לפעמים גם חוסר בחדשות הוא חדשות. לכאורה, השבוע היה משעמם לחלוטין: בשלושת המקומות הראשונים לא השתנה שום דבר. לא רק שהסדר של שלושת הסרטים הראשונים ברשימה נשאר זהה, גם הסכומים שהשיגו כמעט זהים לאלה של השבוע שעבר. וזה, כמובן, אירוע מאוד נדיר. טבלאות ההכנסות הן כידוע דבר מאוד דינמי, דברים לא נשארים במקום אחד הרבה זמן. שלא לדבר על זה שהכנסות סרטים בדרך כלל משתנות. אם שלושה סרטים נשארו במקום ולא זזו, זה אומר דרשני.
נתחיל, כמובן, מבוראט. בשבוע שעבר הוא עשה את הבלתי יאומן כשהגיע למקום הראשון עם 800 קולנועים בלבד. היה ברור שהסיפור של בוראט לא ייגמר בתוך שבוע אחד, ומושגים כמו "ירידת סוף השבוע השני" פשוט לא חלים עליו. כדי לתת לכולם הזדמנות שווה לחזות בפלא, הפצת הסרט הורחבה השבוע ליותר מ-2,500 קולנועים (וצריך להזכיר שזה עדיין לא כל כך הרבה; מרבית הסרטים שמגיעים למקום הראשון מוצגים ב-3,000 קולנועים לפחות). למרות זאת, עדיין היה צפוף. ממוצע ההכנסות של הסרט לקולנוע לא היה ענק כמו בשבוע שעבר, כמובן, אבל עדיין היה מרשים בהחלט (11,000$), ובסך הכל הסרט הכניס השבוע 29 מיליון דולר – עליה של כ-10 אחוזים לעומת הכנסותיו בשבוע שעבר.
אמנם קשה להאמין שבוראט יוכל לחזור על הטריק גם בשבוע הבא, שבו הוא מתמודד מול ג'יימס בונד וחבורת פינגווינים, אבל קשה מאוד לדעת כמה רחוק הוא יגיע. בינתיים הסרט, שהופק ב-18 מיליון דולר, יושב על הכנסות של 67 מיליון דולר בארה"ב – ואם סופרים גם את ההכנסות מחוצה לה, עבר כבר את ה-100 מיליון. Nice.
שני הסרטים הבאים ברשימה גם הם בקושי זזו, אבל מסיבות אחרות: בגלל Veteran's Day, חצי-חג אמריקאי, הילדים היו בחופש ביום שישי, מה שסייע לסרטים "לכל המשפחה" לשמור על כוחם. 'סנטה במשרה חלקית 3' ו'חיים בזרם' ספגו שניהם ירידות מזעריות (13% כזה) בהכנסותיהם, וההפרש ביניהם עוד יותר מזערי. במקרה של סנטה, זה לא ממש עוזר לסרט לעמוד בתחרות מול קודמיו בסדרה, אבל 'חיים בזרם', עם 40 מיליון דולר הכנסות בתוך שבועיים, הוא בלי ספק שיפור משמעותי מהסרט הקודם של אארדמן, 'וולאס וגרומיט', שהגיע בארה"ב בכל חייו הקולנועיים להכנסות של 56 מיליון דולר בלבד (וכן, האמריקאים האלה לא יודעים מה טוב בשבילם וכו').
במספר 4 יש סוף סוף סרט חדש. 'Stranger than Fiction', ובעברית 'מעבר לכל דמיון', הוא סיפורו של אדם אפרורי ומשעמם בגילומו של וויל פרל (שהפך השנה רשמית לכוכב גדול עם 'Talladega Nights') שמתחיל לשמוע קול שמתאר את כל מה שהוא עושה, כאילו היה דמות בספר. בהדרגה מתברר לו שהוא באמת דמות בספר, ומה שיותר גרוע, הסופרת (אמה תומפסון) מתכוונת לחסל אותו. הרעיון מגניב, והמבקרים מצחקקים בהנאה, ומשום מה מרבים לאזכר את צ'רלי קאופמן, למרות שאין לו שום קשר לסרט הזה. בקופות הסרט השיג 14 מיליון דולר, לא המון אך לא נורא – וביחס לסרטים החדשים האחרים השבוע מצבו נהדר.
