בואו נדבר רגע על הייפ: יצא השבוע סרט ששמו '300' – סביר להניח ששמעתם עליו, אבל אני לא בטוח שאמא שלכם שמעה (אבל אני די בטוח שעל 'שודדי הקאריביים' ו'הארי פוטר' היא יודעת). נכון שהסרט מבוסס על קומיקס של פרנק מילר, אבל עם כל הכבוד לפרנק מילר, זה לא שהשם שלו מוכר לכל אדם בעולם, ואם הייתם מספרים לפני כמה חודשים לאנשים אקראיים ברחוב על כך שעומד לצאת סרט על פי הספר '300', התגובה האופיינית שהייתם מקבלים לא היתה "הו, הגיע הזמן שכבר יסריטו את יצירת המופת הבלתי נשכחת הזו, אותה קראתי עשרות פעמים" אלא "כאילו, רק 300? המספר? איזה שם מצחיק".
אז נכון, היה ל-'300' טריילר לא רע. אוקיי, אוקיי, היה לו טריילר אדיר. אבל כדי לראות את הטריילר צריך ללכת לקולנוע (או להסתובב באתרי קולנוע באינטרנט). '300' הוא לא סרט המשך, השם שלו לא נגמר ב"מן", לא משחקים בו לא אנג'לינה ולא בראד, אלא רק ג'רארד באטלר (שעם כל הכבוד, עדיין רחוק מלהיות בראד), הבמאי שלו כמעט אלמוני ואין בו חיות מדברות. אז איך זה שהסרט הזה צבר כזה הייפ מטורף? למה הוא מקבל, עוד לפני שיצא, ציון ממוצע של 8.6 בימד"ב מ-6,000 מדרגים שרובם המוחלט, סביר להניח, לא צפה בו? למה אתרי קולנוע מתמלאים בהודעות של ילדים שמדווחים על כל פיהוק או שיהוק של מבקר שצפה בסרט בברלין? למה דווקא הסרט הזה ולא 'זודיאק', נניח? למה עוד לפני שהסרט הזה יצא, נמאס לי לשמוע עליו? איך זה קרה?
באמת שאין לי תשובה לשאלות האלה. אבל העובדה היא שאיכשהו, '300' נהפך לאירוע. אני חשבתי – ולא הייתי היחיד – שבקופות הסרט יתנהג כמו 'עיר החטאים', שדומה לו מהרבה בחינות: חובבי הקולנוע והאלימות יגיעו, אבל האחרים לא, והוא ישיג פתיחה מכובדת של 30 מיליון כזה. טעיתי. 70 מיליון דולר עשה '300' בסוף השבוע הראשון שלו בארה"ב, מה שמכריח אותי לעשות את מה שלא חשבתי שאני אצטרך לעשות עד מאי: לפתוח את ספרי השיאים.
אז ככה. '300' הקדים את עונת הבלוקבאסטרים בכמה חודשים: זאת הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש מרץ, בהפרש קטן מ-'עידן הקרח 2' מהשנה שעברה. זאת אחת הפתיחות הגדולות אי פעם – מקום שלישי, למען הדיוק – לסרט המדורג R. ייתכן שבסוף שנת 2007 יתברר ש-'300' השיג את הפתיחה הגדולה ביותר של השנה לסרט שאינו המשכון. אבל מה שהכי מדהים הוא שהפתיחה של '300' היא – בהפרש עצום – הגדולה ביותר שהשיג אפוס היסטורי כלשהו. 'גלדיאטור', עם האוסקר והכל, הכניס 34 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו. 'טרויה' עשה 45 מיליון. את 'אלכסנדר' ו-'ממלכת גן עדן' עדיף לא להזכיר בכלל. ודווקא כשהיה נדמה שז'אנר ה"הרבה אנשים עם חרבות" עומד להיכנס לרשימת ה"יאללה, מיצינו", מגיע הדבר הזה.
טוב, עכשיו כבר אין ספק שמדובר בתופעה ובאחד הסרטים הבולטים של השנה, כך שצריך ללמוד להכיר אותו. אם עוד לא ידעתם, '300' מבוסס באופן חופשי ובלתי-מדויק-היסטורית לגמרי על סיפור הקרב בתרמפולי. 300 חיילים ספרטנים החזיקו במעבר הרים צר מול חיל ענק של פרסים, מיליון על פי המיתוס. טום קרוז כבר סיפר את כל הסיפור, כולל ספוילרים, ב'הסמוראי האחרון'. פרנק מילר כתב על זה נובלה גרפית, וזאק סניידר (שעד היום היה לצד שמו רק קרדיט אחד – הרימייק ל'שחר המתים') ביים את הסרט כשהוא נצמד לויזואליה של מילר, 'עיר החטאים' סטייל. וכמו 'עיר החטאים', '300' הוא למעשה סרט ממוחשב כמעט לגמרי. השחקנים צולמו באולפן, על רקע תפאורות מינימליות והרבה מסך ירוק; המחשב עשה את השאר. תוצאה אחת של העניין היא האסתטיקה המוקפדת של הסרט, שממנה אפשר להתרשם בטריילרים. תוצאה אחרת היא שבאופן יחסי, מדובר בסרט בכלל לא יקר. בתוך שלושה ימים הסרט כיסה את תקציב ההפקה כולו, שעמד על 65 מיליון דולר. גרושים, בהשוואה לתקציבים המנופחים של סרטים כאלה בדרך כלל, כמו 175 המיליון של 'טרויה' ו-155 המיליון של 'אלכסנדר'. הבעיה היחידה – אם זו בכלל בעיה – היא שהתקציב המוגבל לא איפשר ליצור גם בגדים ממוחשבים, ולכן הסרט מלא מתחילתו ועד סופו בגברים כמעט ערומים. ואולי בעצם זאת הסיבה שהוא הצליח כל כך?
המבקרים מתחלקים למתלהבים מ-'300' ולמגחכים. המקטרגים אומרים שהוא אמנם יפה לעין, אבל גם אלים, פשיסטי, מאצ'ואיסטי, לוקח את עצמו בשיא הרצינות ומכיל הרבה יותר מדי הילוך איטי. האוהדים מסכימים עם כל מילה, ונורא נהנים מזה. '300' יגיע אלינו ב-5 באפריל, כלומר עוד 34,560 דקות, למי שסופר.
עוד הפתעה היא שלמרות הפתיחה הגדולה מהצפוי של '300', האולמות שבהם מוקרנים הסרטים האחרים לא התרוקנו. למרות שנושל מהמקום הראשון ולמרות הביקורות הגרועות, 'Wild Hogs' ירד רק ב-30 אחוז; 'גשר לטרביתיה', בשבוע הרביעי שלו, ירד ב-23 אחוז בלבד ולמעשה עלה במעלה הטבלה, אל המקום השלישי. הירידה של 'גוסט ריידר' אמנם גדולה יותר, אבל הוא רשם לעצמו השבוע ציון דרך כשהפך לסרט הראשון של 2007 שעבר את קו 100 מיליון הדולר. ודווקא 'זודיאק' הפינצ'רי, הסרט החביב ביותר על המבקרים בזמן האחרון, איבד 50 אחוז, כאילו היה איזה סרט אקשן אידיוטי.
בשבוע הבא נחזור כנראה לטמפרטורות רגילות לעונה, כלומר קר הרבה יותר. ייצאו 'Premonition', מותחן על טבעי טיפשי למראה עם סנדרה בולוק, 'Dead Silence' סרט אימה טיפשי למראה של ג'יימס ואן ('המסור'), ו-'I think I Love my Wife', קומדיה טיפשית למראה עם כריס רוק.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מה ציפית?
12 מיליון דולר?
אתה ממש מביע פליאה שהסרט הזה הרוויח אגורה.
לא,
אני מביע פליאה על זה שהוא הכניס 70 מיליון דולר.
הבדל דק, נכון, אבל הבדל.
לא,
היה לי ברור מהתמונות הראשונות שהסרט הזה הולך להכניס כסף גדול.
אמרו את זה גם על 'עיר החטאים'.
אמרו את זה גם על 'עיר החטאים'.
עיר החטאים היה סרט אפל.
אמרו את זה גם על נקמת הסית'.
אמרו את זה גם על נקמת הסית'.
ואם לפאקין סבתא היו פאקין גלגלים, היא הייתה גאדפאקין אוטובוס?
לא,
היא הייתה פאקין נחש על מאדרפאקין מטוס.
יש אני לא מאמין
חשבתי ש300 יכשל יהפוך למעיין יצירת מופת עם קהל מעריצים הדוק בגלל האלימות הרבה ויהפוך למעיין מועדון קרב.אבל ישש כל כך יחלתי שהסרט יצליח ולפחות יעקוף בקצת את ההשקעה שבו אבל 70 מיליון דולר לעזאזל זה עשה לי את היום כולל השביתה
-קול חירחור נואש-
לשים את 300 ואת מועדון קרב באותו המשפט? עשה טובה, שים שלט – "זהירות, תגובה זו עלולה ליצור אצל הקורא כשל מערכתי כולל".
מש''א
מש''א * 2
עם הטריילרים המצויינים היה די ברור ש"300" יביא קהל רב בשבוע הראשון שלו.
