בדרך כלל, בכל שנה יש הרבה סרטים ישראליים שמביאים צופים מעטים, וסרט ישראלי מצליח אחד, שמביא מאות אלפים. בדרך כלל הוא יוצא בתחילת הקיץ. בדרך כלל בהפצת יונייטד קינג. לפעמים הוא של אבי נשר, אבל לא תמיד. לפעמים הוא גם זוכה בפרס אופיר אחר כך ונשלח לאוסקר, אבל לא תמיד.
השנה זה כנראה יהיה "העולם מצחיק", הסרט החדש של שמי זרחין ("אביבה אהובתי"), שבו משתתפים בערך כל השחקנים בארץ. ניתן אפילו לומר שהוא עתיר כוכבים. הוא יוצא בתחילת הקיץ בהפצת יונייטד קינג ובליווי מסע פרסום גדול, שרק מתחיל עכשיו, וכנראה משתתף בו השחקן הישראלי החביב עליכם, וייתכן שהוא גם יזכה בפרס אופיר בסוף.
רק עניין אחד: בתור סרט ששמו הוא "העולם מצחיק", הייתי מצפה מהטריילר לנסות להיות קצת, אתם יודעים, מצחיק.
[הידיעה דרך סינמסקופ, הטריילר דרך אידיבי]
שמי זרחין נשאר נאמן לטבריה
נראה טריילר מעניין, אבל לא הייתי ממהר להכתיר אותו כסרט הגדול של השנה. בהתחשב בביצועיה של "אביבה אהובתי" יחד עם הקמפיין הלא קטן שגם היה אז. מי המתחרה הגדול שלו בגזרה המקומית?
מה רע בביצועיה של "אביבה אהובתי"?
(ל"ת)
"'בהתחשב בביצועיה של "אביבה אהובתי""?
בהמשך לתהיה של אידן, אם הבנתי נכון את שכתבת, אני חושש שבמקרה הזה הזכרון שלך לא כל כך מסונכרן עם המציאות. "אביבה אהובתי" היה, עפ"י נתונים לא רשמיים ששחררו המפיצים, הסרט הכי מכניס ב-2006 בקופות ישראל, למרות שהוא יצא בטיימינג מחורבן (לבנון 2), והוא עקף בסיבוב כל תותח הוליוודי שהופץ באותה שנה, החל מ"שוה"ק 3" (ברוח המלחמה ההיא: בנקודות), דרך "צופן דה וינצ'י", "מב"א 3", "השתולים", "בוראט", "קינג קונג"*," קאזינו רויאל" וכלה ב"מכוניות" ו"עידן הקרח 2".
בקשר לשאלה,
כאלה שאמורים לתת לו פייט רק על סמך השמות שמאחוריהם: "הסיפור של יוסי" ו"רוק בקסבה" שאמורים לצאת בשבועות הקרובים וכבר ראינו מהם טיזר/טריילר, החדש של דובר ("רווקה פלוס"), והמסקרן מכולם (לדעתי): "הדילרים" של עודד דוידוף ("מארס תורכי", "מישהו לרוץ איתו").
הייתי תחת הרושם ש"בופור" לקח לו את הבכורה באותה שנה
(ל"ת)
בופור יצא שנה אחרי
לגבי הסרט, הציפיות שלי נשארות גבוהות בגלל תגובות נלהבות מאנשים שראו, אבל הטריילר רע בעיני.
בופור יצא שנה אחרי
אביבה אהובתי זכה בפרס אופיר יחד עם אדמה משוגעת ובהצבעה נוספת, הוחלט שאדמה משוגעת ייצג את ישראל באוסקר.
החלק הכי מעניין בעיני הוא שייקה לוי בתפקיד עצמו.
היו דיבורים על גבעת חלפון 2, אבל כנראה שזה יהיה הסרט האחרון של גשש בתור גשש.
נראה חמוד, אבל
לא ממש הצלחתי להבין מהי העלילה. האם הסרט יהיה אוסף של סיפורים קטנים? אני מאוד מקווה שלא, כי אם כן, בהנחה שכל סיפור יקבל זמן-מסך שווה ושהסרט אורך בערך 90 דקות, כל סיפור יקבל זמן-מסך של רבע שעה. רבע שעה זה פשוט לא מספיק זמן לפיתוח דמויות ובניית סיפור מעניינת. מה גם שלא כל הסיפורים מעניינים אותי, בעוד סיפורים אחרים ממש נראים ממש חמודים, כמו הילד שמתעורר מתרדמת לאחר תשע שנים, או הנערה שמתאהבת ברוצח.
