בימינו לא עושים מספיק סרטים כאלה:
13 | מערבונים |
18 | אנימציה |
8 | אימה |
11 | מיוזיקלס |
28 | מדע בדיוני |
1 | אמנויות לחימה |
7 | אילמים |
7 | ישראליים |
84 | טובים |
מספר מצביעים: 177
13 | מערבונים |
18 | אנימציה |
8 | אימה |
11 | מיוזיקלס |
28 | מדע בדיוני |
1 | אמנויות לחימה |
7 | אילמים |
7 | ישראליים |
84 | טובים |
אני גאה להיות הראשונה שמגיבה
והשנייה שמצביעה.
ויש לי משהו להגיד לכל מי שיצביע בעד:
מערבונים: לא סובלת מערבונים.
אימה: צודקים.
טובים: תלוי… יש יותר טובים ויש פחות…
ישראלים: תלוי איזה. בורקס ממש לא.
אילמים: זה נחמד כי זה אולד-פאשן, אבל… עדיף כבר סרט מדבר, לטעמי.
מד"ב: יש המון (לא טובים, אבל המון).
מיוזיקלס: גם נכון.
ורד / ג'ו, הסקר הזה ממשיך את המסורת של קודמו: קשה נורא לבחור….
יום לא-הולדת שמח,
גל
אני לא ממש גאה להיות השני שמגיב
והראשון שמצביע מד"ב.
ויש סיבות רבות:
1. מדע בדיוני הוא תחום רחב וכמעט בלתי מוגבל, שעדיין לא הראה את הקצה של האפשרויות הגלומות בו בסרטים שהופיעו עד עכשיו
2. פשוט לא עושים מספיק סרטים כאלה.
3. אולי יש הרבה, אבל מדב אמיתי אין…
אני מקווה...
שזה שלרבים ממשתתפי האתר יש רקע בפורומי מד"ב למיניהם לא יגרום להצבעה אוטומטית ל'מד"ב' בסקר הזה. זה לא שאין סרטי מד"ב בשנים האחרונות. יש סרטים כאלה – אולי לא מספיק, אולי לא מספיק טובים. זאת בניגוד לז'אנרים אחרים, כמו מיוזיקלס או מערבונים, שפשוט לא מופקים בימינו כמעט בכלל.
אני לא מנסה להגיד לאף אחד למה להצביע (וזה ממילא לא יעזור, כיוון שאנשים מצביעים לפני שהם קוראים את התגובות האלה) אבל זה עוד פרט לקחת בחשבון לפני שאתם מצביעים.
איתך במצויירים
בדיוק
אחרי מחשבה עמוקה (ומשום מה לא ראיתי את האפשרות האחרונה) החלטתי שעושים מספיק סרטים מכולם אבל סרטי אנימציה וסרטי אומנות לחימה טובים אין הרבה.
צריך יותר סרטי אנימציה טובים.
ואני לא מדבר על דברים מטומטמים (El-Dorado), סתם בשביל הצחוק (Emperor's Groove) או מבוססים על הצלחה אחרת (Tarzan). אני מדבר על סרטים מעניינים כמו: Mononoke Hime, Ninja Scroll, Ghost in the Shell או אפילו Transformers שראיתי עוד פעם לפני כמה שבועות.
אתה די מתפרץ לדלת פתוחה
בקיץ הקרוב יוצאים כמה סרטי אנימציה מעניינים שנוצרו באמריקה: "שרק", "פיינל פנטסי" (הבמאי יפאני, אבל רוב הצוות אמריקאי וגם חלק גדול מהכסף, אז אני מניח שאפשר לקרוא לזה סרט אמריקאי), "אטלנטיס" (שאני מתכוון לתת לו צ'אנס, ומי שמכיר את היחס שלי לדיסני יודע שזו הקרבה של ממש), ו-"אוזמוזיס ג'ונס" (וקצת פרסומת עצמית: מה, לא קראת על זה בכתבה שלי על סרטי הקיץ?).
והיו גם כמה (לא הרבה) סרטי אנימציה אמריקאים לא-רעים ("טיטאן"), טובים ("עבודת נמלים") ואפילו נפלאים ("ענק הברזל") בעשור האחרון.
בכל אופן אני מתכנן לעשות כתבה בקרוב שתעסוק בנושא ה-"למה ליפאנים יש תעשיית אנימציה מפותחת, ולאמריקאים תעשיית אנימציה מפגרת" (לא, היא לא תיקרא בדיוק ככה, זה רק ה-Working Title).
את כל זה אני יודע.
טיטאן הוא מצויין, Antz לא מרשים במיוחד ואת ענק הברזל לא ראיתי. אבל זה עדיין לא מספיק בהשוואה לטונה של סרטים דיי גרועים שיוצאים כל שנה לא בהכרח באנימציה.
מספיק שתעביר לערוץ הילדים לכמה דקות או ל-Cartoon Network או ערוץ דיסני ותראה כמה שעות אנימטור בוזבזו או מתבזבזות על שטויות.
איה בראדבורי?
קודם כל, בחרתי בסרטים טובים.
אמנם זו הייתה האופציה ההומריסטית, אבל גם הנכונה ביותר.
יונתן, אם יש משהו שהעולם אינו צריך זה עוד סרטי מד"ב. כלומר, מאילו שעושים היום. איומים, מזויעים, וכן, גם כמה סבירים ואפילו טובים. אבל בכל מקרה, עושים כאלו במאות כל שנה והם לא מגיעים אליך כיוון שהם כה גרועים שסביר להניח שישנה וועדה שאמורה למנוע צפייה בסרטים כאלו.
אמנם התחום הוא נרחב ביותר, אך אפילו כשכן עושים סרט טוב- עיר אפלה, גאטאקה(…) וכו', ומדובר ברמה הגבוהה ביותר של מדע בדיוני, הם לא מגיעים לאותה רמה כמו של הסרטים הטובים ביותר בז'אנר אחר.
דרמה פשוטה וטובה למשל. הפשטנות הורגת אותם, ואם לא אז השחקנים, ואם לא אז האפקטים ואם לא אז הרעיון, ואם לא אז ג'ניפר לופז.
אז אני פשוט בעד סרטים, טובים, עם כל הבנאליות שבאמירה הזאת.
לא הצבעתי והמחשב טען שהצבעתי
בושה וחרפה!
אני רוצה להצביע ולהשפיע והמחשב לא נותן לי וטוען שהצבעתי…אני בוחרת בסרטים מוזיקליים בכל מקרה. אני לא אומרת שהם טובים פשוט לא עושים אותם בכלל היום!
יופי נורא בוגר מצדכם
להצביע בעד "טובים"
אולי תתנו תשובה רצינית כמו שאני למשל בחרתי באימה!
צעקה ואני יודע וכ אלו הם סרטי הבהלה ולא אימה כמו של פעם!!!
יוחזרו סרטי האימה לאלתר!
אין קשר לבגרות...
אני הצבעתי בעד טובים, בגלל שאני מאמין שכשחברת הפקות נכנסת להפקת סרט היא יודעת אם היא פונה לקהל של חובבי ז'אנר כמו אימה או אנימציה, לקבוצת גיל מסוימת, או שהיא מפיקה סרט חדשני, מעניין וטוב. כל חברה כזאת יודעת אם היא מפיקה סרט שהציפיה ממנו היא אוסקר או אם הציפיה היא כסף והבחירה להפיק סרט בעל תסריט טוב ואיכותי, היא בחירה מודעת שלא לבחור בכל הזבל הממוחזר, שלכאורה מבטיח הצלחה.
הבחירה הזו היא המלצה להעניק תקציבים לסרטים טובים, שקל לזהות ע"י קריאת תקציב. לכן לדעתי זה קביל.
אני מניח שהתשובה שלך תהיה, שכל מי שמצביע פה מעוניין בסרט טוב, רק שכל אחד בוחר בז'אנר בו הוא בחר, אבל גם לזה אני לא מסכים. קח לדוגמא את החתך הבא: פסיכו, התפוז המכני, אמריקן ביוטי, אפוקליפסה עכשיו, הנוסע השמיני, מלחמת הכוכבים.
לא את כל הסרטים האלה אני אוהב, אבל כולם נחשבים שעיני הוקונצזוס כסרטים טובים אפילו שהז'אנר אליו הם משתיכים הוא מאד מגוון: אימה, מלחמתי, דרמה, מד"ב ועוד….
סרטים טובים בכל ז'אנר, מוכרים ומוזכרים כטובים ע"י קהל רחב ולא רק אנשים שמשקיעים בז'אנר זה או אחר. לכן, אני מגדיר סרטים טובים כז'אנר בפני עצמו.
אגב, בדר"כ לסרט טוב יש נטייה לפתוח תת-ז'אנר משלו, ע"ע פסיכו.
לי חסרה רובריקה של
"סרטי מדע בדיוני טובים".
ממש ממש ממש חסרה.
סרטי מדע בדיוני יש כמו זבל. סרטים שיכולים לשאת את התואר בגאווה חסרים עד מאד.
לשים יחד
מספר סוגים כמו אימה אילמים מערבונים וישראלים יוצר סיבוך-מה.
1. ראשית, רוב הסרטים הישראלים שנעשו בתחילתו של הקולנוע הישראלי היו מגוייסים, לכן דמו יותר ויותר למערבונים.
כך גם סרטים אחרים, בסיסם הרחב הוא דמוי מערבון, פשוט אין צורך בסוסים כשיש מכוניות כאלו יפות.
2. שנית, הנסיון להעביר רומנים לקולנוע יצר סרטים חצי-אילמים
3. מאוחר יותר מישהו חשב שאפשר לעשות סרט אימה ישראלי בעזרת בקבוק קטשופ-תלמה ופזילה קלה של ענת עצמון.
