המשבר הכלכלי נותן את אותותיו בדו"חקו: בכל פעם שסרט כלשהו מאכזב או שההכנסות פחותות מהצפוי, צצים מאמרים שתוהים האם המיתון פוגע בקולנוע. האמת היא שמיתונים למיניהם לא נוטים לפגוע בקולנוע בכלל. אנשים אולי קונים פחות מכוניות, אבל לא הולכים פחות לסרטים. אבל תמיד טוב כשיש תירוץ.
אז האם המשבר הכלכלי פגע ב'כשהעולם עמד מלכת', או שזו היתה העובדה שהוא סרט לא משהו? נראה שלעולם לא נדע. 'כשהעולם עמד מלכת' אמנם נמצא במקום הראשון השבוע, אבל זה לא היה אתגר עצום, כשהתחרות הקשה ביותר שלו היתה קומדיה רומנטית בת שלושה שבועות. הסכום שהסרט הכניס הוא 31 מיליון דולר, וזה – בשביל סרט שאמור להיות בלוקבאסטר עתיר פעלולים וכוכבים – לא משהו. בשבוע המקביל בשנה שעברה יצא 'אני האגדה' עם וויל סמית, שגם הוא, במקרה, רימייק מד"בי, ופתח עם 77 מיליון דולר. ב'כשהעולם' משתתף ג'יידן סמית, הבן-של, אבל עושה רושם שההצלחה האוטומטית לא עוברת בגנים.
'כשהעולם עמד מלכת' הוא בערך רימייק של 'היום שבו הארץ עמדה מלכת' (במקור השם זהה), סרט מד"ב קלאסי מ-1951, ובו מבקרים מהחלל מגיעים לכדור הארץ ובמקום להתחיל ישר לירות בכולם ולהילחם בוויל סמית, מטיפים למין האנושי מוסר. קיאנו ריבס הוא החייזר קלאטו – הסרט הראשון שבו הוא חוזר לתחום המד"ב אחרי סאגת 'מטריקס' המתוקה-מרירה. וזה אומר משהו כשהרבה מבקרים מצביעים על קיאנו כעל הנקודה הטובה ביותר בסרט. היתר לא שווה לעמוד מלכת בשבילו.
קומדית הכריסטמס 'Four Christmases' ירדה למקום השני, אחרי שבועיים במקום הראשון, ואיבדה בסך הכל 21 אחוזים מהכנסות השבוע שעבר. הצלחה תמוהה. בינתיים הגיעה לקולנועים עוד קומדיית כריסטמס, שמרחוק נראית בדיוק אותו הדבר – 'Nothing Like the Holidays', אך היא נכנסה רק למקום השביעי, עם 3.5 מיליון דולר. אולי עדיף לא לנסות להבין.
'דמדומים' ירד שלב, למקום השלישי, והכנסותיו הכוללות הגיעו ל-150 מיליון דולר, ואחריו בשורה, 'בולט', 'אוסטרליה' ו'קוואנטום של נחמה'.
היה אמור להיות עוד סרט חדש בעשיריה השבוע, אבל כדי למצוא אותו צריך לרדת למקום ה-16. 'דלגו' הוא סרט אנימציה של אולפן עצמאי, שנמצא בצנרת כבר הרבה זמן. הרבה מאוד זמן – יומית על הטריילר שלו פורסמה באתר במרץ 2003. עכשיו כשהוא יצא לאקרנים סוף סוף, לומר על 'דלגו' שהוא לא כל כך הצליח יהיה אנדרסטייטמנט. הסרט הופץ ב-2,160 בתי קולנוע, והכניס 0.9 מיליון דולר. על פי מוג'ו, זאת לא פחות מהפתיחה הגרועה ביותר אי פעם לסרט שמופץ ביותר מ-2,000 קולנועים, עם הכנסות של פחות מחצי מאלה של המחזיק הקודם בתואר ('P2' מהשנה שעברה). גם הביקורות היו אכזריות במיוחד, אז אולי עדיף לסרט הזה להישכח כמה שיותר מהר. הדבר הטראגי הוא שיש אנשים שהשקיעו בו שנים מחייהם, ומה שהם קיבלו זה… זה.
הפעילות החשובה יותר קרתה השבוע מתחת לעשיריה. עונת האוסקר נכנסה להילוך גבוה, והרבה סרטים מתוך הרשימה המצומצמת של אלה שנחשבים למתחרים המובילים על האוסקר יוצאים להקרנות מצומצמות, שיתרחבו בהמשך. המבקרים כבר ראו את הסרטים האלה ושיבחו אותם, רבים מהם זוכים בימים אלה לפרסי מבקרים למיניהם, מה שיוצר הרבה ביקוש, והם מגיעים לממוצעים אדירים של הכנסות לאולם. השבוע יצאו 'ספק', שכנראה יקנה למריל סטריפ את המועמדות השנתית שלה לאוסקר (ממוצע הכנסות של 35 אלף דולר לאולם), 'נער קריאה' של סטיבן דאלדרי, שכנראה יקנה לקייט ווינסלט את המועמדות השנתית שלה (21 אלף), 'צ'ה', בגירסה המלאה שלו, באורך ארבע שעות (שני קולנועים בלבד, וממוצע של 30 אלף דולר), ו'גראן טורינו' של קלינט איסטווד, שאמנם באופן לא אופייני לא מוזכר ברשימת המועמדים הצפויים לאוסקר ובגלובוס הזהב נאלץ להסתפק במועמדות לשיר הטוב ביותר בלבד, ובכל זאת ניצח בליגת ההכנסות לאולם השבוע, עם 47 אלף דולר. כל אלה מצטרפים ל'מילק' ו'נער החידות ממומביי', שנמצאים כבר באמצע תהליך ההתרחבות. מתקבל על הדעת שצופה אדוק היה יכול לעשות במשך סוף השבוע הזה מרתון של כל המועמדים לאוסקר הסרט הטוב ביותר.
