שמחה וששון, לכל ילד בלון, הגענו לנקודת ציון חשובה בשנה הזאת: ה-3 האחרון. אחרי ספיידרמן, שרק, שודדי הקאריביים, אושן ובורן, השבוע 'שעת שיא' סוגר את רשימת סדרות שוברי הקופות שהוציאו סרט שלישי השנה. בנוסף לכך הוא גם סוגר, ככל הנראה, את תקופת פתיחות הענק בקופות. הקיץ עוד לא נגמר לגמרי, אבל פתיחות של 50 מיליון דולר ומעלה כבר לא יהיו לנו החודש (או, אם כן יהיו, זאת תהיה הפתעה עצומה), ואנחנו צפויים לשקיעה איטית אל ביצות ספטמבר. ובשאר השנה – אלוהים גדול.
'שעת שיא' היא סדרה שההצלחה הגדולה שלה אף פעם לא היתה ברורה לי. אני לא חושב שסרטי הסדרה נוראיים, אבל אני גם לא רואה מה יש בהם שירתק למסך מיליוני צופים. יש בהם קצת מכות, קצת צחוקים, עלילה זניחה לגמרי – פחות או יותר ההגדרה של הסתם. ובכל זאת, הם מצליחים. הסרט הראשון, שיצא לפני תשע שנים, פתח עם 33 מיליון דולר (אז זה היה יותר מרשים); השני, שיצא ב-2001, היה כבר ממש בליגה העליונה של הבלוקבאסטרים, עם פתיחה של 67 מיליון דולר. הסרט השלישי, שיצא השבוע, נמצא בדיוק ביניהם: 50 מיליון. ירידה משמעותית מאז הסרט הקודם, אבל עדיין מספר שאי אפשר לזלזל בו.
על העלילה של 'שעת שיא 3' אין הרבה מה להגיד: הוא נראה בדיוק כמו הקודמים. ג'קי צ'אן וכריס טאקר שוב הולכים מכות ומריצים קטעים, רק שהפעם הם עושים את זה בפריז. שני דברים שהשתנו הם הביקורות (שנעו כלפי מטה) והתקציב (כלפי מעלה). הסרטים הקודמים הוציאו את המבקרים אדישים עד משועשעים קלות, אבל הסרט השלישי כבר קיבל עיקום אף קולקטיבי. המסר הכללי: את הבדיחות האלה כבר ראינו, והמכות כבר לא משהו. שלא לדבר על העלילה. התקציב, לעומת זאת, נסק: הוא עומד על כ-140 מיליון דולר, מתוכם חלק גדול מוקדש לשני כוכבי הסרט, למרות שאף אחד מהם הוא לא באמת כזה כוכב. שני הסרטים האמריקאיים האחרונים של ג'קי צ'אן היו כישלונות. כריס טאקר, לעומתו, נמנע מכישלונות על ידי מימוש מעשי של הפתגם "מי שלא עושה – לא שוגה": הוא לא השתתף באף סרט מאז 'שעת שיא' הקודם. ולמרות הכל, הפתיחה של הסרט אומרת שהוא יצדיק את עצמו כלכלית, כנראה, גם אם באופן גבולי למדי.
מצבו הכלכלי של ג'ייסון בורן עליז הרבה יותר. 'זהות אבודה', הידוע בכינויו בורן 3, נמצא במקום השני, עם 33 מיליון דולר, וירידה של 51 אחוזים מהכנסות סוף השבוע הראשון שלו. ירידה גדולה? תלוי יחסית למה: מבין סרטי ההמשך הגדולים של השנה, אלה עם פתיחות הענק, זאת ירידת סוף השבוע השני הקטנה ביותר. בתוך עשרה ימים בורן הכניס 132 מיליון דולר, ונראה שהוא עומד לעקוף בקלות את הסרט השני בסדרה, 'זהות במלכודת', שהגיע ל-176 מיליון בהכנסות כוללות. ומה כל כך חריג בזה? שזה יהפוך את 'זהות אבודה' ליחיד מבין כל שלל סרטי ה-3 של הקיץ הזה, שהכנסותיו עולות על אלה של הסרט השני בסדרה. אתם יכולים לבדוק בעצמכם אם אתם לא מאמינים.
עם כל הכבוד ל'שעת שיא', הסרט החדש המעניין יותר של השבוע נמצא נמוך יותר בטבלה. 'אבק כוכבים' הוא הסרט הראשון שהושלם על פי ספר של ניל "האליל" גיימן (למרות שזכויות ההסרטה לכמעט כל מילה שכתב אי פעם נמכרו לאולפן כלשהו), ומסתמן שהוא אפילו עיבוד לא רע. הנער התם טריסטן יוצא אל ממלכת הפיות כדי להביא לאהובתו כוכב נופל (ממש ככה. ומה אתם הבאתם לאהובתכם לאחרונה? שוקולד?). הכוכב שנפל מתברר כקלייר דיינס, ועוד מתברר שממלכת הפיות היא מקום מסוכן, בעיקר אם לא מכירים את הסביבה ולא יודעים מה מותר ומה אסור לאכול. מישל פייפר, משלימה קאמבק ביצ'י כפול (עם 'היירספריי') בתפקיד מכשפה, פיטר או'טול מגלם מלך בתפקיד מהסוג החביב עליו – כזה שלא מחייב אותו לצאת מהמיטה, רוברט דה נירו הוא פיראט-אויר, וגנדלף הוא קולו של המספר. המבקרים מרוצים למדי מההומור, הרומנטיקה, האווירה והצבעוניות. ובכל זאת, 'אבק כוכבים' השיג השבוע רק 9 מיליון דולר, ונתקע במקום הרביעי. שוב סרט שהקהילה הגיקית מצפה לו נכשל – זה 'סרניטי' All over again! כמו 'סרניטי', 'אבק כוכבים יפתח את פסטיבל אייקון (ב-27 בספטמבר, אז הסרט יגיע גם להקרנות מסחריות).
