עכשיו זה כבר נהיה טפשי. לא סדרת סרטי "רובוטריקים"', היא היתה טפשית מההתחלה, אלא הרעיון לכתוב עליה ביקורות קולנוע. בפרט, שאני אכתוב ביקורת כזאת. זה סרט בסדרת רובוטריקים, בבימויו של מייקל ביי. אני שונא את סרטי "רובוטריקים" בבימויו של מייקל ביי. שנאתי את הראשון ואת השני ואת השלישי, ולא הייתי צריך לראות את הרביעי כדי לדעת שהוא יהיה גרוע. זה הרי אותו הדבר בדיוק. למיטב ידיעתי אין אף אדם בעולם שמחכה לביקורת על "רובוטריקים 4" כדי להחליט אם כדאי ללכת לסרט או לא. יכולתי, כמובן, להעביר ביקורת שלמה בלצחוק על הסרט המגוחך הזה, אבל זה לא יהיה הוגן כלפי האנשים שכן נהנים מסדרת "רובוטריקים", והרי יש רבים כאלה. בקיצור, הביקורת הזאת מיותרת לחלוטין, ולכן במקום לכתוב כאן על "רובוטריקים 4" אני אצטט מחוקי חוזה קבלנות, תשל"ד -1974. אתם יכולים לעזוב, לא הולך להיות כאן שום דבר מעניין.
6. קבלת הנכס והעברת הסיכון. (א) נעשו המלאכה או השירות בנכס בידי הקבלן, חייב המזמין לקבלו במועד שהוסכם עליו, ובאין הסכם – תוך זמן סביר לאחר שהקבלן הודיע לו שגמר את המלאכה או השירות. (ב) אבד או ניזק הנכס בעודו בידי הקבלן – (1) אחראי הקבלן, לענין חוק השומרים, תשכ"ז 1967, כשומר שכר ששמירת הנכס אינה טפלה למטרה העיקרית של החזקתו; (2) פטור המזמין מתשלום השכר, זולת אם אבד או ניזק הנכס אחרי שהמזמין היה חייב לקבלו ומסיבה שהקבלן אינו אחראי לה.
אוקיי, הם הלכו? יופי, אז בואו נעביר ביקורת שלמה בלצחוק על הסרט המגוחך הזה!
זה לא באמת לגמרי מדויק לומר ש"רובוטריקים 4" זהה לכל הסרטים הקודמים בסדרה. במבט ראשון הם אמנם נראים בדיוק אותו הדבר, אבל במבט שני זה עדיין נראה בדיוק ככה, ממש כאילו חלקים גדולים מהסרט החדש הם למעשה שוטים מ"רובוטריקים 3" ערוכים מחדש ומוקרנים לאחור. זה גם מאוד הגיוני, כי ברצינות, למה לצלם שוב הליקופטרים בשקיעה ודגלי אמריקה מתנופפים בהילוך איטי? צוות צילום עולה כסף, אתם יודעים, שלא לדבר על דלק מסוקים. ובכל זאת: כן, יש כמה הבדלים בין הסרט הזה לבין הקודמים. למשל: הסרט הזה ארוך יותר. אלוהים, הוא ארוך. 166 דקות. מה ששמעתם. חשבתי שסיסמתם של צופי "רובוטריקים" היא "תשתקו כבר ותתנו לראות איזה סרט קיץ קליל כדי לנקות את הראש". ממתי סרט קיץ קליל כדי לנקות את הראש צריך להיות באורך משתק-תחת של כמעט שלוש שעות? אפשר לכתוב אנציקלופדיה בזמן שהסרט הזה מוקרן. אפשר אפילו לראות את "ההוביט"!
עוד הבדל משמעותי בין הסרט הזה ובין הקודמים הוא ששיה לה-באף לא נמצא כאן. את מקומו בתפקיד הגיבור הראשי שהוא לא רובוט שהופך למכונית תופס מארק וואלברג. מדובר בשיפור: שיה לה באף אמנם הצליח לעבור את רוב הסרטים הקודמים כנוכחות נייטרלית לחלוטין – הוא פרווה כל כך שקשה לדעת בוודאות אם הוא נוכח בסצינה או לא – אבל מאז הגענו לאיזו נקודת רוויה של שיה לה-באף, ועכשיו היחס שהוא מקבל דומה ליחס להרפס: לא מתים מזה, אבל עדיף בלי. במקום שיה הגיע מארק וואלברג, גם הוא בעל משיכה של כ-0.0 – הוא לא מעורר הערצה וגם לא סלידה. הוא איש כזה, די נחמד.
