הידיעה הזאת, שהתפרסמה בווראייטי (דרך סלאשפילם) כוללת כל כך הרבה נעלמים שהערך שלה דומה ל"מישהו עומד כנראה לעשות סרט על משהו". ובכל זאת היא מעניינת בזכות העושר העצום של האפשרויות שהיא מעוררת – חלקן נהדרות, חלקן איומות.
ובכן: וורנר ברוס. רוצים לעשות סרט חדש על פי הסדרה "אזור הדמדומים". והם שוקלים לעניין כמה במאים מהשורה הראשונה: על פי הדיווח, האולפן נמצא במגעים עם, שימו לב, כריסטופר נולאן, אלפונסו קוארון, דייויד ייטס (הבמאי של סרטי "הארי פוטר" האחרונים והמצוינים), רופרט וויאט (הבמאי של "כוכב הקופים: המרד"), ומייקל ביי.
כלומר, יש פה ארבעה במאים מעולים, ומייקל ביי. עזבו את ההפרשים ברמת הכשרון של האנשים האלה; העובדה שהאולפן שוקל את כריסטופר נולאן ואת מייקל ביי לאותו פרוייקט אומרת שאין להם, בעצם, שום מושג מה הם רוצים לעשות עם הסרט הזה. אלה שני במאים עם סגנונות מובחנים ושונים לחלוטין. להתלבט בינהם זה כמו להתלבט בין צ'ילי קון קרנה לבין שוקולד בלגי. כריסטופר נולאן הוא, לפי הדיווח, ראשון ברשימה, ויקבל את הסרט לידיו אם רק ירצה (מה שאחרי "האביר האפל" ו"התחלה" בוודאי נכון גם לגבי כל סרט אחר, האמת) – אבל יהיה די מפתיע מצד נולאן לחזור לביים סרטים שלא הוא (או אחיו) כתב.
מעבר לסוגית הבמאי, יש פה עוד שאלה: מה זה בכלל אומר, "סרט על פי אזור הדמדומים"? "אזור הדמדומים" היא סדרת טלויזיה קלאסית שבה כל פרק היה סיפור מתח, אימה או פנטזיה, בדרך כלל עם טוויסט מפתיע. אין שום קשר עלילתי בין הפרקים השונים. בשנות השמונים נעשה סרט כושל למדי בשם "אזור הדמדומים", שהיה בעצם אוסף של ארבעה סרטים קצרים של ארבעה במאים שונים (ספילברג, ג'ו דאנטה, ג'ורג' מילר וג'ון לנדיס) – אבל זו לא הכוונה הפעם. הכוונה היא לתת את הסרט לבמאי אחד בלבד. אולי הסיפור יהיה הרחבה של אחד מבין 156 פרקי הסדרה הקלאסית (וזה לא בהכרח רעיון טוב – הסיפורים האלה עובדים בתור סיפורים קצרים, לא כסרטים ארוכים. לראיה: "הקופסה") – או אולי זה בכלל סיפור חדש לגמרי, ואז השם "אזור הדמדומים" הוא לגמרי על תקן קישוט. בקיצור, וורנר ברוס רוצים לעשות סרט כלשהו ולתת אותו לבמאי מפורסם כלשהו. יהיה מעולה! או שלא!
אם יתנו לאחים נולאן לכתוב בנוסף לבימוי שלו
אז יש פוטנציאל לסרט ענק. אחרת, לא בטוח. לנולאן עוד לא היה פלופ וזה עלול להיות הפלופ, לכן אני מקווה שהוא לא ייקח אותו במידה והוא לא כותב התסריט, או לפחות מעורב בו ברמה עמוקה.
לגבי הזכרה של נולאן ומייקל ביי באותה נשימה, זה ממש גורם לי לחלחלה עמוקה. בשיא הרצינות.
היו שמועות שנולאן רוצה, אחרי באטמן 3, לעסוק בהווארד יוז (הלא הוא דקפריו ב"הטייס"), זה יכול להיות אחלה רעיון. ואם מותר לדבר על משאלות לב, הכי אני רוצה לראות גרסה קולנועית של נולאן ל-1984 של אורוול. זה יהיה מעדן ללקק את האצבעות, אני בטוח.
