במקור: Failure to Launch
במאי: טום דיי
תסריט: טום ג'. אסטל, מארק אמבר
שחקנים: שרה ג'סיקה פארקר, מתיו מקונוהי, זואי דשנל, טרי ברדשאו, קאתי בייטס
טריפ (מת'יו מקונהיי) אוהב את החיים הטובים. הוא עוסק בקביעות בפעילות גופנית מסוגים שונים, נפגש עם החברים שלו למסעות ספורט אתגרי, ולא מתחייב לאף בחורה. בגיל שלושים ומשהו, טריפ והחברים שלו עדיין גרים אצל ההורים, בעיקר כי זה נוח. אבא של טריפ לא מרוצה מהמצב – כשהוא מקבל לארוחת הבוקר קערת חלב רזה עם קצת דגנים, טריפ נהנה בינתיים מערימות של פנקייק טבולים בסירופ חם. כשטריפ מביא הביתה בחורה, אבא שלו הוא זה שצריך להיכנס לחדר באמצע הסקס כדי להוציא ממנה צרחה מבוהלת ("אתה גר עם ההורים?"), ולסלק אותה מחייו של בנו. ולכן הוא ואשתו עושים מעשה: הם שוכרים את שירותיה של פולה (שרה ג'סיקה פרקר), שמתמחה בסילוק ילדים מהקן. פולה רואה בעצמה מאמנת אישית: היא יוצאת עם הגבר לדייטים, ומתמרנת אותו לעזור לה להתגבר על משברים, ולהכיר לה את החברים שלו. זה מה שגורם לו להרגיש מחויב, מסתבר. לפי התיאוריה שלה, בשלב זה, היא והגבר אמורים לעבור לגור יחד, או לפחות – הוא אמור לעזוב את הבית. זה גם הזמן בו עבודתה נשלמת והיא נפרדת מהגבר, בדרך כלל מבלי שהוא יודע שהיא "עבדה" עליו (תרתי משמע).
למעשה, עושה רושם שפולה לא צריכה להעמיד פנים שהיא מתאהבת בטריפ, והוא באמת מוצא חן בעיניה. היא מסבירה את זה לשותפה שלה לדירה (זואי דשנל, 'מדריך הטרמפיסט לגלקסיה') בדרך הכי הגיונית שיש: הוא חתיך. הגיוני, בהתחשב בכך שאופי זה לחנונים. אני לא יכולה להגיד בוודאות שטריפ, מצידו, מתאהב בפולה. הסרט מתמקד בעיקר בכמה שהוא קול, עם כל אופני ההרים, הכדורסל, טיפוס הצוקים ושאר הפעילויות שהוא עושה, שמופיעות לחמש שניות בדיוק ונעלמות לבלי שוב. קיבלתי את ההרגשה שפולה היא לא יותר מדמות שולית, שנועדה להאדיר בעינינו את הוד מגניבותו, מאיזו סיבה עלומה. אולי כדי שנתאהב בו בעצמנו, כי ככה זה בקומדיות רומנטיות – צריך להזדהות עם הדמויות ולאהוב אותן, כדי שנרצה שהן תתאחדנה עד סוף הסרט. מיותר לציין שזה לא עובד ככה, ובטח שלא בצורה מלאכותית כל כך כמו כאן.
הבעיות של 'אין כמו בבית' מתחילות עם שני הכוכבים הראשיים שלו, מת'יו מקונהיי ושרה ג'סיקה פרקר. אי אפשר לקנות אותם בתפקיד בני שלושים ומשהו כשהם נראים הרבה הרבה יותר. למקונהיי יש קמטים מסביב לעיניים, והצבע הלא טבעי של העור שלו רק מדגיש אותם. לפרקר יש כתמי גיל באזור החזה, והצבע הלא טבעי של העור שלה רק מדגיש אותם. תגידו – למי אכפת, אף אחד ממילא לא שם לב לזה. אז זהו, בנות שמות לב בדיוק לדברים האלה, ובנות שהן אני חושבות שהניסיונות האלה של מקונהיי להיות קליל וצעיר לאללה, פתטיים. החלק הכי טראגי הוא שבמציאות, מת'יו מקונהיי לא מבוגר בהרבה מבן דמותו שבסרט.
