אלה חדשות סופרמן, אז אתם לא חייבים להקשיב: האחים וורנר זרקו את כל 302 טיוטות התסריט שנכתבו עד היום, ונתנו את הסרט, רשמית, לבריאן סינגר ולתסריטאים של 'אקס-מן', שיעשו איתו מה שהם רוצים. הצילומים מתחילים עוד השנה (כן, בטח). |
19.07.2004
|
יומית
אלה חדשות סופרמן, אז אתם לא חייבים להקשיב: האחים וורנר זרקו את כל 302 טיוטות התסריט שנכתבו עד היום, ונתנו את הסרט, רשמית, לבריאן סינגר ולתסריטאים של 'אקס-מן', שיעשו איתו מה שהם רוצים. הצילומים מתחילים עוד השנה (כן, בטח).
אלה חדשות סופרמן, אז אתם לא חייבים להקשיב: האחים וורנר זרקו את כל 302 טיוטות התסריט שנכתבו עד היום, ונתנו את הסרט, רשמית, לבריאן סינגר ולתסריטאים של 'אקס-מן', שיעשו איתו מה שהם רוצים. הצילומים מתחילים עוד השנה (כן, בטח).
אתם יצרתם את הגרפיקה, או שזו הברקה של מישהו אחר?
אנחנו.
אנחנו.
אז קבלו צב"ר היסטרי ברגע ששמתי לב.
באמת הגיע הזמן שיוציאו עוד סופרמן. הם כבר ליהקו או שגם זה בשלבי טיפול?
אם בריאן סינגר לא יעשה את X3
אני מציע לתפקיד את מר ג'וס ווידון שכרגע כותב קומיקסים של אקסמן. הוא מושלם, ויתפנה למשימה עוד לא הרבה חודשים אחרי שיסיים לביים את "סרניטי".
מש''א
אגב, רעיון מבריק.
אוף טופיק - סריניטי
סליחה על ההתפרצות, אבל האם כבר ידוע בוודאות שהולך להיות סרט המשך לסדרה הדגולה סריניטי ז"ל?
אוף טופיק - סריניטי
כן, הוא בצילומים כבר חודש וחצי, ויוצא ביומולדת שלי 22/4/2005
סריניטי
כן, הצילומים החלו והסרט מתוכנן לצאת בארה"ב ב-22/4/2005.
הסדרה אגב היא "פיירפליי" ולא "סרניטי" (זה שם הסרט – והספינה), החליטו לא לקרוא לסרט באותו שם של הסדרה כדי ליצור איזושהוא הבדל ביניהם. עלילת הסרט אמורה להתרחש כחצי שנה לאחר הפרק האחרון בסדרה.
כתבה מספר 1733
אני תומך בהצעתו של רז.
הבמאי של הצלצול ושל שודדי הפיראטים היה המתאים ביותר לסרט כמו סופרמן. ואם לא סופרמן, אז יילך לעשות את אקס-מן. איך קוראים לו אגב?
שמו של הבמאי
גור (Gore) ורבינסקי ויש לו ברקע גם את "The Mexican" (הוי!).
לפרטים נוספים, אתה מוזמן לימד"ב: http://www.imdb.com/name/nm0893659/
''יתפנה אחרי שיסיים לביים את סרניטי?''
איכשהו, המחשבה ההיפותטית לגמרי על יותר מסרט אחד של סרניטי קוסמת לי בהרבה מהמחשבה ההיפותטית על אקס-מן 3 שלו. אבל הבה לא נשבור את הביצים לפני שיוצא מתוכן משהו.
ואם כבר גאונים טלוויזיוניים – אני הולך להיות במיעוט כאן, אבל בסתר ליבי אני מקווה שמישהו ישיג את התסריט של דוהרטי והאריס ו"יעשה לו אבראמס" – כלומר, יפרסם קטעים עסיסיים מהטיוטה הראשונה, וייצור אנטי-הייפ שיוריד אותה מהפרק.
