אנחנו נמצאים בדיוק בנקודת התפר בין מה שנחשב, לפחות עד לא מזמן, ל"חורף" הקולנועי, לבין ה"קיץ". שמתם לב? טוב, בטח ששמתם לב ש"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הולך ומתקרב כשהוא מרעיד את האדמה בנוסח קינג קונג. הסרט הזה יוצא בקצה אפריל/תחילת מאי, מה שמסמן את תחילת עונת הקיץ ההוליוודי, ואתם יודעים מה זה אומר: שוברי קופות! פיצוצים! כל הסרטים הגדולים של השנה! הכוכבים הגדולים ביותר… השיאים… הממממ.
משום מה – וזה רק הרושם האישי שלי – נדמה שהחלוקה הזאת פשוט לא עובדת. קודם כל, החורף הוא כבר לא חורף. התקופה שבין ינואר ואפריל היתה, מסורתית, מתה כמעט לגמרי מבחינה קופתית. אבל בשנים האחרונות קיימת מגמה של סרטים גדולים יותר ויותר שממוקמים, במקום באמצע הקיץ התחרותי, דווקא בחודשי ה"חורף", ומצליחים מאוד שם. כבר היו פתיחות ענק גם בחודשים האלה. השנה? לא היה חורף בכלל. תסתכלו על המספרים: שלושה סרטים שונים פתחו עם מעל 100 מיליון דולר בין פברואר ואפריל ("דדפול", "באטמן נגד סופרמן", "ספר הג'ונגל"), פלוס "זוטופיה" שפתח עם קצת פחות, ובכל זאת הוא שובר קופות ענק, עם הכנסות של כמעט 900 מיליון דולר בעולם. עוד לא היה חורף כזה.
אוקיי, אז עכשיו מגיע הקיץ. ו"קפטן אמריקה" באמת הולך לשבור את כל הקופות כולן, אבל… מה אחר כך? יש משהו מסרטי-הענק בהמשך הקיץ שממש מרגש? כמה אנשים סופרים את הימים ל"אקס-מן: אפוקליפסה"? ל"וורקראפט"? ל"היום השלישי 2"? ל"מוצאים את דורי"? אני מקווה להתבדות, אבל מכאן, קיץ 2016 נראה כמו רצף ארוך של Meh. ונדמה לי שזה לא רק אני: קשה לי להצביע על שני סרטים בקיץ הזה שיש להם פוטנציאל לפתיחה של 100 מיליון, בעוד בחורף היו שלושה. זה אומר – אם זה באמת נכון – שכל לוח השנה הקולנועי שהכרנו התהפך. ה"קיץ" כפי שאנחנו מכירים אותו כבר לא קיים – או, אם הוא קיים, זה רק כריכוז של הבלוקבאסטרים הפחות מעניינים.
בכל אופן, אחת הנקודות היותר מעניינות בקיץ הזה היא "ג'ייסון בורן", הסרט החדש בסדרת ג'ייסון בורן, על ג'ייסון בורן (זאת בניגוד לסרט הקודם בסדרה, שלא היה על ג'ייסון בורן). האם זה הכרחי? לא. האם היה חסר לי בחיים עוד סרט על ג'ייסון בורן? לא. האם זה יגרום לי לישון בשק שינה לפני קופות הקולנוע? לא. אבל זה סרט ג'ייסון בורן בבימויו של פול גרינגראס ובכיכובו של מאט דיימון, לכן יש סיכוי טוב מאוד לכך שזה יהיה סרט טוב. אז למה לא. עד עכשיו ראינו מהסרט רק טיזר אחד קצרצר, עכשיו מגיע הטריילר המלא הראשון, שמשכנע שאקשן טוב יהיה פה. (והטריילר הרשמי ביוטיוב מתחיל בכמה שניות של מין טריילר לטריילר, זה מעצבן נורא, זה אידיוטי ואני מאוד מקווה שזה לא טרנד).
בתחילת השנה יצא בוווווווווום "שמונת השנואים" של טרנטינו קראאאאאאק ומתברר שבהמשך השנה (נה. נה. נה. נה) ייצא גם רימייק לסרט שממנו הוא פא-דם!!!!! לקח את שמו. כלומר, רימייק ל- בום. "שבעת המופלאים". (צרחה של שד מהגיהנום), שביים אנטואן פוקואה (אפקט קולי אקראי #435), והאמת שהטריילר היה יכול להיראות די (חריקת תקליט) מגניב אם לא היו מתעקשים להכניס בו (גיטרה חשמלית!!!) אוסף אקראי לחלוטין של אפקטים קוליים היפר-דרמטיים בווליום היסטרי שגורמים לכל העסק להיראות כמו פארודיה, לעזאזל.
בנוסף, יצא היום הטריילר של "הבחורה על הרכבת". וזאת, ככל הזכור לי, הפעם הראשונה ששמעתי על הסרט הזה. אבל זה, מתברר, מותחן עם אמילי בלאנט (מ"קצה המחר") ורבקה פרגוסון (מ"משימה בלתי אפשרית 5"), ומבוסס על ספר ידוע (מתברר), וכל העסק נראה מאוד "נעלמת"-י. וזה… באמת מסקרן.
ראיתי את שני הראשונים (של דיימון)
עד כמה הרביעי קשור? הוא המשך ישיר או ריבוט?
המשך ישיר, לא ריבוט.
(פעם הייתי אומר שזה מובן מאליו שזה לא ריבוט, כי עובדה שאותו שחקן מגלם את אותה דמות, אבל בעולם שאחרי "דדפול" שום דבר כבר לא ברור).
ברביעי כאמור דיימון לא נמצא, נכון?
לגבי השלישי אין לי שום ספק מלכתחילה
אתה סופר את ההוא באמצע כסרט בסדרה?
כמו שהטריילר נראה, פול גרינגראס לא מתיחס אליו כחלק מהסדרה. הוא ממש היה מיותר ובלתי קשור.
זו בדיוק השאלה שלי
על הסרט הרביעי, ההוא שיצא ב-2012. מהו? קשור? לא קשור?
לא באמת קשור
שאלתי את עצמי, אולי אפילו בכתב בדף הסרט החדש ואולי גם הוספתי את תוצאות החיפוש:
בעקרון הסופר המקורי שכתב את הספרים כתב טרילוגיה. ואז הוא מת, ומישהו אחר המשיך את הסדרה (ע"פ ויקיפדיה בורן השתלב בחברה וחי כאזרח שהיה לפני שגויס ואז קורה משהו שמחייב אותו לחזור לשטח כג'ייסון בורן)
גם בהוליווד רצו להמשיך את מכונת הכספים ולכן הדביקו את שם הסדרה לסרט שהוא בלתי קשור בעליל לסדרת הספרים או לטרילוגיה של בורן, ולעניות דעתי גם יוצא נגד כל ההגיון העלילתי של הטרילוגיה המקורית.
פתאום מדובר במפעל של חיילים, פתאום אין רק אימון מוגזם ופעולות גרילה, אלא ממש התערבות גנטית. בגדול הסרט ההוא ארוך מידי, ובמשך כחצי שעה בהתחלה הוא בעיקר עוסק בפיתולי עלילה שיצליחו להדביק את הסיפור של בורן לסיפור שלפנינו.
לדעתי הסרט ההוא היה מרוויח אם היו מנתקים אותו מסדרת בורן ופשוט בונים לו עלילה "מעתיקנית" במידה, אבל מקורית משלו. אין שום קשר לספרי בורן, או לטרילוגית בורן המקורית חוץ מאזכור השמות מהטרילוגיה המקורית. אפילו הטובים והרעים לא קשורים בין הסרטים חוץ מהמובן מאליו כאילו שלפני סרטי בורן לא היו סרטים על סוכני CIA מושחתים.
אם בא לך לראות סרט אקשן כיפי ומטומטם, לך על זה. אבל אין שום הכרח לצפות בו כדי להשלים חוסרים בעלילה.
תודה!
(ל"ת)
ניטפוק קטן...
הספרים הם אכן טרילוגיה, אך כל הקשר ביניהם לטרילוגיית הסרטים הוא השם וההשראה.
הספרים מתרחשים 4 עשורים לפני הספרים, מה שאומר מלחמה קרה, ויאטנם, רובים ובלי טלפונים סלולריים… זה כמובן לבד לא מספיק להבדלים, אבל כל הכיוון של הספרים הוא אחר, ההתחלה (של הספר הראשון/הסרט הראשון) על כך שהגיבור מתעורר בסיטואציה מסויימת ואינו זוכר דבר, היא הנקודה היחידה בה הם דומים.
הסיפור מאחורי הארגון החשאי, המשימות, תהליכי ההכשרה וכולי וכולי- כמעט הכל שונה בין הספרים לסרטים. כדי להתאים אותם יותר לעידן הנוכחי.
בקיצור, זה שהספרים היו טרילוגיה וההמשכים היו fun-fiction (סוג-של) לא אמור להשפיע על האם הסרטים יהיו טרילוגיה או סדרת ג'יימס בונד חדשה…
ואללה, תודה על הפירוט
לא היתה לי סבלנות לקרוא את תקצירי הויקיפדיה של כל סדרת הספרים.
הנחתי שהסרטים עודכנו לעידן שבו הסרטים צולמו, אבל גם הנחתי שהעלילה נשמרה קצת יותר.
אני לא מבינה, אם ככה, למה לעזעזל שמרו את שמות הספרים בסרטים.
סליחה, התבלבלתי לגמרי
חשבתי ש"הרביעי" מתייחס ל"ג'ייסון בורן", ושכחתי לגמרי שהיה סרט רביעי אחר.
אז התחממות גלובלית וביבי?
כאילו, החורף מתחמם, סבבה. מרגישים את זה גם בחוץ.
אבל בשבעת המופלאים ב-0:28, זה לא ביבי?
?1
"הנערה על הרכבת" לא נראה סתם נעלמת-י, הוא נראה כמו חיקוי עלוב של הסגנון.
הסרט הזה היה על הרדאר שלי בהקשר של עונת הפרסים הבאה, אבל אחרי הטריילר הממש חלש ומאכזב הזה, ירדו לו המניות מבחינתי ובגדול.
שלא לדבר על הקטע פסנתר הכי חרוש בעולם
(ל"ת)
You know his name
אני מתחיל לחשוב ש"ג'ייסון בורן" יפתח עם You Know My Name של כריס קורנל.
היי, זו ג'וליה סטיילס! לא ראיתי אותה מאז "דקסטר". נראה שיש לה איזה קטע עם לעזור לרוצחים המוניים.
"זה עלול להיות יותר גרוע מסנודן". יאי, רפרנסים אקטואלים!
*אנחה* מעניין אותי אם הוליווד אי פעם תפסיק להשתמש בטריק הדבילי הזה של מישהו-נעלם-אחרי-שמכונית-חולפת-מלפניו.
"לא תמצא שלווה, לא עד שתפנים מי אתה באמת"
*בורן נותן אגרוף עם צליל מתכתי*
אה, אז הוא וולברין.
אז כן, בסרט הזה מעורבים אנשים מוכשרים, אבל קשה לי להתלהב ממנו כי הוא פשוט נראה מיותר. "בורן" השלישי נגמר בצורה סבבה לגמרי. לא היינו צריכים את הסרט עם ג'רמי רנר (ש…מתעלמים ממנו? ימשיכו אותו מתי שהוא?) וגם לא צריך את זה.
וכן, האפקטים הקוליים ב"שבעת המופלאים" אכן די מגוחכים. אפילו הקריצה של כריס פראט צריכה אחד. הם בטח ממש התאפקו לא להגיד לו לחייך עם השיניים ולשים עליהן נצנוץ כזה.
לגבי אנטואן פוקואה…לא יצא לי לראות את "יום אימונים מסוכן". אני יודע שהוא נחשב לסרט מוכר והכל, אבל דאם איט, הוא מלפני 15 שנה! עוד מעט הוא כבר מוציא רישיון נהיגה. וביחד איתו יש קרדיט ל"איקוולייזר", באמת? גם "ללא כפפות" וגם "המטרה: הבית הלבן" היו סרטים טובים יותר. לעזאזל, אפילו "על הכוונת" היה טוב יותר. האנשים שעשו את זה לא ממש יודעים למכור במאים.
"הבחורה על הרכבת"…."נעלמת"-י indeed.
זה רק אני או ש
מאז הטריילר השני של suicide squad כולם עושים את אותו השטיק של סנכרון יריות ומכות עם המוזיקה של הטריילר?
לפחות עורכי הטריילר של יחידת המתאבדים לא אשמים
החליטו לפסקל עם רפסודיה בוהמית, האצבעות תקתקו על המקלדת לפי הקצב באופן לא רצוני ממילא.
*בטריילר הראשון*
עדיין, הטריילר של השנה מבחינתי
אני די בטוח שאתה מתכוון לשני
https://www.youtube.com/watch?v=v3OZ0eOTLTU
סתם צעירים, שודדי הקאריביים כבר עשה את זה ב-2007
https://www.youtube.com/watch?v=HKSZtp_OGHY
ואני מאד אתפלא אם הוא היה הראשון. זו פשוט הדוגמא הראשונה שקופצת לי לראש עם סצינת החרבות על התורן.
ואגב Suicide Squad, בהחלט הייתי מהמר עליו כסרט עם פוטנציאל פתיחה של 100 מיליון
ובגדול גם אם הוא לא יעשה את זה, אז מעבר לוורקראפט, אקסמן, היום השלישי ושאר הסרטים שהוזכרו כאן יש גם סטאר טרק חדש – שבהחלט הייתי מחשיב אותו כאופציה השניה לסרט שיכול להגיע למאה מליון.
ויש גם גודזילה חדש, אנגרי בירדס, טרזן חדש, צבי נינג'ה חדש, ביג פאקינג ספילברג, רימייק לבן-חור, וקומדיות של טוד פיליפס, שיין בלאק וניקולס סטולר. חלקם יהיו מחורבנים, חלקם יכשלו בקופות וחלקם גם וגם. אבל לכל אחד מהם כנראה קבוצת מעריצים משלו ואני בטוח שבין כל אלו יהיו כמה סרטים שכן יצליחו לשבור קופות וביקורות, לצד סרטים אחרים שאולי יגיעו בהפתעה.
זה שהחורף הזה היה חריג לטובה זה נכון, אבל אני לא רואה עדיין איך הקיץ הזה יהיה שונה מכל קיץ אחר.
כן, אם יש סרט כזה הקיץ, זה "יחידת המתאבדים", באופן מפתיע.
"סטאר טרק"? שני הסרטים הקודמים בסדרה פתחו עם 75 ו-70 מיליון, והסרט האחרון לא בדיוק התקבל בתשואות.
ואין גודזילה השנה.
אז כנראה שהגודזילה הזה הוא לא מה שחשבתי
כלומר יש Godzilla Resurgence, אבל מסתבר שזה ריבוט יפני של טוהו שיש לו הפצה נכון לעכשיו רק ביפן ולא המשך לריבוט אמריקאי מלפני שנתיים (שדווקא ממש התקרב ל-100 מליון).
לגבי סטאר טרק, ימים יגידו. אבל בניגוד לסרטים הקודמים בסדרה, הסרט החדש יכול לזקוף (וזוקף) לזכותו את השורות של "מהיוצר של Star Wars: The Force Awakens" וגם "סרט בבימויו של ג'סטין לין, במאי סדרת מהיר ועצבני" – שני אנשים שזכו לחצות כל אחד את קו ה-100 מליון בסרט האחרון שביימו.