עוד שיפור הדרגתי בסדרה מגיע בתחום הגיבורים המתכתיים. בסרטים הראשונים הרובוטים היו כולם גושי מתכת אפרפרים שנראים כמו מזבלה מהלכת, ואי אפשר היה להבדיל בינהם, שלא לדבר על להבין מה בדיוק הם עושים ולמי. לא עוד! ב"רובוטריקים 4" יש בדיוק חמישה רובוטריקים, כל אחד מהם מתאפיין בסטראוטיפ משלו (יש רובוט נינג'ה ורובוט פיראט. שמעשן סיגר), וגם בצבע יסוד משלו (כחול, צהוב, אדום) כך שגם באמצע האקשן, אי אפשר להתבלבל. לקח לסדרה רק ארבעה סרטים ו-800 מיליון דולר כדי להגיע לפתרון של "הפאוור ריינג'רס". התכוונתי כבר לשבח את מייקל ביי על השיפור, אבל אז נזכרתי שלהחמיא לסרט על כך שניתן לזהות בו את הדמויות הראשיות זה כמו לשבח מסעדה על כך שאת מנת הדגל לא בלתי אפשרי פיזית להכניס לפה.
שתי הדמויות היחידות שנותרו מהסרטים הקודמים הן באמבלבי (אין הסבר לאן נעלם חברו הטוב שיה לה-באף. אני מהמר על רגע טראגי שבו באמבלבי בטעות הפך לרובוט כשהוא שוכח שהאדם רך-האיברים עדיין יושב בתא הנהג) וכמובן, אופטימוס פריים. פריים מתחיל את הסרט כגרוטאה, מוכה, חבול ופצוע, אם כי בשלב כלשהו הוא מחליט שנמאס לו מזה וחוזר בו במקום להיות משאית חדשה ומצוחצחת. בכל זאת, הפציעה כנראה פגמה במוחו האלקטרוני, כיוון שיותר מתמיד הוא נשמע כמו אחד מצעצועי הפלסטיק האלה, שכשלוחצים על כפתור אומרים אחד מכמה משפטים מוקלטים מראש. לאורך כל הסרט אופטימוס פולט משפטי-מחץ באותה רמת כתיבה שאפשר לצפות מתכנית ילדים לגיל הרך, כמו "הציד מתחיל!" או "זה נגמר כאן" או "אני אופטימוס פריים". אבל הוא אומר אותם באופן אקראי לחלוטין, בלי שום קשר למה שמתרחש מסביבו. למשל, את המשפט "עכשיו זה רק אתה ואני!" הוא מרעים כשמסביבו עומדים איזה שמונה או תשעה רובוטים אחרים, ומכריז "כבוד מעל הכל!" שניה אחת אחרי שתקע לרובוט אחר, פשוטו כמשמעו, סכין בגב. יש מצב שהטקסטים שלו נכתבו באמצעות שליפת ניירות מתוך כובע.
כרגיל, מייקל ביי יודע להוציא הרבה כסף, אבל אין לו צל-צילו של מושג איך לביים סצינת אקשן. העריכה אמנם פחות מרוסקת מבעבר, אבל היא עדיין גרועה במידה שלא תאמן. אנשים עומדים כשבשוט הקודם הם שכבו, מופיעים במקום שבו רגע לפני כן הם לא היו. רואים מכונית קופצת ממקום גבוה מאוד – ולא רואים אותה נוחתת. אבל האנשים בפנים עוד בחיים, אז כנראה שזה היה בסדר.