4. גם את הפלופ המיוזיקלי ראינו לא מזמן דובר עברית בסרט עם דיין ואלמגור.
5.לבצע משאל כזה יוצר שאלה אחרת-למה לא לעשות משאל כזה:
בימינו לא רואים יותר שחקנים טובים כמו:
1. פול בלמונדו
2. צרלטון הסטון
3. ג'ימס דין
4. פרנק סינטרה
5. רובי דואניס.
חוץ מזה, אני הכי מתגעגעת לסרטי שחור-לבן.
האמת שישנם סרטים בודדים שעושים שימוש בטכניקה הישנה והטובה הזו.
נכון שזה כיף?
רציתי לבחור
באימה, מערבונים ומיוזקלס
כאלה באמת חסרים היום. במיוחד השניים האחרונים.
אבל אחרי שראיתי את האפשרות "טובים" פשוט הייתי חייב לבחור.
הרי יש כל כך קצת סרטים טובים כיום שזה באמת מה שחסר לקולנוע איכות.
טובים?!
מה קרה לכם?! כפי שאמרו ב"מועדון קרב", זה הרגע הגדול ביותר בחייכם ואתם נמצאים במקום אחר, מפספסים אותו!
בשנים האחרונות נעשו כמה מהסרטים הטובים ביותר בתולדות הקולנוע, לצד ההתחזקות היחסית של סרטי הזבל. אבל מתי זכור לכם גל כזה של סרטים שנעים בין מעניינים לטובים? מקבץ מיקרי בהחלט: "ג'ון מלקוביץ"', "עיניים עצומות לרווחה", "לפרק את הארי", "עבודת נמלים", "להתחיל מחדש", "לשבור את הגלים", "לגעת במוות", "12 קופים", "אמריקן ביוטי", "המטריקס" ועוד המון אחרים, שהזכרון שלי קצר מכדי להכילם.
אנחנו חיים בתקופה נפלאה בתולדות הקולנוע, ומי שלא יודע להעריך את זה, ממש חבל לי עליו.
טובים!
עד כמה שטובים זה דבר יחסי, עניין של דעה וטעם, אני חייב לציין שעבורי לפחות הבחירה בסקר הפעם מעולם לא הייתה קלה יותר.
כן, טובים. ללא ספק אין מספיק סרטים טובים. יש שיחלקו עליך בעניין איכותם של כל אחד מהסרטים שהזכרת, ובוודאי לא יחשיבו אותם כפסגות היצירה של הקולנוע הנוכחי. ואם יורשה לי לנחש, במיוחד לגבי "עיניים עצומות לרווחה" ו"להתחיל מחדש" (ובמקרה שלי – "לפרק את הארי").
אני מכיר למשל אנשים שמעריכים את קובריק כבמאי דגול, אבל ממש שנאו את "עיניים עצומות לרווחה" (אישית אני חושב שזה היה סרט מצויין כמו כל סרטיו של הגאון הכה נערץ עליי, אבל זה אני…).
ויש סרטים טובים, בוודאי שיש, אבל הבחירה הייתה קלה מאין כמוה מסיבה פשוטה אחת ויחידה שפשוט מביאה למסקנה הבלתי נמנעת – יש הרבה יותר גרועים מאשר טובים. הטובים הם בגדר ניצוצות באפלה, שמואילים להופיע פעם בכמה חודשים. זה פשוט לא מספיק.
העם דורש איכות!
אבל זה העם…
העם לא דורש איכות.
העם דורש צחוקים, אלימות וסקס. זה מה שהעם תמיד דרש, וקיבל, ותמיד היו הרבה יותר סרטים גרועים מטובים. אבל כמו שדן אמר: יש היום הרבה יותר סרטים טובים מפעם. וגם הגרועים של היום הם, בהכללה, פחות גרועים מהגרועים של פעם. בוא נגדיר את זה ככה: בעשור האחרון הופקו הרבה יותר סרטים טובים ממוזיקליים, מערבונים וישראליים ביחד.
ואני לא יודע מה אתם רוצים מ'עיניים עצומות לרווחה'. אני מאוד צחקתי.
לגעת במוות?!
סרט זבל, חד משמעית ניקולס קייג' נוסע באמבולנס הדיכאון שלו ולוקח גופות מכל מקום ומעמיס אותם, ללא ספק מרתק! (או שלא). חוצמזה הרוב פה באמת סרטים טובים, ויש לא מעט סרטים טובים בתקופה הזאת (לא דווקא עכשיו, בכללי).
ועוד דבר אחד, לא כדי ללכת למה נשים רוצות-סרט לוידיאו
מה?! השתגעת?!
לא ללכת למה נשים רוצות?!
הלכתי לסרט, והאמת- נהנהתי מכל רגע!
סרט מעולה, מצחיק, מתוק, הנאה רצופה.
הכמיה בין שני הגיבורים הראשיים מדהימה, כישרון המשחק של כולם שם אחד אחד, אין הרבה שמאלץ, אבל כשהוא בא- הוא בדיוק בכמות הנכונה.
סרט ממש מעולה, ממזמן לא נהנתי ככה!
אפילו התירגום היה סביר, רק טעות אחת שם הפריעה לי, כשאחת הדמויות (אני לא מציינת מי בשביל שלא יהיה ספוילר) מודה:
התירגום הגואני של זה היה- אני גיי.
בסדר, מה שתגידו.
ממש סרט מעולה, אני בהחלט ממליצה ללכת, אפילו הייתי כותבת עליו ביקורת, אבל לטובת כולם עדיף שלא, אני לא מתה על עגבניות.
למה השתגעתי???
מה נשים רוצות הוא סרט נחמד, טוב ומצחיק, אבל לא הייתי ממליץ לאף-אחד, אלא אם כן יש לו עודף של כסף בבנק ללכת אליו.
הכימיה בין הלן האנט ומל גיבסון, אכן הייתה מצויינת (הרבה זמן לא ראיתי שיתוף פעולה כ"כ טוב), הרעיון הוא גאוני, והסרט מצחיק.
אבל חוצמזה שום דבר, אפשר לחכות כמה חודשים בשביל לראות בוידיאו, יש איזושהי סיבה לא לחכות? אז לא ללכת, אבל כן לראות. אין שום דבר מיוחד בו.
אותו דבר המקסיקני (אבל כאן אני כבר נסחף רוב הסרטים, חוץ מפעלולים וכדומה שיותר כיף לראות בקולנוע אפשר לשמור לוידיאו). אז סופית סרט טוב.
רוצים ללכת תלכו, רוצים לחכות, תחכו. אבל הכי חשוב תראו-קומדיה טובה בהחלט.
אתה צודק, נסחפת.
לפי האידאולוגיה שלך אין סרט ששווה לראות אותו בקולנוע מלבד אולי סרטי פעלולים, כגון הסערה המושלמת, אבל הבעיה בסרטים כאלה שמה שיש להם להציע, הרבה פעמים- זה רק פעלולים.
הקולנוע, מלחתחילה, הוא אמצעי בילוי שנועד רק למי שיש לו כסף בצד וזמן פנוי, כמו מסעדות (אפשר גם לאכול בבית, לא?), אם כולם היו חושבים כמוך הקולנוע היה נכחד.
ובקשר לסרט עצמו- מישהו יודע מאיפה הילדה ששיחקה את הבת של גיבסון מוכרת כל כך?!
ומי הזמרת ששרה ברקע כאשר מל מנסה על עצמו כל מני תכשירים נשיים? אני הימרתי על אלאניס מוריסט, מישהו יודע?
אשלי ג'ונסון
היא בתו של ניק מרשל, בסרט שמה הוא אלכנסדרה מרשל והיא שיחקה בתשעה חודשים בעבר עם יו גרנט ודיבבה בהפסקה….של וולט דיסני
צר לי, אבל לא עוזר לי.
אני בטוחה שראיתי אותה באיזה סרט או סידרה!!
אם התכוונת לזמרת
ששרה את "ביץ"' –
וכו' וכו', קוראים לה מרדית' ברוקס, והשיר הזה שלה היה להיט MTV לפני איזה שנתיים שלוש. או ארבע.
ואגב, אני בהלם שאני אומרת את זה, אבל מותק של סרט, "מה נשים רוצות".
ועוד אגב, הביקורת ב"העיר" של השבוע על "המקסיקני" היתה כתובה נהדר. לפעמים גם פלצנות עובדת.
ואת השחקנית את יכולה לחפש
ב-IMDB – כאן רשומים כל הסרטים והסדרות שהיא שיחקה בהם:
http://us.imdb.com/Name?Johnson,+Ashley+(I)
(הלינק אמור לכלול את ה (I) בסוף, אבל לא יוצא לי.)
אולי הוא היה בכלל סיילנט בוב?
סלחו לי, שלשום ראיתי דוגמה בפעם הראשונה.
ו...?
אז מה אין?
יש משהו שאין?
תראו כמה סרטי אימה מנסים למכור לנו (ואני לא מדבר על צעקה וכו') בזמן האחרון וכל אחד יותר גרוע מהשני ובראשם צועד האמת שמתחת לפני השטח. פשוט סרטים גרועים…
תראו כמה סרטי קומדיה יש בזמן האחרון ובראשם כל סרט של ג'ים קארי קווין בייקון שאצלם כל סרט זה בדיחה (אצל קארי בכוונה אצל בייקון לא)
צראו כמה סרטי אנימציה יש בזמן האחרון ולאו דווקא אנימה יפנית…
תראו כמה סרטי הרפתקאות יש ובראשם כל הלארה ג'ונס המומיה מכה שנית
ואני חושב שאי אפשר להתלונן על אי היתייחסות לז'אנר המד"ב/פנטסיה עם מלחמות הכוכבים, שר הטבעות, סרטים של ברוס וויליס, המטריקס, X מן ועוד.