לדעתי "אינסומניה" היה פלופ
איזה מילה מגניבה זה "פלופ"…
אני לא מסכים
אבל מבין הסרטים של נולאן הוא הכי פחות טוב. וזה גם הסרט היחיד שהוא לא כתב (הוא רק שיכתב או WHATEVER, שורה תחתונה הוא לא קיבל קרדיט על התסריט) ככה שזה אומר משהו.
לא חושב שאינסומניה היה פלופ
אבל הוא היה סרט "טוב", בעוד שאר הסרטים של נולאן נעים בין "טוב מאוד" ל"מצוין".
אני דווקא בעד גרסא של נולאן למשחק של אנדר- בתור ספר מצוין שעוסק במדע בדיוני עם פסיכולוגיה, זה השילוב שהכי הייתי רוצה לראות בקולנוע.
(ל"ת)
יאללה אני גם בעד
אבל אחרי 1984…
מוותר לך.
אגב, שני הסרטים האלה יכולים להתאים לו- לשניהם אין happy-end.
עדיף שנולאן יעזוב את הווארד יוז
סקורסזי כבר לקח את החלק הכי מעניין בחיים שלו. ה-10 דקות בטייס בו יוז שומר את השתן של עצמו הספיקו, לא צריך סרט שלם של זה.
חבל על אלופנסו קוארון
חבל לי כל כך על אלפונסו קוארון, אומנם מבין הסרטים שלו ראיתי רק את הארי פוטר 3 אבל זה הספיק לי כדי להתרשם עמוקות. הוא נתן פרשנות שונה לספר ויצר סרט שעוקב אחרי המקור אבל לא זהה לו ומתחרה בכבוד על תואר הסרט הטוב בסדרה מול הסרט השמיני. אבל מאז לא שומעים ממנו כמעט, במאי עם כל כך הרבה כישרון…. ממש חבל
למה אתה אומר שלא שומעים?
אתה חייב אבל חייב לצפות בסרט "ילדי המחר" (children of men) שאלפונסו ביים.
לקח בכבוד את דרגת הסרט האהוב עליי בכול הזמנים!
נכון, הוא ביים את "הילדים של מחר" (שגם בעיניי מצויין)
אבל זה היה ב-2006, ומאז הוא לא ביים כלום. זו הסיבה שהוא אמר שלא שומעים ממנו, אני מאמין.
אם כי חיפוש בימד"ב אחר הפרטים העלה כי הוא ביים סרט חדש שייצא ב-2012 בשם "Gravity", עם סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני. הסיפור נשמע קצת קיטשי ומטופש ("ניצולה ממשלחת לתיקון טלסקופ החלל "האבל" מנסה נואשות לחזור בחיים לכדה"א ולהתאחד עם ביתה"), מעניין איך זה ייצא.
הילדים של מחר זה סרט מספיק ענק כדי לחכות כמעט שש שנים
ורד אמר משהו על זה של"Gravity" יש פוטנציאל להיות הסרט הכי מגניב בעולם בערך. לא מבין למה עדיין, אבל יש לי חיבה מסוימת לסנדרה בולוק (לא הגיע לה אותו אוסקר, אבל המועמדות אחושרמוטה הגיעה לה).
וואלה...
לסרט הזה:
http://www.imdb.com/title/tt0085407/
קוראים The dead zone, ולא The twilight zone.
הייתי בטוחה שזה היה הסרט של הסדרה משום מה, ולא הבנתי למה הוא לא מצא חן בעיני פיש – הוא זכור לי כסרט חביב ונו, אתם יודעים, כריסטופר ווקן. והם אפילו יצאו באותה שנה.
הסיבה שהתבלבלת ביניהם
היא שלשניהם משום מה קוראים בעברית "איזור הדמדומים".
ואני, בניגוד לרד, דווקא מחבב את הסרט של הסדרה. אמנם לא כל האפיזודות היו ברמה אחידה (זו של ג'ורג' מילר עם ג'ון לית'גו היתה הכי מוצלחת) אבל לכולן היו רעיונות יפים. והמוזיקה שהלחין ג'רי גולדסמית' עבור הסרט הזה היתה מופתית.
