'תחיה ותהיה' יצא מפרסי הסיזאר ("האוסקר הצרפתי") עם פרס על תסריט. 'ללכת על המים' התמודד על פרס הסרט הזר, אבל הפסיד ל'מיליון דולר בייבי'. גואל פינטו ב'הארץ' מנסה להבין מה פתאום הקולנוע הישראלי כל כך מצליח בצרפת. |
28.02.2006
|
יומית
'תחיה ותהיה' יצא מפרסי הסיזאר ("האוסקר הצרפתי") עם פרס על תסריט. 'ללכת על המים' התמודד על פרס הסרט הזר, אבל הפסיד ל'מיליון דולר בייבי'. גואל פינטו ב'הארץ' מנסה להבין מה פתאום הקולנוע הישראלי כל כך מצליח בצרפת.
'תחיה ותהיה' יצא מפרסי הסיזאר ("האוסקר הצרפתי") עם פרס על תסריט. 'ללכת על המים' התמודד על פרס הסרט הזר, אבל הפסיד ל'מיליון דולר בייבי'. גואל פינטו ב'הארץ' מנסה להבין מה פתאום הקולנוע הישראלי כל כך מצליח בצרפת.
נו טוב עם ג'רי לואיס מצליח...
אז למה שלא הסרטים הישראלים יצליחו שם, גם?
אתה רומז לנחיתות של סרטים ישראלים?
אתה רומז לנחיתות של סרטים ישראלים?
לא. אני רומז לעליונות של ג'רי לואיס.
זכור לי ש- סיפר במשך שנים בראיונות שהסרטים שלו הם להיטים
מה-זה גדולים בצרפת, וזו עדות לכך שממסד הביקורות בארץ לא מבין מהחיים שלו.
אני מניח שגם גיטאי היה יכול להגיד את אותו הדבר.
ושמעתי שפראן דרשר (''נני'') זכתה לפופולריות רבה במזרח הרחוק.
עניין תרבותי.
נו, היהודים שולטים בעולם, זה ידוע.
סליחה, תיקון:
היהודים שולתים!!1 בעולם. כן, זהו.
נו טוב עם ג'רי לואיס מצליח...
אתה רומז שהסרטים של ג'רי לואיס נחותים?
לדעתי יש שתי סיבות עיקריות לכך
בראש ובראשונה זאת קהילת היהודים הגדולה.
חוץ מזה שבעקבות חוקים כאלה ואחרים הקולנוע הצרפתי פורח ואין שליטה ללא עוררין של הקולנוע ההוליוודי, ככה שהקהל רגיל לסרטים שהם לא שטנץ.
כי היחידים ששונאים ישראלים יותר מצרפת
הם ישראלים?