האמת היא שהאכזבה הקופתית של 'אבק כוכבים' לא היתה מפתיעה. מההתחלה הוא נחשב לאגוז קשה לשיווק: סרטי פנטזיה הם אמנם באפנה, אבל הספר 'אבק כוכבים' רחוק מלהיות ידוע כמו 'שר הטבעות' או 'נרניה', והאווירה האגדתית שלו היתה עלולה ליצור לו תדמית ילדותית, למרות שסרט ילדים הוא לא. רבים טוענים שהסרט הכי דומה מבחינה סגנונית ל'אבק כוכבים' הוא 'הנסיכה הקסומה', סרט שלא ממש היכה גלים כשיצא לקולנוע (הידעתם? בסוף השבוע הראשון שלו בהפצה רחבה, 'הנסיכה הקסומה' הכניס 4.4 מיליון דולר. אפילו אז זה לא היה הרבה), אבל על המעמד שלו היום אני לא צריך לספר לכם. בכל מקרה, כרגע, עם תקציב שמוערך ב-65-70 מיליון דולר ופתיחה של פחות מ-10 מיליון, המצב לא משהו.
אם כבר מדברים על 'הנסיכה הקסומה', אתם בטח זוכרים את הילד ההוא שלא אוהב נשיקות, שסבא מקריא לו את הסיפור – זה שאחר כך הפך ל"הילד משנות הקסם", ומאוחר יותר לפרד סאבאג' מ'Working' ול"חפרפרת" מ'גולדממבר'. בשנים האחרונות, הילד שגדל עסק בעיקר בבימוי לטלוויזיה, והשבוע יצא סרט הקולנוע הראשון בבימויו. לא מדובר במאורע משמח במיוחד. 'Daddy Day Camp', ההמשך ל'אבא בא לגן' (המיותר בפני עצמו), נושא את סימן ההיכר הברור ביותר להמשכון שהוא כישלון – זה סרט המשך שכוכב הסרט המקורי לא הסכים להשתתף בו. גם העובדה שקובה גודינג ג'וניור כן משתתף בו היא לא סימן טוב. הסרט נכנס למשבצת הקבועה של הסרט האיום שמגיע לשולי הטבלה: המבקרים אחידים בדעתם שמדובר בג'אנק מוחלט, והקהל לא מתווכח איתם. 3.5 מיליון דולר הביאו את הסרט למקום העשירי.
'רובוטריקים' נעדר מהטבלה השבוע, אחרי חמישה שבועות, אבל לרגל הפרידה החגיגית, הוא חצה את קו 300 מיליון הדולר. הוא הסרט הרביעי השנה שעושה זאת, והראשון שהוא לא 'משהו 3'.
בשבוע הבא: ניקול קידמן נגד חייזרים ב'The Invasion'; כמה פליטים רומאים נגד הגותים ב'The Last Legion', ומתרגמי שמות הסרטים בארץ נגד המין האנושי ב'חרמן על הזמן' ('Superbad').
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
הבעיה עם אבק כוכבים היא האווירה הצבעונית.
לא ראיתי את הסרט, אבל אחרי הטריילר החשק שלי לצפות בסרט ירד סופית.
אני חושב שהסרט שומר על האווירה הכללית של הטריילר.
דווקא שעת שיא 3 (שאותו כן ראיתי) הוא סרט מבדר מאד. יש הרבה הומור פנימי בסרט, זה הדבר שהכי הפתיע אותי. לא ציפיתי מהסרט הזה שיצחק על עצמו בין היתר. בקיצור, הסרט הזה העביר לי שעה וחצי בכיף. נהניתי מכל רגע. אני בטוח שהסרט ישכח ממני לגמרי עוד שבוע, אבל מצד שני זה לא סרט שבאים לראות כדי לזכור להרבה זמן.
הבעיה עם אבק כוכבים היא האווירה הצבעונית.
מה הבעיה עם אווירה צבעונית? זה הדבר היחידי שגיימן כתב שאמור להיות צבעוני, כל השאר אפל (או חום, אבל בוא לא נדבר על "מסכת המראה"). וזה מה שאהבתי בספר.
אהבתי את הטריילר בפעם הראשונה שפרסמו כאן קישור (את הכוכב? את הכוכב?), אבל משום מה האתר לא עולה לי עכשיו, אז אני לא יכולה לראות את הטריילר שוב ולהחליט אם זה צבעוני מידי. אני כן זוכרת שחשבתי שהם דווקא העתיקו את האווירה והעלילה טוב, חוצמזה שמה עושה שם דה נירו בתור פיראט, ולמה החומה היא גדר נמוכה, ושהם נתנו את השורה של רון להרמיוני, כמובן.
גיימן צבעוני
נדמה לי שגם Harlequin Valentine נופל בקטגוריה, ואולי אפילו Books of Magic הראשון (לפחות חלקים נרחבים ממנו).
גיימן צבעוני
קראתי את התגובה שלך. אז קראתי אותה שוב ליתר ביטחון. אז הורדתי את fragile things" מהמדף רק כדי לוודא סופית. ובכן- האם אתה באמת רומז שסיפור שבו (ספויילר) אוכלים למישהו את הלב (סוף ספויילר) הוא צבעוני?
