אה, כן, "עולם המחר". יש סרט כזה. הסרט של בראד בירד (יאי!) ודיימון לינדלוף (אוף) שנשמר בסוד כמוס כל כך עד שבכלל שכחתי שהוא קיים ושאני אמור לרצות לדעת על מה הוא. אז עכשיו, היוצרים הואילו בטובם לספר בראיון ל-EW מה בעצם הרעיון בסרט ("זה כמו הוגוורטס, רק עם טכנולוגיה") וגם לשחרר טיזר.
(לשחקנית קוראים בריט רוברטסון. היא היתה ב"בתוך הבועה". בשביל טיזרונצ'יק, היא עושה רושם טוב).
אגב, האם זה מקרה שהטיזר הזה מגיע פחות מ-24 שעות אחרי הכרזה חגיגית של חברת טסלה על דגם חדש של מכונית חכמה? ושהלוגו של הסרט מזכיר מאוד את הלוגו של טסלה? ושניקולא טסלה עצמו, שהחברה קרויה על שמו, הוא בלי ספק אחד מאותם פיוצ'ריסטים שהיו משקיעים ב"עולם המחר", ובטח שמו יוזכר בסרט פעם או פעמיים לפחות? ובכן, כן. זה צירוף מקרים. אבל זה די מגניב בכל זאת.
הסדרה Under the Dome
נקראת בארץ "בתוך הבועה" ולא "מתחת לכיפה"
ולספר קראו "מתחת לכיפה השקופה"
הכל כדי שלא יחשבו בטעות שזו דרמה על חייהם של בני המגזר הדתי לאומי המתחבטים בזהותם. תיקנתי, תודה.
התרגום הנכון זה 'מתחת לכיפה'
העיוות הישראלי זה 'בתוך הבועה' , הפעם זה יפגע במגזר התל-אביבי…
בדיוק השבוע תהיתי מה עלה בגורל הסרט
טוב לדעת – ולראות – שהוא בדרך.
לא היה לי מושג שבריט רוברטסון מעורבת, אני זוכר אותה מסדרה קצרת חיים בשם Life Unexpected, היא הייתה שם מעולה.
מעולם לא הייתי קרוע יותר בין לראות סרט ללא לראות אותו
בלי קשר לטיזר שנראה די סבבה.
אגב – Under the dome היתה (עדיין?) אחת הסדרות המטומטמות ביותר וגם לגביה אני מאשים את לינדלוף ואבודים ביצירת הטרנד.
לינדולף
מבחינתי הוא גאל את עצמו עם 'הנותרים'. ממבול "סדרות האיכות" שנוחת עלינו בשנים האחרונות
זאת בלי ספק אחת המיוחדות. נראה שהוא למד הרבה מהכישלון של אבודים והולך על משהו שונה מאוד.
רגע
לא יצא סרט שכזה כבר בשנה שעברה בשחור לבן? אני כמעט בטוח..
יצא סרט אחר
עם שם דומה "בריחה מארץ המחר" שצולם בלי-אישור בדיסנילנד ולא הצליח להשיג כל כך הרבה באזז או ביקורות טובות אז הוא די נעלם.
הוא ישודר בחודש הבא ב-yes3
(ל"ת)
בלי אישור?
חח זה אפשרי בכלל? איך עשו את זה.. בכל מקרה, עכשיו הם יודעים..
דיסני עשו דבר מאוד לא שגרתי בקשר לסרט הזה:
כלום.
חלק מהסרט צולם במחתרת, ללא אישור, בדיסנילנד. לדיסני בהחלט היתה יכולת וסיבה לתבוע את יוצרי הסרט. בדרך כלל, תאגידים גדולים כמוהם מחלקים תביעות כאלה על אוטומט. למעשה נראה שיוצרי הסרט בנו על הפרסום חינם שתביעה כזאת תעניק להם. אבל בצעד מאוד לא שגרתי, דיסני לא עשו שום דבר, אלא התעלמו מקיומו של הסרט – וזה כנראה היה בדיוק הדבר הנכון מצידם לעשות, והסרט דעך בלי שזכה כמעט לתשומת לב.
ההתעלמות הזו היתה מאוד מעודדת וקיוויתי שההצלחה היחסית שלה תעודד את דיסני לשנות את הגישה הדרקונית שלהם בענייני סמלים מסחריים,
אבל אז הם נכנסו למאבק עם דדמאו5 על זה שהלוגו שלו, שאותו הוא רשם כסמל מסחרי, נראה כמו מיקי מאוס.