אני אישית לא מתכוונת לבזבז אגורה על הסרט, קראתי את הנובלה ותיעבתי אותו.
אני גם לא ראיתי את "עיר החטאים" בקולנוע וכשראיתי את זה בטלויזיה מאד שמחתי שלא הלכתי לראות.
אולי כי שניהם סרטי 'בנים'
אולי כי שניהם סרטי 'בנים'
הסרט האהוב עלי הוא "מת לחיות" ואם יציעו לי בין "נדודי שינה בסיאטל" ו"כלבי אשמורת" אתה יכול להיות בטוח שאני מעדיפה את Mr. Orange.
אל תהיה חכם בלילה.
"עיר החטאים" היה מבוסס על ספר גרוע והוא יצא סרט עוד יותר גרוע. קשה להוציא סרטים טובים מכתיבה מחורבנת. ואני מאמינה ש"300" כנראה יהיה דומה.
עיר החטאים!? סרט גרוע?
עד כמה שדעה יכולה להיות סוביקטיבית!
אפילו אם לא אהבת את הסרט את לא יכולה להיות אדישה כלפיו.
תנסי לראות עוד פעם או פעמיים, יכול להיות שעוד תשני את דעתך, מנסיון אני יודע שזה קורה!
עיר החטאים!? סרט גרוע?
ראיתי את הסרט פעם אחת והייתי אדישה. ראיתי פעם שניה והבנתי למה כל כך הרבה אנשים אוהבים אותו ולמה אני ממש שנאתי.
זה קורה הרבה.
עיר החטאים!? ספר גרוע?
השקעת איזה דקה לקרוא אותו בכלל?
הקומיקס של פרנק מילר הוא אחת היצירות הכי מלאות אנדרנלין שראיתי, כשזה מגיע לספרות\קומיקס, עם וויזואליות מרשימה ותסריט מצויין.
זאת הגזמה מטורפת (למרות שאני אעשה אותה בכל זאת), אבל לקרוא ל'עיר החטאים' "סרט גרוע מכתיבה מחורבנת" זה כמו לקרוא ל'התפוז המכני' "סרט טראש". כלומר, את יכולה לא לסבול אותו, אבל תתאמצי קצת ותמצאי לך תירוץ טוב יותר.
(וכן, לא אהבתי את '300' בכלל. לא נדמה שמילר עשה איזה משהו ששווה קריאה חוץ מ'עיר החטאים', אם כי אם להודות באמת, לא קראתי יותר מדי דברים שכתב)
סתם מתוך סקרנות
למה לך לכלול בהודעה שמכילה טיעון חצי-סביר אנלוגיה מופרכת כל-כך?
זאת אומרת, 'עיר החטאים' הראשון הוא אכן ספר קומיקס נחמד מאוד, אבל 'התפוז המכני'? למה לא 'החטא ועונשו' וזהו?
אבל למה לבן אדם אסור לומר שפרנק מילר הוא יוצא גרוע?
הרי לא כל אחד יאהב את הנובלות הגראפיות (אני מסרב לקרוא לזה ספרים כי הן פשוט לא) שלו ובמיוחד לא את עיר החטאים.
אז לדעתי זאת טענה מאד לגיטימית ומובנת.
עיר החטאים!? ספר גרוע? כן, מאד!
סלח לי, אני לא נותנת דעות על דברים שאני לא מבינה בהם, כן קראתי ואני מרגישה שמילר מקבל יותר מדי קרדיט לרוב כתביו.
הדבר היחיד שממש אהבתי שלו היה The Dark Knight Returns ואני קוראת הרבה קומיקס.
השוואה בין סטנלי קובריק (שהיה גאון) ופרנק מילר (אותו מאד קשה לי לכבד כיוצר) נראית לי לא נכונה ואף מעליבה לזכרו של קובריק כיוצר סרטים. "התפוז המכני" היא ביקורת חברתית נוקבת וחדה ואחד הסרטים והספרים הטובים ביותר שראיתי וקראתי. "עיר החטאים" הוא ספר ללא saving grace והוא בא אך ורק לתת מענה לאגרסיביות ומיזוגניה של מילר.
אוקיי, הגזמתי, ואפילו הודעתי על כך מראש.
'התפוז המכני' הוא אחד הסרטים האהובים עליי, וקובריק היוצר האהוב עליי.
הכוונה שלי לא הייתה באיכות של השניים; גם אם לפרנק מילר היו 1,000 קופים עם 1,000 מכונות כתיבה, 'עיר החטאים' לא יתקרב לעולם לאיכות של 'התפוז המכני'.
'עיר החטאים', לדעתי, הוא מן אנטולוגיה של אלימות: נכון, אין לו ממש כוונה, אבל הוא עושה את מה שהוא עושה, וזה יוצא טוב. אישית אני חשבתי שהספר כתוב טוב מאוד, עם דיאלוגים מופרכים (שגם באים בהזגמה מכוונת) ומונולוגים חכמים.
'התפוז המכני', כמו שאמרת, הוא מבט לתוך חופש האדם, ההשפעה של החברה עליו, וגם ביקורת על המון אספקטים של החברה שלנו. בין השאר, גם הוא, כמו 'עיר החטאים', מן אפולוגיה של אלימות.
ולמה ההשוואה המוגזמת בין השניים? כי מהוויזואליות והתסריט של 'עיר החטאים', גם אם את לא אוהבת את זה, זה כמו להתעלם מהבימוי המרשים, הסימבוליזם, המשחק המצויין, הדימיון המופרע של קובריק, הפסקול המהפנט והאווירה הכללית (פלוס עוד כמה דברים שבטח שכחתי) של כל 'התפוז המכני', ולהחשיב אותו כ"סתם סרט אלים מדי".
אוקיי, גם אני הגזמתי אבל,
לי יש בעיה עקרונית עם מילר ואני הייתי מעדיפה לא להיכנס אליה בפורום הזה כיוון שזה ייצור וויכוח אחר לחלוטין.
עם "עיר החטאים" לא הרגשתי שמילר מנסה לעשות משהו חוץ מכסף, סרטים עבורי הם מדיום של אמנות וזה לא היה זה. זה היה סרט שנעשה אך ורק לפרסם את מילר וכתביו ואני לא מערכיה את זה.
אמנם לא קראתי את הקומיקס, אבל הסרט, לפחות, כתוב רע. מאוד.
עם מונולוגים קלישאיים, מופרכים ובומבסטיים שהורגים את הקטעים שהקצב שלהם דווקא טוב ולא מאפשרים להתחבר לסרט, ועם אלימות שלטעמי היתה מוגזמת וחולנית לעיתים קרובות מדי, הדבר היחיד שיש לסרט להציע (שוב, לטעמי) זו הוויזואליה שלו – שאני מודה, היא מדהימה. אבל זה לא מספיק.
עיר החטאים!? ספר גרוע?
איזה קטע, אני חושב שעיר החטאים היס סרט מצויין לפי סיפור נהדר, ולעומת זאת אני עדיין חושב שהתפוז המכאני היה סרט טראש בינוני. ובלי מילה אחת של ציניות.
כנראה שטעם זה משהו שאי אפשר להתווכח עליו.
ואגב, טריילרים לסרטים שמציגים בקולנוע
כמו 300, רואה כל צופה טלוויזיה ממוצע, בדרך כלל. ואצל האמריקנים, זה מיתרגם להמון בני אדם.
ואני שייך למעט, כנראה,
שהטריילר שכנע אותם נמרצות לא לראות את הסרט.
וזה מזכיר לי שקראתי לא מזמן את The Dark Knight Returns של מילר, ועד עכשיו לא הבנתי למה הוא זכה לכל-כך הרבה סופרלטיבים.
ואני שייך למעט, כנראה,
בגלל שהוא היה שייך לאותו הטרנד כמו Watchmrn של מור וsandman של גיימן.
קומיקס נהיה אפל ו"עמוק" למרות שעם מילר זה בסך הכל אלים.
ו-Watchmen, אגב, הוא הסרט הבא של זאק סניידר.
http://www.aintitcool.com/node/31814
ו-Watchmen, אגב, הוא הסרט הבא של זאק סניידר.
אוי לא!
כמה עוד גיבורי קומיקס אפשר להרוס?!?
300?
300?
הם לא גיבורי קומיקס, הם דמויות המבוססות, כפי שנאמר במאמר, בהיסטוריה.
זה גם ככה סרט שאין לו כל קשר למציאות בדומה ל"טרויה".
"300" לדעתי הוא ספר בינוני עד רע. קראתי ספרים ממש טובים על הקרב בטרמופלי וזה לא היה אחד מהם. אם מישהו רוצה לקרוא ספר טוב על הקרב שיקרא את Gates of Fire מאת סטיבן פרספילד.
אוי נו, זאת היתה תשובה רטורית.
אוי נו, זאת היתה תשובה רטורית.
טוב, רטוריקה וציניות לא תמיד עוברים באינטרנט כידוע.
300
במקרה לחלוטין, כל הלובי של הקולנוע בהוד השרון מפוצץ בפוסטרים של 300, אני ספרתי 4 פוסטרים שונים ואחד מדהים וענק
איך יקראו לסרט ההמשך? 301 או 400?
0.
משחק הקופות של EZ
משחק הקופות של EZ?!?