בשבוע הבא: 'יס מן' עם ג'ים קארי, 'שבע נשמות' עם אבא של ג'יידן סמית, ו'סיפורו של דספרו' עם עכברים מונפשים. סרטי אנימציה הרי לעולם לא נכשלים. אה, רגע.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
- כשהעולם עמד מלכת
- יומית על הטריילר של 'דלגו'
7 נשמות?
בדר"כ כשיוצא סרט של וויל סמית' יש באז מסויים בשבועות שלפניו, ומשום מה על הסרט הזה לא שמעתי עד עכשיו. האם אני היחיד? והאם יש סיכוי שהסרט יהיה אחד הכשלונות הראשונים של המגה סופר-סטאר-סמית'?
מדובר בסרט מאת הבמאי של
"המרדף לאושר", שגם בו כיכב וויל סמית'. לא נראה לי שמדובר בסרט המתכנן להיות שובר קופות גדול, הוא יותר בענייני אוסקרים, נדמה לי.
אבל למה "שבעה נשמות"? באנגלית זה "שבעה פאונד", לא? או שיש לפאונד כפל משמעויות או משהו?
אני לא יודע.
'שבע נשמות' הוא השם העברי הרשמי של הסרט, ולפי הטריילר, באמת יש לו קשר לסרט; אני לא יודע למה השם המקורי הוא 'שבעה פאונד' ומה זה בעצם אומר.
אני לא יודע.
ככל שאני מבין מהטריילר ומויקיפדיה, השם 'שבעה פאונדים' יובן במהלך הסרט. אולי השורה האחרונה בסרט או משהו בסגנון.
עלה אתר orangetime
http://www.orange.co.il/time/
אתר orange time שיושק מחר בבוקר במסיבת עיתונאים, כבר נמצא באויר
יש שם מבחר סרטים, חדשים יותר (הענק הירוק) וחדשים פחות (סלאח שבתי), סדרות רכש (כגון רוק 30, האוס, חוק וסדר עונה 14 וסדרות ישנות כצוות לעניין ואביר על גלגלים – לא הרימייק), מקור (פאזל, שי ודרור, בנות בראון), מוזיקה ועוד.
יש שם בלוגים של יאיר רוה (סינמסקופ), דבורית שרגל (ולווט אנדרגראונד), עידו קינן (ממתקים) ואחרים. כמו כן יש בלוג בשם שלג שישמש כמקום לביקורות טלווזיה ויכתבו בו בלוגרים שונים. התשתית היא של תפוז כמו גם הפורומים.
במבט ראשון נראה נחמד, לא יודע אם יכול להוות כתחליף לטלוויזיה או להורדות אבל בהחלט ניסיון נאה להציע כאן חנות מקוונת לתכנים. כל התכנים הם בתשלום (4.90-9.90 לפרק, עד 14.90 לסרט) ובסטרימינג, אין הורדות. מנויי אורנג' יכולים לבחור שהתשלום יגבה באמצעות החשבונית החודשית.
בעתיד הקרוב (אי שם ביוני-יולי 2009) לכשתושק ע"י הרשות השניה מערכת ההפצה הדיגיטלית (DTT) אורנג' (וחברות אחרות) יציעו ממיר ממותג משלהם שבנוסף לקליטה חינמית של ערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99 יציע חיבור של תכני האתר לטלוויזיה וכך יוצע בעצם שירות VOD היישר למסך הטלוויזיה.
נראה מעניין
אבל עד שזה לא יהפוך ל-VOD, לדעתי זה בקושי ימכור. כי אם ממילא צריך טיפה להבין במחשבים, ולראות את הסרט דרך המחשב, רוב האנשים כבר יעדיפו את האופציה החינמית והלא חוקית.
אבל בתור VOD… יש פוטנציאל.
הסרטים מוצפנים ?
אם לא אפשר לשמור את ה Streaming.
אפשר גם להוריד.
מי שלא אכפת לו מהחוק ויודע לשמור סטרימינג יודע גם לתפעל את אימיול.
די מיותר עבורם להשקיע באבטחה שתעצור רק את מי שממילא לא לקוח פוטנציאלי.
זה כי אתה מניח
שלחברות ששמות נז"ק איכפת מהלקוחות או בעלות הבנה אמיתית של האמצעים הטכניים הדרושים לכך.
נראה נחמד
אבל למה התמיכה היא רק באקספלורר?
כמי שהטלוויזיה שלו בבית קולטת רק DVD אני מחכה כבר הרבה זמן לאופציה של ממיר שנותן רק VOD. בתנאי שהתשלום יהיה רק עבור צפיה ואולי דמי מנוי הגיוניים.
עלה אתר orangetime
אני לא מבין למה שמישהוא ירצה לראות סרט על מסך של 22 אינץ (במקרה הטוב) שבתוספת של שבעה שקלים הוא יכול להוציא דיסק פיזי מהוידאומט הקרוב (אלא אם כן המבחר יהיה שווה את זה).
עלה אתר orangetime
ארר, עכשיו כשאני חושב על זה שוב, זה יוצא 30 אחוז בערך..עדיין , שום טכנולוגיה של סטרימינג לא תספק את אותה איכות, אפילו לא של קובץ DIVX מגורען…
נער קריאה
האם מדובר בסרט שמבוסס על הספר "נער קריאה" (שעוסק בנער שמקריא לאישה מבוגרת, וקשור למלה"ע II)?