אז מה אין בעצם? יש משהו שאין? תעשיית הקולנוע כרגע פורחת למרות שהיא לא עובדת כי עכשיו מגיעים אלינו כל הסרטים אז מבחינת הצופים והקהל – זהו שיאה של התעשייה.
ודרך אגב – גם סרטים טובים לא חסרים ואניחושב שכולנו מסכימים שאם יעשו עוד סרטים טובים זה יהיה מסוכן (תחשבו: או שנרצה לראות את כולם וכך נרוקן את חשבונות הבנק שלנו או שנחליט שיש לנו שימוש יותר טוב לכסף ואז נתיסר ונהיה מדוכאים כי לא ראינו את הסרט החדש של (מלאו את החסר) ודווקא שמענו שהוא נורא טוב…).
ח'ברה – למה לשנות… אין לנו מושג כמה טוב לנו איפה שאנחנו…
סלחו לי כי חאטתי.
ברגע שראיתי את האפשרות "טובים" יש ר הצבעתי לה, ורק עכשיו אני מבינה שזאת טעות.
בזמן האחרון דווקא יש כל כך הרבה סרטים טובים, כמובן שיש גם גרועים, אבל יש המון שפשוט יצאתי מהם נהנהת (כמו למשל "על בנים ועל בנות" קומדיה רומנטית מטופשת ולא מחדשת, שפשוט נהנתי ממנה).
בקיצור, כמו ש zed246 אמר- אנחנו נמצאים בתקופה מעולה, ואין מה להתלונן.
סלחי לי כי אני חטאתי
זה בסדר, גם אני הצבעתי ישר עבור סרטים טובים ורק אחר כך ב לי כל הרעיון הזה…אופס….
מה יש
הרפתקאות, קומדיות – לא חסר. לכן הם לא הופיעו בסקר.
סרטי אימה: בספירה לא מדוקדקת אני מצליח לחשוב על ארבעה סרטי אימה שיצאו (בארץ) במשך השנה האחרונה (וארבעתם, לדעתי, לא טובים) – 'יעד סופי', 'האמת שמתחת לפני השטח', 'צעקה 3' ו'דרקולה 2000'. וגם אם שכחתי כמה, אי אפשר להגיד שאנחנו מוצפים בסרטי אימה בזמן האחרון.
מה יש - זה באמת חסר לי
רד אתה באמת רוצה יותר סרטי אימה כדוגמאת הסרטים שהזכרת? אתה דרך אגב שכחת את פיץ' בלאק ואם הצעקה שלוש נכנס אז גם כל סרט עם יו גרנט בעשור האחרון נכנס.
אם יהיו יותר סרטי אימה,
יהיה יותר סיכוי שבינהם יהיו גם סרטי אימה _טובים_, לא?
חוץ מזה, בשביל הפרוטוקול, הרבה אנשים טוענים ש'האמת שמתחת לפני השטח' היה סרט מוצלח מאוד ומפחיד. שיהיה. את דעתי האישית על הסרט אפשר למצוא כאן:
כתבה מספר 47
סרטי הרפתקאות
דווקא אין, לצערי. ובמיוחד לא בתת-הז'אנר הקרוי פנטזיה. רוב סרטי ההרפתקאות בימינו הם למעשה סרטי מד"ב (שגם מהם אין מספיק, אם תשאל אותי). הארי פוטר ושר הטבעות זה יופי, אבל 2 (או 6, תלוי איך סופרים) סרטים, שניהם עוד לא כאן, זה לא ממש מספיק. אני מתגעגע לסרטים כמו "הנסיכה הקסומה" (הסרט הטוב בכל הזמנים, יחד עם "מועדון קרב", "אלגרו נון-טרופו", "מתחת לפני השטח" ו"ברזיל", ולא, אני לא החלטי במיוחד).
למעשה נדמה לי שמלבד "הנסיכה הקסומה", "וילו והנסיכה" ,"הסיפור שאינו נגמר" (חרא סרט, אחלה ספר) והסדרה המופתית "סיפורי עמים", סרטי הרפתקאות/פנטזיה אמיתיים לא נעשו כמעט, ובטח שלא בשנים האחרונות.
שכחת משהו
שכחת את הסרט המקסים "ליידי נץ" שבעיני לא נופל בהרבה מ"הנסיכה הקסומה".
ובאמת אין מספיק סרטים כאלה… )-:
ליידי נץ?
איזה סרט זה? לא שמעתי עליו.
ליידי נץ
סרט מקסים. פשוט מקסים.
איש דת מרושע בימי הביניים הטיל על זוג אוהבים כישוף שגורם לכך שהם לא יוכלו להפגש (בערך. אני לא ארחיב כי לי גילו מה הכישוף לפני שראיתי וזה קצת הרס את ההנאה). הם כמובן רוצים לשבור את הכישוף והוא כמובן מתנגד. העלילה פשוטה וצפויה, אבל זה עדיין סרט חובה לחובבי סרטי פנטסיה.
ואם זה לא הובן עד עכשיו: מומלץ בחום!
ליידי נץ
תודה על ההסבר. איפה אפשר להשיג?
דג-
אולי כדאי שבנוסף לקניית הכרטיסים לסרטים החדשים תוסיף את הקישור הבא לסרטים ישנים ובכלל:
http://www.third-ear.com/video.asp
זה יעזור יותר מפשוט להגיד כל פעם שיש את זה באוזן.
עם כל הכבוד לאוזן,
היא נמצאת בטווח הגישה של חלק קטן יחסית מהקוראים. וחוץ מזה, מה אנחנו נרוויח מהעסק? ממטרופוליס וטיקטנט אנחנו לפחות מקבלים לינקים חזרה.
אה, אוקיי...
אז אפשר להשיג את הסרט באוזן השלישית. (לאילי)
הסיפור שאינו נגמר
חרא סרט?
זה אחד מהסרטים האהובים עלי ביותר!עיבוד שהצליח להביא את הקסם והרעיונות שבספר לסרט.
אומנם קיצצו בו המון,אבל זה הכרחי כשמעבדים ספר לתסריט.
הקטע עם המדען ואשתו המכשפה מקסים!
אבל "הסיפור שאינו נגמר 2" – חרא סרט בהחלט.
לא רוצה להיות קטנוני אבל
הבעיה העיקרית של הסרט לדעתי היא לא התקצור הנוראי של הסיפור וויתור על כל החלק השני (שהופיע באופן מרומז מאוד ב"סיפור שאינו נגמר 2") אלא לכל המקומות הקטנים האלה שבהם הבמאי פשוט ויתר מנסיבות תמוהות לחלוטין.
על מה אני מדבר? בבקשה:
למה אטריו נראה כמו בנאדם נורמאלי לחלוטין? העובדה שהוא לא נצבע בירוק גורמת לו להשמע ממש טיפשי כשהוא מחפש לאורך כל הסרט את "בן-האדם".
למה לדרקון המזל (מו-שו? לא, זה ממולאן) יש פרווה? אמנם כתוב שהפנים שלו מזכירות פני כלב, אז מה? הוא אמור להיות דרקון! יצור גדול עם קשקשים, לא כלב מעופף.
למה הספינקסים נראים כמו פסלים? למה מגדל השן לא מעוצב בצורה של פרח?
ועוד כל מיני דברים שאני לא זוכר שגורמים לסרט לאב מהאמינות שלו. וחבל כי אלו דוקא הזדמנויות מצוינות בשביל הבמאי להשקיע עם האפקטים המיוחדים ולהוסיף דמיון וצבע לסיפור.
יכול להיות, אבל אולי אתה פשוט
מסתכל גבוה מדי.
יחסית לספר, הסרט הרבה פחות טוב, אבל יחסית לסרט שנעשה על ספר הוא שומר מהקסם שהיה במקור, וראו שעושי הסרט קראו את הספר וגם השקיעו מחשבה.
אני קודם ראיתי את הספר, ורק אחר כך קראתי את הסרט, ואני זוכרת שמאוד אבל מאוד נהנתי מהסרט. אולי זה בגלל שלא באתי עם ציפיות מהספר.
אם תסתכל על הסרט כאל *סרט* תראה שהוא ממש טוב.
(ואם כבר על הורדת קטעים, יש דברים הרבה יותר גרועים- במקום שער שלישי יש ספינקסים, אטריו לא עובר לבד חצי ארץ, אלא הדרקון לוקח אותו, והסוף ששונה לחלוטין מהספר -אבל זה בגלל שלא הכניסו את הלחק השני. אני בטוחה שיש עוד הרבה יותר גרועים, אבל פשוט ראיתי את הסרט ממזמן, ועוד יותר ממזמן קראתי את הספר.)
ועוד תזכורת...
הסרט נעשה בשנת 85 (או 84?), בתקציב לא ענק. לזמנו, הפעלולים בו היו נהדרים.
היום אפשר לעשות בפעלולי מחשב פחות או יותר הכל, ואז למחוק את זה ולעשות הכל מחדש, אם זה לא מוצא חן בעיני המפיק. אז זה לא היה אפשרי, והרבה מהקטעים הטובים יותר בספר נשארו מחוץ לסרט.
אחרי שקראתי את הספר, הצטערתי שלסרט לא נכנסה איגראמול (אחת המפלצות הנפלאות בתולדות ספרות הפנטסיה, לדעתי) אבל הבנתי שאי אפשר, פשוט אי אפשר, לייצר מפלצת כזאת לקולנוע. היום – אפשר בהחלט, אם כי עדיין תידרש הרבה עבודה וכשרון כדי לגרום לה להראות אמינה.