המבוך של פאן
הוא מגיע לארץ בגירסה מדובבת או רגילה? הוא מגיע לרב-חן? והאם הוא בכלל שווה צפיה? הדבר היחיד ששמעתי עליו הוא שזה סרט פנטסיה… שזה בד"כ טוב, אבל סרט הפנטסיה האחרון שראיתי (ארגון) היה מזעזע…
מדובבת?!
צריך כנראה להבהיר: 'המבוך של פאן' הוא הדבר הכי רחוק שיכול להיות מסרט ילדים. הוא מוקרן החל מסוף השבוע הזה ברשת "לב". הוא מדבר ספרדית, הוא בהחלט לא מדובב, ויש הרבה אנשים שיגידו שהוא אחד הסרטים הטובים של השנה (שעברה). ביקורת עליו תעלה באתר בסופ"ש.
אם זה לא מספיק
96% אחוזי טריות בעגבנומטר.
ממוצע 98 במטאקריטיק.
מקום 59 בכל הזמנים בימד"ב (בין הניצוץ ורקוויאם לחלום).
3 זכיות באוסקר (עיצוב תפאורה, איפור וצילום) מתוך 6 מועמדויות, כולל לתסריט המקורי והסרט הזר הטובים ביותר.
רבותי, נא להנמיך ציפיות. אפילו אם מדובר ביצירת מופת על-זמנית, יהיה קשה לא להתאכזב עם כאלה נתוני פתיחה.
מסכים בהחלט.
שכחת טריילר יפה עד כאב עיניים.
מצטערת לאכזב
אבל זה בהחלט סרט מאכזב בעיני
תגובה מנומקת וארוכה תופיע כשהביקורת תתפרסם :)
המבוך של פאן
יש סיכוי שהוא מוקרן גם בגרסא עם כתוביות באנגלית?
שאלה טובה
חלק מהסרטים שאינם דוברי אנגלית מוקרנים בארץ עם תרגום לאנגלית. חלק לא. אני ממליץ להתקשר ל"לב" (אחרי שהסרט יעלה) ולברר. אבל למה, בעצם? דונט יו ספיק היברו?
שאלה טובה
יש כאלה שמעדיפים בלי היברו.
כמוני למשל!
יש תרגום לאנגלית
לפחות בסינמה סיטי, שם צפיתי בו.
אין תרגום לאנגלית
לפחות כשאני צפיתי.
מה שמחזיר אותנו להמלצה של רד. שווה להתקשר קודם ולבדוק.
רגע, אתה טוען שיש שני עותקים שונים של הסרט?
כי גם אני ראיתי אותו עם תרגום לאנגלית (ב"לב" אלרם, ככה שזה כנאה גם חוצה רשתות).
גם בסמדר בירושלים.
כתוביות קטנות אומנם, תחת הכתוביות העבריות, אך עדיין, קיימות ללא ספק.
ועכשיו אחרי שראיתי אותו
אני מבינה את ההיגיון שבשאלה שלך. אולי אם הכתוביות היו רק באנגלית, הייתי יותר מקשיבה ופחות קוראת (בלי כתוביות בכלל זה לא היה עובד, כיון שהספרדית שבפי די דלה).
לא מספיק.
יש בו הרבה סצינת קשות לצפיה גם למבוגרים.
המבוך של פאן
הוא סרט נהדר – הוויזואליה שלו, הקצב, בניית הדמויות, המשחק – כולם מצויינים.
לפי דעתי, הספרטנים היו לבושים מדי.
בקומיקס הם לובשים רק גלימה וסנדלים. :)
לפי דעתי, הספרטנים היו לבושים מדי.
בטריילרים הם גם לבושים במינימום האפשרי.
האפשרי למה?
לקבלת R, ככל הנראה
הו :-|
כי אני משער ש-שורטבאס גם זכה ב-R ה"מיוחל", והם לבשו הרבה פחות…
ואולי יום אחד אף בועZון יזכה ב-R (ולידו הספרה 6 )
'שורטבאס' בחיים, אבל *בחיים* לא היה מקבל R.
טוב... מה יש אחרי? S?
W? לא ראוי לצפייה למי שעלול יום אחד להגיע לגיהנום (לרללשיאל"ג)?
הסרט, אגב, לדעתי, בהחלט טוב ומרענן, אך אני בספק אם ש"ס יגדירו אותו כאומנות. הקייצר, הכל בעיני המתבונן…
יש NC-17,
כלומר הסרט אסור לצפיה לקטינים. אבל אני לא חושב שיוצרי 'שורטבאס' בכלל טרחו לשלוח אותו ל-MPAA. הסרט לא מדורג.
OK, הבנתי את הרמז
אני ארים את הכפפה:
8.57
<ד.א. רואה עכשיו את "המלכה"… לא רע בכלל>
הדו''ח של השבוע עשה לי שני דברים
גרם לי לרצות עוד יותר לראות את 300, וגרם לי לרצות עוד יותר לראות את המבוך של פאן.
עצוב לי להודות בזה, מכיוון שזה לא קרה בעבר, אבל ההצלחה המסחררת בקופות גרם לי לרצות את 300 עוד יותר. היה לי ברור כבר מהטריילר הראשון שאני אמהר לקולנוע בכדי לראות (בדיוק כמו עם סין סיטי), ואני כבר מרגיש שאני אהנה מכל רגע. מה לעשות סרטי ה"בנים" האלה עושים לי את זה.
המבוך של פאן כבר ביסס לעצמו מקום של כבוד אצלי, מבלי שאפילו ראיתי אותו. רק לציין את שמו מספיק בכדי לגרום לי צער בנוגע לעובדה שעוד לא ראיתי אותו.
החלקיקים האלמנטריים
האם מישהו ראה את הסרט, או יודע עליו משהו חוץ מזה שהוא מבוסס על הספר של מישל וולבק?
אני לא ידעתי שהוא קיים עד שבמקרה נתקלתי בו היום בספריית DVD, ומאוד מסקרן אותי לדעת אם אפשר בכלל לעשות סרט טוב על ספר כל כך מורכב (ולא, לא לקחתי אותו מהספריה כי נכון לעכשיו אין לי מכשיר DVD חי בהישג יד).
בנים רק רוצים לכייף (סוציולוגיה בשקל תשעים)
שבעים מליון, מי יודע?
שבעים מליון, אני יודע.
300 הוא "סרט בנים". אין לי הוכחה מדעית לזה, אבל הנה המחשה נחמדה: ההפרש בין הציון שנתנו לו גברים ובין זה שהוא קיבל מנשים בימד"ב הוא לא פחות מנקודה. זה המון. לשם השוואה – ההפרש ב'כלבי אשמורת' הוא 0.4, ב'מת לחיות' 0.6 (שניהם סרטים שהוזכרו למעלה בהקשר הזה), וביצירת המופת האלימה משנות ה-80 'קומנדו', בכיכובו של מושל קליפורניה, הפער הוא 0.2, ובאופן מפתיע דווקא לטובת הבנות. כשמסתכלים על מתחת לגיל 18, הפער בין בנים לבנות ב-300 הוא עוד יותר גדול, 1.6 נקודות.
מכיוון ש-300 הוא "סרט בנים" כדאי לחפש את רוב הסיבות להצלחה שלו בכיוון הזה. הזכר המערבי הצעיר בתחילת המאה ה-21 סובל ממשבר זהות קשה. אידיאל הגבריות עבר סירוס עקשני בן עשרות שנים על ידי הפוסט-מודרניזם, אחרי ריכוך ארטילרי פמיניסטי ומתקפה פוסט-קולוניאלית אכזרית מהאגפים. מה ששרד את הבליצקריג הרעיוני הזה הוא זהות סדוקה, חצויה ומבולבלת. הגבר החדש צריך להיות חזק אבל לא אלים, אסרטיבי אבל מתחשב, שווה אבל שונה, נקי אבל לא מטופח מדי, מטרוסקסואל אבל לא הומוסקסואל. קשה להכיל את המורכבות הזאת, והקהל האמריקאי (בינתיים) שיווע לאיזה זאק סניידר שיגיע ויפשט קצת את העניינים עם איזה מפגן טוב של סגידה פטישיסטית לאלימות וויזואלית גרוטסקית.
חסל סדר אמביוולנטיות; הבו לנו דיכוטומיה. כמו בזמנים הישנים והטובים, כשהגברים היו גברים, הנשים היו נשים והקרנפים היו קרנפים. יש טובים ויש רעים, יש חופש מול שיעבוד. תנו לנו לחזור להיות ציידים ל-90 דקות, להזיע, לדמם ולהרוג. אנחנו רוצים לקבל טסטוסטרון מרוכז באינפוזיה כדי להיזכר מי אנחנו בעצם.
הטריילר של 300, שהוא מה שהביא בסופו של דבר את הקהל לאולמות, מבטיח דימוי גברי חדש. אלים, מסוקס, עתיר הורמונים וחף משיער גוף (הייתם פעם ביוון? 300 שקל למי שמראה לי יווני אחד בלי שיערות על החזה). אז מה אם הוא מזוייף, סינתטי ומפוקסל כמו הלילה; אז מה אם הוא פשיסטי, קסנופובי וברוטאלי; הוא אסתטי, הוא פשוט, וקל להזדהות איתו.
