמוסי כוכבים ולכן הסרטים לקחו את עצמם יותר מדי ברצינות וגם קהל הצופים לא יכול היה להתנתק מהעובדה שכוכב קולנוע מגלם תפקיד מסוים.
ב"300" השקיעו את רוב התקציב במכוני כושר, מריטת שיער ובמסכים הממוחשבים (שהפעם לא הפריעו לי) ולכן לא נשאר תקציב למימון כוכבי קולנוע. השחקנים היחידים שהיו מוכרים לי היו הצרפתי ששיחק את המלך (מאיפה לעזאזל הוא מוכר לי?) והבלונדיני ששיחק את הבחור שאיבד עין, ששיחק תפקיד ראשי בסרט אוסטרלי זניח בשם "ההיפך מסקס" שראיתי בערוץ 4 ולכן אני זוכרת את שמו ואת עלילתו עד היום ובאיזשהם תפקידונים בסרטים אחרים (פרמיר, אם אני לא טועה) בשר הטבעות והשוליה החביב בואן הלסינג.
בקיצור, אפוס היסטורי מההתחלה ועד הסוף, קרבות מגניבים, וטקסט מלא פאתוס שלא נראה מגוחך כשאומרים אותו גברים מסוקסים וחצי עירומים.
אה, והבנתי למה האירנים נעלבו. מזמן לא ראיתי כזה אוסף של גיבנים, גמדים, מפלצות ושאר ירקות מעוותים מרוכזים בצד אחד של המרקע (נקרא לו הצד של "הרעים")
טוב, בדקתי
המלך (ג'רארד באטלר) שיחק ב"פרנקי היקר" וה"טיים ליין" (סרטים שראיתי).
לבלונדיני קוראים דייויד וונהאם.
לפרוטוקול
יש לציין שבהחלט ייתכן ש"לילות טלדגה הבלדה על ריקי בובי" לא הופץ בארץ כי הוא סרט לא טוב ומטופש (במובן המטופש והלא-טוב של המילה), אפילו ביחס לוויל פארל.
רוב הבדיחות שם יצחיקו (רציתי לשים כאן סימן שאלה, אבל ההצלחה הגדולה של הסרט מוכיחה שהוא אשכרה הצחיק אותם) בעיקר אמריקאים.
כנ''ל לגבי ''והרי החדשות''
שבגללו החלטתי לא ראיתי את טלדגה.
(טוב, האקספוזיציה היתה כיפית, וגם הקטע עם חליל הג'אז היה מגניב. הופתעתי ללמוד שיש כלי נגינה כזה. אבל הסרט בכללותו היה באמת מטופש)
אופוזיציה:
'והרי החדשות' היא אחת הקומדיות הכי טובות שהגיעו מכיוון הפראט פאק. סרט עם ניצוץ אמיתי של טירוף. לא "טירוף" נוסחאתי ומחושב כמו זה של אדם סנדלר, ולא שם נח יותר לוולגריות גרידא כמו ב'מת לצעוק'. כזה שיכול לגרום לבמאי לייצג סקס על ידי סרטון אנימציה של חדי קרן רוכבים על קשת בענן, או לשסות כתבי חדשות מתחרים אחד בשני עם נשקים של ימי הביניים- ואותי זה מאוד הצחיק. הגם שאני לא מסכים בנוגע לרמה: הוא אולי מאוד דבילי, אבל הוא לא מטופש, וזה הבדל קריטי. השורה האחרונה של הסרט, לצורך העניין, פשוט גאונית.
בנוגע ל'טלדאגה' אני לא יודע. נרדמתי די בהתחלה. אבל גם אם הסרט איום ונורא, הרשו לי להבטיח שזו לא הסיבה לכך שהוא לא הגיע לקולנועי הארץ.
חזק ואמץ.
"והרי החדשות" סרט מצויין, *במיוחד* מהרגע שהוא מתחיל לאבד קשר עם המציאות.
מש''א
כבר טענתי בעבר שלו היו פשוט מוותרים על השעה הראשונה ונשארים רק עם השליש האחרון, היה מדובר באחד הסרטים המצחיקים בהיסטוריה.
grind house
רק עכשיו שמתי לב שגריינד האוס יוצא בארץ רק ביוני, מפוצל לשני החלקים המרכיבים אותו ובהפרש של חודשיים בין כל חלק.