מאחורי 'המסור 3' במקום החמישי, הסרט היחיד השבוע שמראה צניחה נורמלית, כמו שאנחנו רגילים (55%), נמצא 'בבל', שעלה אחרי שבילה שבועיים בהפצה מצומצמת במורדות הטבלה. סרטי "כל מיני סיפורים מצטלבים שמעבירים יחד מסר על הקיום האנושי" הופכים לפופולריים יותר ויותר לאחרונה – ע"ע 'התרסקות' – והבמאי אלחנדרו גונזלס אינאריטו כבר התמחה בהם ב'אהבה נושכת' ו'21 גרם'. אז עכשיו כשהוא הביא סרט כזה עם לוקיישנים סובבי עולם ועם בראד פיט וקייט בלאנשט, אין פלא שמחשיבים אותו כאחד המועמדים הפוטנציאליים המובילים לאוסקר. הביקורות על הסרט רחוקות מלהיות אחידות, אבל יש מספיק אנשים ששמחים להדביק לו את התואר "אחד הסרטים הטובים של השנה" כדי להצדיק את המרוץ. רק מה, קופתית הסרט לא כל כך הולך. מ-1,200 בתי קולנוע השבוע, הסרט השיג רק 5.6 מיליון דולר. זה לא שציפו ממנו לכסח את בוראט, ועדיין זה קצת מאכזב.
"קצת מאכזב" הוא ביטוי שיכול להתאים גם למקום השמיני – 'The Return', סרט אימה בכיכובה של שרה מישל גלר (שלא ממש עושה סרטים מסוג אחר), שמוכיח פעם אחת ולתמיד שבכל הקשור לסרטי אימה אי אפשר לחזות שום דבר מראש. 'השיבה', או 'החזרה' נראה פחות או יותר זהה ל'הטינה' המצליח. אז למה דווקא הסרט הזה לא עושה את ה-20 מיליון הרגילים של סרטי אימה? זה בטח לא הביקורות הגרועות שהרחיקו את הקהל, כי ביקורות מעולם לא הזיזו לצופי סרטי אימה את הזרת.
בעניין הסרט האחרון של השבוע, "קצת מאכזב" כבר לא מספיק. "נפילה על הפרצוף" יותר מתאים כאן. רידלי סקוט, במאי מצליח בדרך כלל, וראסל קרואו, שחקן מצליח עד לא מזמן, איחדו כוחות שוב (אחרי 'גלדיאטור') עבור 'A Good Year', שזה בעברית 'בציר טוב' אבל תורגם באופן מחפיר ל'שנה מופלאה'. זהו סיפורו מחמם הלב (בתיאוריה) של ברוקר קשוח שיורש כרם בפרובאנס, נוסע לשם במטרה למכור אותו ומגלה שם את נפלאות החיים הפשוטים וכמה טוב להיות שיכור ושמח. המבקרים מייעצים לרידלי סקוט ולראסל קרואו כאחד לחזור לעשות סרטי אקשן, רצוי משהו עם גלדיאטורים, כי רומנטיקה צרפתית זה ממש לא הקטע שלהם. והקהל, מצידו, פשוט אינו. עם פחות מ-4 מיליון דולר, לא היה חסר הרבה כדי ש'שנה מופלאה' לא יצליח אפילו להיכנס לעשרת הגדולים. עבור ראסל קרואו, זאת הפתיחה הגרועה ביותר לסרט בהשתתפותו בעשור הנוכחי; עבור רידלי סקוט, אם מתחשבים בנפלאות האינפלציה, זאת הפתיחה הגרועה ביותר בקריירה שלו. ודווקא את הסרט הזה נקבל כבר בשבוע הבא.
בשבוע הבא, כאמור, שבוע לא פשוט, שבו ג'יימס בונד החדש והפינגווינים הממוחשבים של 'תזיזו ת'רגליים' יתחרו על המקום הראשון. יהיו גם הקומדיה 'Let's Go to Prison', ובוראט.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אחלה ביקורת
אחרי צפייה בטריילר של ''מעבר לכל דמיון'' בקולנוע, נותר לי רק לציין
כזה! כזה אני רוצה! שיבוא כבר, נו!