כן.
2 קולנועים, 30K ממוצע לאולם...
אי אפשר פשוט לסגור על "עשה 60K"?
פרסום עצמי: הרצאה שלי על האחים פליישר
צמד האנימטורים היהודים שהמציאו את האנימציה (טוב, חלק גדול מהאנימציה), כמו שאנחנו מכירים אותה, בשבוע הבא בבית ציוני אמריקה:
http://kaboom.okay.org.il/program.php#mickey
''קונסטנטין'' לא נחשב מד''ב?
קיאנו שיחק בו ב2005, מספר שנים אחרי המטריקס.
לגבי כשהעולם עמד מלכת: יש לי התחושה שקהל מאוכזבי הסרט שייכים לקבוצה של מי שראה את הגרסא הראשונה או לפחות ידע מה הולך להיות נושאו של הסרט.
אני במקרה לא היתי שייך לקבוצה זאת ונהניתי בצורה יוצאת דופן- הרעיון מקורי מאד (כן… שמעתי שזה רימייק…) והמתח נבנה בצורה יוצאת דופן- באמת שלא ידעתי למה לצפות! צופים נוספים שנכנסו לסרט אך ורק עם הידיעה שהסרט לא משהו (6 נקודה משהו בימד"ב—> לא משקף בכלל אם מעמידים את הסרט בפני עצמו!) העידו על הנאה מרובה ממנו אף הם.העובדה שרעיונות הסרט היוו נושא שמילא ארוחת ערב בת שעתיים ביני לבין זוגתי (שאף לה טעם מאד בררן בסרטים) אומרים הכל. לכן- מי שלא ראה ולא שמע, אל תקראו ביקורות ותמנעו מספויילרים. לכו עם ציפיות נמוכות, ותיהנו כפי שלא נהנתם כבר זמן רב מסרט.
ובשביל הקונטרה:
סרט איום. לא ראיתי את המקורי ככה שלא היה לי למה להשוות. ציפיתי לסרט אפוקליפטי שיעניין אותי במשך שעתיים, ולא קיבלתי את זה.
מילא שהסרט נטול אקשן בערך לחלוטין, סיינס היה סרט סוף עולם שהסתדר מצויין בלי אקשן. אבל לסרט פשוט אין עלילה! בהתחלה הוא עוד מעניין, אבל משלב של בערך חצי שעה מתחילת הסרט, הוא פשוט מפסיק להתקדם. לא קורה פאקינג כולם במשך כל הסרט, עד כדי כך שאני בקושי מצליח להזכר בסצינה ממנו. משעמם רצח, ולפי תגובות הקהל בסוף הסרט הם הסכימו איתי-כולם פשוט נשבזו מהמחשבה על הכסף והזמן המבוזבז.
ואם מישהו בונה על זה שלפחות בסוף הוא יקבל כמה דקות של השמדת מוניומנטים: תראו את הטריילר. יש שם כמעט הכל.
''קונסטנטין'' לא נחשב מד''ב.
הוא נחשב פנטזיה. באמת שאני לא יודע איך להסביר את זה, אבל אפשר להבדיל בין מד"ב לפנטזיה בקלות.
אפשר, בתור התחלה, להעיר
שלא היה שם מדע. שום דבר לא קרה עקב טכנולוגיה כלשהי, אלא רק בעזרת קסמים.
''קונסטנטין'' לא נחשב מד''ב?
אותי הביקורת שהתפרסמה למעלה שכנעה… אני אצפה בסרט רק אם במקרה הוא ישודר בטלויזיה בדיוק כשאני אהיה מולה ובאמת לא יהיה לי שום דבר אחר טוב יותר לעשות.
בפעם הקודמת שביקורת שכנעה אותי שסרט מסוים הוא מחורבן היתה הביקורת על אשה חתול (שהתפרסמה פה באתר). ואכן כשצפיתי בסרט רק כדי לבדוק האם יתכן שהוא עד כדי כך גרוע, גיליתי שאפילו יותר, ושמחתי שלא הוצאתי עליו כסף.
אני האגדה
הוא לא רימייק של אומגה מן, פשוט שניהם מבוססים על אותו ספר.
49 שירים יתחרו על מועמדות לאוסקר
11 מהם מתוך "היי סקול מיוזיקל 3". לידיעת האופטימיים/פסימיים, שינוי בתקנון לא מאפשר ליותר משני שירים מאותו סרט להתחרות בטקס.
משום מה מדברים על שיר הנושא של "המתאבק" כפייבוריט, למרות שהוא די משעמם לדעתי. הבחירות המפתיעות לטובה: Draculas Lament מתוך "קח את זה כמו גבר" ושני שירים מתוך Repo! The Genetic Opera שאני באמת צריך לראות מתישהו.
http://www.oscars.org/press/pressreleases/2008/08.12.16.html
עכשיו אני באמת לא מצליח להבין
אילו מבין הטראקים בפסקול של "נער החידות ממומביי" הם שירים ואילו רק מוזיקה.
גם מאוד מוזר שדיסני שלחו את *כל* שירי "היי סקול מיוזיקל 3" אבל לא שלחו את "this is home" המצוין מ"הנסיך כספיאן". ו"barking at the moon" מ"בולט" זה שיר מקורי? הידד לפאול.
שמעתי את הפסקול של ''נער החידות ממומבי'' בשלימותו.
מצוין, מלהיב, מוזר ומקורי, מומלץ לשמוע ולו פעם אחת. רק שהבעיה היא שכמעט כל הטראקים (טוב אז כולם חוץ משניים) נחשבים, אני חושב, לשירים, ואפילו יותר מזה, אז איך הוא קיבל בגולדן גלוב מועמדות על הפסקול?