לא ממש ברור לי למה זה ככה כי זה בטח לא תורם להנאה מהסרט.
מההיכרות הקולנועית שלי עם קוונטין ורודריגז אני משוכנע שיש הקשרים בין דמויות שונות בשני הסרטים והומור פנימי שיובן רק בצפייה רצופה בשני החלקים. אני גם כמעט בטוח שהם לא התכוונו שהסרטים יוקרנו בנפרד זה מזה כשהם כתבו וצילמו אותם.
בטח כבר דנתם בזה פעם אבל רק עכשיו ראיתי וזה ממש מעצבן אותי.
האם זה כך גם במקומות אחרים?
grind house
בכל מדינה שאינה דוברת אנגלית
כתבה מספר 3749
טוב, אני חייבת להודות:
התאהבתי באתר רשמית!
מה זה עוד יכול להיות אם לא התאהבות כשפותחים כל בוקר ישר לראות מה היומית החדשה(למרות שבדרך כלל אני מתאכזבת ורואה אותה רק בצהריים)?
הרשי לי לחסוך לך אכזבות,
יומית אף פעם לא עולה בבוקר.
למה גילית?
היינו מרוויחים עוד כמה היטים מדי בוקר.
אבל אם כבר אנחנו כנים, יומיות אף פעם לא עולות לפני 12 בצהריים.
למה גילית?
אבל אפשר להתאפק ולקרוא בכל בוקר את היומית של אתמול.
למה גילית?
אז מה אני אעשה בהפסקת צהריים?
את מה שאני עושה
תקראי מתמשכים…
יאוחדו צמרור ננסי ועכרור השלולית לאלתר!
לא שיש לי התנגדות להיות מאוחד עם גורמים אחרים, ברוח הסוציאליזם
וכל זה, אבל למה?
"עכרור השלולית" זה מ-'נארניה', ו-"צמרור ננסי" זה בכלל מ-'הארי פוטר'.
צמרור השלולית, עכרור ננסי
מאוד מבלבלים השמות פה.
וה המתבקש:
איזה מן שם זה יוסריאן?
שם נפלא.
כמעט עושה לי חשק להחליף כינוי לפלברגסטד (המילה האנגלית האהובה עלי, שנתקלתי בה לראשונה בספר הזה). אבל זה לא יפתור את הבעיות העיקריות של הניק שלי (הוא באנגלית, הוא ארוך, הוא ציטוט שלאו דווקא מזהים)…
מה פתאום לשנות?
כל פעם שאת מגיבה עולה בי Yaaaay אוטומטי. את לא יכולה לקחת ממני את זה.
ואתה טוען שהתגובות שלי תחת כינוי אחר לא יעשו את זה?
בסדר. קיבלתי. הפנמתי. אני רק אשב לי כאן, לבד, בחושך, ואדקור את עצמי בקקטוסים. תראה אם אכפת לי.
אני לא יודעת למה אני עושה את זה לעצמי.
עד שקצת ירדו ממני עם עניין הפולניה… זה סוג של מזוכיזם, נראה לי.
רק MuchRejoicing
ייזכה לYaaaayy עצל במיוחד. לילי, פלברגסטד או דקורת קקטוסים ייזכו לייהההה המתבקש בהתאם לרמת הפולניות, בדיחות הדעת ו/או חוסר הקוהרנטיות המתבקשים.
אבל זה לא פייר לשפוט אנשים על פי היכולות, ההישגים והפעולות שלהם.
נכון
צריך לשפוט את כולם על-פי המוצא שלהם ושל הוריהם.
שיפוט מעצם טבעו מצריך קריטריון כלשהו
או כמו שנאמר בפי אנשים חכמים ממני:
שמע, אני גודלתי במנזר דרום מזרח אסייתי
כדי להחזיר את בורמה לגדולתה, אתה לא יכול לצפות שיהיה לי שם נורמלי.