אני רק רוצה להזכיר שחבורה של גברים עם שרירי בטן
ואזורי חלציים שתוקעים אחד בשני חרבות זה הכי קרוב לגיי פורן שה-MPAA מרשה.
אם כך, 300 היה צריך להפוך
ל"סרט בנות" ,לא?
סרט אוחצ'ות, אם כבר.
לא.
הרי ידוע שפורנו לסביות זה בשביל בנים סטרייטים. למה שפורנו הומואים לא יהיה בשביל בנות סטרייטיות?
נו,
אני מתערב איתך שיש לפחות סצינה אחת בה אישה פרסית פוריה מזמינה את ליאונידס לאוהלה ומתחילה להראות לו ריקוד אקזוטי במחשבה שהוא גיי, והמבוכה שאחרי.
אם אין, סימן שאין שם הומואים. נקודה.
היי
אם הם ערומים, שזופים, שריריים, מיוזעים ונלחמים בעוז עם החרבות הגדולות שלהם, תקרא להם כיפה אדומה, מצדי.
איך מיד מזהים שאנחנו בני משפחה
מה
גם אתה מנגב חומוס נגד כיוון השעון?
זו ההגדרה הכי הזויה ששמעתי מזה שנים...
''גם''? בנוסף ל...?
... בנוסף לנפחית ברזל, גם אתה מנגב חומוס נגד כיוון השעון?
זה למה שהיא התכוונה. אפילו אני הבנתי.
רק 1:30 אחר החצות וכבר אתה מתקלקל? חלומות פז, חמודי!
אני לא רוצה לפתח
אבל איך נפחית (להבדיל מנפח) יכולה לנגב נגד הכיוון ועדיין לחשוק בגברים חשופי פלג עליון?
אני לא רוצה להיות פארטי פופרית,
אבל לפעמים חומוס זה רק חומוס, ושעון זה רק שעון.
יפה אמרת.
בנות רק רוצות לכייף
הטריילר של 300 מבטיח הרבה בנים שריריים בעירום כמעט מלא-למי לדעתך זה מכוון?
וברצינות- לפי ההגיון הזה עיר החטאים (שהכיל את אותה סגידה פרוטו-פשיסטית לכוחו של הגיבור הבודד והקשוח עד אין קץ אל מול המערכת והרבה יותר בחורות) היה אמור להיות הצלחה באותה קנה מידה.
אבל
עיר החטאים הוא פילם נואר מוזר ולא שגרתי ואילו 300 מצטייר כעוד סרט אפי למי שלא קרא את הקומיקס או יודע מי זה פרנק מילר.
דווקא ההצלחה של 300 ברורה. אחרי שהרבה זמן הקהל התעלם מאפוסים הסטוריים הוא רואה טריילר נהדר לאפוס שנראה טוב יותר מהשאר לשם שינוי אז הולכים.
אז '300' הצליח יותר מכל אפוס היסטורי אחר לפניו,
כי הוא שגרתי?
לא
הוא הצליח כי הוא מאחד את הקהל חובבי הקומיקס, קהל מתלהבי הטרילרים וקהל חובבי האופוסים ההיסוטרים.
ואת הגבר הממוצע.
ואת הגבר הממוצע.
נו, והגבר הממוצע הוא לא במקרה חובב אפוסים, חובב קומיקס ומתלהב מטריילרים?
לא.
לא ממש
ושתיכן עונות בתור גברים ממוצעים?
אם אני כותבת בלשון נקבה זה הופך אותי לאחת?
ככל שאנחנו יודעים, דינגו הוא רב-סרן בשלדג, וחתלתול מלודי הוא אלי האנה.
לא מצחיק.
איזה מבאס אתה,
עכשיו הוא יענה לך ב17 פסקאות למה זה כן מצחיק.
ושתיכן עונות בתור גברים ממוצעים?
אם הגבר הממצוע הוא חובב אפוסים, חובב קומיקס ומתלהב מטריילרים, אז כן, אני גבר ממצוע.
אולי בסרטים של קווין סמית
במציאות, הגבר הממוצע (ולא שהאינטרנט הוא המקום לחפש אנשים ממוצעים) מעדיף סרט שאורכו פחות משעתיים וחצי ולא ממש חשוב מאיזה ז'אנר, רק שיהיה בידור טוב ומשהו לדבר עליו עם חברים אחר כך. הישראלי הממוצע, בין אם הוא גבר או אישה, בקושי נחשף לקומיקס או נובלות גראפיות בחייו וקורא, אם כבר, רק דברים מהעיתון כמו זבנג, או… זבנג. אותו דבר לגבי האמריקני הממוצע, רק עם גארפילד ודילברט במקום זבנג. התלהבות מטריילרים דווקא קיימת יותר אצל רוב האנשים שאינם יודעים כמעט דבר על הסרט שמפרסמים לפניהם. גבר ממוצע יכול להתלהב מטריילר לפלוטו נאש, אם אין לו את ההרגל להשוות אותו לטריילרים אחרים.
אחי למשל אהב את אשה-חתול
כשהבעתי את השתאותי הוא ניסה לשלוף את הטיעון המנצח מבחינתו "אבל זה עם האלי ברי!" כבר הייתי מיואש מכדי להתווכח.
אם נצטט (מהזיכרון) את הגבר שבגברים אל באנדי לאחר שביקר בבית הקולנוע: הו זה היה סרט נפלא! היו עשרים הרוגים, שמונה ציצים ואף לא עלילה אחת.
אחי למשל אהב את אשה-חתול
בעידן האינטרנט, הטיעון "אבל זה עם האלי ברי!" לא עוצמתי כבעבר.
אני מעלה השערה.
לפי הקומיקס 300 לא מורכב בהרבה מאפוסים למיניהם, זה הקטע הויזואלי שעושה את זה.
ומעניין לי לשאול אותך, האם יש לך השערה למה עיר החטאים היה פחות מצליח מ-300?
אולי כי הוא שחור לבן?
ברצינות, זאת הסיבה הכי טובה שאני יכול לחשוב עליה. לשני הסרטים היתה ויזואליה מאוד מרשימה, שניהם "סרטי בנים" עם הרבה אלימות, לשניהם היו טריילרים מצוינים, שניהם יצאו בערך באותה תקופה בשנה, שניהם עוררו הרבה עניין באינטרנט. ל'עיר החטאים' היו גם המון שחקנים מפורסמים ואת השם של טרנטינו על הפוסטר. ל'300' לא. אז ההסבר היחיד שאני יכול לתת לזה ש'300' הצליח הרבה יותר הוא שלקהל הרחב יש רתיעה משחור-לבן, גם כשזה שחור-לבן עם צבעים.
אני לא רד פיש, אבל יש לי תיאוריה.
אני אישית לא ראיתי את סין סיטי בזמנו בקולנוע, למרות שמאוד רציתי. מאוחר יותר השלמתי את החוסר הזה בסינמטק [שוב, תודה לו] ומאוד מאוד נהניתי. אני חושבת שסין סיטי פוספס בזמנו מהרבה סיבות שונות, כמו סקיי קפטן, שהוא בעיני סרט מעולה שפוספס אף הוא; הטכנולוגיה, העובדה שאין בו תפאורה בעצם והכל נעשה במחשב. העלילה הדי יוצאת דופן, העובדה שהסרט הוא סרט קשה [מתייחס לסין סיטי, לא לסקיי קפטן] אבל מה – אנשים ראו אותו בבית, בדיוידי*, וחלקם הופתעו לטובה, כנראה, ואמרו – אה, כשיצא סרט דומה לאקרנים, כבר לא נפספס אותו. בשילוב העובדה שהסרט הזה נראה מצוין, היה לו טריילר שחבל על הזמן, לא היה אפוס היסטוריה גדול [או אפוס בכלל] בזמן האחרון והוא אנטי איראני [היי, זה לא אני אמרתי. האירנים אמרו] זה אולי יכול להסביר את ההצלחה שלו בקופות. זו לא תאוריה שמבוססת נתונים, ובאותה מידה אפשר להגיד שהקהל הלך לשם בגלל העירום והאלימות, אבל זו הדעה שלי.
*אין לי שום מושג לגבי נתוני ההשאלה של הסרט, לא בארץ ולא בארה"ב, וגם שום מושג איך משיגים אותם. אם למישהו יש מושג, יהיה נפלא אם הוא יחלוק זאת איתנו.
זה גם, פחות או יותר, ההסבר שלי.
הבעיה הכי גדולה של 'עיר החטאים', אני חושב, היא שלא היה לו מקדם מכירות כמו 'עיר החטאים'.
כמו 300, התכוונת?
לא.
ארמדילו לא אמר ''כמו ל'עיר החטאים''',
הוא אמר "כמו 'עיר החטאים"'.
נראה לי שהוא התכוון שאת עיר החטאים
לא הקדים סרט נוסף מסוגו.
לכן הוא לא היה כזה להיט.
זהו? אז סין סיטי 2 יעשה 70 מליון...?
קשה לי להאמין לזה…
הו, נו, זו השעה, והשביתה, והמתמטיקה...
נו, זה באמת נשמע הגיוני.
מוזר;
זכרתי אותך פחות מתלהב מהסרט וטוען שהוויזואליה שלו בכלל לא היתה מרשימה, אחרי ככלות הכל.
