במקור: You, Me and Dupree
במאי: אנתוני וג'ו רוסו
תסריט: מייק לסיור
שחקנים: מאט דילון, אוון ווילסון, קייט האדסון, מייקל דגלאס
אם תספרו לילדים שלכם שפעם היו קומדיות בלי אוון ווילסון, הם לא יאמינו לכם. "כן, בטח", הם יגידו. "תיכף גם תנסו להגיד לי שבן אפלק זכה בפרס השחקן הטוב ביותר מתישהו". הו, תמימות קדושה. אבל מי אנחנו שנתלונן על השכיחות הווילסונית בקומדיות? אנחנו רק מנסים להתרגל להשתלטות שלו ושל אחיו על מסכי הקולנוע. קארל ומולי פיטרסון צריכים להתמודד עם הפלישה שלו לביתם ולחייהם.
החיים מחייכים אל קארל (מאט דילון, 'התרסקות'): הוא מתחתן עם בחירת ליבו, בחורה מקסימה בשם מולי (קייט הדסון, 'כמעט מפורסמים'), העובדת כמורה; יש לו גם משרה מבטיחה אצל אביה המיליונר (מייקל דגלאס בשפל חדש) כיזם פרוייקטי נדל"ן. בכלל, קארל ומולי חיים את החלום האמריקאי, עם רכב 4×4, בית גדול צמוד קרקע, עתיד כלכלי יציב ואינשאללה גם ילדים בעתיד הלא רחוק.
אותם חיים בדיוק כלל אינם מחייכים אל דופרי, חברו הטוב של קארל. לא רק שהוא נראה כמו אוון ווילסון, שזה כבר מעצבן, גם דפקו אותו עם שם משפחה מוזר ועם שם פרטי שאף אחד לא זוכר מהו. וכאילו כל זה לא גרוע מספיק, פיטרו אותו מהעבודה וזרקו אותו מהדירה בדיוק בשבוע שבו קארל ומולי חזרו מירח הדבש. אבל לא אדם כדופרי יאמר נואש – חמוש באופטימיות אין קץ, בחוסר מודעות מינימלית לכללי ההתנהגות בחברה ובראש של מוס, הוא מתנחל בשמחה בבית הזוג הצעיר.
את ההמשך אתם יכולים לנחש בעצמכם: דופרי יפריע למולי וקארל בכל מקום אפשרי, יעשה את כל הדברים הכי מעצבנים ויגרום להם, באיחור תמוה, להבין שזה לא יכול להימשך ככה. אין כאן שום דבר בלתי צפוי: דופרי קוטע לזוג רגע אינטימי, מסריח להם את השירותים, מחלל את מתנות החתונה שלהם, וכן הלאה. אני יכול להעלות לנגד עיני את תהליך יצירת הסרט: התסריטאים ישבו וחשבו על כל הסיטואציות המביכות שיכולות להיווצר בתנאים כאלה. ככל הנראה, בשלב הזה דחקו מפיקי הסרט (שווילסון הוא אחד מהם) להתחיל את הצילומים, וכל הסצינות הכתובות הוסרטו. אחרי עריכה ראשונית, ניגש כנראה עוזר הפקה מפוחד לאחד המפיקים, ובישר לו בחשש שיש בעיה: אורכו של הסרט הוא רק 45 דקות. בשלב הזה צעקות נישאו בחלל האויר, אגרופים הוטחו בשולחנות, סיגרים מעושנים למחצה כובו במאפרות עולות על גדותיהן, והתסריטאים נשלחו כדי לאלתר המשך מבולבל וסוף מספק לסרט.
אין באמור לעיל כדי להגיד שהחצי הראשון של הסרט הוא טוב; הוא לא טוב. הוא צפוי, מעצבן ולא ממש מצחיק. אבל לפחות אפשר לזקוף לזכותו איזושהי אחידות רעיונית מוצקה. החצי הראשון של הסרט יודע טוב מאוד מה הוא: הוא קומדיה, וככה הוא גם מתנהג. החצי השני, לעומת זאת, נעשה כנראה מתוך ניסיון לסבך קצת את העלילה, וזה באמת מה שקורה בו. חייבים להודות שהוא הרבה פחות צפוי מהראשון, אבל הוא גם הרבה פחות סגור על עצמו וגולש מדי פעם למחוזות לא לו. הוא כולל כמה התרחשויות דרמטיות המרוככות על ידי בדיחות לא מצחיקות, וסצינת מרדף הזויה ובעלת צידוק עלילתי קלוש, שמחזירה את הסרט לחיקה המודאג של הקומדיה.