עוד כרגיל, מכיוון שלמייקל ביי כבר לא אכפת להיות קלישאה, הסרט מלא בשקיעות ודגלי אמריקה. אבל מלא. לגמרי. בשקיעות. ודגלי אמריקה. נדמה לי שבסופו של דבר השקיעות הפסידו לדגלים 18:23, אבל יכול להיות שפספסתי קצת בספירה. כרגיל, הוא גם מלא בהשמת מוצרים, פרסומות שמזמן הפסיקו להיות סמויות ועכשיו הן סתם פרסומות חסרות בושה. לוגו של חברת מכוניות הוא דבר הגיוני לראות על המסך בסרט שחלק מגיבוריו הם מכוניות, אבל הסרט גם עוצר מדי פעם כדי לתת למארק וואלברג לקחת שלוק מבירה חולפת. באמצע הסרט – כלומר, אחרי בערך שבע שעות – העלילה עוברת לסין (כי סין היא המקום שבו עושים כסף מסרטים כאלה היום), ואיתו עוברות גם הפרסומות: פתאום, על גבי מסך מלא ובמרכז הפריים, סטנלי טוצ'י שולף את מוצר המשקה-חלב-בקרטון הפופולרי ביותר בסין ככל הנראה, מציג לראווה את הלוגו ושותה מקש במשך שניות ארוכות. הסיבה היחידה שהוא לא הסתכל למצלמה, חייך ואמר "זה כדאי!" היא שהוא לא ידע איך לומר את זה במנדרינית. בנקודה אחרת מופיעים לרגע שניים סינים עם גיטרה בינונית יושבים במכונית, ובלי שיהיה לי שום מושג בפופ יפני אני יכול להבטיח לכם שזו היתה בעצם הופעת אורח של חברי להקת בנים סינית פופולרית. הופעות אורח חנפניות ומאולצות הן שפה בינלאומית.
"רובוטריקים 4", כמו "רובוטריקים 3" וכמו "רובוטריקים 2" וכמו "רובוטריקים", הוא פרסומת ארוכה לעצמו ולשלל מוצרים אחרים, עם תסריט ברמה של תכנית ילדים ועריכה ברמה של מעבד מזון. גם "רובוטריקים 5" יהיה כזה. אתם כל כך לא הייתם צריכים לקרוא את הביקורת הזאת כדי לדעת את זה. היה יכול להיות פורה יותר לדבר באמת על חוזי קבלנות.
פורסם במקור בוואלה
ההפך או היהפוך רובוט את צורתו?
בהמשך לחוק חוזי הקבלנות הרשה לי לצטט את הגדרה הבאה:
'בפקדונות הלא צמודים בריבית קבועה, הריבית ידועה מראש, ואילו בפקדונות הצמודים לפריים, הריבית משתנה בהתאם לשינוי ריבית בנק ישראל.'
ומכאן שהגיע הזמן לריבוט לסדרת הרובטריקים, שתחזיר לנו את גיבורי הילדות מצויירים וברורים, צמודים לאופטימוס פריים כמובן.
אנחנו לא רוצים מינימום מורכבות ההפך אנו רוצים אופטימוס פריים)
ממש אהבתי את הסרט!
ואני בן 33…
אחלה סרט, מלא אשקן סטנלי טוצ'י מצחיק,
סרט כיפי ומהנה!
לא מבין את הבעיה של המבקר…
מה ציפית? לחלף עם הרוח?
*ציטוט מצחיק מהביקורת*
ועכשיו לחכות לפישלייקים.
רגע אחד, אני מזהה פה מטפורה מתוחכמת
אתה רומז בעצם שמייקל ביי הוא הקבלן, ומותג הרובוטריקים הוא הנכס, ורוכשי הכרטיסים הם מזמיני העבודה? אם כן, מי אחראי לנזק המוחי שנגרם לצופים, ולאיזו ערכאה הם רשאים לפנות כדי לקבל עליו פיצויים?
אני דווקא הבנתי משהו אחר
שרד פיש הוא הקבלן, והוא כותב ביקורת על הרובוטריקטים 4 לוואלה, ואז הם עורכים אותה בצורה כזו שכל הקטע של הקבלנות לא נמצא שם חוץ משורת הסיום וזה כבר לא קשור לכלום ולא ברור בכלל. שיטת עריכה שמזכירה, למען האמת, את זו של מייקל ביי.