כן גם אני רוצה טרילוגיה
לפחות, וחשבתי לכתוב משהו ממש שלילי כמו, סרניטי יהיה סרט מצויין אבל לא ירוויח הרבה כסף.
אבל… אני משליך מעלי את כל השליליות! אני מנבא במקום זאת שסרניטי יהיה הזוכה הגדול של האוסקר וגם גל של פרסים חשובים אחרים בעולם ויהיה שובר קופות ע-נ-ק-י.
ורק למען הרקורד..
אני בעד דן ברזל לתפקיד. סתם, מתוך סקרנות.
אוי לא,
הוא יכניס לשם פוליטיקה, וכל הדמויות תסיימנה את הסרט כשהן מחזיקות ידיים בצורה הומנית, ושרות "We are the world".
אם את מארגנת תקציב, אני בפנים.
אלה באמת חדשות! בראיין סינגר יודע לעשות סרטי קומיקס
ו"אקס מן 2" הוא ההוכחה המושלמת. אחד מסרטי הקומיקס הטובים ביותר שנוצרו מאז ומעולם, סרט שבנוסף לסיצנות הפעולה המשובחות גם הצליח להחדיר אמירה חברתית ללא הבולשיט האמריקאי הרגיל (מה גם שזו אמירה די חתרנית בהתחשב באויירה השורה באמריקה).
אם "סופרמן" של סינגר יגלה אפילו שמץ מהתכונות הללו, הרי שצפוי לנו מעדן של ממש.
בריאן סינגר יודע לעשות גם סרטים אחרים.
חבל שהוא יבזבז את כל הקריירה שלו על סרטי קומיקס. כנ"ל לגבי כריסטופר נולאן, למשל. עם כל ההתרגשות מסביב לזה שסרטי גיבורי-על מקבלים במאים מכובדים, יש אנשים (אני, למשל) שלא מתים על סרטים כאלה, ויעדיפו לראות את הבמאים האלה עושים משהו מקורי וחופשי יותר. סם ריימי, לעומת זאת, יכול להמשיך לעשות 'ספיידרמן' לנצח, וכל הצדדים רק ירוויחו.
מחשבות המשך, שגולשות לאוף טופיק.
'משימה בלתי אפשרית 3' הוא אמנם לא סרט על סופר-גיבורים, אבל הוא אחד משוברי הקופות המיועדים של השנה הבאה. יש לו תאריך הפצה יוקרתי (Memorial Day), יש לו קבוצה מרשימה של שחקנים (טום קרוז כמובן, קנת בראנה, סקרלט ג'והנסן), ויביים אותו ג'ו קרנהאן הצעיר, שאמנם לא ראיתי את הסרט שלו ('Narc' מ-2002) אבל הוא נחשב בזכותו לאחד הכשרונות המבטיחים של הוליווד.
בעצם לא. היום, פחות מחודש לפני שהצילומים היו אמורים להתחיל, הודיעו שקרנהאן עף מהסרט, בגלל (כולם ביחד להצטרף לפזמון:) Creative Differences. האולפן לא מצמץ ולא הזיז את לוח הזמנים: עד תחילת הצילומים הם מתכוונים לגייס במאי חדש. אבל מה עם קרנהאן? ההכנות לסרט הזה מנעו ממנו לעבוד על סרט חדש במשך כמעט שנתיים. עכשיו, עד שהוא יצליח להקים על הרגליים סרט כלשהו, הוא כבר בוודאי יצטרף לרשימה העתידית של במאים שצריכים להזיז את התחת. שלא לדבר על זה ששנתיים מהחיים הם הרבה זמן בכל קנה מידה, בעיקר כשבסופו של דבר, גם אם הוא לא יוצא מהשנתיים האלה עני, בסופו של דבר כל העבודה שהוא עשה בהן פחות או יותר נמחקה. וזה המקום להזכיר את ריצ'רד קלי, שקרה לו בדיוק אותו הדבר.