~חומר למחשבה~
יצא לי לדבר פה ושם עם גולשים שאמרו שהם שלחו כמה פעמים ביקורות לעין הדג, אך התייאשו בשלב כלשהו מהערות העורכים. בעקבות זה, רציתי לשתף את כל מי שמעוניינים לכתוב בהתנסות האישית שלי ובתובנות שעלו בי עם זמן.
קודם כל, אני זוכר בדיוק למה התחלתי לשלוח ביקורות לאתר. אחרי משהו כמו שנתיים של קריאה והשתתפות בדיונים, הרגשתי שאני רוצה גם לתרום משהו. זה הוסיף לתחושת השייכות ועזר לי להרגיש את הדינמיות של האתר. זה לא רק אנחנו הקוראים והם, העורכים והכותבים המועדפים. גם אני הקטן יכול להתערב ולעזור לאתר לגדול. לקח לי גם שלוש שנים עד שהעזתי להיחשף ולהגיע לקון והנה, את הקון האחרון אני יזמתי.
אם אני לא טועה, רק בנסיון החמישי שלי הצלחתי לכתוב ביקורת שפורסמה בפישאיי. אני יודע שהכתיבה שלי מתמקצעת בזכות הפידבקים ממגיבים באתר, ובזכות ההערות של העורכים והעריכה המסיבית שלהם (שמתבטאת ביותר מחלוקה לפסקאות והוספת תמונות, כפי שנהוג בכמה אתרים אחרים). אם לפני שנה עוד נאבקתי למתוח ביקורות למינימום של 600 מילים, היום אני לא מצליח לכתוב פחות מ-800.
יש משהו שהרבה כותבים מתנסים (ולא רק כאן) לא מבינים. הם מצפים לקבל אור ירוק על ההתחלה ונפגעים כשמעירים להם שהביקורת לא טובה. גם אני הגבתי ככה בהתחלה – זה מעליב להשקיע זמן חופשי בכתיבת טקסט, רק כדי לגלות שמישהו אחר חושב שהוא לא מספיק טוב. במקום לראות בהערות ביקורת בונה ולהעזר בהן כדי להפוך למבקרים יעילים יותר, חלק מחליטים שאין להם זין להשחית את זמנם בתיקונים מעליבים ומחליטים מקסימום לכתוב בדו"חקו תגובה על סרט שראו. הרצון לשתף אחרים במחשבות על הסרט קיים, אבל לא הסבלנות לכתוב ביקורת שתתאים לסטנדרטים של האתר.
יש פה הגיון, מאחר שתגובה לא עוברת בקרה של העורכים וניתן לבנות אותה איך שרוצים ולשים את הדגש על מה שמחליטים. היא גם מתפרסמת בן רגע, מה שחוסך לחכות ולראות אם תתפרסם, או שנדרש סיבוב נוסף של תיקונים. הבעיה היא שריבוי תגובות נטולות ביקורת-מסגרת, מביא לכך שהדיונים סובבים סביב נקודות ספציפיות ולא נשאר מקום לדיונים נוספים על אותו סרט. נוצר בעצם מצב של בלגן בעת הקריאה. אני נכנס למתמשך מלפני חודשיים ומגלה שיש שם דיון על הסוף של סרט שלא ראיתי. זה פוגע באסתטיות של האתר ומעבר לכך, חבל על הכותבים הפוטנציאליים עצמם.
יש אנשים שמה לעשות, לא כותבים טוב באופן טבעי, אבל אני רואה פה גם הרבה מגיבים עם יכולת ניסוח גבוהה ורעיונות וניתוחים מעניינים שלא מתפרסמות ביקורות שלהם. אולי חסרה לכם התחושה ששווה לנסות שוב ושוב וללמוד בדרך, מה שבין השאר נובע מירידה בקצב פרסום הביקורות החדשות (שבתורו נובע ממחסור בכותבים חדשים). התחושה שלי היא שמי שלא יכול לקבל ביקורת, יתקשה לכתוב אחת מוצלחת בעצמו. לעומת זאת, מי שיודע לקחת את הזמן וללמוד מהערות, יכול לתרום רבות להתפתחות האתר והקהילה שבו.
בתור אחת שנפגעה בעבר מההערות (המנומסות להפליא)
של רד ולונג, אני יכולה להעיד שזה באמת לא קל. למרות שעכשיו, כשאני עובדת עם עורכים ועריכות מדי יום, התגובה שלי מאז נראית לי מטופשת ברמות.
אגב, אני בטוחה שחלק מהירידה במספר הכותבים נובע מזה שלאנשים יש ממש הרבה מקומות להביע בהם את עצמם יחסית למה שהיה כשהאתר נולד. ואם בן אדם כבר כותב בחינם, יותר נהוג היום לכתוב תחת ה"מותג" האישי שלך (בבלוג) מאשר במקום קהילתי (פורום או אתר כמו זה).
מצד שני
בבלוג יש הרבה פחות תגובות. לא יודע לגבי אחרים, אבל אני הרבה יותר נהנה לכתוב לאתר בו יש כמות גדולה של מגיבים. ליתר דיוק, כמות גדולה של מגיבים לעניין, כי במגזין במה הפסקתי לכתוב כשהבנתי שלא יצאו לי מזה תגובות יותר ענייניות מ"כן, זה הגשר של אבן גבירול". מה המוטיבציה לכתוב לאוויר, אם אני יכול פשוט לדבר לעצמי ולהשיג את אותן תוצאות?
