אני אפילו לא הולך להיכנס לביצה של ניסיון לתרגם את שם הסרט. שמישהו אחר ישבור על זה את הראש, משלמים להם על זה, לא? בכל מקרה, לפי הטריילר שם מדויק היה יכול להיות "שרליז תרון מתנהגת כמו ביץ'".
(אה, וזה מהבמאי והתסריטאית של "ג'ונו".
זה אמור להיות שווה משהו.
הפוסטר של הסרט, אגב, די מגניב – אם הסתובבתם במחלקת האנגלית של ספרית הנוער בבית הספר.
זה רק אני או שבפוסטר היא מחזיקה קוואס?
(ל"ת)
נראה כמו דיאט-קולה.
(ל"ת)
נראה כמו דיאט קולה,
עם לוגו מטושטש לצרכי טשטוש.
בארה"ב, Young Adult הוא שמה של קטגוריית ספרי ילדים
שמכוונת לטינייג'רים צעירים, ובעקבות הארי פוטר, דמדומים, משחקי הרעב, וכו' וכו' היא הטרנד החזק ביותר בתעשיית הספרים. למיטב זכרוני גיבורת הסרט היא סופרת ילדים בקטגוריה הזו.
מה שלא מקל על תרגום השם, מן הסתם.
במקרה הזה, שם כמו "ילדים ונוער" יכול להתאים מצוין.
(ל"ת)
(ל"ת)
אבל מדובר רק במישהי אחת...
למה לא לקרוא לזה פשוט "אישה צעירה"? זה הכי קרוב למקור, מביע את הרעיון בעברית בצורה די קרובה – ואפילו יש ביטוי כזה.
אולי "גברת צעירה"?
זה נשמע כמו נזיפה דודתית משהו למישהי שעדיין איננה ממש בוגרת.
לא רע!
אם כי זה עשוי לעשות אסוציאציה של סרט על נסיכה ויקטוריאנית.
או "צעירה לגילה"?
כבר נתקלתי בזה כגרסה הביקורתית של "בוגרת לגילה"…
התרגום הזה מקבל את ההצבעה שלי - *מרים שלט עם ציון 10*
(ל"ת)
גם תרגום מוצלח
נחיה ונראה מה נקבל ("הצעירה מתה מצ…" טוב אני לא אשלים את המשפט הזה, לא לדאוג).
בינתיים אני לוקח את זה לדף הסרט.
(ל"ת)
שאלה.
האם מותר למפיצים בארץ לקחת הצעות מדיונים כאלו, או שהם מסתכנים בתביעת זכויות יוצרים?
ברור שמותר.
ואני לא אומרת את זה רק כי הם עשו את זה בעבר – זו לא ממש יצירה, זו הצעה לתרגום של שם, שהזכויות עליו הן ממילא שלהם. והיא מפורסמת ברשות הרבים, בלי לציין שום הגבלות, ולעיתים קרובות מתוך רצון מפורש שיעשו בה שימוש. שלא לדבר על לך תוכיח מי חשב על זה ראשון וכו', או נזקים כלשהם…
אממ.. זה לא כזה פשוט
גם "הצעה לשם" יכולה להיות יצירה. העובדה שהיא מפורסמת ברשות הרבים אינה משנה דבר, וגם העובדה שלא צוינו שום הגבלות אינה משנה. ברירת המחדל היא שאסור להעתיק יצירות, אלא אם נאמר בפירוש שמותר.
יחד עם זאת, במקרה הזה אין (כנראה) בעיה של זכויות יוצרים, אבל מסיבה אחרת: אנחנו מדברים כאן על חיבור של שתי מילים, וחיבור של שתי מילים לא ממש יכול להיות מוגן בזכויות יוצרים.
ומשהו שיאיר רוה כתב על העניין
http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=7616
זה גם מסביר את הפוסטר
תודה על ההסבר, לא קישרתי ;)
אני נורא אהבתי את השם שרד הציע,
"שרליז ת'רון מתנהגת כמו ביץ'". ברצינות.
אוי
זה רק אני או ששרליז תרון מתעקשת למתג את עצמה כהבחורה הכי מעצבנת בקולנוע כיום?