ובנושא און-טופיקי יותר, אני תוהה אם למארגני פסטיבל Tomorrowland הבלגי יש סיבה לחשוש ולדיסני יש חשק להעמיק את הקונפליקט שלה עם סצינת ה-EDM.
זה מוזר
כי, מה זה משנה אם לסרט יהיה פרסום או לא? היוצר עשה משהו לא בסדר? שישלם על זה. מעניין מאיפה הביטחון או הככסף שהוא כבר מוציא אתרים עם צירי שעון שהוא מוכן לתביעה.
אבל החלק הכי מוזר הוא שלסרט הזה יש במה. יש לו עמוד בימד'ב, יש לו הצבעות, יש לו פרסום, אני אפילו זוכר שפרסמו את הטריילר שלו בכמה אתרים שונים. זה סרט מוכר, ידוע, עם הפצות במקומות שונים. איך זה יכול להיות שסרט כ"כ קטן שצולם ללא אישור יכול להיות כל כך מפורסם בלי שיהיו בזה בעיות? רק לי זה נראה משונה? יכול להיות שזה טריק יחסי ציבור או משהו?
הבעיה העיקרית עם הסרט הזה
שהוא אחד הסרטים היותר גרועים שנוצרו בשנים האחרונות.
דיסני מבינים
שאם הם יתבעו אותו הם יגרמו לו יותר תועלת מנזק.
וגם אם התביעה שלהם תצליח (ויש בכך ספק)
היא כנראה תעלה לדיסני יותר ממה שיוכלו להוציא מכיסיו המדולדלים של הסרט הלא מצליח בכלל הזה.
הבריחה ממחר
לא מארץ המחר, והוא צולם גם בדיסנילנד וגם בדיסניוורלד. עוד לא ראיתי אבל אמור להיות די הזוי וביזאר, עם נסיכות דיסני חשופות חזה וכאלה, כך שמראש הוא לא היה ממש מסחרי.
לגבי הציפייה של היוצרים לתביעה מדיסני, נראה לי שהספירה באתר הרשמי די מסגירה זאת:
http://escapefromtomorrow.com/
הפסקתי לראות באמצע
הם קנו אותי אחרי דקה, וגרמו לי כל כך להתלהב לקראת הסרט, שאני לא רוצה לדעת עליו עוד פרטים כדי לא להרוס את החוויה.
לא יכלו לדאוג שהמטבע ישאר באותו המקום??
(ל"ת)
מה אם היא נוגעת בסיכה הקסומה ונוצרת בעולם המקביל בתוך קיר?
או עוזבת את הסיכה כשבעולם האמיתי שלנו יש חפץ שהיא תיווצר בתוכו, או בולעת את הסיכה.
מה הבעיה עם לבלוע את הסיכה?
היא פשוט נשארת תקועה בעולם המחר למשך 15-72 שעות (תלוי כמה אורז, בננות או קפה היא צרכה באותו היום).
מד"ב? פנטזיה? מה זה אמור להיות לעזאזל?
(ל"ת)
מהאימג'ים הבודדים זה נראה כמו רטרו-מד"ב
כלומר, איך שסופרי מד"ב דמיינו את תחילת המאה ה-21 לפני שמונים או מאה שנה.
כן, אבל עניין הסיכה זה לחלוטין פנטזיה.
(ל"ת)
לא בטוח אם ההבדל הוא עד כדי כך משמעותי במקרה שכזה
לדוגמא – "לקום אתמול בבוקר" ו-"קצה המחר" מתארים את אותה התופעה בדיוק. הראשון לא נותן לה שום הסבר, השני נותן לה הסבר מקושקש שנאמר ע"י המדען התורן בחלוק הלבן ונשכח רגע מאוחר יותר. האם זה הופך את הראשון לפנטזיה ואת השני למדע בדיוני?
יש כמובן יצירות מדע בדיוני שמתארות עתיד אפשרי באמת וקוהרנטי, אבל כשאני רואה משהו כל כך לא סביר (אבל עשוי נהדר) כמו הסיכה הזאת, אני מעדיף להתעלם מההסבר המקושקש שבטח יגיע בהמשך.
מדהים כמה השנייה האחרונה הורידה לי את החשק
עד אז זה היה מלא פוטנציאל, קסום ומסקרן, ואני מאד אוהב טריילרים כאלה שהם בעצם סצנה אחת ארוכה, אבל ברגע שהופיע בחור ה- CGI המעופף ההוא זה נעשה פתאום הרבה יותר מדי דומה לדברים אחרים שכבר ראינו. עדיין מסקרן, אבל בכמה רמות פחות.