לדעתי 'הסיפור שאינו נגמר' הוא סרט מצוין, ולצפות בו ביחד עם אחי הקטן כשהוא היה בן 8 היה כיף גדול. הספר יותר טוב, אבל זאת לא חכמה.
(וכן, הסרט השני הוא זבל. את השלישי לא ראיתי, אבל אני לא אופטימי).
וואו, כנראה באמת קראתי את הספר
ממזמן….
רוצה להזכיר לי מי זה איגראמול?
ואם אנחנו בקטע של שאלות, מה היה כבר בסרט השני שהוא היה כל כך גרוע?
(ולידע כללי- הסרט הראשון הצליח בכלל?)
איגראול
מפלצת שעשויה מאלפי חרקים דמויי זבובים, נכון?
גמני קראתי ת'ספר לפני מלא זמן.
עכבישים,
אבל אני סתם קטנוני.
ועוד תזכורת...
מה,היה גם שלישי!?
כמה עוד אפשר לחלוב את היאק!
ובקשר לסרט הראשון – פלקור הוא אחלה דרקון!אז מה אם יש לו פרווה,ככה הוא נראה יותר סימפטי.
תודה לאל שאטריו לא היה ירוק,אחרת בטח הייתי חושבת שהוא חולה במשהו.
ואם כבר דיוק,אז למה בסטיאן לא היה שמן בסרט?
אם במילה ''סימפטי''
את מתכוונת לסמרטוט מעופף את כנראה צודקת.
ובסטיאן לא היה שמן, כי ילדים שמנים הם לא פופולריים, וילדים לא הולכים לראות ספרים עם ילדים לא פופולריים, אלא בעיקר עם פסיכופתים קטנים וחמודים.
במילה סימפטי
בהחלט לא התכוונתי לסמרטוט מעופף!אחי אומר שהוא נראה כמו כלב.טוב,נו.
מספיק עם השמצת פלקור!
ורק בשביל לבחון את הידע שלכם:
לסמל של שני הנחשים,שנושכים זה את זנבו של זה קוראים:
1. אוריון
2.אורין
3.מדליון לכבוד יום העצמאות
(האפשרות השלישית על תקן זאב רווח)
ילדים לא הולכים לראות סרטים עם ילדים שמנים,אלא אם כן הם דמות שולית שלועגים עליה.
ילדים הולכים לראות "אסקימו לימון:החגיגה נמשכת"(?)
חס וחלילה!
ילדים הולכים לראות את אסקימו לימון!? מה פתאום. והרי הסרט הזה מוגבל לגילאי 15 ומעלה. את לא חושדת לרגע ש'גלובוס', המפיקים של הסרט, שהם במקרה גם המפיצים שלו, לא מקפידים על הגבלת הגיל הזאת רק משום שהם ירוויחו מזה הרבה כסף, נכון?
פלקור! זהו זה!
וכמה אפקטים צריכים כדי לצבוע מישהו בירוק.
לדעתי, דרך אגב, אפשר לעשות את זה בגוון שיקנה לו מראה פיקסי, שדוני כזה לה ירוק של חולי.
יש דברים שפשוט לא מוותרים עליהם.
הסרט שאינו נגמר
מישהו כן ראה את השלישי? יש לי אינטרס סמוי לדעת מה טיבו ומה רמת האפקטים בו (ורק אציין שזה קשור לנקודה הישראלית של הסרט).
מה הסרט השלישי קשור לתמי?
אז על מה הסרט השלישי?
בכלל לא ידעתי שעשו סרט שלישי
לא שאם הייתי יודע הייתי הולך לראות אחרי הפלופ
הנורא של הסרט השני
והסרט הראשון אכן היה סרט די טוב שלדעתי כן
שמר על חלק מהקסם של הספר
ובתשובה לחידה המאוד קשה
למדליון קראו אורין
זו לא חידה קשה
פשוט כמה אנשים התווכחו איתי בעקשנות שלמדליון קוראים אוריון,כמו לקבוצת הכוכבים.
חוץ מזה שאיתי לא מתווכחים כי אני תמיד צודקת,לא שמיים ולא כוכבים.אורין,כמו שאמרת.
למדליון קוראים אוריון ה"גברים בשחור", אם אני לא טועה…
טעות נפוצה
אמנם פחות מהטעות שלמפלצת קוראים פרנקנשטיין, אבל בכל זאת…
לחתול קוראים אוריון. למדליון קוראים הגלקסיה.
"הגלקסיה בחגורת אוריון"
טוב, אף 1 לא מושלם.
חוץ מהNBM כמובן…
נו טוף...
אני מכיר ומוקיר אנשים שאוהבים את "הסיפור שאינו נגמר". האמת, סרט לא רע, וגם אחד מסרטי הפנטזיה המצליחים ביותר מאז ומעולם. אבל בתור מי שקרא את הספר בילדותו, והחזיק בדעה המוצקה שזהו הספר הטוב ביותר שנכתב (אפילו יותר מ"ההוביט"!) אני לא יכול להתעלם מהעובדה שהסרט לא מעביר עשירית מרוח הספר. וכן, אני יודע שלא נכון להשוות בין ספר לסרט, ושהסרט בדר"כ יאכזב את קוראי הספר. אבל למרות הכל, השורה התחתונה:
הסיפור שאינו נגמר: חרא סרט, אחלה ספר.
הבהרה קטנה
ובלי קשר, שיהיה ברור: ב"מתחת לפני השטח" התכוונתי לסרטו המהמם של קוסטריצה, ולא ל"האמת ש…"
פנטזיה תת זאנר של סרטי הרפתקאות?
אוקיי, אם אתה אומר.
אין סרטים טובים
קחו את ההיסטוריה לדוגמא. לכאורה יש כמויות בלתי נדלות של סרטים מצויינים, אבל תראו את ערוץ טי.סי.אמ שהרוב שם זה זבל. וזה בתם דוגמא.
ובקשר להיום, יש סרטים טובים. אפילו מצויינים. אבל אין מספיק.
קחו את האוסקר. איזה סרט זכה? חרא סרט. מי זכתה בשחקנית המשנה? חרא שחקנית.
וככה זה כל שנה, יש איזה חמש שש סרטים ממש טובים וכל השאר בינוניים מינוס. אתה נכנס לקולנוע, אתה עלול להנות, אבל זה לא משתווה להנאה מסרט ממש טוב דוגמאת מועדון קרב.
אני בניגוד לאחרים שכתבו פה, לא משנה את הבחירה שלי "סרטים טובים".
אהם
אתה ראית את 'פולוק' (שעליו זכתה מרשה גיי הרדן בפרס שחקנית המשנה)? מתי ואיפה?
וממתי האוסקר מייצג את הסרטים הטובים של השנה?
האוסקר לא מייצג
אבל הוא דוגמא.
תגיד לי פיש, כמה סרטים טובים אבל באמת טובים, כמו מועדון קרב ומגנוליה, ראית השנה?
לא ראיתי
שום סרטים טובים כמו מועדון קרב ומגנוליה, כי 'מגנוליה' הוא סרט טוב, ו'מועדון קרב' לא, וכך השאלה סותרת את עצמה ואני התחמקתי מתשובה בדרך נבזית במיוחד.
עד כאן
אוקיי
עד כאן
גמרנו את השיחה הזאת
מה זאת אומרת מועדון קרב לא גאוני???
אחד משלושת הסרטים הכי טובים שיש בעולם
ואני לא מתלהב!!!111
זה פשוט סרט עם התחלה גאונית
אמצע גאוני
וסוף (מה שלא יגידו הדג והמורדים) ג-א-ו-נ-י
אתה יוצה מהסרט עם תחושה של סרט גאוני
פשוט סרט שכיף לראות…
בכלל בראד גאון (כבר אמרתי את זה???)
תראו,
נראה לי שהסקר הבא צריך להיות
אז אהבתם את מועדון קרב???
לא.(הצבע כמו הדג ועשה את הטעות הנוראה בחייך)
ככככככןןןן.(תגרום לבואם של עוד אלפי סרטים טובים והצבעה כמו דוקטור סוס, מקור הגאוה של האתר)
היו שלום וסליחה שאני על תרופות
אם מה שכתבתי כאן מוזר,
תדעו שכך אני כשאני בריא, בדרך כלל שאני כאן אני משוגע
עד כאן
אהבת את "מועדון קרב" בגלל…בראד פיט? בשם אדוארד נורטון ובשמי – נ ו ב א מ ת !
רגע
אני לשניה אמרתי שאדוארד נורטון לא גאון???
אם כן כבלו את התנצלותי
אהבתי את מועדון קרב בגלל הסרט, כי הוא פשוט סרט יפה!
וממש חכם
אבל לשניה לא חשבתי משהו רע על נורטון
אני מת גם אליו
הוא טוב באותה מידה כמו פיט
אבל הדיון היה על פיט (עוד מהדיון על המקסיקני)
מגנוליה? סרט טוב?
לניתוח רפרפני:
http://www.haayal.co.il/story.php3?id=372
טובים?
לדעתי האפשרות "טובים" לא צריכה להיות שייכת לסקר הזה.
כי מה מטרת הסקר? לדעת איזה סרטים רוצים לראות, אז מה יצביעו? טובים, למישהו חסרים סרטים רעים?
אבל זו לא השאלה, אם הצבעתם טובים, מה עשיתם? אמרתם שאתם רוצים לראות סרטים טובים, זיפטי דה דודה זיפטי די דיי.
הבעתם עמדה? לא.
יופי, גם אני חושב שצריך סרטים טובים, אבל מה זה קשור?
נו בחייכם!
