כרגיל במקרה של פרסום ויראלי, לא ברור אם כל העסק הזה אמיתי, או שהוא מתוכנן, מבוים ומצולם מראש. וכרגיל במקרה של פרסום ויראלי מבריק, זה מגניב בכל מקרה.
יש לך 70 שניות להפוך את עצמך ל-007
Posted in: וידאו
– פורסם ב 19 באוקטובר 2012כרגיל במקרה של פרסום ויראלי, לא ברור אם כל העסק הזה אמיתי, או שהוא מתוכנן, מבוים ומצולם מראש. וכרגיל במקרה של פרסום ויראלי מבריק, זה מגניב בכל מקרה.
אחד הדברים
היותר אדירים שיצא לי לראות
אני מאוד מקווה שזה אמיתי,
כי זה מגניב. לגמרי.
מבוים למדי
וחביב
אין סיכוי אמיתי
למה שמישהו כל כך יתאמץ בשביל משהו שכתוב על מכונת שתייה ,אבל עדיין נראה אדיר
אני מהמר על מבוים.
אין סיכוי שהמפרסמים קיבלו מהנהלת התחנה אישור להתנגש בעוברי אורח אקראיים.
מתי שאומרים מבויים זה ברור ש..
הכוונה זה לבחורים שמנסים להשיג את הכרטיס ולא לאלא שמפריעים להם
כן, ב"עוברי אורח אקראיים" התכוונתי לרצים.
מילא להטריד אותם במדרגות או לחסום אותם עם זכוכית (אם כי גם זה יכול להשתבש) אבל להכשיל אותם עם כדורים נראה קיצוני למדי גם בשביל מתיחה נושאת פרסים.
לא נראה לי שזה אמיתי,
אבל זה אדיר לחלוטין.
כרטיסים בחינם ל"סקייפול"? לגמרי שווה.
מגניב ביותר
אבל ג'יימס בונד אמיתי היה דוחף את הג'וגרים ומחליק מתחת לזכוכית או משהו.
אני אחבוש את כובע הפרסומאי
ואספר לכם שלא רק שזה מבויים, זה מהונדס נפלא ובוצע לא רק באנגליה, אלא גם בצרפת, ארגנטינה, בלגיה והולנד. אני מהמר שגם רצו לעשות מהלך כזה בארץ, אבל דחף1 (שמפרסמים את מותג קוקה קולה בארץ) לא נוטים לעשות מהלכי אינטרגרייטד בארץ. אולי אם אידיאולוג'יק עדיין היו מטפלים בהם בצד הקריאטיבי, אבל לא הפעם.
אז מבויים או לא?
אתה נשמע קצת סותר. מצד אחד בויים ומצד שני בוצע בכל כך הרבה מקומות (כשלדעתי בסרטון הייתה רק תחנת רכבת אחת). אלא אם אתה מתכוון שיש כמה סרטונים כאלו.
מבויים
וראית רק תחנה אחת כי הסרט הוא של משרד הפרסום הבריטי, אבל הרעיון בוצע גם על ידי משרדי פרסום של קוקה קולה מסביב לעולם.
סרטונים מקבילים קיימים ברשת?
(ל"ת)
לא שמצאתי
(ל"ת)
תחת כובע הפרסומאי
אתה לא אמור גם להגיד שהטרנד הזה מאוס ולעוס? או שפספסתי בסרטון את המשהו החדש הזה שלא היה באף אחד מעשרות/מאות הסרטונים הקודמים בסגנון? או שאני מפספס משהו הרבה יותר גדול.
למה מאוס?
פעילויות כאלה, במידה ונעשות בצורה חכמה, הן נפלאות. אי אפשר להגיד שאתה שונא ז'אנר שלם רק בגלל סרט אחד, נכון? אותו דבר עם מדיה בפרסום.
מגניב מאוד
וזה נראה מבויים. אחרת איך תסבירו את זה שפתאום כול אחד בתחנה עומד בדרכו או מפריע לאיש?
השאלה היא לגבי המשתתפים בתחרות, לא כל השאר.
ברור שמה שנראה כמו תחנת רכבת רגילה בעצם מלא בשחקנים, אבל האם גם אלו שרוצים לזכות בכרטיסים ומנסים להגיע לרציף 6 הם שחקנים?
כמו כולם כאן, נדמה לי שדי ברור שכן.