מה שכן, הטריילר הצליח להעביר דבר חשוב אחד – מאחורי כל אדם עומד משהו. בין אם זה סיפור, כמו שהטריילר הציג או אולי דרך-חשיבה או וואטאבר. בין אם הוא מעניין או משעמם, בין אם היא נכונה או שגויה. מאחורי כל אחד יש כזה. משהו קצת יותר מורכב מהקלישאה ש"כל אחד מיוחד", אבל כעיקרון זה על אותו הבסיס.
בכל מקרה, הטריילר סקרן אותי מספיק בשביל לנסות לתפוס את הסרט. סביר להניח שלא בקולנוע, אבל כנראה אוריד אותו או אקנה אותו בדי-וי-די.
לא.. אל תכריז שאתה מוריד סרטים ישראליים
הרגע היה יום העצמאות- מה עם קצת תמיכה בשוק המקומי?
פשוט מאוד: סגרו את סניף הבלוקבאסטר הקרוב לביתי,
סביר להניח שאוריד את הסרט. אני לא מתכוון לנסוע הלוך-חזור בשביל לקחת את הסרט ושוב הלוך-חזור בשביל להחזיר את הסרט לאורך עשרות קלומטרים רק בשביל להוסיף עוד 15 ש"ח (בהנחה שכ-50% אחוז מהרווחים מגיעים אל יוצרי הסרט, הנחה שלא בדקתי וכנראה ממש לא נכונה) להונם של יוצרי הסרט.
מעניין באמת, איך עובד עניין ההשאלה?
לא נראה לי שהספרייה משלמת ליוצרים כל פעם שהסרט מושכר, אולי הם משלמים מחיר מיוחד עבור עותק להשכרה?
ליוצרים?
תגדיר יוצרים.
מפיצים ומפיקים? לרוב מרוויחים סבבה גם מהשכרות.
במאים, שחקנים ותסריטאים? אולי מרוויחים מההשכרות, אם הם נלחמו לשים את זה בחוזה.
עד כמה המידע הזה מבוסס?
לא כי אני מפקפק בכנות שלך, אלא כי חשוב לי לדעת.
תראה
לא הפקתי סרט או שיחקתי בו, אז לא ממקור ראשון.
אמא שלי במאית דוקומנטרית ואני יודע שהיא לא רואה בכלל כסף מהשכרות ( מצד שני, זה סרט דוקומנטרי אז בקושי משכירים אותו)
זה משתנה מחוזה לחוזה כמובן. אם אתה שחקן מספיק מבוקש אתה יכול לבקש חלק מההכנסות ולקבל בהתאם.
אני יודע שלרוב הבתי קולנוע הרווח שהולך להפקה הוא 55 אחוז מהכרטיס, שרובו הולך למפיקים. אני לא יודע מה ההסכם הממוצע של חברות עם השכרות אבל אני מניח שזה אותו דבר אולי רק באחוזים שונים.
עוד פעם, לא ראיתי חוזה כזה אף פעם אז זה לא 100 אחוז מידע מהימן, אבל זה הידע שצברתי בנושא והוא מושפע מההגיון העסקי שלרוב מופעל בעולם הקולנוע. ( ואני בטוח שהוא שונה מחברות אינדי לחברות גדולות, אבל אני לא יודע כמה ואיך)
תיקון או תוספת
חברת הפקה לא מקבלת כסף על כל השכרה.
כלומר, זה לא שהאוזן השלישית שולחת כסף לגלובוס על פי מידת ההשכרות שסרט מסוים עשה.
הכסף שהחברות הפקה מרוויחות הוא מהמכירה של הסרטים והזכויות להשכרה, שזה קורה לפני שזה בכלל מגיע למדף, ואת הכסף הזה מחלקים לפי מה שנקבע בחוזים השונים של כל הגורמים.
כמובן שאם יש מבול של דרישות לסרט שאין במספיק עותקים והחנות השכרות קונה עוד עותק – אז החברה מרוויחה עוד פעם כסף.
בקיצור, זה בדיוק כמו כרטיס קולנוע.
היוצרים לא רואים יותר או פחות כסף מעותק שנמכר להשכרה מאשר מכרטיס קולנוע.
לא?
VOD הוא לא אופציה?