אם יש סוג סרט אחד שהוליווד לא עושה בכלל בזמן האחרון, זה סרט אילם! (ובזמן האחרון אני מתכוון לתקופה החל מ"סרט אילם" של מל ברוקס)
ו"טובים" לא היה אמור להיות על תקן זאב רווח?
בלי סרטים אילמים
אני מוכנה לחיות.
לעומת זאת,מיוזיקלס הייתי רוצה לראות,זה ז'אנר מאוד חביב עלי.
אומנם "רוקדת בחשיכה" יצא לא מזמן,אבל כשאני אומרת מיוזיקלס,"רוקדת בחשיכה" הוא לא הסרט שעולה לי בראש.
אבל לא נראה לי שתהיה פריחה לסוג הסרטים הזה,יותר מהסיכויים לראות את כריס טאקר בסרט אילם.
היר היר!
אני חשבתי ש"אילמים" זה בדיחה של הסקר, כי איזה הגיון יש להמשיך לעשות אותם כשזה היה רק אילוץ של (חוסר) טכנולוגיה,
אבל הצבעתי בשבילו בכל זאת:
קצת לאות מחאה על רמת הדיאלוגים הנדושים וכל כך צפויים מראש בסרטים רבים היום,
כאילו להגיד שעדיף כבר שישתקו אם אין להם משהו מעניין להגיד,
וקצת מתוך געגועים לצ'רלי צ'פלין ולורל והרדי שידעו להצחיק עד דמעות בלי להוציא מילה – ואין היום יותר קומיקאים כמותם.
לפחות לאף אחד לא חסרים
סרטי אומנויות לחימה
האם סרטי אנימה כדוגמת מגילות הנינג'ה נחשבים גם
כסרטי אומנויות לחימה?
תעמדו בפינה ומייד!
כהרגלי, אני נכנס לת'רד בשלבים מאוחרים שלו (מצטער, הייתי בכרתים, והאישה שבחיי אסרה עליי לקחת לפ-טופ. נשים).
אני רוצה רק למחות על שתי התייחסויות שהיו כאן לסרטים 'לא-טובים'.
הראשונה – 'גברים בחלל'. בתור ילד קטן וחננה, קראתי את *כל* ספרי המד"ב שהיו בספרייה העירונית ברעננה, ובכללם את כל יצירתו של ר. היינלין, זצוק"ל. היינלין דנן התחיל בצעירותו עם כמה ספרים מדהימים – "גר בארץ נוכריה", "עריצה היא הלבנה". אבל שאר ספריו (במיוחד לקראת זקנתו) הם בליל פאשיסטי, שוביניסטי ובעיקר מגוחך. את "גברים בחלל" קראתי כשהייתי בן 12 בערך, ונורא רציתי להיות ריקו הגיבור. אבל בשורה התחתונה – זה ספר חרא.
ואז בא פול ורהובן, והפך את זה לאחד מסרטי המד"ב היותר סבבה שנעשו אי פעם. קטעי הפרופגנדה הקצרים אה-לה לני ריפנשטאל שהוא שילב נותנים טוויסט מדהים לכל הסיפור וגורמים לך לראות אותו בצורה אחרת לגמרי, מה שהופך אותו לסרט קאלט מטורף. אם אתם רוצים להבין למה אני מתכוון – קחו אותו ב- DVD, ושימו את הפסקול הגרמני. סרט גאוני.
דבר שני – רד, איכזבתני. "מועדון קרב" הוא לא סרט טוב? בושה, פשוט בושה. תעמוד בפינה.
אה, קאלט.
מפלט הארורים. קרנות המזבח. ים השיבולים שמסביב. (מחק את המיותר). 'גברים בחלל' כשיר בהחלט להפוך לקאלט, בעיקר משום שהוא סרט מאוד מאוד גרוע. אני חוזר על דברים שכבר אמרתי: היה קל מאוד להאמין ש'גברים בחלל' הוא סאטירה שנעשתה גרוע בכוונה, אילו זה היה סרט של שפילברג, נניח. אבל מכיוון שביים אותו פול וורהובן, יש שתי אפשרויות: או שבמשך העשור האחרון הוא עשה סאטירות מבריקות בלבד, מחופשות לסרטים מאוד גרועים, או שהוא פשוט חרא במאי.
וכדי לשפוך שמן על הפצעים ומלח למדורה: לא, גם 'מועדון קרב' הוא לא סרט טוב. לא עומד בפינה, מה תעשה לי?
הו, קאלט!
ראשית, אני מסכים איתך כי קאלט הוא מפלט הארורים ("סרט הקאלט החדש של ישראל – אסקימו לימון – החגיגה נמשכת"). וגם קשה לי להתווכח עם הערכתך ליצירתו של מר וורהובן (אולי חוץ מ"זיכרון גורלי" שהוא לעניות דעתי סרט אקשן משובח).
אבל – אתה מוכרח להודות שקטעי הפרופגנדה הקטנים שהוא טרח להוסיף שם (שלא היו כמובן בסרט המקורי) גורמים לך לחשוב שנייה שמא מר וורהובן קצת מתעווז עליך.
ובאשר ל"מועדון קרב", זה אומנם אוף טופיק – אבל אני אשמח לשמוע נימוק קצת יותר משכנע מאשר "כי ככה"
הסרט המקורי?
אבל אני חייב להגיד, שבצפייה שנייה עלה על דעתי שברובד העמוק (מאד!) ורהובן דווקא עשה סרט שמתראים מאד להיינלין…
נכון, בסרט לא היה ברור שמדובר בעולם פשיסטי.
נכון, בסרט האנשים לא הראו פרומיל של שכל צבאי ממה שהיה להם בספר.
נכון, בספר לא היו לוחמים משני המינים (נשים טייסות, הגברים לוחמים)
אבל למרות הכל, הסרט התאים להיינלין כמו כפפה ליד-
זה היה סרט שוביניסטי להחריד. וכנראה שהיו של נשים ג'ינג'יות עם חזה גדול.
אינו פשיסטי
ולהלן הדיון שנערך לא מזמן בפורום יואל בנושא
http://www2.iol.co.il/communikit/scripts/forums/live/forums_single_25.asp?rootId=4234119&msg_id=4234119
פשיזם...
אה, עכשיו רווח לי. אם בפורומים של יואל קבעו שזה לא סרט (או ספר פשיסטי) אז כמובן שזה לא.
למה ציניות?
קראת את כל הדיון?
אם כן, ואתה עדיין לא מסכים,
אתה מוזמן לנסות ולשכנע אותנו
פשיזם...
אתם בכלל קראתם את הספר?
נכון שהכתיבה של הייליין התדרדרה בערוב ימיו (עיין ערך "מספר החיה" המתיש) אך לקרוא ל"סטארשיפ טרופרס" ספר פשיסטי זו הפגנת בורות וחוסר הבנה מוחלט.
לדוגמא, הרעיונות של היינליין לגבי זכויות האזרח אשר שירת בצבא במדינה כל כך מתאימות לישראל בימינו שניתן לחשוב שנכתבו היום.
היינליין מתאר חברה אשר אינה מבוססת על סחטנות פרלמנטרית אלא על שלטון המעוצב ע"י התורמים למדינה אשר מקבלים אחריות מלאה על תפקודה ועתידה. מחוסר הבנה ניתן לקרוא לרעיונותיו פאשיסטיים, אבל זהו פתרון רלוונטי לחברה מנוונת המתפקדת באופן לוקה.
נ.ב.- ורהובן עצמו בכלל לא קרא את הספר. לאחר ששמע את הרעיון לספור הוא סרב לקרוא את הספר על מנת לא להרוס לעצמו את המחשבה היצירתית (מילותיו שלו).
קודם כל תרגיע...
גם אם אנחנו בורים וחסרי הבנה מוחלטים, יקירי, לא הרגנו אף אחד.
שנית, אני חושבת ש*הסרט* פשיסטי.
כן.
את *הספר* לא קראתי, אז אני לא יודעת לגביו.
פשיזם...
הספר פשיסטי, נקודה.
היינלין, מפקד רב דרג בצבא, יצר עתיד שבו ההזדהות של האזרח עם המדינה היא טוטלית, ללא ספקות, ללא פוליטיקה, הזדהות טוטלית.
הספר עצמו הוא אנטי-דמוקרטי במובהק, למרות שהרעיונות הכתובים בו נראים הגיוניים ממבט ראשון, במבט שני האדם החושב מבחין בזוועה.
הספר עצמו כתוב היטב והוא מעניין, אך ספר המבטא הרבה יותר טוב את חווית המלחמה האמיתית ומתעלה על ספרו של היינלין הוא 'מלחמה לנצח' של ג'ו הולדמן.
הסרט עצמו טוב, נהניתי מאד והוא לא דומה לסרט כלל. פשוט סרט אקשן מעניין.
פשיזם...
לקרוא ל"גברים בחלל" סרט טוב זה להעליב כל סרט טוב שנעשה פעם (וגם כמה סרטים גרועים) לקחו ספר מעורר מחלוקת ומעמיק (אישית, תמיד האמנתי שזהו אחד הספרים הציניים ביותר של היינלין) והפכו אותו לפיצה שטוחה מקמח מצה וללא טעם (במקרה הטוב).
מישהו אהב שם את המרובע הרומנטי ואת הדרך שבו הוא נפתר, לקחו את זה, הוסיפו קצת פעלולים, קצת חרקים, עיצבו פוסטר מרשים ובזה נגמר העניין.
אפילו לקרוא לזה קאלט זה מעליב.
הסדרה המצויירת היתה הרבה יותר קרובה לעלילת הספר ולמשמעות שלו וגם היו באה שחקנים טובים יותר)
"גברים בחלל"(!) סרט קאלט?! עזוב שטויות.
פשיזם...
זה לא ספר ציני כלל, היינלין האמין במה שכתב.