תודה לאל שיש את גרסת הבמאי בעין הדג
העריכה בוואלה ביזארית באופן כללי
סתם דוגמה, ב"גרסת הבמאי" פה בעין הדג כתוב:
לקח לסדרה רק ארבעה סרטים ו-800 מיליון דולר כדי להגיע לפתרון של "הפאוור ריינג'רס".
בוואלה כתוב:
לקח לסדרה רק ארבעה סרטים ו-700 מיליון דולר כדי להגיע לפיתרון שמצאו חברי "הפאוור ריינג'רס".
מילא השינוי הלא מובן של הסכום, אבל הפאוור ריינג'רס הם לא אלה שהגיעו לפתרון, אלא היוצרים של הסדרה. אולי הביקורת בוואלה היא גרסה יותר ישנה של הטקסט, אבל בכל מקרה ההבדל הזה נראה ממש מוזר בעיני.
האמת?
הסיבה היחידה שחיכיתי שהסרט הזה (שלא ראיתי ואין לי כוונה לראות. אני מעדיף לבזבז את הכסף שלי על סרט חכם וקצר יותר) יצא היא בשביל הביקורת הקוטלת שמעלי. כבר חששתי שאולי מייקל ביי ינסה להשתפר, אבל אני מבין שהוא לא עשה זאת. טוב, הסרט הקודם הוא הסרט השביעי הכי מצליח בכול הזמנים. למה שהוא ינסה להשתפר? לפחות הרווחנו ביקורת קוטלת נהדרת נוספת .
אולי בכל זאת עדיף שיהיה לרדפיש עורך,
אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל הביקורת בוואלה! טובה יותר.
האם עשו משהו מעניין עם הקטע של
"רדפו אותם, עכשיו הם מתחבאים ופתאום גילינו אותם" כמו שהוצג בתחילת הטריילר, או שזה מהר מאוד הופך להיות סרט רובוטריקים רגיל, כמו שמוצג בשאר הטריילר?
הרעיון של אופטימוס פריים באמת הצחיק אותי
אפשר לעשות סרט קומדיה בו אופטימוס מסתובב ברחבי העיר ועונה לשאלות במשפטי צדק אקראיים משהו בסגנון האספרגר הרובוטי. דרך אגב אין איזכור של הדרקון בביקורת, האם הוא שווה אחד?
אומנם לא אופטימוס פריים, אבל קונספט דומה:
http://youtube.com/watch?v=alKyMnBktWk
(טריילר פיקטיבי לסרט מצוייר שבמרכזו גיבור על שנלחם בפשע)
אני בחיים לא יבין את הטענות של "ביי מחרב את הסדרה!!"
זה סרט גרוע ומטופש שמיועד לילדים בני 6 , בדיוק כמו שהסדרה היא גרועה ומטופשת שמיועדת לילדים בני 6.
אל תיתנו לנוסטלגיה להטעות אותכם, תנסו לצפות בפרקים מהסדרה ותראו אם תשרדו 5 דקות מבלי להיקרע מצחוק על כמה שזה מטופש (או לבכות על זה שגיליתם שאחת מהסדרות האהובות עליכם בילדות היא גרועה)
בנקודה הזאת חשוב להבהיר:
הסרט בהחלט לא מיועד לילדים, בטח לא לילדים בני 6.
הוא דורג PG -13 ובארץ הוגבל לצפייה מגיל 12 (כך שגם טכנית אין דרך להביא ילד בן 6 לסרט הזה).
חשוב להיזהר כשכותבים ביקורות פה. יותר מומלץ היה לכתוב משהו כמו "זה סרט גרוע ומטופש ברמה של ילדים בני 6".
אתה אולי לא (בעברית נכונה בכל אופן), אבל יתכן שחיים יבין.
(ל"ת)
חוץ מזה, אתה צודק לגמרי.
(ל"ת)
לא רבים יודעים זאת
אבל מנסח דיני המקרקעין בישראל הוא סלבריטי הלכתי קטן. רבי מאיר בעל הנ(כ)ס.