תוסיף לזה את "לפי תסריט של סיימון פג" פלוס את המעריצים הרגילים של סטאר טרק שילכו לסרט גם אם הם שנאו את הקודם, ולדעתי יש לזה את הפוטנציאל לעוד קצת גיוון בקהל ולהקפיץ את הסרט מעל לקו ה-100 מליון. וממה שאני רואה בימדב הוא גם מרווח יחסית מסרטי ענק שיכולים להאפיל עליו (שבוע לפניו יש את גוסטבאסטרס ושבוע אחריו את בורן).
סטאר טרק זה לא סטאר וורס
ו אני אומרת זאת כאחת שב"מועדוני המעריצים" של שניהם.
במיוחד בכל מה שקשור לקהל המעריצים. זה של סטאר וורז הולך בהמוניו לכל סרט שבו יש אזכור של חרב אור או כוח. הוא יתפוצץ על הקופות ויצור עליהם חודש מראש.
החברה של סטאר טראק הרבה יותר בררנים. במיוחד בכל מה שקשור לקולנוע. עם כל הכבוד לסרט הוא לא מייצר עשירית מההייפ שכל שמועה זניחה על הסדרה החדשה מייצרת. התגובות לטריילר נעו בין אדישות לזהם לפיהוק. ולקהל הזה יש גם היסטוריה של לברוח מסרטי סטאר טרק גרועים.
בתכלס הסרטים היחידים שבאמת הלהיבו את החרקים והריצו אותם בהמוניהם הם השני השלישי והשמיני. השאר, כולל הריהוט התקבלו בקרירות. טרקים מעדיפים את הסדרות על הסרטים. אז לא לבנות עליהם כקהל שיאכל כל זבל שמגישים לו.
העניין הוא שאף אחד משלושת השמות מושכי הקהל שהזכרת
לא באמת מתקשרים רעיונית לסרט הזה בנקודת החוזקה שלהם, לשיטתך.
זו לא אמורה להיות קומדיה קלילה וחמודה שסיימון פג יכול להקפיץ לשמים (ואם הוא אחראי גם ליצירות מופת לא קומיות עמו הסליחה, אני לא בקיא בקורותיו עד כדי כך). זה לא אמור להיות סרט אקשן מטורף מבית מדרשו של ג'סטין לין, ואת מה שהיה לג'יי.ג'יי. אברמס להציע כולם כבר ראו.
אז אולי כל אחד מהם ימשוך את הקהל התמים שלו, אבל מי שקצת עוקב ישאר ספקן. אני לא יודע לגבי הקהל הרחב, אבל הטרקים נכוו כ"כ קשה מהסרט האחרון שיש להם כבר 147% נכות. הם יצטרכו משהו שישכנע אותם ממש טוב כדי לבוא לקולנוע.
אם מוסיפים לזה את העובדה שיצא רק טריילר אחד פושר לפני חודשים, אין שום יח"צ לסרט שיוצא עוד פחות מ-3 חודשים (רק 2 תמונות עד כה), פראמונט התעלמו ממנו לגמרי באירוע שלהם לפני שבוע-שבועיים ככה שכולם הרימו גבה וזה הביא אותם לפאניקה של הכרזה מיד אח"כ שהטריילר החדש יצא ב-20 במאי – חודשיים לפני הסרט – באירוע מיוחד שמרגיש קצת מאולתר ומתלהב, זה מרגיש שפראמונט לא יודעים מה לעשות עם הסרט הזה או שהם יודעים שאין מה לעשות עם הסרט הזה.
אם מוסיפים לזה שסיימון פג כתב את התסריט תחת לחץ זמן מטורף כי העיפו את רוברטו אורסי שהיה לפניו, והיה גם אמור לביים, ופג אמר שרצה לעזוב כמה פעמים מרוב הלחצים – התחושה היא מיש-מש אחד גדול וחגיגי לכבוד היובל לפרנצ'ייז.
ופתאום איזה גוף מסין משקיע המון כסף בסרט שכבר מוכן. מה הם רוצים? לשריין "לעצמם" סרט רביעי באברמסוורס שיפנה לקהל הסיני?
וכמו שציינה קיטיארה, הסדרה החדשה מושכת הרבה יותר תשומת לב בלי פריים אחד.
אגב, גם ספר הג'ונגל פתח עכשיו עם 100 מליון
לא יודע אם הוא נכנס לסטטיסטיקה של "קיץ", אבל זה ממחיש לדעתי שקשה להעריך חוזק של מותג מבוסס וותיק, במיוחד כמשצרפים לזה ביקורות מוקדמות חיוביות.
איך טרזן מחזיק כמותג בהשוואה לספר הג'ונגל כמותג וכמה אנשים הוא יוכל להביא לקולנוע? אם היום השלישי שבר את השיא של פארק היורה לפני 20 שנה אז למה שההמשך לא יתקבל בצורה דומה? ועד כמה יכולים הסרטים של וורקראפט או אנגרי בירדס, שניים מהמותגים הכי חזקים של תעשיית המשחקים, להביא קהל נוסף?
חפש את המילים "ספר הג'ונגל" בפוסט.
(ל"ת)
היי, הנה הכפילה של ג'ניפר לורנס גם בטריילר של "שבעת המופלאים" וגם בטריילר של "הבחורה על הרכבת"
(ל"ת)
מעצבן אותי שהם ממשיכים עם ג'ייסון בורן
הטרילוגיה של בורן היא מקרה נדיר של 3 סרטים טובים שאף אחד מהם לא נחשב חלש והסוף הוא מספק וטוב.
הסרט הזה יכול רק להרוס
לגמרי, בדיוק באתי לרשום גם
טרילוגיה כל כך מהודקת, הגיונית, שסרטי ההמשך שלה מרגישים טבעיים ולא מאולצים. מבאס אותי שיש המשך, שאני כל כך הולך לראות.
מציע להיזהר מביקורות מוקדמות.
סרטים עם הייפ גדול נוטים, לפעמים, לקבל תגובות קיצוניות-"זה היה חרא!" או "וואו", בלי הצדקה אמיתית. אני עוד זוכר את הביקורות מההקרנות המוקדמות של פרומיתיאוס, שהיו *הרבה* יותר טובות ממה שהסרט קיבל בסוף. שים לב גם שמספר הביקורות פשוט נמוך מדי כדי לקבל קנה מידה, ושלמרות שאחוז הביקורות החיוביות בשמיים, הציון בתכל'ס לא מדהים (8.1).
אין לי ספק שזה יהיה סרט טוב, אפילו מצוין. האחים רוסו עושים רושם של במאים טובים מאוד. אבל עד כמה שאשמח לטעות, האביר האפל זה לא יהיה.
מה שאתה לא יודע, הסיבה שהציון עומד על 8.1 בIMDB
הוא נטו בגלל מלחמה פנימית בין מעריצי DC נגד הסרט של מארוול, שהם מנסים להוריד את הציון של הסרט בכוח, עקב השוואה כמה הוא יותר טוב מבאטמן נגד סופרמן. אם תיכנס לתגובות חלק גדול נתן כוכב אחד והציע ללכת לראות את BvS ולכן הציון של CW עוד עתיד לרדת כנראה יותר בדירוג על פי משתמשים.
אבל על פי 30 ביקורות רציניות הסרט כבר עלה שוב ל97% בRT. שזה עצום, במיוחד ביחד לBvS שקיבל 27%.
אגב, דיסני- מארוול שיחררו את הסרט כחודש לפני להקרנות ראשונות. אף סטודיו לא עשה דבר כזה לפני כן, מפחד לקבל ביקורות בינוניות שיורידו את ההייפ. עכשיו שמארוול עושה דבר כזה, אתה יכול להבין שהם מאוד בוטחים במוצר שלהם, שההייפ רק יגדל ואכן זה מה שקורה.
לגבי ההשוואה לאביר האפל, באמת אין לדעת עד יציאת הסרט עצמו, אבל עצם זה שזה בכלל מדובר זה משהו. לדעתי יש מצב שהוא יהיה יותר טוב, בגלל שזה כולם דמויות שאנחנו מחוברים אליהם.
כולם משוגעים, בחיי...
(ל"ת)
לגמרי נכון
18.2% נתנו לסרט ציון 1. פאנבויזם של היוניברדיסי במיטבו.
אני דיברתי על הציון 8.1 ברוטן טומטוז (עכשיו זה כבר 8.2).
(ל"ת)
זה דווקא לדעתי אחד הציונים הגבוהים
שקיבל סרט של מארוול, ובכל מקרה שווה לקרוא את הביקורות עצמם יותר מאשר את הציון שהם בחרו לתת (מעבר לזה שרוב הביקורות נתנו 4-5 כוכבים), כי המלל אומר הרבה יותר. הביקורות לא סתם חיוביות, הם באמת מסקרנות ונשמע שאולי הפעם כן יש פה משהו אחר, לפחות קצת.
זה ציון ממש גבוה, ואין לי ספק שהסרט הזה יהיה אחד הטובים של מארוול אם לא הכי,
פשוט כי האחים רוסו הם היוצרים הכי טובים שעבדו אצלם מלבד שיין בלאק. אני פשוט נזהר מהצהרות כמו של ROY בסגנון "סרט הקומיקס האולטימטיבי" "מתעלה על האביר האפל" וכו', כשהבסיס שלהם הוא ביקורות מוקדמות לסרט עם הייפ מטורף. יש לביקורות כאלה נטייה להיות מוגזמות, ונכוונו מזה כבר בעבר.
נ.ב. האמת, נזכרתי פתאום שדוגמה טובה למה שאני אומר היא הסרט הקודם של קפטן אמריקה-בזמנו מישהו פירסם פה ביקורות מוקדמות של "חייל החורף" שטענו שזה לא רק סרט הקומיקס הכי טוב שנוצר עד היום אלה אחד מסרטי האקשן הכי טובים שנוצרו אי פעם. חייל החורף היה אחלה סרט, אבל הוא שום דבר קרוב למחמאות האלה. הוא לא בליגה הזאת בכלל.
לא קראתי ביקורת
שטענה שהוא טוב יותר מהאביר האפל, והוא גם לא היה. הם בכלל לא משחקים באותה ליגה, מלחמת האזרחים, מוצלח ועשוי טוב ככל שיהיה הוא על תקן של סרט פופקורן קיצי וכיפי. האביר האפל שאף והצליח להיות הרבה מעבר לסרט אקשן, בעצם האקשן היה פה אפילו לא כל כך מוצלח ובכל זאת הוא סרט מעולה. ההשוואה בניהם לדעתי די מיותרת.
לא מדויק מה שאתה אומר
אני לא חושב שזה השוני בהם. חייל החורף כבר הוכיח את עצמו לא רק כסרט פופקורן כיפי. ואם האחים רוסו המשיכו עם הקו שלהם וCW אפילו יותר עמוק ועוצמתי, אז פשוט יתקבל פה שילוב מאוד מוצלח של קונפליקט מאוד קשה ואמוציונלי בין הנוקמים, וגם סרט שמאמין בקומיקסיות שלו שהוא צריך להיות גם כיפי ועם אקשן איכותי.
כן אסכים איתך שבאביר האפל בכלל לא היה אקשן איכותי ושום מלחמה אמיתית בין הגיבור לנבל לא הייתה. לכן אני אוסיף, שכן הוא סרט מצוין והגיבור לובש מסיכה, אבל בהרבה מובנים האביר האפל הוא פחות קומיקסי בשבילי ויותר דרמת פשע איכותית.
נכון יש נטייה לביקורות להיות מוגזמות
אבל אם הסרט אכן מתעלה על חייל החורף שכבר מאוד אהבתי. והוא יותר עמוק, אז יש סיכוי שגם מתקבל כאן סרט איכותי אבל ששונה מהאביר האפל בעיקר בזה שהוא יותר קומיקסי. וכן זה נקודות זכות, יכול להיות שהאביר האפל יהיה עדיין טיפה יותר איכותי. אבל הוא פחות קומיקס לדעתי.
טריילר ל"המייסד"
מייקל קיטון מקים את מקדונלדס.
*הכניסו כאן בדיחת בירדמן / נאגטס.*
https://www.youtube.com/watch?v=VBIxg3XiBaw
נראה מעולה, אבל כנראה לא באמת יהיה כזה כי הבמאי עלוב.
כמו כן הוא היה אמור לצאת באזור הסתיו אבל הוקדם לאוגוסט, זה לא סימן טוב אף פעם.
טוב, בכל העולם כבר עשו ''סקרים''
האם אתם #TeamIronMan או #TeamCap. למה שלא יהיה אחד כזה גם כאן, זה בסה"כ מעורר דיונים על הכח היחסי של שתי הקבוצות ואיזו קבוצה היא ה'צודקת', על שלל ההגדרות שאפשר לתת.
רד?
לא. אין לנו מידע על הצדדים האלה
חוץ מכמה משפטים שהוצגו בטריילרים באורך של שתי דקות, שהרבה אנשים מעדיפים לא לצפות בהם.
אז חברת הצעצועים של הסברו גם רוצה יקום קולנועי, ומי שיעזור להם יהיה בריאן ק. ווהן
מה?!?!
ווהן הוא אחד הכותבים הכי טובים שיש כרגע במדיה (אני אומר במדיה כי הוא עושה הכל; קומיקס, ספרים, טלוויזיה וקולנוע) ככה שהשם שלו כאן מעלה תקווה – לרעיון דבילי לחלוטין שלא היתה לי שום ציפייה אליו מלכתחילה.
פשוט WTF אחד גדול.
אחי, אם אתה מביא לפה ידיעה כזאת רצוי מאוד שתביא גם לינק, מקור.
ונכון אנחנו יכולים לחפש בגוגל בעצמינו ידה ידה ידה אבל זה מקביל לזה שהדבר היחיד שרד היה כותב בפוסט הזה הוא "היום יצאו טריילרים ל'ג'ייסון בורן', 'שבעת המופלאים' ו'הנערה על הרכבת'. רוצים לראות אותם? לכו חפשו ביוטיוב לבד יא מזדיינים."
שיט, הייתי בטוח ששמתי לינק
הנה:
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/hasbro-cinematic-universe-takes-shape-886316
ואם כבר, עכשיו הגיעה גם הידיעה שרוברט דאוני ג'וניור סגר עסקה להופיע בסרט הסולו הבא של ספיידרמן…
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/robert-downey-jr-joins-spider-885829
שנאוצר קשישא, נדמה שיש בך המון זעם עצור. מוטב לנסות לתעל אותו לאפיקים פרודוקטיביים יותר.
לא צריך לכעוס כל כך, הכל בסדר. הגרמנים הפסידו. הקמנו מדינה. מותר להרגע קצת, אפילו לחייך לפעמים זה בסדר.
הגרמנים הפסידו אבל טוטנהאם נמצאת מעל ארסנל בליגה. איך אני אמור להיות רגוע?
(ל"ת)
רק רגע,
על איזה יקום קולנועי מדובר?
ליגת הצדק כמובן.
(ל"ת)
You Sir, Just Won the Internet
(ל"ת)
ואתה מגיב את *זה* בדיוק שכולם מייללים על זה שהפרמייר ליג השנה היא בושה
(ל"ת)
לסטר מעל טוטנהאם, זה וודאי מנחם אותך
(ל"ת)
לפי ימד"ב הדבר האחרון שהוא היה מעורב בו זה "מתחת לכיפה שקופה"
וזו סדרה נוראית.