אויש, נו באמת, זה לא סרט עד כדי כך גרוע, לא? אני דווקא לא סבלתי סבל בל יתואר ונהניתי מהיריות.
סרט קאלט זה ממש לא.
פשיזם...
זה לא שזה היה סרט טוב
הוא גם ממש לא היה חרא
זאת אומרת הוא כן… כמובן
אבל!
וכאן האבל (כאן למעלה, מה לא שמתם לב???)
הוא היה פשוט סרט כיפי
הייתי משלם את הכסף לקולנוע אם הייתי יודע שהוא ממש כיפי כזה
בסוף ראיתי אותו בפסח אקשן
אבל הוא ממש לא סרט רע
הוא חרא
אבל הוא כיפי
פשיזם...
מפקד רם דרג? סגן, אם אני לא טועה. החברה אותה הוא מתאר רחוקה מזו אותה איפיינת. מנקודת מבטו של חייל – ממש כמו בכל צבא – אין מקום לשאלות, והמסגרת טוטאלית. אך כאזרח הוא רשאי להביע את דעתו כרצונו במסגרת פוליטית דומה למדי (טכנית) לדמוקרטיות בימנו.ההבדל הוא, ש"אזרחות" מותנת בנכונות לקחת אחריות אישית, במחיר וויתור מוגבל על החופש והנוחות האישיים, והפגנת נכונות לסכן את חייו – למען הכלל.
המבנה החברתי הוא אכן פאשיסטי במהותו (אני איני שותף לרעיונותיו), אך הוגן למדי.
פשיזם...
הוגן רק על פני השטח. ככל שאני מתבגר ומחכים יותר כך אני מגלה כמה הספר הזה נורא.
לשרוף ת'מועדון!
'מועדון קרב' עשוי מצוין, ואני האחרון שאתווכח עם זה. הסיפור היה גם הוא חביב עד החצי, בערך, ואז השמין, התנפח ונפל לרצפה מפרכס. טיילר דרדן הוא, בעיקרון, אפס שמדבר הרבה שטויות, ומפריע לי שהסרט מניח מראש שגם אני נשביתי בקסמיו ואלך איתו עד קצה העולם ושני צעדים אחר כך רק בגלל שיש לו את הכריזמה של בראד פיט. ואז בא הטוויסט של הסרט, שהוא, כפי שנדמה לי שציינתי כבר פעם או פעמיים, דבילי, והורס את האמינות של הסרט כולו. ואז זה נגמר.
(לא, זאת לא ביקורת מאוד מפורטת. ראיתי אותו מזמן)
לשרןף ת'מועדון!
דבר ראשון, הסיבה שלא עניתי לך כל כך הרבה זמן היא שפשוט אין לי מה להגיד נגד זה. מה אני אמור לומר? "לא נכון, כן התחברת"? "היית אמור להתחבר אליו?" אז לא התחברת לסרט, ההפסד כולו שלך.
אבל אני לא חושב שהסרט מניח שתתחבר לטיילר דרדן, אלא למספר שנשבה בקסמיו.
הטוויסט לא היה דבילי, שוב, לדעתי.
במקומך הייתי רואה אותו שוב, תנסה לפחות.
אני בהחלט מתכוון
לראות אותו שוב, ואפילו להנות מזה (אולי להעביר קדימה קצת בחצי השני). אני בספק אם זה ישנה את דעתי.
תראה, תראה (תשמע, תשמע, הא-הא)
אתה נשמע בדיוק כמוני אחרי הפעם הראשונה שראיתי את הסרט. בצפייה ראשונה, כאשר אתה לא מודע לטוויסט, אתה לא ממש יכול להיזכר בהרבה קטעים שמתחברים אליו, אם בכלל. בצפיה שניה, אני מבטיח לך, אתה תגלה הרבה דברים שלא שמת לב אליהם בהתחלה, עם כל טיעוניך המוצדקים כלפי טיילר דרדין.
הטוויסט הוא בעייתי, אין אפס, אבל הרבה פחות ממה שנראה לך כרגע.
אז אני מתנדב גם להשאיל לך את הסרט, העיקר שתתן צ'אנסה, בחייאת ראבק, אח שלי! (סליחה, נסחפתי קצת בדיבור הערסוואתי).
אז יאללה תראה עוד פעם – זה כדאי!
מועדון חברים
ת'שמע, אני עדיין לא מבין מה הבעיה עם הטויסט
טו כצת אחרת
איזה טויסט
יש שנים, אחד בסוף ואחד לפני כן
אבל הוא לא הורס את הסרט, בכלל לא
הרעיון ממש יפה, השחקנים כולם מצויינים
מה כבר חסר כדי שתוהב את הסרט
אני אישית חולק על דעתך
התחברת לסרט!
לא בדיוק...
יש את הטוויסט, ויש את סצינת סיום הסרט – לה לא הייתי קורא טוויסט.
אבל זה אני…
לא בדיוק טוויסט,
אבל הרבה פחות הגיוני ממנו.
וחוצמזה, זה סרט, יענו, פילוסופילי, כאילו, כזה נו…
אני דווקא אהבתי את התמונה האחרונ
ה, שהם מסתכלים על העיר קורסת.
התמונה הזאת היוותה מיני קליפ מצויין לwhere is my mind המשובח של הפיקסיז.
תעמדו בפינה ומייד!
אין בכלל ספק, כפי שיעיד כל אדם בעל ראייה אוביקטיבית ובלתי משוחדת – כמוני למשל – ש"גברים בחלל", למרות שמו הטיפשי ותרגומו הטיפשי אף יותר, הוא ספרו הטוב ביותר של היינלין, ואפילו – וזה אירוע ראוי לציון – ספר טוב בפני עצמו. כן, הוא אומנם נכתב כספר ילדים (ומכאן המיעוט המפתיע של פיטמות בעלילה) – אך כך גם "מבעד למראה". הוא אולי לא הספר הכי עמוק, הכי אמנותי או הכי מעניין בהסטוריה של המילה הכתובה – אך הוא בהחלט מגשים את המטרה הגבוהה ביותר אליה יכולה יצירה ספרותית לשאוף: גורם לקורא לחשוב מחדש על דברים שהיו בגדר המובן מאליו, ועושה זאת ביעילות תוך שמירה על מבנה עלילתי סביר-פלוס.
הסרט לעומת זאת…נו, ג'וקים ענקיים ורצחניים מהחלל החיצון והחזה של איך-שלא-קוראים לה. נהדר, אבל מסיבות שונות לגמרי.
חבל שלא עושים יותר סרטים...
צרפתים.
לא מנמק, מה תעשו לי.
פרדון
אז הייתי ביום שישי בבית ציוני אמריקה בסרט Le Gout des Autres ("טעמם של אחרים" בתרגום הרצוי, "על אהבה וטעמים אחרים" בתרגום המצוי). מה יש להגיד, משוחק, מבויים ומעוצב למופת, ונטול כל סיבה לראות אותו. מין קומדיה דלת בדיחות עם דרמה נטולת ריגושים.
אבל מה, היה שם טריילר של הסרט החדש עם הסמאח והשחקנית של "לולה רצה" (Run, לולה, Run בתרגום המצער).
חבל שלא עושים יותר סרטים גרמניים.
אתה מתכוון,
חבל שלא עושים יותר סרטים עם הסמאח-לעתיד והשחקנית של 'לולה רצה'.
לסרט קוראים 'הנסיכה והלוחם' ואת הטריילר (המצוין) שלו אפשר לראות כאן:
http://www.movie-list.com/p/princessandthewarrior.shtml
אולי הוא מתכוון
לסרט "שיעור אנטומיה" שבו רואים למה למרות הכל ניסויים בבעלי חיים עדיפים על ניסוי בבני אדם?
לא שהתוצאה לא היתה צפויה
כי באמת לא שמעתי כבר שנים מישהו אומר על סרט שהוא טוב (מצד שני, לא שמעתי אף פעם על שום סרט שהוא טוב, אבל שום דבר לא מושלם).
אבל בחרתי במערבונים.
כל שאר הז'אנרים או שעושים יותר מדי, או שעשו בזמן האחרון אז יש תחושה שעושים, או שלא מעניינים אף אחד.
וכאמור, איך שאני רואה את זה, יש סרטים טובים פה ושם. אנשים פשוט מסרבים להקים בקיומם כדי לא לשבור את הקונצנזוס.
החזירו את הימים ההם
אני החלטתי הפעם די במפתיע ללכת על "מיוזיקלס"
לדעתי "רד פיש",זו טעות לכלול את הקטיגוריה "טובים" בקטיגוריות.
הרי זה ברור שזו הקטיגוריה שתזכה משום שאנשים תמיד ירצו סרטים טובים ואפילו אם יהיו הרבה,זה אף פעם לא יספיק.
אבל כמו שאמרתי אני הלכתי על "מיוזיקלס" בגלל סרט אחד נפלא ומרגש שנקרא "שיער" וכולנו מכירים אותו וזוכרים אותו ולצערי לפחות אין יותר סרטים כאלה כיום.
אז באמת מפיקי קולנוע יקרים, תנו קצת "מיוזיקלס", נראה סרט, נשמע מוסיקה טובה והכי חשוב-נהנה הרבה מאוד
עכשיו אתה מספר לי...
אם הייתי עורך את הסקר מחדש, הייתי מוציא את האפשרות 'טובים', לא בגלל שזאת לא בחירה לגיטימית (היא כן, לדעתי) אלא רק בגלל שהיא מובילה בהפרש כל כך גדול. אני מעדיף סקרים צמודים ומעניינים, כמו הקודם (וויין וגארת' ניצחו את ג'יי ובוב בהפרש של קול אחד!)
