במקור: Jersey Girl
תסריט ובימוי: קווין סמית'
שחקנים: בן אפלק, ראקל קאסטרו, ליב טיילר, ג'ורג' קרלין, ג'ניפר לופז
"ההורים שלי מאוד דתיים. בכל פעם שהם לבד בחדר שלהם אני שומע אותם צועקים 'הו ג'יזוס! הו ג'יזוס!"'.
רוצים לשמוע משהו עצוב? הבדיחה הזאת לא מגיעה מ"בדיחמין לשבת עם דידי מנוסי", אלא מסרט של קווין סמית'. ואם זה לא דיכא אתכם מספיק, תכינו את עצמכם למשהו ממש טראגי: זאת אחת הבדיחות היותר טובות בסרט.
קווין סמית', אותו אחד שיש מגזר מסוים באוכלוסיה שמתייחס אליו כאליל, הבהיר מראש שהסרט הזה לא יהיה דומה לסרטים הקודמים שלו, רצופי הדאחקות. הוא הוסיף ואמר שאת הסרט הזה הוא עשה בהשפעת הפיכתו לאב, שזה הסרט הבוגר והאהוב ביותר שלו עד היום, וכל שאר הבלה בלה בלה. מוסר ההשכל: אל תעשו ילדים. האבהות עשתה לסמית' רק רע. מילא שהיא גרמה לו להיות פחות מצחיק ויותר סנטימנטלי – אני יכול לסלוח על סנטימנטליות. זה קורה גם לטובים ביותר. אבל סנטימנטליות היא לא תרוץ לאובדן כל כושר שיפוט, או כישרון בכלל.
בתחילת הסרט, בן אפלק הוא יחצ"ן מסור וחרוץ בעל השם הבלתי סביר אולי טרינקי. ג'ניפר לופז היא החברה שלו, ואחר כך אשתו, ואחר כך בהריון, ואחר כך מתה – כל זה במשך בערך עשר הדקות הראשונות של הסרט. יש בעיה קטנה עם אותה פתיחה של הסרט: היא כתובה, מבויימת ומשוחקת פשוט איום ונורא. אולי זה הניסיון להעביר יחסים שלמים במשך זמן של הפסקת פרסומות ממוצעת, אבל זה פשוט לא הולך. ובעניין שיתוף הפעולה הרומנטי של הזוג בניפר – עדיין לא ראיתי את 'Gigli', הסרט המשותף הכל כך מושמץ שלהם, אבל אם הוא מזכיר ולו במקצת את הזמן שהם חולקים ב'גרזי גירל', כל מה שכתבו עליו היה מוצדק. "זה בסדר", לחש הקיפוד שלידי כשהבעתי רצון לברוח מהקולנוע בדקה השמינית, "עוד כמה דקות היא תמות". ואכן, מותה הטראגי של ג'יי לו היווה שיפור מסוים, אבל לא מספיק. אחרי הכל, זה לא שאפלק נהפך פתאום לאמין יותר.
כמה שנים קדימה, גרטרוד, בתו של האב החד הורי, כבר בת שבע, ואבא כבר לא יחצ"ן נחשב בניו יורק, אלא הונמך לדרגת פועל רחוב, ועוד בניו ג'רזי, למרבה הזוועה. אבל כל עוד הוא לא מבלה את כל זמנו בעבודה, יש לו יותר זמן לבלות עם הילדה, וילדים זה יותר חשוב מהכל, נכון?
הסרט דן בסוגיית "ילדים מול קריירה" בכל כובד הראש שהייתם מצפים מסיטקום משפחתי. ובכל זאת, החלק הזה של הסרט הוא למעשה שיפור רציני, ואפילו מכיל כמה סצינות שוות צפיה. שתי סיבות מפתיעות גורמות לשיפור הזה: האחת היא גרטי עצמה (ראקל קאסטרו), שהיא, אני חייב להגיד, ילדה מוכשרת. כמו כמעט כל ילד בכל סרט, יש סכנה רצינית שהיא תעלה לחלק מהצופים על העצבים. היא ילדה, אחרי הכל, וילדה מהזן ה"מתוק". יש לה קוקיות ושיניים חסרות (לפחות גומות חן אין לה, תודה לאל) ואני בהחלט יכול לראות אותה עושה פרסומות לכפית חיזוקית. אבל היא יודעת מה שהיא עושה, הילדה הזאת, ובסצינות שלה עם בן הצלחתי להאמין שהם באמת משוחחים, ולא מדקלמים, מה שאף פעם לא קרה בסצינות עם ג'יי לו. אולי ראקל קאסטרו היתה צריכה להתחתן איתו במקומה. זה היה יכול לעבוד.
