הטיזר ל"Tomorrowland" נראה מסקרן. הטריילר פשוט נראה מעולה.
וכן, אני מזהה פה רמזים לנבואה שבישרה על בואה של האחת, אבל אני מוכן לא לחרוץ את דינו של בראד בירד למוות בינתיים, רק כי הסרט נראה ממש טוב.
הטיזר ל"Tomorrowland" נראה מסקרן. הטריילר פשוט נראה מעולה.
וכן, אני מזהה פה רמזים לנבואה שבישרה על בואה של האחת, אבל אני מוכן לא לחרוץ את דינו של בראד בירד למוות בינתיים, רק כי הסרט נראה ממש טוב.
מגניב, אבל למה למחזר את הפסקול של האביר האפל?
(ל"ת)
כי זה מה שעושים בטריילרים.
(ל"ת)
האמת היא שזה נראה כל כך טוב
שלא מפריע לי אם זה יהיה בנאלי.
או במילים אחרות
כל מה ש"עלייתה של ג'ופיטר" היה יכול להיות…
טוב רק לפי השם
זה פרודקט פלייסמנט אחד ארוך ויקר לדיסנילנד :)
אבל היי, הנערה האחרונה שהשתתפה בסרט עם ג'ורג' קלוני הפכה לשיילין וודלי! אז כיף לבריט רוברטסון.
זה מרגיש לי כמו ביושוק
רק בלי האימה והמים.
יאפ.
גם אני חושב שיש לא מעט דמיון ל"ביושוק". עד שנקבל סרט על פיו – שלא ממש בא, לי כי לסרטי משחקי וידאו יש נטייה להיות סבירים במקרה הטוב וזה משחק ממש מעולה אז חבל – זה כנראה הכי קרוב שנגיע.
נ.ב. אפרופו "ביושוק", התחלתי לא מזמן את "Infinite", באיחור קל של איזה שנתיים .
אינפיניט לא כזה טוב
יש לו יותר מדי סיפור על פחות מדי גיימפליי.
אבל לפחות הוא נראה מדהים.
הוא אחד המשחקים היותר מרגשים שנתקלתי בהם
ולחלוטין אחד מהמשחקים שעוזרים לחזק את הטענה שמשחקים הם אכן צורת ביטוי של אומנות. לדעתי כרגע הוא שני רק ל"Last Of Us" בתחום הזה
זה לא המקום לפתוח על זה דיון
אז לפני שרד פיש יעצור אותנו אני רק אשים כאן את הסרטון של Extra Credits שמסביר הרבה יותר טוב ממני מה לא עובד במשחק הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=EzkS0mt3B50
(אני חושב שלא מכיל ספויילרים, אבל מומלץ לראות אחרי ששיחקתם)
רק שExtra Credits טעו
(האמת היא שזה לא חדש לי – לא מעט מהסרטונים שהם מעלים הם די שטחיים כשבוחנים את הנקודות לעומק)
פה ספציפית הם טעו גם לגבי נושא ה"מותג" שהם מעלים (והDLC של המשחק מגלה בדיעבד למה חלק מהמכניקות כן מתאימות לעולם המשחק), וגם בפרשנות (המוטעית) שלהם לעולם של קולומביה והטענה שלהם על כך שהסביבה לא מתאימה למשחק יריות של אחד-נגד-כולם, טענה שמפספסת חלקים מהותיים מהעלילה של המשחק ורמזים שעולים כבר בשלבים המוקדמים שלו. התגובה הראשונה שם מסכמת את זה טוב.
אבל אם לחזור לנושא, קולומביה של ביושוק (אינפיניט) מזכירה לדעתי את Tomorrowland בעיקר בגלל ששניהם מציגים סגנון דומה של רטרו-פיוצריזם. אין הרבה משחקים כאלו ואין הרבה סרטים כאלו, ככה שזה ישר קופץ לראש. זה כמו שהטריילר של City of Ember הזכיר את ראפצ'ר של ביושוק הראשון בגלל שמדובר גם שם בעיר תת מימית.
אני לא חושב שיכולתי לנסח את זה יותר טוב בעצמי.
Rail Shooter עם כזאת כמות של סיפור שהייתי צריך לחפש ניתוחים ופירושים אח"כ. הבנתי לא מעט ממנו בעצמי, אבל עם כ"כ הרבה סיפור וכ"כ מעט משחק – היה עדיף כבר שיעשו מזה סרט, סדרה או אפילו פשוט סרט במנוע של המשחק ללא כל אינטרקטיביות.