כנראה שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות לבמאי צעיר ומבטיח הוא שיגייסו אותו להפקה הוליוודית ענקית ועתירת תקציב. פתאום אני שמח מאוד ש'Knowing', שהיה אמור להיות הסרט הבא של ריצ'רד קלי, בוטל כל כך מהר.
אבל סופרמן הוא כזה
סופר גיבור משעמם, קלישאי ונטחן. רבאק, לא הספיקו ארבעה סרטים? כמה פעמים עוד אפשר לראות אותו מציל את לויס ליין, מתמודד עם קריפטונייט ונלחם כדי להציל את "דרך החיים האמריקקית" בשביל הפנטזיות של רד-נקים עם יותר מדי זמן פנוי?
במקרה הטוב יטחנו לנו *עוד פעם* איך הוא הגיע מכוכב אחר ואיך הוא יכול לירות לייזרים מהעיניים, ואת סמולוויל ולקס לותור, וכמובן התחתונים מעל הטייטס הידועים לשמצה. במקרה הרע הוא יהיה שוב דמות חצי אל פרוטו-פשיסטית מטרידה, כמו שכבר היה בסרט הרביעי.
אם כבר לעשות סרט קומיקס, אז שיהיה קומיקס מעניין, כמו Watchmen, Swamp Thing, Preacher או עיבוד אמיתי לHellblazer (כזה שלא כולל את קיאנו ריבס).
אבל סופרמן הוא כזה
רגע, ואו, חכה, המתן, עצור, שניה!
מה?
קיאנו? אס אינ "ריבס"? בסרט על-פי Hellblazer? זה בתכנון או, חס וחלילה, כבר התרחש? ובכל מקרה, למה למה למה?
ואגב, גם From Hell וגם The League of Extraordinary Gentlemen הם סרטים על פי קומיקסים מצוינים של Moore שהעיבוד הקולנועי שלהם די גרוע (יותר ופחות גרוע, אבל שני הסרטים לא מתקרבים לקרסולי הקומיקס). למה אתה חושב שעם Swamp Thing או Watchmen (שקשה לי לדמיין איך בכלל אפשר לעשות ממנו סרט) המצב יהיה יותר טוב?
אדם, אדם, אדם, ממש הדחקת, אה?
'קונסטנטין' הוא עובדה מוגמרת, ונראה כרגע כמו מאטריקס אוקלטי:
http://www.apple.com/trailers/wb/constantine/
תנחומיי.
מצטרף לתנחומים
אם רק עכשיו גילית. אכן מכה קשה.
לSwamp Thing כבר היו *שני* סרטים, למען האמת, בשנות השמונים. את הראשון בהם ביים לא פחות ממיודעינו ווס קרייבן. הייתה גם סדרת טלוויזיה. כולם, בדרגות שונות, היו זבל אורגני, אבל אך אחד מהם לא התעסק עם הפרקים שנכתבו בידי אלן מור ולכן מבחינתי הפוטנציאל לא מוצה.
לWatchmen כבר שנים מנסים שורה של במאים ליצור גרסת סרט. דיוויד הייטר, התסריטאי של X Men, רצה שזה יהיה הסרט הראשון שיביים. לפניו היה את טרי גיליאם בשנות התשעים ויש שמועות אפילו שסטנלי קובריק ניסה את כוחו מתישהו. היום הפרוייקט נמצא בידיים של דארן ארונופסקי, שמתכנן לביים אותו אחרי "המעיין", והשמות שכבר מתעופפים הם של ג'ון קיוזאק וסיגורני וויבר. האם גם ייצא מזה משהו הפעם? אין לי מושג. אבל רק משום שעד היום עדיין לא היה עיבוד ראוי לאלן מור לא אומר שבידיים של במאי כשרוני הסרט לא ייצא יצירת מופת.