הסיבה השניה, והמפתיעה עוד יותר, היא ליב טיילר. ליב היא זבנית בספרית וידאו, איתה מתראה טרינקי-ווינקי לעתים קרובות, בזכות מנהגו לשכור סרטי פורנו שלוש פעמים בשבוע (יש להניח שאין לו אינטרנט). ליב אף פעם לא היתה מהשחקניות החביבות עלי, אבל טקס האוסקר האחרון הביא איתו הארה פתאומית, ו'ג'רזי גירל' רק אישש אותה: ליב טיילר חמודה! באמת! היא כבר לא טינאייג'רית, אבל היא נראית הרבה יותר טוב בתור קצת-יותר-מבוגרת; במקום בקול הבס של ארוון היא מדברת בקול דקיק, שהיה אמור, על פי כל הגיון בריא, לעצבן אותי, אבל הוא לא. לא יודע, אולי היא פשוט התבלטה על רקע העליבות הכללית של הסרט שסביבה, אבל מבחינתי, ליב היתה התגלית של הסרט.
זה גם עזר שליב משתתפת בקטעים הטובים ביותר בסרט, שהם, כמה מפתיע, אותם קטעים שאנחנו מכירים מסהרטים ה"רגילים" של קווין סמית': שיחות על יחסים וסקס. לו רק היו מורידים מהסרט את ענייני האבהות המייגעים, האולי-רומן של בן וליב היה הופך אותו לקומדיה רומנטית ממש בסדר.
מלבד אותם קטעים קומיים מעטים מדי, אין לסרט שום דבר להציע מלבד קטיש סמיך, צמיגי ודביק – ואפילו בתחום הזה הוא לא מחדש שום דבר, אלא רק ממחזר קלישאות מימים עברו. למשל, מכירים את הסצינה הזאת שבה באולם מלא אנשים בן אדם אחד מתחיל למחוא כפיים, לאט, לאט, ואז בהדרגה כל האחרים מצטרפים אליו עד שהאולם כולו פורץ בתשואות? לא חשבתי שבשנת 2004 אני עוד אראה מישהו משתמש בסצינה הזאת ברצינות. בטח שלא חשבתי שזה יהיה קווין סמית'. וזה לא הכל: רגע לפני שבן צריך לשאת נאום חשוב, הוא מסתכל על הבת שלו, היא מחייכת ועושה "כן" עם הראש (כן מה?!), ואז פורצת מוזיקה כנסייתית – מהסוג שגורם לאותם אנשים שנהרו ל'הפסיון של ישו' לפרוץ בבכי מיד, כנראה – ובן מתחיל לדבר. אין לי שום מושג מה הוא אמר, המוזיקה הטביעה את הכל. והלוואי שזה היה הקטע הגרוע ביותר. אין לי מילים כדי לתאר את רצף הקלישאות המדהים, המבעית והצבוע שהוא סוף הסרט. אבל הזוועה האמיתית היא ההכרה המבליחה במוחי מדי פעם, שקווין סמית' – ההוא מג'יי, ההוא מסיילנט בוב – הוא, ולא אחר, אחראי לדבר הזה.