300 החטאים
כדי לנסות לענות על שאלת במה מותר ה-300 מעיר החטאים, הלכתי לראות את הטריילרים של 'עיר החטאים' שוב. מרוב שהסרט הזה מחורבן כבר שכחתי כמה הטריילרים שלו מעולים. הרבה יותר טובים מאלה של 300, אם נדייק. כמה חבל שהיוצרים שלו (או של הקומיקס) היו מסונוורים משפריצים של דם מכדי לשים לב שאיפושהו בדרך הם שכחו שלסרט גם צריכה להיות עלילה.
אז על הנייר 'עיר החטאים' מוביל בהרבה: יש לו את החמודה ההיא מ'בנות גילמור', יש לו אלף שחקנים מוכרים (חלקם אפילו טובים) אחרים, ויש לו את השם של קוונטין טרנטינו, שפעם השתעל ליד האולפן שבו צולם הסרט או משהו כזה. אז איך זה ששלוש מאות עאלק-ספרטנים מיוזעים הצליחו לעקוף את כל זה בהכנסות?
הסיבה הראשונה שאני יכול לחשוב עליה היא זו שרמזת עליה בעצמך: ארה"ב מסובכת במלחמה מיותרת ומדממת בעיראק. לאמריקאים נמאס מחוסר האונים של הצבא שלהם ששוקע בכל יום קצת יותר עמוק ביצת הטרור המזרח תיכונית. לא פחות מזה, נמאס להם מהניואנסים של המלחמה: הפגיעה באזרחים חפים מפשע, שאלת ההצדקה המאוד מפוקפקת של המלחמה מלכתחילה, ההסברים ההולכים ונהיים מופרכים להמשך השהייה האמריקאית במפרץ. עם עוד מלחמה אזורית באופק, מה רע ברענון תפיסת העולם הפשטנית של טובים מול רעים, מערב מול מזרח (וגם מעטים מול רבים, אבל זה פחות אקטואלי)?
עוד סיבה אפשרית להצלחת הסרט הזה באמריקה: WWE. מפלצות טסטוסטרון מרוטות שיערות חזה? יש. טובים ורעים? יש. דם, יזע ותסריט פשטני? יש. אלימות? בכבוד. גברים מסוקסים כמעט ערומים? יש. כוסיות? למה לא. אני לא מצליח למצוא אף הבדל משמעותי בין ליגת ה-WWE ל-300 (לפי הטריילרים. אני מניח שכשאראה את הסרט עולמי יתהפך ואני אגלה שמדובר ביצירת מופת מעודנת). רבאק, הם אפילו מדברים (אם אפשר לקרוא לזה "דיבור") באותה אינטונציה בדיוק.
ליגת ה-WWE מכניסה 400 מליון דולר בשנה. אני מניח שבסוף השבוע האחרון ישבו להם שני רדנקס אי שם במיד-ווסט, נקרא להם ווקר וטקסס-ריינג'ר, וניהלו את הדו שיח הבא:
– אז אתה בא לראות את באם באם ביגלו נגד האנדרטייקר ביום שישי?
– מה, עוד פעם? עזוב אותך, בוא נלך ל-300. שמעתי יש שם קרנפים.
ב'עיר החטאים' אין מספיק עירום גברי ושרירי, וגם לא מלחמה בין המזרח והמערב, והנה 40 מליון הדולרים שהתווספו בהשוואה בין שני הסרטים.
WWE בתמונות:
http://www.wwe.com/shows/smackdown/
WWE במספרים:
http://finance.yahoo.com/q/is?s=WWE&annual
300 החטאים
אבל הרי ברור לכל מי שמסתכל קצת על העלילה ש-300 הוא בעצם פרו טאליבן:חבורה קטנה של לוחמים בעלי אמונה פנימית עצומה בצדקתם ונכונות למות (ולהרוג) למען המטרה שנלחמים מול "האימפריה האדירה בעולם".
ת'כלס- לפעמים סיגר הוא רק סיגר וסרט שמבוסס על קומיקס שמבוסס על סרט ישן יותר שמבוסס על אגדה שמבוססת על אירוע היסטורי אמיתי הוא רק סרט שמבוסס על קומיקס שמבוסס על סרט ישן יותר שמבוסס על אגדה שמבוססת על אירוע היסטורי אמיתי- לא כל יצירת אומנות מכילה אנאלוגיה פוליטית ברורה לזממנו אנו, מה גם ש-300 נכתב ב-1998: קשה לי להאמין שבין כל כשרונותיו האחרים פרנק מילר ניכן ביכולת לחזות העתיד (ואם הוא כן ניכן בה איך הוא לא חזה מה יעשו לרובוקופ 2?)
אני ממש לא אומר
שפרנק מילר חזה את העתיד, ניסה להעביר מסר פוליטי או שאף לנגוס בעוגת ההכנסות של ליגת ה-WWE. קטונתי מלנסות ולרדת לעומק נבכיה של הנפש הפיוטית שהניבה עבור האנושות יצירות כמו 'עיר החטאים'.
אני בסך הכל מנסה להבין מה [70 מליון חלקי מחיר כרטיס לקולנוע בארה"ב] אנשים מצאו בסרט כמו '300', בהסתמך על הטריילר שלו.
ואגב, לפי וויקיפדיה מילר התעצבן דווקא על העיבוד לרובוקופ 3.
היי, אני אוהב WWE!
השוואה מעניינת כתבת, אבל לדעתי היא ממש לא נכונה. בין סרטים כמו '300' ל-WWE מפריד ים של אלמנטים. ב-WWE, הדגש הוא על הקרבות, ורק על הקרבות (ומדי פעם גם על הכוסיות), כשחוץ מתסריט ריקני לגמרי על איך שהקרבות מתנהלים, אין בו פשוט כלום (ואומר את זה משהו שדווקא נהנה מזבל כזה מדי פעם).
בסרטים כמו '300', האלימות אולי נמצאת, אבל היא לא מהווה את הבסיס ממנו נובעת הסיטואציה, שלא כמו ב-WWE. ב'300' הדגש הוא גם על הפן הוויזואלי והסאב-טקסטואלי של הסיטואציה (לעומת ה-WWE, שבו הסאבטקסט לא קיים והוויזואליה מסתכמת בזוויות המצלמה המשתנות). בקיצור: ההשוואה בין WWE ל'300', נראית לי מבסיסה לא הגיונית, לפחות מבחינת הצורה השונה שכל אחת מה'יצירות' נעשות.
רק בשבילך:
http://readingmachine.co.il/home/books/book_462_14/462_14c2
נמרוד, תודה רבה על המאמר. זה היה נורא מעניין (וכמובן שאני מסכים עם כל מה שנאמר).
300 החטאים
אגב באם באם ביגלו כבר לא איתנו- הוא נפטר לפני כמה שבועות
אם כבר הזכרת אותו אז-
באם באם ביגלו נפטר לפני כמה שבועות מסיבה לא ידועה.
''סיבה לא ידועה''.
כנראה אותה סיבה לא ידועה שבגללה מתאבקים מתים כמו זבובים בגיל 35 בממוצע. הסיבה הלא ידועה היא זו: שילוב של טונות של סטרואידים והרבה מכות בראש זה לא בריא.
''סיבה לא ידועה''.
לא יודע לגבי הסטרואידים. באם באם היה אחד הרופסים. אם כבר סמים, האיש השתמש בהם לצרכים בידוריים בלבד (עוד תופעה נפוצה אצל מתאבקים, אני חושב שמיסטר פרפקט מת ממנת יתר. לול, משפט מוזר, מר מושלם היה כל כך מושלם שהוא לא הצליח להתמודד עם עוד שורת קוק).
עכשיו אתה אומר לי?
מסכים עם כל מילה.
וזאת בדיוק הסיבה שבגללה אני אראה את "300" בקולנוע:ראיתי את "סין סיטי" בטלוויזיה ומאוד התלהבתי, ואני חושב ש"300" יהיה סרט דומה מבחינה ויזואלית, ולכן אני אראה אותו בקולנוע.
כאן המקום לומר
שהויזואליה בשני הסרטים אמורה להיות מאד שונה.
שניהם כנראה יהיו יפים באותה מידה (לפחות לדעתי, בעיני) אבל בצורה שונה.
אם הדבר הזה עשה 70 מיליון,
אז ספיידרמן 3 יעשה מינימום 130 מיליון.
עם הגיון כזה קשה להתווכח.
אולי הנימוק לא מבריק, אבל ההימור מתקבל על הדעת.
כרגע, 'ספיידרמן 3' נראה כמו המועמד הבולט ביותר לתפקיד הסרט המצליח של 2007*, הפתיחות של בלוקבאסטרים נהיות גדולות משנה לשנה, וכבר ראינו סרט חוצה את קו ה-130 מיליון בעבר. לא צריך להיות נועז במיוחד כדי להאמין שנראה את זה שוב.
*כמובן שהמון דברים יכולים לקרות עד אז, והכל פתוח, וכו'. ובכל זאת.
נכון
זה באמת הגיוני. הבעיה שלי היתה עם ה"נימוק".
מה עם ''שודדי''?
"שודדי 2" הוא הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים. אז למה שהשלישי לא יהיה מצליח כמוהו?