פאטון אוסוולט ותסריט של דיאבלו קודי?
איכשהו כל הזמן ציפיתי שטארה תיכנס לפריים פתאום.
טרה אדירה...
אני עדיין מתאבל על מות הסדרה בטרם עת…
ואו
זה נראה עוד יותר מטופש, טינאייג'רי ומאגניב בעיני עצמו אפילו מג'ונו. לא חשבתי שזה אפשרי.
בפירוש
דיאבלו קודי צריכה לחזור לחשפנות.
"אשה ילדותית" / "בחורה ילדותית"
(ל"ת)
אבל צריך משהו שהוא בדיוק ההיפך מ"נשים קטנות"
(ל"ת)
למה אני לא מתרגש?
מאוד אהבתי את ג'ונו ואני רואה בג'ייסון רייטמן אחד הבמאים החשובים והמשפיעים על עתידה של הוליווד. שיתוף פעולה נוסף בינו לבין דיאבלו קודי אמור לגרום לי לכסוס ציפורניים בציפיה, אבל זה לא קורה. אולי זה הטריילר שכבר גורם לי לשנוא את הדמות הראשית ואולי זה קשור לכך ששרליז ת'רון היא מאותם אנשים שלא עושה לי טוב לראות אותם על המסך. היא מאוד יפה ויש לה כשרון משחק מסוים (האוסקר על מונסטר לא מוצדק בעיני), אבל הנוכחות שלה עושה לי לא טוב. זה נראה מתאים לדמות שאמורה להיות מעצבנת, אבל כדי שזה באמת ימשוך אותי, אני צריך שלפחות השחקנית שמגלמת אותה תהיה חביבה עלי.
מי לדעתך הייתה צריכה לזכות באוסקר ב-2003?
למיטב זכרוני 2003 לא הייתה שנה טובה במיוחד להופעות נשיות, ראשיות או משניות. לא ראיתי את "מונסטר", אבל בסופו של דבר זו ההופעה הנשית המוכרת ביותר מהשנה הזאת.
ניקול קידמן, על הופעתה בדוגוויל
הסרט בעייתי מאוד, אבל צריך עצבים חזקים כדי לשחק תפקיד כזה.
צריך עצבים חזקים כדי להיות שחקנית בסרט של פון טרייר
(ל"ת)
מכלל ההופעות הנשיות של אותה שנה, אומה תורמן
היא נתנה בחלק השני של קיל ביל את אחת ההופעות הגדולות בהיסטוריה של המשחק לטעמי, בקרב נשים וגברים כאחד. מבין חמש המועמדות לאוסקר, אף אחת לא הייתה טובה במיוחד בעיני, אבל כנראה שהייתי מצביע לסמנתה מורטון על "באמריקה", סרט נהדר שקצת נשכח לצערי.
אני לא מתכחש לכך שהרבה אנשים אהבו את ההופעה של שרליז ת'רון במונסטר, אבל אני הרגשתי שהיא מוגזמת ולא אמינה. משהו בשפת הגוף ובמבטים שלה שדר שהיא מרוכזת מדי בלגלם את הדמות, במקום פשוט להפוך לאיילין וורנוס. כשאומה תורמן סבלה, האמנתי שהיא סובלת וכשהיא בכתה או צחקה, האמנתי שככה היא מרגישה. כששרליז ת'רון עשתה משהו בתור איילין, חשבתי בעיקר שהמאפר עשה עבודה טובה.
אבל החלק השני של קיל ביל היה ב-2004...
(ל"ת)
מגיע לה גם על החלק הראשון.
הופ דיוויס הייתה מעולה ב"אמריקן ספלנדור", אבל זה יותר תפקיד משני. אהבתי גם את סקרלט ג'והנסון ב"נערה עם עגיל פנינה", אבל היא לא ברמה של אומה.
הופ דייויס באמריקן ספלנדור
הייתה כפילה של דריה מורגנדורפר, ואני אומר את זה בשיא האהבה.
אנט בנינג
אנט בנינג בלהיות ג'וליה
להיות ג'וליה יצא ב-2004
(ל"ת)
נראה לי שאחרי הגוף של ג'ניפר
הבינו שלא צריך לצפות יותר מדי מסרט רק כי מוצמד אליו השם דיאבלו קודי. או לפחות אני הבנתי.