אז מה, הכל באשמת הבת של סמית'? כשהוא הפך לאבא הוא הפסיק להיות במאי? מה, מהרגע שנולדה לו ילדה הוא כבר לא יכול לזהות קלישאה מפלצתית במיוחד גם כשהיא עומדת מולו, מנופפת בטישו, נוטפת קיטש וסתם לכלוך וצועקת "אני קלישאה מפלצתית במיוחד"? קווין סמית' של פעם, זה שעשה את 'מוכרים בלבד', היה בורח מאותה קלישאה בצווחות או מחסל אותה באמצעות מבער-פלוץ. קווין סמית' של היום, זה שעשה את 'ג'רזי גירל', ייפול על צווארה של אותה קלישאה, יחבק אותה ויגיד שגם הוא אוהב אותה, רק אל תמותי לי!
לא באתי ל'ג'רזי גירל' בציפיה לראות את ג'יי ובוב עושים קטעים. מבחינתי, אם קווין סמית' רוצה לנסות להתבגר ולעשות סרטים קצת שונים, קצת יותר רציניים – שיהיה לו בהצלחה. אבל אם הרעיון שלו לגבי משמעות המושג "סרט בוגר" הוא ערימה של קלישאות, אז יש לו עוד הרבה מה ללמוד. אם לשפוט על פי 'ג'רזי גירל' בלבד, לאיש אין כשרון במיל לשום דבר חוץ מקומדיה. אז בינתיים, שימשיך להריץ דאחקות. בזה הוא טוב.
- אתר רשמי
- אתר ישראלי
- יומן הפקה
- מה יהיה עם 'ג'רזי גירל'
- קווין סמית' מכה שנית
- בן אפלק
- ליב טיילר
- איגוד היח"צנים
- ניו ג'רזי
- בדיחות ניו ג'רזי
- בלוג חד הורי
זה קל מאוד להגיד
"זה היה בכוונה". גם לי קשה להאמין שקווין סמית באמת לא שם לב שהוא עורם ערמת קלישאות. אוקיי, אז נגיד שהוא עשה את זה בכוונה. השאלה היא למה? זאת לא פארודיה (הסרט לא צוחק על הקלישאות האלה), והוא גם לא עושה איתן שום דבר חדש (העובדה הבודדה שמדובר בסוויני טוד ולא בבלט לא עוזרת). סרט גרוע הוא סרט גרוע הוא סרט גרוע, וזה שהבמאי ידע שהוא עושה סרט גרוע לא עוזר לי בכלל.
בעניין ליב טיילר, אני מסכים, כאמור.
תראי...
הנושא הזה לא כל כך מובן מאליו.גם אני הייתי מתלבטת. בסופו של דבר, אפלק ובתו לא נראים מרוששים במיוחד בניו ג'רסי. גם את, גם רד פיש וגם קווין סמית' מציגים את הנושא כאילו יש רק פתרון אחד, אבל מדובר באישיו מורכב וטעון.
ברור שזה נושא מורכב,
אבל הבעיה היא שלרוב, סרטים אמריקאיים נוטים להציג את זה כאילו יש רק פתרון אחד, ו'ג'רזי גירל' לא שונה מהם.
ג'יי ובוב השקט מתהפכים בקברם
אם הם היו חיים היום הם היו מתהפכים בקברם, אומרת הבדיחה. בן אפלק הוא שחקן ממוצע מינוס עם יחסי ציבור על הכיפאק, גם בCHASING AMY במונולוג האהבה במכונית הוא לא אמין, כל פעם שהוא צריך לעשות קטע מרגש הוא מדקלם.
אמרתי שבטח קווין סמית' יעשה משהו שונה, הוא עשה אבל לא מספיק שונה מכל אותן קומדיות רומנטיות.
מה שכבל זאת אהבתי זה שהעלילה מתרחשת ב-1995 ויש הערות מצחיקות לגבי העתיד (פרש פרינס בחיים לא יהיה שחקן קולנוע).
יוחזרו ג'יי ובוב, (הם לא אמורים להיות פה היום)
כמה משמח
אין שמחה כמו שמחה לאיד, נכון? נכון מאד.