(אמה תומפסון מקריינת כל כך יפה…)
אחרי צפייה בטריילר של ''מעבר לכל דמיון'' בקולנוע, נותר לי רק לציין
כבר הגיע …טוב לא לציבור הרחב אבל הקרנת עיתונאים היתה היום.
באמת סרט מהמם יהנו ממנו במיוחד חובבי אלמנטים ספרותיים לסוגיהם (ומזל שאני נמנית על כאלה) אבל לא רק.
הסרט גם מרגש מאוד וגם מאתגר אינטלקטואלית.
חוץ מוויל פארל מככבים בו אמה תומפסון ודסטין הופמן
זה בערך הכי הרבה שאני יכולה לספר בלי ספוילרים אבל יש לי הרגשה שהמון מילים עוד יכתבו על הסרט הזה :-)
רוצו אליו!
ניטפוק קטן:
לא הקרנת עיתונאים, כי הסרט יוצא בארץ בפברואר. זו כנראה היתה הקרנה במסגרת "מועדון טרום בכורה" של לב, שדואג להביא ללקוחות מובחרים סרטים חודשיים-שלושה לפני שהם יוצאים בארץ.
זאת אומרת,
שהם מעכבים סרטים ללקוחות רגילות לפחות בחודשיים?
מה חדש בזה?
שום דבר.
לו הייתי שייך לקהל הפוטנציאלי של לב, אולי גם היה אכפת לי.
הפצת 'מעבר לכל דמיון' בארץ הוקדמה. הוא ייצא ב-14.12 .
הו!
אני יודעת שיורים בשליח שמביא בשורות רעות, אבל קצת בערפל לגבי הנוהל במקרה של בשורות טובות… מישהו?
שטר של עשרים וטפיחה על הישבן
ומה עם נשיקה וחיבוק?
תצ'פרי אותו בשבוע בלי ?
מי האחראי לשערוריה,
שסרטים של וויל פארל לא מגיעים לארץ בצורה נורמלית?
אין לי מושג,
וזה מאוד מוזר – אבל לפחות 'מעבר לכל דמיון' כן אמור להגיע לארץ (כרגע אמנם רק בפברואר).
הרעיון נשמע בדיוק
כמו סיפור של סטיבן קינג מתוך nightmares and dreamscapes ששכחתי את שמו. אבל הוא הוסרט במסגרת הסדרה שעשו על פי האסופה ההיא. (עם ווליאם מייסי).
הרעיון דומה, אבל הביצוע – על פי הטריילר, לפחות – שונה לחלוטין.
ברור שבוראט לא ישחזר את הישגו שבוע הבא.
אף אחד לא יכול על חבורת פיגווינים.
סאבטקסט (+)
"בתמונה: הזוכה במקום השני בתחרות הטיסה האתגרית על כורסאות משומשות"
(+: פיסקה חמישית, צ"ל "למרות" במקום "למאות".)
''אני מדוכא? מה פתאום, אני בעננים.''
''יומן הקפטן, תוספת: כבר שנה שלא נתקלנו בקלינגונים...''
''אמרו לי שכיסאות במעלה היציע, אבל לא חשבתי שעד כדי כך''
"ויל פארל מנסה בכוח להביט על בוארט מלמעלה"
"עם סרטים אני לא מגיע לישראל, אולי כורסא מעופפת תעבוד"
"ונעבור כעת לשידור חי מקרב המבטים בין ויל פארל לאלוהים"
הדברים שמוצאים ב-YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=urIZ0bqo7dU
בפעם הבאה שאין לך מה לעשות באחת וחצי בלילה
אתה מוזמן לקרוא במקומי את מרקוס אורליוס ולספר לי מה הוא אמר….
או לנסות להבין את הרציונל
של הקווי.
http://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs
סרטון מקסים ועצוב
~עיניים רטובות~
פשוט נפלא
חמוד!