מה שכן, אני מנחש שארצה לקנות את הפסקול.
מש"ל
(ל"ת)
הגוף של ג'ניפר
ראיתי אותי באחד מימי שישי ה-13. שותפתי לצפייה לא רצתה משהו מפחיד מדי אז בחרנו בזה – אז הוא סרט מגניב ומשעשע על סקס ונשיות. שלשום ראיתי אותו שוב, ואני חייב להגיד שמייגן פוקס פשוט ענקית שם – מגישה הופעה ברמה של אלן פייג' בג'ונו. הדמות של ג'ניפר כל כך מגניבה, ויש לה שם שורות מבריקות לדעתי ("I am having the most awsome day since jesuse invented the calendar" וכו').
את ג'ונו ראיתי בכיתה ו' ומאוד מאוד התלהבתי ממנו. עכשיו, כשאני מסתכל עליו שוב אני מבין שהוא כנראה הסרט שהראה לעולם מה זה "היפסטרים", וג'ונו היא אולי ההיפסטרית הכי מפורסמת בעולם: היא מתלבשת מאגניב, היא שומעת מוזיקה שתשעים אחוז מהצופים של ג'ונו לא שמעו עליה בחיים, ויותר חשוב, מסתמן שלא מעניין אותה שומדבר. היא נכנסת להיריון מהחבר הכי טוב שלה והתגובה הראשונה שלה זה "טוב, בואו נפטר מהכיסא שעליו זה קרה". רק בהמשך הסרט ג'ונו מתחילה להראות שאכפת לה ממה שקורה מסביבה, ובגלל זה היא לא גרמה לי לרצות להביא לה כאפה (בניגוד, נניח, לסאמר מ"500 ימים", שבאיזשהו שלב הפכה לאחת הדמויות הכי מעצבנות בתולדות הקולנוע).
דיאבלו קודי בנאדם מוכשר, אין מה לדבר. כולי תקווה ש"ילדים ונוער"/"אישה ילדותית"/"בחורה ילדותית"/"ילד מזדקן" יהיה סרט מגניב. בינתיים הוא נראה כמו משהו בין ג'ונו ל"כל מה שבחורה רוצה" עם אוון רייצ'ל ווד. לדעתי לפחות זה משהו שנראה ממש מגניב.
סאמר דוחה. באמת.
כל פילוסופיית ה"אין כזה דבר אהבה" שחוקה ומעצבנת, ואיך שהיא התייחסה אליו במהלך הסרט היה מזעזע. חושבת שהיא מיוחדת, חיקוי דהוי של קלמנטיין מ"שמש נצחית בראש צלול" (גם היא לא בדיוק הנערה האהובה עלי). לעומת זאת, ג'ניפר סקסית, חכמה, מצחיקה והיחס שלה לגברים הורג אותי מצחוק (בוא נגיד שעם הפרצוף שג'וזף גורדון לוויט הסתובב איתו חצי סרט, אני הייתי מעדיף את היחס של ג'ניפר מאשר את זה של סאמר). בנוסף, היא סוקובוס. היא פאקינג שדה מהגיהנום. מה זה לעומת היפסטרית* מושתנת?
___________
* למי שתהה מה זה: http://www.newimperative.co.il/archives/1897
הנה בת אחת שלא
כלומר, סאמר מעצבנת ברמות, אבל הייצוג שלה בסרט כל כך שטחי וכל כך חלקי שאני חייבת להניח שאנחנו רואים אותה מנקודת מבטו הממש לא אובייקטיבית של טום. וטום מעצבן אותי עוד יותר בפאסיביות שלו ובאובססיה שלו לאהבת אמת כמו שיש בקומדיות רומנטיות שמונעת ממנו לראות את סאמר כאדם אמיתי. שניהם אנשים מרגיזים אבל סאמר מרגיזה בגלל איך שטום רואה אותה, וטום מרגיז כי הוא אידיוט.
מניסיון, סיפורי סאמר קורים גם עם בחורות שכן מתאהבות בך
(ל"ת)
סליחה אבל זה ממש מציק לי
"שיעזוב את הכונפה הזאת ויתחתן איתה" – מנסה להבין מה התכוונת לכתוב שיצא לך המשפט הזה..