"חוק" (ולא "חוקי") חוזה קבלנות
וסליחה על הנטפוק.
בקשר לסרטים הקודמים בסדרה
הנה סרטון שמראה את הדימיון המדהים בין השלושה הראשונים בניגון במקביל:
https://www.youtube.com/watch?v=7Rfup0XKx7o
בואנה...זה אחד המצחיקים
(ל"ת)
וואלה צודק
(ל"ת)
Red Letter Media ידועים בבוז שהם רוחשים למייקל ביי
את הביקורת של רובוטריקים 3 הם עשו אחרי ששניהם צפו בסרט במשמרות.
זה אפילו יותר גרוע (באיחור קל)
https://www.youtube.com/watch?v=BUT9iOWaIow&list=PL–PgETgAz5EST8IApKy1PrgjqsPdW6S-&feature=iv&src_vid=FepHIzaXTyg&annotation_id=annotation_1364560605
וואו
ודג הזהב לביקורת הטובה ביותר של השנה הולך ל…
אם אפשר שאלה
למה לראות סרט אם מראש אתה לא סובל אותו?(אני מתכוון חוץ לכתוב ביקורות מצחיקות)
כי משלמים לו על זה
(ל"ת)
כן, בטח, תמורת כסף הוא ילך לכל סרט......
על כמה מתערבים שגם אם יציעו לו מיליון דולר הוא לא ילך לראות את "ג'לי טרזן 2"?
(אוקי, להירגע, אין סיבה להילחץ. לא מתוכנן "ג'לי טרזן 2". לפחות לא שידוע לי)
אתה אשכרה רומז שמאחורי ג'לי טרזן 1
היה *תכנון*?!
וודאי שלא *תכנון תבוני*
:-)
בננה (:
(ל"ת)
אז ג'לי טרזן הוא ההוכחה שלך לאבולוציה?
כרגע הבריאתנים התעשרו באלפי חברים חדשים…
טווידל, אתה יודע הרי שכרגע
עשית פאול לוגי. אז תיזהר להבא, כי עוד אחד וזה יהיה פנדל (סליחה, נראה לי שאוירת הדיונים האחרונים כאן מרדדת לי את האסוציאציות).
פנדל לא עובד ככה
הוא לא תלוי במספר העברות, אלא במקום ביצוע העברה.
אכן, אולי כרטיס אדום היה מתאים יותר.
אלא שהזכות להוציא כרטיסים – ועוד אדומים באתר הזה שמורי רק לדגי סגולה.
אחת הביקורות אם לא ה!
(ל"ת)
פריוויו לצבי הנינג'ה :(
די להשחית זכרונות ילדות.
אני כל כך מחכה לרובטריקים 5!!!
כי הביקורת על ארבע הייתה פשוט מעולה.. דורון אתה ענק!
"עריכה ברמה של מעבד מזון"
fuck. there goes my keyboard and my coke.
הכנסות
בלי קשר לביקורות, הסרט הזה ממשיך את דרכם של קודמיו והולך להכניס מלאנתאלפים כסף. לפי נתוני חמישי ושישי זו הולכת להיות הפתיחה הכי גדולה של השנה והוא גם עושה חיל בסין ומדינות נוספות.
לפחות המשך נוסף מובטח.
יש הסבר לכך שהוא הכניס יותר מקפטן אמריקה 2
באמריקה, בסופש הראשון?
יש הסבר פשוט
לאנשים אין טעם (או שיש להם טעם רע). מופעי "בידור" ירודים מצליחים מאז ימי הרומאים, זו כבר לא הפתעה.
חוץ מזה, מסקר זריז שנערך בקרב בני התשחורת האורבים לטרף ליד קופות הקולנוע, עולה כי סרטי קומיקס הם יותר חנוניים מסרטי צעצועים/סדרות מצויירות. Make of that what you will.
השאלה היותר מעניינת היא למה בעצם אנשים רואים את הסרטים האלה?
הסרט השלישי הוכיח שלא בשביל מייגן פוקס.
הסרט הרביעי הוכיח שלא בשביל שייה לה-באף.