עוד קומיקס שיכול להיות סרט פנטסטי הוא Miracleman. אפילו סנדמן יכול לעבוד בתור סרט, אם יתנו אותו לבמאי הנכון, כמו ג'וס וודון, למשל, שהראה יכולת מופלאה ביצירת חלומות על המסך ואפילו ניל גיימן לא פסל אותו (גיימן תמיד אמר שהוא שונא את הרעיון של סרט על סנדמן).
והוא צודק.
סרט על פי 'סנדמן' הוא רעיון גרוע. מטופש. מיותר.
לעומת זאת
מיני סידרה מושקעת יכולה להיות רעיון סביר.
לא.
וזה למה?
אני מתחילה לפקפק בקביעה ש"יש דברים שלא ניתן להעביר אל המסך".
היא צודקת אגב.
אה, בעצם אני אמרתי את זה קודם.
הבעיה עם הסאנדמן אינה בהעברת הסצינות הבודדות והמסרים אל המסך. אלא באורך ובעובדה שהעלילה מסועפת מדי. במיני סידרה ארוכה (שעה וחצי לפחות לפרק, עשרה פרקים), ובמאי עם חזון ויזואלי (טים ברטון? דיוויד לינץ'?) אפשר בהחלט לעשות משהו.
אני, אישית, מתחיל לחשוב שמדובר בהברקה.
לא, זאת לא הבעיה.
הבעיה עם הסנדמן היא שהוא סיפור קומיקס שעושה שימוש בכל טריק נלוז שקיים בקומיקס ולא קיים בשום מדיום אחר כדי לספר סיפור שיכול להתקיים רק בקומיקס ולא בשום מדיום אחר.
אני אישית, אגב, חושב שמה שאמרתי עכשיו היה גאוני.
אז ככה.
אין לי מושג על מה אתה מדבר. סאנדמן הוא פחות או יותר הקומיקס היחיד שקראתי (בעצם, גם "מאוס"), אני לא מכיר את הז'אנר בכלל.
לכן, אני לא יודע מה זה "טריק נלוז שקיים בקומיקס ולא קיים בשום מקום אחר".
ובכל זאת, מהסאנדמן שקראתי (ה7 הראשונים בינתיים). אני בהחלט יכול להבין מדוע זה לא יכול להיות סרט, אבל עדיין קשה לי להבין למה זה לא יכול להיות מיני סידרה אפלה. (ואפילו עם פוטנציאל לצאת עם סופרלטיבים מדהימים).
ואגב
לא, זאת לא הבעיה.
האמת היא, שלרוב הסנדמן דווקא לא משתמש בטריקים קומיקסיים במיוחד, למיטב הבנתי. גיימן מתעניין יותר ברעיון ובתיאוריה של כתיבה בכלל, ולאו דווקא של קומיקסים. לכן הוא גם החליק כ"כ בקלות למדיום הטקסטואלי בלבד (בניגוד לאלן מור).
או, במלים אחרות, תדגים.
מצטרף לתנחומים
Watchmen הוא סיפור מבריק לא רק – אולי אפילו לא בעיקר – בגלל העלילה שבו. זה ספר שעושה שימוש מבריק (אם כי, בקריאה שמינית בערך, קצת מוגזם) במדיום של הקומיקס. איך אפשר להעביר את זה לקולנוע לא ברור לי בכלל – אפשר אולי רק לנסות להעביר את האווירה וברק ויזואלי, אבל מדובר בעצם בכתיבת יצירה חדשה לחלוטין. אז כן, זה יהיה אולי מוצלח (רוב הסיכויים שלא, כמובן), אבל זה לא ממש יהיה Moore. את From Hell, למשל, הרבה יותר פשוט לתרגם לסרט – עשו את זה גרוע, אבל לא בגלל סגנון הקומיקס.