(ל"ת)
אני ביס, ואין לי ממיר Total
ואגב, אני יודע שלא ציינתי את זה, אבל תמיד אני מחפש דרך חוקית לפני שאני מוריד סרט. תמיד אבדוק במכונה שליד ביתי אם יש את סרט מסוים לפני שאוריד אותו, תמיד אשאל בפורום של יס אם מתוכנן לשדר אותו או להוסיף אותו ל-DVDbox, גם פעם שאלתי בפורומים שונים איפה יש חנויות להשכרת סרטים באזורי, אבל כולן רחוקות מדי ולא יכלתי לעשות אליהן מנוי. רק במקרים שאין ברירה אני מוריד סרט.
היי, נראה חמוד.
מעין "מגנוליה" ישראלי, רק, אתם יודעים, טוב. כמי שגר באזור ושחצי מהמורים שלו מגיעים מטבריה, אני חייב לומר שהם הצליחו לתפוס יחסית היטב את הרוח והדמויות של האזור, חוץ מכל הקטע של הערסים, שאותו כנראה השמיטו מטעמי נוחות. מלבד זאת, נראה באמת אחלה, ואם זה יקבל את רמת ההצלחה הביקורתית של "הערת שוליים", אני אלך (אם כי יותר סביר שהסרט יגיע לאיזה טרום בכורה בסינמטק אצלנו, אז בכלל טוב).
דווקא אני ראיתי שחלק מהדמויות זה ערסים.
גם לערסים יש רגשות ואישיות וכו'.
ברור שלערסים יש רגשות, אבל בטריילר היה רק אחד,
והוא נראה כמו דמות משנית למדי.
אני לא יודעת אם זה הוגן להשוות אותו ל"הערת שוליים"
פשוט כי שניהם סרטים שונים, בהכל בערך (אם לשפוט לפי הטריילר הזה בכל אופן).
בכל מקרה, הסרט הזה נראה לא מצחיק בכלל, אבל עשוי טוב עם חשיבה מאחוריו – שזה כבר משהו.
חשבתי שלא אהבת את מגנוליה.
(ל"ת)
זה בדיוק מה שכתבתי: "כמו מגנוליה, רק, אתם יודעים, טוב".
(ל"ת)
העולם מצחיק אז צוחקים
אם אני זוכרת נכון זה ממערכון של הגשש שבו שניים מהם צוחקים על הפשלות של השלישי וכל פעם שהוא שואל למה הם צוחקים אז זו התשובה שלהם. ככה שזה כן מתאים לסרט שהוא לא קומדיה אבל סיטואציות קשות שבו יכולות להיתפס כקומיות על ידי אנשים אחרים.
מצד שני, לא הצלחתי למצוא את המערכון של הגשש, ולא ראיתי אותו מעל לעשר שנים, אז יש סיכוי שעוותתי אותו לגמרי.
זה די מתאים
עם שייקה בתפקיד עצמו והכל, בטח יהיו בסרט רגעים מצחיקים, רק הסוף שלו יגדיר אם הוא קומדיה.
אם זיכרוני אינו מטעני, הציטוט הוא מקרקר נגד קרקר.
והצחוק הוא של שייקה, מהבדיחות של עצמו. שכן, הן די על חשבונו של פולי, אבל זה לא כל כך מה שתיארת.
לגבי הטריילר – הקריינות הרגישה לי כמו קמפיין פטריוטי ("הסיפור של כולנו" עובד מצוין בתור עידוד קריאה בחסות איזה בנק, תזכורת ליום עצמאות מתקרב או טיזר לכתבת חדשות בנושא שידבר ללבו של כל ישראלי), והרגע היחיד שהעלה בי חיוך היה "אז תביא רק בפלה" ("אין בפלה?") – והקרדיט על זה הולך למערכון המצוטט, לא לטריילר. וכן, יש שם כמה שחקנים שאני אוהבת, אבל עדיין זה לא עשה לי חשק בכלל. אפשר רק לקוות שמדובר בטריילר גרוע ממש לסרט טוב.
זה בעיקר מזכיר את המערכון של ארץ נהדרת על מאיה מניירה:
עושה את כל התנועות הנכונות ולחלוטין חסר נשמה.
אכן, קרקר נגד קרקר
שייקה (בתפקיד פליקס "הליקופטר") אומר את המשפט הזה בכל פעם ששואלים אותו למה הוא צוחק. עושה רושם שלקיום של הגשש החיוור יהיה חלק בעלילת הסרט, למרות שנראה לי שכקו עלילה משני. כמה שיהיה מגניב לראות סרט עכשווי עם דמויות שמבוססות על מערכונים של הגשש, עושה רושם שהקשר אליהם הוא דרמתי ומתייחס בעיקר לסיפור של אלי פיניש ואהובתו הגוססת.