מזכיר לי את זה:
https://www.youtube.com/watch?v=bLHW78X1XeE
מאוד מחבב את השחקנית
ושמח שהיא עזבה את הסדרה האיומה Under The Dome בשביל דברים מוצלחים וגדולים יותר כמו הסרט הזה!
נכון שבראד בירד זה נתון פתיחה נהדר,
אבל אתה לא אומר שזה "מוצלח יותר" 7 חודשים מוקדם מדי?
יכול להיות
אבל יש לי אמונה מוחלטת בבראד בירד.
לי ממש לא.
זה לא ש-"רטטוי" ו-"משימה בלתי אפשרית 4" היו סרטים רעים – נהניתי משניהם (במפתיע, מהאחרון יותר מהראשון), אבל רבאק – יצירת מופת אמיתית לא היתה לאיש מאז "משפחת סופר-על".
אז הרף שלך גבוה מדי
מה רע בסתם סרט טוב? מי אמר שאני מצפה בכלל ליצירת מופת?
אבל באמת יהיה נחמד לראות את הבחור חוזר לסרטי אנימציה אחרי הסרט הזה. למרות שאני מבין למה הוא החליט לעבור לסרטי לייב אקשן, לעשות סרטי אנימציה פשוט לוקח הרבה מאוד זמן ולבחור בטח יש הרבה רעיונות שהוא רוצה לממש. אם הוא יעשה רק סרטי אנימציה הוא יוציא רק שני סרטים בעשור, וזה במקרה הטוב.
רטטוי היה יצירת מופת, לעני"ד.
(ל"ת)
גם ככה בראד בערד מעלה לי ציפיות
אבל אחרי שראיתי בימדב שיו לורי משתתף כאן (סרט ראשון שלו מזה שנתיים!) אני לא צריך יותר שום שכנוע
נקווה שזה יהיה יותר מוצלח מ'תחנת חלל 76'
כי זה נראה (שוב) כמו סרט על איך שפעם חשבו שהעתיד יראה.
רגע!
ראיתי כזה אחד, ממש לפני כמה ימים!
קראו לו 'תחנת חלל 76' והטריילר שלו היה מעולה!
אבל הסרט היה שעמומון שרץ על אותה בדיחה של מעשנים בתחנת חלל כפי שהיא דומיינה לאנשים בשנות ה70.
רגע!
כאן יש את ג'ורג' קלוני!
אה, גם שם יש כמה שחקנים ידועים בחלל אז אולי זה לא ביטוח.
אבל אם נשים את החששות בצד – זה נראה על פניו סרט מגניב. נחכה לעוד טריילר ונראה
זו רק אני או שבריט רוברטסון
נראית כמו הכלאה בין בריט מרלינג וג'וליה רוברטס?…
לי היא נראתה כמו משהו בין ג'וליה סטיילס לג'ניפר לורנס
(ל"ת)
עד כמה שאפשר לשפוט מטריילר
מזכיר קצת את "טבעת סביב השמש", לא בעלילה אבל בקונספט, ואולי גם בעיצוב העתיד האנכרוניסטי.
רמת הציפיות שלי מהסרט הזה היתה מתחת לאפס, ואז גיליתי משהו (שמשום מה לא מופיע בימד"ב)
מסתבר שסיד מיד, הידוע גם כ-"עדיין המעצב העתידני המשפיע ביותר בתולדות הוליווד (בלייד ראנר, טרון, שובו של הנוסע השמיני, 2010 ועוד)" עבד כמאייר-קונספט בסרט הזה. זה לא מבטיח שהסרט עצמו יהיה טוב – הסרט האחרון שמיד עבד עליו היה "אליסיום" – אבל האיור הבודד שנחשף מתוך העבודה של מיד לסרט הזה גרם לי להתאהב:
http://beyondthemarquee.com/35869/tomorrowland-syd-mead_990x533/
ומה שפשוט בלתי-נתפס פה – אנחנו מדברים על בנאדם שחגג השנה יום הולדת 81. כמעט כל יתר בני דור הנפילים של מעצבי המד"ב בהוליווד – מקווארי, ז'ירו, גייגר – הלכו לעולמם בשנים האחרונות, וזה קרה תקופה ארוכה אחרי שהם עבדו על סרט כלשהו. מיד, לעומת זאת, ממשיך לדמיין חזיונות עתידניים כאילו כל החיים עוד לפניו. בתקווה שאני לא פותח פה לשטן, יכול להיות שעיצוב עתידני הוא איזשהי נוסחת אנטי-אייג'ינג?
יצא טריילר חדש לסרט
http://youtu.be/AjBLszpEk0o