בנוסף לחיצוניות, גם האופי הלא מלבב של שני מושאי הסרט לא תורם לו. טריפ מתהלך בשחצנות, כטווס בעונת החיזור, ופולה ממחזרת את השטיקים של קארי ברדשואו מ'סקס והעיר הגדולה': צווחות גיל וספיקות כפיים מתמוגגות. לאלה מתווספים קטעי סלפסטיק זולים, בהם טריפ ננשך על ידי סנאי, דולפין ושאר חיות שלוות-בדרך-כלל. בזמנים שבהם טריפ לא סובל התעללות פיזית, שאר הדמויות בסרט סובלות התעללות נפשית. אתם מבינים, לפולה יש מנהג להרצות לשותפתה לדירה אודות החשיבות שיש לשלבים השונים בטיפול, ומה היא מקווה להשיג בהם. היא כבר עשתה זאת עשרות – אם לא מאות – פעמים, אבל לזואי אין ברירה: היא צריכה להנהן בצייתנות בזמן עוד הרצאה משמימה כזו. לי הספיקה פעם אחת כדי להחליט שאני מוכנה לעקור את ליבה של פולה במו ידי, ולתלות אותה על עץ כששערה הבלונדיני משמש כחבל תליה.
זה, בערך, כל מה שיש בסרט. זו קצת בעיה כשזוכרים שמדובר בקומדיה רומנטית. הז'אנר הזה מתבסס לרוב על מוסכמה, לפיה הרומנטיקה והקומדיה קשורות זו בזו. ב'אין כמו בבית' יש הפרדה: הבדיחות מרוכזות ברובן בקטעי סלפסטיק אומללים של טריפ וחבריו. פה ושם יש כמה סצינות מצחיקות על אמת, כמו מפגש ההורים, בו כולם מחליפים חוויות מי יותר מסכן. אבל זה מעט מדי ומוקדם מדי, ובמשך שאר הזמן הסרט נדון לדשדש כקומיקאי סוג ב'-זה-בית בערוץ 1. נותר רק לתהות איפה הרומנטיקה. זו כנראה עזבה את הקן בעקבות טריפ רע, נואשת מה"התאהבות" המחושבת כספית של פולה, ומסצינות האגו-טריפ. לא תמצאו אותה במבטים של פולה וטריפ, וגם לא בין השורות. מדי פעם נעמדת דמות כלשהי ומכריזה על התפתחות בעלילה, כגון מי התאהב במי; אחרת, לא היינו יכולים להבין.
באמת שאין לי מושג מי עשוי לאהוב את הסרט הזה. מתיו מקונהיי ושרה ג'סיקה פרקר אינם כוכבים כאלה גדולים עד שעדרי מעריצות ילכו לסרט שלהם רק כדי לחזות בחיוך הנוצץ שלהם. אם כבר, 'אין כמו בבית' מסתמך על הקהל הטבעי שלו: חובבי קומדיות רומנטיות. אבל תסלחו לי אם אני מעדיפה להאמין שחובבי הקומדיות הרומנטיות לא הולכים לכל סרט שמעיד על עצמו כשייך לז'אנר, אלא יודעים לברור את המוץ מהתבן. 'אין כמו בבית' לא מספיק מצחיק, לגמרי לא רומנטי, והכי גרוע – בדיוק כמו השיזוף של מקונהיי ופרקר, הוא מלאכותי.
- אתר רשמי
- מתיו מקונוהיי
- התאהבות ואהבה
- חקיינית (Mockingbird, נו)
- אופי זה לחנונים
- שיזוף מלאכותי
- במקרה של נשיכת סנאי
קטע שלא נכנס לביקורת מחמת ספוילרון,
ומעיד יותר מהכל עד כמה הסרט דבילי, מגוחך ולא הגיוני:
פולה מצהירה שהיא לא שוכבת עם המטופלים שלה, כי הדבר היחיד שגבר רוצה מאישה זה סקס, וברגע שהוא מקבל את זה אין לו בעיה לזרוק את הבחורה. בשלב כלשהו של הסרט לטריפ נדמה שהכוונות שלה כלפיו רציניות והוא מחליט לזרוק אותה. בתגובה, היא שוכבת איתו, כי זה מה שימנע ממנו לזרוק אותה.
למה יש לו כזה שם מרגיז?
אף פעם לא הבנתי איך מבטאים את זה
ודווקא באמריקה אם אני לא טועה הוא נחשב לכוכב גדול ואפילו נבחר ל"גבר הכי מסוקס בעולם" :)
גרררר
מתיו מקונוהיי
אני לוקח את זה מחר…
כמובן שעד שזה ייצא בדיוידי אני אשכח שהסרט אי פעם התקיים ולא אראה אותו, ומן הסתם אני לא אלך בקולנוע…
רק לי היה מוזר הקרדיט של ''טרי ברדשואו''?
כבר עמדתי לבדוק ב-IMDB אם הוא קרוב של שרה, עד שקלטתי שאני מטומטמת.
לכי לתגובה הראשונה
כתבה מספר 3197
רגע, העניין עם הגיל!
טוב, אז לא אלך לסרט
לא התכוונתי מלכתחילה, אבל בכל מקרה הביקורת הבהירה היטב למה לא כדאי.
רק יש לי תהיה:
מצד אחד, מקונוהי נראה מבוגר מכדי להיות בן שלושים ומשהו,(וכנראה איכשהו השיזוף מעצים את זה), אבל מצד שני, הוא באמת בן שלושים ומשהו.