הרעיונות היפים
היו מבוססים על פרקים של הסדרה המקורית. אי אפשר לתת לסרט קרדיט על רעיונות שלא היו שלו. אף אחד מהפרקים לא ממש מוצלח, וזה של ספילברג פשוט מביך.
חוץ מזה, אי אפשר לנתק מהסרט הזה את ההיסטוריה שלו: במהלך הצילומים שלו התרחשה אחת מהתאונות הכי מזעזעות בתולדות הקולנוע. אם אתם לא מכירים את הסיפור, *אל* תקראו את זה אם אתם לא רוצים להרוס לעצמכם את היום – זה לגמרי נשמע כמו סצינה מאחד מסרטי "יעד סופי". לעובדה שהסרט בכלל הופץ אחרי המקרה הזה יש ריח רע.
http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight_Zone:_The_Movie#Helicopter_accident
הלנצח אבד שמו של הרד פיש?
(ל"ת)
אגב קרדיט על רעיונות
ב'מבחר הסיפורת הבדיונית' יש סיפור אחד נפלא ומצמרר לחלוטין של ג'רום ביקסבי בשם 'החיים כל-כך טובים', שאני די בטוח שעליו מבוססת האפיזודה של ג'ו דנטה (זו עם הילד ששולט ב… המממ… הכל). כלומר, או שהיא מבוססת עליו, או שהיא מועתקת ממנו באופן בוטה.
ועכשיו כשאני חושב על זה, יכול להיות ממש אדיר לראות עיבוד ראוי לסיפור.
ואתה צודק
האפיזודה של ג'ו דנטה מבוססת (או לפחות שואבת השראה) מאחד הפרקים הידועים ביותר (אם לא ה-) של "אזור הדמדומים", שמבוסס על הסיפור. למעשה אני די בטוח שהסיבה שהסיפור הזה הוא כל כך ידוע, ושהוא הגיע ל"מבחר הסיפורת הבדיונית", היא בגלל הפרק, ולא להיפך.
הזה של ספילברג הוא אולי הדבר הגרוע ביותר
שספילברג עשה בקריירה שלו.
סרטון של התאונה (גרפי, אך לא מזעזע):
http://www.youtube.com/watch?v=djVBzrucNLY
אם בכל זאת לא מתאים לדעתך תמחק. לדעתי זה קטע נדיר ביותר שכדאי לראות, במיוחד שלא באמת רואים בו ראשים עפים או משהו.
Holy SHIT!
זה מזעזע!
מש"א
מבלי להתפלצן, אני חושב שלומר "תאונת צילומים בה נהרגו 3 אנשים" זה מספיק. בעידן של "יעד סופי 5" כנראה שאני בדעת מיעוט.
באמת שלא רואים שם כלום.
מסוק נופל על דמויות מטושטשות, ואז הסרטון נגמר.
אם זה היה קורה היום, יש סיכוי טוב שבסרטון היו קטעי HD של איסוף חלקי הגופות…
לא יודע.
הידיעה שמישהו באמת מת שם משפיעה, אבל זה בכל זאת לא שונה ממה שהוליווד כבר הצליחה להרגיל אותו אלינו. זה עדיין סרט.
רשימה מוזרה בהחלט
את מייקל ביי אני בטוח לא רוצה, אבל גם לא את דייויד ייטס. נכון, שני חלקי הארי פוטר 7 היו טובים, אבל הוא פשוט שחט את הספר החמישי, וגם השישי לא היה משהו. בקיצור, כל במאי אחר חוץ מהם יהיה טוב מבחינתי.
שוקולד בלגי הולך מצוין עם צ'ילי קון קרנה
ברצינות, נסו לזרוק כמה קוביות שוקולד מריר לתוך הצ'ילי שאתם מבשלים בפעם הבאה.