שודדי 2 הוא לא הסרט המצליח בכל הזמנים
הוא הסרט עם הפתיחה (סוף השבוע הראשון) הגדולה ביותר בכל הזמנים. ואין ממש סיבה שהשלישי לא יצליח כמוהו, חוץ מזה שהוא מגיע שבוע אחרי 'שרק 3' ושלושה שבועות אחרי 'ספיידרמן 3', ויהיה ממש צפוף.
לפי סקר שהיה פה לא מזמן
מחכים יותר גם לשה"ק וגם והארי פוטר יותר מלספיידרמן.
אז תראו את סקרי ימד''ב...
רק באתר עין הדג לא מצפים לספיידי יותר מדי. בימד"ב, שמכיל גולשים רבים ומגוונים יותר, חושבים אחרת.
מוזר.
כי ספידרמן הראשון היה סרט מאד גרוע, והשני יותר טוב. זה הכל. למה כולם מחכים לשלישי?
ולדעתי, ולדעתי הרבה אנשים נוספים,
הסרט הראשון היה בסדר גמור והשני היה הרבה יותר מבסדר גמור (אפילו מצוין).
ומסדרת שוה"ק קיבלתי את הרושם שרוב האנשים חשבו שהראשון היה מאוד מאוד טוב והשני היה בסדר.
והארי פוטר… טוב, המממ, כל אחד ודעתו האישית…
מסכים איתך על שה''ק. בלבד.
וההימור שלי
ספיידרמן 3 באמת הולך להצליח בקופות, לפחות יותר מ-2. הסיפור של ונום הוא כנראה הנושא שאנשים הכי אוהבים בספיידרמן, מה גם שהטריילרים נראים מרשימים.*
שרק 3 הולך להתרסק. והתרסקות זה דבר יחסי כמובן. הוא לא יצליח לדעתי כמו הקודם בסדרה, גם בגלל שאנשים חטפו הרעלת יתר של אנימציה תלת מימדית (היי, אפילו בטריילרים לסיפמפונס צוחקים על זה) וגם בגלל שהוא תקוע בין הגדולים האחרים.*
שוה"ק 3 זה כבר משהו מיוחד לדעתי. זה המשך ישיר של הטרילוגיה ומהווה סיום שלה ואנשים עדיין מחכים לראות איך זה באמת נגמר. הוא יסבול מהסרטים שיצאו לפניו, אבל אני עדיין מהמר שהוא יצליח להשיג פתיחה דומה לקודם בסדרה.*
* כל האמור לעיל נכתב בהנחה שמיקרוסופט לא יחליטו להוציא את HALO 3 בדיוק באותו יום, ואז ארה"ב תהיה עסוקה בלעמוד בתורים בחנויות
אני די מסכים איתך,
חוץ מבקטע של 'היילו 3'. עם כל הכבוד למשחקי וידאו, "ארה"ב" לא בדיוק תהיה עסוקה בלעמוד בתורים. רובה הגדול של ארה"ב לא יודעת אפילו מה זה 'היילו 3'.
אבל אם כבר מדברים על משחקים, ועל 300
אחד הדברים שאני מחכה להם, אפילו יותר מל'300', הוא 'God of War 2' שייצא בשבועות הקרובים. לאחרונה פורסם שזכויות ההסרטה של 'God of War' נרכשו על ידי מישהו, אבל לא הקדשתי לזה תשומת לב – זכויות ההסרטה של פחות או יותר כל משחק נמכרות בשלב כלשהו, וזה לא אומר שכולם הופכים לסרטים (וכשהם כן, הם הופכים לסרטים גרועים). אבל אחרי הצלחת הענק של '300', נראה לי שהסיכויים לסרט על פי 'אל המלחמה' הפכו ללא רעים בכלל. הסגנון הוא דומה – יוון העתיקה, אבל בגירסה קומיקסית, אסתטית מאוד ועם הרבה אלימות. וכשחושבים על זה, קרייטוס בדרך כלל לא לובש הרבה יותר מגיבורי '300'. בקיצור, 'אל המלחמה' זה הדבר הכי קרוב שיש לסרט המשך ל-'300', והוא כבר מבוסס על פרנצ'ייז מצליח. מפיק כלשהו בטח יקפוץ על ההזדמנות. חפשו אותו בבתי הקולנוע בשנת 2009 (מלווה בעוד הרבה תלונות על כך שעוד משחק מצוין הפך לסרט מחורבן).
אבל אם כבר מדברים על משחקים, ועל 300
אני לא מאמין!!!
רד פיש גיימר?!רק בחלומות הרטובים ביותר שלי חלמתי על זה
ועוד משהו שאם אל המלחמה יהיה סרט ,מעניין אותי עד כמה יביאו את רת האלימות של המשחקים לסרט כי מי שלא יודע אל המלחמה הוא אחד מהמשחקים היותר אלימים שיצאו איפ עם ואני שראיתי הרבה מאוד משחקים אלימים הייתי בשוק מהאלימות(במיוחד ההרג של הידרה!)
בחלומות הרטובים שלך
אתה חולם עלי יושב ומשחק בפלייסטיישן?!
זה, אני חייב לומר, די מטריד.
כל אחד והאיגואנה הטרופית שלו....
היילו
טוב, אני לא באמת חי שם, אבל אתה מניח שאתה מודע לעובדה שהיילו 2 הכניס ביום הראשון למכירה שלו יותר כסף ממה שהכניס שוה"ק 2 בסופשבוע הראשון שלו, נכון? (מה שהפך אותו בעצם לכותר המדיה הכי מכניס בהשקה בהיסטוריה של ארה"ב)
http://www.msnbc.msn.com/id/6441598/
מדובר
נכון, מדובר בפחות אנשים כי כל עותק עולה יותר. אבל תופעה של תורים להשקה של משחקים בחצות הפכה לנפוצה יותר בשנים האחרונות. היילו הוא בוודאי לא הכותר היחיד שעושה כל כך הרבה רעש, אבל אין ספק שהוא מהמובילים. בנוסף, רוב אולפני הסרטים יכולים רק לחלום על עבודת השיווק שעשו לו.
בכל מקרה, זה לא באמת כל כך משנה, כי בתכלס הוא צפוי לצאת רק בסתיו. אבל אני עדיין מעריך שהוא יעשה יותר כסף בהשקה שלו מאשר כל אחד מבלוקבאסטרים של הקיץ.
אבל לא על הכסף אנחנו מדברים.
משחקי מחשב ווידאו הם עסק גדול מאוד, אבל הם עדיין עסק שמעניין רק את מי שמתעניין בו. גם בנאדם שכף רגלו לא דרכה בבית קולנוע בעשור האחרון יודע מה זה 'טיטניק' ושמע על 'שודדי הקאריביים'. אבל אני לא בטוח שמי שלא מתעניין במשחקי מחשב יודע מה זה 'היילו'. מה עוד שהמשחק הזה מיועד מראש לחברים בקהילה מצומצמת יחסית – בעלי אקסבוקס 360. אז כסף הוא יעשה, אבל להגיד שכל אמריקה מתעסקת בזה זה מוגזם.
טוב אבל
גם להגיד שכל אמריקה מתעסקת בשרק 3 זה יהיה מוגזם.
ואז בא World of Warcraft: Burning Crusade.
עם כל הכבוד לימד''ב
ועם מליוני הגולשים שלהם ומעצבי דעת הקהל, ברור שדעתם של גולשי עין הדג קובעים. אחרי הכל, האתר הזה בעברית.
300 בסוף החודש בסינמטק
טרום בכורה בסינמטק י"ם למי שלא רוצה לחכות כך-כך הרבה דקות.
המבוך של פאן
זוהי אזהרה להורים בינינו: לא לקחת ילדים לסרט זה! הוא מכיל כמה מהסצנות מטרידות הקרביים שנראו בקולנוע (או על מסך הטלוויזיה שלי) בזמן האחרון. כשצפיתי בסרט עם הברווז נאלצתי להעביר לה כל הזמן קטעים קדימה (הקטע עם הצפרדע היה הגועלי ביותר) על מנת שהיא תסכים לראות את הסרט (למזלה ראיתי את הסרט קודם לכן וידעתי מה היא לא תהיה מסוגלת לעכל). אמנם הברווז בת 32 (כמוני, מן הסתם, אם היא תאומה שלי) אבל בענייני "דברים מגעילים שרואים בקולנוע" היא יותר גרועה מילדים בני 5, ואני בטוחה שיש דברים שילדים בני חמש יכולים לצפות בהם בלי להניד עפעף ואילו היא תחוויר מהם.
בקיצור- סרט מעולה, מעניין ומטריד מחשבה, והאלגוריה בו תגרום ללפחות 500 תגובות, לדעתי, כשתופיע כאן הביקורת עליו, אבל לא לילדים!!
לכו תריבו עם הגנום האנושי
לא היה צריך להיות גאון כדי להבין שזה הולך הולך להיות סרט שחור ולבן. לא מבחינת ההפקה, אלא בכל הנוגע ליחסי האהבה/שנאה של צופיו. בדיוק כמו הצבעים של Sin City, כל הז'אנר הזה מבוסס על צלילה מוחלטת לתוך החוויה האודיו-ויזואלית (הסיפור משני מן הסתם), או רתיעה מוחלטת מהאלימות והרעיונות הפאשיסטים.