אותה קומדיה כוללת בעיקר בדיחות סלפסטיק, המשתרעות על המנעד הרחב שבין "איש עם אופניים נכנס באוטו" ו"אופניים נכנסים באיש". שאר הבדיחות מתבססות בדרך כלל על אישיותו הקיצונית והמלבבת של דופרי, מה שהוא בוודאי היה מכנה ה"דופריות" שלו – כלומר מה שעושה אותו מי שהוא. דופרי ספונטני, נאמן, ילדותי ורגיש; השילוב של ההתעלמות שלו ממוסכמות חברתיות והיכולת שלו לתקשר עם הזולת מרשים עד לא אמין, מה שאולי נובע מההדבקה המלאכותית מעט בין שני חלקי הסרט. משום שכמעט כל הניסיונות להומור בסרט נובעים מדמותו של דופרי, הסרט כולו נשען למעשה על כתפיו הצנומות של ווילסון. מי שאוהב את השטיקים שלו, יאהב את הסרט, וסביר להניח שמי שלא – לא. בעיני הוא שחקן חביב עם איכויות קומיות לא רעות, אבל להחזיק סרט שלם זו עדיין משימה קצת גדולה עליו.
ממש כמו מזג האויר או התרבות פרשיות השחיתות במדינה, גם מדיניות הליהוק ההוליוודית אינה בשליטתנו. כיוון שכך, סביר להניח שנמשיך לראות את אוון ווילסון ממלא את מסכי הקולנוע שלנו. בשם אלה שלא כל כך אוהבים אותו, אני מקווה שהתפקיד שלו בסרטיו הבאים יצטמצם ויתאים למימדיו האמיתיים כשחקן. מצד שני, תמיד אפשר יהיה להתנחם בזה שהוא לא גר אצלנו בבית.
אוון וילסון
לא הרשים אותי במיוחד כשחקן (אם כי שב"שנחאי נון" הוא היה משעשע מאוד), אבל אני אישית אוהב אותו יותר כתסריטאי, כשהוא משתף פעולה עם ווס אנדרסון ב"ראשמור" וב"משפחת טננבאום". הבנתי שב"מר פוקס המופלא", הסרט הבא של אנדרסון, וילסון לא שותף לכתיבה אפילו. וחבל, כי באמת עדיף שיתמקד יותר בקריירה שלו כתסריטאי מאשר כשחקן.
מר פוקס המופלא
זה לא ספר של רואלד דאל?
אכן.
http://www.imdb.com/title/tt0432283/
אתה מתכוון במקרה
למר שועל המהולל?
אגב משפחת טננבאום
אף פעם לא הבנתי למה הסרט מסווג ומפורסם כקומדיה. אני זוכר אותו אכן כסרט טוב, אבל סרט עצוב. אולי האבא שם (או דמות גבר כלשהי, אני כבר לא זוכר) היה קצת מוזר, אבל קשה מאוד להגדיר כמצחיק. בכלל, קשה לי לסווג סרטים שבהם מישהו מנסה להתאבד כקומדיה.
ונקרעתי מההודעות למטה, אבל ההודעה הזאת יותר רלוונטית לכאן.
מוישה
יש מצב שלסרט המשך יקראו "אני אתה והוא, ומויישה הקנגרו"?
אפשר יהיה לצלם אותו באוסטרליה בירח דבש של דופרי הפעם
אוון ווילסון מגניב-כזה
יש משהו באף שלו שאפשר כמעט להגדיר כ"מרתק".
ואאל"ט – אופניים "נכנסים" באיש, ולא "נכנסות".
אפשר להיות סרת טעם לשניה?