פגוש את הרובינסונים מעולה
כל כך טוב שאפילו דיבוב לעברית לא פוגם כלל בהנאה (כי יש בו עלילה אמיתית ולא רק שלל משחקי מילים ואירועים אקראיים) . קצת מסובך לילדים, אפילו אחייני בן ה 9 עיבד אותם בחלקים מסוימים ( שלא לדבר על זה בן ה 5 שגם דיי פחד מכמה חלקים) אבל דמויות מצוינות, עיצוב גרפי יפיפה ועלילה ממש מעניינת (ואפילו מרגשת לעתים – ממש אין קיטש).
אני אישית נהניתי כמו שלא נהניתי מסרט מצויר אמריקאי מאז משפחת סופר-על אם לא מאז מולאן.
מומלץ בחום רב!
ויש גם סרטון קצר של מיקי מאוס והחברה לפני הסרט. ממש כמו בימי הזוהר של דיסני, והילדים אהבו (למרות שהדמויות לא זרקו קלפים אחת על השנייה). בקיצור השפעת השינויים בניהול האומנותי ממש מורגשת.
-האשף הדגול
ואני חייב לומר משהו שהציק לי הרבה,
וזה הניסיון להחזיר את מיקי מתקופתו המוקדמת (או למעשה המעט יותר מאוחרת, נניח בשנות ה-50 או ה-60, שמה יצאו כמה מהיפים ביותר של מיקי). אני דווקא חשבתי שזה לא יצא טוב, עם בדיחות נושנות אבל שכבר הפכו לקלישאות נגררות עם הזמן. למה, פשוט, לא להביא את אחד הסרטונים המקוריים והנפלאים – ואני דווקא לא מעריץ דיסני בכלל, ואפילו את 'מלך האריות' לא אהבתי – של מיקי? ואם לא לחזור למוטב עם Steamboat Willie, לפחות 'מיקי ואפון הפלא'.
למלינים והמתלוננים
במקור, כתבתי את התגובה הזו בביקורת על 300. לפני שלחצתי על "אשר", הרגשתי שאולי העמוד כבר נהיה עמוס בעופות דורסים והחלטתי לפרסם בדוחק"ו את מה שאני חושב על כל הטענות כאילו העורכים קוטלים את 300 כדי לעשות דווקא, או באו לסרט עם דעה מוקדמת לא הוגנת.
עוד לא ראיתי את הסרט, כך שאין לי דעה כלפיו, אבל התגובות על הביקורת נראות לי *טיפה* חסרות פרופורציות. הרושם שמתקבל הוא כאילו לונג ג'ון ורד פיש תכננו לקטול את הסרט ויהי מה ולכן לא נהנו ממנו. הם, לעומת זאת, טוענים שממש לא נהנו מהסרט ולכן מרגישים רשאים לקטול אותו.
בשום מקום לא כתוב שהביקורות באתר חייבות להיות בעד סרט רק מפני שהוא אמור להיות בידור אדרנליני נטו. זה שהעורכים מנסים להימנע מביקורות שניצקלייניות לא אומר שהם עצמם חייבים לאהוב כל סרט שאין בו יחסי אב-בן. אם מישהו כותב ביקורת שלילית על סרט שאהבתם, תרגישו חופשיים לכתוב למה אתם לא מסכימים. רק בחייאת, תנו להם קצת קרדיט שאולי הם כותבים ביקורת על סמך דעה אמיתית ולא כדי לעשות דווקא.
אולי הייתה להם דעה מוקדמת שלילית על הסרט, אז מה? מה שקובע זה איך מתרשמים מהסרט עצמו ובמקרה של מוצר מפומפם כמו 300, מאוד קשה לבוא אליו בלי דעה מוקדמת כלשהי. מה זה אומר, שצריך לתת רק למי שעומד לחוות אורגזמה מהצפיה בסרט לכתוב את הביקורת?
לא....
זה אומר שצריך מישהוא יותר ניטלי, מישהו שלא אוהב סרטי דרמה עם דיאלוגים מפוצצים ולא חובב אקשן מושבה, כי אז נהיה כמו עכשיו שבוחרים צד ואז הצד השני מתנגד.
לא היה יותר פשוט לעשות אפילו את אותה הביקורת רק קצת פחות מעליבה ומקפחת כלפי הסרט??