ניל גיימן צבעוני זה הסוף של "בני אנאנסי", instructions, the day the saucers came, ועוד שניים- שלושה סיפורים מ"עשן ומראות". סרט באורך מלא של ניל גיימן שהוא כולו לא אפל זה רק אבק כוכבים.
books of magic לא קראתי. מטריד. כל פעם שאני חושבת שיש לי את כל כתבי הבחור מישהו תמיד שולף משהו שמעולם אפילו לא שמעתי עליו ואומר "ואת זה? קראת?"
וברור שאי אפשר להעביר את כל הספר ישירות לסרט, וגם לא צריך. הנקודה שלי היא שהטריילר נראה ממש מתאים לאווירה של הספר וזה נחמד.
גיימן צבעוני
אני מניח שזה תלוי בפירוש שלך למילה 'צבעוני'. מבחינתי היא לא אומרת 'עליז ואופטימי', אלא בעל דמויות והתרחשויות מלאות אנרגיה. *אבל*, אני כנראה אומר את זה כי אני מכיר רק את גרסת הקומיקס של Harlequin Valentine והיא, בצורה הכי מילולית של המילה, צבעונית מאוד.
אני מכיר את גיימן אך ורק מהקומיקסים שלו (רגע, לא, בעצם קראתי את Good Omens) – ניסיתי להתחיל כמה דברים אחרים, ואני לא אוהב אותו בפרוזה. וכן, בעולם הקומיקסים אני מכיר פחות או יותר כל מה שהוא עשה, להוציא הדברים המוקדמים מאנגליה.
Books of Magic די הצליח – הוא מספר על ילד רגיל שמגלה שיש לו יכולות קסם ועובר מסע חניכה עם ארבע דמויות מסתוריות (והוא נכתב לפני הארי פוטר). הוא מבוסס עמוק בעולם של DC, אבל הוא עדיין מאוד גיימני – ויחסית אליו, הרבה פחות אפל. יש שלוש סדרות קומיקס הממשכיות את Books of Magic, שתיים מהן מצוינות (את השלישית לא קראתי), ושלושתן לא נכתבו על ידי גיימן.
(ונראה לי שההערה האחרונה שלך לא כוונה אלי)
'אבק כוכבים' מעולם לא היה קומיקס.
ועוד יותר מבמקרים אחרים, כמו 'הארי פוטר' ודומיו, אני לא מבין ממה יש להתעצבן. הסרט, מן הסתם, לא זהה לספר. מה לכל הרוחות הבעיה עם זה?!
אני די בטוחה שהחזקתי את הקומיקס שלו באייקון האחרון
אבל יכול להיות שאני מתבלבלת וזוה הייתה רק מהדורה מאויירת.
'אבק כוכבים' היה חצי-קומיקס
זאת אומרת, הוא יצא בהוצאה של חברת קומיקסים (נדמה לי שלפני הספר), עם איורים של מאייר קומיקסים מפורסם שגם עבד עם גיימן בעבר. אבל אתה צודק, זה לא סיפור בתמונות – זה סיפור עם תמונות.
בדקתי בקומיקון באחד הדוכנים
ואתה צודק :)
מה שראיתי באייקון היה הספר המאוייר.
מש''א
על 'שעת שיא 3'.
סאבטקסט
נו יאללה כבר איפה האווירון? אנחנו רעבים!
מאד יעיל שנהג המונית הוא גם רופא שיניים
נו מה עם הפלאפר? מתחילה לכאוב לי הלסת
סאבטקסט של טאקר
אני רוצה למצוא בן אדם אחד
שיעריך את rush hour 3 , ולהרביץ לו המון.
להעריך?
ממש לא.
אבל נהנתי.
מאוד אפילו.
הלכנו הרבה חברים, באתי ללא ציפיות (לעאזזל אפילו לא זכרתי מה קרה בסרטים הקודמים חוץ מזה שג'קי צ'אן וכריס טאקר הלכו הרבה מכור והיו צחוקים).
והיה מהנה במיוחד.
-חוץ מהמשחק של הבת של השגריר, שצריך לברר באיזה פרוטקציות היא נכנסה לסרט, וכמה קלישאות.
היה סביר בהחלט.
לפחות לבילוי קבוצתי שכזה..
זה המקום לקום ולהודות
שבשבועות האחרונים אני מתפקע כל פעם מחדש מהבדיחה האחרונה בטריילר של "שעת שיא 3". עם זאת, צפייה בטריילר המשעשע הזה הספיקה לי בהחלט.
יש סיבה שבורן השלישי מצליח
הוא פשוט סרט פעולה מעולה.
ובכלל מדובר בטרילוגיה טובה מאוד ולא מספיק מעורכת.
הסרט השלישי בכל אופן נהדר שמלבד האקשן המצויין יש בו גם נשמה ומשחק מצויין.
מה שכן אלו ששנאו את תנועת המצלמה התזזיתית של הסרט השני יקבלו בסרט הזה מנה כפולה.
הנסיכה הקסומה
למיטב ידיעתי הסובייקטיבית הסרט פופולארי בעיקר בישראל. לא היה אדם אחד שפגשתי בטיולים בחו"ל שאפילו שמע על הסרט. אולי זה בגלל ההומור היידישאי, שפשוט עובד עלינו יותר טוב.
הסרט אמנם פופולרי בארץ (יחסית) יותר מאשר בארה''ב
אבל גם שם הוא נחשב לפולחן, כלול בין 200 הגדולים בימד"ב ויצא במשהו כמו 30 הוצאות שונות ב-DVD.