לא שיחקתי בראשון, אבל אינפיניט הוא סיפור אדיר (עם סיום אדיר עוד יותר)
בתוך משחק אקשן נחמד, אבל לא מלהיב. כבסיס לסרט הוא פשוט נהדר. הנה דוגמא נטולת ספויילרים מתוך אחד הרגעים הראשונים של המשחק. השילוב בין הקלאסיקה מהסיקסטיז, האווירה של תחילת המאה והטכנולוגיה העתידנית הוא מושלם:
https://www.youtube.com/watch?v=Q8toGQq46tA
זו לא חכמה
הפסקול הוא החלק הכי טוב במשחק (לדעתי)
בעיקר בזכות קאברים מעולים אחד אחד …
טוב, סליחה רד, נראה לי שזה מספיק אוף טופיק. אני אשתוק עכשיו.
אכן, אני אבל הכי אוהב את הקאברים של המשחק ל"Will The Circle Be Unbroken"
https://www.youtube.com/watch?v=H4cWPKRhwIc
https://www.youtube.com/watch?v=0e4Crth_Hb8
כן, רציתי להגיד איך זה שהתסריטאי של המשחק לא כותב סרטים
אבל אז הסתבר לי שהוא כותב את הרימייק ללוגן ראן, אז… מגניב!
יהיה גם נחמד לראות סרט לביושוק וביושוק אינפינט שאולי יביים מישהו כמו בירד.
קשה לי לראות איך הופכים את אינפיניט לסרט
לפחות בעלילה הראשית כל כך מוטמע הרעיון של בחירה (constants and variables) כבר מהרגע הראשון שמטילים בו מטבע, שאני לא רואה איך הרעיון הזה יכול לעבור לסרט לינארי כמו שצריך.
זה נכון אגב גם לביושוק המקורי (ואם עדיין לא שיחקת בו אז ההמלצה הכי חמה שלי היא לעשות את זה עכשיו. ואז לחזור לאינפיניט. ואז לDLC של אינפיניט): אפשר לקחת את היקום ולהפוך אותו לסרט (וכבר רצו לעשות את זה עם גור ורבינסקי לפני שהפרוייקט נפל, אבל אם אתה מנסה להיצמד לעלילה המרכזית אתה פשוט תאבד את החלק הכי מהותי שלו.
אני לא כל כך מבין מה הבעיה.
עד כמה שאני מבין, העלילה של המשחק עוסקת בבחירה חופשית, ב"מה היה אילו", בגורל וכו' – אבל רצף האירועים שמוצג הוא מאוד מאוד לינארי (עם פלאשבקים מתוסרטים) – מאוד דומה להרבה מאוד סרטים אחרים שמציגים קווי עלילה מקבילים. הדבר הבעייתי היחיד (אולי) הוא העיסוק בכל מני אירועים לא מוכרים יחסית בהיסטוריה האמריקאית (מרד הבוקסרים, למשל) שאילצו אותי לזפזפ לא מעט בין המשחק לויקיפדיה, מה שעובד קצת פחות טוב בסרט.
ובכל מקרה, כמו בכל יצירה שמעובדת ממדיום אחד לאחר, יש פה עבודה לעשות – אבל יש פה בסיס עיצובי ועלילתי טוב בהרבה ממרבית הסרטים בז'אנר.
אם כבר, הרעיון במשחק הוא חוסר התוחלת שבבחירה
ולכן לכל הבחירות שבוקר עושה אין שום משמעות – מלבד כמה שינויים קוסמטיים, למשל האם תהיה לו תחבושת או איזה תליון אליזבת' תענוד בסצנה האחרונה. זה העניין של constants and variables, הקבועים הם כל כך חזקים שתמיד העלילה הבסיסית תנוע לאותו כיוון (לכן תמיד יש איש, תמיד יש מגדלור…) והמשתנים לא יכולים להשפיע עליה.
ככה שהמשחק הוא מאוד ליניארי, הוא חייב להיות כזה כי זו בחירה ברובד הכי בסיסי של העלילה, אז אני לא רואה בעיה להפוך אותו לסרט ליניארי.
אתם נכנסים פה לספוילרים מטורפים בשביל מישהו שעדיין נמצא באמצע המשחק
So tread lightly!