אז…. אני לא יודע עד כמה באמת מומלץ לשים עליו את האחריות לבניית יקום…
האמת היא שהוא כתב רק את הפיילוט לסדרה
שהיה החלק הכי טוב בה (והיחיד). ועזב לגמרי את הסדרה אחרי העונה הראשונה.
בראיין קיי ווהן הוא כותב קומיקס נהדר
אבל זה לא אומר כלום.
מייקל שייבון הוא סופר נהדר והתרומות שלו לעולם הקולנוע (ג'ון קרטר, בשם השם!) היו די מזופתות. זה שמישהו טוב בכתיבה למדיום אחד לא הופך אותו לגאון במדיום אחר (במיוחד במקרה של ווהן – האיש יודע איך לעבוד במגבלות של דף הקומיקס ועם הזרימה המאוד ספציפית של חוברת חודשית, יש מקצב מאוד חזק לעבודה שלו. זה לא דבר שמתרגם בהכרח לקולנוע. או לטלוויזיה).
זה גם נכון בכיוון ההפוך
כשקווין סמית' או סטרזינסקי כותבים קומיקס זה זוועה
אם יעשו את אבירי האור הקסום כמו שצריך im game
ואם יעשו מפגש מוצלח בינהם לבין כוח המחץ זה בכלל ישבור לי את הארנק.
הבעיה עם "הבחורה על הרכבת",
היא שחוץ משהוא נראה כמו חיקוי של "נעלמת", זה גם נראה כאילו הוא מוסיף את "חמישים גוונים של אפור" לתוך המיקס. ובכנות, סצינות הסקס ב"נעלמת" הספיקו לי.
טרנד הטיזרים לטריילרים שנמצאים באותו הסרטון: עכשיו ההסבר
בגדול, זה בהחלט טרנד שהוא מעצבן לחלוטין, והוא בעיקר תמוה כשלא מבינים למה הוא קיים. אבל האמת, ההסבר הוא הגיוני לחלוטין ואני מבין אותו לגמרי.
מכירים את זה שיש לכם פרסומת לפני סרטון ביוטיוב ואחרי 5 שניות מותר לכם לדלג עליה? אז הרעיון הוא שכשהאולפן קונה פרסומות יוטיוב ומקשר את הסרטון הרשמי של הטריילר, מה שמופיע לפני שהמשתמש מסוגל לדלג על הפרסומת, זה ה-5 שניות של ה"טיזר לטריילר". במקום שהמשתמש יוכל לדלג באמצע הטריילר, הוא יכול לקבל את כותרת הסרט ושוטים מרכזיים מהטריילר ורק אז להחליט אם הוא מעוניין להמשיך לטריילר עצמו.
הבעיה היחידה היא שזה משפיע גם על הצופים שהגיעו לטריילר הזה בעצמם, ולא דרך פרסומת. אבל האמת, אני מוכן לסבול 5 שניות בשביל דבר שהוא בסך הכל הגיוני.
עד שיוטיוב לא תשנה את האפשרויות שלה ותתן אופציה לשים בפרסומת סרטון קצר שמקשר לסרטון ארוך, אני מניח שנצטרך להתרגל לזה…
http://www.theverge.com/2016/4/22/11487410/movie-trailers-independence-day-jason-bourne
או, יותר הגיוני: לגלוש בפיירפוקס ולא לסבול מזה לעולם.
https://addons.mozilla.org/HE/firefox/addon/adblock-for-youtube/
תוסף קטן אחד ואין יותר פרסומות לפני או במהלך הסרטונים של יוטיוב.
אפשר סוף סוף לשים פלייליסט בלי לסבול את הפרסומות באמצע…
לא נכון, לא על זה מדובר.
ולא צריך דווקא פיירפוקס בשביל תוסף חוסם פרסומות.
מקבל את הטיעון הראשון (באמת לא הבנתי נכון), אבל בשני אתה טועה.
רק מפיירפוקס אפשר לחסום פרסומות שלפני סרטוני יוטיוב.
בכרום אין תוסף כזה שעובד, כי גוגל מונעת את זה.
לא יודע מה איתך, אבל אני עם כרום ותוסף ולא רואה פרסומות ביוטיוב.
(ל"ת)
It must be some kind of magic
(ל"ת)
לא ממש, בחנות התוספים של כרום
קיים תוסף בשם המקורי "adblock for youtube" שפותר את הבעיה:
לינק
פרטים? לינק? מה זה הטיזינג הזה?!
(ל"ת)
אממ אני עם uBlock
אבל, כאילו, גם כשהייתי עם אדבלוק לא היו לי פרסומות ביוטיוב… או שבעצם זה למה עברתי ליובלוק? לא זוכר כבר
אני משתמש ב-adblock לכרום
מאתר התוספים של כרום ואין לי פרסומות ביוטיוב.
כנ"ל - כרום, Ad Block Plus, לא רואה פרסומות יוטוב
(ל"ת)
תודה לכל העונים!
(ל"ת)
קאובוי
אני חייבת לציין שהלוק של הקאובוי ממש הולם את כריס פראט…
הולי פאק!
לא יודע אם שמתם לב, אבל הסרט שנמצא במקום הרביעי בטבלת הסרטים המכניסים ביותר בשנת 2016 הוא 'בת הים הקטנה', סרט סיני.
בארה"ב, הסרט הכניס 3.2 מיליון דולר בלבד, אבל הוא כבר עומד מעל 550 מיליון דולר בכל העולם. למרות שההכנסות שלו יחסית זעומות בכל העולם (למרות שבסביבה הקרובה לסין הוא מכניס לא מעט כסף, כמו הונג קונג, מלזיה, סינגפור וויטנאם) הוא נמצא במעלה הטבלה. בסין לבדה הסרט הכניס כבר מעל 526 מיליון דולר. בסין. לבד.
זה כמובן הסרט הכי מצליח שם אי פעם, והוא כבר עקף את 'ציד המפלצות' ביותר מ-150 מילין דולר. הסרט האמריקאי הכי מצליח בסין, 'מהיר ועצבני 7', נמצא במקוםן השלישי עם 375 מיליון דולר. אגב, בסופ"ש השני של הסרט, כשההפצה שלו התרחבה, הוא הכניס מעל 120 מיליון דולר.
כן… ואו!
שכחת את הפרט הכי חשוב
וזה שזה סרט של סטיבן צ'או – הגאון מאחורי "כדורגל שאולין", "קונג פו האסל" וסרט הילדים הקצת פחות טוב אבל עדיין מצחיק מאוד "CJ7".
בנוסף, למה "הקטנה"? לפי מה שהבנתי הסרט הוא לא עיבוד של האגדה אלא פשוט סיפור על בנות ים
Note to Hollywood - קחו את סטיבן צ'אן לכל סרט אפשרי
ויעזור לכם לקדם את הסרטים שלכם בסין.
אני מבין את האינטרס של הוליווד לקחת את סטיבן צ'או
אבל למה שאנחנו נרצה שזה יקרה? סטיבן צ'או עושה סרטים נהדרים במולדת שלו, עם שחקנים שאנחנו לא מכירים בהפקה נהדרת *כבר עכשיו*. הסגנון שלו ייחודי מאוד, ושחקנים קומיים אמריקאים לא יתאימו לו בכלל כך שלהוליווד אין משהו אמיתי להציע לו, וכדאי לזכור שעל כל "רכבת הקרח" אחד יש עשרות "עומד אחרון".
זו ורסיה מאד חופשית של האגדה
הסרט נרכש להפצה בארץ, אבל אני מעריך שהסיכוי שיצא לקולנוע שואף לאפס.
מהטריילר שמצאתי, זה דווקא כן נראה כמו עיבוד מודרני של האגדה
https://www.youtube.com/watch?v=UvMk7Z0Sp7E
הסתמכתי על התקצור ימד"ב שלא תואם מאוד לאגדה שאני זוכר:
"Xuan's estate project involving reclamation of the sea threatens the livelihood of the mermaids who rely on the sea to survive. Shan is dispatched to stop Xuan and this leads them into falling for each other. Out of his love for Shan, Xuan plans to stop the reclamation. Unfortunately, Shan and the other mermaids are hunted by a hidden organisation and Xuan has to save Shan before it's too late…"
והעובדה שאנדרסון לא מופיע בקרדיטים.
אבל נסמוך על אידן שראה את הסרט.
התקציר יחסית מדויק
נקודות ההשקה לאגדה של אנדרסון הן בכך שבתולת ים עולה על פני היבשה ומתאהבת בבן אנוש. אבל כמו שאמרתי זו גרסה מאד (מאד) חופשית לאגדה.
אני די בטוח שאנדרסון לא כתב בשום מקום על חצי אדם חצי תמנון ענק שמתחפש לשף שמכין קלאמרי.
תמנונים לא מוזכרים באגדה
ועדיין אורסולה, המכשפה התמנונית, היא אחת מהנבלים הידועים ביותר ב"בת הים ההקטנה" של דיסני. אז תכלס, לא כזה מקורי.
האמת שלא הסתכלתי על שום פרט מהותי לגבי תוכן הסרט.
אז יש מצב שטעיתי.
סרט נהדר
הקומדיה הכי טובה ל2016 שראיתי עד כה (אבל לא ראיתי את שכנים 2, למשל) מתחילה חזק, עוצרת לשנייה לברבורי שכל של נדל"ן ממשיכה חזק ונהדר ואז נהיית רצינית לקראת הסוף, אבל בצורה שהרוויחה את זה. סצנת הפתיחה הכי מצחיקה וטובה של השנה עד כה בפער עצום מכל דבר שראיתי.
מי שאהב את הסרטים הקודמים של סטיבן צ'או (המומלצים בחום מבחינתי) יאהב גם את זה.
הקשר ל"בת הים הקטנה" אפסי לחלוטין.
"מה שמסמן את תחילת עונת הקיץ ההוליוודי, ואתם יודעים מה זה אומר:
זה אומר התקדמות מדעית משמעותית בתחום המדע!"
היייתי מציין בספירת סרטי "פברואר עד אפריל"
גם את דרך קלוברפילד 10.
הסרט הזה הכניס 102 מיליון דולר בכל העולם,
לאורך כל חייו (ולא בשלושת הימים הראשונים).
מכיוון שהוא הופק בתקציב קטן, זה מספיק כדי להפוך אותו לסרט מצליח, אבל זה לא מכניס אותו לספירת הבלוקבאסטרים בשום צורה, והוא לא חריג בנוף החורפי.
נכון לרגע זה
קפטן אמריקה מכר הכי הרבה כרטיסים בהזמנה מוקדמת יותר מכל סרט אחר של מארוול בטווח של שבוע לפני צאת הסרט.
http://www.cinemablend.com/m/new/Here-One-Clue-Captain-America-Civil-War-About-Make-Fortune-126297.html
משמע יש סיכוי לא רע למלחמת האזרחים לחצות את הנוקמים הראשון (וגם את עולם היורה כי ההפרש בניהם יחסית קטן) ולהיות עם הפתיחה השנייה בגודלה, וזה מסרט שהוא בכלל לא הנוקמים.
ולחשוב שבאטמן נגד סופרמן שקלו להתחרות בזה
"סרט שהוא בכלל לא הנוקמים"
אולי לא קוראים לו "הנוקמים" אבל נראה לי שיש בו יותר נוקמים מב"נוקמים". +ספיידרמן. +סיפור מפורסם מהקומיקס (עם שינויים). כן, יש סיכוי לא רע בכלל שתהיה לו פתיחה ענקית.
טריילר ל"סלולארי"
שמבוסס על ספר זומבים\מותחן פסיכולוגי מצוין מאת סטיבן קינג בעל אותו שם וכנראה יהרוס אותו ויהיה סרט גרוע.
https://www.youtube.com/watch?v=BCns4w3GA9A
מצד אחד אתה צודק
מצד שני, פעם שעברה שג'ון קיוזאק וסמואל ג'קסון שיתפו פעולה בסרט שמבוסס על סטיבן קינג, יצא 1408 שהיה ממש טוב.
בשילוב עם קינגסמן, אני מתחיל לחשוד שלסמואל ג'קסון יש משהו נגד סמארטפונים
(ל"ת)
סליחה, אבל זה נראה כמו טריילר פארודי
כמו סוג של סאטירה לא מוצלחת על ההתמכרות לטלפונים, שאיך שהוא שכנעו את ג'קסון וקיוזאק להשתתף בה. והם צוחקים עלי עם הווייס-אובר הזה בסוף? לפחות היה מקריא מספר יחזקאל.
"איך שהוא שכנעו את ג'קסון וקיוזאק"
אני מאוד אוהב את שני השחקנים האלה, אבל מספיק לבוא אליהם ולצעוק "כסף!" והם ישתתפו בסרט שלך.
וואלה?
אולי אנסה את זה בסרט גמר שלי..
סרט החלל הדרמטי השנתי- Approaching the Unknown
מארק סטרונג יוצא לבדו למשימה על מאדים אבל דברים מוזרים מתחילים לקרות בדרך.
https://www.youtube.com/watch?v=CQx2eosUlXY
נראה שהתחיל טרנד שכל שנה יוצא סרט חלל שמנסה לזכות באוסקר: 2013- כוח משיכה, 2014- בין כוכבים, 2015- לבד על מאדים. מעבר לזה הסרט הנוכחי נראה כמו שילוב של של השלושה עם "ירח" של דנקן ג'ונס.
אז
א. שוב נראה שראינו את רוב הסרט בטריילר.
ב. בקלוז-אפים הוא ממש דומה לאסטרונאוט סקוט קלי.
ג. זה מצוין שיש מגמה כזו. סרטי המד"ב הריאליסטי האלה הם ברכה. ובכלל, טוב שמד"ב מכוון גבוה. יש לנו מספיק סרטי קיץ. תנו לנו משהו להפעיל בו את המוח ולא לכבות אותו.
אני גם מאוד מרוצה מהמגמה הזו
אני רק מקווה שהסרט הזה לא יהיה העתק של הקודמים (הטריילר עושה קצת רושם כזה)
למישהו יש מושג מה קרה עם הסרט הזה ולמה הוא לא הופץ בישראל?
הייתי בטוח שיש עוד זמן, ורק היום גיליתי שתאריך ההפצה שלו היה בשלישי ליוני
יצא בארה"ב באופן מאוד מאוד מצומצם ביוני.
45% בעגבניות, 4.8 בימד"ב, קרוב לאפס הכנסות בקופות, אפס באזז. כשלון מוחלט, ולא מפתיע שהוא לא הגיע לארץ (אם כי לא הייתי מופתע לראות אותו בשנה הקרובה בלוח ההפצות של יונייטד או שובל בתור "האירוע הקולנועי של השנה!").
יש בעיה עם הrss
הפוסט האחרון שם הוא על רונית אלקבץ.
(אולי כבר כתבו על זה, לא בדקתי)
טריילר מעולה: The Shallows
https://www.youtube.com/watch?v=dcmfwcjCCNc
מותחן אחד על אישה אחת נגד כריש אחד בלוקיישן אחד. תאריך היציאה קצת מוזר, אבל הטריילר הזה בהחלט נראה מבטיח אם תשאלו אותי. יכולה לצאת מכאן אחת ההפתעות הגדולות של 2016. ועדיין אני לא אתפלא אם זה יהיה סרט בינוני בלבד למרות הכל, כי הבמאי לא מי יודע מה אחראי ליצירות מופת בעברו ("יתומה" ו"נון סטופ") וכי בלייק לייבלי היא לא בדיוק ג'יימס פרנקו או אפילו סנדרה בולוק, בלשון המעטה. ועדיין – הטריילר עצמו מצויין. אני עוקב.