זה הקטע
הם שתלו את הבחורות, החבר'ה עם קיר הזכוכית, הרצים במדרגות, האישה עם הכלבים וכו'… מה שלא אמור לבלוט לעין הוא שהמשתתפים בסרטון הם גם שחקנים. לעומת זאת, מכשיר עזה אכן הועמד בתחנה ואנשים רגילים לחלוטין אכן עברו את המסלול הזה, רק ששם (ככל הנראה) התוצאה המצולמת לא נראתה מרשימה במיוחד.
אחד המגניבים,
אבל נראה די מבויים
זה קצת כמו הצילומים של אלכס ליבק, מבויים אבל עשוי כל כך טוב שממש לא פוגע בהנאה.
כדאי שתיזהר.
תביעת דיבה בדרך אליך.
נראה מבוים אבל עדיין
הייתי מוכנה להתרוצץ בשביל זה.
פישלייק לכתבה!
מאא(א)גניב.
אפשר להפוך את זה לתכנית ריאליטי, הריאליטי היחיד שאני מוכן לצפות בו.
זה... מוזר. הסרטון לא מתרחש באנגליה, אלא בבלגיה.
ספציפית, בתחנת הרכבת של אנטוורפן (תסתכלו ב-1:19, מימין למעלה). אבל כל הטקסט שרואים (במכונות הקולה והכרטיסים, על השלט של מוכר התפוזים, על שלט הפרסום לסרט) וגם ששומעים (הבחורה שעוצרת אותם בהתחלה) בפרסומת הוא באנגלית.
זה עדיין לא עונה על השאלה האם זה מבויים או לא, כי הטקסט היחידי ששומעים מה"מתחרים" הוא Sing the song, וגם זה רק מאחד מהם, שנראה כמו תייר ומדבר לא ברור. אבל זה כן אומר שהם צילמו את זה במקור כדי להפיץ בכל העולם, ולא רק בבלגיה.
עידו, אתה בטוח שעשו גרסאות לזה בכל העולם?
כן
(ל"ת)
חחחח אדיר
כיף לראות את זה על הבוקר :)
מבוים לחלוטין - אבל הביצוע נהדר!
אף עסק לא היה מרשה לבצע פעילות עם סיכון כה גבוה בשיטחו: העובדים של הפרסומת מבצעים פעילות שמטרתה המוצהרת היא לפגוע בעוברי אורח. מספיק שאחד היה נופל ונפגע והיו תובעים את כולם שם. האפשרות היחידה לבצע זאת היא אם המשתתפים ה"אקראיים" הם שחקנים של ההפקה (כמו שלפעלולן בסרטים משלמים בשביל שייקח סיכון).
וכמו שאדם קלין אורון ציין, זה בכלל מצולם בתחנת הרכבת של אנטוורפן בבלגיה, אבל הכל מוצג כאילו זה צולם בארץ דוברת אנגלית. ניחוש שלי: צילמו בתחנה הזו כמה פרסומות, כל פעם בשפה אחרת (עידו כהן כתב שקיימות כמה גרסאות לפרסומת הזו).
אבל זה עדיין ממש טוב. אהבתי.
מה עם בנות ?
הימור שלי : לא מבוים
עם זה היה מבוים היו מוסיפים גם בנות …
ניחוש שני שלי :
הבנות פשוט לא זזו , יותר מדי איטלגנטיות מלקבל פקודות ממכונת קולה
או שהם חשבו שזה סקסיסטי
למה רק "גלה את הבונד הפנימי שלך?" למה לא "גלי את הפוסי גאלור / האני ריידר / קסניה אונאטופ…" אה. לא חשוב.
ואם נצטט את אחד המגיבים ב-Youtube
"Your mission, 007, is to pretend you don't work for the advertising agency."
הנה עוד אחד...
פרסומת שגם סוג של קשורה לעולם הקולנוע ולכן אני מרגיש בנוח לפרסם אותה.
נראה פחות מבוים, לטעמי, וגם הפעם- מגניב ביותר!
http://www.youtube.com/watch?v=RS3iB47nQ6E
וגם זה בבריסל.
בלגיה היא בירת הפרסום האלטרנטיבי?
בלגיה היא בירה.
(ל"ת)
חשבתי שהיא מדינה.
(ל"ת)
זה רק החלק הקטן.
(ל"ת)
החלק הגדול הוא המילה הגסה ביותר ביקום?
(ל"ת)
אני מבין למה זה מגניב בהנחה שזה לא אמיתי.
אם זה אמיתי, השתתפות הפרט במשהו כזה, מוסרית, היא איפשהוא מתחת ללשלוח לאנשים ספאם כדי לזכות במבצע.