אחותי תיארה את החיה הזו כך: כאילו מישהו לקח את ברבאבא, תקע לו שני עפרונות של איקאה בתור רגליים ועיפרון רגיל בתור מקור.
ואז היא הוציאה מיליון פריטים עם קיווי עליהם שהיא קנתה בניו זילנד.
שזאת כמעט הדרך היחידה לראות אותם
קיווים נמצאים על מזכרות לתיירים, מפוחלצים במוזאונים או על שלטים לצד הדרך שמזהירים לא לדרוס אותם. קיווים בטבע זה פסה, וסוף סוף קיבלנו הסבר למה.
וזו ההזדמנות להפנות להזדמנות אחרונה לראות של דאגלס אדאמס.
אמנם לא על קיוי, אבל ניו-זילנד ועופותיה המקורקעים בהחלט מככבים שם. והספר נפלא ושובר לב ומצחיק ברמות שלא יאמנו.
למי שחסר לו קונטקסט
כדאי לציין שקיווי הוא עוף שאינו מסוגל לעוף. חוץ מזה, לא מוצאת בעיני ההשוואה לברבאבא. כמה מיליוני שנות אבולוציה באי ללא טורפים יבשתיים גדולים, יעשו את זה לכולם. חוץ מזה, הקיווי בסרטון רק הולך ומשתפר כשחקן.
לא הבנתי את העלילה - למה זה אמור להיות עצוב?
מישהו יכול להסביר לי?
לא, לא - זה רצח-התאבדות. זה רומנטי.
(כותבת התגובה רוצה *להדגיש* שמה שכתבה תקף אך ורק במקרים של ציפורים ועצים, והיא אינה מכילה את תוכנה על כל יצור חי אחר, ולו משום שאי-הבנות כבר קרו בעבר)
דרקונים ישראלים
זה אמנם אכזרי, כי מדובר במשהו שמשודר בטלוויזיה, אבל ראיתם את הקליפ של הפסטיגל? נדמה לי שזאת הפעם הראשונה שיש נסיון לעשות CGI של דרקונים בישראל, ואין ספק, המסקנה ברורה:
אלוהים אדירים, מה זאת הזוועה הזאת? למה זה נראה כמו בובת פלסטיק מתוך ביצה של קינדר? ולמה, אם זה כבר חייב להיות בסביבה, זה לא אוכל את מייקל לואיס?
פיכסה.
תסתכל על הצד החיובי
זה היה יכול להיות מאווררים.
הדחקה?
והכי חשוב בשבוע הבא
טריילר להארי פוטר 5!
אמור להיות מצורף להאפי פיט, וןלפי מה ששמעתי – מעולה (הטריילר, לא האפי).
ל-Happy Feet יש כרגע 100% עגבניות
(משש ביקורות בלבד, though) אז כנראה שגם הוא לא רע.
גם אני רוצה לראות את הטריילר
אני כוסס את הציפרוניים…!
אם בוראט היה מופץ ל-3000 מסכים
אפשר להעריך שהיה לו סיכוי ריאלי לגרוף 70 מיליון דולר בשבוע הראשון, לא?
מדהים לגמרי.
גם החדש של לינקלייטר עולה השבוע.
http://imdb.com/title/tt0460792/
מישהו יודע אם מתכננים להביא אותו לארץ?
כן, מתכוונים
ב-7 לדצמבר. זה מופיע ב'לא סופי':
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
תראו מי בא לבקר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3328262,00.html
הטענות שלהם ממש מגוחכות
הצמידו לזקנה בת 75 חזה מסיליקון, והיא חשבה שמדובר בסרט תיעודי?
הם צוענים, לא מפגרים.
הטענות שלהם ממש מגוחכות
מסיבות אחרות. הטענה העיקרית שלהם היא "הוא מרוויח מיליונים, ולנו שילמו נורא מעט". אבל על זה שאין צדק בעולם צריך לבוא בטענות לאלוהים, לא למפיקים של 'בוראט'. האנשים האלה הסכימו להשתתף בסרט (בתפקיד ניצבים, כולה. זה לא שבלעדיהם לא היה סרט) תמורת סכום כלשהו. הם קיבלו אותו. אף אחד לא הבטיח להם אחוזים מההכנסות. לא נראה לי שזה יכול אפילו להגיע לבית משפט.