בעית ה'לפחות 600 מילים'
היא אכן בעיה גדולה. בתור ניסיון (כושל, יש להניח), ניסיתי לכתוב ביקורת ולשלוח אותה לאתר. הבעיה היא שאני לא מצליח לעבור את סף ה500 מילים.
לזה התכוונתי עם ביקורת בונה
כשמתחילים לכתוב ביקורות, צריך לזכור שהמטרה בהערות היא לשפר את הביקורת בהתאם לדרישות האתר. אחת מהדרישות האלה נוגעות לאורך. כפי שציינתי, גם לי הייתה פעם בעיה עם האורך. ניגשתי לכתוב ביקורת לפי התבנית שאני מכיר – פסקת פתיחה, תאור העלילה, איך המשחק/בימוי/צילום וכו', שורה תחתונה – וגיליתי שזה לא מספיק. אז התחלתי לשבור את הראש איפה להוסיף עוד שתי פסקאות בלי לחזור על עצמי ובלי להתעכב על פרטים חסרי משמעות. ביקורת טובה צריכה להיות עניינית מתחילתה ועד סופה, אבל איך אפשר להיות גם ענייני וגם לכתוב מעבר למה שיש לי לומר?
התשובה היא רק להתאמן. זה אולי נשמע סותר, אבל ככל שמתרגלים לכתוב לפי התבנית, יותר קל לחרוג ממנה ולמצוא דברים לכתוב גם מחוץ לה. אני מתכוון שככל שאתה פחות עסוק בללכת בין הקוים (כי אתה כבר יודע איפה הם מבלי להסתכל), הראש יותר פנוי להוסיף תוכן. זה כמו שלא משחקים כדורסל לפני שמתאמנים בקליעה.
לא צריך לחפש את הגימיק או להיות פורץ דרך, אלא פשוט ללמוד איך לסנן את העיקר מהטפל ואיך ליצוק את התחושות האישיות שלך לכתבה ברורה ומעניינת. אם לוקחים בחשבון שרוב הסיכויים שהנסיון הראשון, אם יתפרסם, יעבור הרבה מאוד שינויים בדרך, יותר קל לראות בכך אימון. מי שמפנים את ההערות רואה איך עם הזמן, המעורבות של העורכים יורדת והביקורת עוברת פחות ופחות שינויים.
מחזקת.
אני יודעת שאצלי, לפחות, משהו כמו רבע מהכמות שאני כותבת לאתר באמת מתפרסם בסוף, והכל דורש המון עבודה ותיקונים, אבל מצד שני – העורכים משקיעים בהערות תמיד, שוב ושוב, בלי להתייאש ממני…
זה אמנם לא היה קל ללמוד להתמודד עם הדחייה (בעיקר אני, שהאמונה שאני כותבת לא רע בכלל היא ראש וראשונה בדימוי העצמי שלי), אבל למדתי לקבל ביקורת, ונראה לי שמאוד השתפרתי כאדם בתהליך.
בקשה לעזרה
אני מחפשת קטע מסרט בן 10-15 דקות, שמתאר ילד/ה או נער/ה שנכנס/ת לכיתה חדשה, או יום ראשון בחטיבת ביניים/תיכון.
המטרה היא להציף קשיים סביב הכניסה למסגרת חדשה (ככה שקטעים שמתארים כניסה חייכנית וחלקה לא מתאימים).
יש למישהו רעיונות לסרטים אפשריים?
תודה מראש!
קלולס. בריטני מרפי וכו'.
חצי מהתוכניות שמשודרות בערוצי הילדים
קליפים למינהם (NUMB של לינקין פארק) והכי טוב, נוסטלגיה אישית.
תודה, אבל
תודה על התגובות. גם אני חשבתי על קלולס, אבל נראה לי שאולי זה קצת מלוקק מדי בשביל ישראל… אני לא רואה ערוץ הילדים, אז אני אשמח לדעת מה זה "חצי מהתוכניות שמשודרות" שם. אם יש שם של תוכנית או הפניה לפרק ספציפי, אני אשמח.
אולי ב''הגשר לטרביטיאה''?
ראיתי את הסרט מזמן אבל זכורה לי במעורפל סצנה של הילדה החדשה שמגיעה לכיתה
'ברוכים הבאים לבית הבובות'
באפי ציידת הערפדים, פרק ראשון...
קוטלת!
ציידת, קוטלת, מה זה משנה?
העיקר שזה קוטלת.
תראה, זה שם הסדרה הרשמי בעברית...
הויכוח הוא עם ערוץ 2.
אממ... דוני דארקו!
לא רק שזו סצינת הכניסה-לאיזשהו-מקום הטובה ביותר אי פעם, אלא אחת מהסצינות הטובות ביותר אי פעם.
http://www.youtube.com/watch?v=AXwelEWpPXs
תודה ותודה לכל מי שהגיב. למרות שהסצינה מרשימה, אני לא חושבת שהיא מבטאת את הקושי שבלהכנס למקום חדש (שלא לדבר על ההסנפה שהופכת אותה ללא-חינוכית), אז לצערי לא אוכל להשתמש בה…
עוד רעיונות?
אמ
זה היה מאוד לא ברור מהתגובה של העט, אבל הסצינה ב'דוני דארקו' שמתאימה לתיאור שביקשת היא זו שמגיעה מיד *אחרי* הקטע שאליו הוא לינקק.
יש סצינות דומות גם ב'מעודדות צמודות', 'נערות רעות' ו'10 דברים שאני שונאת אצלך'.
אופסי
זהו, שהסצינה שאני לינקקתי אליה הייתה הסצינה שהתכוונתי אליה. למרות שגם הסצינה שעליה אתה מדבר מתאימה.