האם ייתכן שהסיבה שהדבר כל כך צרם לעין היא בגלל המוסכמה הראויה לגינוי שלפיה אנשים צעירים משחקים אנשים מבוגרים?
כי לאנשים בני שלושים ומשהו באמת לפעמים יש קצת קמטים מסביב לעיניים. חלק, רחמנא לצלן, ממש מקריחים, הרבה מטפחים כרס קטנה. האם ייתכן שהצביעות לגבי גיל בקולנוע הופנמה כל כך חזק שכשרואים מישהו שאופס, הוא ממש בן גילו – זה צורם בעין?
שיזוף מלאכותי הוא תמיד די דוחה, ובכל מקרה התהיה הזו לא באה כדי להתחכם ישירות ללונג. גם אני לפעמים משחררת קריאת פחחחחח על מישהי שמעיזה להפציע על המסך אבל לא עומדת בקריטריונים החזותיים שהסתגלנו אליהם. אלא שזה נראה לי תמיד כיריה עצמית ברגל:
אנשים במציאות לא נראים כמו מתיו מקונוהי, ולא כמו שרה ג'סיקה פרקר. לא אלו בני 30, ולא אלו בני 40. הם בטח ובטח לא נראים כמו הגרסא המרוטשת והזוהרת שלהם על המסך.
אז להגיד שהם נראים זקנים לא מעיד יותר עלינו מאשר עליהם?
אני יודעת איך נראים אנשים בני 30.
יש להם קמטים, ויש להם קמטי צחוק וזה באמת בסדר (אם כבר, אני נגד כמה סוגים של ניתוחים והחלקות עור – זה יוצר מראה לא טבעי שבמקום לטשטש את הגיל, גורם לבנאדם להיראות פתטי ומתאמץ מדי). אבל תסכימי איתי שאין דין קמטים של בן 30 כדין קמטים של בן 40 או בן 50. אלו של מקונהיי עמוקים מדי. במקום להיראות שזוף ובריא, העור שלו נראה עייף ופגוע.
אגב, משהו חצי משעשע:
כשקראתי את השורה "המוסכמה הראויה לגינוי לפיה אנשים צעירים משחקים אנשים מבוגרים", המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש היתה "אבל זה לא נכון! הרי בכל סרט שני אנשים בני 20 ומשהו מגלמים דמויות של בני עשרה".
אז המוסכמה היא
שאנשים בני 20 ומשהו משחקים את רוב התפקידים.
לאנשים בני 25 יש קמטים
כך מסתבר. בחיי שלא האמנתי, אבל זה נכון.
מאכזב
ציפיתי לקומדיה רומנטית נחמדה אבל הסרט היה די גרוע ומאכזב. אין כימיה בין שני השחקנים הראשיים, המשחק לא אמין והעלילה הייתה יכולה להיות טובה יותר. חבל
שאלה
למה הוא היה קשור לכסא? (כמו שרואים בתמונה של הדוח"קו)
אהבתי!
אניי מודה..אני אוהבת מאוד קומדיות רומנטיות..
אבל בכ"ז אנלא יתלהב מכל קומדיה רומנטית רק בגלל שמשחק בה איזה מישהו ממש חתיךךך..
אין כמו בביתת ממש שעשע אותי!וממש היה כיף לראות אותו..
מת'יו מקונוהויי הוא לדעתי שחקן מצוין וחתיךך!!אז הוא לא כזה צעיר..והוא לא מושלם..so what?!?!זה מה שמושך בו!!ואני בת 15..גיל הטיפש עשרה כע כע..ובכ"ז!
ושרהה ג'סיקה פרקר משחקת ממש טוב!!!
אז למי שמתלכתחילה בא עם דעה קדומה לגבי קומדיות רומנטיות/השחקנים או אנלא יודעת מה..שלא יבוא בטענות אח"כ..
נורא ואיום
במילה אחת אכזבה , לא מבינה איך שני השחקנים האלה הסכימו להשתתף בסרט הדבילי הזה והעריכה פשוט מכה ,קפיצות שלא יאמנו !
כן, נכון שהוא צפוי והרעיון של רומנטיקה בכסף קצת משנה את כל הפואנטה של קומדיות רומנטיות, והבחורה משתכרת מלשקר, אבל הקטע עם הציפור היה טוב. והוא נמשך כמעט כל הסרט. בסך הכל די צחקתי ונהניתי לעשות ערב בנות שטותניקי עם חברה.
וואי…
ראיתי את זה עכשיו ביומולדת. אני חייבת להגיד שמאוד נהנתי!
כשהיה קטע מצחיק, כולם צחקו.
כשהיה קטע של מתח, כולם היו במתח. זה סרט פשוט יפה, אני ממליצה עליו!