הסרט הראשון של קווין סמית' שראיתי היה צ'ייסינג איימי. בנוכחות קומץ חברים מעריצים ואוהדים שחשבו שזה הדבר הטוב ביותר מאז הלחם הפרוס (קלישאות או לא?). שנאתי אותו עד עמקי נשמתי. מוכרים בלבד לא שיפר את תחושותיי בקשר לכישרון של מר סמית'. דוגמה ומולרטס גרמו לי לפיהוקים מרשימים. אני נמצאת בצד של האנשים שלא מתים על סמית' ולא מבינים איך בן אפלק, חתיכת הגבינה נטולת הכריזמה והכשרון הזו, הגיעה לאן שהגיעה. הממסד לעומתי מת על שניהם. במיוחד על סמית'.
לקח כמה שנים וכמה סרטים, אבל העולם סוף סוף מתחיל לנטות לדעתי. זה כבר לא חילול קודש ללכלך על סמית' את אפלק בע"מ.
ובא לציון גואל.
הממסד לא מת על בן אפלק
גם אני, שחושב שצ'ייסינג איימי הוא הסרט הטוב ביותר של קווין סמית' (וסרט טוב בכלל), לא מבין מה גרם לו לחשוב שבן אפלק יכול לשחק. זו הבעיה בלהעסיק חברים, אי אפשר לבקר אותם ברצינות.
הלוואי
שבן אפלק היה הבעיה של הסרט הזה. בן אפלק יכול להיות דווקא בסדר, אאל"ט ('משנים כיוון', למשל), גם אם הוא לא הראה את זה כאן.
ארר... תמי התכוונה לממסד האפל.
אופס, חשבתי שהיא התכוונה לממסד המבקרים
כבר קראתי כתבות בהן אנשים התיחסו למשבחי קווין סמית' בתור "הממסד".
נקווה שבקרוב זה יקרה לאלמודובר
סמית' אכן מעצבן. לא הוולגריות שלו מפריעה לי אלא הפלצנות היענו-אינטלקלואלית, והנטייה להשפיל את עצמו נון סטופ בתפקיד בוב המסכן והשמן. אגב, זו רק אני או שהוא טיפה ירד במשקל? מישהו החליט להרוג את בוב? לפחות את זה אני יכולה לומר לטובתו של הנודניק.
נקווה שלא
דווקא ראיתי את קווין סמית' מקדם את הסרט אצל ג'יי לנו והוא נראה ע-נ-ק. מעבר לשמן אפילו. פשוט הר-אדם בסגנון שהאמריקאים כל כך טובים בו.
אגב, גם בן קידם שם את הסרט כמה תוכניות לפני וגם הוא השמין בצורה מטורפת.
מה שהמנצ'יז עושים לבן אדם…
לפחוות הוא אמר דברים אינטלגנטיים?
כי לאנשים יש נטייה להשמע קצת מפגרים בתכניות האלה.
אגב- אוף טופיק=גלישה מהנושא? או שזה און טופיק?
ומה זה מנצ'יז?
לפחוות הוא אמר דברים אינטלגנטיים?
= גלישה מנושא הדיון.
און טופיק = ההפך, דבר הקשור לנושא הדיון.
מנצ'יז = רעב שתוקף את מי שמעשן סנוצ'י בוצ'יס.
עוד דברים מעניינים במילון: http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm
חשבתי שהאבהות גמלה אותו מסנוצ'י בוצ'יס
דוגמה טובה לילדים וכל זה.
ובהקשר זה- תארו לכם את ג'יי (הלא שקט) בתור אבא
הסרט
יצאתי מהסרט בערך 4 דקות מתחילתו (אם אני זוכר נכון, בשלב בו אפלק מציג את לופז לאביו..) הרגשתי שמשהו בסרט בלתי נסבל וכוחות חזקים ובלתי ידועים משכו אותי מהכסא … (פעם ראשונה בחיי שאני יוצא מסרט באמצע). לפי הביקורת נראה לי שממש צדקתי ובמקום שעה וחצי בערימה של קלישאות מייגעות העברתי שעתיים נחמדות (פחות או יותר) בסרט "סיפורי דגים" וכבונוס סוף הסרט היה מרענן נפש.