במילותיו של ליאונרדו דיקפריו
בהתחלה היה להם את הסקרנות שלי. עכשיו יש להם את תשומת ליבי.
AWESOME!
ויו לורי!
איזה משפט סיום נחמד לטריילר.
וזה נראה כיף. ומסקרן.
כמו כן, יו לורי
דוקטור דוקטור
מה שמעורר את השאלה – אם איזה דמות תגיע למצב חירום רפואי, מי ירפא אותה ראשון – קלוני או לורי?
לורי רק יאבחן
קלוני יהיה האחד שיטפל
היי, זה באמת היה יו לורי שם בסוף
הוא לא אמר שהוא פורש ממשחק לנצח אחרי שהאוס נגמרה או משהו?
(לא שאני מתלונן)
נראה מהנה מאוד
אני אראה את זה בקולנוע
רק לי זה נראה כאילו כל הסרט הוא אנימציה בינונית?
מהתגובות עד כה נראה שכן…
סופסוף!
המוני דגיגים מתוסכלים המתינו המוני שנים באוקיינוס המידע הגדול לתשובה מלאה כזו!
כל הכבוד!
הטומורולנד הזאת מזכירה לי את העיר מכנס העתידנים
(ל"ת)
דווקא יותר דומה למשחקי הרעב.
(ל"ת)
אני ממש מתקשה לראות את יו לורי
נשבעת, כל פעם שאני מנסה לראות את השוט הזה, אני רואה את קווין בייקון מסתובב והופך בפריים האחרון ליו לורי
מתחיל מגניב אבל הופך לבנאלי ומאכזב
זה מתחיל בקטע מגניב לגמרי של מעבר פתאומי לעולמות מסתוריים, וניסיון להבין WTF, מה שיכול היה להחזיק סרט מרתק לגמרי.
אבל אז! פתאום מתחילים המרדפים והיריות והפיצוצים, ונראה שמדובר בכלל בסרט אקשן בתפאורה מד"בית, מה שכל-כך מוריד לי ממנו. התחלתם טוב, למה להרוס?
עוד פעם בראד בירד והשטויות האיין ראנדיות שלו?
הטובים והמבריקים ביותר פרשו מהעולם כדי להקים את עיר העתיד? כלומר בדיוק כמו ב"מרד הנפילים"? אוי. לא קיבלנו מספיק סיפורים מבראד בירד על האנשים המוצלחים והמוכשרים שכל האנשים הרגילים צריכים כבר לזוז מדרכם ולהפסיק להפריע להם (ע"ע משפחת סופר על ורטטוי)?
ככל שאני חושב על זה יותר
אני פחות ופחות מצליח להזדהות עם התסכול שלך.
נכון, אולי בראש בירד ספציפית מתעסק רבות בראיית העולם הזו, אבל כמה במאים אחרים מתעסקים עם הסוגייה הזאת ומגיעים למקנה אחרת חוץ מכולם מיוחדים-כולם מוכשרים-אם תאמין מספיק זה יקרה-לכולם מגיע ההזדמנות לחלום ולהגשים את עצמם? אולי המחשבה שיש מיעוט שהוא זה שבאמת יכול לממש את עצמו בצורה שלמה ומוצלחת יותר בעוד האחרים ננטשים מאחור היא מחשבה מייאשת ומתסכלת וכז שאת/ה (סליחה, לא קלטתי) לא מסכימ/ה איתה, אבל למה המיחזור שלה יותר מייאש מהמיחזור המירבי יותר שקורה עם כל מחשבה קונבנציאלית יותר?
אני לא מזדהה עם התסכול של עדן
בעיני בראד בירד יוצר מאד מעניין, שיודע להעביר את הרעיונות שלו בצורה מוצלחת ומענגת גם כשאני לא מסכים איתם אפילו קצת – אבל לטעון שהם היוצא דופן, בעוד כלל הסרטים מציגים את התפיסה ההפוכה זו פשוט טעות.