הטענות שלהם ממש מגוחכות
והאמת ששלושה דולר ברומניה זה די הרבה כסף.
אבל כן, חברת ההפקה יכולה לתת להם איזה בונוס, והיה יפה אם היתה עושה את זה. הם בכל זאת באמת מאוד עניים.
אבל מצד שני – הם יכולים להקים שם עכשיו אחלה עסק תיירותי… קצת יוזמה…
למה לא אמרתם שהוא דובר עברית?
אתמול ראיתי שבוראט מדבר עברית לאורך כל הסרט!! בכלל לא ידעתי שזה סרט ישראלי.
האמת שזו עברית מוזרה, כזו כמו של סרטי בורקס משנות ה-70. כמעט שחיפשתי את יהודה ברקן וזאב רווח.
מה שעוד יותר מוזר זה שהוא מדבר עברית והשותף שלו עונה בארמנית וכל זה אמור לייצג שפה שמדוברת בקזחסטן.
ובאותו נושא, ברון-כהן: ''זו סאטירה''
http://www.cnn.com/2006/SHOWBIZ/Movies/11/16/people.borat.reut/index.html
הסיכויים של בראד פיט לזכות באוסקר די טובים
מלבד היותו פייבוריט כרגע בקטגוריית שחקן המשנה (על בבל), הוא גם רשום כאחד המפיקים של השתולים.
זה לא בהכרח משפר את סיכוייו בהרבה.
לפי המדיניות של האקדמיה החל מהשנה שעברה, לא יותר משלושה מפיקים זוכים בפרס, והאקדמיה עצמה בוחרת מי מבין המפיקים של סרט הוא מפיק "אמיתי" שראוי לקבל את הפרס אם הסרט יזכה, ומי הוא מפיק "קישוט". ל'השתולים' יש 13 מפיקים ומפיקים בפועל ותתי-מפיקים, והייתי מהמר שבראד פיט לא היה אחד הפעילים שבהם.
http://www.bafta.org/site/page287.html
לפחות מבחינת הבריטים, בראד פיט הוא אחד משלושת המפיקים האמיתיים של הסרט.
אבל מה שקובע באוסקר
זה לא BAFTA אלא PGA, ולפי גירסתם, ל'השתולים' יש מפיק אחד בלבד – גרהאם קינג.
כן... גיליתי את זה חצי שעה מאוחר מדי
סקסי דאנס
לכל המתלוננים (ובצדק) על השמות העבריים, שלפעמים הם לא ממש בעברית, שניתנים לסרטים בארץ: באתר קולנוע צרפתי נתקלתי זה עתה בפרסומת ל'Step Up', הסרט שאצלנו זכה לשם העברי 'סטפ אפ'. אז יכול להיות יותר גרוע. שהשם הצרפתי של הסרט הוא 'Sexy Dance'. וזה אפילו לא בצרפתית.
ועוד אומרים שישראל בודדה בזירה העולמית.
חדשות לא סופי
• ל-The Illusionist, שכבר זכה לכינוי 'Hushline', קוראים 'אמן האשליות'. שזה השם שתחתיו הוא הופיע ב'לא סופי' כבר מזמן. בכל מקרה, הוא יוצא ב-30.11.
• 'הבושם' יוצא בארץ ב-21.12 .
• 'ילדים קטנים' גם.
לא סופי: http://www.fisheye.co.il/static/future.html
אתם יודעים אם ייצא בארץ הסרט ''קללת פרח הזהב''?
הסרט החדש של הבמאי ז'אנג יימו (גיבור ,מחול הפגיונות)
אמור לצאת, כן.
עוד אין תאריך.
הסרטים התעודיים לאוסקר
השבוע נחשפה רשימת הסרטים התעודיים באורך מלא, מהם יבחרו חמשת המועמדים לאוסקר. בין הסרטים יש אחד ישראלי על תכנית ההתנתקות בשם "סערת רגשות". מישהו שמע עליו?
http://atriskfilms.com/?p=180
אני לא,
ומה שהרבה יותר מפתיע, גם ימד"ב לא. ועל הבמאית שלו, יעל קלופמן, גם גוגל העברי לא שמע. הם סגורים על זה שהסרט הזה באמת קיים?