רגע לפני ששלחתי את ההודעה הזאת עצרתי ובדקתי ואני רואה שכבר יש לזה דף סרט ושהוא מופץ בארץ באוגוסט תחת השם "מים לא שקטים". אני בכל זאת מפרסם כי הטריילר הספציפי הזה הוא טריילר חדש וגם כי לא נראה שביקרו בדף הסרט הזה יותר מדי אנשים.
מיני-מיני-מיני חדשות
היקום מפלצות של יוניברסל עדיין מנסה לקרות, ואחרי שליהקו את דפ לאיש הבלתי הנראה ואת קרוז למומיה, עכשיו ליהקו גם את ראסל קרואו לתפקיד ד"ר ג'קיל. כנראה בעקבות ניסונו הרב בגילום מדענים משוגעים.
דייזי רידלי אומנם לא תהיה לארה קרופט (לארה קרופט תהיה דווקא אליסיה ויקנדר. למי אכפת) אבל היא כן תשחק את אופליה בגרסה מתואמת לנוער של המלט הנקראת "אופליה" שבה לא כולם מתים, מסתבר. שייקספיר מתהפך בקברו, נעמי ווטס תשחק את אימא של המלט.
והבמאי של "זה עוקב" ליהק את אנדרו גארפילד לסרטו הבא – פילם-נואר מודרני בלוס אנג'לס. משום מה, פילם נואר מודרני אף פעם לא מתרחשים על איים יוונים. באסה.
טום הופר עדיין במאי, כי מישהו צריך לעשות קלוז-אפים מכוערים ויהי מה. הפעם על הכוונת שלו: עיבוד ל"Cats" המחזמר הזה שלא ראיתי אז אין לי עליו דעה, אבל כל הילדים המגניבים אומרים שמגניב לשנוא אותו ופרט לזה, הוא בוודאי אחראי לפחות לכמה Furries פה ושם. לפחות זה לא דרמה תקופתית.
בהתנצלויות: התסריטאי של דרגון בול מצטער שהסרט יצא חרא, וסת' רוגן מצטער שסופרבאד כלל בדיחות הומופוביות
.
ובטלוויזיה: יעשו סדרה לDear white People (למה), סוזן סרנדון וג'סיקה לאנג' יגלמו את בטי דיוויס וג'ואן קרפורד ב*עוד* סדרת אנתלוגיה של ראיין מרפי כי הבן אדם לא יעצור עד שכל הטלוויזיה תהיה סדרות אנתלוגיה שונות שלו.
ובקטגורית "לא חדשות אמיתיות אלא שמועות": אולי יעשו סרט על סלנדר מן, אולי יעשו רימייק לראיון עם הערפד.
ולסיכום: כלב נשך אדם.
לילה טוב ובהצלחה, ואם אני לא רואה אתכם אחר כך אז גם בוקר טוב צהריים טובים וצפרא טבא גברת זליבנסקי.
!Hey, that's my thing
אבל באמת לא עשיתי את זה כבר זמן מה, אז אני מניח זה בסדר. הפעם.
– כדאי אולי לציין שג'קיל של קרואו לא לוהק לסרט משלו (לפחות בינתיים), אלא ל"מומיה" של קרוז. אולי זו רק הצגה שלו כהכנה לסרט סולו, או שהם עושים BvS ומציגים שני גיבורים בסרט אחד כדי לזרז עניינים לקראת הסרט המשותף של כולם. בינתיים כל היקום המפלצתי הזה נשמע מוזר למדי, נחכה ונראה מה יהיה איתו.
– הסרט הבא של הבמאי של "זה עוקב" זה בהחלט משהו שכדאי….לעקוב אחריו (סליחה, זה התבקש).
– למה "למה"? זה נשמע ממש מסקרן. DWP הוא סרט ממש טוב והבמאי \ תסריטאי יכתוב את הסדרה ויביים את הפרק הראשון שלה. וזה נטפליקס, שרוב הדברים שהם עושים יוצאים ממש טוב. לי זה נשמע טוב.
– סלנדר מן הוא דמות גבוהה, בלי פנים שלא מדברת, נכון? זה נשמע לי כמו תפקיד מושלם. אם אתה שומע על אודישנים או משהו, תגיד לי.
בטח יעשו את סלנדר מן ב-cgi...
(ל"ת)
למה כי בכלליות נמאס לי מפרוייקטים שלא יודעים לעצור
כל סרט הוא עכשיו סדרה ומחזמר וספר וקומיקס וסדרת גרפיטי ברחבי העולם. במקום להמשיך לפתח רעיונות חדשים, אני מרגיש שכתור תרבות אנחנו עסוקים בלדבר על דברי עבר.
יכול להיות שהסדרה של "אנשים לבנים יקרים" תהיה טובה, אבל היא לא תרגיש מקורית ונחוצה אלא כמו מוצר-נלווה מוזר שלא אמור להיות קיים. עם סרטים כמו "קיץ אמריקאי רטוב" זה מרגיש חלק מהבדיחה עוד איכשהו. כאן זה סתם מרגיש לא הכרחי.
סטאר טראק ראה את זה קודם
שמתם לב איך בכל הפרקים של סטאר טראק אין תרבות חדשה שמוצגת לנו? כזו של המאה ה-24. לא. הם עסוקים בשרלוק הולמס ובשייקספיר או בסרטים של המאה ה-20.
זה הכיוון. סיימנו ליצור דברים חדשים. עכשיו עושים רימייק לתרבות האנושית כולה.
מה זאת אומרת למי אכפת מלארה קרופט? דה פאק?
שני המשחקים האחרונים בפרנצ'ייז היו להיט מטורף ומיליוני אנשים מאוהבים בהם. יש להם גם עלילה טובה וקולנועית ויחס מדהים לדמות הראשית.
אלישיה ויקנדר מאד מתאימה לתפקיד לדעתי.
לא הגיע הזמן לוותר?
לא הגיע הזמן להבין שמה שעושה משחק וידאו טוב רחוק מלהיות מה שעושה סרט טוב?
מלבד זאת, לקרוא למשחקים האחרונים של טומב ריידר "להיט" ועוד "מטורף" זה מצחיק. המכירות שלהם היו בסדר. אבל שום דבר מפתיע או מוצלח במיוחד. זה סהכ "עוד פרנצ'ייז". ממש לא "להיט".זה היתה בתחילת העשור הקודם.
ראית בכלל את הציונים של המשחקים האלה הביקורות ובדירוגי הגולשים?
(ל"ת)
ואת נתוני המכירות ראית?
אתרי ביקורת משחקים זה לא מקור להסתמך עליו כבר שנים. קח לדוגמה את הסטריט פייטר החדש שקיבל ביקורות מצוינות באתרים כשמדובר בלא פחות מגרסת ביתא שנמכרה במחיר מלא. דירוגי גולשים הושפעו בעיקר מאקס בוקס אקסלוסיב ומהתלהבות של היפסטרים של טאמבלר מזה שהקטינו ללארה קרופט את הממדים.
הנתון היחידי שקובע אם משחק הוא להיט זה מכירות. ושם, מה לעשות, היא לא מצטיינת. לא כשלון, אבל גם לא מצטיינת. משחקים כמו uncharted מזמן לקחו ממנה את התהילה. היא צריכה לפרוש כמו אינדיאנה ג'ונס ולא לסמוך על בני נוער שמשתמשים במשחקים שלה כבפורנו יותר.
נו באמת.
המשחק הראשון לא היה אקסקלוסיבי ועדיין קיבל הרבה באז.
השני היה אקסקלוסיבי לאקס בוקס רק חודשיים אז זה קצת פוגע בטיעון שלך. וההתלהבות מהקטנת המימדים של לארה והקטנת ההחפצה שלה לגמרי מוצדקת ולגמרי יצאה מגבולות הטאמבלר.
לא שיחקתי ב-Uncharted כי אני שחקן PC, ואני בטוח שזאת סדרת משחקים נהדרת. אבל אין צורך שתהיה תחרות, שתי הסדרות יכולות להתקיים במקביל.
התגובה החריפה שלך באמת לא מובנת לי. וגם אם נתוני המכירות נראים לך נמוכים – אל תשכח שעדיין עשו משחק המשך, עם סוף שרומז על כך שיהיה אפילו משחק שלישי בסדרה. וכל מי ששיחק במשחקים האלה מת עליהם (או לפחות הרוב המוחלט).
הקונצנזוס הוא שהריבוט של לארה קרופט היה מהלך מוצלח שהפיח רוח חדשה בפרנצ'ייז מכל מיני סיבות. ואין שום דרך שבה אפשר להקטין את ההישג הזה.
ולגבי הסרט החדש: לא אמרתי שחייבים להעתיק את המשחקים החדשים לקולנוע. אבל הם מאד קולנועיים ואני מקווה שהם ישמשו השראה ביצירת הסרט החדש. ואלישיה ויקנדר תהיה לארה נהדרת.
ממש לא הרבה באז
האtimed exclusive ממש לא פוגע בטיעון. להפך, זה בדיוק הטריק. אתה משיג את כל הביקורות החיוביות ממעריצי האקס בוקס במלחמות הקונסולות כשהוא יוצא ולאחר מכן נהנה מהמכירות בשתי הקונסולות. זו שיטה שכבר נוסתה כמה פעמים ובכל פעם אותם תוצאות. מעריצי קונסולה שהם פנאטים בהרבה ממעריצי סדרות סרטים שועטים על כל כותר אקסקלוסיבי ומדרגים אותו בהמוניו.
והרשה לי לא להתלהב מהקטנת הממדים של לארה, מילא אם לא היתה מוחפצת לחלוטין גם במשחקים החדשם. מילא אם לא בכל סצנת מוות שלה היא גונחת כמו בפורנו. פשוט המפתחים מצאו גל חדש לרכב עליו וזה עבד להם. ביצירת באז הכוונה. לא בדבר המרכזי שאתה עדין מתעלם ממנו ועדין הדבר העיקרי כשבאים לבדוק אם משחק הוא להיט. מכירות. שהיו ממוצעות. בטח לא של "להיט".
משחקי המשך עושים כל הזמן. למשחקים חלשים גם כן. כמה משחקי king of fighters קיימים? 15 עכשיו? וזה בלי הספין אופים בכלל. להזכיר לך איך יצא הסרט שלהם? וכמה אנשים בכלל צפו בו? למשחקי המשך יש קהל שבוי שמצדיק אותם וסדרת משחקים תמיד יכולה להשתפר. קיום משחק המשך ממש לא מתאר להיט.
הקונצנזוס הוא באמת שהריבוט החיה את הפרנצ'ייז אבל לא שעשה ממנו להיט. פשוט שהפך סדרה מתה לכזו עם קצת חיים. להיט ענק זה לא. סתם פרנצ'ייז ממוצע.
הסרט החדש יהיה כשלון, כמו כל סרט המבוסס על משחק וידאו. והעלילה של המשחק שאתה עושה ממנה "מלחמה ושלום" היא סתם ברמה של ספרות מגזינים.
אתה מכניס לי מילים לפה. נו נו נו!
מעולם לא טענתי שהעלילה של המשחקים החדשים היא מלחמה ושלום. אבל היא אכן היתה טובה, עם איזון מושלם בין מסתורין, אקשן, הרפתקאות ודמות ראשית שמגיבה בצורה אמינה לכל אלה.
שנית, גם כשהמשחק השני יצא ל-PC הוא קיבל שבחים. גם אז זה רק בגלל פאנבויז?
לא ברורה לי השנאה היוקדת שלך כלפי המשחקים האלה.
סדרה ממוצעת? עם ציונים סובבי 8-9? אתה צריך לבדוק את ההגדרות שלך מחדש.
קודם כל זו "את"
זה ממש מעליב שמשנים לך את הפניה המגדרית.
שנית, לא. לא עלילה טובה. עלילה איומה ששוב הציגה באופן טיפוסי את הגיבורה כקורבן חלש. כמישהי שכל הזמן נזקקת לאחרים. לא היה בה שום מסתורין כי היתה קלישאתית. האקשן נבע מהמשחקיות בלבד ולא מהעלילה הטיפשית. "הרפתקאות" שכבר ראינו במיליון דרכים אפשריות. ודמות ראשית שמגיבה כמו בכל סרט פורנו שמציג עצמו כסרט אקשן. ולזה אתה קורא "תגובה אמינה". ניחא.
כשהמשחק השני יצא לפי סי כבר נקבעה הדעה הביקורתית עליו ואנשים נאלצו לישר קו. כמו שכמה ביקורות ראשונות שקטלו את באטמן נגד סופרמן גרמו לשאר המבקרים להפוך את הסרט לשדה קטל, כך קורה גם במובן ההפוך. ביקורות חיוביות, גם אם הם תוצאה של מלחמות קונסולה, גוררות ביקורות חיוביות. אף אחד לא רוצה להצטייר כשונה.
סדרה ממוצעת בהחלט. ציוני 8-9 זה אומר שהמשחק ניתן למשחק. למעשה כל מה שמתחת ל-7 אומר קטסטרופה משחקית בד"כ. ככה זה באתרי ביקורת משחקים. אלו ההגדרות. בדקתי מיליון פעם. ואודה אם לא תתנשא עלי בשנית.
בכלל, התקיפות האישיות שלך לא נעימות לי.
מצטער על הפניה בלשון זכר,
קצת קשה לדעת בוודאות בעולם הכינויים והמגדרים השונים ונאלץ להסתמך על השפה העברית ומגבלותיה :) אני לא תוקף אותך אישית. את מתיימרת להציג את משחקי טומב ריידר החדשים כמשחקים בינוניים בפרנצ'ייז גוסס, אבל זה פשוט לא מדויק. מצטער. 8-9 זה ממש לא ציון של "שחיק". מבקרים לא מתביישים לתת לכותרי AAA ציונים של 5-6. את הביקורות על Alien Isolation קראת? אז ככה. משחק שהיה לו המון באז ונקטל כי התברר שהוא פשוט לא ממש טוב. כנ"ל לגבי באטמן נגד סופרמן: זה פשוט לא סרט טוב. לא היה כאן שום עליהום ויישור קו אלא תגובה רציונלית של קהל שמבין מה טוב לו ומה לא טוב לו.
את טוענת שלארה קרופט תלויה באחרים, אבל זה גם ממש לא נכון. במשחק הראשון יש טים-וורק בעיקר בחלק האחרון של המשחק – אבל לארה לחלוטין לבדה ברגע המכריע והכי קשה.
במשחק השני- כולם כולל כולם תלויים בעזרה שלה כי היא הרבה יותר מנוסה. ההשוואה שלך לפורנו ממש לא מובנת לי.
ושוב, אני לא תוקף אותך אישית ואני מצטער על חוסר הנעימות שנגרם לך, אבל… יש אבל. את אומרת שהקונצנזוס סביב המשחק הוא א', למרות שבעצם הוא למעשה ב', ואני לא יכול שלא להגיב על זה כי אני חושב שהמשחקים האלה נהדרים.