אני אישית בהחלט מהאוהדים. אומנם לא התלהבתי במיוחד מ-Sic City, כשראיתי אותו בפעם הראשונה בקולנוע, אך מאז ציפיתי בו מספר פעמים ובכל פעם אני לא יכול שלא להשתומם יותר ויותר. היופי הויזואלי חסר הפשרות ביחד עם הרעיונות הכה בסיסיים, שמצליחים להתחבר כנראה למקומות לא בריאים במיוחד בנפש, עושים את העבודה בצורה נהדרת.
היינלין עשה את זה עם מילים גרידא, טרנטינו שילב בתחילה את המילים עם הצלילים ואז שילב גם את המראה (קיל ביל) והעיבודים לעבודה של פרנק מילר הולכים על הגרסה המזוקקת ביותר. אני לא יודע כמה "300" ירויח בארץ, אבל את 35 השקלים שלי הם יקבלו בהזדמנות הראשונה בלי צל של ספק.
כותרת
לגמרי לול :)
מארי אנטואנט יוקרן בסינמטק ירושלים
החל מיום חמישי הקרוב, כל יום במגוון של שעות [חמש, שבע ורבע ותשע וחצי. השעות משתנות כל יום, אז רצוי לבדוק].
אגב, זה אולי לא המקום, אבל כל הכבוד לסינמטק ירושלים, שהופך לדרך הכי טובה לראות סרטים. המנוי זול יחסית, הסרטים באים מהר, בכמויות ובמגוון אדיר. כל הכבוד גם על ההקרנה המוקדמת של 300 בסוף החודש. כיף להיות מנוי.
ואיך הקולנוע החדש?
זאת אומרת, הישן, זאת אומרת, מבחינה טכנית? את האולם בסינמטק עצמו די אהבתי (לא מספיק בשבי להיות מנוי, אבל בכל זאת), בזכות הכיסאות הנוחים והמסך הגדול, ולמרות הסאונד הבינוני. איך האולמות בבניני האומה?
יצא לי להיות רק באולם 1. נדמה לי שהוא
הגדול מבין השלושה, ובו מוקרנים הסרטים הגדולים. תראה, כל המושבים [הנוחים, בסך הכל] בגובה אחד, כך שאם התיישב לפניך אדם גבוה, אתה קצת בבעייה. עם זאת, המסך די גדול, והסאונד בהחלט איכותי. לא דולבי, אני חושבת, אבל בהחלט מספק. בכל אופן, לא נדבקים שם לרצפה, עוד לא קרה לי שדיברו בפלאפון במהלך הסרט [אבל דווקא קרה שהמקרין איחר, והסרט, אם היה מתחיל, היה מסתיים לאחר כניסת שבת ולכן ההקרנה בוטלה] ובית הקפה שצמוד לאולם נחמד ביותר, יש בו עוגיות מעולות שאפשר להגניב לתוך האולם אם הסדרן נחמד. בקיצור, אופציה לא רעה בכלל לקולנוע בירושלים.
יצא לי לחוות היום באולם 1 חוויה נוראית.
הצפייה בסרט 'סמסרה'* לוותה בקולות רקע מהחתונה הדתית הכשרה שנערכה בצד השני של בנייני האומה, וכך יצא שפס הקול ההודי-ניו-אייג'י לווה בקול חתן וקול כלה. אני לא באה בטענות לחוגגים, שזכותם לשמוח בחתונה, אלא לסינמטק, שתמורת מחיר מלא של כרטיס מעניק חוויית צפייה פגומה וקלוקלת.
* חשבתי לכתוב עליו ביקורת, אבל מצאתי רק 5 מילים, אז הנה הביקורת שלי:
משעמם, בנאלי, לא קורה כלום.
לי זה לא קרה, אבל מצד שני,
יכול להיות שלא הייתי שם בזמני חתונות.
[יכול להיות שהרעש בחתונה באמת היה יוצא דופן ברמתו? כלומר, אני בכל זאת שם לא מעט בשעות הערב, ועוד לא יצא לי להיתקל בתופעה.]
לי זה קרה הרבה פעמים
זה באמת חסרון מאוד גדול של המקום החדש והזמני. זה מוגבל לאולם מספר 1 (אבל זה האולם המרכזי), וזה מוגבל לשעות הערב המוקדמות (אבל אז מוקרנים לא מעט מהסרטים). בכל מקרה – זה שיקול שצריך להתחשב בו, ולהעדיף בעת הצורך הצגות מאוחרות או מוקדמות יותר, או הצגות בסוף השבוע (אם אפשר).
לא נורא – עוד מעט ספירת העומר…
לי זה קרה הרבה פעמים
אני חושבת שזה מעיד על חמדנות של בעלי המקום ועל חוסר כבוד לקהל. אם הם מחליטים שמשתלם להם לערוך במקום חתונות, שיוותרו על הקרנה אחת באולם 1 של הסינמטק בערבים האלו. אבל למה לוותר כשאפשר גם להרוויח כסף מבעלי השמחה, גם מצופי הסינמטק וגם לחסוך סכום שיכל להיות "מבוזבז" על שיפוצים ושיפור האקוסטיקה?
ברצינות
אם זה באמת גרוע כמו שאתם טוענים, אני לגמרי לא מבין איך דבר כזה יכול לקרות לך יותר מפעם אחת. אם שמעת קול חתן וקול כלה בזמן סרט, מה גרם לך לחזור לאולם הזה פעם שניה?
אני לא חוזרת לשם פעם שנייה.
תשאל את סולוצו (אני פשוט השארתי את הכותרת שלו מתוך חמדנות).
ברצינות
זה גרוע כמו שנטען כאן. ואני עדיין חוזר לאולם. ראשית – אי אפשר לדעת, מראש, אם יהיה רעש או לא. זה תלוי בלו"ז של אולם השמחות הצמוד. שנית – לעתים, מה לעשות, סרטים מאוד מעניינים מוקרנים בלבדית באולם הזה. שלישית – זה שיקול. כאשר *ניתן* לבחור בין שתי הקרנות (שזה אומר גם מבחינת הזמן הפנוי שלי וגם מבחינת מועדי ההקרנות של הסרט), ואחת מהן היא בעלת סיכון לרעש כזה, אני אבחר בשניה. רביעית – אין באמת אלטרנטיבות ראויות.
והערה קטנה נוספת – לא שמתי לב שזה בביקורת. אולי שווה להעביר את הפתיל לאיזה דוח"קו או משהו…
מה ''אי אפשר לדעת''?
אם אי אפשר לדעת אם הסרט יהיה בר-צפיה או לא, אז לדעתי צריך להנהיג שיטה שבה לגבי בעלי בית הקולנוע אי אפשר יהיה לדעת האם תשלם על הכרטיס או לא. אם קיים סיכוי – ועוד סיכוי סביר – לחוויה כזאת, לא הייתי מתקרב לקולנוע הזה.
אני מסכימה איתך.
כשהלכתי אתמול ל'סמסרה' לא ידעתי שיש את האפשרות של קולות חתונה ברקע (אני לא מנויה של הסינמטק וכבר מזמן לא הייתי שם). עכשיו אני יודעת, ולכן אין סיכוי שאלך להקרנות מוקדמות באולם 1.
אני מסכים איתך בעקרון, אבל מעשית - לא
זה הסינמטק. מכיוון שאני מנוי אז כבר שילמתי (למעשה – חידשתי לפני למעלה מחצי שנה, לאחר שהסינמטק כבר עבר מקום), ואת הסרטים אני רואה עכשיו ללא תשלום נוסף. ככה שגם השיקול הכלכלי נכנס כאן.
ועוד פעם – אני בהחלט מסכים איתך שאולם קולנוע שנותן פעם אחר פעם שירות גרוע צריך להיות מוענש, אבל זהו הסינמטק. הבעיות כאן הן מורכבות קצת יותר, והכל נעשה מתוך כוונה טובה ואהבת הקולנוע.
אני אסביר קצת יותר – בניין הסינמטק הישן, בגיא בן הינום (אחד המקומות היפים ביותר בירושלים), הפך עם השנים, לבניין מיושן ובלוי. זה סביר – בניינים מתבלים ואולמות קולנוע הופכים לפחות רלבנטיים. הסינמטק (או, ליתר דיוק – ליה ון ליר) החליט להעביר את המקום שיפוץ נרחב. לדעתי – זה ראוי לציון לשבח. ניתן מועד לסוף תהליך השיפוצים – פסטיבל הקולנוע הבין לאומי בירושלים, בקיץ. מכיוון שזה אירוע יחסית נכבד, יש בהחלט סיכוי סביר שיעמדו בו. בינתיים, הסינמטק חיפש פתרון זמני, כדי להמשיך את פעילותו. שוב – מבורך, בעיני. אני חושב שהיה משא ומתן עם כמה מקומות, ולבסוף הוחלט על בנייני האומה – יש שם כבר תשתית לאולמות קולנוע. הבעיות שיש שם הן בעיות מטרידות, בהחלט. אבל אני ממש לא רואה כיצד אפשר לפתור את הבעיות הללו בצורה סבירה והגיונית, בהתחשב בכל הנסיבות. הבעיה של ההקרנות בשבת נפתרה בצורה יפה מאוד.