מסקנה: לפעמים צריך ללכת אחרי האינטואיציות שלנו…
הבל החן
מה שלי הפריע בנוסף להכל (הקלישאות, הדביקות, הוי – השעמום הקולוסאלי), הוא חוסר החן הכללי של הסרט. קווין סמית עד היום הצליח להפוך גם קטעים מבאסים ביותר לחינניים, ואילו הפעם ממש התפתלתי על המושב באי נוחות, הכל כל כך מאולץ ומדוקלם.
לפחות לא שילמתי על הכרטיס
ההגנה קוראת לי לדוכן העדים...
רגע,רגע,רגע…
חתיכת ביקורת, בנאדם.נורא מצחיקה, נורא קוטלת, קצת מוגזמת.
אז נכון, הסרט מאוד שונה ממה שסמית' עשה עד עכשיו,
יש בו את אלמנט הצ'יק-פליק והלחלוחית בזוית העין..
אבל זה סרט טוב. הבדיחות שבו הם די במקום הנכון והן טובות…
אז נכון שזה לא ג'יי ובוב- אבל כמו שנאמר בג'יי ובוב השקט מכים שנית כמה כבר אפשר לצחוק מבדיחות של נאדים?? צריך חידושים.
והבדיחה של "ההורים שלי נורא נוצרים"…זה לא רק שורה אחת, זה כמה שורות של כמה ילדים בני 7 ואם מציינים את כל השורות ביחד יוצא קטע ממש מצחיק.אל תשווה אותו לחמישית ג'יי ובוב השקט ואז תראה שזה סרט טוב, שכיף להעביר איתו את הזמן, עם הרכב שחקנים טוב (להוציא את גברת לופז שמתה על ההתחלה..שזה עוד דבר טוב) ולא סרט שצריך לנדות מעולם הקולנוע כמו שהתבקש מהביקורת שלך.
לעזאזל לעזאזל לעזאזל.
אני בדילמה של החיים שלי עכשיו. מצד אחד, אני מרגיש , כמעריץ קווין סמית' עם פוסטרים של קלרקס וג'יי ובוב על הקירות, שקרא את כל הקומיקסים שלו, מחוייב לראות את הסרט הזה. מצד שני, הוא נראה כל כך כל כך מחורבן וממש ממש אין לי רצון להוציא עליו אפילו אגורה. אוף, דילמה.
אל לך לראות.
עדיף לך להשאר בור, ולהמשיך להעריך את קווין סמית'. הסרט באמת איום ומעורר תחושות לא נעימות במערכת העיכול. הייתי מפרט, אבל הדגאדום עשה זאת כה טוב בביקורת, עד שכל שנותר לי לומר הוא – "מה שהוא אמר".
די נכון
סבלתי מעט פחות ממך, אבל אין ספק שהסרט מלא בקיטש טיפשי ומיותר, והקטעים הטובים מעטים. כמו כן אני אכן חייב לציין לטובה את ליב טיילר ששיחקה ממש טוב. דרך אגב זה הקול האמיתי שלה (לפחות בו היא מדברת ברעיונות וזה בדיסקים של הגרסה המורחבת של שר"ה, וכנראה לא רק שם). אחד מהחברים שראה איתי את הסרט לעומת זאת מאוד יסכים איתך. הוא ממש נאנק ברוב סבל. כמעט התעלף.
-האשף הדגול
בעסה גדולה.
קיוויתי מאוד שזה יהיה סרט טוב, אפילו בלי ג'יי, סיילנט בוב, ואהובי ג'ייסון לי.
צר לי מאוד שג'רזי גירל יותר דומה לג'יגלי מאשר למולרטס או דוגמה.
אולי בערוץ 4.
אני לא מבינה איך התעלמתם מהקטע הכי גרוע של הסרט!
המונולוג ה א ר ו ך שבן אפלק מדקלם בצורה מזוויעה לתינוקת שלו, על איך מעכשיו הוא הולך להיות אבא טוב. זאת הייתה הפגנת משחק כל כך גרועה, שהרגשתי נבוכה בשבילו. וגם הקטע עם וויל סמית' שיושב ומדבר על כמה שהוא אוהב את הילד הקטן שלו… נו באמת.