מילא. אבל אתה טועה באשר לקונצנזוס
לא קראתי בשום מקום לטומב ריידר, פרנצ'ייז גוסס. אתה מוזמן לקרוא שוב. אני לא מבינה מאיפה אתה מקבל את הרושם. טומב ריידר היתה סדרה מתה והריבוט החיה אותה. עד כאן אנו מסכימים. אבל היא לא להיט. למה לא להיט? כי לא מכרה מספיק כדי שתתקרא להיט. ביקורות של משחקי וידאו שבם אתה משתמש אינן ראיה. כל תעשיית הביקורות הזו מוטה על ידי דברים כמו אקסקלוסיביות של משחקים, אנשים שמבקרים ומקושרים ליוצרים ועוד. הרבה בלגן יש באזור הזה. אז לא, זו אינה ראיה. רק מכירות הן ראיה. ולטומב ריידר אין מספיק כדי שיתקרא להיט.
המון כותרי AAA הם לא שחיקים בעליל ולכן הם מקבלים ציוני 5-6. זה הסטנדרט. להיות AAA לא נותן לך פטור מלהיות משחק הגיוני. הנה, שוב סטריט פייטר האחרון. ביקורות טובות בכל האתרים כשהמשחק עצמו לא ראוי להקרא בשם הזה.
טומב ריידר לא שם. זה משחק סביר בהחלט. אבל זהו. סביר. בסדרה סבירה. עם גיבורה סבירה. לא להיט. לא אילנית.
לארה לגמרי תלויה באחרים בריבוט במיוחד. היא דמות חלשה ותלותית. גיבורת סרט אקשן ממוצעת והאיכות בהתאם. ולמה פורנו? שים לב איך היא זזה, לגניחות שלה בזמן שהיא נפגעת, לחלק מהסצנות. זה פורנו. מצטערת.
ההגיון הזה עובד גם הפוך
אם מה שהופך משחק מחשב לטוב הוא לא מה שהופך סרט לטוב ולהפך, אז בידיים של תסריטאי ובמאי מוכשרים משחק מחשב בינוני יכול להפוך לסרט טוב…
ההיסטוריה מלמדת אחרת.
סרט משחקי הוידאו המצטיין ביותר בביקורות הוא
זה שעד כה לא יצא סרט טוב המבוסס על משחק מחשב לא אומר שזה לעולם לא יקרה.
(ל"ת)
אני מחכה לסרט של אססינס קריד.
מייקל פסבנדר ממש שם את השם שלו בסרט הזה – לא רק שהוא השחקן הראשי, הוא גם מפיק אותו. עד כה פסבנדר הוכיח את עצמו כשחקן שבוחר תפקידים בקפידה רבה, ומשתתף בסרטים טובים באופן קבוע. חותמת איכות כזאת לא נראית לעיתים קרובות. חוץ מבראד פיט וג'וני דפ שלפני 8 שנים לא היה שחקן כל כך עקבי ואיכותי כמו פסבנדר.
והעובדה שבמאי הסרט הוא אותו אחד שביים את מקבת' (שהיה מדהים, מדהים, מדהים) רק מחזקת את הציפיות.
ולא לשכוח אלמנט חשוב שמוכרחים לזכור כאשר מדברים על הסרט של Assassin's Creed
עיבוד הוא לא. זהו סרט שמתקיים ביקום המשחקים (והקומיקס… והספרים… שכחתי מדיום כלשהו?) ועל כן הוא לא כבול בשלשלאות ה-'בואו נבצע דחיסה של עלילה בת עשרות שעות לתוך שעתיים וקצת'. רק עבור זה שווה לשים עין על הפרויקט (וגם כי AC זה מגניב, אבל לא ניכנס לזה).
פספסת "סרטי אנימציה קצרים"
(ל"ת)
עם כמות הסרטים הללו
זה לגמרי לא מקרה.
הסיבה העיקרית היא שמעבר ממשחק וידאו לפורמט שמרכזו הנראטיב הוא סוג של שנמוך לחוויה.
אז אנשים התאכזבו מטומב ריידר או הנסיך הפרסי רק כי הם היו פחות מהנים מהמשחקים?
העובדה שמשחקים הם אינטראקטיביים וסרטים הם לא, לא אומרת שאי אפשר לעבד משחק לסרט מוצלח. בסופו של דבר הסרט לא אמור להעביר לצופה תחושה של משחק מחשב, אלא לעמוד בפני עצמו.
וכמות הסרטים שהזכרת לא כזו גדולה בעיניי בשביל להסיק מסקנות בכזו נחרצות.
לא הזכרתי את כולם
יש המון סרטים המבוססים על משחקי וידאו/
לא ניתן לעבד משחק לסרט מוצלח כי חלק עיקרי בחויה של השחקן היא בהשפעה. בתאוריה ניתן יהיה לעבד לסרט (או ספר, או קומיקס או כל אמנות מבוססת נראטיב) עלילה של משחק. מעשית, עלילה מוצלחת של משחק מחשב גם היא מושפעת וקשורה בקשר בל ינתק לחויה האינטראקטיבית והדרך שבה היא "פוגעת" זה רק בהעברה של האינטראקציה הזו. התוצאה היא שכל עלילה שמעקרים אותה מהחויה הזו במעבר לכל מדיום אחר מרגישה מעוקרת וחסרת נשמה. ואחריה נגרר הסרט כולו.
וזה מה שבבסיס של הכשלונות הללו.
עיבוד לסרט לא מסתכם בגרסה מצולמת של עלילת המשחק כמות שהיא
ברור שהמשחק ללא המשחקיות זה משעמם, כמו לצפות בסרטון walkthrough. עיבוד מוצלח של משחק לסרט אמור לקחת את עלילת המשחק כבסיס, ולבנות עליה סיפור קולנועי – וזה לא שונה מעיבוד קומיקס או ספר.
אני ממש לא מסכים שעלילה מוצלחת של משחק היא כזו רק בזכות החוויה האינטראקטיבית. לא חסרים משחקים שהסיפור בבסיסם מעניין מספיק בפני עצמו, ואפשר לספר ולפתח אותו בצורה ראויה גם כסרט קולנוע.
לגבי רשימת הסרטים שקישרת אליה, אני דבק בעמדתי – זו לא רשימה מספיק גדולה כדי להסיק ממנה מסקנות.
אני לא חושבת שיש תגובה שהסכמתי איתה פחות
1. סרטוני lets play הם נהדרים. יש כמה ממש ממש מוצלחים והרבה יותר מבדרים מרוב הסרטים שראיתי.
2. עיבוד ממשחק לסרט ומסרט למשחק מאוד שונה מעיבוד קומיקס או ספר כיון שבקומיקסים, ספרים וסרטים הנראטיב תופס את המקום של ה"בשר". בעוד שבמשחק הוא סוג של תבלין. גם האינטראקציה עם הנראטיב שונה במקרים הללו כיון שבקומיקסים ספרים וסרטים הצופה אינו חלק מהנראטיב ואילו במשחק הוא כן.
3. ה"משחקים" היחידים שבהם הנראטיב חזק מספיק כדי לעמוד בפני עצמו הם כאלו שבהם המשחקיות לא קיימת. יש כאלה, אבל הם לא פרנצ'ייז מצליחים במיוחד ולכן לא עושים עליהם סרטים. מילכוד.
4. 30 שנה של כשלונות. עשרות סרטים שכשלו. אתה לעומת זאת כנראה מוצלח יותר. בהצלחה בהפקת הסרט!
שוב, אני מדבר על העלילה כבסיס
אפשר לפתח אותה למשחק מחשב באמצעות אינטראקטיביות, ואפשר לפתח אותה לסרט קולנוע באמצעות בניית סיפור מורכב יותר. זה לא סותר
לא סותר אבל התוצאה שונה מהותית
ולכן הקהל שתומך במשחקי הוידאו לא מתחבר אף פעם לעיבוד הקולנועי. הטיפול בעלילה, ההצגה שלה, המבנה שבה היא נחוית כ"כ שונה שנוצר ניכור. והרבה יותר עמוק מהניטפוקים שיש למעריצי קומיקס או סרטים.
תוצאה שונה היא לא בהכרח פחות טובה
וקהל היעד של הסרט רחב הרבה יותר מאותם מעריצים אדוקים שקודם כל ישוו אותו למשחק.
אולי בעולם אידיאלי
בעולם האמיתי, משום שמנסים ליצור מוצר שיתבסס בעיקרו על קהל מעריצי המשחק (שיגררו אחריהם את השאר) מתבצעים "פשרות" כדי לגרום למוצר להיות דומה למשחק. לא רק על מח העצמות של השלד של העלילה של המשחק כפי שאתה מציע. התוצאה היא "פשרה". הפשרה פוגעת באיכות. כך זה תמיד וזה ישאר כך כי המפיקים רוצים את הכסף של המעריצים הללו.
אז בה בעת לא ניתן לנתק את הסרט מהמשחק משיקולים כלכליים אבל חיבים לעשות את זה משיקולים אמנותיים. התוצאה המתקבלת תמיד שעטנז. ושעטנז תמיד רע. QED
רוצה סרט שלא באמת על המשחק ורק על גרעין העלילה שלו?
כנראה יש כבר סרט מקורי שעושה את זה טוב יותר. או ספר. או סרט וספר.
את מניחה לא מעט דברים כאילו הם עובדה מוגמרת
החשיבות של קהל מעריצי המשחק, קונפליקט השיקולים שתמיד יוביל לפשרה ושתמיד יפגע באיכות, העובדה שלכל סיפור בסיס קיים סרט או ספר שעושה את זה טוב יותר. אני לא רואה את זה ככה.
אני חושב שסרט מבוסס משחק, עם סיפור משלים טוב, שמשלב מחוות וקריצות לחומר המקור, הוא לא דבר כה מופרך, ובוודאי לא בלתי אפשרי.
נסכים שלא להסכים.
כי הם עובדה
קהל מעריצי המשחק חשוב כי אם לא היו בונים על הקהל הזה לא היו עושים סרט על המשחק. היו עושים סרט מקורי ו לוקחים השראה מעלילה אולי אבל לא משלמים על זכויות למפתחי ומפיצי המשחק.
הקונפליקט בהכרח יוביל לפשרה כי צריך לרצות את הקהל לעיל כאשר מה שבאמת מנסים אם כבר לעשות זה להשתמש בנראטיב בלבד. ובגרסה שונה שלו ששונה מאוד ממה שמופיע במשחק. אז כדי לרצות את כל הגורמים בהכרח יש שעטנז.
אין שום פרנצ'ייז משחקי גדול עם עלילה באמת מקורית. טווח בעליצות שלהם דומה לזה של בלוקבאסטרים. ולכן הכל כבר נחרש. משחקי אינדי זה משהו שונה. אבל עליהם לא עושים סרטים.
הסרט שאתה מתאר לא רק אפשרי. הוא כבר בוצע. עשרות פעמים כפי שהראתי לך. זה תמיד היה גרוע. מהסיבות שציינתי לעיל.
הם לא עובדה.
זו דעתך לגבי האופן בו יתבצעו תהליכים ב*כל* הפקת סרט שכזה, ומה תהיה התוצאה.
והסרט שתיארתי, אם לא הדגשתי את זה מספיק, הוא סרט *טוב*.
לא יכול להיות סרט טוב מבוסס על משחקי מחשב
והסברתי למה.
הכיוון השני, אגב, עובד הרבה פעמים לא רע
כלומר למשחקים מבוססי סרטים הייתה תדמית מאוד רעה במשך הרבה שנים, אבל בשנים האחרונות היו פרנצ'ייזים (מלחמת הכוכבים, באטמן) שהצליחו לנפק משחקים מבוססי סרטים שנחשבים לטובים.
לגבי הכיוון ההפוך – אני לא רואה סיבה שמשחק טוב לא יכול להפוך לסרט טוב. נראה לי שחלק מהבעיה היא הבחירה במשחקים עם עלילה שראינו כבר אלף פעמים בקולנוע במקום בכאלו מקוריים באמת. יש לי מעט מאוד נסיון עם משחקי מחשב בשנים האחרונות, אבל ביושוק אינפיניטי הוא דוגמא למשחק עם עלילה סופר-מקורית (גם מבחינת עיצוב העולם והטכנולוגיה, גם מבחינת הנגיעה שלו בנושאים כמו גזענות וקפיטליזם וגם מבחינת העיסוק שלו בתקופות ואירועים היסטוריים שבקושי מוזכרים בסרטים אמריקאים, כמו מרד הבוקסרים למשל), שמכיל גם גרעין עלילתי (כולל סיום נהדר) שמתאים מאוד לקולנוע. למען האמת, מדובר אולי באלמנטים מקוריים מדי לבלוקבאסטר הוליוודי מיינסטרימי, והסיבה שאפשר לשלב אותם במשחק מחשב מיינסטרימי היא ששחקנים שאין להם עניין בהם יכולים לדלג על קטעי העלילה האלו (שהרבה מהם מוצגים בסרטי וידאו קצרים, הקלטות וקטעי קריאה) ולהסתפק במשחק האקשן בלבד.
המשחקים שאתה מדבר עליהם הם כמעט אף פעם לא "מבוססי סרטים"
משחקי Arkham של באטמן או Knights of the Old Republic אלה פשוט משחקים במותגי-על שכוללים סרטים, קומיקס, סדרות טלוויזיה וכו'. הם לא מבוססים על אף סרט ספציפי, והם לא מה שאנשים מתכוונים אליו כשהם אומרים שמשחקים מבוססי סרטים הם גרועים. הכוונה כאן היא למשחקים כמו אלה שדיסני נהגו להוציא ביחד עם כל הסרטים שלהם, או אסונות בסגנון Enter the Matrix.
"אתה לעומת זאת כנראה מוצלח יותר. בהצלחה בהפקת הסרט!"?
וואו. ואת אומרת שאנשים אחרים מגיבים לך בתוקפנות?
בתור אחד שסיים את Uncharted 4 במהלך הסופ"ש
(סתם רציתי להתלהב) הרשי לי לחלוק איתך על סעיף 3. המשחק הוא דוגמה בועטת לכך שנרטיב חזק ומשחקיות טובה יכולים לחיות זה לצד זה. זוגתי (הלא גיימרית) הופתעה לגלות תסריט עליו היא העידה 'זה רמה של אוסקר', ואני נוטה להסכים.
Uncharted לא הדוגמה היחידה; לאורך השנים הפכו משחקי טריפל A למדיום קולנועי-אינטראקטיבי, ולמעשה אין כמעט משחק גדול שנשלח לחנויות בלי קמפיין מוסרט ומבוים לעילא. אפשר להתווכח לעתים על טיב החומר, כמו שלא כל מוצר הוליוודי מגיע עם חותמת איכות, והרבה משחקים אכן מקריבים את הפן הזה שנקרא 'המשחק עצמו' לטובת מראה סינמטי מלוטש.
אבל הרבה מהם לא עושים זאת, ואת זה חשוב לזכור.
30 שנה של כישלונות? הטלוויזיה גם היא נתפסה כמדיום נחות במשך זמן רב יותר מזה (בידור זול להמונים ויאדה יאדה) והנה היום, שחקנים ויוצרים מוערכים לא מהססים להשתתף בהפקות על המסך הקטן. משחקי וידאו נמצאים בתלם דומה (יש שיעידו שהם כבר שם, אבל צריך יותר מחמישה אולפני פיתוח כדוגמת Naughty Dog כדי שזה יקרה).
