האם לעולם לא ייגמר החורף הנורא
הזה? האם לעד נסבול מקור,
מגשם ומשעמום? הו, לבי, לבי
המשתוקק אל חום הקיץ, אל
הבטחותיו הכוזבות, אל אותה
עייפות נעימה המשתלחת בגופך עם קרני השמש הנעימות השוזפות אותך בצהרי היום, ואל סרטי אקשן מטומטמים המכניסים 30 מיליון דולר ומעלה בסוף השבוע הראשון שלהם. אך שבוי אני בעולם של חורף, קר לי ורטוב, וזה לא ייאומן כמה שנמאס לי לכתוב על כל סרט, אבל כל סרט, "המבקרים קטלו". מבקרי קולנוע אמריקאיים צריכים פשוט לצאת לחופש בחורף, זה יהיה טוב לבריאות שלהם.
בארה"ב היה סוף שבוע עייף. הסרט החדש הבולט ביותר, '15 דקות' איכזב, ולא הצליח להדיח מהמקום הראשון את 'המקסיקני' שמסתמן כאכזבה בפני עצמו, וכך שוב קיבלנו מקום ראשון של 12 מיליון דולר בקושי, מה שמספיק אולי למקום חמישי בימים טובים. אבל יש עוד תקוה. האביב נמצא ממש מעבר לפינה, כך אומרים. חכו לסוף החודש (אני כל פעם אומר את זה, אה?).
אחרי הפתיחה הלא לגמרי מוצלחת (20 מיליון דולר) בשבוע שעבר, 'המקסיקני' בכיכובם של בראד פיט וג'וליה רוברטס ירד, כאמור, ל-12 מיליון דולר. נפילה די כואבת. 'המקסיקני' נעשה בתקציב של 35 מיליון דולר בלבד, בעיקר משום שבראד וג'וליה קיבלו עבורו משכורות נמוכות באופן משמעותי מהבוחטות שהם מקבלים על כל סרט בדרך כלל. 'המקסיקני', לפיכך, יחזיר את ההשקעה בו, לכן לקרוא לו "כשלון" זה אולי מוגזם. אבל להיט אמיתי הוא כבר לא יהיה, ובסטנדרטים של ג'וליה בעלת מגע הזהב, זו אכזבה גדולה.
רוברט דה נירו הוא לא ג'וליה רוברטס. עם כל הכבוד לכך שהוא השתתף בכמה מהסרטים הגדולים בהסטוריה ('פגוש את ההורים'), הוא לא מושך קהל כמוה, ולכן אף אחד לא ציפה מ'15 דקות', הסרט החדש שלו, להיות להיט ענק. ובכל זאת, הפתיחה שלו מאכזבת: 10 מיליון דולר בלבד. '15 דקות', כמו 'רוצחים מלידה' ודומיו, הוא סרט שנושא מסר נוקב על כך שאלימות משודרת זה רע, ומנצל את זה כדי להראות הרבה דם, מעיים ואלימות מגניבה (אבל זה בקולנוע, לא בטלויזיה. אז זה כנראה בסדר). דה נירו ואדוארד ברנס משחקים חוקרים שיוצאים בעקבות רוצח סדרתי שמצלם את הרציחות ומשדר אותן בטלויזיה. הביקורת, Say it with me, לא אהבה.
גם הסרט החדש השני של השבוע לא עשה נפלאות. 'Get Over It', סרט-נעורים רומנטי קטן בכיכובה של קירסטן דונסט (המעודדת הצמודה) נכנס למקום השישי בלבד. 'תתגבר על זה' לא הוקרן למבקרים, וזה בהחלט מובן בימים אלה, שבהם נדמה שמבקרי קולנוע יורים בכל מה שזז, אבל מעט הביקורות שקיבל דוקא היו סבירות למדי, בעיקר לגבי סרט-נעורים.
הסרטים הותיקים יותר בעשיריה מתעייפים. 'See Spot Run', 'חניבעל' ו'Down to Earth' נשארו באותו הסדר שבו עמדו בשבוע שעבר, ורק המספרים שאחרי השמות מצטמצמים. 'חניבעל' – וזה כבר בטוח – לא יצליח להגיע לקו 200 מיליון הדולר, שהוא, בערך, הקו המבדיל בין סתם סרט מצליח מאוד לסרט מצליח מאוד-מאוד-מאוד. עכשיו נשאר רק לראות אם הוא יצליח להשיג את ההכנסות של סרטו הקודם של רידלי סקוט, 'גלדיאטור' (187 מיליון), שגם מועמד לאיזה פרס בימים אלה, כך שמעתי.
אה, כן, האוסקרים. ההכנות, כמובן, בעיצומן (האם כבר שלחת את ההימור שלך במבצע האוסקרים של 'עין הדג'?) אבל אפילו שלישית המועמדים לאוסקר כבר מתעייפת. 'נמר, דרקון', 'טראפיק' ו'שוקולד', שלושתם מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר ולפרסים רבים נוספים, שומרים על הסדר אבל יורדים מעט בדרוג. 'נמר, דרקון' ו'טראפיק' נמצאים שניהם במרחק צעד מקו ה-100 מיליון; 'שוקולד' הגיע ל-50 מיליון, וזה מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שהסרט מעולם לא נכנס לחמישיה הראשונה.
בשבוע הבא ינסו לאושש קצת את האוירה הדרמה המלחמתית 'אויב בשער', ו'Exit Wounds' המסמן את הקאמבק של האחד והיחיד, יקיר הקהל, התשובה האמריקאית לזאב רווח: סטיבן סיגל. דה נירו? ג'וליה רוברטס? מי הם בכלל?