לגבי Miracleman, שאלה: זה קומיקס טוב? לא טרחתי להשיג אותו מעולם, למרות שיש לי את רוב מה ש-Moore כתב, כי חשבתי שהוא בטח בוסרי מאוד. טעיתי?
טעית טעות חמורה
Miracleman הוא הדבר הכי חשוב שהוא כתב, אחרי Watchmen. בנוסף לכך, אחרי פרק 16 הוא העביר את השרביט לניל גיימן, שהיה לא פחות מבריק ממנו, אם כי בדרכים שונות לחלוטין. לכן הסדרה הזאת, חוץ מכל הסופרלטיבים שאפשר וצריך לשפוך עליה, משמשת גם הזדמנות להשוואה בין הסגנונות שלהם.
טעית טעות חמורה
אופס. תודה על האינפורמציה. זה נכנס לרשימת הקניות הנוכחית שלי, לצד Planetary השלישי ו-Bone האחרון.
עצה - חכה עם הקניות,
אלא אם מתרגלים לסוציולוגיה מרוויחים הרבה יותר ממה שאני חושב לעצמי. לאחר שוויכוח הזכויות בין גיימן לבין מקפלרן הוכרע לכאורה לבסוף לטובת גיימן, הסיכוי גבוה לקבלת אסופות חדשות של כל הסידרה (בעתיד הנראה לעין בתקווה) (האמת, סביר להניח שגם אם מקפלרן היה מנצח היינו זוכים לאסופות. מכרה זהב הוא מכרה זהב ככלות הכל).
רגע, שכחתי משהו
יותר חשוב מ-V for Vendetta? מכל הקומיקסים של Moore, את V אני הכי אוהב – הוא פשוט יוצא מהכלל.
אדם, אדם, אדם, ממש הדחקת, אה?
לא הדחקתי – אני נשבע בהן צדקי שלא ידעתי. אחרת, תאמין לי, כבר מזמן הייתי עסוק בטקסי מאגיה שחורה למנוע את האסון.
האמת היא, אני מגזים. Hellblazer היה נהדר בתחילתו, אבל ברגע שהוא עבר לידים של ההוא מ-Preacher, הוא התדרדר מאוד. הדמות עדיין מצוינת, בכל מקרה, וקיאנו ריבס הוא בערך האיש הכי לא מתאים לשחק אותה בעולם (ג'ון קונסטנטין הוא איש מאוד, מאוד, מאוד חכם – במובן ה-Wisdom של המילה יותר מה-Intelligence, אולי, אבל לקיאנו, נו, לזכותו יאמר שהוא יפה).
היה יכול להיות יותר גרוע.
כן, אם היו משנים
את השם שלו לג'יין קונסטנטין ומלהקים את בריטני ספירס…
כן, אם היו משנים
לא, אני מתכוון שהיה יכול להיות קומיקס יותר טוב, ולכן תוצאה גרועה יותר – נגיד ליהוק כריס קולומבוס לביים גרסה של ה-Sandman עם רידג' מ"היפים והאמיצים" בתור מורפיאוס.
שמור על האופטימיות
נראה אם היא תשרוד אחרי שתראה את הטיזר
http://pdl.warnerbros.com/wbmovies/constantine/teaser_hi/teaser_a.mov
מה הבעיה עם הטיזר?
נראה מעניין. לא דומה ל'הלבלייזר', אבל מעניין.
לי אין בעיה, ואני שמח שגם לך אין
אבל חוץ מאיתנו אולי יש אחרים שלא רוצים את קיאנו כגיבור של העיבוד הקולנועי (אם כי לא נראה לי שלאדם תהיה בעיה, אחרי שחשף את מערכת היחסים החברית עם הבחור).
מה הבעיה עם הטיזר?
והאמת, הלוגו הגרפי (ה-C של השם שלו והמשחק המשולש איתו) ממש מוצלח.
אמרתי לקיאנו שכדאי.