החלק הכי עצוב הוא, שיום אחרי שראיתי את הסרט (ושילמתי עליו) קיבלתי אליו כרטיסים בחינם
שאלה לא רלוונטית
איך הורגים את לופז? אני מציע נושא מחקר לסטודנטי הקולנוע שבקהל על הדמויות שמתות בעשר הדקות הראשונות ואיך הורגים אותן (אני עדיין מחפש משהו מפגר יותר מ"לפגוש את ג'ו בלק")
ספוילר ל-10 הדקות הראשונות?
אה,אז זו עוד קלישאה לאוסף. אולי כבר עדיף היה שהיא תפנה את הראש להסתכל על בן אפלק באמצע כביש סואן.
הטישו אזל ..
להגיד לכם .. הזדהיתי עם כול שניה בסרט, ראיתי את חיי ואת המשך החיים בלעדי .
עזבו קלישאות ועזבו במאים.
ראיתי את החיים האמיתיים עוברים לנגד עיניי.
החיים האמיתיים חלפו לנגד עינייך?
as in, עמדת למות?
לי יש יותר מזל
אני רואה את החיים האמיתיים עוברים לנגד עיני כל יום כשאני יוצא מהבית.
האמת, לא הרבה מזל, הם די משעממים.
צריך לעבור כיסא
אלה בטח היו החיים של אלה בשורה שלפנייך שהסתירו לך. שום דבר, אבל שום דבר בסרט הזה, לא היה דומה לחיים אמיתיים. אפילו קצת.
הטישו אזל ..
זאת אומרת שגם את היית אשת פרסום מצליחה בניו יורק עד שאשתך מתה בלידה והשאירה אותך לטפל בתינוקת החדשה שלכן?
עיעכ
זה הסרט הכי גרוע שראיתי בחיים שלי!!! והילדה הזאת עיצבנה אותי יותר מהילד של הצלצול!!!לא חשבתי שאפשר להתעלות מזה לא חשבתי שקווין סמית יעשה סרט כזה כי בסרטים הקודמים שלו הוא עשה פרודיות על סרט כזה חבל
ראיתי את הסרט אתמול
האמת חשבתי שהוא יהיה הרבה יותר גרוע ממה שהוא, אבל לא נורא, היה בסדר ליום חול בבית.
מה שעושה את הדיוידי הזה שווה הן הפינות שקוין סמית' עשה בתוכנית של ג'יי לנו בהן הוא מסתובב בין כל מיני אטרקציות מוזרות ברחבי ארה"ב, מצחיק הרבה יותר מהסרט.
קומדיה רומנטית קטנה, דביקה, חמודה ובלתי מזיקה ברובה
אירוניה: הקלטתי את הסרט ביס מקס של הוריי (ביליתי אצלם בחגים) וגם את "היום השלישי". בשניהם לא צפיתי מעולם. אחרי שנואשתי מ"היום השלישי" (איזה סרט מטופש, מיותר, קלישאתי וצפוי) חתכתי ל"ג'רזי גירל" לפני שויל סמית הציל את המין האנושי מחייזרים (בפעם הראשונה מני רבות) אני מניחה, זאת אומרת; לא שרדתי כדי לגלות (לא תודה, אני מעדיפה את ברוס ויליס נלחם באסטרואידים). פתאום קיבלתי את ויל סמית בדלת האחורית… באמת אמור לצאת סרט שלו בקרוב, אה… משהו בסגנון "היום השלישי", לא?
הושמעה כאן לא מעט אכזבה כלפי קווין סמית, אבל עזבו אותי מהבמאי. למעט "דוגמה" החביב עוד לא הבנתי על מה ולמה כ"כ מחזיקים ממנו (פיהקתי קשות מול "קלרקס", בהיתי באדישות ב"מולרטס" ואת השאר עוד לא טרחתי לראות). כבר העדפתי אותו כשחקן נטו ב"מת לחיות 4". מבחינתי זה היה סרט שאיחד שוב בין בן אפלק לליב טיילור אהובתי, יקיריי מ"ארמגדון". אבל קודם היינו צריכים להתגבר על הדמות הנוראית של ג'ניפר לופז (שמעט דקות המסך שלה בוזבזו על סצינה מביכה שבה היא בכתה במפגן משחק רע על איזו שמנה ומסכנה היא בגלל ההיריון, בזמן שהיא פאקינג נראית כמו ג'ניפר לופז עם בטן) וזה באמת היה קשה כי לא קראתי את הביקורת מראש ולא היה לי מושג שהיא עומדת למות… הו, איזו הקלה זו הייתה!