אני חייב להפסיק לכתוב בבקרים
סעיף 4 שלך ("30 שנה של כישלונות") מדבר על סרטים-מבוססי-משחקים, לא המשחקים עצמם (אך הדברים שכתבתי עדיין רלוונטיים לסעיף 3 שלך). בנוגע ל-4, אני מאמין שעשוי לצאת סרט-מבוסס-משחק שהוא טוב, או לפחות לא גרוע. נתלים תקוות ב-Assassin's Creed, אבל גם זה מכיוון שהוא לא עיבוד ישיר אלא סרט עצמאי שמתקיים ביקום המשחקים, ולכן הוא לא כבול כל-כך.
אם כך, 22 שנים
(אני לוקח את נקודת ההתחלה כסטריט פייטר. יש מועמד אחר?)
האחים סופר מריו
(ל"ת)
23.
(ל"ת)
Running Man, כמדמוני, מ1987
(ל"ת)
להיפך: המשחק מבוסס על הסרט
הסרט עצמו מבוסס (בקושי) על ספר של סטיבן קינג שנכתב תחת שם העט ריצ'רד בכמן.
אני מאמין שאחרי השנה יהיו שני סרטים שיחשבו יותר מוצלחים מזה
וורקאפט שנראה בסדר(שזה הרבה יותר ממה שאפשר להגיד על סרטים מבוססי משחקים אחרים)
ואססין קריד שאמנם עוד לא ראינו ממנו כלום אבל כנראה שהאולפן מאוד מאמין בו כי כבר הוכרז לו המשך, וגם העובדה שפסבנדר שחקן ראשי נותן לי תקווה שזה לא יכול להיות ממש גרוע.
ואותו צוות בדיוק (במאי,שחקן ושחקנית ראשית) הוציא שנה שעברה את מקבת' שקיבל ביקורות מאוד טובות (למרות כישלון בקופות).
וורקראפט נראה, מהטריילרים, די רע
והיו לי ציפיות דווקא בגלל הבמאי, אבל הטריילרים התהדרו ב-CGI מזעזע (על *זה* ישבו כל כך הרבה זמן בפוסט-פרודקשן?) והדיאלוגים נשמעים איום ונורא. לגבי Assassin's Creed אני לא יודע, אבל כמו שקיטיארה ציינה קודם – כל כמה זמן מוציאים סרט ואומרים לנו שהנה זה הסרט הטוב הראשון שמבוסס על משחק, וזה לא קורה. כנראה שלא כדאי לפתח ציפיות.
מה שמפחיד באססין קריד זה התסריטאים
אדם קופר וביל קולז' שעשו את "אקסודוס: אלים ומלכים", "סאגת מפוצלים: נאמנים" ו"על מלכים ונביאים" שכולם נחשבים גרועים ומטה, ומייקל לזלי שלא עשה כמעט שום דבר חוץ מ"מקבת'". אז האופטימיות שלי מאוד זהירה כרגע.
אם הליהוק היה למשחק מחשב, אני חושב שלמישהו היה אכפת
אני בכנות שואל – מישהו מצפה לסרט החדש של טומב ריידר? זה לא שזה הפעם הראשונה שהם מגיעים לקולנוע ופעם שעברה הקונצנזוס שאני הבנתי סביבו היה "חרא סרט, אנג'לינה ג'ולי עלמה נאת חן".
המקרה ההפוך דוקא תמיד הפתעה נעימה
אני זוכרת לא מזמן שישבתי בסרט "ההונאה" והופיע שם בתפקיד קטן גרגורי אלן וויליאמס שמשחק בערך מאה תפקידים שונים בפולאאוט ניו וגאס. זה ממש שימח אותי לראות אותו בלייב.
זו בעצם החוויה הכי זכורה לי מהסרט…
המלצה על סרט - Hush
ראיתי אותו בנקפליקס (איזה כיף שיש נטפליקס סוף סוף בישראל!) מהבמאי של "השער" המעולה גם כן.
סרט מתח על פולש בבית שמאוד מזכיר משהו שסטיבן קינג היה כותב, אבל סופרת מתבודדת בבקתה ביער שיום אחד רוצח מטורף במסיכה נכנס לביתה.
לא סרט פורץ דרך, אבל מאוד אפקטיבי ועם כמה טוויסטים שגורמים להרגיש שונה (למשל, אותה סופרת היא חירשת ואילמת כך שלא מעט מהסרט הוא ללא דיאלוגים).
פשוט סרט מעולה ומאוד מומלץ.
ובחדשות כל כך נפלאות שבא לי למות:
ג'יימס בובין יביים את הקרוסאובר של "רחוב ג'אמפ" ו"גברים בשחור".
למי שלא זוכר, בובין יצר וביים את רוב הפרקים של "טיסת הקונקורד" המושלמת ובנוסף ביים לדיסני את הקלאסיקה העל זמנית "החבובות". מהצד השני הוא ביים את הסיקוול של החבובות ואת "אליס מבעד למראה" שלכו תדעו, אבל המאזן שלו עדיין מספיק גבוה מבחינתי.
האמת היא שאין לי מושג מה לחשוב על זה
כי ההומור של טיסת הקונקורדים והחבובות נורא שונה מההומור של גברים בשחור ו\או רחוב ג'אמפ.
קורות פזיק
עכשיו בתכנון – ביוגרפיה קולנועית של אנדרה "הענק" רוסימוף שגילם את פזיק ב-"הנסיכה הקסומה":
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4801526,00.html
חבל שזה לא יהיה מבוסס על הקומיקס הנהדר שעשו על חייו.
(ל"ת)
טריילר ל-"הצב האדום"
אם מישהו תהה מה סטודיו ג'יבלי עושים בימינו בעידן שאחרי מיאזאקי – בשנה האחרונה הם הפיקו את "הצב האדום", סרט בבימויו של האנימטור ההולנדי מיכאל דודוק דה-ויט, שרוב עבודת האנימציה עליו נעשתה בצרפת אחרי שדה-ויט עבד על הסטורי-בורד ביפן עם הרבה פידבק מאיסאו טקהאטה, שותפו של מיאזאקי להקמת וניהול ג'יבלי. העלילה: אדם תקוע על אי בודד, וצב אדום ענקי לא נותן לו לרדת משם:
https://www.youtube.com/watch?v=y3uYequDQqc
דודוק דה-ויט הוא אנימטור ותיק שעבד במספר סרטים ידועים – מ-"רוק בחלל" ועד "פנטסיה 2000", כשבין לבין הוא ביים סרטים קצרים אישיים יותר. אחד מאותם סרטים, "אב ובת", זיכה אותו באוסקר ואפשר לראות אותו כאן (*אזהרה* – פצצת דיכאון):
https://www.youtube.com/watch?v=usRRDQwOn7g
אזהרה: טריילר מספיילר מאוד.
(ל"ת)
מזכיר קצת את שיר הים רק הפוך
עדכון קצרצר: הסרט זכה בפרס מיוחד מטעם חבר השופטים בפסטיבל קאן
http://www.cartoonbrew.com/feature-film/michael-dudok-de-wits-red-turtle-wins-cannes-139866.html
והמבקרים נשפכים:
http://www.rottentomatoes.com/m/the_red_turtle/?search=the%20red%20turtle
הפך, רשמית, לסרט שאני מאוד רוצה לראות.
ואפשר! הוא יוקרן בפסטיבל ירושלים המתקרב.
(ל"ת)
יש תוכניה כבר?
או שאתה מדבר על ההקרנות בגן העצמאות?
כן, פירסמו היום באתר הפסטיבל
(ל"ת)
Why Every Movie Trailer Is The Same
סרטון נחמד של CRACKED שמדגים מוטיבים חוזרים בטריילרים.
עסקה מעניינת נחתמה אתמול בפסטיבל קאן
עד אתמול החדשות הגדולות מהפסטיבל הוא סרט הביכורים של אהרן סורקין בתור במאי (בקצרה: "Molly's Game", סיפור אמתי על גולשת סקי אולימפית שעברה ללוס אנג'לס ואירגנה ערבי פוקר מחתרתיים לאליטה מקומית של שחקנים הוליוודיים. הכל התנהל יופי טופי עד שה-FBI נכנסו לתמונה).
רק שעם כל הכבוד לסורקין, אנחנו לא יודעים דבר על יכולותיו בבימוי. סקרוסזה, לעומתו, זה כבר סיפור אחר: מדווחים שמרטין יביים את "The Irishman", דרמת פשע שתפגיש (עוד לא סופי) בין רוברט דה נירו לאל פאצ'ינו, עם הארווי קייטל וג'ו פשי כתיבול. הייתי מכריז על הפרויקט בתור הזוכה הוודאי של האוסקר עוד שנתיים-שלוש, לולא סייג אחד: אתמול בלילה ראיתי את דה נירו עושה עמידת ידיים על הזרוע השרירית של זאק אפרון, וכעת אני ברוגז איתו. המזל הוא שאם מישהו יכול להחזיר את דה נירו לדרך הישר, זה סקרוסזה.
"האירי" מבוסס על ספר שסקרוסזה רצה לביים כבר זמן רב, על חייו של המתנקש (האמתי) פרנק שיהאן ועל הקשר שלו להיעלמותו של ג'ימי הופה. התסריט מסתובב בהוליווד מספר שנים וכתב אותו סטיבן זאיליאן, האיש שחתום על "כנופיות ניו יורק". הוא בנוסף זכה באוסקר על "רשימת שינדלר" (ולמען ההגינות שמו גם מתנוסס על "אקסודוס: אלים ומלכים", אף אחד לא מושלם).
רק המילים "דרמת פשע של סקרוסזה" מספיקות כדי לגרום לי התרגשות, ומפגש הפסגה בין כוכבים כמו קייטל ופצ'ינו (ובתקווה שדה נירו לא יאכזב) מוסיפים לעניין שיש לי מהסרט הזה.
סקורסזה לא אמור לביים סרט על H.H. Holmes?
מאד מקווה שהפרויקט הזה לא ירד לטמיון…
כמות הפרויקטים שיש לסקורסזה כרגע היא מגוחכת
בוא נספור יחדיו:
– ביופיק על סינטרה (אין ליהוק)
– סרט על ה.ה הולמס (דיקפריו בתפקיד ראשי)
– האירי (מה שקול רם כתב)
-ביופיק על מייק טייסון (ג'יימי פוקס בתפקיד ראשי*)
-דוקומנטרי על ביל קלינטון.
כולם הוכרזו, אף אחד עדיין לא בוטל ומאוד לא ברור מה כרגע הבא בתור מביניהם.
*- הסרט הראשון של סקורסזה עם גיבור שחור ראשי אם ייצא לפועל, נדמה לי.
זה לא הפוך?
זאק אפרון עושה עמידת ידיים עם הזרוע של דה נירו, נראה לי.
צודק
(לא שזה הופך את הסרט לסביל יותר)
האמת היא שאם יש משהו שהופך את הסרט הזה לסביל, זה דה נירו.
כלומר, כן, זה אחד הסרטים המזעזעים שראיתי השנה. אבל אם אני חייב להניח את כל הקלפים על השולחן, אני לא יכול להתכחש לעובדה שבלי דה נירו, הסרט היה כל כך הרבה יותר גרוע.
אני נוטה להסכים פחות
הוא שיחק כאילו הפסיד בהתערבות. ועזוב את העובדה שתמיד מביך לראות שחקן (בקליבר של דה נירו) מענג את עצמו, מחפש צעירה לשכב איתה, מקלל כמו בן 13 ומעודד צריכה של סמים קשים.
אוף טופיק
חדשות טובות
וורנר החליטו להפקיד את היקום הסרטים של DC בידיים של ג'ף ג'ונס וג'ון ברג, ששניהם ביחד קיבלו תפקיד שדומה למה שקווין פייג' עושה ביקום של מארוול.
אני לא מכיר את ג'ון ברג והעבודות שלו אבל ג'ף ג'ונס הוא בין כותבי הקומיקס הכי טובים ולגמרי בן אדם שאני סומך עליו לגבי מה שקשור לDC.
http://www.comingsoon.net/movies/news/687859-wb-restructures-dc-films#/slide/1
ג'ונס לא כותב טוב אבל הוא מאוד אוהב את הדמויות
בניגוד ל גוייר או סניידר. זו לא בחירה רעה.
הריצה של ג'ונס על ליגת הצדק די מהוללת.
ושני הגראפיק נובלס של באטמן שהוא כתב מדהימים. וגם הריצה שלו על הפלאש.
כותב גרוע? ממש לא. הוא אחד האנשים היותר אהובים בדי סי.
דווקא ההיילייטס שלו שונים מבחינתי
שני דברים הציבו אותו ככותב מענין. הריצה שלו על justice society שהוא בנה על kingdom come והראה בו שהוא מבין את היקום של dc. בנוסף היה את ה ארוע של darkest night שהוא הראה בו שניתן ליצר ביקום הזה משהו חשוב שלא סביב העטלף או פוץ העל. עד לפה טוב ויפה.
לא בטוחה לגבי ליגת הצדק טוב או רע אבל דוקא הריצה שלו על הפלאש לא הביאה שום דברים חדשים. למעשה היא היתה רגרסיה כאשר החליף את הדמות העגולה של וואלי ווסט בבארי אלן המשעמם פחד. מצד שני אני חושבת שהוא כן מעורב בסדרת הטלויזיה של הפלאש וזו דוקא מצוינת.
בקיצור, לא הכותב הכי טוב שיש. אבל אכפת לו. ולדעתי זה יותר חשוב.
מסכים
לא טענתי שהוא הכותב הכי טוב שאפשר היה למצוא, אבל הוא מבין עניין ובהחלט בין הדמויות הבולטות לטובה בקומיקס.
מה?!?!
Justice League: Origins שלו נחשב לגרוע ובצדק. Batman: Year One היה סביר ותו לא וגם ההמשך שלו. אני ממש לא אוהב את זה שהוא כותב את סרט הסולו של באטמן עם אפלק. היה עדיף סקוט סניידר.
אבל לצורך בניית יקום קולנועי זו בדיוק התכונה החשובה
מישהו שאוהב את הדמויות ורוצה לעושת להן (ליגת) צדק.
הריצה שלו ל"ליגת הצדק" היתה אחת הגרועות שקראתי מעודי
הריצה לא רק היתה איומה שלעצמה היא בגדה אחד אחד באופים של כל חברי הליגה. *זה* מי שאתם רוצים שיהיה פקוד על היקום שלכם וורנר?!
גם אם הוא טוב
איך הוא יכול להסיט את הספינה הזו ממסלולה ?
יש לנו כבר שני סרטים שהוקרנו (שני סרטי סופרמן), אחד שמגיע לאקרנים (יחידת המתאבדים), אחד שבדיוק סיימו לצלם (וונדרוומן) ואחד שרק התחיל (ליגת הצדק).
איך הוא יכול לשנות כיוון והחלטות שכבר נעשו ?
מארוול יכול לשנות כיוון וצורה של דברים כי הם עבדו לאט.
יש המון מה להציל
סרטי הסולו של פלאש,אקוואמן ובאטמן.
ליגת הצדק השני שאני בטוח שזאק סניידר לא יביים אותו אם ליגת הצדק לא יעמוד בציפיות שוורנר הציבו לו.
והכי חשוב זה שההחלטה הזו מראה שוורנר מבינים שיש להם בעיה ומנסים לפתור אותה ולא פשוט ממשיכים בלי להקשיב לביקורת.
חח, זה הכל PR אם מה שמדווח נכון.