חוששתני שדווקא חיבבתי את הסרט, מאוד אפילו. אוון וילסון הוא אמנם סוג של ג'ים קארי, אבל הוא גירסא קצת יותר אינטיליגנטית שלו. לצורך העניין המדעי: המדד שלי לג'ים קאריות של סרט הוא כמה פעמים הגיבור הראשי עושה דבר ממש ממש מטומטם מתוך ידיעה שייתפס וללא כל מניע נראה לעין. בסרט הזה אני חושבת שספרתי אולי 3 או 4 פעמים כאלה (בהשוואה, סרטי ג'ים קארי אמיתיים מקבלים בד"כ כמה מאות במדד הזה).
ואולי הטעם האסטטי שלי מעוות, אבל הוא גם קצת חתיך, לא? בכל אופן, זה הרבה יותר אמין לראות בחור בלונדיני מתנגש במשאיות. (לא היה מזיק בכלל גם לבלונדה המעצבנת שמשחקת את אשתו של קארל).
דווקא קייט הדסון לא היתה מעצבנת.
היא היתה מאד טובה.
הסרט עצמו נחמד. לא משהו מיוחד אבל אפשר לראות.
והשמן הזה עם המשקפיים זה לא אותו אחד ששיחק בבתול בן 40 את החבר של אנדי שלבש חולצות של להקות כל הסרט?
הוא שחקן ענק.
קייט הדסון באמת לא היתה כל כך מעצבנת.
אבל הסרט עצמו מעאפן.
מה שכן, השמן הזה עם המשקפיים (סת' רוגן) אכן שיחק גם ב'בתול בן 40', ובשני הסרטים הוא היה לא רע.
http://www.imdb.com/name/nm0736622/
אם התפקיד שלו היה גדל ומקבל עוד טיפ טיפה נפח מעבר ל"אני שפוט של אשתי", זה היה עושה רק טוב לסרט, ואם, על הדרך, זה היה מקטין את התפקיד של ווילסון, אז היינו מרוויחים פעמיים, ממש כמו בביצת הפתעה של קינדר.
ממליץ לא לראות
סרט HOT סרטים קלאסי – קומדיה רדודה למדי. רוב הסרט לא היה קשור כ"כ (אחד ה"תסריטים" החלשים שראיתי אי פעם..) ובאמת החצי השני היה לא ברור.
ולאחר יותר מידי זמן
לא יכולתי לשכוח את אותו הסרט, סליחה, את אותו הבום, איפה היה הסרט כשרציתי אותו? לא היה? היה בום? 104 דק' של בום מככב על מסכי הקולנוע.
אני והחבר שלי כל כך צחקנו, זה כזה, -הי, שמני, חזרתי, מה קרה בסרט?
-לא יודע, יש שם בום..אני לא יכול כל כך לראות..
זה לא הסרט, זה המקרין.
http://www.fisheye.co.il/static/faq-movies.htm#boom
זה לא הסרט, זה המקרין.
פשש, הזריזות.. הבנתי, טוב לדעת. ישלי עוד סכוי לדרוש ולקבל בימים אלה? קצת פחות מ8 חודשים אחריי שראיתי את הסרט…(:
הקטע הוא שעוד מלא אנשים(עד כמה ש"מלא"אנשים ראו את הסרט) אמרו לי שהם ראו בכל מיני מקומות את הבום בסרט, לאו דווקא איפה שאני ראיתי(פאר)..
קריפי.
קולנוע פאר נסגר בינתיים.
אבל לבעיה קוראים רשת גלובוס. הם מעסיקים באופן קבוע מקרינים שלא יודעים להקרין. לא פלא שהסרטים שלהם נראים דפוקים.
קולנוע פאר נסגר בינתיים.
מה??? קולנוע פאר נסגר? הייתי שם שלשום(מיס פוטר)..
והבעיה בסרטים של גלובוס זה לא רק זה, זה פשוט שכשאתה הולך לסרט בגלובוס זה כמו מין הבטחה שהוא לא יהיה טוב, כמו שבלב רב הסיכויים שהוא יהיה מצויין..
אני בטוחה שאם הסרט היה מספיק טוב לא הייתי שמה כל כך לב לבום…
אופס. התבלבלתי
זה הוד שנסגר, לא פאר.
הסרט הזה הוא רק הוכחה לכך שאפילו בסרט שבו לסת' רוגן
יש רק חמש דקות מסך הדמות שלו לא יכולה שלא לעשות סמים.