נורא פופולרי לקבל פקודות ממכונות חטיפים היום
http://www.youtube.com/watch?v=R8RIqJLUYSE
מה השלב הבא באבולוציה?
זה מבויים, סיבה #43:
תנועת המצלמה. הסרטון לא מצולם במצלמות אבטחה או במה שנראה כמו מצלמות נסתרות: יש פה תנועות מצלמה חלקות באיכות טובה, כולל לפחות צילום רחף אחד. זה אומר שבתחנה היו צריכים להסתובב, מלבד כל השחקנים השתולים, גם לא מעט אנשים עם סטדיקם (אם לא מנופים), שיודעים לנוע *בדיוק* כשה"כוכב" מגיע לנקודה הנכונה. כל זה עדיין איכשהו אפשרי, גם אם לא סביר, אבל הנקודה שהופכת את זה לכמעט בלתי אפשרי היא שאף אחד מה"כוכבים" לא מסתכל אף פעם על אף אחת מהמצלמות.
משטרת הפוטושופ To the Rescue!
גם כשמדובר בוידאו…
עריכה
אי אפשר לחתוך בעריכה את החלקים בהם ה"כוכבים" מתסכלים על המצלמה?
בעיקרון אפשר.
אבל קשה. קח את השוט ב-1:19, למשל: בעוד ה-007 הפוטנציאלי עולה במדרגות, המצלמה מתחילה קרוב לרצפה, אבל מתרחקת ובו-זמנית מתרוממת אל מעל לגובה של אדם. זה אפשרי רק באמצעות קריין (מנוף), שהוא מכשיר גדול, ובעיקר מאוד חריג, לראות אותו בתחנת רכבת. ובכל זאת האיש עולה במדרגות ופונה ימינה בלי להסתכל בכלל לכיוון הדבר הגדול והמוזר הזה שנמצא ישר מולו. קשה לי להאמין שזה היה קורה אי פעם, ולא משנה עם כמה אנשים שונים היו עושים את הניסוי.
אבל אולי יש אופציה אחרת
שאלו אנשים שעברו בתחנה אם הם רוצים להשתתף במשחק מגניב שבמסגרתו גם יצלמו אותם.
אבל סביר שאתה צודק וגם המשתתפים הם שחקנים.
לא סביר - בטוח
(ל"ת)
מבוים ולו בגלל העובדה שכל המשתתפים נראים מלוקקים
ונקיים מדי. רק גברים צעירים מנסים את זה? איפה הנשים? גברים מבוגרים? ילדים?
ברור שזו פרסומת שמנסה לרכוב על גל ה-COOL – ולהביא אלמנטים שקשורים ל-FLASHMOB
רק שבשבילי חוץ מרגע של חיוך זה יישכח מהר מאוד.
זה לא טעון תקף
אם נניח לצורך הדיון שהמשתתפים הם אנשים רגילים, הרי שיהיו נגיד כמה מאות שינסו לעבור את המסלול. היוצרים יבחרו רק חלק קטן מהם לצורך הוידאו. בנוסף יש למפיקים את היכולת לבחור למי להציג את האתגר על המכונה.
כמובן שאני לא טוען שהסרט לא מבויים. רק שהטיעון שהעלית לא תומך בהשערה שהסרטון מבוים
ראיתי גרסא מקוצרת של זה אתמול ב"גיא פינס"
קיצרו את הכל לאורך של דקה והאמת – הם ידעו לחתוך בדיוק איפה שצריך. כשאני רואה את זה עובר בין הדמויות ונעצר זה מאבד בהרבה את המגניבות שנראתה בטלוויזיה…
סיבה מס' 1 להיות הסרט מבוים מהחל ועד כלה
מאד לא סביר שמותג כמו קוקה קולה יאפשר לאלתורים לחבל במותג שלו. אנשים רגילים שינסו לעבור מסלול כזה יצרו תוצאות לא צפויות. תוצאות לא צפויות הן ה*דבר* שתאגידים בורחים ממנו.
קמפיין דומה
כנראה מבויים באותה מידה, אבל מוצלח לא פחות:
http://www.youtube.com/watch?v=ZIkPeZKP-d4
אפילו לא דומה.
הצופה כאן הרבה יותר פאסיבי, ההתעללות בו הרבה יותר משמעותית, ואין שום עומק לקמפיין מבחינת "תראה, גם אתה יכול להיות כזה". גם הנזק הפוטנציאלי למשתתפים כל-כך גדול שאין שום ספק שזה מבוים.