בונד Vs הפינגווינים: היום הראשון
בונד – $14.4 מיליון (הערכות לסוף השבוע הראשון: 43 מיליון בערך)
הפינגווינים – $11.6 מיליון (הערכות לסוף השבוע הראשון: בסביבות ה-40 מיליון)
מסר אחרון – יאללה בונד, תמשיך לצוד פינגווינים!
האם זוהי לונה, הדמות החדשה והמגניבה ב"הארי פוטר במסדר הפיניקס"? כי אם כן, הרמיוני צריכה להתחיל לפנות מקום:
?path=gallery&path_key=0373889
היא לא נראית כמו לונה.
היא נראית כמו תפוד עם זוג עיניים
לחלוטין
תרגיעו
היא לא נראית עד כדי כך נורא.
מי אמר שהיא נראית נורא?
מה שאני אומר הוא שהיא לא דומה ללונה הספרותית בכלל
כשלעצמה, השחקנית לא כזו תפלצת.
אה... לא ככה לונה אמורה להיראות?
ללונה יש משקפיים גדולים
אבל הם לא היו משקפי ראייה, לא?
לונה אמורה להיות בלונדינית טבעית
ולא מחומצנת כמו זאתי!
כמובן.
וזה הרי עניין עקרוני וחשוב מאין כמוהו, כפי שבא לידי ביטוי בפסוק הבא, ואני מצטט, הארי פוטר ו' י"ט, עמ' 871, שם, שם:
"הארי חמק בזריזות מהלחש שהטיל עליו הקוסם האפל ומיהר להסתתר מאחורי חומת הטירה. מבטו נתקל בלונה לאבגוד, שהתחבאה גם היא מאחורי אחד העמודים, שערה הבלונדיני הטבעי נדמה כזורח באור הירח ללא כל שורשים כהים שיפגעו במראהו הטהור. ליבו של הארי נמלא הערכה לנאמנותה, אומץ ליבה וצבע שערה של לונה. 'היא אולי קצת מטורללת, הלונה הזאת', חשב הארי, 'אבל לפחות היא לא מחומצנת"'.
הממ...
א. עד כמה שאפשר להבין מהספר לונה אינה, בשום פנים ואופן, טיפוס שמחמצן.
ב. ללונה אמור להיות מבט מעורפל, בוהה קמעה. לכבוד השחקנית ירום הודה יש מבט יהיר שאומר "אני יודעת הכל הכי טוב, נראה אתכם עלי" (מי כמוני יודע. המבט הזה נשקף אלי בכל פעם שאני מביט במראה. איזה יפה אני).
זו אינה לונה.
מה שכן, לפי המבט בעיניים, השחקנית הזו יכולה להיות מוצלחת במיוחד בתפקיד פעילה למען איכות הסביבה.
אני מסכים איתך בהחלט
שהשחקנית לא נראית כמו לונה, לפחות על פי התמונה הזאת (הצצה טיפה יותר טובה עליה ועל שאר נקבל בקרוב מאוד). רק שאין לזה שום קשר לטבעיות הבלונד שלה (שעליה התלונן מישהו, לא אתה). וגם לא לצבע העיניים של הארי, או לשורה של רון.
בשם אמה ווטסון והטעם הטוב באשר הוא,
הרשה לי להיעלב.
הרמיוני לא צריכה לפנות מקום לאף אחד ולשום דבר, בטח שלא לבחורה הזאת שנראית כאילו היא עומדת להתעטש בכל רגע. אני אישית מחכה בקוצר רוח לרגע שבו יסיימו להסריט את הסרט השביעי על המשקפופר הנודניק, ויגיעו סוף סוף לספין-אוף המתבקש.
זו לא יכולה להיות לונה!
תמונה נוספת שלה
(השחקנית בתור עצמה, לא בתור הדמות)
http://movies.yahoo.com/movie/1808475612/photo/604406
יש לה הבעה לונאית למדי בתמונה הזו.