בראד בירד מצליח הרבה פעמים לנסח את המסר הזה באופן ישיר ובהיר יותר מסרטים אחרים, זה כן, ובכך באמת כוחו – אבל במידה רבה הטיעון הראנדי של "התקדמות החברה תלויה בבודדים המיוחדים שמסוגלים לפרוץ את ההסללה החברתית" הוא הבסיס של החלום האמירקאי כולו שיכול להיות הסלוגן של כל סרט הוליוודי בערך. כמובן שהרבה פעמים המסר הזה ינוסח באופן עקיף בדיוק בצורה שאתה תארת: "אם תתאמץ/תתאמן/תחכה/תאמין מספיק גם לך זה יקרה!". כלומר, דרך פניה אל ההזדהות של הצופה עם הגיבור הראשי שתמיד יהיה האיש המיוחד הזה שנולד כפתית שלג קסום שרק זקוק להזדמנות, ולא נגיד לחברו הקצת פחות מיוחד שצריך לפנות את הדרך לנפילים האמיתיים. זה מסר שעובר בכל סיפורי הסינדרלה, בכל המסעות מדלות לעושר, וכמעט בכל סרטי גיבורי העל, הספורט או האקשן.
רוצה סרט שמהווה אלתרנטיבה אמיתית לגישה הזו? לך על "סרט לגו". ככל שאני רואה אותו יותר כך אני משתכנע שהוא סרט הרבה יותר מגובש ורב-רבדי משחשבתי בצפיה הראשנה. דוקא בו יש משהו חתרני באופן עמוק, שתוקע לבראד בירד וכל ה"סופר-על"ים שלו אצבע ענקית בעין, ואפילו עוצר בדרך לצחוק על כל אותם גיבורים מיוחדים ומקוריים משאר הסרטים עם הנבואות.
למה המיחזור שלה יותר מייאש?
כי ראיית העולם שלה היא מיזנטרופית, אגוצנטרית, קרה ואכזרית.
מותר לשפוט מחשבות לא רק לפי כמה פעמים ראינו אותן, אלא גם לפי אמות מידה אחרות של ראוי, מוסרי, הומני וכדומה.
כן, זה בטח נשמע נורא מיושן. אז מה.
מעניין שאת מציינת את זה
אף פעם לא הבחנתי בקו הזה בסרטים שלו.. אבל עכשיו שאת מעלה את זה, אני חושב שאני אוהב אותו קצת יותר.
(ד"א ובלי כל קשר, לא הייתי בטוח אם עדן זה שם של בן או בת אז הלכתי על ההנחה שלי שזה שם נפוץ יותר לבנות)
למה?
(ל"ת)
בטח הוא מהמוצלחים והמוכשרים האלו
לא מהרגילים כמונו.
זה לא עולם המחר!
עדכון: מתברר ששמו העברי של הסרט השתנה. זה לא "עולם המחר", זה "בחזרה למחר".
שנשמע לי קצת יותר מדי כמו סרט מסע בזמן באופן כללי ו"בחזרה לעתיד" באופן ספציפי. אבל לא נורא.
בגלל עולם היורה, אני מניח?
(ל"ת)
אני לא בטוח שיש קשר.
"עולם היורה" מגיע שלושה שבועות אחרי הסרט הזה, והוא ממותג היטב כחלק מ"פארק היורה". לא חושב שהרבה אנשים יתבלבלו בין הסרטים.
לדעתי דווקא די נורא.
נשמע כמו שם שכל תכליתו ליצור קונוטציה ל"בחזרה לעתיד", בלי שום סיבה מנומקת באופק, או הקשר ממשי לשם המקורי. אה, כן, בשניהם יש את המילה "מחר". בעיניי זה שינוי לא מוצדק שעושה עוול לסרט, כי הוא פשוט אונס עליו השוואה וזיהוי משותף עם "בחזרה לעתיד".
מצד שני, יש חשש
שהתרגום הישיר יותר יעורר קונוטציה ל"עולם המים", וזה ממש לא רצוי.
זה לא היה בוז'י הרצוג שם?
כן.
(ל"ת)
אז צריך לסמן את הטריילר כספוילר לבחירות, לא?
וואו ! עושה חשק לראות את הסרט
למרות שלעתים זה הרגיש כאילו כבר ראינו את העלילה הזאת פעם (טרון ושות') העיצוב יפהפה.
יחד עם העובדה שאני סומך על ג'ורג' קלוני שייתן הופעה טובה ויהפוך את הסרט ליותר מסתם שיעור בעיצוב וארכיטקטורה.
כרגע בהחלט נראה כמו סרט שאני אשמח לשלם על כרטיס לקולנוע בשבילו.
רוצה רוצה רוצה רוצה!
(וזאת למרות מינון גבוה מאוד של קלוני בטריילר, קודוס לבראד בירד שהצליח להתעלות על המכשול)