הרשימה המלאה – הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
- 15 דקות
- Get Over It
- תחרות האוסקרים של 'עין הדג'
הפסקה?
מה זה הסרט במקום העשירי?
אפשר לספק פרטים?
לא עשינו שיעורים?
אם תחזור כמה דו"חות אחורה תוכל לראות שזה סרט שמבוסס על סדרת אנימציה של דיסני.
זה הקטע שאני אמור לתת את הלינק המדוייק, אבל לא היה לי כח. מצטער
טוב לדעת
שאני לא היחידה שמתעבת את סטיבן סיגל… איכס! המבטא שלו, הגמלוניות שלו, הקטשיות שלו… חשבתי שאני היחידה שצורחת באימה כשאני רואה אותו, ושהמשפחה שלי היא היחידה שזכתה לשמוע את ההסבר הארוך שלי על כך שצריך להכריז על רווח וסיגל כשחקנים תואמים (כמו ערים תאומות). הלאה סיגל! יחי הדג!
יום לא-הולדת שמח,
אנטיסיגל גל
מה?!
סטיבן סיגל הוא שחקן אופי מהמשובחים שידעה הוליווד בתולדותיה. סרטיו מצטיינים בריאליזם ובאמירה נוקבת על מצב הפשיעה בארצות הברית ובעולם. הוא שיחק במגוון רחב של תפקידים, ואת רובם שיחק להפליא (למעט, אולי, "מצור ימי II" השנוי במחלוקת – וגם אז באשמת התסריטאי).
עלינו לתת את מלוא ההערכה למשחק המשובח והמוקפד ולמסר החברתי העמוק של סיגל, שאם לא כן – מה לנו מדברים על קולנוע?
מה בריבוע?!
סטיבן סיגל מאמי. אח, איזה עומק של מונולוגים, איזו הבנה חדה של הדמות, איזו שנינות ואיזה משחק משכנע. כשהוא מכאיב לאחרים, זה באמת נראה כאילו זה מכאיב להם. כשהוא שוכב חצי מת, אני מעודדת אותו שיחיה. קישטה מכאן עוכרי סטיבן. ואם הו קוראים לי סיגל והייתי מתחתנת איתו, אז היו קוראים לי "סיגל סיגל"!!!
אוף טופיק
זה רק היה נדמה לי, או שאתמול בלילה (כלומר בלילה בין ראשון לשני) האתר לא פעל למשך כמה שעות טובות?
אוף טופיק
אכן, בשל בעיה טכנית האתר לא היה זמין ביום שני משלוש לפנות בוקר (בערך) ועד תשע בבוקר (בערך).
ככה? ולי לא מספרים בכלל?
ככה? ולי לא מספרים בכלל?
זה בסדר, גם לי לא סיפרו. קמתי בבוקר וראיתי שאין שרת.
מסקנות נחרצות
ונכונות אני חייב להוסיף שגם אני ניסיתי וניסיתי למעשה מהשעה שבע בוקר של יום שני והאתר ברוב חוצפתו כמו שכבר התלוננתי במקום אחר לא עלה, ולא משנה כמה ניסיתי וכמה קיוויתי, אבל כל הסבל נמחק שהיום אני כבר גולש בו להנאתי (המרובה!) ומתלונן על דברים לא חשובים במיוחד.
טוב,נו מילא.
אני דווקא רואה את הקטילות האחרונות של המבקרים האמריקאים כמגמה טובה.
אם בעבר נהגו להדביק לסרטים כ"נשיקה בין חברים" ואני מצטט-
"הקומדיה הטובה של השנה ואולי של העשור", כיום הם עושים את מה שהם אמורים- לבקר.
אולי באופן טיפה חריף, אבל זה עדיף על מה שהלך שם עד לפני שנה.
עובדות החיים של מי?
ככה, במחי הודעה אחת אתה מכריז על מגמות גורפות בקרב כל מבקרי ארה"ב?
מה שאתה אומר הוא לא נכון. מבקרים ביקרו מאז ומתמיד. היו סרטים שקיבלו בעיקר תשבוחות, והיו סרטים שנקטלו, אבל תמיד אפשר למצוא איזה מאן-דהוא בעתון המקומי של ג'רוזלם, אילינוי, שחושב ש'שדה קרב ארץ' הוא יצירת המופת של העשור, כדי לצטט אותו על המודעות של הסרט. מבקרי ארה"ב לא נהיו קטלניים יותר בחודשים האחרונים – זה הסרטים שנהיו גרועים. זה תמיד ככה בחורף, השנה זה רק קצת יותר בולט.
עובדות החיים של מי?
ואני לתומי חשבתי שאתה קבעת מגמה כזו… אבל מילא, חשבתי כך בעצמי. כן, נדמה לי שבזמן האחרון כן ישנו איזשהו מיאוס מהקולנוע האמריקני בקרב המבקרים האמריקנים. הם מתחילים להבין שהם גם עושים קולנוע גרוע! ובכמויות אדירות!
או שלא ואני רואה את שאני רוצה לראות. סביר להניח.
בעית המבקרים
הבעיה של מבקרים בימינו, זה שהם לא באים לסרט יושבים ונהנים, הם חייבים למצוא פגמים והתעמק בהם, ולקחת הכל קשה, למה הם עושים את זה? מישהו מוכן להסביר לי? במקום לנסות להנות מסרטים פשוטים כמו שיוצאים בשבועות האחרונים הם מנסים למצוא כל מיני סיבות, למה אני הולך לקטול את הסרט הזה?