'' ילד/ה או נער/ה שנכנס/ת לכיתה חדשה''
זה מה שקורה בסצינה הבאה – כשגרטשן נכנסת לכתה (אם כי זו סצינה קצרה ולא ממש אופיינית לארועים כאלה). הסצינה שקישרת אליה לא מציגה מישהו חדש שמגיע לכיתה.
באיזה סרט יש סצינה
שבו צבא שלם מנסה להיכנס לבית, מגיע לחצר, ואז אחד החיילים מגיע לשער החצר ואומר, 'damn, it's locked from inside' או משהו כזה?
באיזה סרט יש סצינה
בחילול הקודש (הספר) שנקרא המדריך לטרמפיסט. (הסרט)
ראיתי מה שדיברת עליו
וזה לא זה…
עוד הצעות?
אולי סרט ההמשך של ''לרקוד עם טייסים''?
סיכומי שנה:
"אינדיווייר" מציג: רשימה מתעדכנת של סיכומי שנה, ממנה תשוקלל רשימת סרטי השנה של המבקרים בעיתונות האלטרנטיבית.
http://www.indiewire.com/movies/2008/12/indiewire_criti_21.html
גאווה מקומית: לרובם יש בעשירייה את 'ואלס עם באשיר' .
ועוד גאווה מקומית:
המבקר סקוט טוביאס הכריז על 'ואלס' כאל "סרט אוברייטד"…
http://www.avclub.com/content/feature/the_year_in_film_2008/6
אנחנו על המפה!
תיקונים: לרובם - ברובם
ובלי "בעשירייה".
Overrated = מוערך יתר על המידה.
זו לא באמת מחמאה.
אני בטוח שצב יודע את זה
והוא אפילו הוסיף שלוש נקודות כדי להבהיר שהוא צוחק. ולהצהיר שסרט ישראלי הוא 'אוברייטד' זה כן סוג של מחמאה, עקיפה, גדולה מאוד: אף אחד לא היה טוען שהוא אוברייטד אם הוא לא היה מאוד Rated. זה אומר שקיימת הסכמה רחבה על כך שהסרט הוא טוב, ויותר חשוב מזה, שרוב מכריע של המבקרים בעולם *שמעו* עליו – ועל כמה סרטים ישראליים אפשר לומר את זה?
יש גם לזכיר (אם עוד לא הזכירו)
שבסוף שבוע שעבר הגיע לבתי הקולנוע גם "9.99$" הניצב במקום ה-98. שזה מקום אחד מעל ה-99. חבל.
הוא מוקרן באולם אחד.
כן.
אמרתי חבל שזה לא מקום 99. זה לא יהיה מגניב יותר אם שם היה הסרט?
משהו שאני לא מבין
כששחקנית מקבל מועמדות בקטגורית "השחקנית ראשנית הטובה ביותר", האם זה אומר שהיא משחקת את הדמות הראשית מבין הדמויות כולן, או שהיא רק הדמות *הנשית* המרכזית בסרט?
בגדול זו האופציה השנייה
אבל לא מן הנמנע שהאפציה הראשונה תענה על הקריטריון של האופציה השנייה.
תודה, למרות שהאפשרות הראשונה
היא, לטעמי, יותר טובה ויותר הוגנת.
בעקרון, אני מסכים
מצד שני, אני בהחלט מבין את החלוקה לארבע קטגוריות משחק, במקום שתיים (תפקיד ראשי, תפקיד משני). רוב המועמדים והזוכים בטקס הם אלמונים לקהל הרחב. כדי למשוך יותר עניין ציבורי, צריך להגביר את כמות הפרצופים המוכרים. בגלובוס הזהב בכלל מתחו את העסק עם הפרדה נוספת בין משחק בדרמה למשחק בקומדיה/מיוזיקל.
בקשת עזרה מכל מחזיקי ה-DVD של וול- אי
קניתי את המהדורה המורחבת של wall-e ואתמול כשהתיישבתי לצפות בתוספות בדיסק השני, הופתעתי לגלות שהסרט התיעודי the story of pixar מבולגן לגמרי מבחינת הפרקים – הם פשוט לא לפי הסדר.
אני מנסה להבין אם מדובר בבעיה ספציפית אצלי (למרות שאני לא בטוחה אם מבחינה טכנית זה יכול להיות) או שזה ככה גם אצל אחרים.
עד כה לא הצלחתי למצוא על זה מידע באינטרנט, אז אני אודה מאוד למי שראה את הסרט ויכול להגיד לי אם זה ככה גם אצלו, או אם למישהו יש את הסרט והוא מוכן לבדוק.
למען הסר ספק, זה לא גרסה פיראטית או משהו כזה.
המון תודה מראש!
אצלי אין שום בעיה עם הסרט
הוא מסודר, עובד היטב ומצוין.
אצלי אין שום בעיה עם הסרט
הסרט הדוקומנטרי, כן? לא Wall-E עצמו?
אם ככה, למישהו יש מושג איזו מין בעיה טכנית יכולה לגרום לדבר כזה?
אמרו לי עכשיו שאולי זה בגלל מכשיר ה-DVD שבו אני משתמשת, האם זה יכול להיות?
יש לוולי, לפחות במהדורה שלי, בעיה:
הכתוביות איומות. אני לא מדבר על מניח רעפים נוצרי או משהו כזה, אלא על כתוביות שמנות ושחורות שמופיעות פעם ב.
כן, דיברתי על הסרט הדוקיומנטרי.