הסרט אמנם פופולרי בארץ (יחסית) יותר מאשר בארה''ב
ומשודר מלא פעמים בטלוויזיה.
זה לא אומר כלום על פופולריות - אולי להפך.
זה כנראה אומר שזול לקנות את זכויות ההקרנה שלו (נדמה לי – אסף מבין בזה הרבה יותר). שים לב שהסרטים שמשודרים הכי הרבה פעמים בערוצי הסרטים השונים הם לאו דווקא סרטים פופולריים או מצליחים במיוחד.
על סרטים בערוצי הסרטים
אני אחלק חלוקה גסה של הסרטים לשתי קטגוריות: סרטי קולנוע בהקרנת בכורה טלוויזיונית וסרטי ספריה.
הסרטים נרכשים ישירות מהאולפנים (וורנר, דיסני, פארמונט, יוניברסל וכו') ו/או מהמפיצים הישראליים (פורום, יונייטד, לב, שפירא וכו') וגם ממפיצים עצמאיים קטנים ששולחים סקרינרים לצפייה כדי לקבוע אם לרכוש את הסרט. סרטים כגון אלו מגיעים או מיוזמת הספק או מיוזמת הגוף המשדר שמתעניין לרכוש את הסרט ומבקש עותק לצפייה.
סרטי קולנוע חדשים בהקרנת בכורה טלוויזיונית:
הזכויות שנרכשות הן בדר"כ ל-12 הקרנות ל-12 חודשים כלומר כל סרט משודר אחת לחודש במהלך תקופה של שנה (הקרנה נחשבת כשידור סרט עד 3 פעמים בטווח של 24 שעות. כלומר סרט שמשודר ב-22:00 ישודר שוב נניח באותו לילה ב-02:00 למחרת ב-16:00).
לפעמים לא כל הזכויות ל-12 הקרנות מנוצלות כך למשל אם זכויות של סרט כלשהו מתחילות ב-25 לחודש משבצים אז את הסרט אבל בחודש לאחריו ייתכן והוא לא ישובץ כדי שלא יווצר מצב של "היי, לא שידרו את זה כבר לפני שבוע?". לדוגמה: "חצי נלסון" שובץ לראשונה ב-30/6 ולא שובץ שוב במהלך יולי והשיבוץ הבא שלו היה באוגוסט.
סרטים חדשים הם כמובן הסרטים היקרים ביותר. אחרי תקופת הקרנתם בערוצי הסרטים נפתח חלון הקרנה לערוצי הבסיס/ערוצי ברודקאסט ואחרי תקופה הם נכנסים לקטלוג סרטי הספריה.
סרטי ספריה:
שאר הסרטים הם מה שנקרא "סרטי ספריה", סרטים מהקטלוג של הספק שאינם סרטים חדשים. מחירם זול יותר מהסרטים החדשים אם כי הם כמובן עדיין עולים לא מעט. יש גם הבדל בין סרטי ספריה של אולפנים גדולים לבין סרטי ספריה של מפיצים קטנים. כך שאם נתקלתם באיזה סרט משנות החמישים ואתם מפטירים "אוף, בטח קנו במשקל סרטים משנת תיכו" אז לא. זה עלה, ולא מעט כי זה סרט של אולפן גדול שדורש עליו מחיר מפולפל. גם בתוך סרטי ספריה של אותו אולפן יש רמות שונות של מחירים, סרט עתיר כוכבים ו/או פרסי אוסקר משנות השישים יכול לעלות הרבה יותר מסרט חדש תוצרת 2007 נטול כוכבים שיצא ישר ל-DVD.
כשבוחרים סרטים מבצעים שיקול של איזה סרט מתאים לאיזה ערוץ, האם לבחור שוב בסרטים שכבר שודרו בעבר וזכו לאהדה או לבחור סרטים שלא שודרו (או כמובן גם וגם – גם קצת סרטים ששודרו ותמיד צופים בהם וגם קצת סרטים חדשים, סרטים שלא שודרו בעבר בחברה, כדי שלא תיווצר תחושת מיחזור). ישנם גם שיקולים של ספיישלים שלהם מבצעים פעמים רבות רכש ייחודי (ואז חלק גדול מהסרטים נרכשים להקרנה חד-פעמית לתקופת הספיישל בלבד – והנה לכם עוד הוצאה כספית לא מבוטלת – כך שאם יש ספיישל ואתם אומרים "היי משדרים את… אוי פספסתי, לא נורא, בחודש הבא זה ישודר שוב". אז זהו, שלא).
סרטי ספריה נרכשים בדרך כלל לתקופות ארוכות יותר של שנתיים ואפילו שלוש, אלא שמספר ההקרנות שלהם משתנה בהתאם לסרט ולדרישות של ערוצי הסרטים. אם ניקח באמת את הדוגמה של "הנסיכה הקסומה", בתרחיש בו הסרט נרכש לתקופה של 3 שנים אז מלכתחילה הוא נרכש כי זה סרט מוכר ואהוד אבל כדי לא "לטחון" אותו יותר מדי רוכשים נניח 12 הקרנות ל-3 שנים כך שבממוצע הוא משודר אחת ל-3 חודשים. אפשר גם לרכוש פחות הקרנות, אפשר יותר, זה פתוח ל"משחקים".
