צעירים תל-אביביים מרוכזים בעצמם, זה עוד מעניין, או שזה הכי ניינטיז? גל אוחובסקי ואיתן פוקס, הישראלים הכי מצליחים בעולם ('ללכת על המים') מעניינים גם ישראלים? 'הבועה', הסרט החדש שלהם, יוצא ב-29.6. יש טריילר. |
02.06.2006
|
יומית
צעירים תל-אביביים מרוכזים בעצמם, זה עוד מעניין, או שזה הכי ניינטיז? גל אוחובסקי ואיתן פוקס, הישראלים הכי מצליחים בעולם ('ללכת על המים') מעניינים גם ישראלים? 'הבועה', הסרט החדש שלהם, יוצא ב-29.6. יש טריילר.
צעירים תל-אביביים מרוכזים בעצמם, זה עוד מעניין, או שזה הכי ניינטיז? גל אוחובסקי ואיתן פוקס, הישראלים הכי מצליחים בעולם ('ללכת על המים') מעניינים גם ישראלים? 'הבועה', הסרט החדש שלהם, יוצא ב-29.6. יש טריילר.
לגמרי, אבל חשוב:
מי כבר ראה את הטריילר הבינלאומי של השלישי החדש של סופרמן?!?
http://www.youtube.com/watch?v=pt2JTtsE5jE&search=Superman%20Returns%20Brandon%20Routh%20Kate%20Bosworth%20Kevin%20Spacey%20Bryan%20Singer%20American%20Idol%20Flying
מגניב לאללה!
לגמרי, אבל חשוב:
המממ… זה די זהה לטריילר הקודם, חוץ מסצינת ה"אני יכול לחטוף כדור בעין" וכן סצינת ה"לעומת זאת, לקס לותור יכול לקרוע לי את הצורה".
באבו-הבועה
חרף כל הביקורת שלי על הצמד פוקס-אוחובסקי (המפורטת בביקורת על "ללכת על המים"), מגיעה להם טפיחה אדירה על השכם:
הם מהיוצרים הישראליים היחידים שבאופן עקבי מפגינים הבנה מצויינת בשיווק. לטריילר יש משהו מאוד נדיר בטריילרים ישראלים: אריזה גראפית. יתרה מזו – זוהי אריזה גראפית יפיפיה. הפוסטר שלהם פרובוקטיבי ושנון. האופן בו אתה מתייחס אל עצמך גורר את האופן בו מתייחסים אליך.
אז בלי שום קשר לאיכות הסרט (שהשמועות עליו גורסות שהוא בינוני ובעייתי), כל הכבוד לפוקסוחובסקי – סוף סוף יש פה אנשי קולנוע שלוקחים את עצמם ברצינות ובמקצועיות. אותי הם שיכנעו ללכת לקולנוע.
עוד מילה על הפוסטר
אני שואל את עצמי האם הוא מתכתב בכוונה עם התמונה שהופיעה על השער של "פנאי פלוס" (נדמה לי) עם צאת "ללכת על המים", בה ליאור אשכנזי הערום נצמד אל איתן פוקס?
(תמונה שבעצמה התכתבה עם תמונה מפורסמת אחרת: זו של ג'ון ויוקו, שצולמה ע"י אנני ליבוביץ' בשביל ה"רולינג סטון")
זה היה השער של טיים-אאוט
ולמישהו
יש קישור לתמונה המדוברת?
עוד מילה על הפוסטר
יש לי את ההרגשה שישתמשו בפוסטר וטריילר שונים למדי בשביל ההפצה בארה"ב.
טריילר ככה ככה, לדעתי. לא ממש מגלה על העלילה מלבד "פלסטיני, בחורה יפה ושני הומואים מבלים בתל אביב והנה זה ממה קשור" ואם לא הייתי מכיר עבודות קודמות של הזוג אוחפוקסקי, לא הייתי כל כך מתעניין במה שהטריילר מראה.
ההחלטה להוציא את הסרט ביוני, זמן קצר לאחר שהושלמה עריכתו, במקום לחכות לפסטיבלים ולמרות נטייתם ההססנית של מפיצים מקומיים (שכנראה עדיין לא סומכים על קולנוע ישראלי), היא צעד שאני מאוד מעריך. הייתי בהחלט שמח אם יותר סרטים ישראלים היו יוצאים לקולנוע בשנה בה הופקו ולא חצי שנה אחרי טקס פרסי אופיר.
בהחלט
אם כי הם ניסו לשלוח את הסרט לפסטיבל קאן, וכמעט-אבל-ממש-כמעט התקבלו.
התגובה של גל אוחובסקי בסינמסקופ* לגבי פסטיבל קאן:
"ובכן, באמת ניסינו להתקבל ואף מאוד התאמצנו. הגענו די רחוק, היינו במה שקוראים the short list, כלומר הסרטים שנותרו במרוץ כמעט עד הסוף, וקיבלו תשובה שלילית רק ברגע האחרון. שזה מכובד גם אם לא מספק.