בקשר לכתוביות, אצלי לא הייתה בהן בעיה של 'איך שהן נראות', הן נראו בסדר רק שהן רוב הזמן הופיעו על גבי מילים הכתובות באנגלית. נגיד למשל, כשמישהו מיוצרי הסרט מתחיל לדבר שמו מופיע למטה באנגלית, *מעל* לשמו מופיעות כתוביות העברית ולכן קשה לקרוא אף אחד מהם, ומכיוון שבסרט הדוקיומנטרי זה קורה כל שניה (בא הבמאי, זורק משפט, בא לאסיטר ומוסיף משפט אחד נוסף), אז קשה לעקוב.
חוץ מזה מהדורת הדי.וי.די מצוינת עם התוספות המיוחדות הטובות ביותר שהיו לסרט פיקסאר (אם כי בעניין הפסקול יכלו להראות קצת יותר), ו"פרסטו" שמשתפר מצפיה לצפיה, הוא כרגע הסרטון הקצר החביב עלי מכל סרטיהם.
השנה יערך טקס האוסקר ה-81 במספר, האם זהו גם פתיחתו של עידן חדש
בשביל האקדמיה האמריקאית לקולנוע?
בשנה שעברה, ובפעם הראשונה מזה הרבה מאוד זמן, שני הסרטים הטובים ביותר של השנה היו גם אלו שהתחרו ראש בראש בקטגורית הסרט הטוב ביותר באוסקר. האם השנה האקדמיה תלך עוד צעד קדימה, ותעניק מועמדות בקטגורית הסרט הטוב ביותר לשני בלוקבאסטרים, שגם נחשבים על ידי רבים לשני הסרטים הטובים ביותר של השנה, ושניהם, חוץ מהיותם בלוקבאסטרים, גם שייכים לז'אנרים שהאקדמיה מתעלמת מהם בעקביות (גיבורי על ואנימציה)?
אני מתכוון כמובן ל'אביר האפל' ו'וול-E'. ומי יודע, אולי אחד מהם גם יזכה (כמו שצריך להיות, לדעתי).
מה דעתכם?
ועם זה נכון, מה זה אומר שיקרה בשנה הבאה? האם האקדמיה תעניק לשלושה, או אולי אפילו ארבעה בלוקבאסטרים מועמדות לסרט הטוב ביותר (אם זה יקרה, אני מהמר על 'למעלה' של פיקסאר [או לחילופין: 'הנסיכה והצפרדע' של דיסני. מי מהם שיהיה סרט האנימציה הטוב ביותר של השנה], 'Watchmen', 'שליחות קטלנית 4' ו'וולברין')? או במילים אחרות: האם השמרנות של חברי האקדמיה לאט לאט פגה?
באמת שמעניין אותי לשמוע מה דעתכם על העניין.
התחזית הכי אופטימית שלי היא
שמבין כל הסרטים שציינת, רק "האביר האפל" יהיה מועמד לסרט הטוב ביותר. בעולם מקביל.
אני חושב שזה עניין של השנה, ולא של האקדמיה
שנה שעברה היו כמה בחירות דיי לא שגרתיות, לדוגמא "ארץ קשוחה", אבל זה בגלל השנה, שהייתה בעצמה לא שגרתית.
כנראה השנה שתהיה הולכת להיות לא שגרתית, ולכן גם האוסקר.
לא
מאיזה כיוון שאני לא מסתכל, זו הולכת ונראית כמו השנה של "נער החידות ממומבאי". אני כן מהמר על "האביר האפל" כמועמד לסרט הטוב ביותר, אבל נראה לי ששאר הרשימה תורכב מסרטים קטנים יחסית שלא מרסקים קופות (גראן טורינו, מילק, חלון פנורמי). וול-E יקח את קטגורית האנימציה, אבל קשה לי לראות מספיק חברי אקדמיה בוחרים בו כסרט הטוב של השנה.
לגבי השנה הבאה, הכל פתוח. אם אחד מהסרטים שציינת יחשב מספיק טוב, יהיה לו סיכוי. זו לא השמרנות של חברי האקדמיה שפגה, אלה חברי האקדמיה השמרנים שפגים. הרכב האקדמיה מתחלף בעקביות כשחברים ותיקים עוזבים או מתים וחדשים מוזמנים במקומם. זה שומר על רעננות ומביא לכך שהבחירות באוסקר נשארות בקונצנזוס שבין המבקרים לקהל הרחב.
בתחזיות שלך לא אמרת
ש"מילק" יקח את הכול.
ואם כבר שמנת בצל, אז למה כל כך קשה להגיע לנבואות שלך? אני נכנס לעמוד הראשי ונתקע, משם אני לא יודע לאן ללכת כדי להגיע לנבואות.
אני עומד לפרסם נבואה חדשה בימים הקרובים
התחושה שלי היא שמילק ונער החידות ממומבאי הם המתחרים העיקריים. בשבועות האחרונים, הבאז של נער החידות התחזק בצורה היסטרית.
גם לי יש לפעמים בעיות להגיע לעמודים באתר (אפילו לעמוד הבית). זה נובע מכך שהשרת שמארח את האתר נוטה להרבה תקלות שנמצאות הרחק מעבר לשליטתי. לפני כמה שבועות נכנסתי לפאניקה קלה כשנראה שחצי מהחומר שכתבתי עד כה פשוט נמחק. למרבה המזל, הכל חזר אחרי יום. אני עובד כרגע על משהו שיקל את הגישה. פרטים בהמשך.
ובנג'מין בוטון, מה עם בנג'מין בוטון?
כל הפוסטרים אומרים שהוא יוצא בקריסטמס דיי.
ובנג'מין בוטון, מה עם בנג'מין בוטון?
יוצא ב25/12. 2,900 מסכים.
יככב בדוח"קו הבא (לא זה של מחר).
ובנג'מין בוטון, מה עם בנג'מין בוטון?