לדעתי
אם היה סרט על ילד שמתעורר מקומה אחרי 9 שנים הייתי מאוד רוצה לראות אותו כי זה פשוט רעיון טוב, אחד שנראה שיעבוד חזק (מעניין אותי מישהו יודע אם לא יצא כבר כזה סרט בסגנון אי פעם?).
אין לי משהו נגד סרטים ישראלים אבל אני מעדיף תוצרת חו"ל בעיקר באנגלית אז למרות שהסרט הזה נראה נחמד מאוד, הייתי מעדיף לראות גרסא אמריקאית שלו.
התעוררות
http://www.imdb.com/title/tt0099077 דה נירו משחק גבר שמתעורר מסוג של קומה שאליה נכנס כילד.
נראה חביב
they had me in יחזקאל לזרוב !
נראה סבבה
אני בעיקר מתלהב מאור בן מלך, שנראה מהטריילר כמו האתנחתא הקומית. בסדרה המצוינת "אורים ותומים" הוא עושה תפקיד מעולה.
כמובן שגם שאר הקאסט מאוד מרשים ומבטיח. אבל לא יכלו למצוא איזה תפקיד של אבא לא מתפקד לצחי גראד?
נ.ב.
נראית שנה די פוריה בקולנוע הישראלי. זה יוצא דופן, או שהשנה פשוט החליטו לעשות סיקור רחב ומפרגן יותר?
איפה גורי אלפי?
או כל אחד מהחמישיה הקאמרית?
נראה מצוין
בד"כ אני לא מתלהבת מסרטים ישראלים, אבל דווקא זה שבה אותי.
נראה מסקרן, טריילר גרוע
הקריינות פומפוזית ומעצבנת. קצת מיסתורין יכל לשפר את כל העסק, במקום מישהו שאומר לנו "יש את זה בסרט, וגם את זה, אה, וכמעט שכחתי את זה!".
נו, סופסוף סרט בלי ליאור אשכנזי!
(ל"ת)
אומרים ש"הסיפור של יוסי" כנראה יהיה המתחרה הגדול שלו
אני מאמין שאם הסרט הזה יזכה וייצג אותנו באוסקר אולי יהיה לנו סוף סוף סיכוי לזכות.
הוא דווקא מהסוג שהאקדמיה אוהבת, אולי קצת חכם מדי אבל לא נורא.
די די די
לי אישית נמאס, באמת, מסרטים שמנסים ללחוץ על בלוטות הרגש. בטריילר מראים שיש סיפור מעציב על ההוא ויש סיפור מעציב על הבחור השני ויש עוד סיפור שתרצו לבכות ממנו על הבחור האחר ועל הבחורה ההיא.
לדעתי סיפורים עצובים כאלה ממש חמודים :
א. כשהם מתובלים בהרבה, אבל הרבה, הומור, כמו "מחוברים לחיים", שלדעתי היה מצליח מאד באותה מידה גם אם היו עוקרים ממנו את כל הקטעים העצובים, פשוט כי הוא מצחיק ומשוחק נפלא.
ב. כשהעלילה מתפתחת יפה יפה, וכשמתמקדים בדמות מסוימת
בטריילר כלל לא הדגישו את נושא ההומור, אך כן הדגישו את ריבוי העלילות המטורף, ואיך אפשר ממש להזדהות עם מישהו ככה, בייחוד כשכל סיפור נשמע ממש אבל ממש כבד?
לא כ"כ בא לי ללכת לקולנוע כדי שינסו לעשות לי (וכנראה גם יצליחו) סחיטה רגשית, אבל אני מניחה שהייפ מספיק טוב יפצה על הטריילר העמוס ויעורר את סקרנותי ויעודד אותי לרוקן את כיסיי ולוותר על 40 שקלים חדשים.
השם "העולם מצחיק" לא אומר שזו קומדיה
להיפך. בשביל קומדיה זה שם ממש מעפן ועלוב.
כנראה הסרט נקרא ככה בתור ריפרור למם הידוע של הגשש, שהוא בעל משמעות בסרט. כלומר, זה שם שיש לו רלוונטיות למוטיב בסרט.
ואם אנחנו מדברים על מוטיבים, אנחנו כנראה *ממש לא* באזור של קומדיות אידיוטיות.
השם אולי לא אומר שהסרט מצחיק.
אבל גדוד השחקנים הקומיים שמשתתף בסרט רומז על זה. גם אם זה לא באמת נכון.