הם ראו גרסה לא סופית של הסרט לפני שלושה שבועות, ומאז ביקשו שנמתין כי הם, ואני מצטט, לא יודעים מה לעשות עם הסרט. הם צלצלו אלינו השבוע ביום שלישי בערב, אמרו שהועדה (סביבות 6 אנשים, שני המנהלים ועוד 4-5 חברים סודיים) חושבת שהסרט שלנו מסחרי מידי, ולכן הסיכוי היחיד שעוד נותר לנו לתחרות ולמבט מיוחד (כלומר למסגרות הרשמיות) זה להיות הסרט הסוגר של הפסטיבל בשתי המסגרות. הם גם אמרו שיש כמה מתחרים על המשבצת הזאת.
למחרת, רביעי בערב, צלצלו והודיעו שהם מצטערים, שבסופו של דבר הם החליטו שהסרט לא מתאים, ושהם מרגישים נח עם בחירתם כי הסרט ואני מצטט אינו זקוק לפלטפורמה שלהם כדי לזכות להכרה והצלחה בינלאומית. והם מעדיפים לבחור למבט מיוחד סרטים יותר קטנים ושבירים ממזרח אירופה.
הם הציעו לנו להציג במסגרת הצד שבועיים הבמאים אבל ויתרנו והודענו שאין לנו עניין. אגב, הסרט שבסופו של דבר סוגר את הפסטיבל הוא טרנסילבניה של טוני גטליף שהוא צועני-אלגיראי-צרפתי.
ולסיכום: זה מגוחך ופתטי שגם פסטיבל קאן מסביר לנו שאנחנו מצליחים מידי לטעמם ולא זקוקים לעזרה. ולמרות שעוד לא ראיתם את הסרט, תאמינו לי שזה פרודיה להגיד על הסרט הזה שמלא בסקס מפורט מכל הסוגים ומתאבדים פלשתינים, שהוא מסחרי מידי. אמרתי לאיתן, שכנראה גם אם נעשה סרט סנאף עם פדופילים ואוכלי אדם, ימשיכו להגיד לנו שאנחנו מסחריים מידי. זהו גורלנו האכזר. ואנחנו אוהבים אותו.
נתראה בקיץ, בבתי הקולנוע בישראל. ואגב הסרט, ותסלחו לי על האובייקטיביות, יצא פיצוץ!!! נשבע לכם."
*הבלוג של יאיר רוה, למי שעוד לא מכיר: http://www.cinemascope.co.il/
לדעתי הוא דווקא מתכתב עם הפוסטר של ''החולמים''
שגם הנושא שלו לא רחוק: צעירים שעוסקים בבועה הסקסית שלהם באמצע המאורעות הפוליטיים והמלחמתיים שמסביבם, כשלפתע נכנס מישהו מהעולם שבחוץ לתוך החיים שלהם ומסחרר אותם…
לא הבנתי איך פוסטרים יכולים להתכתב
ובאותה הזדמנות כדאי גם למצוא תחליף למילה 'פוגש' בהקשר של סרטים. הסנדק פוגש את טיטאניק? איפה בדיוק, בבית הקפה האופנתי הזה שכל הסרטים המאגניבים הולכים אליו?
זה דימוי. קצת חשיבה מופשטת לא תזיק.
תוציא את המקל מהתחת.
וכן, אני יודע שאין לך באמת מקל בתוך התחת.
כבר המלצתי על חשיבה מופשטת?
אני יודע שזה דימוי
פשוט הסלנג הזה עושה לי אלרגיה. מה שרציתי זה לא להפסיק להשתמש בדימויים אלא למצוא מילים חלופיות. במקום 'קורץ' נניח, לאמר 'מתייחס' 'מזכיר' או משהו קצת יותר מוצלח (אוצר המילים שלי לא משהו. לכן בקשתי את עזרת הציבור).
צר לי מאוד,
אבל לא הבנתי מהכתבה ההיא שום דבר.
למה? '3 צעירים חיים בבועה של ת''א עד שהם פוגשים פלסטיני מהשטחים'.
הכתבה אמנם קצת מבולבלת, ואוהדת כרגיל, אבל אפשר להבין ממנה על מה הסרט.
על פי הטריילר הייתי מנסח את זה אחרת
"3 צעירים חיים בעולם אחד של קלישאות עד שהם פוגשים פלסטיני מהשטחים, שמעביר אותם לעולם אחר של קלישאות". אכן – קלישאות צורמות יותר לאוזן כשהן בעברית.
חותם על הניסוח שלך.
(אחרי שראיתי את הסרט).
על פי הטריילר הייתי מנסחת את זה אחרת:
משחק שתייה, למילה "כאילו" (3 פעמים בטריילר, אני לא חושבת שהייתי מחזיקה סרט שלם. אולי משחק שוקולד, במקום… כן, אם משהו יכול למנוע ממני לנפץ את הטלוויזיה באזור הכאילו העשרים, זה *הרבה* שוקולד).
על פי הטריילר הייתי מנסחת את זה אחרת:
דווקא "כאילו" לא היה המון בסרט עצמו. קלישאות ופשטנות – כן.
מויצ'נדייזינג! מויצ'נדייזיג!
בעוד צעד שיווקי ראוי לציון, חברת "כאוס" תציע למכירה חולצות בהשראת הבועה. עוד לא ברור אם תהיה גם חולצת "זורקים פה פלשתינאים".
http://e.walla.co.il/?w=/6/919063
עזרה..
מישהו יודע איך קוראים לשיר שמתנגן ברקע?
תודה
עזרה..
לשיר קוראים Always Love של Nada Surf.