גם בגלל שכלום לא השתנה, מלבד טייטלים וגם בגלל שהאלמנטים שהם רוצים לשלב לא הגיוניים.
קודם כל, ג'ונס וברג כבר היו מעורבים בהפקת הסרטים, כולל באטמן נגד סופרמן. ב-DC Films יש Brain trust, שמלבד השניים שמדברים עליהם, כולל את הסניידרס (זאק ואשתו), צ'ארלס רובן ועוד מספר אנשים. עכשיו יש "מבנה" יותר ברור שאמור להרגיע את המבקרים, כי הם כל-כך רוצים קווין פייגי 2 ב-DC.
הסיבה ש-DC השיגו במאים כמו דייויד אייר, ג'יימס וואן, פטי ג'נקינס וכפי שהם מכוונים עם הפלאש – עוד במאי עם say חזק, זה בגלל שהם פחות מכתיבים לבמאים.
דייויד אייר מתחיל לביים עוד מעט סדרת טלוויזיה שנכתבה ע"י מקס לנדיס (מורד באולפנים בעצמו) וטוען שנמאס לו מהוראות מלמעלה (רומז אולי על מה שקורה בוורנר ברוס עם ה-Reshoots?)
פטי ג'נקינס, לדוגמא, ברחה ממארוול בגלל שהם התקפלו מלתת לה לעשות מת'ור 2 סיפור עלא רומיאו וג'וליה. ובגלל זה גם פורטמן התעצבנה ולא תחזור למארוול.
הכתבות על הנושא האחרון מזכירות את זה שהם רוצים להישאר "Film maker driven", גם עם השינוי האחרון של שינוי במבנה החברה. זה לא יעבוד ככה. או שזה PR והכל נשאר בערך אותו הדבר רק עם ערוצים שונים (לדעתי PR) או שהם יתחילו לאבד במאים ולהסתפק ב-No names כמו האחים רוסו. ג'ורג' מילר שדיווחו עליו לפי כמה שבועות? פחחח
רגע, מה?
נטלי פורטמן לא תופיע בת'ור 3?
להסתפק ב-no names כמו האחים רוסו יכול להיות הדבר הכי טוב שקרה ל-DC.
(ל"ת)
רק בהנחה וזה no names מוכשרים. חתיכת הימור.
(ל"ת)
עדיף על במאים מוכרים שאתה יודע שהם לא מוכשרים.
(ל"ת)
לא. ולא.
נטלי פורטמן לא תהיה בת'ור 3. פייגי אישר. בכללי, היא מנסה להשתחרר ממארוול כבר אחרי הסרט הראשון, אבל הם לא רוצים.
מה שמייחד את דיסני זו העובדה שיש דוויזיות שאחראיות על כל פרנצ'ייז. מארוול סטודיוס, לוקאס פילמס, פיקסאר וכו' וכו'. אלה סרטים עם מכונות משומנות מאחוריהן. ל-DC אין את המותרות הזאת בגלל איך ש-WB עובדים כחברה. הם לא סתם מכוונים לבמאים מוכחים שינהלו הכל.
אייר אמר שהצילומים מחדש כללו סצינת אקשן אחת בלוקיישן חדש.
והוא הוסיף שהוא שמח לעשות את זה, ושזה כל מה שהיה.
MAD CANNES FURY ROAD
פסטיבל קאן הידוע בציבור הרחב בשמו "" rel="nofollow">Who?" (תאחזו בגיף הזה, הוא הולך להיות רלוונטי יותר ויותר ככל שהפוסט יתמשך לו) נסגר לו אתמול בקריאות "תערפו את ראשו של ג'ורג' מילר!". הקולנוען/נביא זעם אפוקליפטי היה ראש חבר השופטים בקאן והבחירות שהם עשו השנה היו, בלשון מעטה, מעוררות מחלוקת.
בין הזוכים:
נתחיל מהדברים שהתקבלו בצורה סבירה: הסרט האיראני החדש של הבמאי של "פרידה" (זה עם הגירושים, לא הציירת) "The Salesman" זכה בפרס התסריט והשחקן, וז'קלין ג'וז (אין סיכוי שככה אומרים את השם שלה) זכתה בפרס השחקנית על הסרט החדש של בריליאנטה מנדוזה "מא רוזה" [הכנס כאן שימוש נרחב בגיף מלמעלה].
נעבור לפרס היחידי שבו קהל המבקרים והשופטים ראו עין בעין: פרס הבימוי הלך לבמאי הרומני (שעשה את 4 חודשים, 3 שבועות, 2 ימים ואחד אלוהינו אלוהינו שבשמייים ובארץ) על סרטו החדש שכולם הסכימו שהוא נהדר.
מפה הבעיות מתחילות .פרס הבימוי גם הלך (בתיקו, דבר שלא נדיר בכלל בפסטיבל) לאוליבר אסייס, הבמאי הצרפתי שסרטו החדש עם קריסטן סטוארט " קונה אישית"/Personal Shopper התקבל בבוז גדול אצל המבקרים. אבל זה עוד מילא – הפרס השני בחשיבותו הלך ל
צ'ארלסאקסוובייר דולאן, הבמאי הקנדי שבאמת צריך לפרוש לעשות קליפים ולעזוב אותנו בשקט כי תכלס זה מה שהוא טוב בו, שסרטו החדש "זה רק סוף העולם" התקבל בביקורות של " הסרט שלך גרוע אבל השימוש במוזיקה שלך נהדר", עם מבקרים מציינים לטובה סצנה בסרט שיש בו את "נומה נומה היי" אבל בצורה גרועה את הסרט עצמו.בפרס חבר השופטים זכתה אנדרלה ארנולד עם "דבש אמריקאי"/"מותק אמריקאית" שאני באמת מתישהו צריך להשלים את הסרט שלה עם פסבנדר. בכל מקרה, גם כאן מדובר על בחירה מעוררת מחלוקת לסרט שלא התקבל טוב בקהל.
ובפרס הגדול, בשנה שלישית ברצף זכה סרט שלאף אחד לא ממש אכפת ממנו. אחרי "שנת חורף" שעוד הצליח לגרום למישהו להרים גבה, ו"דיפאן" שמהר, בלי לבדוק, למי היה אכפת ממנו? אף אחד, בדיוק. הם נתנו את הפרס לסרטו החדש של קן לואץ' "אני, דניאל בלייק" . זה אומר כמה דברים בסדר מהפרובנציאלי לגלובלי:
א. אנטישמיםםםםםםםםם!!!1
ב. קן לואץ' הצטרף לחבורה היוקרתית (?) של במאים שזכו פעמיים בפסטיבל קאן. הידד לו, אני מניח.
ג. לאף אחד לא אכפת מסרטים של קן לואץ' ולאף אחד לא אכפת גם מהסרט הזה. כלומר, אני בטוח (?) שזה סרט סבבה והכל אבל האימרה הפופלרית על קן לואץ' היא " הו אנטישמי חרא אם הוא איה חי פה הוא היה רועה מה זה!!1" ולגבי סרטיו זה " לא מכיר אותם" ולגבי סרטיו של מי שראה אותם זה פחות-או-יותר " ראית אחד, ראית את כולם".
וכך מסתמן (אלא אם כן הסרט יהיה הפתעה ולהיט עצום, מה שאני בסקפטיות גדולה לגבי זה*) שפסטיבל קאן בפעם השלישית ברצף די מפספס עם הבחירות שלו. אחרי עשור ומשהו עם בחירות שפחות או יותר יצרו להיטים מדוברים שאפילו מישהו שמע עליהם (החל מהפסנתרן ועד כחול זה ה
סצנות מין המצחיקותצבע החם ביותר) או לכל הפחות בחרו את הלהיט הכי גדול מתוך הפסטיבל עצמו, נראה שצוות השופטים התבצר היטב בתוך מגדל השן שלו (או הישבן שלו, תבחרו אתם את המטאפורה הנוחה לכם) ומתעלם מכל הסרטים הגדולים שהמבקרים היללו מהפסטיבל שיצאו בידיים ריקות.ולכן, לסיכום – סקירה קצרה של כל סרטי הפסטיבל המהוללים שלא זכו בפרס (שלא ראיתי אפילו אחד מהם) מ"איך לעזאזל הם לא יצאו עם הפרס" עד ל"להרוג עם אש" לפי תגובות המבקרים:
טוני ארדמן (תיאור העלילה: אבא מתחיל לעשות מעשי קונדס לביתו המבוגרת. אחד הסרטים המהוללים ביותר בתולדות קאן על פי ממוצע הביקורות.)
Sieranevada (תיאור העלילה: כמה ימים לאחר הטבח בצ'ארלי הבדו ואחרי מות אביו, אירוע אבל לא הולך כמתוכנן ומשפיע על גיבור הסרט)
פטרסון (תיאור העלילה: הסרט החדש של ג'ים ג'רמוש למי אכפת מהעלילה שלו. אדם דרייבר נהג אוטובוס או משהו)
הבחורה הלא מוכרת (תיאור העלילה: הסרט החדש של האחים דארדן. ספויילר: מצלמה בצילום רועד תזיזיתי עם סיפור על מצוקות היום-יום. ספויילר 2: צרפתית)
לאבינג ( תיאור העלילה: גזענות בארה"ב דרך עיניהם של זוג מעורב. החלק הראשון של צמד הסרטים החדשים השנה של ג'ף ניקולס, עם ג'ואל אדגרטון ואני מניח שמייקל שאנון למרות שלא בדקתי את הקאסט עדיין כי מה הסיכוי שאין פה את מייקל שאנון)
השפחה/ The Handmaiden(תיאור העלילה: סרטו החדש של פארק צ'אן-ווק אז… דם ואלימות? מתישהו?)
להישאר מאונך/Staying Vertical (תיאור העלילה: סרטו החדש של הבמאי של "זרים על שפת אגם" הנהדר. למי שלא הספיקו הקלוז-אפים על איברי המין הגברי בסרט הקודם, גם כאן מצופות הפתעות)
Elle (תיאור העלילה: סרטו החדש של פול ורהובן, אז .. עירום ומין קינקי? מתישהו? הערה לא קשורה: פול ורהובן נהדר, ומי שיראה את ספר שחור יזכה לא רק לצפות בסרט נהדר אלא גם בהנאה של לראות את מליסנדרה ממשחקי הכס שרה את "האוטו שלנו גדול וירוק" בעברית צחה. )
חולייטה (תיאור העלילה: סרטו החדש של פדרו אלמדובאר, על פי סיפורים של אליס מונרו. אז.. העצמה נשית? מתישהו?)
השד הניאוני/The Neon Demon (תיאור העלילה: סרטו החדש ניקולס וינדינג-רפן על עולם האופנה עם מעשי אלימות קיצוניים וביקורות שליליות ברובן אבל מי שנהנה מ"רק אלוהים סולח" כנראה יאהב גם את זה)
הפרצוף האחרון/The Last Face ( שנייה לפני תיאור העלילה, זה שם מטומטם וגם באנגלית הוא שם מטומטם. הלאה. תיאור העלילה: הסרט החדש של שון פן מתמקד ברופאה בארגון זכויות אדם שנמצא באפריקה בלה בלה בלה שון פן במאי גרוע והסרט שלו התקבל בלעג בזמן צפיית הסרט. שנאוצר לוודאי ארצה שאציין שבזמן הסרט מתישהו יש סצנת מין שערוכה ביחד עם ילדים נטבחים והכל לצלילי שיר כלשהו של הרד הוט צ'ילי פפרס. לא הצלחנו להבין איזה שיר זה, אז כרגע הבחירה היא Give it Away, כי זה מה שהכי משעשע. בחירת הסרטים של שרליז' ת'רון ממשיכה להיות רכבת הרים עולה ויורדת.)
שמות של סרטים שלא אומרים לי כלום: אקוואריוס, מארץ הירח, Slack Bay.
מחוץ לתחרות הראשית:
כמו שרז דיווח, הסרט החדש של אולפן גילבי שהוא בכלל אירופאי "הצב האדום" זכה בפרס.
סרטים חדשים לערן קורילין, הבמאי של "מועד לפורענות" וויגו מורטנסן (לא כתור במאי. אגב, תחפשו את התמונות שלו בריביירה עושה אצבע משולשת עם הקאסט של הסרט, זה חמוד. וכן, מדווח שגם כאן רואים את איבר מינו כי זה לא סרט של ויגו אחרת) התקבלו כולם בצורה טובה למדי.
ובחדשות פרובנציאליות:
זכינו בפרס הסטודנטים.
"שבוע ויום" של הבמאי המתחיל אסף פולנסקי זכה בפרס מוזר כזה שהוא יותר מלגה מאשר פרס אמיתי.
לא זכינו באמת בשום דבר אמיתי.
מירי רגב הלכה לקאן.
לסיקור מעמיק ורציני יותר (ואתם יודעים, של מישהו שהיה שם) מומלץ לבדוק את הדיווחים של אבנר שביט בוואלה או את הסקירות הקצרות של אורון שמיר בסריטה.
אמ; לק: " rel="nofollow">Who?
* – וכן, עוד באירופה הייתי סקפטי.
אני חייב להבין
מה הקטע של כל החבר'ה האלה בפסטיבל קאן לקרוא בוז, לעזוב באמצע הסרט, לבצע חרקירי מחוץ לאולם הקולנוע. הם באמת מתנהגים ככה? או שזאת סתם הקצנה של מסקרי הפסטיבל?
כתור אדם שלא היה שם
אני אצטרך להאמין ולהגיד שהם באמת מתנהגים ככה, וזה לא כל כך יפתיע אותי. עם כל השם הרע שאנחנו מוציאים לנוער , יש להם תחרות בתואר "הקהל הגרוע ביותר לצפייה בסרטים" עם קהל הסינמטיקים והפסטיבלים.
אם אני כבר מגיב, אני רוצה להעיר שפספסתי לחלוטין והייתי צריך לרשום Mad Cannes Jury Road.
טיזר ליפה והחיה של דיסני בלייב אקשן שייצא בשנה הבאה.
https://www.youtube.com/watch?v=c38r-SAnTWM
אני כל כך רוצה לראות את זה…
מפוצלים לחברים
"קולג' הומור" עשו מערכון פרודי מוצלח על "מפוצלים" (ועוד משהו).
טריילר fan-made מרשים שמציב את הנוקמים מול האקס-מן.
דאג ווקר (הנוסטלגיה קריטיק) בסרטון מעניין על הווייט-וואשינג (ליהוק שחקנים לבנים לגלם דמויות ממוצא אתני אחר) בהוליווד.
מאדים is so hot right now. אחרי "מארק וואטני" התחילו לצאת כמה וכמה סרטים שמבקרים בכוכב, כולל "The Space Between us". אזהרה, זה מהטריילרים האלה שאם ראיתם אותם, ראיתם את הסרט.
וסרטון חמוד שמחליף את טיריון לאניסטר מ"משחקי הכס" בסטואי גריפין מ"איש משפחה".
ועוד אחד: "מורגן", מותחן מד"ב-אימה שביים לוק סקוט (הבן של רידלי, שהפיק)
עם גלריה מרשימה של שחקנים: פול ג'ימאטי, רוז לזלי מ-"משחקי הכס", טובי ג'ונס, ג'ניפר ג'ייסון לי, מישל יאהו ועוד. אני חייב לציין שהטריילר נראה מצוין – מזכיר קצת את האווירה הקריפית שאבא של הבמאי יצר עם "הנוסע השמיני" לפני כמעט 40 שנה. נכנס לרשימת ה-"צריך לראות" שלי.
https://www.youtube.com/watch?v=mwpH6_tdRZU
ברוכים השבים!