ואגב, "עין חדה", למה המרכאות?
עכשיו אתה מספר לי...
באמת פתאום שמתי לב ששמתי מרכאות ללא שום סיבה נראית לעין.
זה פשוט שאני רגיל לשים מרכאות כשאני מדבר על סרטים.
אבל באמת בנוגע לטובים-זה בדיוק הקטע,זה היה ברור שזה יקח בגדול, אבל עם הקטיגוריה של הטובים או בלעדיהם זה באמת אחלה סקר.
רק מיוזיקלס
לעניות דעתית ז'אנר הסרט המוסיקלי נכחד, פשוטו כמשמעו, מעל פני האדמה. אחד הז'אנרים האסקפיסטים והמקסימים של הקולנוע שבק חיים, וחבל.הקסם שיש במיוזיקל טוב הוא דבר שקשה לשים עליו את האצבע, וסרטים מוסיקליים טובים הם קולנוע טהור. די אם אזכיר יצירות כמו שיר אשיר בגשם, סיפור הפרברים,
אוליבר, רוב הסרטים שאמ ג'י אם
עשו בשנות ה-50, צלילי המוסיקה, שיער, גריז, חנות קטנה ומטריפה ועוד המון…
הסרט המוסיקלי האחרון שאני זוכר הוא "כולם אומרים שאני אוהב אותך" של וודי אלן, אבל גם הוא לא היה בדיוק מיוזיקל אמיתי…
פשוט חבל. אולי הם לא מתאימים לתקופה הצינית שלנו.
ובקשר לסרטי מדע בדיוני ואימה:עושים המון מהם, רובם לא שווים כלום ונעשים ישר לשוק הוידאו בארה"ב, וגם מאלו שיוצאים לקולנוע לא רבים מגיעים לכאן, בעיקר לא סרטי אימה, מסתבר שהקהל בארץ כנראה לא משוגע על הז'אנר האדיר הזה כמו באמריקה, אבל בהחלט עושים אותם.
רק מיוזיקלס
היה נסיון מעניין לעשות משהו שהוא בערך מיוזיקל אבל יתקבל ע"י הצופים של היום: החברה של החבר שלי, עם רופרט אוורט וג'וליה רוברטס. השירים לא הופיעו סתם כך באמצע העלילה, תמיד היתה להם סיבה הגיונית לפצוח בשיר. דוקא עבד לא רע, אני לא אוהב מיוזיקלס בעיקרון אבל הדרך הזאת להכניס שירים בעלילה מצאה חן בעיני.
מה?
זה 'החתונה של החבר שלי', ואני לא זוכר שירים. כלומר, קמרון דיאז מזייפת שם בקריוקי באופן מזעזע, אבל לא מספיק כדי להפוך את הסרט למיוזיקל. היו עוד?!
עוד אחד שאני זוכר
היה בסצינת השולחן, שבה כל המשפחה חוץ מג'וליה ורופרט שרים שיר… אני זוכר איך הוא הולך אבל לא איך קוראים לו…
אבל גם אני לא חושב שהיה פה איזהשהוא ניסיון למיוזקל. שני השירים אמנם היו חלק מהעלילה במובן שמישהו מהדמויות שר אותם, אבל הם לא קידמו את העלילה או הביעו הלך רוח של אחת הדמויות, שתי הסיבות העיקריות לשיר במיוזיקל.
שם השיר
בגרסה של דיאן קינג.
הדבר העיקרי שמזעזע בגרסה הזו
למקרה שזה לא קופץ לעין זה
השימוש במילה "ME"
ממש ג'ר-ג'ר בינקס…
איפה אתה שומע ME?!
הורדתי את השיר, שמעתי ושמעתי, שום ME! הם אומרים שם I כמו שאמורים לומר, אני לא מבינה איפה אתה שמעת שם את זה….
ואתה יודע איך קוראים לגירסה המקורית?
רק מיוזיקלס
יצא לא מזמן (לפני שנה שנתיים) סרט צרפתי חביב אשר מתקרב מאוד לז'אנר המיוזיקל, אומנם אין שם שירים מלאים אלא רק קטעים מהם (אשר מבטאים את רגשות הדמות באותו הרגע) אבל זהו סרט מומלץ לכל חובבי המיוזיקלס באשר הם. נראה לי ששידרו אותו לא מזמן באחד הערוצים…
שאלה לא קשורה בכלל
יסלחו לי כולם, כולל רד פיש ידידי,
יש לי שאלה בענייני קולנוע שאינה קשורה לסקר זה כלל וכלל, אבל חיפשתי מקום לשאול את יודעי הקולנוע בשפת עבר באתר ולא מצאתי שום פורופ שלא קשור לנושא מסוים. מכאן, השאלה שלי תהיה אוף-טופיק בכל אופן. אז אני מתנצל.
ולאחר ההתנצלות – שאלה, או יותר מדויק שתיים. אני עוסק כרגע בתרגום לעברית של ספר אמריקאי משנות ה- 70, ומחפש האם יש שם עברי לשני סרטים שהוזכרו שם. מה לעשות ש- IMDB נותן המון אינפורמציה, אבל לא את השם העברי של סרטים… אז אולי במקרה מישהו כאן ראה (או שמע על) הסרטים האלה:
Top Hat – מיוזקל משנות ה- 60 עם פרד אסטייר וג'ינג'ר רוג'רס, מוזיקה של אירווינג ברלין אם זה מעניין מישהו
Some kind of hero – קומדיה מלחמתית בבימוי של אחד ג'יימס קירקווד (שגם כתב את התסריט).
אם מישהו יודע את השם העברי של הסרטים הללו, או שיודע שהם לא הופצו בארץ (ומכאן – אין שם עברי ואני יכול להמציא כאוות נפשי), יענה כאן ויבורך.
בתודה מראש,
נונין
נ. ב. אפשר גם לשלוח לי ב- e-mail תגובות.
מאוד קשה
לאתר שמות עבריים לסרטים ישנים, בין השאר משום שהמידע הזה לא אגור בימד"ב, וייתכן גם שלא בשום מקום אחר… מצד שני, אפילו אם הסרטים האלה הגיעו לארץ, הסיכוי שמישהו מקוראי הספר מכיר אותם בגירסה העברית שלהם הוא אפסי, כך שאתה יכול להרגיש די בטוח להמציא שמות משלך ("כובע צילינדר קטלני").
שאלה לא קשורה בכלל
נונין,
TOP HAT נקרא "כובע צילינדר".
הוא משודר מדי פעם בהצגה שניה בכבלים.
שאלה לא קשורה בכלל
אתה יכול לתרגם את some kind of hero ל"איזה מין גיבור". והפעם זה גם יהיה תרגום כמעט מדויק.
יותר קרוב ל''גם כן גיבור''
אבל אפשר לסמוך על בחורינו הטובים שלא כך היו מתרגמים את זה.
שנה לא נכונה
"כובע צילינדר" הוא אכן מיוזיקל. אבל הוא מ-מ-ש לא משנות השישים.
אלא אם כן 1935 שייך לסיקסטיז ופשוט שכחו לעדכן אותי.
לגבי הסרט השני: יש לי מסד-נתונים די גדול שנועד לפתור בדיוק את הבעיה שלך.
אז א' – הסרט הזה לא מופיע אצלי.
ב' – האתר שלי אוטוטו עולה
כל המעונין לקבל עדכון כשזה יקרה. אנא יקליק על הדוא"ל שלי.
אמנון.
ועוד טעות
קירקווד (ג'וניור. מסתבר שאבא שלו גם היה שפיץ לא קטן)
לא ביים אלא הפיק.
מביך להודות, אבל
אני חושב שהבנאדם שהכי מוסמך לענות לך על השאלות הוא לא אחר מאשר אורי קליין, מבקר הקולנוע של "הארץ" ובן דוד של נחמן שניצקליין.
אומנם כמבקר הוא דיי מעצבן, אבל הבנאדם הוא אינציקלופדיה מהלכת לתולדות הקולנוע.
דג, גם לא קשור...
אבל שמתי לב שברשימת הכתבות יש למעלה טאב של "חדשים", שמופיע גם כשכל הסרטים מתחתיה הם כתומים…
הכתבות חדשות
גם אם הסרטים לא.
אני חושב ששברתי שיא
התגובה החדשה בעמוד הכי ישן ב'עין הדג' – הסקר הראשון ("מה הכי מפריע לך בבתי קולנוע בארץ"?). ולונג – התגובה היא על הודעה שלך.
את מוזמנת לבדוק.
יום טוב וסליחה על אי-הקשר.
לא קשור, אבל צריך להיכתב
חזרתי עכשיו מבילוי (ראשון שלי) בסינמטק תל אביב, ולא התאכזבתי. המחירים נמוכים (אבל אני חייל, זה לא חוכמה) האולם יפה ומקוער (איך לא חשבו על זה קודם?) ובכלל, האווירה טובה. הוסיפו לכל אלה העובדה שהסרטים שבהם צפיתי: מונטי פיתון והגביע הקדוש, וחייו של בריאן (או – בריאן כוכב עליון, אם אתם מתעקשים).
האם יש למישהו ספק שמונטי פייתון יצרו את הסרטים הכי מצחיקים אי פעם? הומור נונסנס, שפשוט מצחיק ולא מנסה להתחכם יותר מדי, אלא הולך על האינסטינקטים הראשונים, אבל לא יורד לרמת הפלוצים וגרעפסים. וגם, לפחות בחייו של בריאן (האהוב עליי ללא ספק), קצת תובנה על טבע האדם, אבל בלי להתייהר יותר מדי. העובדה שהם בריטים ועדיין חסרי יהירות היא כבר משהו שחובה לציין. מזמן לא נהניתי כל כך בקולנוע…
אני בעד להקים קול מחאה שערוצי הטלוויזיה לשדר את התכנית שלהם משנות ה- 70, שמשלושת הפרקים שראיתי שלה (שודרו בפורים 2000 בערוץ 2), נהניתי מאד.