''נייטרליות'' כזו היא קיפוח
במצב כזה, במקום לתת למי שראה הרבה סרטים ויש לו בסיס נרחב להשוואה (אגב, לונג ידועה בחיבתה לסרטים מטופשים) לכתוב את הביקורת, בוחרים מראש מישהו שיכול להנות רק מסוג מסוים של סרטים. ביקורת מייצגת רק את דעת הכותב/ת. בשביל כל השאר יש תגובות.
אני די בטוח שגם עם הביקורת הזו, הסרט יפסיד אולי שלושים כרטיסים. ממילא ביקורת שלילית לא מפריעה לרוב האנשים לראות סרט שזוכה לחשיפה תקשורתית רחבה. זה לא שיש לעין הדג כזו השפעה על הרגלי הצפיה של עם ישראל. בסופו של דבר, הנייטרליות שהצעת משרתת את המפיצים יותר משהיא משרתת את הצופים.
בהנהלה יושבים ארבעה חברים
וכפי שאתה יכול לראות באתר, כל אחד מהם אישיות אינדיבידואלית בפני עצמה [חוץ מרד פיש. כולם יודעים שהוא בעצם דן ברזל] עם טעם קצת שונה בסרטים. היה בטוח שכולם הביעו דעה על הביקורת [עכרור בעצמו אמר שהביקורת שלו הרבה יותר גרועה, ורד כבר נתן את הביקורת שלו במקום המתאים]. הביקורת שפורסמה היא ביקורת של כותב שטובה ככל ביקורת אחרת. אם המצב היה הפוך, והיה כותב את הביקורת מישהו שמשוחד מראש, אבל לכיוון השני, זה היה יותר הוגן?
בהנהלה יושבים ארבעה חברים
כן, כי אז הוא לא היה קוקסינלניסיתי לתחמן את המערכת, אבל לא הצלחתי:-P!
אבל אם כבר אפשר לרכב על הגל שלך, אז אני אוסיף משהו שבאמת צרם לי, והוא החשיבות הזו שניתנת לביקורת על סרט באתר אינטרנט.
עם כל הכבוד לפיש האדום וג'ון הארוכה ולדעותיהם, הביקורות של "עין הדג" הן לא תורה משמים, הן לא משנות תפיסות עולם או מגדירות חוקי מדינה חדשים. סך הכל כמה מילים על סרט, כמה מילים שמצטרפות לערימה מטורפת של ביקורות שרצות בכל העולם על הסרט בכל אפיקי המדיה. אם יש ביקורת אחת שלא מוצאת חן בעיניכם זה לא אומר שאין אחרים שלא אהבו את בסרט, זה לא אומר שאסור לאהוב את הסרט וזה בטח לא אומר שהביקורת צודקת. ביקורת לעולם לא תהיה צודקת כי בסך הכל מדובר כאן בענין של טעם.
יש ב"עין הדג" כמה וכמה ביקורות שאני לא מסכים איתן (כמו זו הפושרת על "תזיזו ת'רגליים" או זו של "מיס סאנשיין הקטנה" שמאוד אהבתי). היום בו אני אתן לביקורת של סרט באתר אינטרנט להשפיע על הבחירות שלי בסרטים הוא גם היום בו אבחר לשים פתק לבן בקלפי רק כי זה מגניב, או אקנה בגדים בFOX או אקרא ספרי הארי פוטר לצורך הענין. בסופו של יום, הדעות שלי מוגדרות על-ידי דבר אחד, על-ידי. אז אל תתפסו יותר מדי מזה שאחרים לא אוהבים את הסרטים כמו שאתם אוהבים.
אגב, אני עוד לא ראיתי את "300", אבל אני דווקא חושב שגל החמסין הפוקד אותנו אני אוכל למצוא אותו חינני למהדרין. זכותי, לא?
זה די נכון,
וזו הסיבה שכתבתי בביקורת עצמה שלא משנה מה אומר – ברור לי שאנשים ממילא ילכו לראות את הסרט.
בדיוק, זו בדיוק הסיבה למה אני אוהב את האתר
אתם מודעים לעובדה שאתם בערבון מוגבל.
אגב, זה מאוד מוזר, אבל כתובת המייל של זוגתי לא הייתה אמורה להתפרסם עם הניק שלי (מה גם שאני די בטוח שהייתה לי שם כותרת, איפשהו).
