דו"ח קופות שבורות – 10.2.2008

אחרי כמה שבועות עם אירועים די מטורפים, נחמד לחזור אל הנורמליות הברוכה והמשעממת. כלומר, שביתת התסריטאים עומדת להסתיים בכל רגע, האחים כהן נראים כאילו הם הולכים לזכות באוסקר ואובמה מתחיל להוביל בסקרים, אבל חוץ מכל העסק הזה הכל באמריקה די כרגיל. מבחינה דו"חקואית, לפחות.

הסרטים שיצאו השבוע היו סרטים אופייניים לעונה, כלומר, לא משהו. במקום הראשון נמצא 'Fool's Gold' ('זהב של שוטים', בעברית צחה, מה שבטח לא יפריע למפיצים בארץ למצוא לו איזה שם אידיוטי ונטול קשר). למי שהיה בסביבה בשנות השמונים, הסרט הזה והטריילרים שלו יזכירו מיד את 'בעקבות האוצר הרומנטי' (וסרט ההמשך שלו, 'בעקבות אוצר הנילוס'). מתיו מקונוהי וקייט האדסון הם זוג בנפרד, שמוצא מחדש את הרומנטיקה במהלך חיפוש אחרי אוצר בקאריביים, שבמהלכו מן הסתם גם יירו עליהם לפחות פעם אחת. המבקרים מדווחים: זה גרוע. לא גרוע כמו 'פגוש את הספרטנים', אבל עדיין מיותר בתכלית. אבל זה לא נראה מזיק, וזה מה שיש עכשיו בקולנוע, אז הוא הכניס 21.5 מיליון דולר.

מכיוון שהסרט הזה לא מאוד מעניין, נבחן לרגע את הפוסטר שלו: בפוסטר ניכרת שוב התופעה המעניינת של "הפוסטר מוסיף 10 ס"מ", שכבר ארעה לשחקניות רבות, שמידותיהן טובות אבל כנראה לא טובות מספיק, כמו קירה נייטלי ואמה ווטסון: בפוסטר קייט האדסון ממלאת חזיה בחן, בעוד התמונות מתוך הסרט מראות בבירור שמבין שני כוכבי הסרט, למתיו מקונוהי יש חזה גדול יותר. בעצם, במבט שני, מי שזאת לא תהיה האוסקר ממין נקבה שעומדת ליד מקונוהי בפוסטר, זאת בלי שום ספק לא קייט האדסון, שנראית כמו בנאדם ולא כמו ברבי. כמובן שזאת רחוקה מלהיות תופעה חדשה. כוכבי קולנוע אמנם נראים כמו כוכבי קולנוע, אבל לא תמיד הם נראים כמו דוגמנים, ובפוסטרים לעתים קרובות מולבשים הראשים שלהם על גופים של אנשים עם פרופורציות אידיאליות יותר. ובכל זאת, קשר למציאות רצוי שיהיה. אני מקווה שבפוסטר של הסרט הבא של קאתי בייטס לא יתקעו את הראש שלה על הגוף של בר רפאלי. זה יהיה קצת מטריד.

במקום השני נמצא 'Welcome Home Roscoe Jenkins', סרט שחור (מה שאומר, כרגיל, שהסיכויים שנראה אותו בארץ הם אחד לבחיים לא) שנראה כמו סרט של טיילר פרי בלי טיילר פרי: קומדיה דרמטית משפחתית עם בדיחות פיפי-קקי ומסרים של אהבת לרעך. העלילה היא סוג של 'פגוש את ההורים': מנחה טוק-שואו מצליח לוקח את ארוסתו לפגוש את המשפחה המביכה והפרועה שהשאיר מאחור כשעזב את הדרום העמוק ועבר להוליווד. את טיילר פרי מחליף ארסנל מרשים של כוכבים שחורים: מרטין לורנס, ג'יימס ארל ג'ונס, מייקל קלארק דאנקן, וגם סדריק הבדרן, מייק אפס ומוניק. כולם ביחד שווים 16 מיליון דולר (וזה פחות מסרט אופייני של טיילר פרי אחד).

סרט ההופעה של האנה מונטנה, שאם אתחיל לכתוב את השם המלא שלו כאן אני לא אגמור את זה היום, נועד במקור להיות מוקרן במשך שבוע בלבד. אבל אחרי שההצלחה שלו בשבוע שעבר עברה כל פרופורציה הגיונית, הוא נשאר בקולנועי התלת-מימד גם השבוע. הסרט נמצא השבוע במקום השלישי, עם 10 מיליון דולר, אחרי שספג ירידה של 67%. נכון, זאת חתיכת ירידה, אבל אפילו אחרי הירידה הזאת, האולמות שבהם הסרט הוקרן היו הצפופים ביותר השבוע. ממוצע ההכנסות לאולם של הסרט (15,000 דולר) הוא יותר גדול מאלה של שני הסרטים במקומות הראשונים ביחד. בסך הכל, הסרט הכניס עד כה 53 מיליון דולר. אבל אם חשבתם שהאנה מונטנה בישרה על עלייתו של ז'אנר סרטי ההופעה המתועדת עם השמות הארוכים עד פלצות, ומעכשיו בתי הקולנוע יעברו להקרין הופעות בלבד – אז זהו, שלא. השבוע יצא סרט שנושא על כתפיו הצרות את השם 'Vince Vaughn's Wild West Comedy Show: 30 Days & 30 Nights – From Hollywood to the Heartland' (ברצינות. כל הדבר הזה הוא לא התסריט של הסרט, אלא השם שלו), שהוא הופעת סטנד-אפ מתועדת של וינס ווהן וחבורת קומיקאים אחרים. אף אחד לא בא. ממוצע ההכנסות לאולם של הסרט היה סכום מחריד של 482 דולר, או 1/30 מזה של האנה מונטנה. בחישוב מהיר, זה אומר שבכל הקרנה של הסרט נכחו בממוצע ארבעה אנשים. הסרט הכניס בסך הכל פחות מחצי מיליון דולר.

סכום קטן יותר אבל הרבה יותר כבוד מביא 'The Band's Visit', המוכר לנו יותר כ'ביקור התזמורת', שיצא השבוע להקרנות מצומצמות ביותר בארה"ב. משבעה קולנועים, הסרט השיג ממוצע חביב של 9,600 דולר לאולם. הסיפור כאן הוא לא הקהל אלא הביקורות: ההתלהבות של הביקורות בארה"ב מ'ביקור התזמורת' היא מדהימה. הציון שלו ב'עגבניות רקובות' הוא משהו שצריך לראות כדי להאמין. עם או בלי אוסקר, הבמאי ערן קולירין קנה לעצמו הרבה מעריצים בהוליווד עם הסרט הזה, ואני לא אתפלא אם את הסרט הבא שלו הוא יביים שם.

בשבוע הבא יגיעו שני סרטי פנטזיה מסקרנים למדי: 'ג'אמפר' ו'ספיידרוויק' וגם הקומדיה הרומנטית 'בהחלט אולי', וההמשכון שכולנו חיכינו לו בקוצר רוח, 'סטפ אפ 2'.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. Fool's Gold – 21.6 (21.6)
2. Welcome Home Roscoe Jenkins – 10.3 (10.3)
3. Hannah Montana/Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert Tour – 10.3 (53.2)
4. The Eye – 6.5 (21.4)
5. Juno – 5.6 (117.5)
6. 27 Dresses – 5.4 (65.1)
7. The Bucket List – 5.3 (75.0)
8. Rambo – 4.5 (36.9)
9. Meet the Spartans – 4.1 (34.0)
10. There Will Be Blood – 4.0 (26.7)