מה שמוביל למסקנה הבלתי-נמנעת שהם הולכים לראות את הסרטים האלה בשביל הרובוטריקים. לגיטימי. גם ל-"פארק היורה" באו בשביל לראות דינוזאורים. אבל.
הרובוטריקים *האלה*? זה מה שמצליח להחזיק את הסדרה הזאת כבר ארבעה סרטים? ברצינות? עזבו אתכם מבימוי צולע של אקשן וכו', מספיק רק מבט אחד על הרובוטריקים שמופיעים בסרטים האלה כדי לתהות מאיזה בית-ספר לעיצוב זרקו את מי שאחראי להם עם ציון נכשל ומה לעזאזל גרם להפקה של הסרט לקחת דווקא אותו.
אפשרות רביעית,
ואני מרגיש קצת מגוחך לכתוב דבר כזה, אבל אולי אנשים הולכים לסרטים האלה בגלל העלילה או ההומור?
מייקל ביי אמר שהוא עושה סרטים בשביל בני נוער. זה לא בדיוק נכון. הוא עושה סרטים בשביל אנשים עם הומור נמוך, שחושבים על העולם בסטיגמות ואינטלגנציה לא בשמיים (לא שאני לא אומר שאם מישהו נהנה מהרובוטריקים הוא בהכרח כזה, אבל זה קהל היעד), ומדובר בפלח שוק שבד"כ סרטים לא פונים אליו. זה כל הסיפור – היעדר תחרות על הצופה ה…לא חכם במיוחד.
חסרות קומדיות נמוכות?
בכל בית קולנוע ניתן למצוא לפחות קומדית אדם-סנדלר-פיפי-קקי שמוקרנת שלוש פעמים ביום (חוץ אולי מלב). למה הקומדיות האלה לא מכניסות סכומים כאלה? הגימיק היחיד של הסרטים הוא,מן הסתם, הרובוטים הענקיים, אבל כפי שנאמר לעיל, קשה לראות מה כל כך מושך בהם. העיצוב הגנרי הזה לא מתקרב לקרסוליהם של הדינוזאורים מפארק היורה, בעיני.
אבל הן קומדיות.
אין הרבה סרטי אקשן נמוכים. לפחות לא אקשן ברמה של "רובוטריקים".
בהנחה שיש מקום להשוות לפסיפיק רים
הוא עשה סך הכל 100 מיליון בארה"ב, ומאחר ולא ראיתי את הסרט (ומכיוון שראיתי את שלושת הרובוטריקים הראשונים. להגנתי, לא בקולנוע) אני אקבל את הדעה שהאקשן שם היה מרשים יותר, אבל גם לא היה בהכרח אינטליגנטי מדי.
זה יהיה נכון להסיק שאנשים לא רוצים אקשן בומבסטי, אלא רוצים את ומרוצים ספציפית מהרובוטריקים?
אני יודע מה גרם להם לקחת אותו
מהסרט השני והלאה. לא חושב שאני (או אתה) הייתי מחליט אחרת.
5/10- מאוכב מאוד המשחק גרוע ביותר והבדיחות מעפנות אין ממש עלילה...
סרט טוב- (מינוס)
תעשו לעצמכם טובה תחכו שיגיע לאנטרנט…
השחקנים גרועים והבדיחות לא מצחיקות רק האפקטים פיצו קצת…
הם ניסו יותר מדי לשחזר את ההצלחה של הסרט השלישי שזה ממש לא הלך להם…
לעומת הסרטים הקודמים שהיו מעולים זה הכי גרוע שיצא…
קלישאה אחת שתמיד מתגלה כנכונה
ככל שדורון יותר סובל מסרט, הביקורת שלו יותר מהנה לקריאה.
"בנקודה אחרת מופיעים לרגע שניים סינים עם גיטרה בינונית"
מבחינתי – שורת המחץ של הביקורת. כן ירבו ביקורות על סרטים גרועים.
רד פיש, אני מסירה בפניך את כיסוי הראש שלי.
הביקורת הזו גרמה לי לצחוק בקול גדול אחרי יום איום ונורא. כן, גם מהקטע על חוזי קבלנות.
שתזכה לכל הישועות.