הבעיה היא שצ'ילי קון קרנה ושוקולד בלגי שניהם
מאכלים מצוינים. בעוד שמייקל ביי…
יותר מתאים להמשיל את זה להתלבטות בין שוקולד בלגי מעולה לדג מלוח עם כתמי רקבון מתקדמים עליו. לא אציין מי זה מי כדי לא להעליב אף אחד.
גם מייקל ביי עשוי להיות אוכל מצויין.
לא סופקה ראיה שכנגד.
עוד דבר שייתכן
הוא שהסרט אכן יהיה מורכב מכמה פרקים קצרים בלי קשר עלילתי בולט ביניהם שיבויימו כולם על ידי אותו אדם. ב"סין סיטי" זה עבד לא רע בכלל.
לא היה שם קטע שבויים ע"י טרנטינו?
(ל"ת)
כן, סצינה אחת בתוך אחד מהפרקים
זה לא ממש נחשב.
"אנחנו נעשה סרט כלשהוא, ונראה מי יגיד לנו משהו!!!"
(ל"ת)
נשמע מעניין
(הבחירה בין הבמאים). במשך תקופה מסויימת לא הבנתי למה כולם שונאים את מייקל בי, עד שראיתי לפני כמה ימים את 'רובוטריקים 3'. אני מאוד מקווה שWB ייתנו את הסרט לנולאן, הוא יכול לעשות מטעמים מקונספטים כמו 'אזור הדמדומים', למרות שבטח ייעשו איזו עלילת אימה/מתח וידביקו לה את השם. אבל In Nolan I Trust.
אני מעדיף את קוארון.
מכיוון שאכן יהיו בטח אלמנטים של אימה, אין כמו לבחור את האמיגו היחיד היחיד שעדיין לא עבר ללעשות סרט עם סצינות קשות לצפייה.
למה גדול או גרוע?
לא יכול להיות גם וגם? הרי אם יתנו לביי זה בטוח יהיה גם גדול וגם גרוע.
מעדיף דווקא שלא יתנו לנולאן
נולאן צריך חופש עבודה. לתת לו לעשות סרט שלפני הכל חייב להיות גדול ומפחיד ומלא אפקטים ורק אח"כ חייב גם עלילה- נשמע לי כמו מתכון לכישלון הראשון של נולאן. שיתנו לאחד מבמאי הטראש כמו מייקל ביי. לנולאן יש מספיק רעיונות בע=לעדי WB, אני בטוח.
במאים כמוצרי מזון
די אהבתי את האנלוגיה. אבל לדעתי, נולן מזכיר יותר טריקולד עשיר. מייקל ביי הוא מאפה מטוגן שפוזרה עליו כמות נדיבה של אבקת סוכר (פחות סופגנייה כי המילוי שבסופגנייה לפעמים מפתיע ויותר דונאט בגלל החור שבאמצע..).
אפשר להמשיך כך ולחבר לכל במאי הוליוודי מאכל מקביל.
אני אתן למגיבים להמשיך את הרשימה..
מילא "אזור הדמדומים"
מתי כבר יהיה סרט באורך מלא ל"The Scary Door"?
http://www.youtube.com/watch?v=iXBwt-Z6Jn4
כאן כבר יש פוטנציאל ממשי.
(ל"ת)
לא נולאן ולא ביי
הבמאי הנבחר הרבה פחות ידוע: מאט ריבס, הבמאי של "קלוברפילד" והרימייק "Let Me In".
אה, ולסרט לא יהיה שום קשר ל"אזור הדמדומים":
Though the last Twilight Zone film was an anthology with different directors, this one is a big science fiction action movie with a single freestanding story that is linked to the original series mainly in that it shares that familiarly eerie feel.
אז יש סרט מד"ב גדול בבימויו של במאי מבטיח. סבבה. אם היה צריך שם של סדרת טלויזיה שלא קשור לזה בכלום כדי לגרום לזה לקרות, גם בסדר.
http://www.deadline.com/2011/10/exclusive-matt-reeves-is-warner-bros-pick-for-twilight-zone-movie/
ריבס הוא הבמאי החדש הכי טוב בהוליווד ואני ממש מחכה לפרויקט הזה! יהיה אדיר, ככל הנראה.