ביקורת: אנחנו המילרים

Occasionally interrupted by a girl  in a bikini.

קומדיה, אמרו חכמנו, צריכה להיות מצחיקה. היא לא חייבת להיות חכמה, היא לא חייבת להוות ‏סאטירה, היא לא חייבת לשאת מסר כלשהו, היא לא חייבת לכלול מופע סטריפטיז. להצחיק, זה כל ‏מה שנדרש. "אנחנו המילרים" עומד בכל התנאים חוץ מהסטריפטיז.

ג'ייסון סודקיס מגלם ילד מזדקן, שבשנות השלושים לחייו עדיין חי לבד ומתפרנס ממכירת גראס. ‏הוא נדרש, תחת סעיף "תעשה את זה בבקשה, או שאתה מת" לגשת לרגע למקסיקו כדי לאסוף ‏שם משלוח "קטן" של סמים עבור הבוס הגדול. הבעיה היא שהוא, למרבה הפלא, לא הראשון שחשב על הרעיון ‏להעביר סמים ממקסיקו לארה"ב, והשוטרים במעבר הגבול קפדניים למדי בנושא. כדי שיהיה לו ‏סיכוי לעבור את הגבול בשלום, הוא מוצא פתרון: גבר בודד באוטו הוא אמנם חשוד, אבל אף אחד ‏לא יערוך חיפוש בקרוואן נופש שבו משפחה אמריקאית פרברית לתפארת, הכוללת בעל נפלא, ‏אישה אוהבת ושני ילדים מקסימים. למלאכה, זיוף משפחה שלמה, נרתמים השכנה החשפנית ‏‏(ג'ניפר אניסטון) בתפקיד האמא, החנון המוזר והנטוש (וויל פולטר) לתפקיד הבן, ונערה שברחה ‏מהבית וחיה ברחוב (אמה רוברטס) בתפקיד הבת. ביחד, בתפקיד המשפחה הכל-אמריקאית ‏המלוקקת והמאושרת מהפרסומות, הם ייסעו למקסיקו, רק כדי לאסוף את הסמים ולחזור ‏מאושרים וחייכנים באותה המידה. זה, אולי כבר הבנתם, לא סרט ריאליסטי. פרט קטן שהסרט מדלג עליו: העובדה שגיבור הסרט מעביר שני ‏קטינים מחוץ לגבולות המדינה, ללא אישור או ידיעת הוריהם, היתה ‏אמורה ‏לשלוח אותו עמוק ‏לכלא הרבה לפני שהיתה לו הזדמנות אפילו לגעת בעלה ירוק. אבל נזרום.

הסיבוכים מכאן כוללים, כמובן, סוחרי סמים רצחניים, עכבישים ארסיים, ומשפחה מעצבנת ‏אותנטית. הסיפור מאוד צפוי וחסר כל הגיון, אבל יש בו כמה סצינות שבהן הוא מאוד מאוד ‏מצחיק. יעני, ‏ROTFL‏. הליהוק מצוין (וויל פולטר, שלאחרונה הופיע בתפקיד יוסטס ב"סיפורי נרניה: ‏המסע בדורך השחר", הוא תגלית – מין ביל היידר לדור החדש) והתזמון הקומי של הבמאי רוסון ‏מרשל ת'רבר ("דודג'בול") מעולה. גם אם לא הכל עובד באותה המידה, אלה הרגעים המוצלחים ‏באמת שנשארים בזכרון, ויש מספיק מהם כדי להצדיק צפיה בסרט. ‏

וזה כל מה שצריך, כאמור. רק להצחיק. לא צריך מסר חברתי ולא סטריפטיז. אז בשביל מה ‏הסטריפטיז?‏

פשוט, לפי כל הפרסומות לסרט, חשבתי שהוא יהיה מופע סטריפטיז של ג'ניפר אניסטון, באורך שעה וחצי, עם כמה דקות של עלילה מסביב, אולי. אז כן, לג'ניפר אניסטון יש סצינת סטריפטיז בסרט. לא, היא לא מתפשטת מעבר לבגדים ‏תחתונים. (כן, היא בת 44). כל זה לא היה בעיה אלמלא זאת היתה הסצינה המטומטמת והמיותרת ביותר בסרט.

אפילו בקנה המידה של קומדיה שריאליזם עלילתי הוא לא שיקול בה, ‏אין שום סיבה הגיונית שהסצינה הזאת תתרחש. אבל זאת לא הבעיה. הבעיה היא שהסצינה הזאת לא מצחיקה, ולא ‏מנסה להיות. כאילו שבאמצע קומדיה נחמדה זיפזפתם בטעות לערוץ אירוטי כלשהו, או גרוע ‏מזה, ל-‏MTV‏. ככל שלנשים בהוליווד קשה להשיג תפקידים טובים וכו', קשה לי ‏להאמין שג'ניפר אניסטון, במעמדה, חייבת להתפשט כדי לקבל תפקידים. או אולי היא לקחה את ‏התפקיד ‏הזה דווקא כדי להוכיח שהיא עדיין נראית טוב. בכל מקרה, זה לא שייך, לא נעים ודי מביך במשך כמה דקות, ואז זה עובר ואנחנו חוזרים לקומדיה בוטה אבל מצחיקה.‏

הייתי שואל למה לעזאזל הסצינה הזאת בכלל שם, אבל התשובה הרי ברורה. היא שם בשביל הפרסומות, כי "הסרט הזה ממש מצחיק" לא מוכר סרט, אבל "בסרט הזה ג'ניפר אניסטון מתפשטת" כן. אדם סנדלר כבר שנים מוכר את הקומדיות שלו כמו סרטי פורנו רך, ובזמן האחרון הרבה סרטים אחרים למדו את הטריק: הם דוחפים לסרט בכח איזו סצינת "סקס" ייצוגית, שכל תפקידה הוא להופיע בטריילרים ולהיות הפריים הייצוגי שלהם ביוטיוב. זוכרים את שלוש השניות ב"סטארטרק" שכללו בחורה בתחתונים וחזיה בלי שום קשר לעלילה או לכל דבר אחר בסרט? אז כזה. לא כואב לראות את ג'ניפר אניסטון. ואני בטח שלא מתנגד עקרונית לבחורות חצי ערומות. עדיף שיהיה קשר כלשהו לסרט. באמת שלא הייתי נהנה מ"אנחנו המילרים" פחות אילו אניסטון היתה נשארת לבושה, אבל מי שהגיע לסרט רק בשביל זה עלול לצאת לא מסופק.

הנה רעיון: אולי נארגן ‏שכל מי שהולך לסרט בשביל הציצים יוכל פשוט לקרוץ פעמיים לקופאי בקולנוע, ולקבל ביחד עם ‏הכרטיס שובר לגלישה של שעה חינם באתר סקס לבחירתו? כך כולם יוכלו ליהנות מהתכנים ‏החביבים עליהם כמו שצריך, בלי לערבב שימחה בשמחה, ובלי הצורך להשפיל חברות לשעבר.‏


פורסם במקור בוואלה