אתה לא הבנת כלום
המשפטים של אופטימוס פריים הם אלגוריה חברתית אה-לה ביקורת על רובוקופ – אתם ביקשתם רובוט אנושי, אבל הגיע הזמן שתכירו באמת: רובוט הוא בסך הכל רובוט (באנימציה גרועה). זה לא הרובוט שאתם רוצים, כי אם הרובוט שאתם צריכים לקבל… כדי להבין שאסור לשתף איתם פעולה וצריך להשמיד את המכונות התבוניות לפני שישתלטו על כולנו! אה, ודגלים אמריקאיים זה יפה. ושקיעה זה רומנטי, אפילו עם רובוט ענק ברקע. מה, לא?
ולגבי מי שכתב שהסדרה המצויירת גרועה, היא אכן גרועה, אבל אי אפשר בכלל להשוות.
העלילות היו מותחות ומפותלות (יחסית, וכמובן שלא בכל פרק, אבל זכור לי למשל הפרק המרגש בו המדען היה חולה בחלודה ולא הרשה לרובוטים האחרים להתקרב כדי שלא ידבקו), האנימציה של הרובוטים היתה מעולה – עד כדי שניתן היה לבנות לבד בובות רובוטריקים שהתקפלו מרובוט למכונית ובחזרה בדיוק כמו בסדרה!
מה שלא היה בה היו פיצוצים (כי כל פיצוץ צרך "אנרגיה" ואנרגיה היה צריך "לכרות", המאבק בין הרובוטריקים והשקרניקים על האנרגיה היה עיקר מה שהניע את הסדרה), ודגלים אמריקאיים, ושקיעות, ודמויות אנושיות חדלות אישיות. אם כבר הרובוטריקים בסדרה המצויירת היו יותר מדי "אנושיים" וסלחניים כלפי בני האנוש וטעויותיהם, והיו מקרים שאמרתי לעצמי שאופטימוס פריים צריך ללמוד להיות יותר מרושע אם הוא רוצה לנצח – כמה פעמים הוא צריך לאבד את היד לטובת הרעים (שישתמשו בה כדי לירות עליהם בחזרה!) כדי ללמוד איך להתעצבן?
לא יודע אם זה נכתב בסרקזם, אבל רק למען הסדר הטוב -
אתה יודע שהרובוטריקים היו צעצועים עוד לפני הסדרה, כן?
הסדרה המקורית היתה לא יותר מפרסומת (מאוד) ארוכה לליין של צעצועים ש"הסברו" התחילו לייבא לאמריקה.
כן, הכוונה היתה שהאנימציה נראתה מספיק טוב
כדי שתוכל להבין איך לבנות לבד רובוטריקים "זהים למקור" שמתפקדים בדיוק כמו בסדרה.
זאת לעומת הזוועה הנראית בסרטים של מייקל ביי שאף אחד לא יוכל להרכיב על סמך זה שום דבר.
למי שאין כוח לצפות
הווב-קומיק הנהדר "מולטיפלקס" תקצר בזמנו את "רובוטריקים 2", אך זה עדיין נשאר (וכנראה גם ישאר) רלוונטי (רק תחליפו את "שאיה" ב"מארק").
אם עדיין היה לכם אמון באנושות
כדאי שתקראו את הכתבה הבאה :
זה הסרט הרווחי ביותר של שנת 2014 עד כה.
http://www.cinemablend.com/new/Transformers-Age-Extinction-Highest-Grossing-Movie-Year-43868.html
לא אקס מן, לא ג'אמפ סטריט, לא קפטן אמריקה, רובוטריקים זה הסרט הרווחי ביותר כרגע של 2014. אני מאמין שמשחקי הרעב יוכל לתקן את העוול הזה, אבל seriously ?