ישנם סרטים רבים שבקולנוע היו כישלון מוחלט אבל בטלוויזיה הם זוכים להצלחה. סרט כמו "אינסטינקט בסיסי 2" היה כישלון בקולנוע אבל כשהוא ישודר בטלוויזיה (בחודש הבא, ביס ובהוט) היו בטוחים שהוא יזכה לאחוזי צפייה נאים.
אם לסכם ולתמצת: כן, סרטי ספריה זולים יותר מסרטים חדשים בהקרנת בכורה טלוויזיונית, אבל הם עדיין עולים לא מעט כסף והם לא נרכשים כדי למלא חורים בלוח ויש הגיון מאחורי כל בחירה של סרט. (ואם לא נמצא הגיון כזה תמיד אפשר להשתמש בתירוץ "זו היתה עסקת חבילה ולא היתה לנו ברירה אלא לקחת את הסרט").
קצת סטטיסטיקה: בערוצי הסרטים משודרים מדי שנה כ-1600 סרטים חדשים (כ-400 בכל ערוץ סרטים). ב"סרטים חדשים" הכוונה היא לסרטים בהקרנת בכורה טלוויזיונית ("שודדי הקריביים 2" וכד') וסרטים שמשודרים לראשונה בפלטפורמה שיכולים לנוע מסרט חדש ששודר עד כה רק אצל המתחרה (למשל "היום שאחרי מחר" שישודר ביס לאחר שכבר שודר בבכורה בהוט) ועד סרט גנוז של אורסון וולס משנות השישים שמעולם לא שודר בארץ בטלוויזיה.
ניטפוק: 'אינסטינקט בסיסי 2'
לא צריך לחכות עד ספטמבר. הוא ישודר בסוף השבוע הקרוב (ה-18 בחודש זה) בהוט.
תודה, לא זכרתי את זה
''סרט גנוז של אורסון וולס משנות השישים שמעולם לא שודר בארץ''
הכוונה שלך הייתה ל"מר ארקדין" ששודר השבוע בהוט, סתם דוגמא היפותטית או שהלווין מתכננים גם הם איזשהו סרט נשכח של וולס?
אגב, תודה. זה היה מאד משכיל ומעניין. עכשיו אני רק צריך להבין איך אני מצליח לעלות על השידורים החוזרים של הסרטים שפיספסתי, נניח של "חצי נלסון".
אבל זה משנות החמישים (אם אני לא טועה)
וגרסא ששודרה בהוט קצרה מן הגרסא המחודשת ששוחזרה לפני שנה, לא שזה מפריע לסרט להיות ייחודי וגאוני.
1955
אבל חבל היה להרוס את הציטוט.
סיפור אלמותי Une Histoire Immortelle
סרט טלוויזיה של אורסון וולס מ-1968.
קופי-פייסט:
דרמה המבוססת על נובלה של קרן בליקסן ("זיכרונות מאפריקה"), שעוקבת אחר סוחר עשיר וחובב אגדות (וולס), המנצל את כוחו כדי להגשים את המעשייה הרומנטית החביבה עליו.
שחקנים:
אורסון וולס, ז'אן מורו ("ז'יל וז'ים")
ישודר בשבת 25/8 ב-yes3 ב-15:43
בשבת הקרובה אגב ישודר "שערי הלילה" (Les portes de la nuit) של מרסל קרנה, עם איב מונטאן בסרטו הראשון (18/8, 13:18 ב-yes3)
לגבי "חצי נלסון" – הוא טרם שובץ בספטמבר. תרגיש חופשי לשאול אותי שאלות במייל לגבי שיבוצים ושאר דברים.
וואו, אתה שימושי להפליא
הרבה תודה.
ונראה לי שאני הולך לנצל את ההזמנה שלך, במקום או בנוסף למקס.
על סרטים בערוצי הסרטים
אז מה גורם להם לשדר שוב ושוב דברים כמו סדרת "לפרקון"?
לאחד העורכים הקודמים של הערוץ היה טעם ביזארי למדי.
האם הולכים להביא ארצה את Last Legion?
דאם, סרט על רומא. זה בערך מספיק.
לא ראיתי בלא סופי, אבל יש (בכל זאת) סיכוי?
לא שידוע לי,
והאמת – אני מפקפק. אם הסרט יצליח, הוא מן הסתם יגיע, אבל הוא די נראה כמו כשלון ידוע מראש. הטריילר לא מבטיח.
http://movies.yahoo.com/movie/1809355123/video/
על מה אתה מדבר בכלל?!
סרניטי הצליח בענק בארה"ב! ובעולם הוא עבר את ספיידרמן וספיידרפיג גם יחד!!! למעשה, עכשיו אני בדרך לקנות את המארז של הטרילוגיה הראשונה, וכבר הזמנתי את העונה השנייה של "פיירפליי" בDVD! לה לה לה לה לה
על מה אתה מדבר בכלל?!
העונה השנייה יצאה כבר?
טוב, אני אצטרך להתאפק כרגע בזבזתי את הכסף שלי על העונה השנייה והשלישית של מ.ק 22.
ניחא
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
איפה? מה? פיירפלי?
לא שמעתי על תכנונים לעונה שנייה, בכל זאת את הראשונה הורידו באמצע.
ואם אפשר לשאול איפה הזמנת, כי אמאזון גם לא שמעו.
אין ולא תהיה
זה סוג של בדיחה מרירה של מעריצי הסדרה שבדמיונם הסדרה מעולם לא בוטלה ואף זכתה להצלחה כבירה לה לה לה…
אין ולא תהיה
באמת… צריך לכתוב דברים כאלה לפני שגורמים התקף לב לילדות קטנות ותמימות, שמשאלת ליבן הסודית היא שאולפנים האמריקאים יתעשתו, ויתנו לג'וס ווידון לעשות מה שהוא רוצה.