על הרגלי הצפיה שלי אתם די משפיעים.
לא הייתי הולכת אף פעם ל"מבוך של פאן" (למעשה סביר שלא הייתי שומעת עליו אפילו) אלמלא האתר. אני פחות מושפעת כשזה מגיע להמנעות מסרטים מהסיבה הפשוטה שאני לא נוטה לקרוא ביקורת לסרט שאני מתכננת לצפות בו לפני הצפיה, אבל גם זה כבר קרה. האתר משפיע עלי בעיקר כי נשמעים בו מגוון הקולות ואני יכולה לזהות מה נשמע לי מעניין ומה לא. זו לא ביקורת בעיתון, שנותרת ללא מענה כתורה מסיני. מה גם שפה אני יכולה לסמוך על הספוילרופוביה האתרית ולא לקלקל לעצמי סרטים סתם. טוב, נו, ואתם גם יותר מגניבים .
יופי של לוגו
חג שמח!
האם קהל היעד של האתר השתנה?
האם עכשיו קהל היעד של האתר הוא בנות וקוקסינלים (חבל כי דווקא אני נהנה פה) או שמא פרצו אליכם?
אכן, אבן דרך באתר.
התשובה נמצאת בביקורת ל-'300', שלדעתי צריכה להפוך לקאלט באתר בין 'סמאח' ו'זאב רווח'.
עכשיו אני מבין...
עוד לא קראתי את הביקורת כי אני מתכוון לראות את הסרט. נקווה שייצא לי בקרוב.
ואתא מחליקיא, ואכלא לנינג'א
http://www.youtube.com/watch?v=XQM2VYaWzSs
עוד על עלילות 300 ביוון-
החבר'ה היוונים ממש אוהבים את הסרט. זה לא רק ההתלהבות שסוף סוף יוצא סרט "יווני" שהוא לא החתונה היוונית שלי. הם רואים בו כמעט סרט היסטורי, ותעשיית המרצ'נדייז סביבו ביוון כוללת לא רק קלפים מתוך הסרט, אלא חולצות [כאלה שמוכרים לתיירים, כמו האלו עם הכיתוב "יוון" או "אתונה"] מדבקות, ספלים עם הדפסים ועוד. וכשדיברנו עם כמה יוונים על הסרט הם פשוט התחילו להשתפך עליו בשמחה גמורה. כלומר, הם ממש ראו בסרט סרט היסטורי יווני מייצג. די נחמד, למען האמת, מסביר למה הוא הסרט המצליח ביותר ביוון, ומעלה תהיה מה יקרה פה אם מל גיבסון יממש את איומו לעשות סרט על המכבים.
אה, כמו כן, שוב חוזרת הפדיחה – הדברים הכי מעניינים תמיד קורים כשאני לא כאן. את הדיונים המשעשעים [אם כי לא מאוד הגיוניים. איך תגדירו סרט שבו תשעים אחוז מהזמן תשעים אחוז מהדמיות הגבריות מסתובבות כמעט בעירום? לא סרט בנות?] כבר הספקתי להשלים, אבל אם למישהו יש תמונה שממחישה את שינוי הסלוגן, אני אשמח לקבל עותק.
התגעגעתי.
וזה אחרי ש-''הרקולס'' של דיסני ו-''אלכסנדר'' של אוליבר סטון סחטו
מהאנשים האלה תגובות אלימות.
אלכסנדר עורר שערוריה לא בגלל שהסרט היה גרוע (ולדעתי הוא לא)
אלא בגלל שאלכסנדר הוצג כדו מיני.
אז לטעמי זאת שערוריית סתם.
היוונים כעסו על אלגסנדר הרבה לפני יציאתו ורוב היוונים שכעסו על הסרט כנראה גם לא ראו אותו.
כמה פעמים צריך להגיד לכם
לגולאס לא הומו!!!1
אה, רגע, אתם מדברים על אלכסנדר. לא חשוב.
ברוכה השבה
גיקים רציניים, ההלנים האלה.
אם הם כבר משתמשים בו ליח"צ תיירותיים, אז שילכו עד הסוף ויפתחו בספרטה מסעדת קונצפט שתיקרא "HELL!!!"