מצד אחד נכון. מצד שני
רוב ההכנסות של הסרט הזה הגיעו מחוץ לארה"ב, כאשר סין אחראית (ובהפרש גדול) להכנסות הכי גדולות שלו. זה לא סוד שסין היא צרכנית גדולה של שוברי קופות הוליוודיים בשנים האחרונות (אפילו היתה על זה כתבה פה באתר), אבל לבנות עליה בתור מודל הכנסות זה בעייתי. בין היתר, החוקים שם משאירים חלק גדול מאוד מההכנסות בתוך המדינה, מה שאומר שהאולפן אמנם יקבל משם הרבה מאוד מיליונים, אבל אני מנחש שזה ישאר בתחומי העשרות ולא משהו שמתקרב ל-300 מיליון ומעלה שהסרט יעשה שם.
כלומר, האולפן ירוויח על הסרט, אבל צריך לזכור שהוא גם צריך לכסות את ההשקעה (ותקציב הסרט הזה היה 210 מיליון דולר) ואני איכשהו בספק אם הרווח הנקי עליו יהיה *כזה* גדול (כמובן שישנן גם הכנסות מפרסום סמוי, מרצ'נדייז וכו').
ועוד: על הפרסום הסמוי והמסרים הפוליטיים הלא-כל-כך סמויים של "רובוטריקים 4" בסין
מצחיק ומעורר חלחלה כאחד.
http://edit.hollywoodreporter.com/news/chinese-audiences-bemused-by-transformers-716025
מסתבר שפאראמאונט שולחים את הסרט לאוסקר
באמת.
http://www.paramountguilds.com/transformers-age-of-extinction/consider/
וגם את הרקולס
אוקיי.
וגם את "נח"
בקטגוריית תסריט מקורי, שזה מוזר, כי אני כמעט בטוח שקראתי את הסיפור הזה פעם.
אין מצב שהנהלים של האוסקר יאפשרו לשים את הסרט הזה בקטגוריית תסריט מקורי
אפילו סרט המשך מסווג לקטגוריית תסריט מעובד
כל מה שגרוע בסרט הזה - מתוקצר
וכן……..זה סרטון באורך חצי שעה (!)
חלק א
חלק ב
הערה על אקשן (ואל נא תסקלוני, במטותא מכם)
אני הולך לומר כאן משהו נורא חתרני ושערורייתי.
רגע. אני נושם אוויר. מנסה לאזור אומץ.
(שוקל אפשרות להימלט לאיי קיימן, אחרי ניתוח פלסטי ושינוי מין, במקרה שיקרה הרע מכל)
ובכן, הנה וידוי מזעזע:
אני לא מצליח למצוא שום פסול בסצינות האקשן של מייקל ביי.
קראתי את כל הביקורות על סרטי רובוטריקים (ונהניתי מאוד, תודה רד היקר!) ושמתי לב שאחת הטענות החוזרות ונשנות היא שביי קשישא לא יודע לביים אקשן, שהמצלמה רועדת, העריכה תזזיתית ומחורבנת ושאין שום אפשרות להבחין מי מרביץ למי, איך, כמה ולמה.
על כן לקחתי על עצמי אתגר וישבתי לצפות בסרט הראשון (טוב, גם בשני. בסדר, בסדר, ראיתי גם את השלישי. והרביעי. אני מכור לטראש כנראה. הצילו!), והפעם תוך שימת לב קפדנית לסצינות האקשן.
מוזר הדבר, אבל לא היתה לי שום בעיה בהבנת המתרחש על המסך. שום דבר לא רעד, והיה לי ברור כשמש מי חוטף ומי מחטיף, מתי קורס בניין ומתי ראש של שקרניק מתנתק מכתפיו המתכתיות.
האם משהו בי לא בסדר? האם גופי מתנהל בסלואו מושן בלתי מובחן? האם אגורש בבושת פנים מקהילת עין הדג? האם נשאר חלב במקרר?
כן.
(ל"ת)
לאיזו מהשאלות התשובה מתייחסת,ידידי?
בטח לא לחלב, כי אתמול קניתי.
אתה לא בסדר כי גופך מתנהל בסלואו מושן בלתי מובחן ולכן תגורש מקהילת עין הדג. יש חלב במקרר.
(ל"ת)
אבל אין כפית.
(ל"ת)
יש כפית! אל תאמין למה שהמטריקס מנסה למכור לך (נו, הילד עם הקרחת)
(ל"ת)
נכון. אין כף.
(ל"ת)