לה לה לה לה לה לה
אבק כוכבים - לאן?
באילו בתי קולנוע הוא יופץ בארץ? (פליז רב-חן, פליז רב-חן, פליז רב-חן)
אני ממש מקווה שלא מתכננים לדובב אותו…
ואני מקווה שלא יקרינו אותו אחורה
אמנם המפיצים בארץ עשו כמה דברים די משונים, כמו להקרין גירסה עברית של 'הסימפסונס', אבל למה שידבבו את 'אבק כוכבים'?
ראיתי את הטריילר בגלובוס.
יש סיכוי שיקרינו את הסרט שם, אם ככה.
הסרט מופץ על ידי גלובוס.
אבל בימינו ההפרדה בין הסרטים של חן לבין הסרטים של גלובוס היא הרבה פחות מוצקה מבעבר: הקומפלקסים הגדולים, בין אם הם שייכים לחן (יס פלאנט) או לגלובוס (גלובוס מקס) מקרנים סרטים של כל החברות.
למה, בעצם?
אבק כוכבים
כבר עשו סרט עפ"י ניל גיימן. קוראים לו MirrorMask.
'מסכת המראה' היה סרט שגיימן השתתף בכתיבת התסריט שלו.
'אבק כוכבים' הוא הסרט הראשון המבוסס על ספר של גיימן.
הוא השתתף בעיבוד לתסריט?
לא,
אבל הוא השתתף בהפקה על תקן מפיק. למושג "מפיק" יש כמובן הרבה משמעויות אפשריות, ובמקרה שלו, הוא אמר שהמשמעות היתה (ציטוט מהזכרון): "יכולתי להסתובב על הסט, ואם ראיתי משהו שממש לא מצא חן בעיני, להגיד 'בבקשה אל תעשו את זה'. לפעמים הם התחשבו בבקשות שלי, ולפעמים לא".
תודה, אוף
אם כי אומרים שאדאמס השתתף בעיבוד של "המדריך" וראינו שזה לא עזר… אבל גיימן מבין טוב יותר מדיום ויזואליים.
אני מניחה שפשוט אצטרך לחכות לסרט ולראות.
יש הבדל גדול
אדאמס לא הסתובב על הסט של 'מדריך הטרמפיסט לגלקסיה', כי כשהסרט צולם הוא היה כבר מת. הוא כן השתתף בכתיבת התסריט, כלומר כתב כמה טיוטות, והתסריט שהופק מבוסס עליהן במידה כלשהי – אבל עדיין עבר שינויים.
אלה שני דברים שונים – ובשניהם, המעורבות של המחבר המקורי לא מבטיחה סרט טוב.
אני יודעת
אבל מדובר בסרט שהוא עיבוד ליצירה שאני חושבת שראויה ומתאימה לעיבוד כזה, ולכן חוששת ומצפה לה כאחד ולא יכולה למנוע מעצמי ספקולציות.
אבל כמו שאמרת – אי אפשר לדעת, צריך פשוט לחכות.
''חרמן על הזמן''
גם במדינות אחרות יש תקדימים לזוועות כאלו?
יש לי ממש בחילה מהוולגריות של המתרגמים. באמת שאת נפש, זה אפילו לא מצחיק.
זה חבל, כי מפלאגים למיניהם שיצא לי לראות הסרט נראה חמוד מאד.
''חרמן על הזמן''
זה קצת נשמע מן התרגום שבסרט יש למישהו נטייה מינית לזמן או שעונים או משהו בסגנון וזה כבר נשמע הרבה יותר משעשע ממה שהסרט עכשיו.
אבל מה שהוא אמר נכון, זה פשוט וולגרי.
אפילו אם נעזוב את הקרבה הקלושה בין התרגומים שבוחרים המפיצים לשם המקורי של הסרט, הם בוחרים שמות דוחים, על סף ההטרדה המינית, ו-וולגרים שאין כדוגמתם. שמות כמו "הדייט שתקע אותי" ו"חרמן על הזמן" גורמים לסרטים להישמע כמו סרטי נעורים זולים, שאפילו לדויד היו מתביישים להוציא אותם.
הכי עצוב
יש ל"סופרבאד" 95% טריות בעגבנומטר ולזה עם הדייט יש 91%. לרוע המזל, בעוד המבקרים באמריקה מאוהבים בסרטים האלה, המפיצים שלנו החליטו שהם מתאימים רק למי שסדרת אמריקן פאי הייתה כבדה מדי בשבילו.
http://www.rottentomatoes.com/m/superbad/
http://www.rottentomatoes.com/m/knocked_up/
הכי עצוב
הסרטים האלה הם די כן קומדיות נעורים טיפשיות מלאות בבדיחות מין, עם טוויסט רגשי איטליגנטי אולי, אבל הם עדיין קומדיות טיפשיות (אפילו עם המבקרים אוהבים אותם,שאת סופרבאד ד"א רק 24 בכלל ראו). אז זה לא בדיוק כמו שהם ייקחו את שמש נצחית בראש צלול ויקראו לו שכחן על הזמן או משהו
( אני מודה שאת סופרבאד לא ראיתי, אבל את הדייט שתקע אותי כן ראיתי ואני לא חושב שהתרגום עושה כל כך עוול לאיטליגנציה של הסרט)
'Knocked Up' = קומדית נעורים טפשית?
אני לא חושב שאנחנו מסכימים להגדרת המילים "נעורים" ו"טפשית".