בכלל אני לא חושב שמעט מאד סרטים שנעשו היו באמת מצחיקים לכל אורכם (שני הנ"ל, טיסה נעימה, סודי ביותר, רב הדברים של מל ברוקס), ולדעתי זה סוג הסרטים שממש נחוצים וחסרים, ואני מאמין שהייתי בוחר בזה אם הייתה האופציה.
לא קשור, אבל צריך להיכתב
צודק בקשר למונטי-פייטון. פשוט גדולים. ומי שזוכר משעורי ההיסטורייה את תקופת מרד II, שזו פחות או יותר תקופת הסרט "בראיין", יעריך מאוד איך הם הצליחו לתפוס את ה"אווירה" של התקופה עם ההתפלגות בעם, הנהירה אחר נביאי שקר, וכו'.
כמו "אסטריקס" (הקומיקס), גם כאן הוכיחו שניתן לעשות בידור מהנה וגם טיפה מחנך.
בקשר לשאר הסרטים… על טעם וריח אין מה להתווכח…
מהפך!
אם מחברים את כל האפשרויות האחרות, אפשר לראות שהן עולות על "טובים" בקול אחד!
ייפי!
טוב, חייבים להתחשב
באחד שרצה עוד סרטי אומניות לחימה, ובשלושה שרוצים עוד סרטים ישראלים.
למרות שאני בטוחה שאלה האחרונים הצביעו בטעות, בטח בעיה עם העכבר.
יכול להיות שאפשר לשדרג
את זה לקטגוריה "סרטים ישראלים באמת טובים" ובאמת יש כמה ספורים…
סרטים ישראליים
מחאה, מחאה, מחאה.
בתור מי שהאופציה השניה שלו בסקר (אחרי 'טובים') הייתה 'ישראליים', אני חייב למחות על ההערה של גל בנוגע לשגיאות עכבר. ואני אפרט.
זה שהרבה סרטים ישראליים (למשל 'אסקימו לימון – החגיגה נמשכת') נראים כאילו עשו אותם שלא-למאכל-אדם-כלל, עדיין יש חשיבות עצומה לזה שתהיה תעשיית קולנוע ישראלית, ואין שום סיבה שלא. בעולם (וגם אצלנו) מופצים סרטים טובים מתוצרת איראן, גרוזיה, והשד-יודע-איפה-עוד, אז למה לא בארצנו ההייטקית?
חוץ מזה, מתוך היבול הדל מאוד של סרטי קולנוע ישראלים בעשור-ומשהו האחרונים, אני חייב לציין שהיו כמה סרטים טובים אובייקטיבית (בראש הרשימה שלי: 'שחור', 'החיים על-פי אגפא', 'עפולה אקספרס', 'זולגות הדמעות מעצמן' ואפילו, למרות הבעיות, 'קלרה הקדושה') ויחסית לכמות המעטה של סרטים שיוצאים בכלל בארץ, ויחסית לתנאים של היוצרים, זה לא רע בכלל.
לכן, ולפיכך, אני מסיק שאם יהיו עוד סרטים ישראליים יהיו גם עוד סרטים ישראליים באמת טובים, וזה באמת דבר שכולנו (כצרכני סרטים דוברי עברית) צריכים לייחל לו.
נונין (שמצפה לסקר חדש)
מחאה מחאה מחאה
למה להעליל עלילות
אני לא כתבתי שום דבר כזה
הייתה זו אקסמנית לעתיד נרגשת מהיכולת
המתמטית של יונתן
אז אנא התנצל ומיד
ועכשיו רק אומר שאני מסכים איתה
מחאה מחאה מחאה
מתנצל על אי-קריאת שורת השם בהודעה נכון.
אבל אם יש הסכמה שלך לדברים של האקסמנית וואטאבר מצבה הנפשי הרי שאני מוחה גם כלפי זה.
בתקווה שמישהו יגיב גם לתוכן ההודעה (אולי נפתח דיון ארוך, נמשיך את התגובות לסקר הזה ונעבור את מניח הרעפים הנודע לשמצה)
נונין חולם בהקיץ
באשר לתוכן
לצערי אני לא ממש יסייע לפתח דיון משום שאני מסכים אתך לחלוטין. יצירה קולנועית ישראלית היא דבר אשר אמנם לאורך השנים הניב מספר לא מבוטל של פרות רקובים אך גם כמה סרטים מהנים ומעניינים לצפייה.
דוגמאות נוספות- "מבצע סבתא", "אוונטי פופולו", "מר באום" (הסרט הישראלי היחיד שראיתי בקולנוע…) ועוד אומנם לא רבים אך טובים.
מצטרף
אוונטי פופולו נהדר בכל קנה מידה ומבצע סבתא מצחיק עד אימה.
מבצע סבתא
"מבצע סבתא" נעשה לקולנוע? לא לטלוויזיה?
ואיך אתה יכול שלא להזכיר את
"הצל של החיוך שלך"?
קיטש ישראלי מתוק במיטבו…
הצל של החיוך שלך
הוא סרט מצוין – לפחות אני אישית מאוד אוהב אותו – אבל הוא לא נעשה כסרט קולנוע, ולמיטב ידיעתי אף פעם לא הוקרן בקולנוע.
הצל של החיוך שלך
אבל למה להתקטנן?
עדיין, אין מספיק
סרטים ישראליים טובים יחסית למספר הסרטים הכולל, וגם אם יעשו עוד סרטים ישראליים, אני לא חושבת שזה יכסה את הכמות הסבירה של סרטים ישראליים טובים.
זה כנראה הסקר הראשון
שהולכות להיות בו יותר תגובות מהצבעות.
או שלא
אבל זה עדיין היה קרוב… דג, הגיע הזמן להחליף את הסקר. טובים מנצח בגדול, ועדיין יש שאלה האם הוא בכלל תשובה לגיטימית.
רעיונות לסקר חדש?
מיהו הנבל האולטימטיבי? דארת' ווידר, אייג'נט סמית, גארי אולדמן, זאב רווח מצ'רלי וחצי, וכו'?
זה בסדר
יש לי שעון ולוח שנה, אני יודע מתי הגיע הזמן להחליף את הסקר. זה יקרה יותר מאוחר היום.
מערבונים?!?!?!?!?
הלו?
המסכה של זורו
הבלתי נסלח
המהירים והמתים
ג'קי בראון
קילביל נחשב?
בימינו, כאילו?
שטח פתוח?
אגב, מה בדיוק מערבוני בג'קי בראון (או ליתר דיוק, אם כבר ג'קי בראון, אז למה לא קילביל)
זה שעשו אחד או שניים,
עדיין לא אומר שהז'אנר הגיע לרוויה ("עושים מספיק", אם תעדיף).
אני מסכים
אבל דור משיח הביא כמה דוגמאות, אז רק רציתי להביא אחת רלוונטית יותר.
אגב, שיהיה ברור "שטח פתוח" – חרא סרט.
הדוגמאות שהוא הביא הן בעיקר של סרטים ישנים יחסית.
hence ''אחת רלוונטית יותר''
hence ''אחת''
כן נעשים מערובונים בימינו.
אבל כולם פוסט-מערבונים. כולם בוגרים כל כך. כולם עוסקים בדיקונסטרקציה של מיתוס המערב הפרוע.
(החריגה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא שאנגחאי נון של ג'קי צ'אן, שגם הוא, אהם, לא ממש מערבון קלאסי.)
((הידד! הצלחתי לא להשתמש במילת הפ"מ!))
אני מחכה שיגיע איזה שודדי הקריבים שיקים לתחיה את ז'אנר הבום-בום-טראח-טראח. שיהיה מגניב. או אפילו עדיף, שיהיה מאגניב.
ואת זה אתה אומר בגלל
שסרטים כמו "בצהרי היום" "האיש שירה בליברטי ואלאנס" "חבורת הפראים" או "היו זמנים במערב" לא עוסקים באותה דיקונסטרקציה בדיוק?
לא.
לא יודע אם שמת לב, אבל דיברתי על ימינו אנו. על מה שנעשה לאחרונה.
ולא יודע אם שמת לב, אבל הסרטים שאתה ציינת לא נעשו לאחרונה.
כך שלא.
דיברת על מערבונים
שהם פוסט מערבונים, ואמרת שזה מה שעושים בימינו. בסה"כ אמרתי שגם פעם נעשו פוסט מערבונים, כך שאין כאן כל חידוש. (למעשה, אני די בטוח שהמערבונים האמיתיים היחידים נעשו עם ג'ון וויין, ולפני שנות החמישים, אבל עקב חוסר צפיה ברובם, אני מעדיף לא לחתום על הענין).
דיברת על מערבונים
מה קשה לך להבין? אני לא מדבר על חידוש. על מדבר על מה שיש. אז גם פעם היה. היפ היפ הוריי!
מערבון ישן
אני מבקש רשות , לבקש .
בשנות החמישים המאוחרות הוקרן סרט מערבון (כמדומני שחור לבן -לא בטוח ).
כנופייה רעה פשטה על כפר בזזה וענתה , היה שם בחור כביכול ממושקף , חטף לא מעט ,אך בלילה היה מסיר את המשקפיים , עוטה עך עיניו מסכת זורו , שורק לסוסו , יוצא בדהרה ופוגע בפושעים ומציל את הנדכאים .
אודה לכם אם תנדבו לי מעט מידע , הסרט חשוב לי מאוד לסגור פאזל עם העבר שלי ( משפחה ) .