אבל למעט טעות הליהוק הזו (ולמען האמת, זו לא רק השחקנית, גם הדמות נכתבה נורא) שאר השחקנים היו סבבה. ג'ורג' קרלין בתפקיד לא ממש קומי אבל חביב, והחבר'ה שלו מהעבודה שעשעו אותי למדי; בן אפלק היה סביר; ליב הייתה חמודה כתמיד ולא שמנמונת כלל, פשוט לא רזה כפי שדורשים ממנה להיות בחלק מהסרטים (וככה רואים שכשהיא במשקל נורמלי היא בכלל לא שטוחה) וכבר ראיתי אותה אפילו פחות רזה (לילה אחד במקולס, הנשים של ד"ר טי); והילדה הייתה נהדרת ולגמרי גנבה את ההצגה (אבל בצדק).
היו לא מעט בדיחות חמודות, מצאתי את עצמי מחייכת לא מעט, משועשעת ואף צוחקת פה ושם. אהבתי את הקריצה על ריקוד מושחת, הירידות על Cat's ואת המחווה לסוויני טוד. התאכזבתי קצת מזמן המסך של ליב, אבל ניחא. את הסוף לא כ"כ אהבתי. מעבר לדביקות, הוא פשוט היה סתמי בעיניי. הרגשתי שחסרות לסרט עוד 10–20 דקות (הוא ממש קצר, כ-90 דק') כדי להמשיך את העלילה (עם יותר ליב!) אבל נו, ניחא. לא התחרטתי על הצפייה, העבירה לי 80 דקות בסבבה בסה"כ (ובניגוד ל"היום השלישי" הבלתי נגמר, לא השתעממתי).
מומלץ לחובבי קומדיות רומנטיות קלילות וחביבות, בן אפלק, ליב טיילר, ולמייחלים למותה של ג'יי לו.
קצת משעשע לקרוא את הביקורת עכשיו
ולראות משפט כמו "אולי זה הניסיון להעביר יחסים שלמים במשך זמן של הפסקת פרסומות ממוצעת, אבל זה פשוט לא הולך", ולזכור שכמה שנים אחרי הסרט הזה, סיקוונס בסרט אחר שמנסה לעשות בדיוק את זה הפך לאחד הדברים האהובים ביותר של העשור.
זו לא הכמות, זו האיכות.
(ל"ת)
כמובן, זו בדיוק הנקודה שלי
אבל כדאי לזכור שעד שפיקסאר עשו את זה, אני מניח שלרובנו זה נראה מופרך שאפשר בכלל יהיה לעשות את זה.
ממש לא
העובדה שבסרט מסוים זה נעשה גרוע רק אומרת ש… בסרט מסוים זה נעשה גרוע, לא יותר. הכתיבה לא הייתה טובה וג'ניפר לופז הייתה נוראית. לא חסרים מונטאז'ים מוצלחים בסרטים שמוכיחים שאפשר לעשות את זה נכון, ולא היה צריך לחכות עד פיקאסר או להשוות דווקא אליה. הסצינה של פיקסאר כמובן הייתה טובה בהרבה אבל לא ריגשה אותי כלל; לטעמי זו הייתה סתם מניפולציה רגשית דביקה ולא מתוחכמת במיוחד ואני לא שותפה לגלי ההתלהבות מהסרט בכלל ומהסצינה המדוברת בפרט.
התחלתי במשימת השלמת כל סרטי קווין סמית', ובנתיים זה ללא ספק הגרוע מכולם
נמשיך הלאה בסדר הכרונולוגי ונקוה שזו נפילה חד פעמית…
(חוץ מהמונולוגים של הילדים בהתחלה שזה היה מצחיק ונחמד)