זה עדיין פספוס
בארה"ב, הסרטים האלה זוכים לתגובות חיוביות להפליא. Knocked Up* גם הצליח להוציא לא מעט אנשים מהבית ולא רק בני נוער הורמונליים בחופש. לתת לסרטים שמות עבריים שמרחיקים אוטומטית צופים שלא שמעו בכלל על הסרט (ובארץ, הרוב לא שומעים על סרטים קטנים כאלה לפני שהם מגיעים לקולנוע), זה פשוט זלזול בקהל.
*לאיזה מצב הגענו? אני מעדיף ללחוץ אלט+שיפט מאשר לכתוב את השם המפורש.
זה עדיין פספוס
אני יותר חושב שהם טיפשים מדי או פחדנים מדי בשביל לנסות לגרום לקהל מבוגר לראות את זה.
וכן, יש מצב שההגדרות שלנו שונות, בעיקר עקב העובדה שנראה לי שהגזמתי מעט.
ההורמונים היחידים שהיו ב''דייט שתקע אותי''
היו בקטע אחד שהעביר פחד וחלחלה בקרב כל גברברי אולם הקולנוע. ואני בכלל חושב שהסרט הוא יותר סרט על התבגרות מאשר על סקס. הייתי כותב עליו ביקורת, אבל בפעם האחרונה שניסיתי לכתוב ביקורת לדג הבנתי שזה כנראה לא הכיוון שלי.
שולה מוקשים - הסרט
אם כבר דיברנו לא מזמן על טריילרים כאלה ואחרים לסרטים לא אמיתיים, זה אחד הטובים:
http://www.destructoid.com/minesweeper-the-movie-37770.phtml
שולה מוקשים - הסרט
גדול!
רק אני חשבתי בילדותי שקוראים למשחק שול?ה המוקשים?
אני ממש מקווה שכן.
מיי גוד!
פעם ראשונה שאני פוגש קרובי משפחה באינטרנט!
בבקשה עזרה!
ללא קשר לכותרת.
מישהו מכיר סרט בו רואים איש הנוסע על טרקטור או משהו אחר בשדה ואישה מסתכלת עליו הוא מניח את הכובע שלו על ענף.. וכשהוא מנסה לתפוס את הכובע בחזרה, הוא נופל מהטרקטור וכתוצאה מכך נחתך ומת.. לא סימפטי אבל אני מנסה שנים לדעת איך קוראים לסרט הזה.. זו אחת התמונות היחידות שאני זוכרת ממנו.
תודה בכל אופן :)
שמש.
אני רק מבקש: לא לכנות את המיסטיקן המטורף מ"פאי" בשם "מדען".
שמש.
רק לשם הדיוק: הדבר הקרוב ביותר לאלוהים בפילוסופיה האפלטונית, אידאת הטוב המוחלט, אינה מושא שנטמעים בו, אלא רק כזה שמתבוננים בו – ולכן הפילוסופיה שלו אינה מיסטית.
(אצל ממשיכיו הסיפור שונה).
סקר הגולשים
אחרי שעשינו הכל כדי להפוך לחלק מהסטטיסטיקה של עין הדג, השקענו דקות שלמות ואפילו שלחנו את הטופס, אולי תשתפו אותנו בכמה מהנתונים, סתם כי זה מעניין.
אני מתנצל בפניך ובפני כל השאר על העיכוב בפרסום נתונים מהסקר.
כרגיל אצלנו, העיסוק בזה התעכב מאוד בגלל צרכים אחרים ומיידיים, אבל אני מאוד מקווה שנוכל לפרסם מידע על התוצאות בקרוב.
שלום, אני נוסעת
אשוב לקראת אוקטובר, ואם אפשר לצאת בקריאה נרגשת לציבור הגולשים: אם תוכלו להשתדל לא למפלץ מדי את הממ"א, נגיד משהו שיקח לא יותר משבוע רצוף להתעדכן בו, אהיה אסירת תודה להפליא.
אבל תהני לך לפחות
אין מה לדאוג
ממ"א לא תשמין מנחת בהעדרך. הרי אף אחד לא מגיב באינטרנט יותר מהרגיל בזמן החגים.
בטח, למה לא
תשאירי אותנו כאן לבד, בחושך וכל זה.
תעשי חיים.
פרט טריוויה מעניין שמצאתי בדרך:
טוב, יש הבדל בין קווין ספייסי לבראד פיט.
ולמה אתה חושב שאכפת לה
אם זה סרט אוסקר או סרט אימה "זניח"?
פרט טריוויה מעניין שמצאתי בדרך:
ראיון עם הערפד הוא לא סרט אימה ובטח לא זניח. אם כבר הוא דרמה מעניינת על חברות.
פרט טריוויה מעניין שמצאתי בדרך:
דווקא בבלוקבאסטר, ובמידע של יס,
הוא מקוטלג כאימה.
פרט טריוויה מעניין שמצאתי בדרך:
לא ציפיתי שיקטלגו אחרת סרט על ערפדים…
דרך אגב, בימד"ב הוא מקוטלג Drama / Horror / Fantasy כשדרמה הוא ראשון.
פרט טריוויה מעניין שמצאתי בדרך:
הגיוני.
למרות שהוא לא כזה איימה
[ואני אחת שממש לא רואה סרטי אימה, כאילו בכלל, בקושי מתח אני רואה.. את ראיון עם ערפד ראיתי כמה וכמה פעמים, בלי בעיות בכלל..
זה סתם סרט שהדבר שהכי איימתי בו זה הרבה דם מזוייף..]