אה, פספסתי שבוע? כל הסרטים האחרים שצוינו הם לא הסרטים שיוצאים השבוע?
יצא לי לראות את ''סליפווקינג''
עם ניק סטאהל (איך כותבים את זה?), שרליז תרון ואנה-סופיה רוב. עלי לומר שהציון שלו בעגבניות רקובות לא הולם אותו כלל וכלל (כנראה שזה בעיקר שרק מעט מבקרים ראו אותו), לפי דעתי סרט מצוין ואחד הטובים השנה, לא רק בימוי טוב ותסריט מצוין, הסרט מתהדר בשחקנים מרהיבים, ההופעה של שרליז תרון למרות היותה קצרה היתה מרהיבה וכנ"ל לגבי ניק. אם כי מעל כולם עלי להלל את הצילום המוצלח שלא רק תופס את הזוויות הטובות ביותר והפסקול המעולה שמתאים את עצמו בצורה נהדרת לאווירת הסרט.
אין לי מושג אם מישהו אחר פה ראה את הסרט, אבל אני אהבתי, מאוד.
עוד ''סינבד''?
ב-2012, לפי ימד"ב צפוי להגיע סרט הקרוי "סינבד" מאת הבמאי אדאם שאנקמאן ("היירספרי", "תוכנית המשחק"), השאלה היא אם יש לו קשר ל"סינבד" של בראד פיט (המצויר)?
ואם כבר הבאתי את שאנקמאן לתגובה, אז איך קוראים לסרטו a walk to remember בעברית והאם מדובר בסרט איכותי ומומלץ?
טעות קטנה,
הוא ביים את "סיפורים לפני השינה" החדש, לא את "תוכנית המשחק" של השנה שעברה.
נקרא בעברית "סיפור אהבה בלתי נשכח", וזה אכן סרט יפה, סוחט דמעות לפרקים, ולמרות השם שלו, פרט למספר קטעים די צפויים הוא די מקורי בעיניי וממש לא בנאלי.
נחשפתי אליו כשעבדתי בבלוקבאסטר, ומדי פעם לקוחות שהיו מבקשים ממני המלצות לסרטים, היו מבקשים סרט בסגנון שלו. זה תמיד נראה לי כמו סרט סופר-דביק, ולא הייתי מתקרבת אליו סתם ככה. אלא שההמלצות הצטברו, והקש ששבר את גב הגמל היה גבר שרירי ומגודל שהמליץ לי בכל פה לראות את הסרט הזה והבטיח לי שזה לא לבנות בלבד. אכן סרט טוב, ומתאים במיוחד להתכרבלות נעימה בחורף.
אני לא מבין מה קרה?
אני לא מצליח להבין מדוע העולם לא הולך לראות את "אוסטרליה"? האם זה בגלל שהוא סרט בינוני-גרוע והאם זה בגלל שקידמן מופיעה בו, האם זה בגלל אורכו של הסרט, האם זה בגלל חוסר התעניינות בשל אפוס רומנטי, האם זה בגלל ביתי קולנוע מועטות בארה"ב? מהן הסיבות האפשריות לכישלונו של הסרט בקרב המבקרים, הצופים והאקדמיה לפרסים?
אממ...
שהוא לא טוב מספיק, שמסע הפרסום שלו לא טוב מספיק או שסרטים אחרים טובים יותר? או כל אחת מהסיבות האחרות שהצעת.
''אורות הכרך''
סרט מדהים, ללא כל ספק, גם מצליח להוציא מספר חיוכים/צחקוקים מכל סצינה וסצינה וגם מצליח להיות עצוב ונוכע ללב, ההופעה של צ'רלי היא אחת הטובות שיצא לי לראות אי פעם. רק בקשר להיותו אילם, למה היה קשה בזמן ליצור דיאלוגים? טוב, אז המצלמות לא הקליטו צלילים, אז מה? באותה דרך שהצליחו להכניס מוסיקה וצלילים אחרים כמו צופר ואני לא יודע מה, יכלו פשוט אחרי הציליומים להקליט דיאלוגים. אם כי, זה שלא היו דיאלוגים רק עזר לסרט.
''אורות הכרך''
אפשר היה כבר אז להוסיף דיאלוגים לסרטים. למעשה, יש רגעים בסרט שיש בהם סאונד מסונכרן (דלתות של מכונית נסגרת ועוד כמה שאני כבר לא זוכרת). אלא שצ'פלין ממש לא התלהב מהעניין (בולט במיוחד ב"זמנים מודרניים").
''הנסיכה הקטנה'': סרט פשוט, אך יפהפה.
בדקתי לאחרונה בטלביזיה את הסרט הישן של הבמאי אלפונסו קוארון, "הנסיכה הקטנה". אין מסקנה אחרת: האיש הזה יודע לעשות סרטי ילדים.
"הנסיכה הקטנה" זה סרט עם רעיון פשוט, אך עם ביצוע מרשים. זה לא לגמרי סרט רק לילדים, כי מסופר קצת על מלחה"ע ה-I ומבוגרים יבינו זאת טוב יותר וזה לא לגמרי סרט בנות כי עובדה שגם בנים כמוני נהנים. הצילום אסתטי, המשחק מצד הילדים והמבוגרים הרבה מעל למצופה מסרט מסוג כזה והפסקול נעים מאוד לאוזן.
התסריט הוא פשוט, לא הכי מקורי שיש ומכיל דיאלוגים קצת קטשיים, אבל באמת שראיתי מצבים הרבה *הרבה* יותר גרועים בסרטים מהז'אנר הזה.
לסיכום – סרט פשוט למדי, יפה לעין ועם ביצוע כובש. סרט משפחה איכותי מבית אלפונסו קוארון.