אבל כן – זה בכלל לא כיף לראות סרט מינורי ושקט, ופתאום לשמוע קולות רמים של שמחה מהאולם הסמוך.
הבהרה – אין לי שום קשר עם הנהלת הסינמטק או בעליו. אני פשוט די אוהב את המקום ומבחינתי הוא סוג של נקודת חן בירושלים.
לפני שהסינמטק עבר אליהם,
בבנייני האומה כבר היה קולנוע פעיל. זאת אומרת שקודם אותן בעיות בדיוק היו בעיות של קולנוע רגיל, בלי מנויים ובלי הקלות כמו שהסינמטק מקבל ממך.
השאלה היא מי אלו בעלי המקום
הסינמטק, להבנתי, חוכר, מתוך חוסר ברירה, את המקום מבנייני האומה. לבנייני האומה לא אכפת (אני לא חושב שהרעש של "מראה" הפריע לחוגגים). כך שהבעיה היא של הסינמטק. לסינמטק לא שווה להשקיע באקוסטיקה, כי הוא עוזב עוד כחצי שנה (אם יש לו כסף להשקיע באקוסטיקה – שישקיע אותה בבניין הסינמטק החדש). ככה שהפתרון שנותר הוא לוותר על הקרנה או שתיים באולם הזה ביום שיש אירוע. השאלה היא האם ניתן לדעת מראש שזה יקרה, או לחילופין, האם לא עדיף בכל זאת להקרין את הסרט, מתוך הנחה שמי שהחליט לבוא לקח את הסיכון (בהחלט ראוי לפרסם אזהרה בחוברת של הסינמטק או משהו כזה). אני לא חושב שהסינמטק, כגוף שבעיקר מרוויח ממנויים, הכניס כאן שיקול כלכלי.
אגב, מכיוון שבנייני האומה לא התירו הקרנות במשך השבת, הסינמטק כן התאמץ והצליח למצוא פתרון (הקרנות בימק"א). ככה שבהחלט יש כאן הכרה בבעיתיות של הפתרון הזמני של בנייני האומה לצרכי הסינמטק.
אני מקווה שבקיץ הסינמטק החדש יפתח כראוי ובזמן (לפסטיבל הסרטים) וכל הדיון הזה יהפוך ללא רלבנטי.
אמן.
היי, עברנו לדו''חקו!
אני ממש מרגישה כאילו אני יושבת בספסל של המאגניבים באוטובוס בטיול השנתי!
אוקיי, זה מסביר את הדז'ה-וו.
לא הבנתי למה התגובות האלה פתוחות שוב אחרי שקראתי את כולן…
אולי לא היית שם בזמן של חתונה כשרה.
שמעתי שאלה גרועות במיוחד.
ציינתי את עניין ה''כשרות''
כדי להדגיש שהקולות שנשמעו באולם לא נבעו מתקלוטיו של די.ג'יי כזה או אחר, אלא משירת החוגגים. עיקר הבעיה, אם כך, הוא האקוסטיקה של המבנה, כאשר באולם אחד ניתן לשמוע קולות לא מאוד רועשים מבחוץ.
אני היחיד שאשכרה שם לב שכתבת את זה ככה בטבלה??
(יעני עם האות O, לא המספר 0)
או שאני פשוט היחיד שהחיים שלו כאלו קטנים שזה באמת חשוב לו…
לא משנה.
המטרה של ההודעה היא סאבטקסט – "זאב לזאב ספרטני"
כל הכבוד ששמת לב
הסיבה הטכנית והמשעממת לכך היא ששם הסרט, מיקומו בטבלה והסכומים שהכניס לא כוללים אף אות אחת, אלא רק ספרות (ובכלל, נראית כמו כתובת IP) וזה יוצר בעיות ביישור השורה.
כל הכבוד ששמתי לב
אההא! נשמע הרבה יותר הגיוני מההסבר הלא-הכי-מובן והמופרך, יש לציין, של המגיב לעיל.
אכן פתרון יצירתי, אך מה תעשה אם יווצר מצב שהסרט העתיד לצאת, '21' (או משהו דומה, חשבתי על '1402' אבל…14O2. ) יכנס לטבלה?
כשנגיע לגשר נעבIר xותו.
'77xה 9קxצIת!
סרטים עם שמות כאלה יוצרים בעיה
הרבה יותר רצינית: לך תחפש אותם באימיול, עם שם כזה.
אני תוהה אם אכן נראה גל הולך וגובר של סרטים עם שמות בלתי חפישים.
סרטים עם שמות כאלה יוצרים בעיה
חחח אני מת שיגיע איזה סרט בשם 'avi'
או 'Mpeg' (כמובן עם המשכיו 'Mpeg Reloaded', 'MP:3' הלהיט, והכושל 'Mpeg-4')
ואפילו 'The DivXi code'.
יכול להיות שבדיוק על זה חשבו יוצרי xXx
סיימון (Spaced) פג מרגיע
קצת מסועף, אבל תישארו איתי:
דרך הידיעה אצל יאיר רוה
http://cinemascope.co.il/?p=465
על הפרק של "Curb Your Enthusiasm" שהציל אדם חף מפשע ממאסר
http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/features/columns/pulse/e3i9a6776ae90111ccca85de64542d3150b
שמעתי על קיומו של הסרט הבא:
http://www.imdb.com/title/tt0455538
אין לי הרבה מה להוסיף, פרט לכך שסרט שמבוים ע"י אחד הבמאים של לארי דייוויד, שמככב בו סיימון פג מ"מחוקים", ושנקרא "איך לאבד חברים ולהרחיק אנשים" הוא ככל הנראה פרויקט שצריך לחכות לו בכיליון עיניים.
סטיבן קולבר, אלוהים בשבילכם, על 300:
http://www.comedycentral.com/motherload/player.jhtml?ml_video=&ml_collection=70004&ml_gateway=&ml_gateway_id=&ml_comedian=&ml_runtime=&ml_context=show&ml_origin_url=%2Fmotherload%2F%3Fml_collection%3D70004&ml_playlist=&lnk=&is_large=true
ותמונות ראשונות מתוך שה''ק 3.
כי אני מניחה שהעורכים לא יעשו יומית רק על זה.
זהירות, ספוילרים די רציניים בתמונות, לפחות לגבי דבר אחד.
ג'ק ספארו חי.
סוף |ספוילר|
אני לא בדיוק יודעת איך עושים לינק ישיר, נקווה שזה יעבוד.
http://www.comingsoon.net/cgi-bin/imageFolio.cgi?direct=Adventure/Pirates_of_the_Caribbean/At_Worlds_End&img=
הן לא כל כך חדשות.
נדמה לי שקישרו אליהן לפני מספר חודשים. או לפחות, זכור לי מיני דיון על ההבדלים בין עיצוב הבגד של קירה נייטלי לבין זה של החבר שלה, ההוא עם הספוילר מתחת לעין.
באמת? לא הייתי מודעת.
סליחה.
אני חושב שמאפיין חיוני,
שבהיעדרו לא ניתן להגדיר מידע מסוים כספוילר, הוא שיהיה מדובר במשהו שלא כולם יודעים ממילא עוד לפני שהם ראו את הסרט.
יכול להיות שהייתי נהנה יותר מ''ספיידרמן'',
אם בחלקו הראשון של הסרט הייתי מופתע לגמרי לגלות שפיטר פרקר החנון זכה לכוחות על עכבישיים. למרות זאת, לא נראה לי שמישהו היה מגדיר את הגילוי הזה כספוילר.
יש איזשהו מינימום מידע שכמעט כל אחד נכנס איתו לסרט. וכיון שלקראת צאת הסרט עומדת דמות דיוקנו של ג'ק ספארו להתנוסס על פני כל עמוד פרסומת ושלט חוצות, לא נראה לי שיש טעם רב בזהירות שלך במקרה הנוכחי.
אמנם, לרוב עדיף להיזהר יותר מדי מאשר פחות מדי, וכעיקרון אני דווקא מעריך מאוד את תודעת הספוילר המפותחת שלך.
סליחה, אבל...
דמות לא יכולה להופיע בסרט בלי באמת להיות חיה בו? בפלשבקים? בחלומות? כשהשחקן משחק דמות אחרת?
בנוסף, מעניין אותי מה החסידה ואתה חושבים על הופעתו של איאן מק'קלן בפוסטרים של "שר"ה: שני הצריחים" כי בניגוד למה שאמרתי למעלה (שהיה, למען האמת, סתם טיעון נגדי), אני חשבתי שזה מספיילר למדי.
אז לספר בכותרת התגובה את סוף הסרט הקודם בסדרה לא יהרוס לי?
לא אמרתי מי נראה מת וגם לא באיזה סרט.
אם כי אם מישהו קרא את כל הפתיל הוא יכול היה להבין את זה.
ונו, כולם כבר ראו את שה"ק 2, וקוראים לסרט חזה של איש מת.
כאן תבוא אזהרת
לאיזה חזה הם כבר היו יכולים להתכוון, לזה של נייטלי? אין לה.
''חזה של איש מת'' דווקא מתאר את נייטלי היטב
שיחקת אותה
אמרתי לך !
כן כן כן כן כן כן כן כן !
תחזרו להודעה שלי מהדו"ח הקודם "ישבור שיאים " .אני יודע מה אני אומר .