פרט טריוויה מעניין שמצאתי בדרך:
לטעמי, מדובר באימה קלאסית. אדגר אלן פו מעולם לא הצליח להפחיד אותי בספריו, אני אפילו לא בטוח שהוא ניסה להפחיד, אבל כן הייתה אווירה של אימה. אותו הדבר עם ראיון עם הערפד. דרמת אימה נשמע לי כדרך טובה לתאר את הסרט הזה.
וקווין ספייסי בכלל מעדיף לנשק בחורים צעירים מאשר בחורות…
(אבל שששש…. אף אחד לא יודע…)
בשביל מישהו שעפ''י הרכילות אמור להסתיר את זה
נראה שלא ממש הייתה לו בעייה לשחק הומו ב"חצות בגן הטוב והרע" של איסטווד.
זה לא קצת ספויילר?
הממ. לא זכור לי כספוילר
אך אולי אני טועה. העורכים מוזמנים למחוק אם צריך.
יתכן שגיידאר מפותח קצת קילקל לי את ההפתעה בסרט? כי לי זה זכור כמשהו שהוא דיי ברור מההתחלה.
גם לי, נטול הגיידאר, זה זכור בתור דבר שמופגן בצורה ברורה,
ונרמז בצורה בולטת מדיבורים של דמויות אחרות, כמעט מתחילת הסרט.
יכול להיות שאני לא זוכר נכון
עימכם הסליחה
קירסטן והסוכן
– אוקי קירסטן, אני בדרך לסגור לך תפקיד חדש
– הו, קול!
– זה תפקיד של בחורה צעירה בסרט על משפחה לא מתפקדת
– הו איטס לייק, אינטרסטינג
– כן, יתכן שתצטרכי להתפשט אבל אני מדבר איתם על הנושא
– הו האו סוויט
– וכנראה שתצטרכי להתנשק עם האבא של החברה שלך
– אההה.. לויודעת, מי זה?
– הם סגרו עם קווין ספיסי
– אייייייוווווו! איו! איו! איו! הי'ז לייק.. אולד! אייייוווו!
– טוב טוב, תשכחי מזה. יש לי פה משהו עם מעודדות
– קול!
ועדיין
תראו איפה הקריירה של קירסטן דאנסט היום ואיפה של מינה סובארי. בעצם, איפה בכלל מינה סובארי?
ועדיין
טוב, אפשר להבין, אבל אתה רואה אותה סוגרת על סרטים כרגע? אז היא שיחקה את מרי "לחם/עוגות" אנוטואנט, ביג דיל.
ועדיין
פעם אחרונה ששמעתי ממינה סובארי, היא דיבבה את Aerith במשחק Kingdom Hearts II ובסרט Final Fantasy VII: Advent Children.
אף פעם לא ראיתי את אמריקן ביוטי, אבל היא מדבבת ממש מחורבנת.
אגב, ככה היא נראת היום,
דומה קצת לבלה מפינקיו לדעתי.
מגניב
יפה לה.
אבל באופן אובייקטיבי,
סובארי עבדה יותר הרבה בשנים האחרונות מאשר קירסטן דאנסט.
אברהם גליקסון מפתח תקווה עבד יותר משתיהן
ובכל זאת אף אחד לא שמע עליו. דאנסט, להבדיל מסובארי, "עבדה" בסרטים שהרבה יותר אנשים ראו, בתפקידים גדולים יותר, וכנראה גם קיבלה על זה הרבה (אבל הרבה) יותר כסף.
זה לא מדויק, מכמה סיבות:
א. בבר מצווה של הבן היו לנו 200 מוזמנים, כך שלהגיד ש"אף אחד לא שמע עליי", זו הגזמה במקרה הטוב.
ב.בשנים האחרונות אני לוקח יותר ויותר ימי מחלה, אז לא ברור בכלל אם עבדתי יותר ממינה סובארי.
אבל על דאנסט לא שמעו דווקא בהיבטים חיוביים
היא לא נמצאת בשורה הראשונה של כוכבות, והיא איבדה המון מההילה שהיתה לה בתור נערה צעירה יותר וילדה, של "שחקנית איכותית".
היא בעיקר "זאתי מספיידרמן" כרגע, לקהל הרחב (בארה"ב) – וזה לא נאמר ביותר מדי כבוד. סתם עוד שחקנית מסחרית, שלא הצליחה להגיע לליגה הבאמת גדולה.
היא נמצאת כמה ליגות מעל סובארי, זה בטוח.
ענק!
מצטרף להיה
והייתי אומר משהו על קירסטין דאנסט, אבל עדיין לא סיימתי את הסכסוך עם כל מעריצי סקרלט ג'והנסון…
ללא ספק ההחלטה הכי טובה שהיא עשתה בקריירה שלה
ללא ציניות.
אני מסכים
אבל זה התאים לפאנץ' ליין
פרט טריוויה מעניין שמצאתי בדרך:
ד"א קריסטין דאנסט לא התנשקה עם בראד פיט במהלך הסרט. ההסכם בינה לבין הבמאי היה שהיא תתקרב אליו מאוד ואז הוא יגיד קאט והיא לא תצטרך להתנשק איתו. באחד מהראיונות שראיתי עם הבמאי הוא אף אומר שבצילום כלשהי הוא לא אמר קאט והיא התנשקה איתו קצת, ואז כל זעמה של הילדה בת ה-12 התפרץ עליו בתואנה שהוא מגעיל ולא מקיים הבטחות.
סתם לשם ניטפוק…