אני אנצל את חזרת האתר לאוויר כדי לקדם שוב את הטריילר המצוין בהודעה מעלי, ולתהות מתי מגיעים הטריילרים של "אופנהיימר" (יוסף סידר), "סיפור חייך" (על פי טד צ'יאנג) ו-The Girl with all the Gifts.
שאלה שמטרידה אותי זה כמה שנים:
קייט מארה בוחרת להיות רק עם הבעה אחת, או שמדובר באילוץ ביולוגי?
המערכון על "חברים" ממש מצחיק
מומלץ :)
אפילו מומלץ יותר לראות את שאר פרקי הסדרה!
כאילו, כן, אפשר לראות את שאר הפרקים אם קונים מנוי ליוטיוב רד, דבר שגם ככה לא זמין בישראל, אבל אפשר למצוא אותם מסתובבים בפינות אפלות של האינטרנט.
פיטר שאפר, 1926-2016
"הארץ" מדווח כי המחזאי הבריטי פיטר שאפר הלך לעולמו. בין הקלאסיקות ששאפר אחראי להם אפשר למנות את "אקווס", שגם זכה לגרסה קולנועית בשנות ה-70, אבל עשה יותר רעש באחת היומיות פה ב-"עין הדג" בזכות העובדה שבהעלאתו על במות אנגליה ב-2007 הופיע בו דניאל רדקליף בעירום.
היצירה הידועה ביותר של שאפר לקהל הרחב היא ככל הנראה "אמדאוס", על היריבות המוסיקלית בין סיליירי ומוצארט. כמי שצפה במחזה על הבמה (בישראל בשנות ה-90) לפני הצפיה בעיבוד הקולנועי של מילוש פורמן (שאפר כתב גם את התסריט לסרט), יש לי הערכה עצומה להצלחה של שאפר לכתוב טקסט כל-כך מלא ביצרים מבלי לגלוש להיסטריה והגזמות מיותרות, טקסט שעובד בצורה נפלאה גם על הבמה וגם על המסך. "אמדאוס" הוא סיפור כל-כך אפקטיבי כי הוא מציג רגשות כל-כך בסיסיים – ובראשם קנאה – בצורה כל-כך אמתית ואמינה. אי אפשר לצפות בסליירי על הבמה או המסך בלי להרגיש, לפרקים, שבכל אחד ואחת מאתנו מתחבא אחד כזה.
זאת, כמובן, מבלי להמעיט לרגע מגודל ההישגים של כל המעורבים האחרים בגרסה הקולנועית. יצא לי רק לפני כמה שבועות לצפות שוב ב-"אמדאוס" במהלך אימון כושר (טוב, לא בכולו, אני לא מסוגל להשאר על ההליכון כל-כך הרבה זמן) אחרי כמה שנים טובות שלא ראיתי אותו, ונפעמתי מהכישרון האדיר של פורמן לעשות סרט שמצד אחד נראה כמו דרמה היסטורית "מכובדת" ומשוחזרת בדקדוק מרשים, אבל מצד שני לא חף מאירוניה ואפילו רגעים של שעשוע. ופ. מוריי אברהם בתפקיד סיליירי הוא ללא ספק אחד הנבלים הגדולים ביותר בתולדות הקולנוע, גם בגלל הטקסטים המושלמים של שאפר, אבל גם בגלל שהוא שחקן ענק.* הצפייה הזו גם עוררה אצלי את החשד שדאמיין צ'יזל שאב לא מעט השראה מאברהם, פורמן ושאפר כאשר הוא ניגש לביים את "וויפלאש".
http://www.haaretz.co.il/gallery/theater/1.2967961
* עוד זיכרון עקיף שקשור ל-"אמדאוס" שמלווה אותי כבר הרבה זמן – צפייה ב-"אחרון גיבורי הפעולה", הניסיון הכושל של שוורצנגר לעשות קומדיית-מטא מתוחכמת. בסצנה שבה הילד פוגש את הדמות שמגלם פ. מוריי אברהם בסרט-בתוך-סרט הוא צועק בבעתה לשוורצנגר: "תזהר ממנו, הוא הרג את מוצארט!" ומגלה ששוורצנגר (האוסטרי) לא יודע מי זה מוצארט. לצד הסצנה שבה שוורצנגר מגלם את המלט (ולא יפליא אותי לגלות שלפני צילומי הסרט הזה שוורצנגר גם לא ידע מי זה המלט), זה באמת רגע משובח בתוך סרט שהיה ברובו, למרבה הצער, קשקוש תמוה.
אה, ואם כבר,
דורון, מה דעתך על הקרנה מיוחדת של גרסת הבמאי של "אמדאוס" עם הרצאה שלך לפני?
ג'ון וויליאמס ילחין את "מלחמת הכוכבים: פרק 8".
הוא אומר "אמרתי לקייטלין קנדי (יו"ר לוקאספילם) שאשמח לעשות זאת, אבל הסיבה האמיתית היא שאני לא רוצה שאף אחד אחר יכתוב מוזיקה לדייזי רידלי."
וואו וואו וואו. רגע, מה? מה זה הציטוט הקריפי הזה?
וויליאמס מלחין מאז שנות ה-50, והסיבה שהוא מעוניין להלחין את הסרט החדש בסדרת מלחמת הכוכבים, שעד היום הלחין את כל הסרטים בה, היא דייזי רידלי? השחקנית האנונימית שהשתתפה עד כה בסרט אחד בלבד?
נראה אותך מסביר את עצמך עכשיו, ג'ון.
נ.ב.
בנוסף הוא גם ילחין את "שחקן מספר אחת" ואת "אינדיאנה ג'ונס 5", אבל אל תצפו למשהו טוב, כי רידלי לא שם.
סרט מד''ב של ספילברג נוסף עם מוזיקה של ג'ון וויליאמס
אדיר!
כמו בעצם 99 אחוז מהסרטים שלו :|
(ל"ת)
אני חושב שאתה קורא בזה יותר מדי
לי זה נשמע פשוט כמו "הדמות הזו שדייזי רידלי שיחקה בפרק 7 הייתה ממש מגניבה ואני רוצה לכתוב את המוזיקה של הסרט הבא כדי לעשות איתה צדק". זה לא אומר שוויליאמס עכשיו עוקב ספציפית אחרי רידלי, פשוט שהיא מה שמעניין אותו בסרט הבא (וגם אותי, תכלס).
כנראה יש לו חיבור רגשי עמוק לדמות.
Rey's Theme הייתה התוספת היחידה שלו לפסקול שממש הרשימה אותי. כנראה היא גורמת לו לרצות להוציא דברים באמת טובים (מעולם לא שמעתי על קשר יצירתי בין שחקן-מלחין שגורם לשני הצדדים לפרוח אבל ניחא).
לגמרי בקטנה: צמד מפיקים ישראלים עובד עם ג'יימס קמרון על סרט תיעודי לערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק בנושא היבשת האבודה אטלנטיס
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4815637,00.html
מביך.
(ל"ת)
מה מביך בזה?
(ל"ת)
אאל''ט מה התכוון המשורר
אבל יש לו איזה שלושה אווטארים לפחות, לא? ז"א – שהם באמצע ההפקה וזה.
שערוץ טבע מדעי עושה סרטים על אגדות בשביל רייטינג.
זה אמנם לא ראיון אחד על אחד עם זאוס, אבל לא רחוק משם.
אבל איפה הם בכלל יצליחו להשחיל את זה בלוח השידורים שלהם,
בין "בניית הנאציזם" לבין "החיים האישיים של הנאצים" לבין "המכוניות של הנאצים" לבין "מתכונים ביתיים של הנאצים" לבין "חיי המין של הנאצים"?
ברצועת השידור של ההיסטוריה AKA חייזרים!
(ל"ת)
אני לא יודע אם יותר מפחידה אותי המחשבה
על מה שיכילו תכניות כמו "מתכונים ביתיים של הנאצים" ו-"חיי המין של הנאצים" או שיש אנשים שהקדישו פלח זמן נרחב מדי מזמנם הפנוי כדי לחקור את הנושא.
בכל מקרה, רוב התכניות האלו (אטלנטיס, לא נאצים (אלא אם יש פה משהו שאנחנו לא יודעים)) מסתיימות ב- "יש כאן ממצאים אריכואולוגיים שאין ממש הסבר ברור להם אז אנחנו הולכים להצהיר עליהם כמה הצהרות מעורפלות בדבר קיומה האפשרי של הממלכה האבודה ובזה לסגור את הבאסטה"
לא לגמרי מדויק
ישנם חוקרים "אמיתיים" שמחפשים את אטלנטיס בעקבות כתביו של אפלטון אשר הוא האחרון שהזכיר אותה. מן הסתם, כל האגדות שנקשרו באטלנטיס עם השנים (שמסכמות פחות או יותר את כל מה שכולם "יודעים" על אטלנטיס) הומצאו, והרבה פעמים אפשר גם לדעת מתי ואיפה הם הומצאו. אבל יש חוקרים שכן מאמינים שהייתה פעם עיר גדולה ומשגשגת (שדרך אגב, יש די קונצנזוס לגבי זה שלא קראו לה אטלנטיס) אשר בעקבות שילוב של פעילות געשית והצפות, שקעה בים התיכון. משהו בסגנון של פומפיי, אם היא הייתה באי ים תיכוני ששקע.
עדיין בהחלט יכול להיות שמעולם לא הייתה עיר כזאת, אבל כך או כך, הארכיאולוגים האלו לא מחפשים שום דבר מיסטי בשום צורה.
המקור שלי להרבה ממה שאני כותב כאן הוא הספר הבא: https://www.amazon.com/Meet-Me-Atlantis-Obsessive-Sunken/dp/0525953701
אטלנטיס היא יבשת בדיונית שאפלטון המציא באלגוריה שכתב.
נקודה. אין שום ויכוח בנושא. אטלנטיס היא בידיונית. לצאת למסע חיפוש אחריה זה כמו לחפש את הצרצר המקורי שדיבר בזמנו עם הנמלה. אם ג'יימס קמרון יוצא ל"מסע חיפושים אחר אטלנטיס האבודה" הוא או א. אידיוט, או ב. מנצל בציניות את הטמטום של הצופים שלו ובכך עושה עוד קצת למען הפצת טמטום ודיסאינפורמציה בעולם. והוא לא יוצא טוב מאף אחת מהאפשרויות האלה.
יש ארכיאולוגים שעוסקים בחקר תרבויות עתיקות שהיו פעם לחוף הים התיכון. סבבה להם. הם לא מחפשים את "אטלנטיס" יותר מכפי שחוקרי יונקים ימיים באוקינוס השקט מחפשים את המפלצת מלוך נס.
האם יש ויכוח בנושא אטלנטיס?
נתחיל מזה שברור שהשימוש בשם אטלנטיס נעשה בכדי למשוך קהל/מימון/תשומת לב. אם אתה ארכיאולוג שמחפש ערים שקועות ותרבויות עתיקות שימוש בשם אטלנטיס יכול להניב עבורך הרבה תשומת לב ואולי גם מימון, ומצד שני גם הרבה בוז מהסגנון שהפגנת מקרב הקהילה המדעית. ותמיד יהיו כאלו שיעדיפו כבוד אקדמי ואחרים שיעדיפו תשומת לב וכסף למחקר שלהם (ואני כותב זאת ללא זילזול באף אחד מהצדדים).
כל הדיון הזה על קמרון ועל אטלנטיס הגיע פחות משבוע אחרי ששמעתי ראיון ארוך עם הסופר של הספר אליו קישרתי (גילוי נאות: לא קראתי את הספר עצמו). הריאיון היה מרתק ובאמת ללא כל נגיעות לפנטזיה למיניהם ולכן התגובה המאד נחרצת שלך לכך שאין ויכוח על זה שאטלנטיס היא אלגוריה בלבד די עיצבנה אותי. מצד שני, להסתמך על ריאיון עם בן אדם אחד שאולי הוא מאד מעניין אבל זה לא אומר כלום על המהימנות שלו זה בעייתי (בלשון המעטה). אז החלטתי לבדוק יותר לעומק את השאלה האם אכן אין שום ויכוח על כך שאפלטון השתמש באטלנטיס בכתביו כאלגוריה בלבד (לא האם הייתה אטלנטיס, כי מה לי ולזה, אלא האם יש מדענים שחושבים ברצינות שהייתה אטלנטיס מכל סיבה שהיא). אז עשיתי סקירה של ספרות במאגרי מידע מדעיים (ISI ודומיו) וחיפשתי מאמרים על העיר אטלנטיס בכתבי עת שהם peer reviews (כלומר, מהימנים, עד כמה שהשיטת פירסום המדעית הנוכחית יכולה להגיד).
אז למרות הכעס הראשוני שלי, אני חייב להודות שצדקת. ישנם לא מעט מאמרים שדנים באטלנטיס, אבל כולם דנים בה כמיתוס, והמעט שלא מתייחסים אליה כמיתוס עושים רושם מאד מפוקפק. יוצאי הדופן היחידים הם (בצורה די מפתיעה עבורי) גיאולוגים. מצאתי מספר מאמרים שדנים בתופעות גיאולוגיות היסטוריות שאמורות או יכולות להסביר את היעלמות העיר אטלנטיס לפי כתבי אפלטון. הסברה שלי היא שבניגוד לארכיאולוגים, בהם כל קישור של ממצאים ארכיאולוגים לאטלנטיס מחייב הוכחה שלא קיימת, העובדות הגיאולוגיות הם ללא ויכוח, ואז קישור שלהם למיתוס פופולארי לא פוגע במהימנות המחקר ובו בזמן הופך את המאמר ליותר "סקסי" ומושך יותר קוראים.
אז הסיכום שלי הוא שאכן אין ויכוח בין מדענים מוכרים לגבי העובדה שאטלנטיס היא מיתוס, אלא אם כן אתה גיאולוג (ושסביר להניח שהיה עדיף שהייתי משקיע את כל הזמן שביזבזתי בניסיון להוכיח נקודה איזוטרית על משהו קצת יותר פרודקטיבי, אבל זה נושא אחר).
לאורך השנים נעשו הרבה סרטים בסגנון, אז כן ערוצי הטבע המדעיים עושים סרטים על אגדות למען הרייטינג (או כי יש מימון)
ראיתי סרט שניסה לאתר את מקום קבורתם האמיתי של ישו ומשפחתו, סרט שניסה לאתר את הנקודה המדוייקת שבה התרחש החורבן של סדום ועמורה וכל מיני סרטים בסגנון שהיה ברור שמה שמוביל את ה"חוקר" בסרט אינם הממצאים הארכיאולוגים והמדעיים אלא האמונה שלו במיתוס התנכי.
לא זוכרת כמה מהדברים האלו היו בערוץ 8 וכמה בנשיונל ג'אוגרפיק, כבר די הרבה שנים שאין לי טלויזיה בכלל ונגמלתי מהדבר הזה.
תמונה ראשונה מסדרת ההמשך ל"סמוראי ג'ק" שחוזרת מאוחר יותר השנה לקרטון נטוורק
http://www.comicbookmovie.com/animated_features/first-teaser-image-for-new-samurai-jack-series-released-a142640
נראה "אפל יותר, בוגר יותר".