שיעזוב את הכונפה (סאמר),
ויתחתן איתה (בת שראתה את הסרט)
לקח כמה שניות, אבל נפל האסימון
(ל"ת)
יופי, עכשיו ''ילד מזדקן'' תקוע לי בראש
I hope you're Happy
ומה עם "ילדה שלנו, כמה התגעגענו, חכי...
…מעט ילדה שלי, לפני שתגדלי"
לי זה היה בראש מתחילת הפוסט.
"ילד מזדקן" היה הכותרת הזמנית של הסרט בדף הסרט
עד היום בבוקר, אחרי שהטריילר הבהיר לי שהכותרת לא מתייחסת לגבר אלא לאישה.
אני היחיד שלא אהב את "ג'ונו" ו"תלוי באוויר"?
(ל"ת)
אני לא אהבתי את ג'ונו!
היא הייתה מעצבנת.
(את באוויר לא ראיתי).
תלוי באוויר התחיל מאוד טוב
ואיפשהו באמצע הפך להיות דיי קלישאתי וזניח…
מישהי שמחפשת מישהו מהתיכון
בכוונה תחילה כדי להפריד אותו מאישתו? זה נראה כאילו הם התאמצו לגרום לאנשים לשנוא את הדמות הראשית, מה שלא נראה לי חכם כ"כ.
לי זה דווקא נראה מגניב.
תמיד בקומדיות רומנטיות הגיבורה הראשית מעצבנת וזקוקה לטיפול פסיכולוגי, אבל הדמויות האחרות בסרט מתנהגות כאילו ההתנהגות שלה לגיטימית, והכותבים מצפים מאיתנו לסמפט אותה, להזדהות איתה, ולשמוח כשהיא תקבל את ההפי אנד שלה.
הטריילר הזה, אני חושבת, משאיר מקום לתקווה שהפעם זה יהיה שונה.
היי, זה המורמוני מ"מלאכים באמריקה"!
(ל"ת)
אלך לסרט הזה רק בגלל "ג'ונו", שהוא אחד הסרטים
האהובים עליי ביותר.
בכל מקרה, הטריילר נראה so-so על גבול החיובי, אבל נחכה ונראה מה יהיה.
הטריילר ששמת לא ב-HD
אבל הנה לינק לטריילר כ ב-HD:
http://www.youtube.com/watch?v=xoKY6hr9H00
זה מזכיר לי את BAD TEACHER
האם אלה הסמנים למפולת של סרטי "הזדקנתי-קצת-אבל-אני-עדיין-שווה-תראו-אותי"?
וואו.
ה'וואו' הוא על הטריילר. מכירים את האלה שעושים טריילרים לסרט אימה וגורמים להם להראות כמו קומדיה? אז בערך ככה. הסרט הזה הוא כמעט כל דבר פרט לקומי. אין בו שום דבר מצחיק. הוא אפילו לא מנסה להצחיק. זאת לא קומדיה. באמת. אני לא סרקסטי, או ציני, או אירוני. זאת דרמה מדכאת מאוד, על סף הטרגדיה. מאוד. הדמות הראשית ממש, אבל ממש דפוקה. וכל מה שמוצג בטריילר כאילו הוא חינני או מצחיק? אז לא. בסרט זה שונה לגמרי.
מגיע לך פישלייק
על המשפט עם הציניות, או הסרקזם, או האירוניה.
טריילר זה עניין שולי. הסרט עצמו שווה משהו?
(ל"ת)
כן.
כל עוד אתה לא מצפה לסרט שיגרום לך לאושר וחמימות, ודובוני-אכפת-לי שמפליצים חדי קרן. במפתיע, התרגום הרשמי של שם הסרט לעברית – 'תקועה' – מתאים לו הרבה יותר מכל ההצעות שעלו כאן, וגם מהשם המקורי.
סרט מעולה.
שרליז קצת יפה מידי לתפקיד הראשי ויש אנכרוניזם מעצבן ולא הגיוני (מיני קופר 2011 עם טייפ) אבל פרט לכך הסרט מוצלח מאוד.